***HUHTIKUISET Lokakuussa***

Heips! :wave:

Vaunuista. Me ostettiin esikoiselle Brion Kombi-yhdistelmät kovalla kopalla ja ollaan oltu kyllä tosi tyytyväisiä, kaikinpuolin. Lisäksi meillä on sellaiset kolmekymppiä maksaneet ns. sateenvarjorattaat, joita käytettiin jossain vaiheessa kauppakeskusreissuilla. Brioa suosittelen lämpimästi.

Huh, nyt on vihdoin synttärit ohi! Meillä oli siis tänään ne esikoisen juhlat ja paikalla oli 9 aikuista ja 9 lasta! Oli siinä vipellystä ja menoa kerrakseen! Mutta kivaa oli ja nyt tyttö on niin väsynyt, että taitaa kaatua sänkyyn samantien (toivottavasti, sillä nyt kaipais itsekin jo hiukan omaa aikaa).

Tähän mennessä mulla ei ole tehnyt mieli alkoholia, mut nyt tekis mieli niin vimmatusti olutta (alkoholitonta) tai punaviinilasillista. Mutta eipä ole alkoholitonta olutta kotona ja alkoholillista punaviiniä en viitsi ottaa.

Ai niin, sellainen ihmetyksen aihe on nyt, että mulla oli eilen siellä nt-ultrassa erikoislääkäri tekemässä sitä. Samoin mun kutsussa luki, että käynti sekä kätilön että lääkärin luona. Mut nyt sitten kuulin tutuiltani, että yleensä kätilö tekee tuon tutkimuksen. Miksihän mulla oli sit lääkäri ja se luki jo papereissakin... :whistle:

Tiitu, selvisikö sinulla se vasta-ainehomma?

Nyt lepäämään.. Mukavaa illanjatkoa!

 
Hei!

Nyt olis sellanen olo et lopetan työt!
- Armoton väsymys
- Kuolettava päänsärky
- Seläntappoliikkeitä koko ajan
Mä oon ihan rikki :'(

Äitiysvaatteista
Niihin joutunu siirtyy töissä ja kotiinkin pitäis hommaa.
Mua ei kyl lasketa koska mahakin kasvaa tuplavauhdilla

Marylene ja pikkuiset 14+3
 
Jahas täällä alkoi sitten piinaviikko eli 12. raskausviikko alkoi tänään :D . Torstaina olis np-ultra. Onneksi miehen isä lupautui hoitamaan esikoista niin päästään miehen kanssa kumpikin kuulemaan "tuomio" eli onko meitä keväällä 4 vai 5.. Tähän asti on kyllä joka päivä kuuluneet sydänäänet, että kyllä siellä joku on, mutta kyllä silti vähän jännittää :whistle:

Äitiysvaatteista en ole vielä niihin siirtynyt, mutta pidempiä paitoja oon kyllä kaapista valinnut päälle.

maleha mullakin on tällä viikolla ollut jotenkin "liian hyvä" olo. Kyllä sekin siis huolettaa. Hulluksi tulisin ilman tuota doppleria :whistle:

Rattaista meillä on esikoisella Emmaljungan city crossit, vauva-aikana niissä oli se citykoppa. Melko tyytyväisiä ollaan kyllä oltu, heittoaisaa kyllä olen kaipaillut joitakin kertoja.

Poppeliini 11+0 :heart:
 
Marylene :hug: Äkkiä vaan saikkulappua käteen ja kotiin huilimaan!

Vaunuasiaa vielä sen verran, että meillä on nyt ollut neljät menopelit käytössä. Alkuun ostettiin Emman halpikset kun ei oikein tiedetty mitä kaikkea vaunuilta halutaan. Ovat olleet ihan toimivat, ilmakumipyörillä kulkeneet huonossakin kelissä ihan hyvin, MUTTA jousituksen puute on pitkä miinus. Kaupungissa olisivat varmasti ihan jees, mutta täällä metsän keskellä on toisenlaiset vaatimukset. Meillä kun kävelylenkit painottuvat metsäteille... Kun sain kerran testailla kaverin yhdistelmävaunuja, joissa kunnon jousitus, avartui maailma kummasti! :whistle: Nyt käytössä Oran Jovi Airit, ostettiin käytettynä käsittämättömän halvalla ja kaupanpäällisiksi saatiin sisaruslauta ja Gracon matkarattaat. Jos uudet yhdistelmät on jossain vaiheessa ostettava, en harkitsekaan muuta kuin Oran vaunuja.
Brio Singit painivat aivan eri luokassa kuin nuo nyt auton perässä kulkevat Gracot, mutta kun kauppareissuilla mukana kulkee usein iso koirakin, on jostain tingittävä.
Onneksi vielä vaunuttomilla on hyvin aikaa miettiä ennen huhtikuuta mihin vaihtoehtoon vaunuviidakossa kallistuu! :D

