***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Chiquita todella mukavaa kuulla, että isäsi leikkaus oli onnistunut ja hän on parantumassa!

Empuuu :hug:

Onnittelut poksujille. Kohta kaikilla alkaa kakkosella viikot. :D

jastu kuvailemasi kivut kuulostavat tutuilta. Yliliikkuvuutta minulla on muutenkin ongelmaksi asti, joten lisä siihen liikkuvuuden määrään vaikeutti kyllä harjoitussupistusten kera eloa melkoisesti. Toivottavasti sinulle löytyy toimivat konstit tilanteen helpottamiseksi! :hug:

Vakuutus otetaan.

jenskuliini ihmisiä on moneen junaan ja hyvä niin! Jos olet kokenut tänne kirjoittamisen helpottavan oloa ja saavasi vertaistukea raskauteen liittyvissä asioissa, älä luovu siitä vain koska elämäntilanteesi ja sen käänteet tuntuvat joidenkin silmissä liian uskomattomilta ollakseen totta. Täällä syntyy ristiriitoja siinä missä arjessakin, tosin unohtuvat usein nopeammin kun ihmiset ovat nimimerkkien takana. Taatusti minäkin olen ärsyttänyt omilla jutuillani joskus joitakin ihmisiä, niin erilaisista näkökulmista elämää katsellaan kukin ja jokaisella on omat mielipiteensä. Se mikä näissä palstoissa on uskomattoman hienoa, on että samojen aiheiden äärellä ovat eri ikäiset naiset, jotka tavallisessa arjessa tuskin toisilleen sydäntään purkaisivatkaan...! Äidiksi tulemisen ihme murtaa monia rajoja. :)

Kantovälineistä meillä ollut käytössä rintareppu, jolla sain vain niskat ja selän hajalle ja pitkä kantoliina. Kantoliina on mahtava kapistus! Siitä en luovu!!! On helppo sitoa, sen voi sidottuna jättää päälle vaikkei vauva siinä olisikaan odottamaan uutta käyttökertaa. Liinassa voi kantaa laitokselta asti ja siksi harmittaakin että tajusin millainen apu liinasta voisi olla jatkuvasti sylissä olevan vauvan kanssa vasta muutama kuukausi syntymän jälkeen. Olin jo ehtinyt saada selän ja niskat kamalaan kuntoon... Kantoreppu ollaan hommaamassa jotta mieskin pääsee kantamaan. Ei oikein innostunut liinailusta, on muka akkojen hommaa. ;) Sopivaa merkkiä ollaan katseltu, paria erilaista kokeiltu liikkeessä ja kunhan päätös on saatu aikaan, alkaa huutonetistä kantorepun metsästys.

Nukkumisvaikeuksien kanssa painiville :hug: ja onnistuneita levollisia yöunia täältä suunnalta.

Donu ja Pikkuinen 19+4
 
Jenskuliini en minäkään halua että sinä jätät palstan ihan kokonaan. Anteeksi jos loukkasin sinua mielipiteelläni mutta muistaakseni kysyit että mitä mieltä olette?! :ashamed:
tuu vaan tänne keskustelemaan asioista. Itse olen kokenut saavani moneen asiaa helpotusta tämän kautta ja monet murheet ja ilot saanut jakaa, kolmatta kun nyt odotan meidän perheeseen.

KiiajaVille :wave: olipas kiva saada nimelle kasvot :D harvoin on täältäpäin porukkaa ollut mun odotusaikoina.
Niinku sulle puhuinkin mun kipuiluistani niin nyt tuntuu sille et taidan jäädä hetkeks lepäileen töistä..eilinen päivä oli ihan tuskaa...illalla tuntu et ei käveleen pääse ja jalatkin olivat turvoksissa ...

ja taas unohtu mitä muuta piti kommentoida... hmm...

noh, josko sitä menis vaikka pursottaa tuon kakun valmiiks....neitin 3v synttäreitä vietetään tänään vaikka ne on vasta perjantaina.


