***HUHTIKUISET Lokakuussa***

Tänään oli ultra! :heart: :) siellä pieni vipelsi minkä kerkesi.. aivan uskomaton kokemushan se oli.. :) <3 niskaturvotus pieni, en nyt muista paljonko ja ne riskiluvut muutenkin tosi olemattomia.. täytyy kyl sanoo et enemmän mä olisin yllättyny jos jotain häikkää olisi ollut..
rakenneultra on sitten 30.11
Mutta juu hyvä ja ilonen mieli <3 :)

jastu 11+4
 
Heippa!

Kiitokset uudesta pinosta.

Täällä Vanhempien luona käymässä ja nyt on tilaisuus muutaman päivän ajan käydä täälläkin kirjoittelemassa. Pitäis muutenki ens viikolla helpottaa, ku viimestään torstaina pitäs olla nettilinjat auki. Eli sitä päivää odotellessa :)

Täällä on on kans väsymystä ja vetämättömyyttä ilmassa. Aika nihkeesti mitään saanu tehtyä, kun tosiaan minuaki toi sohva vetää enemmän puoleensa. Jos jotain teen niin sitä "inspiraatioita" kestää vain hetken. Ja puhti loppuu kesken, hengästyy tosi helpolla jos tekee vähänki raskaampaa hommaa. Vois tää väsymys hellittää jo. Ei enää tietty samalla tavalla väsytä ku alussa, mutt huomaa kyllä ettei oo entisessä terässä. Nukkumaanki meen jo kymmenen jälkeen, ku ei vaa silmät pysy auki. Itseasiassa nytki väsyttää tolkuttomasti, mutt meenki nukkumaan välittömästi tän sepustuksen jälkeen.

Tervetuloa joukkoon Dagger ja minnii :flower: Ja kaikki muutki aikasemmin tulleet :flower:

Toivotaan Onneksi olkoon talokaupoista :flower: :)

Ai että ku tietäs iteki miltä tuntuu ne ekat liikkeet. Veikkaan, että omalla kohdalla ne jää huomaamatta/tajuamatta. Vaikka kuka tietää miten sen suhteen käy. Mutt luulis aina sit huomaavan, kun kasvaa ja kunnolla möyryää :LOL:

Onnea jastulle hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Omaan napaan ei tällä haavaan kummempaa. Aikasemmin ois ollu vaikka mitä, mutt ei enää muista ja ne jutut ootte jo jutellu aikaa sitten ;) Nyt tuntuu taas hetken siltä, että on porukassa mukana. Iha vaa sen takia, kun pääsee kommentoimaan asioita.

Ai niin. Kerrottiin avokin vanhemmille tänään. En tiedä miks ukkeli pelkäs kertoo. Kai ajatteli heidän olevan nii vanhanaikasia, ett meidän pitäs olla eka naimisissa. Ja varmaa siksikin, kun tuulimunan jälkeen olivat kuulemma kysyneet meinataanko vielä yrittää. Jotenki tuli ristiriitanen olo tollasesta kommentista. En jaksa nyt siitä sen enempää. Joka tapauksessa äitinsä on kuitenki ilonen asiasta. Oli kuulemma jo arvannu, mutt ei ollu kysyny. Ootti meidän kertovan. Mm. minun kalpeudesta oli asian päätelly ja vissiin avokin puheiden perusteella. No nyt on pääasia ett molempien siskot ja vanhemmat tietää. Eipä tätä siis enää tartte alkaa salailemaan. Ihanaa :) :heart:

Ai nii, avokki juttelee joka päivä meidän Tuitulle. Ja kun tänään lähdin tänne vanhempien luo nii pussas vielä masuaki. Aika ihana :)

Mutta nyt nukkumaan...

JääKyynel ja Tuittu

 
Huomenta!