Donu ja Pikkuinen 11+6
 
Kiia ja Ville...juu huudellaan sit käytävällä toisiamme :D Meiltä on sairaalaan matkaa 67km ja viimeks ehittiin olla puoli tuntia sairaalassa kun tyttö synty. Lähettiin vähän viime tingassa kun mieski oli yövuorossa töissä 20km:n päässä.

Minä kans luulen tunteneeni muutaman hentoisen liikkeen. Viime raskaudessa tunsin kans rv14.
Etova olo iskee vieläkin välillä ja tuo armoton väsymys on ihan kamalaa. Ja nyt vielä meinaa nuha iskeä:(

mother4 14+2
 
Meilläkin on Brion kombit ja itse en ole oikein ollut tyytyväinen. Kovalla kopalla. Kuomu ei ole pysynyt ylhäällä, on jokin tyyppivika vaunuissa kun kyseltiin maahantuojalta. Mies sitten väänsi mutterit täysillä kiinni jotta kuomu ei valuisi ala ja nyt se kyllä pysyy ylhäällä mutta alas ei sitten saakaan enää |O Muuten ovat olleet hyvät kyllä mutta tämä asia on jäänyt harmittamaan.

Tilasin ultran itselleni perjantaiksi. Oon hermona kun liikkeitä ei tunnut vielä. Olen saanut päähäni että vauva on kuollut taas ja menen nyt varmistelemaan asian.
 
Nyt on ollut jo muutaman päivän melko hyvä olo. Niin nyt en saa öisin unta koska mietin, mitäs jos siellä ei olekaan mitään elämä. keskiviikkona on ultra. Haluan lähteä sinne hirveästi mutta myös pelottaa.
Tässä kun lukee että muilla sydänäänet kuulunut jo ennen raskausviikkoa 10 ja aika moni käyttää jo äitiysvaatteita. Niin meillä neuvolassa ei löydetty sydänääniä ja vatsa ei ole yhtään kasvanut:(.
Apua, minua niin pelottaa!!!!
11+2
 
Plääh, mulla kans huoli nostaa päätään. :/ Olo on ok, siitä syystä taas pelottaa, että sikiö on kuollut. Pieni kumpu tuntuu, mutta muilla varmaan jo kunnon maha. Kohdussa on tuntunut vähän sellaista tuiketta tänään ja eilen, kohtuko siellä kasvaa vai valmistautuu pahimpaan. Tiistaina ultrassa selviää, miten asia on. Jospa mieli paranisi ennen sitä. :(

rv11+5
 
Voi Empuuu :$ ! Toivottavasti meidän masuasukit voivat hyvin. ja me ollaan ihan turha huolissaan!!!
Mutta sitä vain ajattele kaikenlaista. Täytyy nyt vain jaksa siihen keskiviikkoon asti. Kuuluiko sulla sydänäänet kun kävit neuvolassa?
 
Dagger Kävin neuvolassa jo kahdeksannella viikolla, eikä sydänääniä edes yritetty kuunnella - ymmärrän sen hyvin. Ultrassa olen jo käynyt rv9+6, jolloin kaikki oli täydellisesti, mutta SILTI pelottaa taas. Kun takana on keskenmeno, niin aika ajoin alkaa panikoida.
 
Piipa75 ei oo viellä tullu vastausta.. sitä oottelen.. pitäis tulevan viikon lopussa tulla.. meinaan soittaa ens viikon ke tai to neuvolaan ja alkaa vaatia niitä tuloksia..e n jaksa enään stressata.. ja kyllä niiden kahdessa viikoss aolis pitänyt jo tulla!!

