***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Tamperelaiset ja muut tietävät.. Missä kaikkialla tampereella myydään äitiysvaatteita? H&m:n ja stockan lisäksi..?

Ärsyttävää kun on vain niin väsynyt.. :( Vaikka kuinka sanotaan että toinen kolmannes olisi ihmisen parasta aikaa raskaana, onhan olo helpompi kuin alussa mutta silti kyllä tämä väsymys vaivaa.. :/
Noh mutta kyllä tämä tästä =)

Jastu 18+6
 
Kysyn nyt täältä vaikka tämä asia ei tavallaan kuulu tähän aiheeseen.... *Puna...*

Jutellin äsken kihlattuni kanssa siitä kun meistä puhutaan pahaa.... Hän ei kieltänyt eikä myöntänyt sitä että hän olisi pettänyt minua.... :'( Lisäksi hän menee taas kaverilleen känni kuskiksi ja kysyin että pääsenkö mukaan, hän sanoi pääset jos et mökötä tai kiukuttele.... En minä kiukuttele...tänään on vain sellainen päivä kun kaikki vähän itkettää ja tuntuu pahalta. Kai teilläkin on sellasia päiviä?
Tuntuu siltä ettei hän halua olla minun kanssani enään.... :( Eikä hän halua enään keskustella, vaan meni nukkumaan..... *huokaisu*
Hän ei kuulemma viihdy kotona!!! Miten saan hänet tuntemaan tämän asunnon myös hänen kodikseen.....? Olen ihan puhki, koska olen nyt melkein viikon esittänyt iloista ja sitä että kaikki on hyvin.....en enään jaksa esittää.... :'( Onko teillä ideoita mitä voisin tehdä...?
 
Heippa pitkästä aikaa! :wave:

Kamalasti tullu tekstiä viikon aikana. Ei oikein ehtiny olemaan netissä, kun sisko oli kyläilemässä ja muutenki vieraita hypänny meillä. Nyt oon yksin kotona, kun avokki lähti pikkujouluristeilylle työporukan kans. Nyt siis aikaa keskittyä ja kommentoida teidän juttuja :D Voip kyllä tulla pitkät pätkät, mutt väliäkö tuolla :p

Ihan ekana onnittelut ultrassa käyneille, poksuneille ja uusille tervetuloa :flower: :heart:

Ikiä kyselty. Ite oon nyt 31 ja täytän vielä tänä vuonna 32 eli vuotta vanhempi kun vauva syntyy. Jos ensimmäinen (tuulimuna) yritys ois onnistunu, nii olisin ollu vielä 31 kun olis syntyny. Seki päivä lähestyy ja en todellakaan halua asiaa ajatella. Avokki täytti just tällä viikolla 33. Ollaan oltu yhessä reilu 3,5 vuotta. Itseasiassa uutena vuotena tulee 4 vuotta täyteen ja mulle vuosi lisää :) Ja aika nopeeta toimintaa meilläki, puol vuotta seurustelua ja mentiin kihloihin.

Mulla on ollu neuvolakäyntejä noin neljän viikon välein. 9+0, 13+0, ja 16+6. 13+0 yhteydessä oli th ja neuvolalääkäri. Seuraava neuvola on 1.12 (22+0) ja poikkeuksellisesti siinä tulee viisi viikkoa väliä, koska sit pystyy tekeen noi kelan- ja synnytyssairaalan paperit, mitä Katyana mietti :) VArhaisultrassa kävin yksyisella noin 7+5 viikolla. Nt-ultra oli 11+0 ja rakenneultra nyt tulevana maantaina (20+6), jännittää! Monella muullaki oli näköjään maanantaina :)

Mulle muuten siellä nt-ultrassa sanottiin istukan olevan edessä ja yhtä huolestunu minäki noista liikkeistä. Tosin jos mulla on istukka edessä, niin oon tuntenu samalla tavalla sivuilla jotain ja veikkailu niitä liikkeiksi. Ukkeli muuten kyselee koko ajan millon ne liikkeet alkaa tuntua mahan päältä.

Galluppiin vastaus. Ite näin ensikertalaisena en oikein tiedä millon haluaisin vauvan syntyvän. Toisaalta aika liki laskettua aikaa passais mulle. Menee muuten liian lähelle "anopin tekeleen" syntymäpävää. Sillä on synttärit huhtikuussa.

Mahaa en oo rasvaillu....paitsi sillo ku dopplerilla yritän bongata sydänääniä (edelleen huonolla menestyksellä). Mulla on noita raskausarpia jo ennestään, kun jossain vaiheessa olin reippaammin ylipainonen. No haalistu ne vähän ku laihtu, mutt nyt kun on taas paisunu, niin näkyvät taas paljon paremmin.

