***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Ihon rasvaamisesta Olen pyrkinyt rasvailemaan, mutta en mä usko että tuosta on mulla mitään hyötyä, mun iho arpeutuu helposti. Kuivuuteen voipi auttaakin. Valmiina raskausarpia vuosien ajalta lihomisesta ja laihtumisesta. :(
 
Onnittelut Kiiajaville poikalupauksesta. Tosin minäkään en osaa katsoa niitä palleja ja pippeliä. :D

Mä olen tosi huolissani, kun en tunne niitä liikkeitä juuri lainkaan, ihan ehkä pari kertaa viikossa. Ja viikkoja on kuitenkin 19+3 ja olen uudelleen synnyttäjä. Ja vaikka istukka on etuseinässä, oli se samassa paikassa esikoiseltakin ja silloin tunsin liikkeet tässä vaiheessa jo ihan hyvin. Kyllä siellä masussa kuitenkin elossa ollaan, kun maanantaina oli neuvola ja sydänäänet oli ihan normaalit, mutta miksi en tunne liikkeitä??? Mä olen ihan oikeasti taas huolissani, että vauva on jotenkin jumissa tai halvaantunut, kun pitäishän niiden liikkeiden jo nyt tuntua..

Piipa rv 19+3
 
Ihon rasvaamisesta: Uskon kyllä auttavan raskausarpiin joidenkin kohdalla. Mut oon nyt kyllä lukenut ja kuullut, että toisille arpia tulee vaikka rasvaisivat kuin. Itse rasvasin esikoista odottaessa ahkerasti ja ei tullut ollenkaan arpia. Mutta en tiedä johtuiko se sit rasvauksesta vai ei. Nyt käytän kookos - kuivaöljysuihketta, on helppokäyttöistä. :)


Poks 21 + 0 ja tänään vihdoin rakenneultraan! :heart:
 
Nyt on lapset sitten piikitetty. Huomenna olisi Femedassa 4D-ultra. Toivottavasti pienille ei tule rokotusoireita, muuten joudumme peruuttamaan ultran.

Ihon rasvaus - jos arpia tulee niin niitä tulee huolimatta rasvauksesta. Riippuu ihotyypistä tuo. Mutta ihan pieniä arpia voi varmaan pystyä estämään rasvauksella? En osaa sanoa. Itselle ei esikoisesta tullut yhtään, kuopuksesta viime metreillä pieni arpi mahaan. Enkä ole rasvannut oikein ihoa, näin laiska olen.

Piipa :hug: Jos liikkeitä ei tunne kunnolla 22+ viikolla niin silloin voi alkaa miettiä asiaa tarkemmin. Juuri noilla sun viikoilla mulla alkoi kunnolla vasta tuntemaan liikkeitä. Eiköhän ne sieltä pian kuulu sullakin.
 
Piipa Mäkin olin huolissaan ja epäilin onko tuolla masussa kukaan elossa kun en tuntenut liikkeitä, vaikka esikoiseta olin jo tuntenut.. Eli tiedän tunteen :hug:

Rasvaan masun ja rinnat suihkun jälkeen tai jos tuntuu kuivalta niin useammin vauvaöljyllä. Niin tein viimeksikin. Uskon, että jos arpia on tullakseen niitä tulee, mutta niitä voi lieventää rasvaamalla. Mulla ei siis ole arven arpea.. Tosin, sitä viimeistä raskauskuukautta en kokenut, jolloin joillekin kuulemma tulee tarpia.

Onnittelut ultrassakävijöille! Kaikki halukkaat ovat ilmeisesti saaneet kuulla sukupuolen? Jospa mekin maanantaina saataisiin tietää :saint:

Onnittelut myös puoleenväliin päässeille :flower:

Nyt ruokaa pienelle miehelle..

Greddy ja Piksu 20+1
 
Huomenta :D

Mikä ois paras rasva ihon rasvaamiseen? Meillä on helosan voidetta jota meheni osti kun hänelle tehtiin tatuounti....onko se hyvää myös muuten ihon rasvaamiseen?