Mä mietin moista.. voisko joku vastata jos tietää.. voiko vauva kehittys loppua vaikka olis liikkuisa ja sydän jyskyttää ihan normaalisti koko ajan n.160min.
mä pelkään jostain syystä sitä että kun mennään rakenneultraan niin siellä ei olekkaan pieni kasvanut niin kuin olis pitänyt..

sit mietin että sapfo eikö se ole ihan normaalia että ei näillä viikoilla tunne liikkeitä.. ehkäpä ens viikolla tai sit.. :) <3 uskon kyllä että masussa kaikki on hyvin <3

ihanaa ja mukavaa sateista syyspäivää <3
tiitu ja kultakimpale rv15+2
 
Empuuu ja Dagger masun ei ole vielä tarvinnut kasvaa juuri ollenkaan. Kohtu on näillä viikoilla juuri häpyluun yläpuolella eli sen VOI tuntea. Itselläkin masu melkein kadonnut tällä viikolla kun TURVOTUS on lähtenyt, eli se ei ollut todellakaan vielä "oikea" vauvamasu, vaan raskaudesta johtuvaa turvotusta. Munkin olo on ok ollut ti-ke lähtien. Moni niistä jotka käyttää jo äitiysvaatteita on toisen, kolmannen jne. odottajia. Meidän pinossahan on myös heitä joilla la maaliskuun puolella/huhtikuun alussa --> ovat meitä noin 4 viikkoa edelle, jolloin yleensä alkaa jotain vähän näkymään. Joten naiset, nyt koitetaan olla rauhassa ensi viikkoon, jolloin meillä kaikilla ultrat =)

Poppeliini 11+0
 
tiitu87 No periaatteessahan sikiö voi kuolla missä vaiheessa raskautta tahansa. Tapahtuuhan niitä keskenmenoja sen riskirajan jälkeenkin ja kohtukuolemia sitten myöhemmin. Mutta älä nyt mieti sitä! Etkös sä kuitenkin ole ultrassa nähnyt pikkuisen jo monta kertaa ja sydänääniä kuunnellut myös. :hug:

Mun äitini esim. ennen kuin alkoi odottaa mua, sai keskenmenon joskus 14. viikolla, kun oli edellisenä päivänä nähnyt ultrassa sikiön, jolla oli kaikki hyvin.

Poppeliini Mulle pitää näköjään monta kertaa jankata, että ei sen mahan pidäkään olla vielä kasvanut jne. jne. Välillä mulla onkin tosi varma olo, mutta toisaalta sitten taas ei. On tää hankalaa. Kiitos kuitenkin lohdutuksesta. :)
 
tiitu87 on täysin normaalia, ettei tunne liikkeitä ennen rv 18-19, varsinkaan jos odottaa esikoista. Ne VOI tuntea jo aiemmin (mm. uudelleen synnyttäjät, koska tietävät miltä ne kuuluu tuntua), mutta sinullakin voi helposti mennä vielä kuukaudenkin ajan ennen kuin niitä liikkeitä tuntee. Ja se on ihan normaalia. Itsellä taisi joskus rv17-18 tienoilla tuntua varmat ekat liikkeet esikoisesta. Rakenneultrassa rv19+0 sanoin että olin tuntenut jo liikkeitä, niin ultrannut lääkäri vain hymähti eikä uskonut mua :whistle: . Meidän pinoon on vain sattunut mammoja, joilla liikkeet on tuntuneet aikaisin ja siitä voi saada sen käsityksen että ne PITÄÄ jo tuntea :kieh:
 
Empuuu mä oon ollut jo niiin monta kertaa myös varma ettei kaikki ole hyvin, varsinkin tällä viikolla kun huono olo on helpottanut ihan yhtäkkiä (ja mullahan on niitä vuotoja ollut tässä raskaudessa ihan tarpeeksi). Tuo doppler kyllä rauhoittaa mieltä, oon siihen enemmän kuin tyytyväinen =)

Vau.fi sivuilta lainattua 12.raskausviikolta
"NAINEN
Sikiö liikkuu paljon, mutta odottava äiti ei vieläkään pysty tuntemaan potkuja, mutta kohtu saattaa jo tuntua juuri häpyluun yläpuolella. Kohtu painaa myös virtsarakkoa, minkä vuoksi odottavan äidin on käytävä pissalla tavallista useammin. "
 
Empuuu joo siis oon kuunnellut lähes joka ilta ennen kun olen menossa nukkumaan ni sydän äänet ja kyllä ne siellä lyö.. mietin vaa että siis voiko sikiön kehitys loppua vaikka sydän lyö ja hän liikkuu paljon sen doblerin mukaan ainakin.. tulee potkuja joka suunnasta.. :D

Poppeliini Joo mä itseasiassa aattelinkin että varmaa 20viikolla viimeistään tuntuu.. enkä sitäe hkä niin paljon stressaa.. kuhan kaikki on pienellä hyvin niin seon pääasia:)
olishan se ihana tuntea pientä liikettä niin ei tarvis kuunella niin tiuhaan sydänääniä..

siks kuuntelen kun oli kaks km nii haluan stressiä vähentää sillä että kuulen ne joka ilta.. ja seon helpottanut oloa!!
 