Jäi varmaan suurin osa jutuista kommentoimatta, mutt väliäkö tuola, ne on jo historian kirjoihin kirjotettu :D

Käytiin muuten viikolla kahdessa eri liikkeessä kattomassa yhdistelmävaunuja. VauvaPOPissa oli Jedo- merkkisiä. Vaikutti ihan hyviltä ne Pati- mallin vaunut. Onko jollain kokemusta noista. Toisessa liikkeessä oli Brion ja vissiin Emmaljungan vaunuja. Brion vaunukopat oli mielettömän kapeita, joten ne hylättiin jo heti alkuun. Muutenki yks tuttu osti Brion turvakaukalon ja se on jo käyny pieneks niiden pojalle (ikää noin 4kk ja on isokokonen), joten Brio unohdetaan kokonaan. Ja noissa kahdessa viimesimmässä oli umpikumirenkaat eikä me sellasia haluta. Ei kyllä kyseltykää millasilla renkailla saa, mutt kuitenki. Nyt Täytys bongata lisää liikkeitä Tampereelta ja käydä vähän kattelemassa ja kyselemässä. Kamalan vaikea näin ensikertalaisena ostaa jotain vaunuja!!

Joo eiköhä tässä ollu tekstiä. Nyt kun sain luettua ainaki 10 sivua teidän kirjotuksia, nii helpotti. Pääsee taas mukaan juttuihin :)

JääKyynel ja Tuittu

 
Marylene ei raskaus aina ole ihanaa aikaa, eikä siltä kaikista pitäisi kokoajan tuntuakaan. Jotenkin sitä ajatellaan, että odottavan äidin kuuluisi suorastaan hehkua sellaista seesteistä onnellisuutta ja hyvinvointia odotusaikana. Olla ylpeä hedelmällisyydestään jne... Niin moni asia vaikuttaa siihen millaiselta raskaus tuntuu. Toinen leijuu pilvissä ja toisella on mieli maassa vaivojen yms takia, kun kolmas puolestaan ajelehtii kummankin olotilan välillä (joskus hurjalla vauhdilla hormonien siivittämänä ). Teille on tulossa suuri lahja kaksinkertaisena, mutta kyllähän tuplaodotuksessa varmasti on vaivaakin sitten jo aiemmin ja enemmän. Näin ainakin olen ymmärtänyt tuplaodottajien jutuista. Iso :hug: sinulle ja voimia odotukseen!!! Toivottavasti ajatus vauvoista antaa sinulle voimia jaksaa odotuksen koettelemukset!

Ystävistä olitte puhuneet. Minun ystäväni asuvat pitkin Suomea ja siksi tapaankin heitä tosi harvoin. Toisaalta olen ihan tyytyväinen tähän tilanteeseen. Minulla on muutama todella hyvä ystävä, sellaiset luottoihmiset ovat harvassa. Kun tapaan ystäviäni he usein tulevat meille lomalle. Siinä saa nauttia ystävistään enemmän kuin satunnaisesti kahvitellen ja se sopii minulle hyvin. Onneksi tietokone ja puhelin on keksitty, niiden avulla on helppo pitää yhteyttä vaikka välimatkaa olisi paljonkin. Esikoisen kanssa kerhoissa käydessä on muutama äiti tullut tutuksi, mutta tuskinpa heistä kuitenkaan sydänystäviä kehittyy. Toiset tarvitsevat enemmän sosiaalista elämää kuin toiset ja jos oman sosiaalisen elämän suppeus häiritsee, kannattaa uskaltautua erilaisiin kerhoihin tai harrastuksiin. Ja kyllähän täältä palstoiltakin voi ihan oikeita ystäviä löytää!!!

Jastu millainen hb sinulla on? Voisiko väsymyt liittyä sen puutteeseen? Syötkö D-vitamiinia? Senkin puute voi tähän aikaan vuodesta saada vedon pois totaalisesti.

jenskuliini :hug: Liittyvätkö nämä muiden ikävät puheet pääasiassa mahdolliseen pettämiseen? Eihän tuo kovin luottamusta herättävältä tunnu, jos toinen ei ota mitään kantaa väitteisiin että olisi pettänyt sinua... Kauanko olette olleet yhdessä ja koska muutitte yhteen? Kihlattusi on vielä nuori tai ainakin useimmiten pojat kypsyvät mieheiksi selvästi myöhemmin kuin tytöt naisiksi, tosin kyllähän poikkeuksia löytyy suuntaan ja toiseen! Puhuminen ja tunteiden käsittely eivät pelkkää ikää ajatellen välttämättä ole helppo juttu kihlatullesi. Parisuhde vaatii työtä, varsinkin murrosvaiheissa kuten esim rakastumisen muuttuessa rakastamiseksi ja yhteen muutettaessa. Myös lapsen tulo voi myös nostaa monenlaisia tunteita esiin omasta lapsuudesta, tulevaisuuden haaveista, sitoutumisesta, vanhemmuudesta...
Jos toinen ei ole valmis puhumaan, ei pakottaminen yleensä auta vaan vain pahentaa tilannetta. Antamalla toiselle aikaa ja tilaa voi puheyhteys löytyä helpommin.
Sinun ei pidä esittää iloista jos et sitä ole. Voisitko sinä lähteä jonkun ystäväsi kanssa vaikkapa leffaan tms tuulettumaan? Ehkä tarvitsette molemmat vähän omaa aikaa?
Sinulle tarjoutui mahdollisuus keskusteluun psykologin (vai muistanko ihan väärin?) kanssa ja sitä kannattaa hyödyntää jos koet olevasi väsynyt tilanteeseen. Psykologin kanssa voi hyvin jutella parisuhteen ongelmista ja saada oikeasti hyviä vinkkejä siihen miten ratkaista ongelmia.
Raskaana ollessa tunteet ovat herkästi pinnassa ja pienetkin asiat saattavat paisua aivan valtaviksi. Miehen on sitä vaikea ymmärtää, hehän eivät samanlaisia hormonimylläköitä koe raskausaikana kuin nainen ja varsinkin ensimmäisen lapsen ollessa tuloillaan koko raskaus voi tuntua kummalliselta. Siksi aika moni saa ukoltaan kuulla lausahduksia mököttämisestä, kiukuttelusta jne. Minullekin mies yksi ilta sanoi että miksi minä hänelle kiukuttelen ja minä hormonihöyryissäni tokaisin, että kelles minä sitten purkaisin tunteita! :whistle: Jälkeenpäin tajusin miehen saaneen vähän liian kovan saarnan, asia kun ei häneen edes liittynyt!