Täällä sitä taas kukutaan heti aamutuimaan. Siis mä kyllä yhdyn täysin jääkyyneleen väsymykseen....Jos en saa nukuttua päikkäreitä, ni on ihan saletti et uni tulee kyllä tosi aikasin. Eilenkin menin nukkumaan ysiltä!!!
Nyt on tasan 2 viikkoa np-ultraan aikaa...menispä pian tää aika!!
Sain eilen kaverilta äitiyshousut, jotka menee nyt tässä vaiheessa ainakin mulle, kun hän on niin pieni, minuun verrattuna ollut. Tosin hänellekään ei mahtunu nää housut pitkään, et katsotaan miten pitkään menee. Pitäis ottaa varmaan kohta sitä masukuvaa, kun musta jo näkee et odotan. Nyt on jo tututkin alkanu kyseleen, jotka ei tiedä et odotan, et odotanko. Vielä tässä vaiheessa sitä kiellän, koska en halua silti paljastaa mitään ennen sitä ultraa. Sen jälkeen voin jo antaa mennä.

Kamalasti Daggerille tervetuloa joukkoon ja kamalan asian olette kyllä joutuneet kokemaan! :hug:

Mutta nyt lukemaan vielä muut jutut ja sitten poikaa herättämään!

buam 10+1
 
Dagger :hug: Aika hirveän tuore tuo teidän tragedia.. Tuntuu että kätkytkuolema on varmaan hirveimpiä asioita mitä voi tapahtua, oma keskenmenokin tuntuu todella vähäiseltä nyt tässä.

Poppeliini kiitos päivityksestä.

 
Sapfo hui ko ihan säikähdin ku huomasin et kuinka paljon sulla on viikkoja!! Ihana :heart: (mut silti oon kade...)
=)

Tuossa ajattelinki että toisaalta tää aika on menny ihan hirmu nopeeta, elokuussa plussattu ja liitytty palstaileen ja nyt ollaan "jo" lokakuussa. Ihan hirmu nopeeta toisaalta menny tää aika.
Vaikka sais se ehkä mennä nyt pikkusen nopeempaa..

En muistanu muuten laittaakaan viestiä et näillä näkymin me käydään hakemassa ehkä viikonloppuna vaunut, yhdistelmät. Ei kyllä ollu tarkotus vielä niitä ostaa, mut katotaan millaset ne on ku viikonloppuna nähdään. Oli sen verran halvat ja hyvät että siihen hintaan jo kannattee ne ostaakki. Vaikka mä niiiiiin vannoin että mitään ei hankita ennen ku ollaan pitkällä....
Ja hoitopöytäkin ois tiedossa.... =)

Nyt meen häiriköimästä =)

buam
 
Kiitos teille kaikille. Kyllä tämä oman lapsen menetys on jotain käsittämätöntä. Sellaista ei toivo kenellekään. Mutta elämä jatkuu, meillä on kumminkin yksi elävä poika ja koirapentu joka on vähän niin kuin vauva;).
Tänä nukuin hurjan huonosti ja heräsin taas 7, vaikka ei olisi ollut pakko. Nykyisin on harvoin huonoa oloa mutta kyllä sitä vielä on, nytkin aamulla hölmö minä menin juomaan vettä tyhjälle vatsalle. No eihän siinä kaunan mennyt kun oksennus oli suussa :D.
Poika ja koira lähtivät mummolaan, niin minulla on vapaa päivä, kukaan ei tarvitse minua tänään :D!
Paino on kahdessa päivässä tippunut puoli kiloa mutta ei se kai ole vaarallista?
Aurinkoista päivä teille kaikille!!!!:)
 
Tervetuloa kaikki uudet! :flower:

Dagger on joutunut kokemaan kyllä pahimman asian. :hug:

Ekoista liikkeistä, en tiedä voiko ekakertalainen tuntea niitä vielä tässä vaiheessa ja mille ne edes tuntuisivat, mutta olen nyt parina päivänä tuntenut sellaista jännää kuplintaa. Erilaista kun mahan kuplinta aiemmin. Sellaista kevyttä kuplutusta. Nytkin tuntuu sellaista hassua pientä kuplivaa kutitusta tuolla yhdellä kohdalla.

).( Täällä oli pari päivää parempi olo, mutta eilen sitten tuli ystäväni yrjö taas kylään. :( Muutenkin eilen ilta oli heikompi, voimat oli kokonaan poissa ja etoi älyttömästi. Toivottavasti oli vaan yksittäinen ilta ja nyt taas olisi helpompi olla.

Päänsärky saapui sitten eilen myös kaverikseni. Eilen illasta asti päätä on jomottanut niin, että äsken otin jo panadolin siihen. Muutenkin tuntuu vähän flunssaiselle. Toivottavasti nyt ei mikään flunssa iske. Päänsärky kyllä voi johtua vaikka niskoista, tätä päätetyötä kun tekee niin ei mikään ihme olisi.