Viisi päivää rakenneultraan!!! Jännittää ihan sikapaljon.... meille se on sama et kumpi tulee...kunhan pienokainen on vaan terve :D
 
menipä jonku aikaa taas lueskella juttujanne ku paljon tullu tekstii. Rasvauksesta, olen käyttänyt erisanin rasvaa tai nivean rasvaa niinkuin nyt käytän sitä. mulla tuli esikosta raskausarpia vähän ennen kui tyttö syntyi ala mahaan ja rintoihin vähän tuli mutta synnytyksen jälkeen pian hävisivät ja ei ole merkkiäkää enää arvista ja jännäilen tuleeko nyt taas ja en halua mitään pahoja arpia ku mun äidillä on mahassa melkoiset arvet jäänyt kun 5 tyttöä on synnyttänyt.

kivoja ultrakuulumisia tullut ja mä saan vielä odotella omaa ultrakäyntiäni enskuuhun ja menis vain nämä viikot nopsaa. viikonloppu varmaa menee mulla nopeaa kun olen töissä niin olisi ensviikko marraskuuta sit voikin joulukuun puolella odotella neukkua ja ultraa :) Mein esikko sanoo että masussa on tyttö :) isukki sanoo että on poika :) noh sen näkee rakenneultrassa et jännäillään vielä. oloja ei oo mitään et kumpi olisi.

hurjaa huomenna poksun. mutta nyt pitäis kehittää jotain tälle päivää kun on vapaata huomenna menen iltaan ja lauantaina myös ilta sit sunnuntaina aamuvuoro. saas nähä kui jaksaa taas mennä ja painaa töitä. nyt viikonloppuna pitäis näyttää ne näytöt ja sekin hermostuttaa hirveesti. Kun ei tiedä jos ei läpäise jotain niin et kielletäänkö sitä et en saa yövuoroi tehdä tai tehdä jotaki näistä näytöistä. mut toivoa parasta että pärjään niissä vaikka kotona oon ollu nii eipä sitä oo miettinyt mitään koulusta oppineita juttuja tai mitään.

arska äippä+ pikkuinen 17+6
 
Neuvolassa käyty Kaikki oli ok, pissa puhdas, hemppa 120 jotain, verenpaine ok ja vauvan sykkeet oli 140-145. =) Ai niin ja painoa oli tullut 1,6 kg, yhteensä nyt 2,5 kg.

Rasvaamisesta Esikoisen aikaa rasvasin lähes päivittäin, ja silti tuli puolenkymmentä isoa arpea. Vaikka maha ei omasta mielestä mikään järjettömän suuri ollutkaan (tällä hetkellä kohta saman kokoinen kun esikoiselta viimeisillään). Tällä kertaa en ole muistanut/jaksanut rasvailla, eikä lisää arpia ole vielä tullut.

Jenskuliini Helosan on mun mielestä hiukan vastaava kuin kortisoni, eli ei saa käyttää pitkiä aikoja putkeen.

Liikkeet tuntuu päivittäin, ja välillä pitää ihan säpsähtää, kun niin kovasti vauva potkii.

:hug: tarvitseville!!

Santi 18+ jotain
 
Jenskuliini eipä mitään, toivottavasti joku korjaa, jos olen väärässä tuon käytettävyyden suhteen. Meillä Helosania käytetään tatskojen oton jälkeen tatuoinnin rasvaamiseen viikon-kaksi. Muuten rasvaillaan sit ihan perusvoiteilla.

Santi
 
mirabel Mulla ei ole sellaista "pelkoa" ennenaikaisuudesta, koska poika oli hyvässä kunnossa eikä siis painonsakaan puolesta luokiteltu keskoseksi. Ei joutunut mihinkään tarkkailuun yms.