Juu, taidanpa mennä herättelemään esikoista joka vetelee aivan käsittämättömän pitkiä päikkäreitä. Haluan päästä ajoissa nukkkumaan tänä iltana! |O

Donu
 
Jenskuliina - anna tilaa, älä väkisin yritä kahlita (mitä et varmaan ole tehnytkään). Toki sanot mielipiteesi mutta jos miehesi haluaa mennä, hän kyllä menee. Ja tuo ylipirteä "kaikki hyvin" naisen rooli on niin uuvuttavaa että sinuna lopettaisin sen. Se ei kuitenkaan ole sinun duunisi pyrkiä miellyttämään miestä vaikka tosiasiassa oma olo on vaikea. Anna aikaa tälle kaikelle ja pyri etsimään itsellesi sisältöä elämään muualta. Tiedän, se on vaikeaa jos päässä kummittelee ajatuksia pettämisestä, erosta tms. Mutta loppupeleissä voit tehdä hyvin vähän jos miehesi ei pysty sitoutumaan kunnolla. Ehkä tämä on vain jokin vaihe hänelle, onhan isäksi tulo aina iso asia ja varsinkin jos itsekin on vasta ekaa vuotta täysi-ikäinen. Ja miehet pakenee helpolla keskusteluja vaikeista asioista. Niin ihana kuin omakin mieheni on niin tiukan paikan tullen hän alkaa pelata tietokonepeliä tai katsoa leffaa eikä suostu juttelemaan asiasta kunnolla. Pakenee liian ahdistavia asioita. Minä kun taas voisin jutella tuntikausia :x Taitaa olla yleisesti sukupuolten välistä eroa tässä.
 
Me olemme seurustelleet yli vuoden, kihloihin menimme 1.7.2009. Silloin kun tulin raskaaksi niin kihlattuni sanoi ettei hän halua lähteä pois minun luotani... Hän on aina ollut muita ikäsiään PALJON kypsempi mikä johtuu hänen lapsuudestaan...

Kihlattuni soitti minulle ja kertoi ettei ole pettänyt minua (ei kuulemma uskaltanut sanoa sitä suoraan) vaan on vienyt kouluun yhtä tyttöä viikon ajan ja pyysi anteeksi sitä ettei ole kertonut minulle siitä aikaisemmin....

Olen antanut kihlatulleni aina tilaa ja aikaa miettiä asioita ja hän arvostaa myös sitä jos minä haluan olla yksin ja miettiä, mutta tällähetkellä en haluaisi olla yksin enkä miettiä :( Minulla ei ole kavereita täällä missä asumme....lähin ystäväni asuu säkylässä, mutta sinne on liian pitkä matka kävellä.... :(

Minä aijon kyllä puhua psykiatrille ihan vaan sen takia jos vaikka piristyisin ja lopettaisin turhan tressaamisen ja miettimisen.... :/
Kihlattuni on aina ollut huono puhumaan, mutta osaan tulkita häntä aika hyvin....

Toivomme kummatkin että juorut meistä loppuvat pian, sillä sellainen aiheuttaa meille tressiä, minulle ainakin....

kiitos kaikille jotka vastasivat :hug:

 
Donu Hb oli ekalla neuvolakäynnilla 140 ja viimeksi 125 muistaakseni, ja syön sitä raskaus multitabsia. Joulukuun 15.päivä seuraava neuvola, odotan kyllä taas sitä hb:n mittausta että saisi tosiaan tietää johtuuko tää helkkarin väsymys siitä vai mistä.. :/
 
Jenskuliini87 eihän siinä mitään kummallista tai hassua ole että mies on nuorempi. Mutta kaippa se johtuu siitä että yleisesti ajatellaan että miehen "pitää" ollla vanhempi. Ehkä tämä juontaa siihen että jossain vaiheessa pojat on henkisesti kehityksestä jäljessä tytöistä, siis silloin joskus murrosiässä. tai jotain..

Puheet teidän elämäntilanteesta ja ikäerosta kannattaa jättää huomioimatta, vaikka vaikeaa onkin. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaan samantien. Eihän sillä vanhempien ikäerolla ole yhtään mitään tekemistä sillä tuleeko hyviä vanhempia vai ei. :hug:

Jatkoa oli näköjään viesteisihi tullut, mulla ei valitettavasti ole ideoita.. aina puhun keskustelun puolesta mutta jos tällä hetkellä olisi hyvä vaan antaa asioiden hetken olla rauhassa.
Yritä olla miettimättä pahinta vaihtoehtoa ja keskity niihin ihaniin, kultaisiin ja positiivisiin asioihin.

