***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Voi Jenskuliini,tosi kurja tilanne teillä.... mutta älä jää yksin murehtimaan,soitat jollekin ystävälle (nyt heti),sä tarviit nyt kaveria,ei ole kivaa olla yksin tollaisessa tilanteessa.Tosi paha mieli sun puolesta, :hug: :heart:
 
jenskuliini :hug: En eilen ehtinyt kommentoimaan ja antamaan neuvoja. Ja nyt sitten luin viimeisen viestisi :( Ei tule mieleen minullakaan kuin se, että onpas lapsellinen poika (ei mies) . Toivottavasti pääsette puhumaan. Ihan sanattomaksi kyllä vetää.. Onneksi sinulle on tarjottu ammatillista tukea, ota se vastaan. Toivottavasti et nyt joudu yksin olemaan ajatustesi kanssa. Vauva masussa pitää sinut varmasti jotenkin arjessa kiinni. Paljon voimia sinulle!!!

Mäkin olen miettinyt tota D-vitamiinin määrää. Raskausvitamiinista kun saan 10mikrog. ja kuulemani suositus talvikaudella olisi 20mikrog.

Tupakkahimoisille tsemppiä!!

Raskausajan ihanuus no jaa.. Olisi varmaan jos ei suppailisi niin herkästi.. Mut kyllä aika kultaa muistot, koska varmasti sitä vuoden päästä taas ihastelee vauvamasuisia naisia..

Viikonloppua toivottelee
Greddy ja Piksu 20+3
 
Jenskuliini, sulla on rankka aika edessä. Toivon sinne voimia ja kaikkea hyvää! Ota kaikki mahdollinen apu vastaan mitä saat. Mieti rauhassa. Olikos sull alähellä siellä missä asuit tukea? Ja toivottavasti poikaystäväsi saat juttelemaan asiat halki, helpompi rakentaa tulevaa sun itsellesi ja vauvalle kun ei ole ylimääräisiä murheita ja asioita vaivaamassa. :hug:

täälä odotellaan uimaan lähtöä jos se tois vähän voimia.

Unico ja Toukka 17+1
 
jenskuliini se vielä, että vaikka parisuhteen eteen onkin tehtävä töitä, niin ei se todella niin mene että vain toinen tekee työt ja toinen jatkaa samaa -tyhmää- rataa. Ei se mene niin, että toinen yrittää muuttua ja esittää onnellista, et jaksaisi sellaista lopunelämää ja mitä sellainen elämä olisi. Jaksamista.

Nyt laittamaan vanhat vaatteet pois että tulee kaappiin tilaa mammavaatteille.

-Chiq ja Taneli

ps. käyn monesti lukemassa aina kuluvan kuukauden odottajien ajatuksia myös, kyllä sattui ja kirpaisi niiden kahden äidin puolesta jotka olivat nyt marraskuussa synnyttäneet pikku enkelit :'( . Omat murheet painonnousuista ym. tuntuu niiiiiiin mitättömiltä niiden äitien ja perheiden suruun verrattuna.
 
Myöhäiset huomenet täältä!

maleha: Minä uskon että hyvinvoiva äiti = hyvinvoiva vauva, joten uskon hyvinkin tuohon
että stressi vaikuttaa vauvaan jollain tavalla, mutta en nyt suoranaisesti usko niinkään että äidin stressi aina tarkoittaa itkuista ja levotonta vauvaa..

Välilihan öljyäminen: En ole öljynnyt tai venytellyt esikon aikaan, enkä aio nytkään..
Esikoinen painoi syntyessään 3200g ja hyvin mahtui tulemaan, ei tarvittu episitomiaa,
enkä revennyt, en saanut oikeastaan edes nirhaumia..

Jensku: Kuullostaapa kamalan kurjalta tilanteesi.. Suosittelen vain että yrittäisitte vielä vaan keskustella
asioista, millään muulla muotoa ne eivät voi selvetä, tai varmaan hetkellisesti voi, mutta
asioita ei kannata jättää venymään, ennemmin tai myöhemmin ne alkavat vaivaamaan..