POKS 19+0 :heart:

nasum ja napero 19+0 :heart:
 
kyllä juttua on taas tullut et meni hetki lukiessa niitä.

en tosin enää muista mitä kaikkea sitä olikaan :|

jenskuliinin ei tarvitse lopettaa palstailua sen takia että muilla on näkökulmia ja ihmetystä että onko oikeassa elämässä näin. MOnellakin nuorilla voi olla vielä pahemmin asiat joten me ei tiietä et miten on asiat ja silti yrittävät selvitä elämässä.
Mut jos tämä paikka on hyvä jenskuliinille purkaa ajatuksia niin saa hän purkaa niitä ja me tuetaan ja sanotaan mielipiteet kun jokaisella on oikeus mielipiteisiin että niistä ei tarvis suuttua vaikka saattais loukata mut muistaa se että se on hänen mielipide ja itse on toista mieltä jne.

Oikein mukavaa ensimmäistä adventtipäivää kaikille ja minähän sen vietän iltavuorossa(yllätys yllätys) Mutta joulu se vaa lähestyy mut ei oo lunta nii ei kauheena oo joulufiilistä vaikka sais olla mut intoa/himo ois saada jouluruokaa ja leipoo torttui, pipareita yms.. :D

arska äippä + "poika" 19+2 (mies kutsuu pojaksi)
 
Nasumasunen: Oli oikein mukavaa nähdä! Kurjaa että kipuilut yltyy tosiaan varmasti parempi hetken aikaa nyt vaan lepäillä. Olisi kivaa nähdä uudelleenkin ja tutustuakin paremmin.
Mies tosiaan on teillä käynyt lähes päivittäin hakemassa lounasta, ennenkuin vaihtoi työpaikkaa nyt "kaukana" keskustasta niin harvemmin lounaalla siellä käy.

Jensku :hug: välillä tosiaan tuntuu uskomattomalta miten paljon yksi ihminen joutuu kärsimään. Mutta kun elämä ei aina ole kaikille ihan reilua niin en epäile etteikö kertomasi olisi totta. Jatka ihmeessa palstailua jos/kun se helpottaa ajatuksia omassa päässä.

Eilen laitettiin jouluvalot sisälle. Tänään pitäisi laittaa vielä uloskin, kunhan tästä "herää" kunnolla niin ajaa lauma ulos ja viritellä niitä samalla. Mies lähti aamuyöstä isänsä talolle, siivoilemaan koska tänään on näyttö ja toivotaan että vihdoinkin saataisiin tarjous ja eroon tuosta "riesasta".
Miehen isä siis kuoli maalisuussa ja talo+maat ollut kesästä lähtien myynnissä. Mieheni on sisaruskista ainut joka asuu lähellä joten hänen vastuulleen on jäänyt talosta huolehtiminen. Tietysti vanhimpana hoitanut myös muutkin kuolinpesän asiat.

Kipuja on alkanut ilmentymään. Häpyluu.. kävelyyn lähteminen, sohvalta/sängystä nouseminen ja yöllä kyljen kääntämien on yhtä tuskaa.
Tätä oli jo edellisessakin raskaudessa mutta muistaakseni alkoi paljon myöhemmin. Mietinkin eilen että mahtaa olla näky sitten loppusuoralla mun kävely jos jo nyt tässä vaiheessa on hankalaa.
Tähän kipuun kun ei auta tukiliivitkään yhtään :headwall: tosin pahoin pelkään että myös tukiliivit on ollut siinä kassissa missä oli mun äitiyshousutkin jotka keväällä vietiin hyötykäyttöasemalle = kaatopaikalle. Mutta pitää kollata kaappeja jos sittenkin muistaisin väärin.
Nuo kun ei ole mitään halpoja niin ei innosta uusiakaan ostaa, mikäli ei ole ihan pakko.

Hyvää ensimmäistä adventtia kaikille!

Onnittelut poksujille!

Nyt sinne ulos!

KiiajaVille 22+2
 
sonjasusanna en ole vielä varaillut haikaranpesästä paikkaa, kun on vasta tiistaina toinen ultra. Sen jälkeenhän se vasta tehdään, toivottavasti kaikki on ultrassa hyvin, jännittää...

Täällä ei ihmeempiä, pari päivää olin oksentamatta ennenx eilen aamulla taas tuli pari kertaa. Nyt oon taas saanut olla ilman. Pikkuhiljaa, pieniä askeleita...

Ja mies tuli eilen, ja onnekseen sai tuntea niitä vauvan liikkeitä mahan päältä! :heart:


Rauhallista ensimmäistä adventtipäivää kaikille!


 
Huomenta!

Ja hyvää ensimmäistä adventtisunnuntaita myös täältä!