Rasvailusta tuli mieleen, että meinaatteko rasvailla välilihaa?
Tässä linkki:
http://www.ceridal.com/?id=4483c&select=Ceridal

Harkkasuppailijat Oletteko huomanneet suppailujen ja suolentoiminnan välillä yhteyttä? Mulla usein pitkän suppailun jälkeen on maha löysällä. Muistaakseni viime raskaudessakin oli näin (jos muistan oikein)

Huuh, kohtahan sitä pitäisi alkaa opiskelemaan tuplavaunujen teoriaa.. En yhtään tiedä niistä mitään. Uudet vai käytetyt?? Mikä merkki? Onko halvemmat hyviä vai pitääkö hankkia joku kallismerkki? Sen tiedän, että haluan vierekkäiset istuinosat.
 
Kiitos kaikille haleista =)

Kiitos Donu ja Yeb tissilohdutuksista, toivotaan ettäm miunkin kohdalla olisi näin kivasti. Eihän siitä imetyksestä kai mitään paineita pidä ottaa, mutta olen vaan jotenkin aina pitänyt niin päivänselvänä että imetän mahdollisimman pitkään ja ajatus siitä ettei maito nousisi omalla kohdalla oli ihan yllättävä ja pelottava. Pakkohan sitä on jostain hermoilla...
 
Heipsan!

Siis täällä käy keskustelut niiiin kuumana että ei meinaa hitaampi perässä pysyä.. :LOL:
Hyvähän se vaan on.. :)

Mutta joo, puoliakaan en taas muista mistä vois kommentoida...

Greddy kyseli tuplista.. Mulla ei tosin ole kokemusta sisaruksille "vain" näiden samankokoisten tuplien kanssa. Meillä siis Emmaljungan Twin City Crossit ja on minusta ihan ykköset. Kakkosrattaina carenan Twin xxx??? (en muista mikä... :ashamed: )
Sen tiedän että monet on suositellut Teutonian team S4 ja sitten Herquleksen jotkut twin...
Näistä ei siis omaa kokemusta, käsittääkseni vaihdettavalla menosuunnalla silti molemmat.
Ja nää on kaikki vierekkäin istuttavia, minusta ne peräkkäin istuttavat on jotenkin kammottavan pitkät.. :$
Uuudet vai käytetyt, tuskin mitään eroa jos käytettynä hyväkuntoiset saat.. Kannattaa katella jos on paikallisia monikkoyhdistyksiä, niillä vois olla kirppiksillä hyviäkin vaunuja/rattaita.. ;)

Rasvailusta, tuplien kanssa viimeistään nahka venyi ja paukkui niin että nyt en ole oikeastaan muuta kuin suihkun jälkeen rasvaillut. Tosin esikoista tuli arvet jo vaikka kuinka silloin rasvailin.. Parhaaksi itse olen todennut oliiviöljypohjaisen.. Ainakin tuntuis mulla toimivan, ei viimeksi tullut montaa uutta arpea, alhaalta pari vanhaa vain syveni ikävästi.. (siis on edelleen hellinä.. ) :(

Liikkeet.. Ei edelleenkään minullakaan tunnut säännöllisiä liikkeitä. Välillä huolettaa samoin kuin Piipalla.. Onneksi maanantaina on ultra... :)

Harjotussuppareita tulee, runsaasti edelleen.. Etenkin iltaa kohden "kiihtyy", ja esim. kolmikon pukeminen illalla aiheuttaa ihan puuskutukseen asti.. :(
Levätähän pitäisi, mutta... Niin pitää paljon muutakin tehdä, eli toivon vaan ettei ole mitään vielä tapahtunut. Saavat kyllä luvan kattoa ultran yhteydessä.. B)

Onnittelut kaikille tasapuolisesti, oli sitten "poks" tai ultrakuulumiset.. :) :flower:

Liitoskipuiluja alkaa jo olla.. :/ Etenkin huomaan jos puistossa ollaan oltu pidempään ja alkaa tulla kylmä, silloin tuntuu tosi ilkeeltä.. Kuin joku todella repisi luita irti toisistaan.. :kieh:
Olis voinut jättää tulematta nämäkin vaivat..

