***HUHTIKUISET Lokakuussa***

unico ei ole kovin tyhmä kysymys, mä harvoin aamusta syön maitotuotteita ja siksi kalkkia syön ku maito tuotteet alkaneet nyt maistumaan paremmin ku alussa oli kauheet ällötykset niitä kohtaan. kalkkia en ihan heti välttis ota.
Neukkutäti ei sanonut mitään noista että pitäis 4h väliä pitää raudasta että maitotuotteita rupee. Onpa outo juttu. eikä viime raskaudessakaan maininnut mut sillo ei kauheena väsymystä ollu ku raudan jouduin aloittaa loppuvaiheessa raskautta. PItääpä sit noudattaa tuota neuvoa jos siitä sit on tehoa paremmin. jospa sit muistais sen 4h välin pitää.

vauvan vaatteita me ei hankita kun on omasta takaa varasto pullollaa esikoisesta vaatteita sekä pojallekki löytyy kiertovaatteita.

kiitos unico tuosta vinkistä, kokeilen heti huomenna tuota menetelmää et jospa rupee sit tehoamaan paremmin :)
 
Nyt on auto puunattu sisältä..paitsi ikkunat. Ei viittiny alkaa niitä hinkkaamaan kylmänä. Auto on nyt lämppärissä, ett jos ennen sinne synttäreille lähtöä pyyhkäsis ne ikkunat. Varsinki tuulilasin.

Noista rautatabuista. Minä syön noita obsidan- merkkisiä. Ohjeissa lukee, että otetaan tyhjään mahaan aamulla noin tunti ennen ateriaa. Tai myöhemmin päivällä noin 2 tuntia ennen tai jälkeen aterian. Ei siis tartte edes sitä neljää tuntia odotella, että sais esim. maitoa juoda. Kyllähän tollanen kapseli nyt tunnissa jo tyhjästä mahasta ehtii elimistöön imeytyä. Mulla oli tosiaan hb noussu sitten viime kerran. Tiedä sit onko tabuilla vai syömätottumuksilla vaikutusta asiaan.

Noista vauvan vaatteista ja tarvikkeista vielä. En minäkää ennen rakenneultraa aio mitään suurempaa haalia. Noi muutamat bodyt oli vaa pakko saada, mutt kyllä ne sinne rakenneultran jälkeen menee kaikki hankinnat. Jotenkin haluu sillä vielä varmistaa sen, ett kaikki on ok ja voi alkaa täysillä suunnittelemaan tulevalle vauvalle kaikkee :)

Tampereelleki on sitten rantautunut sikainfluenssa. Ei kuitenkaan vielä epidemiaksi asti. Tämän päivän aamulehdessä oli siitä. No ite asun Tampereen kupeessa, vaikka voiha se tulla tänne millon vaan. Vielä ei oo yhtään tapausta täällä todettu.

Ai niin tänään ollu taas menkkamaista juilintaa. Varsinki tuolla alaselän puolella, ett jotain siellä tapahtuu. Kokeilin tänään taas tota doppleria. En vaan saa sillä sydänääniä kuulumaan. Joko mulla on läskiä niin paljon tai kohtu niin taaksepäin kallistunu etten tolla onnettomalla laitteella saa kuulumaan kuin toisen liikkeitä, sitä jotain outoo kohinaa ja sit oman sykeen. Mutt en silti oo huolissaan. Kai tolla jossain vaiheessa kuuluu ne äänetki :)

Kohta saunaan...ja sit valmistautuu synttäreille, vaikka alko vituttaa koko synttärit entistä enemmän! Selitän joskus jos jaksan.

JääKyynel ja Tuittu



 
Voisko joku HM:n takin ostanut linkittää tänne kuvan takista? Paljon takilla oli hintaa?

Raudasta. Mä söin edellisessä raskaudessa Kräuterblutsaft-nestemäistä rautavalmistetta. Se on täysin kasvispohjainen ja sopii odottaville. Tosin ei mitään hyvänmakuista..
Ohessa linkki: http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/2294/Salus-Floradix-Krauterblut-Saft .Itselläni ainakin pysyi hyvin rauta-arvot kurissa, mitä nyt synnytyksen jälkeen romahtivat todella paljon ja sain sitten pari pussia verta.

Liikkeistä. Minäkään en ole tuntenut viime aikoina kauhean hyvin liikkeitä.

Piipa rv 16+5
 
Olipas ihanaa käydä heti aamusta pitkä lenkki miehen, pojan ja koiran kanssa. Maassa vähän lunta ja ilma ihanan raikas =)

Rokotusoireista Yksi tuttavani joka on ihan viimeisillään raskaana, oli ottanut tiistaina rokotteen ja kertoi, että hänellä oli käden kipeytymisen lisäks tullut kauhea migreeni, huonoa oloa ja puheen puuroutumista. Yllätyin kyllä ihan tosta puheen puuroutumisesta.. :eek:

Myös tänne Valkeakoskelle on rantautunut possunuha, eilen luki paikallislehdessä, että yksi tapaus on varmistettu. Iiiiiks!

