***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Paljon onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille :flower:

Mahan rasvailusta, itse olen vielä aika harvoin rasvaillut mahaa. Rintoja hieman enemmän koska ne kuivuvat ja kutisevat jonkun verran. Haluan ainakin uskoa että rasvailulla voi edes hieman auttaa siinä ettei arpia niin paljon tulisi :D

Omaa napaa: kävin tänään neuvolalääkärillä ja kaikki on hyvin. Vauvan sydänäänetkin kuunneltiin ja vilkkaalla päällä oli, sykekin oli 160 :heart: sisätutkimuksen teki myös ja kaikki hyvin siltakin osin. Kyllä helpotti oloa:) Fysioterapeuttia pääsen tapaamaan tuon selkäkipuilun vuoksi.

Kaksi viikkoa rakenneultraan:)

Hope 18+0 (tänään taas poksutaan:))
 
Morjesta!

Voisko nää sittenkin olla niitä supistuksia kun vatsa tuntuu repeevän, ahistaa ja sattuu? olo voi jatkua monta tuntiakin

Ja taas tää kroppa pettää alta :(

Rasvailusta
Oon rasvannu monia kuukausia kahdesti päivässä. Käytän joskus sitä Weledan oljyä, mutta useimmi Aqualania. Kohteisiin kuuluu rinnat, nännit, pakarat, lantio sekä reidet joka puolelta. Mulla on raskausarpia niin paöjon et loppuu sormet ja varpaat kesken, joten lisää ei tartte tulla. Niitä kuitenkin tulee, mut jos hieman vois vähentää niin ois kiva.

Alapää
Itse en oo pitkään aikaan sinne nähny ja kun eilen löysin peilin niin värihän on täysin muuttunut :( On myös turvonnut ja kipeä ollu jo toista kuukautta.

En vaan taida kuuluu niihin ihmisiin jotka nauttii raskaudestaan.

Marylene ja pikkuiset 21+1
 
Huomenta!

Ekaks kaikille hyviä kuulumisia saaneille paljon :hug: :hug:

Jenskuliinille kans :hug:

Vanhempien sairauksista oli juttua, anteeksi, en muista nimimerkkiä kellä se huoli oli, mut ison ison iso :hug:

Mitähän vielä....Jotain mulla oli mielessä....

No, ei muistu mieleen..
Kävin eilen ostamassa turvakaukalon. :D
En minä isoilla alota :LOL: yhten ainottakaan vaatetta kun en ole vielä ostanut...hih..
Tänään jos ostais jonku kun mennään kaupunkiin..

Yks juttu mul on tullu tässä nyt pitemmälle mentäessä. Mun on ruvennu tekeen ihan älyttömästi mieli tupakkia...ja pari kertaa oon repsahtanukki...(älkää lynkatko mua)
Mut se himo siihen on ihan älytön. Mä nään vaan uniakin siitä. :(

Mut nyt meen kahville ja ootteleen et pääsee hemmoteltavaks kampaamoon. Meen hiushoitoon ja naamioon, saa ihanan rentouttavan päähieronnan!!!

buam ja pikkumyy 17+2
 
Heissan pitkästä aikaa,

Ensin Buam En lynkkaa sua, mun tekee kanssa välillä ihan hirveesti mieli tupakkaa, oon kuitenkin kiusauksen välttänyt, mutta tiedän että se on ihan hirveetä =)

Mahan rasvailu En ole erikoisemmin rasvaillut nyt enkä esikoisesta, eikä arpia ole tullut (toivoo ettei nytkään tule :) ) Esikoisesta tuli rintoihin, mutta ne haalistu pois tosi nopeasti.

Omaan napaan ei ihmeempiä, saikulla ja parin viikon vuosilomalla vuoden loppuun pahoinvoinnin ja pienten suppareiden takii... Ultrassa käytiin ja kysyin sitten sukupuolta ja täti sano että poika siellä on jos nyt ei mitään ihmettä tapahdu matkan varrella.