Hyvä kun sängystä pääsin ylös, piti lähtee jo kellarin varastosta koluamaan kynttelikkö ikkunalle. Mulla on ollu tapana laittaa kynttelikkö aina ensimmäisenä adventtina. Muut joulukoristeet saapi sit ootella varmaanki tonne itsenäisyypäivän jälkeen. Tänä vuonna muutenki uutena asiana on se, että saadaan joulukuusi sisälle. Ihanaa! Nyt kun on tämä omakotitalo, niin saa senkin :) Pihalle oli tarkotus tänään laittaa pihavalot yhteen puuhun, mutt taitaa sekin homma jäädä, kun yllättäen ulkona sataa vettä. Todella hieno talvi :( Kutsuttiin muutenki kaveri pariskunta tänään syömään, kun avokilla kerranki vapaapäivä, nii ei tartte miettiä mitä tekee loppu illan.

Mutt nyt valmistautumaan kauppareissua varten.

Ai niin, onnittelut poksujille ja täällä oli noita puolivälipoksujiakin :flower: :flower:

JääKyynel ja Tuittu



P.s. Sun Rise Ihana kuva, kunpa täälläki olis ulkona ton näköstä.
 
Huolettaa kun pikkunen ei oo liikkunu oikeastaan yhtään eilen eikä vielä tänään. Aiemmin (n.2-3 viikon ajan) oon tuntenu vilkkaita ja voimakkaita potkusarjoja ihan päivittäin. Pari vaimeaa muksahdusta eilen tunsin aikani mahaa tökkittyäni, mut muuten on iha hiljasta. :| Luulis, että vaikka vaavi oliskin vaihtanut vaan asentoa niin tuntis silti jotai. Mistä voi olla kyse? On mulla hiljaisia päiviä toki ennenkin ollut, muttei näin hiljaisia ja tää on jo toinen päivä! :$

Täälläkin sataa vettä. Huoh.. Millon se talvi oikein tulee! |O

Ei nyt muuta pysty oikein miettiin kun tuota pikkuista ja onko sillä kaikki hyvin.

Feles 21+1 <3

 
Hyvin jouluinen olo on =) Vaikka lunta ei ole :|
Joulupuuhat aloitin jo tän kuun alussa :ashamed: Tänään koristeltiin tiimarista ostetuilla kynttiläkynillä kynttilöitä ja kohta täytyy lähteä paketoimaan hiukan lahjoj että eivät jäisi viimetippaan :D Mukava on lukea teidän kuulumisia mutta itse olen aika laiska kirjoittamaan. :p
Ostin ekatäitiyshousut mutta niille ei nyt oikeastaan vielä ole käyttöä. Vanhat farkut istuu vielä tosi hyvin. Käyttääkö joku muukin vielä ihan "normaaleja " housuja?
Sikarokotetta en ole ottanut , enkä nyt otakaan. Onko muita jotka eivät ole ottaneet?? Mmm... nyt en muista mitä te muut olette tänne kirjoittaneet...
Ai niin kummilapsista, mulla ei ole ( miksi aina kun yritän laitta jonkun hymyn se hyppää tonne alas eikä kirjoituksen viereen, höh)
vauvatarvikkeita emme ole ostettu, ehkä sitten helmikuussa....
Oikein mukava sunnuntaita kaikille ja ihana joulun odotusta!!!!



:heart: :heart: :heart:
 
Olette ihania! Repesin ääneen kun tulin puhelimella lukemaan kuulumiset. En niinkään Piipan dementialle vaan tuo Jääkyyneleen kommentti aiheeseen osu ja uppos. :D voi olla useita itsenäisyyspäiviä. :D :D

Tämä vaan lyhyt kommentti puhelimitse, myöhemmin ehkä lisää kun pääsen koneelle.

Ihana piristys sateiseen sunnuntaihin! :D

-Hapsiainen ja Herne 22+4
 
Juu, ihan selvä raskausdementia on minunkin diagnoosi Piipalle :D

Eli ihanaa ensimmäistä adventtia vaan kaikille!! :xmas:

Feles Tunsit liikkeitä kuitenkin vähän?? Eikös näillä viikoilla vielä voi tulla niitä tunnottomiakin päiviä? Ymmärrän kyllä huolesi :hug:


Jensku Tulehan kertomaan kuulumisasi! =) Kyllä mäkin varmaan pikku herneenpalon olisin vetänyt, jos minun jotakin ongelmaani ei uskottaisi.. Mutta se asia on jo unohdettu, eikö vain? :) Tänne kirjoittaminen on hyvää vertaistukea meille kaikille. Jatka vaan kirjottelua!

