***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Kiitti teille vastauksista. Voinkin siis hyvillä mielin ottaa magnesiumia tänään uinnin jälkeen. :)

Mulle on tullut muuten myös tuota yöhikoilua ja päiväaikaankin käyn aika kuumana. :LOL: Viime viikolla olin vielä melkoinen vilukissa mutta nytkin olen lyhythihainen päällä töissä kun on kuuma. On mulla kyllä neule mukana, että saan päälle lähden ulos.
 
Jenskuliini: hyvä, jos et pahoittanut mieltäsi viestistäni. On ihanaa kuulla, jos teillä riittää vielä tahtoa yrittää yhdessä! Onnea ja tsemppiä teille!!! :hug:

Tänään onkin sitten rakenneultra. Hieman jännittää.. Esikoisesta katsottiin tavallisella ultralla, nyt käsittääkseni on 4D-ultra. Eikä me vieläkään olla päätetty, halutaanko tietää sukupuolta vai ei...

Piipa rv 20+1
 
Huomenta!

Eilen ei ehtiny kirjottelee, joten paikataan asia tänään. Iltaviikko taas, niin tuntuu, ett aika häviää vaan jonnekin.

Onnittelut Fantastic4 ja Greddy ja mother4 hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Mullakin oli sitten eilen aamulla rakenneultra. Tipalle meni, meinattiin myöhästyä ja tietty sillon on kaikki tupeksijat tien päällä :kieh: Joka tapauksessa kaikki oli hyvin. Tutki tarkkaan ja selitti hyvin, ainoa mikä jäi harmittamaan ettei nyt saatu/nähty 4D kuvia ja muutenkin saatiin VAIN kaks tavallista kuvaa, kun viimeksi niitä kuvia oli ainakin 6 (tavallisia ja niitä 4D kuvia). Tosin nyt olikin ultraamassa se toinen kätilö, joka keväällä totesi tuulimunan. Eli jos saisin näistä kahdesta valita, niin ottasin sen joka teki nt-ultran. Mutt miks valitan, kaikki oli loistavasti selitti asiat hyvin ja tutki kunnolla. Painoo Tuitulla oli 357g ja istuma pituus noin 15,2cm. Syke 140 ja liikkeet kaks plussaa :D Toinen alko heti monottamaan, kun alettiin ultrata. Oiko jalkoja, mutt todennäköisesti sinne missä istukka on, niin en tuntenu liikkeitä. Meinaa kätilö kysy, ett tunnenko nyt liikkeet. Huito muutenki vimmatusti ja sydämen sykettä ei meinannu ekalla kertaa saada, kun livisti alta pois :D Mitäs muuta. Nyt mentäs 20+3, mutt ei tota LA:ta muutettu oli kuitenkin kasvanu niin kuin piti. Jäiköhän nyt jotain pois :) Ai niin, mulla on istukka osittain etu- ja takaseinässä, mutt kuitenkin niin ettei ole haittaa synnytyksessä. Hyvällä paikalla siis. Mutt toi sit vaikuttaa myös niihin liikkeisiin, en kyllä älynny kysyä kummalla puolen se istukka on. Sukupuolta ei sitten saatu tietää, ihan hyvä näin! Kätilö kyllä kysy, ett onko muuta kysyttävää, odottiko sit kysymystä sukupuolesta. Avokilla oli kuulemma tehny mieli kysyä, mutt mulla oikeestaan ei ees tehny mieli. On edes jotain jännitystä tähän elämään ;)

Käytiin kotiin tullessa taas kattelemassa vaunuja. Oli järkyn tyrkky myyjä. Rönsyili ihan uihin asioihin, vaikka vaunua ja kaukaloa mentiin kysyyn. Esitteli sängystä lähtien kaiken. Toi turvakaukalo jäi sit täydeks mysteeriks, kun ei se niitä sit loppujen lopuks esitelly. Voi ärsytys :kieh: No vielä on muutama paikka kierrettävänä.

Siinä pikaseen kuulumiset. Tänään myös poksutaan!