Hilipatuinen ja Väinö rv 21
 
Jenskuliini :hug: Ei kannata välittää muista, ei tuo ikäero ole ollenkaan paha. :)

Buam, en mäkään lynkkaa, pitää vaan kommentoida että mä olen alkanut nähdä myös tupakointi unia. Mun tupakoinnista on kuitenkin jo aikaa, satunnaisesti poltin vielä viihteellä ollessani kesällä mutta "säännöllisestä" tupruttelusta on jo parisen vuotta. Mutta nyt usein unissani poltan ja aina havahdun siihen että mitä hittoa oon tekemässä kun mähän olen raskaana. :D

Mahan rasvailu Mä oon rasvannut epäsäännöllisen säännöllisesti koko raskausajan apteekin perusvoiteilla mahaa ja rintoja ja oikeestaan koko kroppaa suihkun jälkeen.
Tällä hetkellä rasvana taitaa olla Humektan -merkkinen perusvoide ja sitä ennen oli Aqualan L. Eli ihan näitä perusvoiteita olen käyttänyt. Niitä olen käyttänyt muulloinkin ihon rasvaukseen, en siis erikseen ole näitä hankkinut raskausajan rasvaukseen.

Kyllä mä varmaan välilihaakin alan rasvailemaan tai öljyämään jossain vaiheessa mutta en nyt vielä.

On muuten tällä hetkellä melkoinen jumppatuokio mahassa. Näkyy vaatteiden läpikin noi iskut.
:heart:

- Hapsiainen ja Herne 21+2
 
hurjaa miten nuo viikot vaa nyt alkaa näyttää poksuvan kovaa vauhtia kun ajattelen et olen kohta puoles välis, kauheeta.

Mutta tänään iltavuoroon et pitää tästä lähtee kauppaan ostaa vähän evästä töihin. huomasin tuossa alku viikosta kahtena iltavuorossa niin nälkä ei kauheena yllättänyt mut tiistai iltana sillo joskus 16 maissa ku oltiin tauolla syömässä niin mulla murisi maha pari kertaa tosi äänekkäästi ja hävettii vähä ku oli muita paikalla. kun ei kukaa tiedä että olen raskaana.

nyt pitänee valmistautua kauppareissulle sit kotia syömään ja typy viedä 12 hoitoon ja mä sit lähdenki illaks töihin :/
 
Jenskuliini älä välitä ikäkommentoijista. Mun mies on lähes kuusi vuotta nuorempi mua ja mä vaan totean, että se on mun toy boy, jos joku jotain joskus sanoo. ;) Eipä niitä sanojia kyllä nykyään ole, ollan oltu yhdessä jo kohta kymmenen vuotta ja meillä on jo yksi lapsi. Myös mun miespuolisen pikkuserkun vaimo on sitä 9 vuotta vanhempi, eikä siinä ole sen kummempia sanottavia. Hekin on olleet yhdessä jo vuosia ja heillä on kaksi lasta.

Rasvailusta, ekassa raskaudessa ei tullut arven arpea enkä juuri mainittavasti rasvaillut, mutta tässä raskaudessa iho kutisee ja pelkään pahoin, että arpia on odotettavissa. Olen paisunut kun pullataikina tällä kertaa ja se varmaan syynä. Eilen joku jo kysyikin onko laskettu aika lähellä... :whistle:

Poksujille :flower:

Filuuri 21+
 
Täällä pyörähti 21 viikkoa täyteen. Ei meinaa vieläkään uskoa että viikkoja alkaa jo olla noin paljon. Maanantaina ois täälläkin rakenneultra. Toivottavasti kaikki siellä olis hyvin.
Ihon rasvailua en vielä oikeastaan oo harrastanu. Entisiäki raskauarpia on tossa navan yläpuolella. Nyt ne alkaa taas näkyä kun maha on kasvanu ja iho venynyt.

Hauskaa viikonloppua vain kaikille :flower:
 

POKS :heart: :heart: 22+0 :heart: :heart:

Eli enää ei voi tulla keskenmenoa, nyt voi tulla vaan ennenaikainen synnytys! Olen koko ajan jotenkin odottanut tätä 22 viikon täyttymistä, vaikka eihän se muuta mitään vaikka viikon takaisen verrattuna (papereissa teitysti muuttaa), jos nyt vaikka käynnistyisi synnytys, kamalahan se olisi eikä henkiin jäisi vauva. Ja vauvan painon pitäisi nyt olla jo 500g paikkeilla.

Ihan tän viimeisen viikon aikana on liikkeet selvästi päivittäin (ja useita kertoja päivässä) ruvenneet tuntumaan, ja vähän erilaiselle kuin se epämääräinen kuplinta. On niin ihanaa!