Alapään rasvailusta en ole tullut miettineeksi. Mutta eipä siitä kai haittaakaan olisi.
Toisaalta, edellisessä synnytyksessäni ei edes nihraumaa tullut kun kätilö piti ponnistusvaiheessa lämpökääreitä välilihalla. Sekin siis auttaa.

Maleha Olen kyllä kuullut myös samaa, että äidin stessi on huonoksi vauvalle. Mutta en ole pitemmän päälle niihin puheisiin uskonut. Sen mukaan mun olisi pitänyt olla hyvinkin stressaantunut kakkosta odottaessani, hän on tuommoinen levoton sielu vielä 4vuotiaanakin.
Nuorimmaista odottaessani olin aika lujilla, töissä ja lapset pahimmassa uhmassa. Silti se on nyt tuommoinen todella helppo ja leppoisa. Ei itke turhista, ei ole koskaan itekyt. Monet on sanonutkin ettei tuommoista vauvaa olekaan kun se ei yhtään itke.

Kaverit, olisihan se kiva kun niitä olisi enemmänkin. Mulla on yksi lapsuudenaikainen ystävä jäljellä, opiskeluajoilta pari miestä. Nyt puistossa olen tutustunut yhteen äitiin ja hänestä on tullut tosi hyvä ystävä.
Ehkä mä olen yhden ystävän ihmisiä, en tiedä.
Opiskeluaikana totesin että naispuoleisten kanssa en tullut toimeen, tai he eivät mun kanssa. Miesten kanssa kyllä tulin juttuun ja heistä pari on jäänyt kaveriksi. Ehkä se johtui siitä etten etsinyt itselleni enää miestä kun semmoinen oli ja olin hyvinkin omaitseni heidän kanssaan ja jotenkin olin yksi jätkistä. Se ehkä vähän tuntui muista naisista/tytöistä joltain..

Galluppi milloin haluaisin että vauva syntyy.. hmm.. se 38+ viikot oli aika hyvät viimeksi, mutta mutta.. olen tyytyväinen jos ei mene kovinkaan paljoa yli la:n.

Lapset sai tänän sikapiikin, tuossa puol 4 maissa. Vähän ovat nyt levottomia ja esikoinen vlittelee huonoa oloa mutta muuten oikeastaan ihan normaalia vielä. Tuo ilta levottomuus on myös kohtalaisen normaalia.

Tämä viikko on ollut yhtä laiskotus viikkoa, pitäisi varmaan vähän petrata taas vaihteeksi.

Liikkeitä on alkanut tuntumaan jo mahanpäältäkin :)

Onnittelu poksujille ja puolivälin saavuttaneille :flower:

KiiajaVille 21+0
 
Tuosta raskaus ihanaa aikaa. Viime viikonlopun aikana sai aika moni avokin sukulaisista tietää tästä raskaudesta ja osa minun työkavereista + samalla työpaikalla työskenteleviä henkilöitä sai tietää. Johan kaksi eri henkilöä hehkutti mulle, että raskaus on naisen ihaninta aikaa. Työkaveri ja avokin täti. Varsinki työkaveri hehkutti kui se oli hänen parasta aikaansa. Minun henk. kohtaisesti vaikea vielä sanoa mitään, kun ensimmäinen lapsi vasta tulossa, mutt eiköhän se karu totuus vielä tule eteen jos tää helppo alkuraskaus muuttuu myöhemmin muuksi kuin helpoksi. Tietysti ite toivon, ett kaikki menis hyvin jne.

Voiko D-vitamiinia syödä liikaa? Aattelin vaan, ett jos nyt jo syön raskaus multitabseja yhden päivässä ja syön/juon myös maitotuotteita joihin on lisätty D-vitamiinia. Onko siis erikseen otettava D-vitamiini tabletti liikaa? Oon nyt vähän pihalla koko vitamiinista. Kaikkiin vitamiineihinhan tuo "yliannostus" ei päde siks kysynki tätä, ett voiko sitä ottaa liikaa? Hmm...tajuskoha kukaa tätä kysymystä :LOL:

Jooh, kohta kömmin peiton alle ja huomenna nukun piiiitkäään. Aamuviikot on oikeesti rankkoja. Varsinki viime viikko, kun isosisko miehineen oli käymässä muutaman päivän. Tosin niin on kyllä iltaviikotki. Taitaa tää raskaus viedä mehut iha totaalisesti. Oli kumpi vuoro tahansa, niin viimeistään loppu viikosta on ihan naatti :/

JääKyynel ja Tuittu 20+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alapään rasvailusta en ole tullut miettineeksi. Mutta eipä siitä kai haittaakaan olisi.
Toisaalta, edellisessä synnytyksessäni ei edes nihraumaa tullut kun kätilö piti ponnistusvaiheessa lämpökääreitä välilihalla. Sekin siis auttaa.
Minä olen monesti kuullut, että lämpökääre auttaisi ponnistusvaiheessa ja siksi yllätys oli melkoinen kun kätilö tokaisi minulle sitä pyytäessäni ettei siitä ponnistusvaiheessa ole mitään apua. Minä kun olin juuri päinvastasita lukenut ja kuullut!!!
 
