***HUHTIKUISET Lokakuussa***

Daggerille osanottoni suuresta menetyksestä ja voimia! :hug:
Ja myös tervetulotoivotukset! =)

Liikkeistä Mä tunsin esikoisesta liikkeet rv 17. Muistan kanssa kun istuin aamupalaa syömässä ja alkoi tuntumaan sellaiselta hassulta ja mietin et onkohan nää nyt liikkeitä, sit kun niitä jatku jonkin aikaa niin olin varma =) Kyllä se on niin ihanaa tuntea ne liikkeet!
Poika kun oli syntynyt, niin jotenkin jäi ikäväkin niitä kaikki potkuja ja myllerryksiä :D
Vielä taitaa kyllä mennä jokunen viikko ennenkun alkaa tän kaverin liikkumiset tuntumaan.

Mammavaatteista oon ennenkin kirjoitellu, mut kirjotan nyt vielä uudestaan kun niistä oli kyselty :D Edellisessä raskaudessa en tarvinnut ollenkaan mammavaatteita, koska omat vaatteet mahtuivat koko raskauden ajan hyvin päälle. Matalavyötäröiset farkut on aika hyviä ;) Ja esim. tunikat on hyviä, niitä voi sit käyttää muutenkin raskauden jälkeen.
Toivon että tässäkään raskaudessa ei tarvitse ostaa mammavaatteita!

Mäkin tein tuon kiinalaisen ennustuksen ja mulla piti ainakin esikoisen kohdalla paikkansa, ja nyt näytti että tyttö olis tulossa. Epäilen kyllä vahvasti :LOL:
Ehkä se sitten toivottavasti joskus tuolla rakenneultrassa selviää =)

Tänään poksutaan uudestaan kaksnumeroisille viikoille! Eli tänään siis 10+0! :D

Katyana &

 



Dagger pahoittelut tapahtuneesta, mutta onnea odotukseen ja Minnii meillä sama LA 18.4
Onneks eilen ja tänään ollut parempia päiviä että ruoka pysynyt sisällä ja äsken söin 4 lautallista ruokaa, ei vissii näläkä ollu :ashamed: nyt pitäis viikkailla pyykit kaappiin ja märät laittaa kuivumaan sit 1,5 päästä lähtee lenkkeileen koululle kun siellä ois kakkukahvit eli mun valmistumisen johdosta. Ei jaksais odottaa sitä ultraa ku sinne on vielä 1vk 5 päivää!
Alkaa stressaa vähä tää työttömyys ja kelalta ei oo päätöstä tullut vieläkään vaikka työttömänä oon ollut jo kuukauden.Mies hokee et kyl me pärjätään, silti mua vaa huolettaa. :ashamed:
 
Pikaisesti taas.. :)

Tuli kirja labratuloksista.. Ensin olin ihan paniikissa kun muistin että ilmotus tulee VAIN jos on jotain häikkää.. Mutta.. Kaikki kunnossa; tulos normaali ja lisääntynyttä riskiä ei todettu.
Onneksi siis muistin väärin ja panikoin turhaan. huoh....

Tuo kiinalainen testi.. On pitänyt paikkansa tähän astisista, ja nyt sen mukaan olis poika tulossa. Tosin niin luulen minäkin.. Ehkäpä marraskuun lopulla tiedetään paremmin.. ;)

Liikkeitä.. Esikoisesta muistan ekan liikkeen tuntumisen, muista en.. :ashamed:
Muistelen kuitenkin etten kovin aikaisin ole tuntenut.. (aina on pitänyt kirjata johonkin ylös, mutta... ) Tulee kun on tullakseen.. :)

Mammavaatteista/ kiloista.. Kiloja ei oman kotivaana mukaan ole tullut yhtään, eipä sillä "omat" vaatteet menee ihan sutjakkaasti päälle, jotkut tiukemmat farkut ahdistaa niin etten voi pitää, mutta esim. suosikkifarkut menee ihan hyvin.
Tosin mulla kun tuosta tuplaraskaudesta jäi siät ylimääräistä nahkaa yms ja vatsalihakset missä lie niin masu on viimeisen vuoden pömpöttänyt kuin olisin vähintään kuudennella kuulla.. =)
Kovasti kyllä tekis mieli ostaa parit paidat tms lisään, mutta... Onhan noita vanhoja jo iso kassillinen.. Vaan kun on vanhoja.. :D Huutiksessa muuten on tosi paljon kivan näköisiä settejä, mietin jos huutaisin jonkun.. Saahan ne sitten kierrätettyä taas eteenpäin.
Uutta liinaakin eilen lähdin huutamaan, vaikka ei ehkä ihan vielä tarvi.. (ja onhan noita vanhojakin.. :D )