Dagger ja Empuuu kyl minäki mietin jo välillä et meneekö kaikki np ultraan saakka niinku pitää, vaikka vasta näinkin liikkuvan sikiön vatsassa. pitää yrittää ajatella järjellä et kyl se siel osaa kasvaa ja suurin osa tähän asti sujuneista raskauksista menee hienosti loppuun saakka =)

Tiitu mä en usko et vauvan kehitys vois jotenki lopahtaa ja silti sydän jyskyttäis normaalisti ja vauva liikkuiskin. kyl ne sydänäänet varmaan heikkenee ja liikekkin loppuu jos jotain olis pielessä.. koita vain nauttia omasta raskaudesta =) sullahan on jo kiva masukin ja jo 16. viikolla oot, vau :heart:

).( reilu viikko on neuvolaan, sitä pidän nyt seuraavana etappina =) sillon kuuluu melko varmasti sydänäänetkin jo! :heart: en oo niitä ikuna ennen kuullu niin kovasti ootan sitä =)

huomenna poksuu jo kaksnumeroset! :eek:

marjutti ja masuvauva 9+6 :heart: :heart:
 
Onpas täällä kaikki huolestuneita syystä tai toisesta. Ymmärrän kyllä, mietin itsekin vähän väliä, onko kaikki kunnossa. Mutta ei sitä kannata liikaa murehtia, suurin osa kuitenkin kasvaa hyvin ja syntyy terveenä. :hug:

Liikkeistä. Esikoisella tunsin joskus rv 14 pientä kuplintaa, mutta en vielä tiennyt niiden olevan liikkeitä. Sitten oli pitkä tauko ja muistaakseni joskus rv 17-19 aloin sitten tuntea oikeita liikkeitä, joista ei enää voinut erehtyä. Nyt olen ollut tuntevinani tuota kuplintaa ehkä viikon verran, mutta kuten joku sanoikin, uudelleen synnyttäjät usein osaavat tunnistaa liikkeet aiemmin. Eli ei todellakaan tarvitse olla vielä huolissaan, jos ei tunne liikkeitä näillä viikoilla!

Mahan kasvusta. Olkaa vaan tyytyväisiä, jos maha ei vielä tässä vaiheessa näy paljoa. Uskokaa pois, se ehtii vielä kasvaa niin paljon ja pitkään, että olette täysin kyllästyneitä koko mahaan ja haluaisitte vaan sen äkkiä pois tieltä. B)

Piipa rv 12+5
 
Huoli jälkikasvusta on ihmeellinen asia. Se saa ihmisestä kuoriutumaan mitä erikoisempia pelkoja ja sellainenkin henkilö, joka yleensä on hyvin tasainen, "huoleton" ja ottaa elämän vastaan sellaisena kuin se tulee, saattaa yhtäkkiä huomata olevansa murehtimassa milloin mitäkin. Vaikka mitä tahansa voi sattua milloin tahansa, usein vieläpä riippumatta siitä mitä itse teet tai olet tekemättä, ei kaikkia niitä mahdollisia tapahtuvia kamaluuksia kannata liikaa ajatella. Tiedän, on helpommin sanottu kuin tehty, mutta ihan totta kuitenkin. Murehtimalla asioita, joihin ei itse voi vaikuttaa, tekee itselleen ja tässä tapauksessa myös mahassa olevalle jälkikasvulle karhunpalveluksen. Turha stressi ei ole kenellekään hyväksi... Itse olen itseni väsyttänyt turhilla murheilla esikoista odottaessa ja se maksoi henkisesti turhan paljon. Siksi uskallan tähän asiaan kommenttia kirjoittaakin kun on omaan kokemukseen perustuva näkökulma olemassa. Nyt olen päättänyt pitää itselleni puhuttelun aina kun huomaan murehtivani sellaisia asioita joihin en voi vaikuttaa. :whistle: Ja uskokaa pois, vakaan päätöksen tekeminen tässä asiassa on todella auttanut! Välillä murheita tulee eikä niitä kokonaan pidä pois työntää ja jättää käsittelemättä, mutta liikaa ei saa "sukeltaa". Nykyään on onneksi olemassa teknisiä mahdollisuuksia parantaa omaa mielenrauhaa jos huoli aivan valtavaksi paisuu.