Greddy Tyhmä sanoa näin, mutta mukava kuulla etten ole siis ainoa maanpäällä joka tuntee olonsa välillä yksinäiseksi. Kiitos vastauksista sulle ja muillekin! =) Tarvis vaan rohkeesti koittaa tehdä tuttavuutta :D

Chiquita Joo isäni on siis tällä hetkellä taas täysin terve. Toivottavasti sunkin isä pian paranee! =)
No mähän harrastan tanssia, mutta ei meidän ryhmästäkään oo tullut ketään sellasta ystävää ketä vois tavata muutenkin.. Harmi kyllä. :/ Mut hekin on kaikki aivan eri tilanteessa kuin mä, joten sekin voi vaikuttaa asiaan, en tiedä..?

Voi.. Malehallakin ollut surua ja murhetta paljon edellisen raskauden aikana! Toivottavasti nyt saisit onnellisemman odotuksen! :hug: =) Tohon en osaa kyllä sanoo mitään, että vaikuttaako äidin mielitila sitten syntymän jälkeen lapseen? Hmm..

Jenskuliini Harmillinen tilanne sulla.. :( Ehkä mä neuvoisin sua puhumaan kihlattus kanssa ja selvittään asiat, tai sitten miettimään oisko sittenkin parempi olla yksin vauvan kanssa, kuin elää huonossa suhteessa? Toivottavasti tilanne selviää.. Voimia sulle! :hug:

JääKyynel Me käytiin aikoinaan ostamassa vaunut Tampereen Vauvatalo Johannasta, mutta käytiin myös Muksutallissa ja Lastentarvike-liikkeessä katselemassa.. Vinkkinä, jos ette oo niissä vielä käyneet :) Vauvatalolta ja muksutallilta löytyy myös nettisivut.

Illan jatkoja kaikille! :wave:
 
jastu aiemmin tais jäädä vastaamatta, että tietääkseni Tampereella ei ole aikaisemmin ollut mitenkään rajattua perheen olo sairaalassa (ja siis nytkään ei näin ole, vain muiden vierailijoiden käyntejä on rajoitettu). Takeista en tiedä mistä löytyis lisää, itse käytän tässä(kin) raskaudessa miehen takkeja, jotka sen verran isompia =)

D-vitamiinista itse syön multivitan raskaustabletteja ja sen lisäksi vielä 10mikrog d-vitamiinitabletin (sekä maitotuotteita). Ilmeisesti d-vitamiinisuosituksiin on tulossa muutoksia, eli en usko että itse ainakaan ihan liikaa söisin/siitä olis haittaa. Ainakin netin mukaan myrkytyksestä puhutaan kun saanti ylittyy yli 10 kertaisena pitkän aikaa.

Jääkyynel Tampereella on tuo mainitsemasi VauvaPop, Vauvataloa Johanna, Lastentarvike ja Muksutalli. Keskustassa ainakin taitaa olla se kirppis missä on käytettyjä rattaita myynnissä (itse en ole päässyt sielä vielä käymään). Esikoiselle kun ostettiin rattaita niin mulla meni 3½h Lastentarvikkeessa kun valitisin vaunumallia ja väriä (ja sitä ennen oltiin käyty kaikissa muissakin katselemassa, mutta Emmaljungiin olin päätynyt ja Lastentarvikkeessa on niistä paras valikoima) :LOL:

Maleha itsellä oli myös aikalailla stressiä esikoisen odotusaikana (muutto toiselle paikkakunnalle lopulta rv 35+, asunnon myynti, kahden asunnon loukku josta kyllä päästiinkin eroon, uuden vuokra-asunnon etsiminen koska ensimmäinen oli liian pieni ja meluisa, miehen irtisanominen + työpaikkahakemusten laittaminen jne.), mutta kaikesta selvittiin ja vaikean synnytyksen jälkeen meitä siunattiin ihanan rauhallisella lapsella =). Eli en usko ainakaan omalla kohdallani siihen että mun stressi ois vaikuttanut lapseen.

Itse sainkin tietää to neuvolassa, että paastosokerini (5,3) olikin sitten ensimmäinen raja-arvo jonka mukaan mulla voi olla raskausdiabetes :eek: . 2 muuta arvoahan oli reilusti raja-arvojen alla. Huomisesta lähtien pitäis mittailla verensokeriarvoja 6 päivää 4 kertaa päivässä. Eilen ja tänään joitakin mittailuja tein jo etukäteen ja niiden perusteella ei pitäis olla mitään hätää (vaikka välillä söinkin tosi hiilihydraattipitoista ruokaa --> nostaa enempi verensokeria). Mutta jos tulee yhteensä 3-4 poikkeavaa arvoa mittailujen aikana niin sitten pääsen (juuri näin, pääsen B) ) Taysin äitiyspolille kontrolleihin (sisätautilääkärill+synnytyslääkärille) melko usein. Mutta ens to oon asiasta enemmän perillä. Itse epäilen vahvasti että mun paastosokeri oli silloin rasituksessa vähän koholla tai siis rajalla, koska oltiin syöty jäljelle jääneitä isänpäiväherkkuja monta päivää aiemmin. No, mutta lapsen parastahan tässä ajatellaan, ja kun positiivisesti ajatellaan niin todennäköisesti voivat käynnistää la:n tietämissä eli yli 2 viikkoa ei tarvitse odotella, että vauveli menee taas yliaikaiseksi ;)