JääKyynel ja Tuittu

*POKS*
 
Mulle on kans tullu tota yöhikoilua. Sit välillä kuten viime yönä heräsin siihen ku jalat oli ihan kuumissaan hikiset ja pumppu hakkas. Toi oli nyt toinen kerta kun tollaseen herään. Aikas inhottava tunne:( Muutenki viime yö meni tosi huonosti....pariin kertaan piti nousta vessaan ja sit valvoinki vaikka kuinka kauan yöllä.

Ja noi levottomat jalat + kädetki vaivaa välillä öisin. Aattelin kans tota magnesiumin syöntiä, kun meillä niitä onki. Mutta niissä oli kans foolihappoa ja B vitamiinia joita on vitamiineissa jota syön. Haittaakohan jos niitä tulee päivässä syötyä enempi....tietääkö kukaan?

mother4 rv21+4
 
Huomenta!

En ehdi nyt kuin vaan kysymään teiltä:
Kuinka vetistä valkovuoto saa olla raskauden aikana? Mulla tippuu kuin vettä lattialle jos ei ole housuja jalassa :ashamed: :/ Jos olisi loppuraskaus olisin todella huolissani, nyt en tiedä täytyykö olla..

Palaan pojun päikkäriaikaan kirjoittamaan enemmän.


Greddy ja Piksu 20+6
 
Magnesium on täälläkin ollut jo jokusen viikon päivittäisessä käytössä. Eri merkkien välillä on eroja imeytymisessä. Itsellä käytössä Diasporal (poretablettina) ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Esikoista odottaessa suonenvetoa ja kramppeja oli usein ja huomasin silloin mikä ero on imeytymisessä. Jossain vaiheessa kun Diasporal loppu ja päätin syödä vajaan purkin muuta merkkiä loppuun, ei montaakaan päivää mennyt kun totesin ettei ilman kunnon magnesiumia elämästä tule mitään. Ongelmat loppui kun otin sitä laatua joka tälle keholle toimii.
Muistelen lukeneeni jostakin (en ollenkaan muista mistä :whistle: ) että magnesiumin puutos voi myös aiheuttaa supistuksia.

Jenskuliinihyvä jos Toni aikoo tosissaan yrittää ja on valmis näkemään vaivaa parisuhteen ja lapsensa eteen! Mukavaa ultrareissua!

Chiquita pidän tassut ristissä. :hug:

Turvakaukalo tuli sitten ostettua. Vähän aikaistahan tämä on, mutta kun halvalla saa sen mitä on halunnut, ei turhan kauaa kannata jäädä miettimään päätöstä.

Nyt pihalle haukkaamaan happea ja tutkimaan mitä kaikkea kivaa tuolta metsästä löytyy. :D

Donu ja Pikkuinen 19+0
 
Täällähän on oni käynyt ultrassa, onnea hyvistä kuulumisista! tää joutunee vielä odottamaan pitkään tammikuulle.

siihen eiliseen se energiapuuska sit loppukin. No joo ei niin paljon väsytä kyllä tänään kun yleensä, ei vaan meinannu päästä sängystä ylös ja kun pääs pytty kutsui :( hemmetti kun toi oksuaminen tekee päänsäryn ja se kestää tovin. Ehkä noi päivät kun ei oksua on sit niitä energisempia kun ei särje.
Toi muuten iltasin sörkee tonne pakaroittenpäälle alaselkää, saattaskohan tuo tulla väsymyksestä kun alkaa oleen jo virta vähissä.

Musta tää aika on menyt mahottoman nopeasti ettei oikein mukaan ehi. Taitaa toi joulun tulokin tehdä siitä muka niin nopeaa :)

Unico ja Toukka 17+4
 
Heipparallaa!

en ole kerennyt kirjottelemaan kun tosiaan töissä ollut pe- ma ajan et tänää vapaa päivä mut huomenna iltavuoroon.sit torstaina onkin eka yövuoro.

jospa tänään pyykkäis ja vähä siivois paikkoja kun ei ukkokaa näköjään saa aikaseks mitään. Lauantaina pitänee mennä käymään kummitytön synttäreillä.viime viikonloppuna vietettiin mut enhän mä päässy ku töissä kii.

juttua on tullut paljon etten muista mitä kaikkee tääl on käyty. Mutta JENSKULIINILLE :hug: Jospa se siitä.

oliko jollaki alapää turvoksissa? mulla on ilmennyt nyt sitä ja mietin onko normaalia vai mihin se voi viitata? esikon aikaa ei muistaakseni tällästä ollut.