Raskauksien erilaisuus näkyy hyvin näin isossa porukassa. Toisilla on toisenlaista vaivaa kun toisella, joku ei joudu kärsimään vaivoista ollenkaan. Äidin luonne voi "tasoittua" tai sitä vastoin koko lähiympäristö odottaa raskauden loppumista ja raskaushormonien katoamista kuin kuuta nousevaa, jollakin nämä kaksi ääripäätä eivät kuulu raskauteen millään muotoa ja olo on henkisesti hyvin samanlainen kuin tavallisesti. Ensimmäiset liikkeet tuntuvat toisella jo todella aikaisin ja joku odottelee niitä vielä selvästi yli rv20. Niiden tuntuminen riippuu kovasti mm. istukan sijainnista. Liikkeiden määrä on myös todella yksilöllistä, siinä missä yksi masukki mellastaa yötä päivää, toinen ottaa rennosti ja potkuttelee vain silloin tällöin ja silti kummallakin on kaikki hyvin. Ja jälleen sillä istukan paikalla on merkitystä siinä miten suuren osan liikeistä huomaa.

Juttelin vähän aikaa sitten yhden esikoista odottavan äidin kanssa, joka kuukauden päästä todennäköisesti on saanut vauvan syliinsä. Hänellä ei ole ollut mitään vaivoja missään vaiheessa. Maha on kasvanut, mutta sekin tapahtui alkuun hitaasti, kuten aika usein ensiodottajilla asianlaita onkin. Vasta nyt viimemetreillä on yksi "vaiva" ilmaantunut; kuumassa on vaikea hengittää kun vatsa on jo suuri ja hengittäminen muutenkin työlästä. Supistuksia oli alkanut tulla välillä, mutta sekin kuuluu asiaan ja kun toive on saada lapsonen pian maailmaan, supistuksia jopa odottaa! Sydänääniä lapsoselta ei ole missään vaiheessa ollut helppo kuunnella. Väistää alta pois ja siksi sykkeen selvillesaaminen on melkoinen projekti.

Taidan tästä hiippailla kotipuuhiin kun lapsonen nukkuu vielä tyytyväisenä päikkäreitä.

Yritetään nauttia näistä raskauksista vaikka vaivat ja huolet välillä kiusaa tekisivätkin! :heart:
 
Tulin tuolta helmikuisista tänne rauhoittelemaan.

Täällä oli joku ollut huolissaan siitä, ettei vielä 12. viikolla raskaus näy. Itse olen tällä hetkellä 21. viikolla, ja maha on olut näkyvillä vasta muutaman viikon ajan. 12. viikolla mulla ei ollut mitään näytettävää, ja vasta ihan viime aikoina on maha tullut esille niin selvästi, että ulkopuoliset huomaavat. Vielä viikolla 16 maha oli niin huomaamaton, ettei sitä kukaan ulkopuolinen huomannut, vaikka itsellä jo vaatteet kiristi. Etenkin esikoista odottavilla on ihan normaalia, että maha tulee esille vasta puolen välin tienoilla, ja joillakin vasta sen jälkeenkin. Mahan kasvuun vaikuttaa mm. kohdun asento ja vatsanpeitteet. Odotelkaa ihan rauhassa, kyllä se maha itse kullakin jossain vaiheessa esiin tulee. :hug:

Alkuraskauteen kuuluvat kaikenlaiset pelot ja huolestumiset, eikä niistä tunnu pääsevän eroon missään vaiheessa raskautta. Aina löytyy jotakin murehdittavaa ja mietittävää, vaikka järki sanoo, että asiat menevät niin kuin niiden kuuluu, eikä niihin voi vaikuttaa.

Yrittäkää nauttia raskaudesta niin kauan, kun kaikki menee hyvin. Itse olen yrittänyt paljon ajatella, että sikiölläkin on paljon parempi olla, kun äidillä on hyvä mieli.