Poppeliini ja Emma 18+1
 
Huh huh, paaljon tekstiä meni tovi kahlaamisessa läpi :)

Ihania ultrakuulumisia täällä ja masukuvia :)

Onnea poksujille ja puolenvälin saavuttaneille!

jenskuliinille voimia ja kaikille kellä on ollut tai on hankala tilanne

Se jäi mietityttämään et miten helosaani ja kortisoni on samankaltaisia? osaako joku sanoa, tää käyttää helosaania aika paljon.

kavereista, täälläkin levinneet ympäriinsä. Välillä kaipaa enemmän seuraa välillä ei hankala homma.

Olosta väsyttää ja oksettaa noo kai tää joskus helpottaa. Odottaa kanssa sitä seesteistä ja hyvinvoipaa keskiraskautta :D Tuntuu kanssa iltaisin kun on turvoksissa että maha repeää ja ahdistaa siis sillä lailla ettei mahtuis nahkoihinsa.

Pitiköhän muuta vielä, noo kattelleean yötä...

Unico ja Toukka 17+0
 
Kihlattuni sit päätti jättää mut!!! Se laitoi mulle viestin et se jättää mut. Sitten kun soitin sil niin se sanos et kyl sä tiedät et mitä olet tehny ja mitä et.... Mulla ei ole harmaata aavistustakaan siitä et mitä olen tehny.... :eek: Arvasin et jossain vaiheessa kihlattuni uskoo kaikki juorut ja pahat asiat mitä meistä puhutaan.... Pakskan puhujat ei saanu meitä erotettua sillä et kihlattuni ois pettäny mua vaan nyt ne on keksiny jonkun sellasen juorun mitä minäkään en ole kuullu..... :'(

Kihalttuni on edelleen kuskina, joten odottelen sitä tääl nyt vaan kotiin,, sillä haluan tietää tähän kaikkeen syyn.....!!!!
En vaan tiiä mitä tekisin.... Olen ihan sekasin....

 
jenskuliini no eikä :( eihän ketään voi viestillä jättää, eikä ilman syytä. Sinuna soittaisin heti maanantaina jollekin perheterapeutille ja sanoisin miehellekin että jos erotaan niin erotaan sitten kunnolla ja selvitetään välit. Lapsellekaan ei ole hyväksi jos isä ja äiti ovat eronneet riidoissa, niitä on maailmassa aivan liian monta. Toivon ja rukoilen että asianne selviää parhaalla mahdollisella tavalla :hug:

Raskaana parhaimmilaan aina kun en ole raskaana ihailen niitä ihania ihania isoja masuja, nyt ei ole edes puoliväli ja liikkuminen vaikeampaa, jos ei satu niin on ainakin vessahätä :eek: Naama kukkii ja hormonit hyrrää, tulee kiukuteltua ja itkettyä paljon enemmän kuin yleensä. Mitähän niin ihanaa tässä on :D no on tietty niitä ihaniakin päiviä ja sitä palkintoa :heart: odotellessa. Näinkin unta pienestä pojasta joten jos Poppeliini viitsit laittaa mulle tuonne sen poikaolon niin kiva. Tytölle olis kyllä vaatteita enemmän tarjolla kun kuopus on tyttö..

Aamupuurolle suuntaa
Chiq ja Taneli rv 18+1
 
Huomenta!

Jenskuliini oon tosi pahoillani sun puolesta :hug: Mä laitan sulle yv:tä kohta kun oon tän kirjottanu, kun saman melkein olen kokenut.

ystävistä mulla on myös pari luotto ystävää, oikeestaan tasan 2 sellaista joihin voin luottaa ja sanoa kaikkia maan ja taivaan väliltä. Ja yks sellanen tosi tärkee ystävä, mut häneen en voi samalla tavalla luottaa, kun on sen luottamuksen pari kertaa pettänyt. Mutta mulla on paljon auttanu se, et oon saanut kavereita ja ystäviä koirahommista. Mutta mulla jakaantuu nää kaverit koiriin tai lapsiin ja sit on muutama tosi hyvä ystävä joihin oon tutustunu näiden lapsen asioiden kautta, eli heillä on lapset samalla tapaa "vammaisia" kuin meidän poika. Eli paljon on tukea sieltä kautta.
Samoin mä käyn puhumassa eri lähihoitaja ryhmille jotka opiskelevat lapsia tai vammaisia, elämästä vammaisen lapsen kanssa. Vaikken mitenkään avoin ihminen ole ollutkaan, niin jostain syystä mun on ollut helppoa kertoa siitä, millaista on elämä terveen lapsen kanssa ensimmäiset 3 vuotta ja siitä ajasta kun kerrotaan että teillä on vaikeasti vammainen lapsi.