arska äippä + pikkuinen 18+4
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille! =) :flower:

Uskosta Mä kuulun kans kirkkoon, ja oon käynty riparin, poika on kastettu (kotona) ja kirkossa mentiin naimisiinkiin. Mutta en oo kyllä minkäänsortin uskovainen! Haluan kans vaan, että lapset voi käydä riparin ja heidät voidaan kastaa. Mies (ja hänen perheensä) on kyllä enemmän uskovainen, mutta ei se hänessä mitenkään näy. Kirkossa tulee kans joo käytyä vaan joko häissä tai hautajaisissa.

Katyana & Väpä <3 17+5
((taas on mennyt viikko nopeeta, kohta jo taas poksutaan:D))
 
Menipäs poika vihdoin unille..

Onnittelut muillekin ultrassa käyneille! Toivottavasti tänään käyneillä on hyviä uutisia myös kerrottavana!

Vai on täällä hikoilijoita. Mulla on vaan lievempää muotoa, eli kuumia aaltoja välillä.

Fantastic4 Juu, kertoi kätilö painon ja kaikki ilman että itse oltaisi kysytty. Sukupuoli selviytyi, kun kätilö kysyi, oliko meillä jotakin kysymyksiä. Pyydettiin sitten katsomaan Piksun haaroväliä :)

Linea negraa ei ollut esikoisesta eikä ole nytkään. Olen päätellyt, ettei se minulle varmaan tulisikaan vaalean ihoni takia..

(.) Harkkasuppailee edelleen aivan mitättömistä rasituksista.. Kyselinkin aiemmin, onko muut huomanneet suppailun jälkeen mahan löysyyttä (ripulia)?
Soitin neuvolaan vetisestä valkovuodosta. Ei ole tänään äitiyspuolen hoitajia paikalla, joten mua neuvottiin soittamaan huomenna uudestaan. Saattaisin päästä torstain lääkärille ylimääräisenä. Vähän nuo huolettaa, kun on itse niin tietämätön.. :/
Unohdin kertoa, että mies tunsi lauantaina potkun :heart: Sen jälkeen ei kyllä ole tuntenut. Hassua miten se istukka estää mahan ulkopuolelle niin paljon tuntemuksia, kun minä kuitenkin tunnen nyt paljon selkeitä liikkeitä.

Tuplavaunuista ollaan otettu nyt selvää.. ollaan ajateltu, että kääntyvä työntöaisa olisi tarpeellinen. Sellaisia tuplia tuntuu olevan todella vähän :( Ainoat mitkä nyt olen löytänyt on BRIO Double Wave -sisarusrattaat. Ihana hinta :kieh:
Vitsit kun osaisi ennustaa kuinka kauan me tarvitaan tuplia! Poika on siis huhtikuussa 1v8kk..

Mulla on miehen töiden jälkeen paaaaaaljon luettavaa ja kirjoitettavaa. Pitää torstaiksi tehdä opiskelujuttuja.. blaah.

Heissan!!

Greddy ja Piksu
 
Vetinen valkovuoto on ilmestynyt osaksi arkea. Sitä on ollut vaihtelevasti pitkin raskautta, mutta viimepäivinä selvästi enemmän kun aiemmin. Näin oli esikoista odottaessakin.

Linea negra oli navasta (navan värikin muuttui) häpyluuhun edellisessä raskaudessa. Ihoni on vaalea, joten erottui selvästi (ja pitkään vielä raskauden jälkeenkin) vaikkei se viiva kovin tummana tullutkaan. Ja tyttö muuten meillekin tuli.
 
Jääkyynel,onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower: Mullaki poksuu tänään samat viikot sun kans 21+0 :heart: jotenki vaan edelleen ei jaksa ymmärtää tota norjan LA:n lasku systeemiä ku mun LA sii 8.4 ja mennään kuiten samoilla viikoilla....no,päivä sinne toinen tänne,pääasia että molemmilla ipanat kyydissä :LOL:
 
Vetistä valkkaria myös täällä, ei niin kiva raskausoire... :x

Yöhikoilua ei sentään ole, mutta selkeesti lämpimämpi olo on yöllä kuin ennen. Olen nimittäin todellinen vilukissa villasukkineen kaikkineen. Hikoilu ja lämpimämpi olo johtuu Vau'kirjan mukaan siitä, että kilpirauhasesta tulee aktiivisempi ja lepoaineenvaihdunta on jopa 20 %:a vilkaampi kuin normaalisti.