Heh..kattelin muuten vanhoja kuvia tuossa, viimeksi näillä viikoilla masu oli jo todella valtava. Siis samaa kokoluokkaa kuin edellisessä synnytystä ennen..
Kuusi päivää ennen synnytystä otetussa kuvassa mulla on lappufarkut jalassa, ylimmät napit auki ja muut vetelee ihan tiukimmillaan.. :LOL:
Eihän sitä silloin itse ajatellut kuinka iso onkaan.. Jotenkin nyt jälkeen päin "herää" näkemään.. :)
Toisaalta vasta yhdellä tuttavalla oli lähes yhtä iso masu vaikka "vaan" yhtä odottikin ja ei ollut hurjan isokokoinenkaan.. (n.4kg / 52cm)
Niin se on raskaus ja henkilökohtaista tuo masunkin kasvu.. :)

Nyt taas jos koittais olla tehokas kun pienet nukkuu ja esikko vielä koulussa..
(as if..... )

Ainiin ei meilläkään ole nimetty mitenkään asukkia.. On vain tulokas tai viitonen.. :xmas:
Tuplatkin oli tylsästi aa ja bee..
Kai olen niin mielikuvitukseton etten keksi... :D

 
Onko jonkun mielestä se hassua että minä olen 21-vuotias ja kihlattuni on 18-vuotias? Meistä ikäero ei ole paha asia, mutta joitakin se näyttää haittaavan.... :'(

Onko se normaalia että nälkä tulee useammin kuin koskaan ennen? Eikös tässä vaiheessa pitäisi hitaammin ruuan nyt sulautua tai jotain....?

20+1
 
Onnittelut kaikille ultrassa käyneille! =)

Tuntuuko musta vaan, et tänne on ainakin vielä tässä vaiheessa tulossa paljon poikia? :D

Chiquita Voimia sulle! :hug:
Mun isällä todettiin viime keväänä eturauhassyöpä, joka sitten kesällä leikattiin. Muistan itse kuinka itkin kun isäni soitti ja kertoi asiasta. Nytkin nousee kyyneleet silmiin kun asiaa ajattelen.. :'(
Mutta on nyt onneksi leikkauksen jälkeen taas terve ja elämä hymyilee! =)
Kävi vielä niin hassusti, että hänen piti päästä leikkaukseen jo ennen juhannusta, mutta sitten leikkaus olikin sovittu vasta heinäkuulle ja se päivä oli KAKS PÄIVÄÄ ENNEN MUN HÄITÄ! Arvatkaa vaan millaiset oli ajatukset.. "Perutaan sitten häät, jos isäni ei pääse häihin" yms.. Onneksi isäni sitten piti päänsä ja soitteli lääkäreille jotta sai siirrettyä leikkausajan häitäni edeltävälle viikolle, ja siten pääsi saattaan mut alttarille :heart:

Kiitos vastauksista tuohon Kela-asiaan! =)

Eepekka Mä asun itse Valkeakoskella, elikkäs tässä TRE:n naapurikaupungissa :D

Jenskuliini Mä oon tilannut varmaan kaikista mahollisista, Ellokselta, Anttilasta, H&M:ltä.. Kyl mä oon ollut tyytyväinen vaatteisiin. Oon ostanut itselle ja pojalle. Housuja en lähtis tilaan, koska niistä ei tiedä minkä kokoset ovat, paitsi jos jaksaa sit palautella väärän kokosia, itse en jaksa :D
Mun mielestä toi teidän ikäero ei oo mitenkään hassua, tiedän parikin paria joista poika/mies on nuorempi.