Tupakasta kiva kun mua ei lynkattu, kiitos tytöt! :heart:
Mullekkin neuvolasta sanoivat ettei kannate niin ottaa ressiä siitä. Hassuintahan tässä on se, että mä olin melkein 3 vuotta polttamatta kun viime keväänä ratkesin sen eroprosessin aikana. :(
Mut uusin eiväin....

Omaan napaan ei mitään, eilen tunsin ensimmäiset liikkeet mahan keskiosastakin. Tai parin töytäisyn. Mulla on istukka myös etuseinämässä ja liikkeet tuntuneet tähän asti vaan tuolla sivuilla lähinnä. Mut kyllä niitä tuntuu, mut ehkä harvakseltaan nyt, mut kuitenkin vauvalla taas tilaa vielä niin, etten odota tuntevani vielä mitenkään paljon. Uskon että ne sieltä tulee.
Yritän tänään ottaa tosta kaukalosta kuvaa ja samalla masukuvaakin. Laittelen sitten niitä tänne.
Jännittää kun maanantaina aloitan sittenkin sen harjottelun. Kokeilen miten pystyy olemaan siellä. Sittenhän se selviää et onnistuuko.

buam ja pikkumyy 17+3
 
Jenskuliinille ISO :hug:

Ihan oikeita ystäviä on n. 5, mutta niistä osa asuu aikas kaukana. Kavereita löytyy kyllä sitte jonkun verran.

Tässä päällimmäiset mitä jäi mieleen, mun täytyy lähteä ton kauhukakaran kanssa tonne kylmään ja märkään ulkoilmaan ennen kuin se muuttuu täydelliseksi hirviöksi :LOL:
 
Jenskuliini, koita jaksaa tilanteessasi :hug:

En varmasti taas muista kommentoida kuin murto-osaan asioista mistä on puhuttu...

Tupakkaa on tehnyt mieli ihan hirmuisen paljon, mutta polttaminen ei ole tällä hetkellä vaihtoehto, niin olen päättänyt. Lopetin polttamisen tänä vuonna alkuvuodesta ja tämä ihana raikas tunne keuhkojen puhdistuttua saa jatkua :)

Ihoa rasvailen suihkun jälkeen muutenkin, mutta nyt on jotenkin erityisen kuiva iho. Liittynee siihen, että elimistö tarvitsisi nestettä enemmän kuin normaalisti...eikä tule juotua tarpeeksi...kova yritys toki :D

Äitiysvaatteita olen myös etsiskellyt Tampereen lähistöltä, Ideaparkissa oli ainakin yksi liike H&M:n lisäksi, pahus kun en muista liikkeen nimeä. Siellä myytiin joka tapauksessa käytettyjä lastentarvikkeita (vaunuja, kaukaloita, sittereitä jne). Ideaparkissa on muuten lastenvaatteiden second hand shop, todella siistejä vaatteita, ensin en edes tajunnut vaatteiden olevan käytettyjä :D
Hyvä lastentarvikeliike on myös tämä: http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/page.php?id=1 Sastamalan Vammalassa (vai miten se sanotaan...:D) on myymälä, suosittelen ottamaan huomioon ainakin vaunujenhankintavaiheessa :)

Vauvan syntymisen ajankohta...siihen ei suurempia toiveita, lasketun ajan paikkeilla olis ihan hyvä..

Omaan napa samassa jamassa kuin aikaisemminkin
:LOL:

epulis ja pieni 18+5
 
Huomenta!

Tuli sitten nukutta sellaset 12h. Viime viikon nukuin varmaan takasi, kun sillo unet jäi 6-7 tuntiin :/ Menin nukkumaan jo 21.30 aikoihin, väsytti ihan tajuttomasti. Yhden kerran aamulla kävin vessassa, mutt kömmin petiin. Joka tapuksessa hyvää teki!

Kiitos kaikille teille, jotka annoitte vinkkejä Tampereella olevista lastentarvikeliikkeistä. Merkkaan kaikki nuo ylös ka sit alkaa kiertely heti kun mahdollista. Jos mulle käy, nii sit avokin työvuorot menee päin mettää. No ootetaan nyt ensin maanatain hyvät ultrauutiset, pelottaa.

jenskuliini87 Olen pahoillani :hug: Tosin väärä tapa lopettaa suhde tekstiviestillä. Anteeksi, että sanon, mutta olen samaa mieltä Sapfon kans. Mutta oikeesti tsemppiä, kyllä teidän on kavotusten toi asia selvitettävä. Toivottavasti kihlattusi siihen pystyy eikä "karkaa" paikalta kun pitää puhua oikeista asioista oikeilla nimillä. Mutta voimia joka tapuksessa! :hug:

Poppeliini Mullakin on 10mikrog D-vitamiini ostettuna, mutt oon varovasti uskaltanu syödä niitä, kun en oikeasti tienny. Nyt helpotti ja voin hyvillä mielin alkaa siis popsimaan tuota samaa vitamiiniyhdistelmää kuin sinä :) Neuvolastaha vastauksen ois saanu, mutt ei viitti sen takia sinne soittaa.