Ikä: Olemme mieheni kanssa molemmat v.83 syntyneitä

Jääkyynel: Minulla on myös istukka edessä ja alkuun liikkeet tuntuikin enemmän sivuilla,
tai ihan alhaalla, mutta nyt tuntuu jo keskelläkin, tosin semmoisina vaimeina kumahduksina
kun vauva takoo istukkaa.. :) Kyllä ne sinunkin liiketuntemuksesi sieltä vielä vahvistuvat

Helosanista: Helosan on vain puhdistava voide, ei verrattavissa kortisoniin! Käy minusta ihan perusvoiteesta, on vain antibakteerinen
siksi sitä käytetään mm. tatuoinnin jälkeen, tatuoidun ihon rasvaamiseen että se samalla puhdistaisi
ja kosteuttaisi rikki olevaa ja arkaa ihoa..
http://www.pharmaxim.com/pharmaxim_fi/produktinfo_fi/receptfria_produkter_fi/helosan_fi/helosan_info_fi.htm


Mä oon kuumeillu vaunujen oston kanssa.. :ashamed: Onkohan vielä liian aikaista? Nyt ku uudet värit on tullu markkinoille ni noita vanhoja jämiä sais edullisemmin.. Lisäksi tuosta vaunusta mistä oon haaveillu ni uudet värit on paljo huonompia ku tarjolla olevat vanhat.. :p Onko kenelläkään tietoa onko keväällä vaunuissa mitään erikoistarjouksia?

Masussa kaikki vaikuttaa olevan hyvin. Liikkeitä tuntuu jo aivan ihanasti useita kertoja päivässä. Mieskin on tuntenut ne jo masun päältä. :heart:

Flunssa on meinannut vaivata täälläkin. Esikoisella oli tiistai-iltana vähän lämpöäkin (37,3) mutta meni kyllä ohi sitten ihan päivässä. Räkäinen on ollut kovin ja yöllä yskinyt (vaakatasossa lähtee limat liikkeelle selkeesti enemmän) aikalailla. Mulla on ollu kans räkäisyyttä, mut kuume onneks pysyny poissa.

Nyt tyttö on vklopun vietossa mun äidin luona. Mun oli tarkoitus hevostella oikein urakalla, vielä kun voi, mutta täällä on niin ankea ilma että enpä tiedä kehtaako ainakaan pitkää lenkkiä lähteä tekemään.. :p Aamulla miehen lähtiissä töihin, satoi kaatamalla vettä! :/ Tulis jo sitä lunta ja KUNNOLLA! Pääsis jo laitteleen ulkovaloja yms joulufiiliksiin.. :xmas:


Kellis ja Aarre 20+5


*muoks* PUUUUUHH! Tulipas tekstiä.. :LOL:
 
Sain selville juuri äsken että toni ei ollutkaan kuskina vaan hän itsekkin joi... Hän valehteli mulle päin "naamaa"!!! Hän oli jo kymmen aikoihin ollu jo ihan kännissä ja huudellu jotain auton ikkunasta.... :(
Sitä autoa ajoi sen eksä ja sen eksän vieressä istui sellainen muija kenen kans toni on mua pettäny ennenkin.... :'(
Olen vihainen ja surullinen samaan aikaan.....
Turha on sen jätkän enään tulla mulle itkemään ja pyytämään takas....
 
jenskuliini iso voima :hug: ! Todella kurjaa, että asiat menivät noin! Saathan tukea ystäviltäsi ja perheeltä?
Vauva-aikaa ajatellen parempi, että lapsesi isä paljasti karvansa tässä vaiheessa raskautta, eikä vasta aivan loppumetreillä. Nyt sinulla on enemmän aikaa varautua arkeen ilman toista vastuullista vanhempaa. Ei taida poika ymmärrä millaisen mokan on tehnyt, mutta nyt on kuitenkin tärkeintä, että sinä saat tarpeeksi apua ja tukea tilanteeseen!