Uskosta Kuulutaan molemmat kirkkoon ja kirkossa käydään häissä, hautajaisissa sekä joulukirkossa. Iltarukousta olen alkanut lukemaan esikoiselle, eli luulen että ollaan semmoisia keskivertokansalaisia tässä suhteessa.

Liitos- ja kohdun kasvukipuja on täälläkin. Ei onneksi mitään pahoja. Mulla tuntuu eniten tossa alavatsalla sellainen ikävä kipuilu ja enimmäkseen liikkeelle lähtiessä.

Niin ja onnittelut kaikille ultrassa käyneille :flower: ! Kaikilla onneksi pelkästään hyviä uutisia. =)

manteli ja Sulo 20+5
 
Greddy Mä täällä jokin aika sitten kirjoittelin samanlaisesta vaivasta, kun silkkaa "vettä" lorahti lattialle seistessä, eikä ihan pientä määrää. Säikähdin kovasti ja kävin naistenklinikalla tutkimuksissa missä todettii vaan tosi vetiseks valkovuodoks. Todennäköisesti sulla sama homma. :)

Yöhikoilua ei mulla oo, eikä päivälläkään mitenkää entistä lämpimämpi olo. Viime yönä oli oikeestaan poikkeuksellisen kylmä.

Uskosta Uskon Jumalaan ja se kyl näkyy mun elämässä. :)

Linea negraa ei oo näkynyt vielä. Saa nähdä ilmestyykö sitä ollenkaan. :p

Omaan oloon ei mitää erikoista.. Päivän jatkoja! :)

Feles 20+3 :heart:
 
Täällä taas.. eilen työterveyden kautta lähetteellä Taysiin, yön yli olin siellä.. Millon epäiltiin mahakipujen puolesta umpparia ja millon sit johtukin raskaudesta.. Gynen puolella kävin, ultrattiin ym. vauvalla onneksi kaikki kunnossa <3
Kotiin laittovat eikä syytä kivuille löytynyt.. Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan josko pääsis lääkärille siellä ja jos hän osais todella kertoa johtuuko tämä raskaudesta vai ei.. Eli aika raskas vuorokausi takana.. :(
Harmittaa kun kulta lähtee huomen aamusta jo kuudelta töihin ja sieltä työporukan kanssa pikkujoulu risteilylle, tulee onneksi takasin jo torstaina! <3 :) Mutta mä olen niin takiainen ettei haluaisi olla erossa..tai yksin.. :(
Ainiin synttäritkin on tänään, 22 vuotta olis sit elämää takana..
Nyt saunaan ja sit vaan rentoutumista telkkarin ääressä <3 :) Ihanaa olla taas kotona.
 
Moikka, kertokaa hölmölle että mikä se kaksi lasta kolmessa vuodessa on:wave: .
Saako silleen kelalta enemmän raha???
Voimia sulleJenskuliini kyllä se tästä :heart:
Onnea kaikille jotka ovat käyneet rakenneultrassa :flower: :flower:
meillä on vasta joulukuu 15. Sitä odotellessaan ... :kieh:
 
No nyt saan laitettua tietoja =) Ensin yksi kuva...



Rakenneultra tietoja =)
Päivä: 24.11.2009
Rv: 20+6
Turvotus: Bm 47-20+2 Hc
Lapsiveden määrä: 170 Fc 33
Sydämensyke: Oli todella hyvä
Liikkeet: Hän on hyvin vilkas pienokainen
Sukupuoli: Ei saatu selville, mutta pääasia onkin se että hän on kunnossa <3
En tiedä merkkasinko nuo oikein.... *Punastuu*



kertokaa mitä näette.... =)
 
Jastulle synttärionnittelut!

Kaksi lasta kolmessa vuodessa eli jos toisen lapsen laskettuaika on aikaisemmin kuin edellinen täyttää 3v saa saman päivärahan. Indeksillä korotettuna, (käytännössä muutamia kymmeniä senttejä ), tämä tuli voimaan muistaakseni 2005.
Sitä ennen taisi tippua minimille jos oli kotona, eikä käynyt töissä lasten välissä.