Daggerille piti minunkin vielä :hug: antaa, ei edes osaa ajatella tuntemuksia.. Ihanan positiivisesti kuitenkin suhtaudut asiaan.. tai siis -no vaikea pukea sanoiksi..- ihanaa että jaksat kuitenkin ajatella niitä iloisia asioita elämässäsi.. :)


Nyt kutsuu sohva.. :D Jos tänään ehtisin sinne asti..
 
JääKyynel: Itse tilasin vauva-lehden jokin aika sitten ja hoitolaukku tuli tällä viikolla. Ei oikein vakuuttanut. Kuvassa näyttää kovinkin ryhdikkäältä, mutta oikeasti se ei sitä ole. Odotin kai liikoja. Reilua olla ilonpilaaja... :ashamed:
Harmittaa näin jälkeenpäin, kun irtonumeron välissä tulleella kupongilla olisi saanut valita tuon hoitolaukun tai kantopussin välillä.
 
Whitney No et oo ilonpilaaja. Pitihä se arvata, mutt enpähä ainaka tipu korkeelta, kun tiedä ettei se olekkaa sellanen mitä annetaan ymmärtää. Ite tilasin netin kautta ja siinä ei ollu edes vaihtoehtoja, oli vaa toi hoitolaukku ja 9kk lehdet -44%. No onneks toli ei ole maailman ainut hoitolaukku, eiköhä sellasen kunnollisen saa sit vaikka kaupasta ;)
 
Juu sillon kun mä tilasin vauva-lehden niin saatiin myös se hoitolaukku ja joo oli se kieltämättä pettymys kun sen näki :D
Mutta se on ihan totta että kaupastahan sellasen sitten tarvittaessa saa jos haluaa jonkun toisenlaisen..

Täällä voinnit ennallaan.. haukotellaan ja juostaan pissalla :LOL: tää voimattomuus ja väsymys on kyl niin rassaavaa jo..

jastu 11+5
 
Uusille tervetuloa!

Dagger :hug:

ON: Sydänäänet löytyivät tänään pitkän etsinnän jälkeen ja kieltämättä on aika helpottunut olo. Eilen oli sellaisia kipuja mahassa, että välillä tuli pelättyä pahinta, mutta onneksi olivat vain kohdun kasvuun liittyviä kipuja. Tiistain neuvolakäynnillä todettiin hempan olevan selvässä laskussa, joten ensi viikolla alan popsia rautaa. Maha ei siitä taatusti tykkää, mutta pienempi paha se kuin jatkuva kamala väsymys!!

Paino on nyt -2kg lähtöpainosta. Mutta kyllä se sieltä nousee vielä ja reilusti!!! Vatsan muoto on muuttunut niin, että vanhoihin housuihin ei oikein tahdo sopia ilman inhottavaa paineen tunnetta vatsalla. Mammavaatteista kuitenkaan housut eivät vielä sovi. Olen kutistunut sen verran, että housut eivät pysy jalassa. Täytynee ostaa uudet äitiysfarkut, jotka istuvat nyt ja siirtyä noihin isompiin kuhan elopainoa alkaa kertyä.

Donu ja Pikkuinen 11+3
 
Uudet tervetuloa, Daggerille osanotto surullisen tapahtuneen johdosta. :hug:

Nyt on pakko kertoa heti alkuun, oon tuntenut eilen ja tänään useasti vauvan potkut ja liikkeet! Ihanaa! :heart: :) Ihan uskomatonta, tunsin esikoiselta vasta viikkoja myöhemmin. Toki liikkeet on vielä sellaisia heikkoja, mutta ihan selviä kuitenkin, ei niistä voi erehtyä.
Nyt odotus tuntuu paljon todemmalta. Tässä samalla kirjottaessa tuntuu tuolla mahan oikealla puolella vauvan liikettä :)

mammavaatteista: Äitiysfarkut ollu käytössä jo pitkään ja eilen ostin just uudet, ihanat mammafarkut. Paitoja en osta ollenkaan, esikoista odottaessakin meni samat loppuun asti. Ja tunikoita ym. on niin paljo tarjolla ihan normivaatteissa et hyvin pärjää ilman varsinaisia äitiyspuseroita.