Kellis minä puntaroin turvakaukalon ostoa. Ja tosiaan mietin olenko liian hätäinen jos nyt jo sen hommaan. Uusi kuitenkin tarvitaan, mutta mutta... Viikkoja on vielä paljon jäljellä joten mistä tämä sisäinen hoppu johtuu!? :whistle:

Donu ja Pikkuinen 18+4
 
jenskuliini sun (ex) kihlattu kuullostaa kyl lapselliselta, tiiät sen varmasti itekkin.. :| tosi surku et hän ei osannut ottaa isälle kuuluvaa vastuuta vaan käyttäytyy nuin :/
sun täytyy keskittyä vauvan kasvatteluun, kavereihin ja sun perhe varmaan tukee sua myös..? ja onhan sulla onneks tää palsta =) :hug:

eilen oli neuvola ja hyvin meni :D ihana oli taas kuulla vauvan syke ja kuulu sieltä muutakin kohinaa ja muksahduksia :D

kaikki oli ok, paino noussu ekasta punnituksesta 4 kiloa :ashamed: pitää yrittää et ei nyt seuraavaan neuvolaan mennessä, joka on muuten tammikuussa vasta, nousis oikeen..

16+5
 
raskauden ihanuudesta, mulla on ollut oikeastaan varsin päinvastainen olo. Pahoinvointia ja muutenkin ahdistaa ja pelottaa helposti omat kykyni ja muut mahdollisuudet hyvän elämän tarjoamiseen. Kierre jatkuu tietenkin, koska näistä oloista tulee syyllinen olo ja epäilyttää vielä enemmän :/ Pitäisi vain osata rentoutua ja antaa ajan tehdä tehtävänsä, päivä kerrallaan.

tulevaa yksinäisyyttä myös pelkään, kun istun neljän seinän sisällä ilman työelämää. kaverit juurikin myös ympäri maailmaa, yhtään lapsellisia ystäviä ei ole, vaikka ikää jo tosiaan tuon 29 :eek: Ja meidän perheet asuu 150 km päässä. Ehkä roikun täällä palstalla sitten, jos en saa itseäni revittyä noihin vauvajuttuihin :)
Samalla on lohduttavaa lukea, etten ole ainoa. Ei tarvitse potea epäsosiaalisuudestakin syyllisyyttä =)
 
jenskuliini, tuntuu tosi pahalta sun puolesta!! Omat ahdistukset joihin ei oikeesti taida olla syytä tuntuu niin lapsellisilta kun toiselle ne on ihan totta! :ashamed: Toivon hirveesti voimia sulle!! :hug: Itellä on kans ollu mitä vaikeimpia vaiheita miehen kaa ku on oltu viistoista vuotiaasta asti yhdessä ja vasta nyt tuntuu, ett asiat rupee sujuu ku on molemmat kasvettu paljon kypsemmiks (vaikka onhan tuota matkaa aisuisuuteen vielä jäljellä).

Mä olen vm. 89 ja mies 88. :) Yhdessä on oltu kohta 5v. joista 2kk naimisissa. Ja esikoinen nyt tuloillaa. Nuorna vitsa väännettävä! ;)

Raskaus on mun mielestä sekä ihanaa, että pelottavaa. Oon tosi rakastunu tähän pikkuiseen ja kiitän Jumalaa hänestä lähes päivittäin. :heart: Toisaalta pelottaa millaista se elämä oikeesti vauvan ja ihka oman lapsen kaa sitten on! Elämä muuttuu niin totaalisesti. :whistle: Onnellinen oon kumminkin! :)

Joku kyseli, että mistä päin on TAYS:ssa synnyttävät. Mä oon Tampereelta. :)

Kavereista Mulla on kaverit jääny sitten yläaste ja lukio aikojen. Yksi ja läheisin ystävä on kuitenkin säilynyt ala-asteelta asti! Hän on kihloissa veljeni kanssa joten tulen varmasti aina säilyttämään hänet osana elämääni koska hänestä tulee osa perhettä! :) En ole kovin sosiaalinen enkä jaksaisikaan pitää yllä laajaa kaveriverkostoa, mutta kyllä täytyy myöntää, että kun mies näkee kavereitaan niin tuntuu joskus yksinäiseltä istua kotona seuranani vain 2 kissaa.