Onnittelut poksujille ja puolen välin saavuttaneille! :flower:

Olen esikoisen kanssa käyttänyt kantoliinaa Semmonen pitkä trikoinen. Käytän Piksullakin, mikäli vaan tykkää olla siinä. Liinojen kannattaja olen muutenkin, koska harvassa repussa lapsen jalat ovat oikeassa asennossa.

Osakestoiltiin pojan kanssa harkkahousuihin asti. Siis harkkahousuja ei enää käytetty/kokeiltu. Oli juuri raskauden alku enkä jaksanut ottaa selvää niistä ja siirryttiin kertishousuvaippoihin ja pottaan. Nyt mennään vaippojen kanssa silleen miltä tuntuu. Jos jaksetaan niin kestoillaan päivät ja yöllä kertis, kuten pojallakin siis.

Kummilapsia ei ole kummallakaan. Ei olla siis ev.lutteja. Pojalle haluttiin yksi "kummi". Pidän ajatuksesta, että lapsella on joku muukin aikuinen kuin vanhemmat, johon voi muodostaa kestävän siteen.. Uskonasiat hoidamme me itse, "kummin" tehtävä on olla läheinen.. :) Piksun "kummi" on jo valittu ja hän on erittäin halukas tehtäväänsä.

Voimia lähettelen täältä sairauslomalaisille! Onneksi ette väkisin yritä töissä olla vaan otatte kuitenkin saikun vastaan :) Mä en ekassa raskaudessa halunnut työharjoittelun aikana saikulle, vaikka lääkäri olisi laittanut. Supistelut loppuivatkin heti kun harjoittelukin loppu..

sonjasusanna Kyllä mä varmasti sinuna pyytäisin/vaatisin lääkärinvaihtoa. Ei ole lapsellekaan hyväksi jos stressaat pelkkää lääkäriä..

Hemmi Eiköhän tuo tuntemus liity juurikin siihen, että on esikoisesta kyse. En muista oliko itselläni tuollaisia ajatuksia. Nyt miehen kanssa mietimme, raskastetaanko me Piksua yhtä paljon kuin esikoistamme? :)

Nyt en kyllä muista muita juttuja mitä piti kommentoida :/

Tuntuu tosi hassulta, että tammikuisten pinossa on jo 2 äitiä saanut vauvansa. Hui, toivottavasti meidän pinon masukit pysyy vielä piiiiitkään masuissa!

Noniin, nyt herättämään poikaa, että saadaan se illallakin nukkumaan.

Greddy ja Piksu 21+4
 
Dagger mie käytän vielä tavisfarkkuja, mutta oon pistänyt lenkin nappiin, jottei niin kiristäisi mahan alta istuessa. Äitiyshousut pitäisi hankkia pikkuhiljaa...
Ja en ole ottanut rokotetta, enkä myöskään ole aikeissa ottaa. Saa nähdä onnistuvatko sitten ylipuhumaan keväällä uuden aallon iskiessä :/

Piipa :LOL: ihana :D Hyvää itsenäisyyspäivää sullekin!
 
liikkeet on ne selventyny, mut edelleen voi mennä ainaki 1 päivä et ei tunnu yhtään mitään, sillon on semmonen olo et ei raskaana oliskaan.. eilen illalla tuntu 1 eka oikee potku! :heart: vai olikohan nyrkin isku, mut selkeesti tuntu kuitenkin =)

hankinnat meil on vielä vaunu, turvakaukalo tm.. asiat ihan auki.

jouluvalmisteluja oon jonku verran tehny, tänään laitan kyntteliköt ja jouluverhot, oon ollu ehkä vähän laiskana..

aika vasta viel pidit normaalifarkkuja, mut jätin napin auki ja siihen päälle vyö löysälle, kyl osa normivaatteista viel menee. tai no paidat on kaikki normaaleja, pitkänmallisia paitoja kun löytyy. kotona pidän kolitseja ja 'lökäreitä' ulos lähtiessä sit mammafarkut, farkkulegginssit tai yhet hm mammahousut jalkaan.