Näin yhdellä naisella päällä juuri sallaista takkia, mitä itselleni haluaisin, napakkaa villakangasta ja hyvän näköinen. Olen kaupoista etisnyt ja nettikaupat monta kerta käynyt läpi - kohta jään varmaankin seuraavaksi neljäksi kuukaudeksi kotiin istumaan kun ei ole takkia, joka ei pilaisi mielialaa! :/

Mukavaa viikonloppua!
Mirabel ja pikkupoika 22+0
 
Mirabel Noin isot viikot jo! :flower: Kaksi viikkoa vielä, niin teidän poika saa tehohoitoa, jos sattuu syntymään (ellen väärin muista). :)

Mä alan olemaan varma, että kyllä nuo on liikkeitä, mitä mä tunnen. :heart: Eiköhän ne ala vielä lisääntymään/voimistumaan kunhan päivät kuluu.

Kolmisen tuntia vielä töissä, ja sitten viikonloppu voi alkaa. :wave:

rv18+2
 
Täällä näyttää olevan hiljaisempi päivä tänään. Ehtii siis hitaammatkin lukemaan :)

Vau mitkä viikot Mirabel :flower: Toivottavasti poika pysyy masussa kuitenkin =)

Juu, kyllä mäkin siitä Epi-No -laitteesta olen lukenut. Aika tyyris kyllä mun makuun..
Mies on jo kysellyt, että milloin pimppiä rasvaillaan ;) Viimeksi ollaan alotettu välilihan öljyhieronta 34+viikolla, eikä ehditty siis kuin pari viikkoa rasvailla. Eppari tehtiin, ei repeämiä.

(.) Aamun oli jyrän alle jäänyt olo ja harkkasuppaili monta tuntia. Tein niinkin hurjaa kuin imuroin yhden huoneen. Et mitähän tulisi, jos tekisin oikeesti jotain fyysisesti rankkaa??
Potkuja tuntuu nyt joka päivä :heart:

Onnittelut poksujille ja rakenneultrassa hyviä uutisia saaneille! :flower: :flower:

Greddy ja Piksu 20+2
 
Buam Minäkään en sua lynkkaa :D Mua ällöttää tosi paljon tupakin haju ja edes jos ajattelen asiaa. Mutta täytyy myöntää, että välillä kyllä tekis mieli :ashamed:
Millaisen turvakaukalon muuten ostit??

Mites muut tupakin kanssa kamppailleet, oletteko päässeet eroon?

Hilipatuinen Me sanottiin esikoista kans "Väinöks" siihen asti kunnes hänet kastettiin =) Ja kaikki luulikin, että hänestä tulee oikeesti Väinö :D

Nyt vähän purkausta.. Mä niin haluaisin saada lisää uusia ystäviä. Mutta mistä niitä enää tän ikäsenä saa? No ehkä jostain vauvajutuista vois saada, mutta kun mä oon sellanen, että ei yksin tuu lähettyä mihkään tapahtumiin tai kerhoihin.. Ja yleensä kaikissa paikoissa muut äidit on n. 10v vanhempia! Olen siis aika ujo vieraiden ihmisten kanssa.. Yksi ystäväni tuntuu saavan koko ajan uusia ystäviä, ja ehkä olenkin hänelle vähän kateellinen.. :ashamed:
Ääh, taas tällänen masennuspäivä.. Sori purkaus!

Katyana & Väpä <3 17+1
 
Katyana Tiedän niin tunteesi.. Näin perheellisenä musta tuntuu tosi ulkopuoliselta muiden ikäisteni kanssa, jotka baareilevat ja sinkkuilevat ja ovat huolettomia. Eihän noissa siis mitään pahaa ole, itsekin niitä harrastaneena, mutta ne ei vaan käy enää mulle ja meidän perheen elämään. Mun ystävät asuvat muissa kaupungeissa, joten näen heitä harvemmin. Nyt varsinkin, kun tarvisi hoitoapua ja edes aikuista seuraa välillä, tuntuu yksinäiseltä. Olen aiemmin ollut sellainen helposti ystävystyvä, kunnes sain nenilleni "ystäviltäni", sellaisilta jotka osottautuivatkin ei-ystäviksi. Siitä lähtien mun on ollut vaikea lähestyä ystävyysmielessä uusia ihmisiä..
Eli tävllä yksi saman asian kanssa painiva. :hug:
 