Jenskuliini oiskohan poika? voisin kuvitella näkeväni semmoiset tuossa alemmassa kuvassa ;)
Oliko kihlattusi mukana ultrassa, miten hän sen koki?

Tänään olen yrittänyt soitella neuvolaan, kutisee tuossa virtsaputken suulla julmetusti. Ei vastannut mutta menin käymään samalla kun hain kuopukselle kausi-influenssarokotteen 2. annoksen.
Vein aamupissan ja vielä tuoreenkin näytteen. Protskut hivenen plussalla joten lähete labraan aamuksi. Sinänsä tuota kutinaa on ollut jo jonkin aikaa :ashamed: viimeksi neuvola käynnillä pissa oli puhdas.

Mua vähän muuten ihmetyttää... onkohan meidän neuvolan väki sittenkään ottanut sikainfluenssa piikkiä, toki muutakin on varmasti liikkeellä mutta kaksi neuvolan tätiä on sairaana tällä hetkellä, siitä 3-4 tädistä..
Äitiysneuvolankin puolella oli sijainen.. No, jokainenhan teki oman päätöksensä mukaan, mutta saan mä silti ihmetellä :whistle:

Nyt lukemaan iltasatua lapsille.. mies vielä töissä mutta eiköhän hänkin sieltä tule kotiin ysiin..kymmeneen mennessä.

KiiajaVille 21+4
 
OLen lukenut päivittäin, mutta en ole jaksanut kirjoitta, kun mitään uutta ja oleelista ei itselläni ole.

Jenskuliini, sinun elämää olen varsinkin mielenkiinnolla lukenut, aluksi säälillä ja nyt ilolla. Nyt tuntuu, että kihlattusi onkin mukava ja huolehtivainen, mutta vaan kovin nuori sellaiseen vastuun ja sitoutumiseen, pelkääkin varmaankin tilannetta tavallaan. Toivottavasti oppii pian ja pysyy vierelläsi! Tiedän kyllä miehen (luokkakaverin), josta tuli 18v iässä ihan loistava isä, vaikka aluksi taisi olla melkoinen sokki.

Alemmassa kuvassasi taitaa olla vähän sivulta pää, nenä pystyssä. Ylemmässä oikealla kai pää, olisiko naamaakin vähän edessä, ja vasemmalla vartalon läpileikkaus, selkärangan läpileikkaus näkyy selvästi. Ja istukkako on etuseinässä?

Jastu, synttärionnittelut! Toivottavasti kipu ei häiritse sua enää.

Itselläni oli tänään neuvola. Neljäs jo. Sain KELA:lle todistuksen ym paperit. Nyt sitten pitäisi päättä, otanko ä-pakkauksen tai rahant. Pakkauksesta haluaisin ulkohaalarin, sukat, kestovaipat, ja sen erinomaisen pakkauslaatikkoon. Ne on ainoat laatikkoot, jotka meillä ei ole varastossa hajonneet pikkuhilja. Mutta kaikki se ei ole edes sen 140 euron arvoista, ja kun uusi turvakaukalo ja matkarattaat olisi hommattava... Päätös pitää tehdä vasta tammikuussa, joten kerkin pohtimaan.

Uskosta oli puhetta. Kyllä lasken itseni kristityksi, en ole mitenkään kovin kiihkeä, harvoin käyn kirkossa, mutta uskon silti. Mieheni ei ole juurikaan uskovainen, vaikka kirkkoon kuuluukin.

Vähän väsyttää ja hengästyttää, ehkä enemmän kuin edellisissä raskauksissa. Hb oli laskussa, silläkin voi olla osuutensa, ja toki yöunetkaan ei ole ihan parhaat, sekin väsyttää. Mutta maha kasvaa ja vauva potkii ja sehän se tärkeintä on! Supistuksia on, mutta vielä ihan siedettävä määrä. FLunssa on tullut, nenä tukossa ja kurku vähän kivulias, mutta se menee kyllä ohi. Eli sinällään täälläpäin vaan hyvää.

Mirabel 22+4
 

Yhteistyössä