Donu Ihanaa kun sydänäänet löytyivät. Onnea muillekin ultrassa käyneille, hyviä uutisia saaneille!

Painosta Jaa-a, pari kiloa kai tullu ja enemmänki. Mut eipä tuo haittaa.. toivon et raskauden jälkeen jäis kiloja, oon aina ollu hoikka ja haluaisin olla vähän pyöreämpi. :p

syysmama & muru rv 14+0 POKSSSS :heart:
 
Tervetuloa uusille =) Ja onnittelut siis tulevasta nyytistä :flower: Dagger olette kokeneet sen pahimman mitä voi vanhemmat kokea... :'( :hug:

Mammavaatteista on ollut puhetta - mä olen pari viikkoa varmaan käyttänyt nyt mahan ali meneviä mammapillifarkkuja :D Ei ole puhettakaan että mulla omat farkut menis kiinni... tai sais kai ne survottua mutta nyt ei yhtään tunnu kivalta jos kiristää tai puristaa joku vaate mahan kohdalta! Mahan yli meneviä mammiksia ei vois kyllä vielä pitää, ei tuo pötsi ollenkaan sellainen vielä ole. Paitoja olen minäkin yleensä pitänyt ihan normipaitoja lähinnä, kyllähän ne venyy :D

Kiloja varmaan pari tullut. Mulla on aikaisemmin mennyt niin että yhteensä tullut 9-11 kg raskausaikana ja loppuraskaudesta vain vähän, ja lopulta vähän yleensä laskenutkin. Oon sen verran pienikokoinen, että ei vaan mahdu syömään hirveesti loppuaikoina, kun maha on kuitenkin ollut aika iso B)

Tyttö- ja poikaoireista kirjoittelinkin jo aiemmin, mutta pitääkö ottaa kertaus, kun ootte niistä puhelleet :D Mulla on pojista ollut sairaan rasvainen tukka ja näppyjä yläselässä ja väsyttänyt toosi paljon. Tytöistä ei ole väsyttänyt, tukka normaali, karvat kasvaa rehottaa, ei seksihaluja, saunapäänsärkyä. Tämän perusteella olettaisin tytön olevan nyt matkassa :D Kyllä ihmettelen jos pallit löytyy, mutta pitäähän siihenkin varautua :whistle: :LOL:

stoppis ja OivaIines 13+pätkiipätkii
 
No niin, elikkä eilen tuli kirje Naistenklinikalta että keskiviikkona olisi eka ultra! Iiik- jännittää ihan suunnattoman paljon. Pieni pelkokin on, mitäs jos.. Mutta yritän olla sellaisia ikäviä asioita ajattelematta:) .
Eilen tunsin ihan varman päälle vauvan liikkeitä masussa. Olivat hyvin hiljaisia mutta ei missään nimessä voinut sekoittaa niitä vatsan kuplintaan :D .
Kyllä se masuasukki on siellä ihan kunnossa!!!
Äitiysvaatteita en ole vielä ottanut käyttöön, tai siis en ole ostanut. Ei ole vielä ollut tarvetta. Haluaisin kyllä osta mutta ensin käydään siellä ultrassa ja varmistetaan että kaikki on kunnossa. Elämä on potkinut nyt niin paljon että minusta olisi nyt aika iloita ja nauttia raskaudesta. Mutta pelottaa niin kamalasti vaikka mulla ei ole keskenmenoja eikä muuta sen kaltaista ikävä sattunut.

