Yläkerran naapuri kävi valittamassa tupakanpoltostani..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On kyllä todella laiskuutta, että ei viitsi mennä parveketta kauemmas vetämään henkeensä kuolemansavua. Passiiviselle tupakoinnille muita altistavat ihmiset tulisi viedä vankilaan.

[QUOTE="vieras";25273165]No ilmeisesti sinun päähäsi ei mene se seikka, että vauvat eivät toimi kuten kello. Ei se ulkonanukkumisvaihe niin kauan kestä, että siitä olisi sinulle kohtuutonta haittaa. Ja talvella on muutenkin ihan sama missä polttaa, kun ei varmaan halua persettä jäädyttää istumalla tuolissa.[/QUOTE]

En polta mutta minusta ap teki hyvän tarjouksen. Naapuri sen sijaan käyttäytyi epäkypsästi. Kuinka monelle tuli mieleen että naapuri olisi voinut vastata ap:n kädenojennukseen ja sopia tavasta, jolla ilmoittaa milloin lapsi on nukkumassa? Niin vastuulliset ja toisia huomioonottavat aikuiset tekisivät. Ap toimi kuten kypsän aikuisen kuuluu.

Mä en kyllä nyt näe että miksi ap tässä olis syyllistyny yhtään mihinkään. Jokainen kun saa polttaa omalla pihallaan. Ja miksi, oi miksi se muksu pitää lykätä sinne parvekkeelle, lähtis vaikka kävelemään sen kanssa. Vauvat on ihan kivoja, omat vauvat on ihania, mutta ei niiden takia voi vaatia naapureita muuttamaan normaalia elämäänsä. Ja jos ap vielä ehdotti tilanteessa kompromissia on naapuri nyt kyllä täysin kohtuuton.

[QUOTE="vieras";25273233]En polta mutta minusta ap teki hyvän tarjouksen. Naapuri sen sijaan käyttäytyi epäkypsästi. Kuinka monelle tuli mieleen että naapuri olisi voinut vastata ap:n kädenojennukseen ja sopia tavasta, jolla ilmoittaa milloin lapsi on nukkumassa? Niin vastuulliset ja toisia huomioonottavat aikuiset tekisivät. Ap toimi kuten kypsän aikuisen kuuluu.[/QUOTE]

Jep, heittäis vaikka jonku vanhan räsymaton kaiteelta roikkumaan niin tietäisin. Ei vaadi kohtuuttomuuksia mielestäni. :D

Mä naapurina keräisin perheen kaikki pierut ja ylipäätään kaikki pahat hajut johonkin säiliöön. Siitä sitten jollain puhaltimella työntämään naapurille päin aina kun hän on tupakalla. Ja miksei muulloinkin. Olisi kyllä ratkiriemukasta :D

anna nyt asian hautua pari päivää, ja ehdota sitten, että muksun äiti laittaa jonkun merkin sulle vaikka jotain roikkumaan kaiteelta, että tiedät milloin vauva on siellä. Mutta oikeesti, se savu ei vain ole ikävää vaan myös epäterveellistä. En kehtaisi polttaa omalla pihalla, jos se kerran naapuriin nousee. Samalla saat muutaman terveellisen askeleen otettua korttelin ympäri kun savustat keuhkosi.

Ei se ole vain niin, että kerrostalossa on mahdoton elää ilman ristiriitoja. Täytyy olla joustavampi elääkseen onnellisena, jos kerran samassa talossa muiden kanssa asuu. Metsää riittää niille, joille tuo on liikaa.

Mutta toki voit sanoa koirista, kunhan et käytä sitä niin, että mun ei tartte tehdä mitään koska sun koiras haukkuu. Tietysti niinkin voi käyttäytyä halutessaan, mutta sitten naapuri vihaa sua kaksinkerroin, kaksinverroin.

[QUOTE="vieras";25273314]Olisit keksinyt heti tämän. Olisi taatusti suostunut. Nyt menet pahoittelemaan kypsästi tilannetta ja sovitte siitä merkistä. Se kuulostaa kaikin puolin parhaalta vaihtoehdolta. Ei olisi tullut itselle mieleenkään.[/QUOTE]

Joo kai mä meen huomenna, jossei se oo tajunnut ite tulla pyytään anteeksi.

Joo tolla merkillä asia ratkaistu ja that´s it. Se, mistä vielä voidaan vääntää, on ilmatilan kuuluminen kenellekin. Eli okei, omalla pihallaan voi tehdä mitä vaan, mutta missä kulkee raja, että ilmateitse kulkeutuvat aineet eivät saisi tulla naapurin puolelle? Vai saavatko ne aina tulla?

Lippusiiman pätkä tms naru jossa pieni lippu roikkumaan yläpartsilta. Eihän ap ollut tuprutellut vaunuihin niin kuin moni tässä nyt jo on kivittämässä, mistä ap voi tietää milloin vauva on nukkumassa ja milloin ei, saatika että muksu nukkuu jossain parvekkeella??

Ois varmaan ihan sikakivaa, jos naapuri tupruttelis sulle jotain mädäntyneen kalan hajua???

Tässä talossa ei kyllä ole sellaista ongelmaa että savut kulkeutuisivat sisälle. Ennen vauvaa naapuria ei haitannut tupakointi. Olen erikseen kysynyt silloin. Meillekkään ei tule mitään hajuja sisään jos joku vaikka grillaa. Ja ulkona naapurit tehköön mitä huvittaa.

No ihmeellinen akka. Kuulemma oon itsekäs kun yritän määräillä niitten päivärytmiä omien tupakoimishalujeni mukaan. Teki mieli sanoo, että kai sillä vauvalla muutenkin olis hyvä olla joku päivärytmi että nukkuis päikkärit suunnilleen samaan aikaan päivässä. :D
Voi olla varsinki pienen vauvan kanssa vaikee rytmittää niitä päikkäreitä naapurin tupakointihalujen mukaan. Ku vauva saadan nukkumaan nii se sit nukkuu ku nukkuu. Onhan se päivärytmi hyvä olla mut pienten kanssa voi olla aika vaikeeta toteuttaa.

Yhteistyössä