Huomenna onkin sitten se sokerirasitus, inhottavaa! En halua mennä sinne kun mulle tulee jo parin tunnin syömättömyydestä paha olo, mitä se on sitten sen 12 tunnin paaston jälkeen. :( Ja se litku ällöttää etukäteen jo, mulle on sanottu että maistuu väljähtyneelle colalle, tällä hetkellä en voi sietää kyllä mitään cola-juoman tapaistakaan. :O Olen ehkä vähän hölmö kun etukäteen panikoin, mutta tää nyt on vaan tällaista. :D

Ai niin, jaan vielä teille mun hajamielisyyden. Unohdin sitten aamulla kotiin työpuhelimen. No ei siinä mitään, mutta kyseessä firman päänumero. Ups. Ja ei siinä vielä mitään, kyllähän tuon olisi voinut vaikka ajella hakemaan kotoa, matkaa ehkä noin 10 kilsaa, mutta tulin tänä aamuna miehen kyydillä töihin eli ei mulla ole autoa tänään. :D
Enemmän olen kyllä huolissani niistä henkilökohtaisista puheluista mitä voi tulla, en niinkään työpuheluista. :LOL:
Orpo olo olla ilman puhelinta.

Nyt yritän keskittyä töihin.

- Hapsiainen ja herne 14+1
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Tervetuloa uudet!


Liikkeistä: Yleensähän ensisynnyttäjät eivät tunnista liikkeitä niin aikaisin koska eivät osaa kuvitella miltä ne tuntuvat ja ensimmäiset muksahdukset menevät "ohi", kyllä sen sitten huomaa kun ne varmuudella itsekin osaa liikkeiksi lukea.. :)

Kyllä nämä minun tuntemukseni vain liikkeitä on :heart: vaikka olikin hankala alkuun uskoa että näinkö aikaisin? Eilen illalla sohvalla löhötessä tunsin taas pienen töytäisyn.. :heart: Ihanaa! Esikoisesta ekat kuplat tuntu joskus rv 16, joita en vielä varmuudella uskaltanut liikkeiksi lukea, mutta rv17-18 ne vahvistuivat sen verran että saattoi jo liikkeiksi laskea.

Soittelen tänään terkkarille sitä "tarkistusaikaa" ja yritän yhdistää tytön neuvolan ja oman seuraavan "oikean" neuvolan ku typyllä on 22.pv ja mulla ois 23.pv..

 
Huomenta! :wave:

Sokerirasituksesta. Mullakin on se parin viikon päästä. Litku todellakin maistuu väljähtäneeltä kokikselta, ei mielestäni erityisen hyvää, mutta ei niin pahaakaan, kuin oletin sen olevan. Hiukan huolettaa, kun esikoisesta tosiaan oli se tunnin arvo liian korkea. Silloin selvisin "puhtain paperein" kyseisen paikkakunnan nostettua raskausdiabeteksen raja-arvoja, mutta täällä uudella paikkakunnalla siihen puututtiin heti. En millään haluaisi alkaa piikittää mitään insuliinia, joten pakko yrittää noudattaa jo nyt rd-ruokavaliota (tosin viime aikoina aika huonolla menestyksellä, kun on ollut synttäriä ja muuta). :p

Kuinka moni teistä on jo siirtynyt äitiysvaatteisiin? Mä just eilen pyysin miestä hakeen vintiltä äitiysvaatteet, mut toistaiseksi vielä normivaatteilla kuljen. Paitsi farkkuja en voi enää pitää, ne puristaa ihan liikaa. :) Entä kuinka paljon teillä on noussut tai laskenut paino tähän mennessä? Olen käynyt joka aamu vaa'alla ja mun paino on noussut heinäkuusta sen 3kg. Toivottavasti nousis maltilla eikä tulis nyt sitä raskausmyrkytystä ja sitä kaameaa turvotusta!

Huomenna np-ultra ja saan samalla veriseulan ja ikäriskin tulokset. Toivottavasti niissä olis kaikki kunnossa! En yhtään tiedä, mitä tehdään, jos riski on suuri tai suurentunut huomattavasti. Kun tuota ikääkin jo on... :|

Piipa rv 12+2
 
Huomenta.