Pikainen merkkaus. Ihanaa, että pian alkaa viikonloppu! Meillä on ollut useampi viikonloppu putkeen niin täynnä ohjelmaa, että nyt vietetään vain "laatuaikaa perheen kesken" (no ehkä shoppailemassa pitää huomenna käydä, mut sehän on myös laatuaikaa :kieh: )

Piipa rv 19+4
 
kellopeliappelsiini, onnea liikkeistä :heart:

manteli76, onnea puolenvälin poksuista.

mirabel ja rasvailut minulla 4 raskautta takana, jokaisesta tullut painoa 20kg lisää eikä mahassa yhtään arpia, rasvannut olen todella usein. Rintoihin ja reisiin on tullut haaleita viivoja, ei mitään pahoja. Eli minä uskon ja rasvaan yhä =) .

piipa75 minä myös uudelleen synnyttäjä ja liikkeitä tunnen tosi harvoin :( ymmärrän täysin huolesi siis. Itsellä helpottaa kun saa tuolla dobblerilla kuunnella toisinaan pienen ääniä, sitten jaksaa taas muutaman päivän olla rauhallisin mielin. Rauhallista mieltä koitan lähettää täältä sinulle myös.

Greddy kyseli tuplarattaista minä ostin uudet emmaljunga twin cerox, heittoaisa ja vierekkäin istuttavat. Näyttää olevan aika hyvä jälleenmyyntiarvo myös. Minulle tuo heittoaisa on ehdoton enkä uskaltanut muun merkkistä tilata jossa tuo ha on kun täällä tuppukylässä ei ole kuin yksi lastentarvikekauppa ja valikoima keskittyy pariin merkkin.

Katyana hurjia olet sinäkin kokenut :hug: onneksi isäsi pääsi kuiten häihin ja ilmeisesti voi nytkin hyvin? Ja tuohon purkaukseen, saakin purkautua täällä. Olisiko joku harrastus josta saisit ystäviä? Vanhempana tuo on kyllä vaikeampaa, mutta yhteinen kiinnostuksen kohde on oiva keino alkaa jutella. Minulla eläimet on se =)

jenskuliini87 älä välitä toisten puheista. Usein ne p*skan puhujat ovat juuri niitä kateellisia. Ja teidän onnelle saakin olla kade kun oma pieni tulossa :heart:

Empuuu sitä kipuilua myös täällä =(

buam oi tiedän vanhana polttajana tuon tupakantuskan. Jokainen hetki, jokainen päivä kun et polta, palkitse itsesi. Äläkä moiti itseä liikaa jos sorrut. Ja suosittelen kirjaa "stumppaa tähän". Minulla on monta tuttua jotka on lopettaneet sen luettua. Minulle on nyt 3 vuotta kun olen lopettanut. Baarissa käydessä saatan polttaa 1-2. Ja käyn siis pari kertaa vuodessa.. Unia näen tupakasta myös joskus vieläkin ja unessakin harmittaa että miksi ihmeessä nyt sorruin kun ollut jo kauan ilman :D

Onnea poksujille
:flower:

Ja poksutaan itsekin * POKS 18+0

-Chiq ja Taneli (poika päätti että meille tulee poika ja nyt alettiin kutsua masukkia Taneliksi :D )
 
Kommentoinpa vain omaa napaani nyt.

Eli kävimme Brunolla 4D-ultrassa. Vauvalla oli kaikki oikein hyvin :heart: Painoa oli 520g ja Bruno veikkasi noin 4 kg vauvaa. Sisaret on painaneet la ajan tuntumassa 3,8 ja 3,7 joten tämä tyttö menee samalla käyrällä. Päämitta oli 5,3cm, vartalonympärys 18cm ja reisiluu 4cm. Oli perätilassa joka on Brunon mukaan yleistä näillä viikoilla. Ja tyttö sieltä on tulossa eli rakenneuä Jorvissa piti paikkaansa. Naamakuvaa saatiin 4D-muodossa ihastella vaikka vaikea siitä oli selkoa saada oikein minkä näköinen tyttö oikein on. Esikoinen näytti ihan samalta kuin syntyessään 4D:ssä.