Jenskuliini Esikoista kun odotat, niin on ihan normaalia ettet vielä tunne liikkeitä vaikka joku toinen saattaakin tuntea. Itse tunsin esikoisesta liikkeet rv 17, jolloin istukka oli takana. Sulla saattaa olla istukka edessä, jolloin liikkeet tuntuvat myöhemmin??

 
arska äippä: Mulla kun on lääke jonka kanssa ei saa syödä rautaa tai maitotuotteita/kalkkia pitää olla väliä toi 4h ja sit kun pitäs syödä rautaa ja kalkkia niin päivä menee hiukan laskemiseksi, joten yrittänyt väliajoin skarpata tota maidon juomista niin ei tuu niin isoa ongelmaa.

Jääkyynel, paitsi mulla ei ehi imeytyä, sen mukaan mitä tullu yökön mukana ulos :/ mut jos ei oksua niin aina parempi. Tosin toi aikaraja annettin mulle ton toisen lääkkeen yhteydessä.

Täällä tuli otettua pikku piku tirsat :) helpotti kummasti oloa.
 
Jaa, että on Tampereellekin jo possutauti kerenny! Taidan lukittautua kotiin pariks viikoks rokotteen saamisesta! :D Voiskin.. pakko se on kai koulussa silti käydä. Pesen kyllä käsiä sitten niin vimmatusti! :whistle:

Liikkeet on vaimentunu.. varmaa ku lapsivesi lisääntyy tjtn.
 
Mä menen ens viikolla sikainfluenssa rokotukseen. Toivottavasti ei tuu kauheesti mitään sivuoireita kun oon 7 kk esikoisen kanssa kahden pitkät päivät ja illat iskän ollessa töissä.

Mulla liikkeet tuntui esikoisesta 18. viikolla. Nyt kakkosesta liikkeet tuntui ekan kerran jo 15+6 :heart:

Pahoinvointi nostaa vieläkin välillä päätään, mut oksentanut en oo enää useampaan viikkoon B)
Flunssa ei vaan helpota. 3 kk olen ollut kipeänä ja syönyt jo kaks antibioottikuuriakin, mutta sitkeessä on. Varsinkin yskä on paha ja syön siihen pakon edessä Panacodia yöllä jos tulee pahoja yskäkohtauksia :|

Bassets 17+4
 
Vielä siitä rokotteesta...eli kyllä se jaetaan myös raskaana oleville täällä norjassakin,miehen sisko oli vain huhuja siellä terveystalolla kuullut ettei sitä annettaiskaan meille,kaikenlaisia juoruja....no,onneksi sitten kuitenkin näin =)
 
Halloween yötä!

Tuli otettua pienet nokoset tuossa, ja nyt ei sitten väsytäkään... :xmas: Vietettiin hauskat halloweenkekkerit tänään tuttavaperheen kanssa, lasten juhlat ihan. Leivoin matomuffinseja ja haamupipareita, ja vietiin ne bileisiin tuliaisina. Hyvä menekki oli. =) Lapset olivat innoissaan ja pukeutuneet teeman mukaan, meillä tytöistä toinen oli hämähäkki ja toinen yöperhonen (edellisyö menikin mukavasti ompelun merkeissä... :whistle: ).

Katyana tuosta puheen puuroutumisesta rokotteen jälkeen. Jos oli migreenikin siitä tullut, niin ei ole mikään outo juttu. Mulla migreeni vaikuttaa lähes aina puhekykyyn, unohtelen sanoja ja puhe sammaltaa. Saa nähdä mitä se rokote mulle aikaan saa, migreeni kun tosiaan on nyt muutenkin lähes päivittäistä. Tänäänkin. Huoh.

Hiusten värjäämisestä, mulla on aikomus laittaa väriä päähän ihan näinä päivinä, kerran olen tässä raskaudessa jo värjännyt aiemminkin. Tiedän toki, että toisten mielestä siitäkin olisi syytä pidättäytyä ihan koko raskausajan... Taidan olla turhamainen tai jotain, mutta ahdistaa nuo muutamat harmaat mitä edellisen raskauden aikana ilmestyi, ja onhan tuota juurikasvuakin jo riittävästi näkyvissä taas. Blondausta en kuitenkaan harrasta, siinä taitavat nuo myrkyt olla vahvempaa kamaa. Tosin, enpä ole koskaan blondannut muutenkaan...