Hmm... millonkaha mulla on toi sokerirasitus edessä. Millähä viikoilla moinen yleensä tehdään? Meinaa ei mulle neuvolassa nyt ainakaa siitä mitää puhuttu ja seuraava neuvola on siis kuukauden päästä. Nyt oli kyllä eri tätiki, ku viimeks ja se ei ottanu nyt edes hemoglobiinia. Onko normaalia ettei sitä oteta? Mulla oli se viimeks kuitenki vaan 113. Pissanäytteen kyllä otti ja se oli ok. Ihmettelin vaan. Mulla oli tiistaina siis ekana terkka ja heti perään lääkäri.

Neuvolakortin mukaan jos katon painonnousun, nii ensimmäisestä käynnistä paino oli noussu kilon. Ne ei edes vaatteiden painoa vähentäny vaa merkkas suoraan sen mitä vaaka näytti. Sitä en tarkkaan tiedä paljonko on noussu yhteensä sen jälkeen kun plussasin, mutt kilon nyt kuukaudessa oon saanu lisäpainoo. Mulla se jopa laski vajaan kilon tässä välillä vaikken olekaan kuulunut tähän purjoajien joukkoon. Mutt kaipa osaltaan vaikuttaa se ettei ruokas oo samalla tavalla maistunu aina ku ennen ja kaikki makea on EI KIITOS!

Eipä tänne sen kummempaa. Heränny nykyään aikasemmin ku ennen. Tänäänki nousin kasilta ylös. Jotain noita main koko viikon heräilly. Varmaa johtuu siitä, ett herää kamalaan vessahätään.

JääKyynel ja Tuittu 13+2
 
Äitiysvaatteista Mahdun ihan hyvin omiin vaatteisiin vielä. Huusin huuto.netistä siistit mustat työhousut itselleni, mutta varmaan pärjään vielä viikkoja nykyisissä.

Paino Aika todennäköisesti pysynyt samana, pahoinvointia on ollut mutta en usko silti laskeneen, koska saan päivällä ja illalla syötyä ihan hyvin. :)

Mulla olis viisi yötä np-ultraan. Sain onneksi koko päivän vapaaksi töistä, ei tarvitse ultran ja verikokeen jälkeen heti rynnätä töihin. :)

Empuuu ja Tirppana rv11+2
 
Mä en tiedä tuosta sokerirasituksesta tehdäänkö sitä edes kaikille. Mitä kavereita olen seurannut vierestä niin niille joille on tehty niin on tehty paljon myöhemmin.
Mulle sanottiin neuvolasta että tuon pcon takia pitää tehdä 12-16 viikkojen aikana se. Ihmettelen kyllä silti tuota kun en ole mistään löytänyt infoa että pcolla olisi jotain tekemistä tuon kanssa. Ja kun en muutenkaan oikein kuuluisi riskiryhmään. Mutta noh, huomenna sinne mennään ja hyvähän se on että tutkitaan.

Vaatteista, ei puhettakaan että pistäisin enää vanhoja farkkuja jalkaan, puristaa ja ahdistaa. Töissä olen mammafarkuissa, omistan siis yhdet ainoa äitiyshousut ja näissä sitten töissä. Pitäisi mennä ostamaan enemmänkin mutta jotenkin en saa itseäni liikkeelle. Kotioloissa sitten kuljen jossain lökäreissä joiden vyötärön olen rullannut tosi alas. :D

Painohan mulla tipahti alussa 6 kiloa, ja kun lähtöpainokin oli alipainon puolella niin sen takia jouduin silloin tiputukseen kun oli lähtenyt kuulemma liikaa. Nyt ollaan vielä 2-3 kiloa lähtöpainon alapuolella, mitä ei heti uskoisi kun mahaa katsoo. Eli siis taitaa olla aika paljon vielä turvotusta. :D
 
Mulle tehdään sokerirasitus. Eka neuvolakäynnillä sanottiin, mutt ei sanottu ajankohtaa. Vissiin tän mun painon takia, on siis vähän painoo enemmän, ku mitä pitäs olla. Siks muute yritänki ettei paino kamalasti nousis eli kattelen vähän mitä suuhuni pistän. Siispä onni ettei toi makea mulle maistu ennemmin suolanen :)