Paino on nyt 3 päivässä tippunut kilon verran mutta vaikka paino tippuu vanha farkkuhame jota käytän kotona puristaa. Niin että kai se masu kasvaa sisältäpäin vaikka ei sitä vielä huomaa;D .
Naama kukkii ihan täysillä, en enää tiedä mitä tehdä. Ostin uuden rasvan, uuden kuorivan naamion ja mies osti eilen aknea kuivattavan puikon. Ne kaikki yhdessä tehoa pikkuisen mutta EI TARPEAKSI!!!
On kyllä niiin ruman ankanpoikasen fiilis:). huh,huhh.
Mukava kuulla että moni muukin teistä on jo tuntenut vauvan liikkeitä, se tuo turvallisuutta ja varmuutta että kaikki on kunnossa:)
 
Tervetuloa Wentti :flower:

Tänne ei mitään maata mullistavaa edelleenkää. Maha vaa ilmottelee, ett kohtu kasvaa. Välillä tuntuu, ett kasvaa hurjaa vauhtia, ku tuntuu välillä nipistelevän enemmän ku laki sallii. Tosin onhan noita hetkiäkin, kun ei tunnu mitään.

Sapfo tosiaan tuntuu viilettävän jossain kaukana, samaa minäki meinaa oon tässä katella. Tuntuu, että oot jo hurjan pitkällä :)

 
Tuntuu joo siltä että menen ihan omissa luvuissa tässä klubissa. Ultrassa kun aikaistui tuo laskettu aika. Tuntuuhan ero suurelta huhtikuun lopussa synnyttäviin ;) Synnytys kuitenkin menee huhtikuulle, siitä ole varma, joten en ole edes ilmoittautunut maalismassuihin.
 
Huomenta!

Täällä alkaa vissiin tuo pahoinvointi jo hieman hellittää. Ihan mukavaa kyllä, että alkaa hellittään. Hieman yökkäilyä vain ollu.
Kunhan ei vaan oo sitten mistään muusta kyse....

Muutenpa tänne ei kuulu mitään uutta, samaa päivästä toiseen.

buam 10+2
 
Perjanataita kaikille!Vaikka laiska olen kirjoittelemaan,luen kyllä päivittäin teidän kuulumiset ja uusiakin on mukaan tullut,kiva,tervetuloa =)
Ilta ellotus on loppunut(koputtaa puuta),vihdoinkin,monia viikkojahan sitä kestikin ja luulin ettei lopu ikinä....
Sairaslomalla selän takia jo toista viikkoa,niin kipeä etten välillä melkein kävellä voi :( mulla on aina ollut selän kans ongelmia,mutta nyt tuntuu että pahenee vain.Varmasti tämä raskaus on syynä kipujen pahentumiseen,mutta mietin vain mikä siinä sitten saa ne kivut kovenemaan,siis ku kuiten ei vielä ole isoa mahaa tms. niin mikä vaikuttaa selkään näin...
Hauskaa viikonloppua kaikille,toivottelee:

Hemmi ja Papu 13+6
 
Tervetuloa uusille!
Dagger :hug: olen sanaton, olette kokeneet jotain semmoista mitä ei toivoisi pahimmalle vihamiehelleenkään, paljon jaksamista ja aurinkoa päiviin uuden pikkuisen myötä ja muutenkin tietysti.

Liikkeistä: en ole vielä tuntenut mitään enkä sitä odotakkaan, kaikissa mennyt suurinpiirtein puoleenväliin ennenkuin liikkeitä olen tuntenut.
Mutta, LA niistä liikkeistä on pitänyt lähes päivälleen paikkansa. Eli ensisynnyttäjillä kun siihen lisätään 5kk ja uudelleensynnyttäjillä 4,5kk niin vauvan pitäisi syntyä. Kaikillahan tämä ei mitenkään voi toimia varsinkin kun jo tässä vaiheesa liikkeitä tuntuu.

Pitäis siivota, mutta kun ei vaan huvita.. No täytyy lohduttaa itseään sillä että poika pitää lähteä hakemaan puistosta vajaan tunnin päästä etten edes kerkeäsikään paljoa mitään tehdä.
Pitää nyt kuitenkin vähän yrittää, edes pesukoneen kun sais pyörimään.

KiiajaVille poksuu myös 14+0
 
Mother4 Katselin tuota listaa ja tullaan näköjään synnyttämään samassa sairaalassa ja vielä samapäivä LA:nakin, vaikkakin se listalla onkin 3.pv mutta neuvolan mukaan 2pv on se "oikea". Päästäänköhän samaan aikaan tosihommiin ;)
 
HEIPÄHEI!