Jahas, jokohan sitä koittaisi kömpiä uudelleen peittojen alle, vähän ainakin alkaa tuntua, että uni voisi taas tullakin. =)

Bliss ja pikkuinen 16+1 (vai 16+2, kun vuorokausikin on jo vaihtunut...)
 
Hyvää huomenta kaikille..... :D
Olen oikea aamuvirkku.... Hiustenvärjäämisestä vielä..... Joskus kuulin ettei kampaajat laita hiusväriä ihan päänahkaan kiinni....onkohan niillä sit vahvemman aineet vai onko niillä jokin huoli.....? Olen minäkin värjännyt kerran raskuaden aikana hiukset, mutta ihan raskauden ensiviikoilla.... Taidan kyllä värjätä. Vai onko joku jotain toista mieltä hiusten värjäämisestä?
 
Meillä on herätty puol kuus |O Kyllä mä kiitän jos toi pikkumies herää tällasiin aikoihin vielä huhtikuulla... :kieh:

Piipa voin ottaa takista kuvan, mutta se voi nyt kestää jonkin aikaa, kun kameran laturi on edelleen jossain muuttolaatikossa... (siis heinäkuun alusta muutettiin :ashamed: ) Pitäis etsiä, kun olis pitänyt laittaa huutikseen jotain toppaakin, mutta näin on jäänyt, ostaakohan kukaan enää... Niin ja takki siis maksoi 69 ja risat kai.

jenskuliini kyllä ne kampaajat värin laittaa ihan päänahkaan, mutta raita-ainetta ei. Ite meinasin laitaa raitoja nyt kunhan saisin aikaiseksi, ja tosiaan kun ei laita päänahkaan, niin eihän siitä mitään vaaraa voi olla. Mutta varmaan tavan värinkin voisin laittaa, jos olis "ihan pakko" :D

Vauvan vaatteita en ole hankkinut vielä yhtään, mutta ehkä rakenneu:n jälkeen jos kaikki hyvin on (ja toivon mukaan saisi tietää myös värin :D ). Poikien vaatetta on tulossa mun siskolta ja tyttöjen vaatetta kaverilta, että molempia on käytettynä tiedossa, mutta ihan varmana ostan itekin jotain kivaa, kun tykkään lasten vaatteista :whistle: Pienissä kokoluokissa läytyy kivaa vaatetta, mutta nyt kun toi jäppinen siirtyis 92 kokoon, niin voi kiesus millaista värimaailmaa tarjoillaan: mustaa, harmaata, tummansinistä :x Kyllä on synkkää taaperon elämä näköjään...

Turvakaukalo jalustalla ja sitteri on nyt sitten, kun kaveri antoi ne 30 eurolla :eek: Niin otin pois, vaikka vähän aikaista on sellaiselle... =) Kaukalon kuosi ei ole mikään kaunein, niin että jos tyttö tulee, niin mietin voisiko siihen jonkun kauniin hupun ommella päälle *minäkö turhamainen* :D

stoppis ja OivaIines 17+5
 
tuosta tyttö/poika olosta Mulla on taas tullut tuo poika olo..esikoiselta oli ihan samanlainen olo ja sitten olikin tyttö.Muistan kun näin unen että tuli poika jolla oli v.punaset potkarit jalassa jaarvasin siitä että nyt meni poika olot metsään.
Tässä yhtenä yönä näin unta,että tuleva lapsi oli isänsä näköinen ja se vahvisti tätä poikaoloa,koska en usko että tyttö voisi olla isänsä näköinen niin paljon(toivottavasti).

Mä olen ostanut jo sitterin tälle vauvalle,kun sattui olemaan tarjouksessa ja vielä niin ihanan limen värinen :D

Bodyja olen jonkun verran ostanut, ei kannata kauheesti ostella,kun suvussa pyörii se vauvapaketti joka on ihan pullollaan pieniä vaatteita.
Jos sitten rakenneultran jälkeen uskaltaisi ostaa jotain vähän isompaakin vaatetta.
Huomasin kyllä että olen nytkin ostanut noita pojalle sopivia vaatteita :ashamed:

Olen nyt kahtena aamuna nukkunut kasiin asti ja ollut ihan äimänä kun yleensä herään kuuden aikaan ja istun pimeässä että lapsi saapi nukkua.

Itse olen aika alussa värjännyt blondilla tuon raidan takaisin ja muuten muuta tukkaa sit tavallisella..Nyt sitten katselin että ois aika värjätä,blondilla en nyt ala sotkemaan mut jos tuon muun pehkon tuosta nykäsis.
Eiköhän sitä hiustenvärjäämistä voi ihan omantunnon mukaan harrastaa =)

Minniii ja möyrijä 16+1
 

Yhteistyössä