Noista vaatteista jäiki mainitsematta, ett mulla on jo ollu muutaman viikon mammavaatteet käytössä. Lähinnä siis housut, puserot nyt menee vielä. Kokeilin noin viikko sitten tavallisia farkkuja, meni ne kiinni, mutt ahisti nii paljon ettei ois tullu mieleenkää pitää niitä. Mulla oli tuulimunan ajoilta jo yhet housut, ku ehin ne ostaa sillon. Nyt ostin kahdet uudet nt-ultran jälkeen. Kyllähä se kirpas, mutt nyt on housuja koko raskausajaksi ja sit jos se toinenkin muksu saadaan, nii sit ei tartte enää ostaa noita housuja :) Pitäs varmaa kohta alkaa sellasta parempaa talvitakkia metästämään. Mulla on laskettelupuvun takki, joka toivottavasti mahtuu päälle mahdollisimman pitkään. Sen näkee sit ku tulee käyttöön se takki ja kokeilee mahtuuko päälle :)
 
Äitiysvaatteista ni mä sain eilen tosiaan kaverilta ensimmäiset housut, ja näitä nyt pidän päällä, mutta omia farkkuja on turha enää laittaakaan päälle, osa menee kiinni ja osa ei. Mutta kaikki puristaa ihan liikaa ja masu kipeytyy siitä sitten.

Sokerirasituksesta niin siihen joudun minäkin, mutta mullekaan ei sanottu mitään aikaa millon. Sitten hassua oli se, että mä en saanu uutta aikaa neuvolaan, vaan mun pitää soittaa sitten np-ultran jälkeen sinne seuraava aika, joka on lääkärineuvola sitten ja joka tehdään 14-16 viikon välillä. Sitten sen jälkeen en taas tiedä.
Mulla on taas ihan karsee nälkä!!!
Tää on niin ärsyttävää, että sit ku nälän tunne tulee, ni on jo ihan hirvee nälkä!!!!
Jos tekis ruuan jo vähän aikasemmin, eipä tuosta mitään haittaakaan ole...

 
Sokerirasituksen ajankohdasta. Käsittääkseni se tehdään normaalisti melko myöhään, joskus viikoilla 22-28 (en nyt muista aikaa ihan tarkkaan). Mutta sitten, jos on riskitekijöitä enemmän eli ylipainoa, aiemmissa raskauksissa todettu kohonneita sokeriarvoja tai esim. tuo pco, se voidaan tehdä jo aiemmin. Mulla on siis syynä tuo aiemman raskauden rd. Painoindeksiltäni olen normaali.

Painoa on siis tullut siitä, mitä painoin ennen raskautta, tuon kolme kiloa. Ekasta neuvolakäynnistä paino ei ole noussut yhtään. Ja vaatteet päällä täälläkin punnittiin eikä mitään vähennelty.
 
pääkipu tuli myös minun riesaksi eilen illalla, otin tonnisen panadolin mut ei se kovin paljoo auttanut.

paino 2 viikon päästä neuvolassa varmaan vasta tiiän onko tapahtunu mitä, mut melko varmaan on noussu jo :$ ei ainakaan puonnut.

huonoa oloa on kyl, nytki niin paha olo et pitää kohta mennä vaan sohvalle pötköttään ja juoda jotain. pala kurkussa.. nivusiin koskee myös melkeen koko ajan.

mä oon ostanu jo yhet äippähousut :D h&m:llä sattu silmiin kivat mustat rennot housut, aivan normaaleiltahan ne näyttää ku on paitakin päällä =) ei paina masua ei. muuten aivan normi vaatteissa mennään, farkkuja en oo enää kovin paljoo pitäny, kotona aina lököhousut käytössä.

tissit on taas vähän kipeet, viime yönä heräsin aivan ku meinasin kääntyy niitten päälle, aijai. ja masuakin pistelee välillä ja pömpöttää kiitettävästi.

huomenna sit meän 'tuomiopäivä' :D ultraan mennään aamupäivällä. aika hyvillä mielin odotan sitä, on kuitenkin vahva tunne et kaikki on ok. viimeks olis varma et ei siellä mitään elävää oo.. :'(
huomenna sit kertoilen siitä ja kuviakin melko varmasti saadaan.
en tiiä mitä sit tapahtus jos vauva ei oliskaan kunnossa, huhhuh en uskalla edes ajatella.
huomenna oon varmaan aivan jännityksestä jäykkänä ku sinne lähetään! :LOL:

marjutti ja masuvauva 9+1 :heart: :heart:
 
Liikkeitä odotellessa |O Saisivat jo alkaa tuntumaan ettei tarvitsisi huolehtia ollaanko siellä elossa vai ei. Viikkoja on ihan mukavasti mutta voihan olla että tästä tuntuu vasta lähemmäs raskauden puoliväliä. Ja tiedän kyllä mitä etsiä sillä tämä on 4 raskaus.. Sniif.