Tää viimesen viikon aikaan on sattunut ja tapahtunut. Viime viikolla alkoi verenvuoto ja mahakivut, ultrassa kaikki oli hyvin ja vuoto johtui vissiin katkenneesta verisuonesta jossain kohdunsuulla. Tämä viikko on edelleen mahakipujen kans menty, neuvolassa kävin keskiviikkona supisteluiden vuoksi ja tänään taas ultrassa,pikkuinen voi mainiosti, kunhan äiti olo tässä tasottuu, niin voipi taas palata työn ääreen.

Asuntokaupatkin näyttää järjestyvän, jos asiat sujuu kuten pitää, jouluksi ollaan jo uudessa kodissa.

Ja viikotkin on taas vaihtuneet, 13+1 =)
 
Kuuntelin tossa sydänääniä niin siellähän se poksutti ja karkasi välillä.
Äänet vahvistuneet kovasti, siitä mitä viimeks oon kokeillu.

Nii, että ku se pahoinvointi vähenee, ni väsymys tulee tilalle... :/
Aina jotain =)

Positiivistahan se on, ei sillä, mutta silti toivois että nää viikot menis nopeaan. Ehkä eniten ootan et pääsen tonne np-ultraan.
Oon kyllä kade kaikille teille jotka jo huiteletta pitkällä!!
Muutama viikko, niin ootta jo puolessa välissä menossa! :heart:

Mut viikonloppuja täältäkin kaikille!!

buam
 
Tervehdys täältäkin suunntalta!
Kiitos uudesta pinosta ja Tervetuloa kaikille uusille! Sekä :hug: ja voimia Daggerille.

sokerirasituksesta ja painosta miulle terkkari täti totesi että se tehdään joskus viikolla 22-24 ja miulla ainoastaan sen takia et on ylipainoa. Paino ei ole noussut mutta ei myöskään laskenut täällä suunnallla. Mutta eipä sen tarvisisikaan nousta.

liikkeistä itse en kyllä ole varma tunsinko jo liikkeitä tässä yks ilta kun olin sängyllä telkkaa tuijottamassa. Vähän samalla tavalla se kupli tuolla masussa mut ihan varma en kyllä ole. Mutta kaikki aikanaan.

Mietin tässä että joko nyt sain tän "ihanan" närästyksen vaivakseni. Eilen illalla oli ihan tulessa tuo ruokatorvi. Onneksi oli kahvikerman tilkka tuolla jääkaapissa se vähän helpotti oloa. Pitänee pitää sitä vastaisuuden varalle jääkaapissa. Ja tänä aamuna sitten jatkoin tuota kuvottavaa oloa että mikään ei kelpaa. Välillä se oli jo melkein pois mut tänä aamuna väkisin söin palan leipää kun oli nälkä. Kohta olisi sitten tullut tosi huono olo jos mitään en olisi suuhuni laittanut.
Milloinkahan tämä väsymys katoaa? Miehen kesäloma alkaa kohta loppua ja jään poitsun kanssa kotiin ni on varmaan poitsulla tosi kivaa kun äiti ei jaksa tehdä mitään. Vähän kun jotain tekee niin hengästyy ja yks kaks iskee armoton väsymys. Onneks poitsu on jo niin iso että uskalla ottaa "päikkärit" sohvalla samalla kun hän katsoo telkasta omia ohjelmia. Eli sumeilematta käytän telkkaria lapsen vahtina. :ashamed:

Lehdistä täällä oli kanssa jotain jutustelua. Itse olen miettinyt kanssa josko tilaisi nyt jonkun mutta vielä en ole saanut aikaiseksi ja toisalta en kyllä osaa päättää kumman tilaisin kaksplussan vai vauvan. Joskus ne on tullut molemmat vähän aikaa mut kummassakin on aika samanlaiset jutut.

Mutta nyt pitää mennä tekemään jotain eikä istua koko päivää koneen ääressä.

Saimaanrannan äippä ja öttiäinen 14+? (en mie muista :ashamed: )
 

Yhteistyössä