Ne kyllä soittiki mulle eilen. Edellinen täti oli merkannu puolen tunnin ajan, vaikkei se riitä paereiden yms. tekemiseen. Siispä meen heti kun töistä pääsen. Oliskoha tää täti nyt mulla loppuun asti joka soitti, vaikutti kivalta. En tiedä onko joku aikasemmista :)

Ystävistä en vielä maininnutkaan. Mullakin on ne oikeat ystävät oikeasti vähissä. Lapsuuden ystävä asuu toisella paikkakunnalla ja harvoin pidetään yhteyttä (nykyään yritetään enemmän nähdä ja muutenki pitää yhteyttä ). Tällä nykyisellä paikkakunnalla oon asunu 3 vuotta ja täältä oon saanu yhden hyvän ystävä. Vähän niiku vahingossa, mutta en pistä pahaks. Työpaikan kautta tutustuttiin, vaikka oltiin me aikasemminki nähty baarissa tms, mutt ei kamalasti juteltu. Oon varmaan hänelleki ainoa ihminen jolle puhuu henk.kohtaisia asioitaan siskonsa lisäks. Olen tietysti otettu, mutt samoin minäki luotan häneen ja puhun hälle asioita. Avokin sisko onki sitten mustasukkanen ja puhuu sit mulle paskaa tästä ja päinvastoin, mutt ei ole minun ongelma. Avokin siskolla on tapana puhua selän takana paskaa ja muuten olla sit niin parasta kaveria että ja se varmaan luulee ettei ihmiset sitä tajua, mutt ainaki kaks ihmistä on sen tajunnu!

Joo, jos nyt lähtis laittaan pyykkikonetta pyörimään ja pyyhkis lattiat. Sais taas vähän vähemmälle kissan karvaa ja hilsettä.

JääKyynel ja Tuittu

 
epulis Onko toi Vammalan/Sastamalan (kumpaa nimeä nyt haluuki käyttää :p ) varastomyymälä sellanen, ett sieltä vaa haetaan vai voiko sinne mennä tyhmänä kyseleen neuvoja eri vaunuista? Noi nettisivut on ainaki loistavat, aika monipuolisesti kaikkee, mutt näin ensikertalaiselle se on ku lähtis neulaa ettimään heinäsuovasta :LOL:

Meiltä ei ois ees pitkä matka sinne. Ja voinki vastata samantein, ett minun synnytysairaala tulee varmaan olemaan Vammala. Tampere olis toinen vaihtoehto, mutt täällä moni on kehunu Vammalaa ja tuulimunastaki sain hyvää kohtelua Vammalan naistenpolilla. Kai sit voin paljastaa asuvani Hämeenkyrössä jos joku tunnistaa, nii ei voi mitään...maailma on pieni :LOL: Täältä on siis yhtä pitkä matka meni kumpaan tahansa :)

JääKyynel ja Tuittu 20+4
 
Jenskuliini iso voiman :hug: ja mulla aika samanlainen mielipide kun tais joku muukin sitä kirjoittaa,että kuulostaa aika keskenkasvuiselta se sun kihlattu.Mutta toivon todella että saatte välinne kuntoon :heart:
Iästä on ollut puhe,eli itse olen 28 ja mies 30(kerkeää täyttää 31 ennen vaavin syntymistä).
Toiveista milloin vauva syntyy myös ollut juttua,eli toivon vain että saan sen jossain vaiheessa pukerrettua ulos,ARGS!Siis oikeesti naiset,mua niin pelottaa se synnytys...
Tupakasta,ite lopetin kokonaan joskus rv6 ja ihan helppo juttu oli itselle(mistä olen niin onnellinen),mutta nykyään kyllä tupakka tulee uniin,toissa yönäkin käärin monta sätkää yhdeksi isoksi sätkäksi,mutta en saanut sitä systeemiä toimimaan ja jäi polttamatta :LOL: ja mikä huvittavinta,polttaessani en edes sätkää polttanut,vaan oikeaa tupakkaa.
Jospa vääntyis suihkuun,niin sais päivän käyntiin....

Hemmi ja Papu 20+4

Ja tuosta Papu-nimestä,ei me sitä tulokkaasta käytetä,vain tässä palstalla se on Papu,mutta vois kyllä pikku hiljaa vaihtaa ku Papu ei ole enää pavun kokoinen :D
Meillä puhutaan vaan tylsästi vauvasta....
 
JääKyynel, varastomyymälä on ihan oikea myymälä, vaunumallit on esillä ja ainakin minä menin tyhmänä kyselemään kaikkea :p Mukava paikka, valikoimaa on paljon ja hintahaitari on iso, edullisempiakin vaihtoehtoja löytyy mukavasti. Suosittelen lämpimästi ja aion sinne vielä vyöryä myöhemmin itsekin, ajomatkaa melkein naapurikaupungista kun ei tule paljoa :D
 
kiitos kaikille tuesta.... En ole saanut kihlattuani mistään kiinni, joten hänellä ei ole varmaankaan minulle mitään kerrottavaa vaan päätti näin jättää minut.... Ei varmaankaan uskaltanut sanoa suoraan sitä ettei halua jatkaa elämää mun kanssa..... :'( toivotaan että hän jossain vaiheessa tulee kotiin ja haluaa selvittää tilanteen....
 

Yhteistyössä