Sokerirasitus - mulla on kaksi kertaa tehty siellä rv 26-27 vaiheilla ja niin tehdään kuulemma nytkin. Mulla on ylipainoa ja pco todettu mutta en silti ole koskaan ollut aikaisemmilla viikoilla :/

Mammavaatteet on jo käytössä :heart:
 
Piipan viesti selvensi mua sitten tuossa että miksi joudun jo nyt sinne sokerirasitukseen. Mutta ilmeisesti se pco on sitten tosiaankin siihen liittyvä tekijä. :D
Ylipainoa ei siis ole, päinvastoin ja aikaisempiakaan raskauksia ei ole. Mutta pcon takia sinne sitten tosiaankin mennään.

Mä en oikeesti ole yhtään perillä tuosta touhusta.

Mulla tuli maha tosi kipeäksi. Käytiin työporukalla Mäkkärissä syömässä (ainoa paikka missä maistuu edes sellainen pieni hamppari mulle :D), no nyt sitten vääntää ja kääntää mahaa ihan kamalasti. Auts.
 
Hapsiainen, joissain kunnissa myös äidin ikä on peruste laittaa sokerirasitukseen. Esim. yhden tuttuni kunnassa kaikki yli 25-vuotiaat odottajat laitetaan sokerirasitukseen. Hyvähän se vaan on, että tutkitaan, jos kunnalla on siihen varaa. ;)

Nyt mulla alkoi tehdä mieli hampurilaista... :p
 
saanko ihan vähän purkautua.. ?
Mä en tykkää neuvolanhoitajasta.. voikohan sen vaihtaa?? Ja neuvolalääkäri on meijän oma tervasema lääkäri normaalisti ja tekee sisätutkimuksen kauhean kovakouraisesti niin että oikeesti sattuu:(
Aina kun olen soittanut neuvoalaan ihan asiasta niin hyvä kun saan puhuttua asiani loppuun kun neuvolan hoitaja jo sanoo joo kiitos moi.. :(:/

Mäkin oottelen liikkeiden tuntemisia.. voikun jo tuntis.. kun jotenkin tuntuu niin pitkältä ajalta että 5viikonpäästä olis rakenneultra.. eikö se tehä rv18+ - rv20?
Ainakin pienen potkut ja liikeet on alakanut kuulumaan doblerilla paljon paljon kovemmin.. eilenkin säikähdin ihan kun yhtäkkiä kuului tosi kovaa potku suoraan siihen missä pidin dobleria:D
Oon huomannut että tää asukki liikkuu enemmän iltasin kun siis kuuntelin muutamana aamuna ja iltana... hassua.. onko jo näillä viikoilla rytmi? :O :)

Tiitu ja kultakimpale rv14+6 :heart:
 
Kuulumisia täältäkin...Eilen oli np-ultra ja kaikki oli paremmin kuin hyvin :) Niskaturvotusta ei ollut, pikkuinen räpiköi ja viuhtoi kovasti kun tuli häirityksi.
Viime viikolla ei kuulunut sykettä lääkärikäynnillä, ultrassa näkyi ja kuului, että syke on tasainen ja hyvä.
Raskausviikkoja muutettiin neuvolan laskelmiin verrattuna 5 päivällä taaksepäin, nyt viikot vastaavat sitä mitä ne kiertoni mukan olisivat. La pysyi kuitenkin samana.
Jatkuva etova olo seurana lähes koko ajan, oksentelua ei. Väsymys helpottanut ehkä vähän, nyt pystyn tekemään kotihommista "minimin" :D
Jännää, ensimmäinen konkreettinen "todiste" pikkuisesta on nyt olemassa =)

epulis ja pieni 10+5
 

Yhteistyössä