Kuopus oli mukana miehen kanssa ultrassa koska tarhasta soitettiin hakemaan pois. Kai se sikapiikki on aiheuttanut pientä lämmönnousua. Mutta hyvin jaksoi istua miehen sylissä.

 
Asiasta viidenteen....

Uskotteko että jos äiti on kovin ressaantunut raskauden aikana tai hän jostain syystä on levoton ja huolestunut niin syntyvästä lapsesta tulisi myös levoton ja itkuinen?

Mun edellinen raskausaika oli henkisesti ihan hirveää!!! Rakensimme taloa ja kokoajan hirveä ressi päällä, Rakkaalla äidilläni todettiin syöpä joka oli levinnyt pahasti jo siinä vaiheessa (kuoli siihen vuoden sairastettua, 54 vuotiaana) mieheni veli kuoli yhtäkkiä sekä miehen siskon miehellä todettiin syöpä jne.... Surua ja murhetta riitti.

Vauva oli todella itkuinen ja levoton pari ensimmäistä kuukautta. Joku sanoi et voi johtua minun raskaudenaikaisista huolista....
En tiiä uskoakko mut nyt yritän olla hermoilematta ja ressaamatta.... Helpompi sanottu kuin tehty, mut yrittäähän saa aina.

Olen myös sortunut välillä tupakoimaan mutta tuskin tupakka silloin tällöin mitään haittaa. Neuvolassakin käskettiin olla siitä ressaamatta. Ja niin teen!
 
Maleha - kuopusta ei oltu suunniteltu, esikko oli vasta 4kk kun tulin raskaaksi. Olin juuri ottanut määräaikaisen pestin vastaan koululta ja kärsin 3kk pahoinvoinnista voimatta olla töistä pois. Voin sanoa suoraan että olin varmasti 8kk ajan tuosta raskaudesta niin äärirajoilla, stressaantunut, masentunut, kaikin puolin ahdistunut ja elämäniloni hävisi. Silti kuopuksemme oli oikea päivänsäde, helppo vauva ja helppo taapero. Mutta eihän stressi ole kellekään hyväksi tietenkään. En kuitenkaan itse usko että stressaantunut äiti tarkoittaisi itkuista, ahdistunutta vauvaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marylene:
Morjesta!

Voisko nää sittenkin olla niitä supistuksia kun vatsa tuntuu repeevän, ahistaa ja sattuu? olo voi jatkua monta tuntiakin
Supistus ei kestä tuntikausia, edes montaa minuuttia. Se tulee, siinä on aallonharja ja se vaimenee. Ei siis ole jatkuvat tila. Tuntuu olevan sulla ihan normaalia vatsan kasvamista, liitoskipuja ja sen sellaisia. Vai onko kipu jossain tietyssä paikassa? Sullahan on kaksoset tulossa :heart: joten tuo mahan kipuilu voi olla ihan omaa luokkaansa.
 
Onnea kaikille ultran kävijöille hyvistä uutisista ja poksujille kans =)

Mahan rasvailusta: olen joka raskaudessa rasvaillut vähän puolihuolimattomasti silloin tällöin, ei ole raskausarpia tullut. Itse uskon myös että enemmän on merkitystä kudostyypillä kuin rasvailulla. Auttaahan se siihen masun kutinaan kyllä, kun iho alkaa venyä =) Välilihaa en ole koskaan rasvaillut enkä venytellyt... Esikoisesta tuli episiotomian kaveriksi joku repeämäkin, kun oli imukuppisynnytys, muista en ole saanut repeämiä, vaikka lapset jotain 700g isompia.

Kavereista: olishan se kiva jos olisi enemmänkin. Täällä mulla on vaan yksi hyvä vanha kaveri, mutta hän on yrittäjä, ja hälläkin kolme lasta, niin järkkäily että treffattais on hankalaa :/ Kun asuu vielä tuolla syrjässä... Puistoillessa olen tutustunut joihinkin äiteihin ja yhden kanssa onkin nähty ulkoilun merkeissä tai kahvitellen tosi usein =) Eikun vaan rohkeasti tutustumaan, lasten kauttahan se monesti tapahtuu näin aikuisiällä tämä kaverien löytyminen.

Ja nyt on mentävä vääntämään pitsaa jos me sitä tänä päivänä meinataan syödä :wave:

stoppis ja Oiva 20+öö
 

Yhteistyössä