Ikuisuus ja masukki 20+3
 
Tulin merkkaileen että kaikki on taas luettu ja marisen vähän omaa oloani teille.
Lupaan paremmalla voinnilla kommentoida taas muitakin. :)

Mutta täällä on tänään ollut taas ihan järkyttävä päivä. Anoppilasta kotiuduttiin onneksi jo eilen, tämä päivä on nimittäin taas oksenneltu. Äsken tuli sitten jo verta oksennuksen seassa, vissiin kurkku vähän hellänä jo. :( Nyt ei kärsi pistää suuhun mitään kun sattuu nieleminen, suussakin maistuu vaan verelle, vaikkei sitä verta nyt ihan mahdotona määrää tullut.

Oli pakko pistää taas tuollainen pahoinvointisuppo, jos siitä jotain apua olis. Ei vaan jaksais ei, oli monta päivää jo niin paljon parempi olo. :(

- Hapsiainen ja herne 14+4
 
Päiviä tyttäret!

Täällähän on ollu huolestunutta porukkaa nyt... :hug:
Pieni lohdutuksen sana nyt tähän, mulla on se usko nyt tästä meidän porukasta, että en usko että meistä enää tippuu ketään keskenmenon vuoksi. Me ollaan jo kaikki aika pitkällä ja kohta jokainen meistä saa huokaista helpotuksesta kun ensimmäinen kolmannes alkaa kohta puoliin olla kaikilla ohi.
Kuitenkin suurin osa keskenmenoista tapahtuu 6-8 viikoilla, harva loppujen lopuksi tulee enää 10-12 viikon aikana.
Sama se mitä asian tuntijat kertoo, mutta kyllä suurin osa keskenmenoista tulee kuitenkin aikaisemmin, mitä oon keskustelupalstoilla pyöriny. Ja itsellä jokainen, yhtä lukuun ottamatta on tullu noilla viikoilla. Että huokaiskaa, vaikka se ei helppoa ole, nauttikaa nyt tästä ajasta.
Ja mitä oireiden vähenemiseen tulee, esim pahoinvoinnin, niin niinhän sen pitää mennäkin. Juuri näillä viikoilla pahoinvointi vähenee ja TOIVOTTAVASTI lakkaakin kokonaan.
Samoin rintojen arkuus, mulla on esim ollut jo toista viikkoa niin että rinnat ei oo kipeenä enää juuri lainkaan, sitten vasta jos poika esim tulee syliin ja osuu niihin.

JA tuosta kodun koosta, niin tässä neuvolan vihkosessakin lukee että kohtu on näillä viikoilla n. greipin kokoinen, riippuen tietenkin ihmisestä, niin eihän tuollainen vielä juurikaan näy mihinkään, eri asia on juuri näillä "etupään" odottajilla, jotka ovat meitä jo paljon pitemmällä, mutta kyllä se meidänkin vuoro tulee!! Ja taas vertailuksi niin 9 kuukautta lehdessä lukee vkon 14 kohdalla jo että kohtu on pienen melonin kokoinen, joten onhan näissä eroa.

ON: Omaa napaa sitten, voitettiin se huuto niistä vaunuista, nyt odottelen että myyjä vastaa ja joskohan päästäis vaikka huomenna ne hakemaankin kotiin =)
Laittelen sit vaikka kuvaa kunhan oon saanut ne kotiin ja hypisteltyä niitä.
Tänään on sitten muuten ollut taas sellanen "normaali" aamu, oksettanu monta kertaa, mutta en ole onneksi oksentanu kuitenkaan. Inhottavaa vaan kun on saanu pitää oksennusta sisällä monta kertaa päivän aikana...

Pakko vielä sanoa että mä pidin eilen ja tän päivän aikana tarkotuksella paussia tästä palstailusta, oon kyllä lukenu, mutten kirjottanu mitään, ihan jo sen takia, että ei tuu niin ajateltua tuota aikaa ja sitä että nyt on niin ja niin vähän viikkoja. Vaan sitten ku pitääkin taukoa ni huomaa yhtäkkiä että miten se tuo aikakin on mennyt noin. Unohtaa hetkeksi ne päivien laskemiset. Mulla ainakin tuo auttoi paljon.
Mä jopa oon jättäny nyt sydänäänien kuuntelemisen pois, koska aina nousee se tuskan hiki päälle jos en niitä kuulekkaan jostain syystä.

Mut nyt ruuan laittoon ja ottaan rennosti päivän siivoamisen jälkeen...

buam 10+4
 

Yhteistyössä