Tänään on puoliväli saavutettu!! B) Tuntuu, että masukin on pompannu nyt esiin ihan yhtäkkiä! :D oon viritelly farkkuihin sellaisen kuminauha systeemin, että mahtuu housut kiinni eivätkä kiristä. :whistle:

Mutta nyt jatkan yksinäisen illan viettoa lukemalla muita juttuja, mies kun läks kaverinsa synttäreitä viettään, eikä ole odotettavissa takaisin ennen myöhää yötä. :whistle:

Feles 20+0! :heart:
 
Kääks, mies löysi mun vatsalta linea negran! En mä keksi mikä muukaan tuo voisi olla. Noin 10cm navasta alaspäin ulottuva, vielä aika vaalea viiva. Oijoi, tulin iloiseksi. :)

Kavereista Mulla on todella vähän kavereita, varsinkin semmoisia joita näkisin säännöllisesti. Mä oon vaan niin haluton/laiska "tuhlaamaan" vapaa-aikaa kavereihin. :ashamed: Netti on kätevä, tulis oltua yhteydessä vielä vähemmän. Samalla paikkakunnalla/lähiseudulla ei ole montaakaan kaveria, asuvat ympäri Suomea. Mulla on kans tuo, että elämäntilanne on niin erilainen kavereiden kanssa. Suurin osa niistä vihaa lapsia, muutamalla entisellä koulukaverilla puolestaan on jo muksuja, mutta ne asuu taas niin kaukana. :/ Miten ois, järkätään ensi kesänä mamma&vauva-tapaaminen? :saint:

Poksujille :flower:

rv18+3
 
Sun Rise Tässähän sitä on aikaa suunnitella! :D Mitä mä olen muita odotuspinoja seurannut, niin jotkut muutkin on järkänneet tapaamisia. :)

Nyt nacho cheese ballsien (hyi mikä määrä suolaa) ja eläintarhaohjelman pariin. :p
 
Tapaamiset ovat ihan mukavia, tai ainakin ne missä esikoisen kanssa olen käynyt. Etäisyydet vaikuttavat kovasti siihen mihin ja miten tapaaminen kannattaa järjestää, mutta esim pääkaupunkiseudulla esikoisen odotusajan pinosta mammat kävivät kahvittelemassa kerran viikossa kun masukit olivat yksiöistään muuttaneet. Sen lisäksi on ollut jokusia tapaamisia joita varten on vuokrattu tilat ja pidetty nyyttärit. Pidemmältäkin on väkeä niissä kulkenut kun kyse on ollut useamman tunnin tapaamisesta.
 
Feles Onnittelut puolivälipoksuista :flower:

Linea negra Olin jo vallan unohtanu tänne kertoo, ett minunki masusta löytyy sellanen. En tiä olisinko ite huomannu sitä, mutt avokki luki jostain siitä ja vissiin joka päivä sen jälkeen syynäs mun mahan :LOL: Tottakai sit myöhemmin iteki tuli kattoneeks ja sinne se on ilmestyny :)

Hmm..tossa tapaamisessa vois olla ideaa :)

Nyt voisin vannoo, ett tänään on pitkin päivää tuntunu liikkeet. Eihä ne nyt aina voi mitään elohiiriä olla tai ihon venymistä? No oletan ja toivon, ett ne on niitä liikkeitä :)

Mulla on pirun tylsää, vaikka yleensä nautin kun saapi olla yksin kotona. Avokki kotiutuu risteilyltä ties millon, ehkä puolen yön aikaan. Pitää koittaa vielä jaksaa valvoo siihen asti, ku se pitäs hakeeki tuolta kylältä. Sipsejäki tehny mieli ihan himona eilisestä lähtien, mutt olin vahva enkä ostanu tänään niitä ruokakaupassa käydessä. Himo tosin vaan kasvaa koko ajan...voip siis olla, ett viimestään huomenna niitä on haettava.

JääKyynel ja Tuittu 20+4
 
r09
Kavereista ollut juttua, itsellä kavereita varsin vähän tässä lähellä ja kaveripiirissä ei ole paljon lapsia. Viihdytään ukon ja koirien kanssa kotona möllöttämässä. =) täällä raskaus on yhtenä hetkenä ihanaa ja toisena taas itketään tätä hormi myrskyä.
me mietitty vaunujen ostoa, mutta kun osais päättää et ostaisko uudet vaiko käytetyt.. ja tekeekö esim emma merkillä mitään?? kokemuksia?

r09 rv 20+3
 
Liikkeistä.. Tunnetteko vauvan liikkeet tai siis ensimmäisiä liikkeitä usein samassa kohtaa mahassa? Vai vaihteleeko kohta aina..? :)
Yritän tässä vain miettiä että tunnenko vauvan liikkeitä vai onko jotain aivan muuta :LOL:
 

Yhteistyössä