ihanasti tää aika kuluu, kohta jo puoliväli paukkuu, uskomatonta :heart: :heart:

pitää jo miettiä millä viikolla mennään, alkuun oisin osannu sanoa vaikka unissaan ku niitä viikkoja ja päiviä mietti niin paljon :D
17+6, niin joo huomena alkaa jo 19. viikko! =)
 
Jouluvalmisteluista, täällä ihan kesken tai oikeastaan aloittamatta:( koristeetkin jossain jemmanimisessä paikassa muuton jäljiltä. Hiukan ressaa, yleensä tässä vaiheessa kun kaikki on valmista lukuun ottamatta kuusta :) no josko jouluksi saisi.

liikkeitä odotellessa, en oo ihan varma olsinko tuntenut mut ehkä en kun ei oo kuulunut uusia tai sitten samoja tuntemuksia tuolla ylämahalla missä ei varmasti ole kohtua vielä :/

täälläkin oksut vähentyneet ja ehkä jopa loppuneet, mut pahaa oloa on silloin tällöin. Ja väsymys, nyt se ei ole niin kaatavaa kun eilen tuntui ettei jaloillaan pysy. Hiukan houkuttais hakea sairaslomaa, mutta neuvolaan eiehi soittaa ennen kun työt alkaa joten sinne on mentävä siis töihin. Ehkä sitä jotenkin selviää. Se vaan kun väsyttää niin mahaan koskee, mut ei kai se oo vaarallista, kun helpottaa sit kun saa levätä.

Unico ja Toukka 18+2
 
Feles - mulla vauva on viikon aikana muuttanut rytmiään niin että liikkuu ilmeisesti öisin eniten ja päivällä nukkuu. Ainakin pari kertaa olen herännyt yöllä kun on liikkunut ja päivisin liikkuu vähemmän kuin ennen. Vauvasi voi olla sellaisessa asennossa nyt että et tunne liikkeitä kunnolla.

Meidän vaavi on perätilassa edelleen, potkut tuntuu alaosastossa :x

Hyvää adventtia kaikille =)

 
Siis mulla on tissit, nännit ja nännipiha tarkemmin niin kipeet että luoja.. :( Nestettä tulee myös puristamalla, aiemmin tullut vain saunan jälkeen hetken.. Välillä oikein pistää niin ku neulalla pistettäis! :( Samaten vaatteetkin sattuu kun osuvat ja samaten jos vähänkin osuu joku esim. lehti kun lukee ja sivua kääntää tms..
Onko muilla ollut tällaista? Mikähän voisi auttaa..?

jastu 20+1
 
jastu, mulle sanottiin ettei saa puristella, kun valitin et tulee veristä. Ja ekaa kertaa en puristanut. Arat on mut vaatteet pystyy pitämään kyllä. Osa liiveistä on liian kipeitä, onneksi on vaihtoehtoja. Jaksuja ton tissi kivun kanssa. Onnistuuko sun saada siihen päälle joku liivi tai paita ettei yhtään liiku jos se auttais? mulla ei ihan noin kipeä ole.
 
Minu piti kauan tavata tavata että missäs se piipa nyt on mennyt sekaisin :LOL: Eli tänne olisi tuo itsenäisyyspäivä mennyt aivan täydestä :whistle: .

Synttäreiden kunniaksi aloin tuntea liikkeitä tänään aamulla :heart: jopas päivän valitsi tämä pikkuinen. Olen ollut harmaana huolesta kun en tunne liikkeitä vaan johan alkoi pomppia. Ihanaa.

-Chiq ja Taneli rv 19+2
 
Unico Ei mulla kyllä mitään veristä nestettä ole tullut, mutta joo tota en kyllä osannutkaan ajatella ettei saisi puristaa..
Joo ei mullakaan näin kipeetä ole ollut muuta kuin tänään vasta.. Täytyy kehitellä jotain jos joku auttaisi.. :) Bepanthenia laitoin myös kun mietin että jos se kerran (kuulemma) auttaa imettäessä niin miksei auttaisi nytkin, mutta katsellaan nyt onko apua :)
 
jastu, en mäkään kuvitellut ettei sais puristaa mut niin se sano kun valitin et tulee veristä eikä siihen kommentoitu. ja kiellettiin puristelemasta ;) Toivottavasti saat avun etei oo niin kipeät.

chiquita, onnea jos yymmärsin oikein sun vanhenneen :flower:
 

Yhteistyössä