Raskausarvista Mä en sano mitään tohon rasvausasiaan.. Oon ite ajatellut rasvata vaan sen takia, ettei maha kutiais niin paljoo kun alkaa kunnolla kasvamaan. Mulle ei kanssa tullut viime raskaudessa arpia, nää arvet mitä löytyy, on murrosiän aiheuttamia. Vaikka enhän mä niitä laskenut oo, että jos sinne pari on lisää tullut :LOL:

Jipiiiiii!! Tasan kolme viikkoo rakenneultraan. Tänään soitin ja vaihdoin ajan aikasemmaks, nyt se on siis rv 20+0! =) Pääsee kurkkaan pikkusta ja ehkä sen sukupuolenkin selvittään :heart:

Katyana & Väpä <3 *POKS* 17+0
 
jenskuliini Eipä tuo kovin suuri ikäero ole. Varmaan jotkut, jotka ei tunne teitä, varsinkaan kihlattuasi, ajattelevat, ettei useimmat 18 vuotiaat ole kypsiä isäksi.

Mulla on nälkä jatkuvasti. Enkä kuulemma ole ainoa..
Eli syödään vaan :D

Fantastic4 Kiitos tuplavinkeistä!
 
jenskuliini eihän tuo oo ikäero eikä mikään =) ei kannata välittää jos jotakuta häirittee.

mä oon laiska rasvaileen oon nyt kuitenkin muutamana iltana rasvaillu tissit ja masun kunnolla, mulla on semmosta ihanan tuoksusta dermosilin paksua voidetta =) joku sumute juttu vois olla kätevä, et kuivuiskin sitte nopeempaa..

rakenneultraan meillä 4 viikkoa. ihanaa sit ku sinne pääsee, voi että ootan sitä!! :heart: ja vähänkö aika on menny nopeaa :eek: ihan vasta odotin np:tä.. =)

onnea kaikille jotka on sukupuolen jo saanut tietoonsa ja saanut muutenkin hyviä ultrakuulumisia =)

marjutti ja masuvaavi 16+3
 
Niinpä!!! Harmittaa vain sellainen vittuilu ja haukkuminen meidän elämäntilanteesta ja ikäerostamme..... :'( Muutama entinen kaveri on sitä mieltä ettei meistä tule hyviä vanhempia ja et lapsi saa huonon kodin..... Vaikka ne eivät ole mitenkään meille tärkeitä ihmisiä niin silti tuollaiset puheet sattuu..... :(
 
jenskuliini Varmasti muiden ikävät puheet sattuu :hug: Eipä muut, ja varsinkaan entiset kaverit voi tietää teidän elämästä mitään. Ei kukaan muu päätä millaisia vanhempia teistä tulee kuin te itse. Olkaa onnellisia perheenä, antaa muiden tyhmien mielipiteiden ja luulojen olla jossain muualla! Varsinkin nyt raskaana olen minäkin kaikelle herkempi.. saat tuntea heidän puheensa loukkaavana ym, mutta yritä ajatella muuta, teidän ihanaa tulevaa perhettä :heart: Ja tänne palstalle on myös helppo purkaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greddy:
Rasvailusta tuli mieleen, että meinaatteko rasvailla välilihaa?
Tässä linkki:
http://www.ceridal.com/?id=4483c&select=Ceridal
Kävin kurkkaamassa tuon linkin ja tuli mieleen, että yksi alapään repeämistä estävä systeemi josta olen kuullut on Epi-No -laite. Googlettamalla löytyy varmasti. En jaksa nyt etsiä linkkiä... :ashamed:

Rasvailu auttoi minulla noihin arpijuttuihin. Mahaan ei tullut yhtään arpea, mutta laiskuuttani en jaksanut takamusta rasvailla ja niille alueille, joille rasva ei eksynyt tuli kyllä kunnon viivat. Ovat vaalentuneet huomaamattomiksi, mutta tällä kertaa aion olla reippaampi. :whistle: Alkuun käytin Tummelia ja kun vatsa oli jo suuri ja iho herkkä siirryin käyttämään vauvaöljyä. Sitä oli helppo suihkutella vatsalle.

Donu
 
Yeb
Ultrassa käyty ja kaikki on pikkuisella hienosti :heart: Kätilö oli tosi ihana! On ollut kerran tai kaksi mukana kun lääkäri on mua tässä raskaudessa ultrannut ja varmasti tiesi mitä on käyty läpi, ultraili kiireettä puoli tuntia ja kyseli vielä onko kysyttävää :) Esikoisesta käydessäni oli perjantai iltapäivä ja tätillä oli vaan hirvee kiire päästä viikonloppua viettämään..

Mahan rasvailua en oo harrastanut. Esikoisesta mulle tuli aivan hirveästi raskausarpia vasta ihan parilla viimesellä viikolla ja ne on kyllä niin syviä että näkyvät kunnolla vieläkin :$ Bikinejä ei tarvii koskaan enää päällensä pukea.. Ehkä sitä nyt sitten aattelee että ei se tosta enää pahemmaksi voi tulla ja peli on jo menetetty. Tai sitten jos kunnostautuisi jossain vaiheessa. Kudostyyppini on venyvä ja uskon että rasvailulla ei ihmeitä voi saada aikaan.

Mua jollain tapaa kyllä harmittaa että tiedän tulevan vauvan sukupuolen.. Mies sen halusi tietää kromosomivastausten yhteydessä ja täytyhän se sillekin välillä olla mieliksi :LOL: Esikoisesta ei haluttu tietää ja oli jotenkin tosi ihanaa kun salaisuus säilyi loppuun saakka!

Yeb 20+5
 
Iltoja!

Tuntuuko muilla nivusissa venymisen tunnetta? Tai tuommoista kipua, vaikea selittää. Ei vielä vaikeuta kävelemistä, mutta jos pahemmaksi muuttuu, niin mä varmaan vaapun kuin ankka.

Ei tähän hätään kummempia, oon vaan iloinen uudesta raskauteen liittyvästä asiasta. :D

rv18+2
 
Rakenneuä takana. Kaikki oli kunnossa ja POIKA tulossa. Ihanaa! :heart: :heart: Meidän tyttö saa siis pikkuveljen. Nyt on helpottunut olo, tästä on hyvä jatkaa.

jenskuliini, älä välitä pahoista puheista. Ikäerolla ei ole mitään väliä ja varmasti annatte syntyvälle lapselle hyvän hoidon ja kodin. :hug:

Empuuu mulla tuntuu nivusissa venymistä ja kipua. Koko alapäässä lisäksi paineentunnetta ajoittain.. Siellä ne paikat venyy. :)

rv 21+0
 
Greddy ja Sapfo, kiitos taas tuestanne liikkeiden tuntemattomuuden suhteen. Te aina jaksatte tukea muita. :hug:

Rasvailusta. Minä rasvailen masua ja kroppaa muutoinkin aina suihkun jälkeen. Tai no en ihan aina, ehkä joka toinen tai kolmas kerta. Yleensä ihan apteekin perusvoiteilla tai sitten tuolla esikoisen natusanin öljysuihkeella (Natusan Baby Light Oil Spray). Imeytyy muuten yllättävän hyvin ja nopeasti! Myös esikoisesta rasvailin masua, mutta raskausarpia tuli silti muutamia. Ei ne mua kuitenkaan häiritse, ovatpahan merkki eletystä elämästä..

Välilihaa rasvailin ceridalilla ja yritin venytellä myöskin esikoisen aikaan, mutta mulla siitä ei ollut mitään apua vaan sekä eppari että repeämä tuli. Tokihan se monella on auttanut.

Jenskuliini, älä välitä muiden sanomisista ikäeronne suhteen. Vain te itse (ja lähimpänne) tiedätte oman kypsyytenne. Itse asiassa meilläkin mies on jonkin verran minua nuorempi, mutta en nyt "paljasta" ikäeroa täällä, etteivät kaikki heti tunnista minua. :D

Piipa rv 19+3
 

Yhteistyössä