***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

mussu Me ajateltiin laittaa suoraan pinnikseen. Siihen kun kuitenkin tulee se reunasuojus turvallisuutta lisäämään. Kyllähän se aluksi näyttää niin isolta koko sänky mutta säästyn turhalta vaihtelulta :whistle: Niin ja ajattelin olla niin "raaka" et laitan vauvan suoraan omaan huoneeseen nukkumaan. Topi nukkuin aikoinaan meidän makkarissa ja mä heräsin joka ikiseen pieneen inahdukseenkin ja hyökkäsin sängyn viereen. Ja kuten voi kuvitella niin olo sen mukainen. Kun sitten Topi siirrettiin reilu kuukauden ikäisenä omaan huoneeseen niin sekä minä että topi saatiin nukuttua paljon paremmin.
Nyt on vauvan pinnis jo valmiina hänen omassa huoneessaan. Voihan se toki olla et kiikutan sen meidän makkariin mutta yritys on ainakin hyvä =)

Järkky närästys täälläkin... |O Kyllä nyt osaa olla vaivaa joka lähtöön!

Kiitos Anri vastauksesta tuohon kutinahommaan. Ehkäpä maltan oottaa torstaihin asti ja katsotaan, laittaako mut maksakokeisiin vai ei.

Dacapo, ei netistäkään löytynyt kovin selkeää vastausta (ainakaan mun taidoilla) tuohon sukukysymykseen. Ilmeisesti eivät ole sukua ollenkaan. Wikipedian mukaan muumit ja niiskut ovat eri rotua, mutta erona vain se, että niiskut voivat vaihtaa väriä tunnetilan mukaan :eek: Mielenkiintoista kyllä :D

Joo onhan täällä ihan "kivan" kokoinen muksu mahassa :eek: no kyl se lääkäri jo vähä lupaili et jos tost viel kovasti kasvaa ni käynnistellää,et katellaan mitä hän parin viikon pääst sanoo :whistle:

Dacapo minä sitä lunta kaipailin,taidan lähteä ens yönä reissuun ja keräillä ne lumet meille :D Tosi talvelle tuntunu ku ei oo tarvinu kertaakaan tehä lumitöitä :(

Piitsi meiltä saa kans hakee lunta, tampereella satoi koko eilisen ja tänäänki tuli ihan hyvin lisää.. siitä tulikin mieleen et pitäis ulos kun tuttiritarikin loppui. Mies meni Ilveksen peliin joten täällä kaksin pojan kanssa...

Ja siitä piti sanoo siitä junalla reissaamis viitsimisestä niin kyllä se on vaan niin et jos haluu liikkua jonnekki niin on jaksettava vähä raahata. Eikä se niin paha oikeesti ole, kunhan vaan pääsee junaan sisälle.. Meillä aina joku vastassa Seinäjoella raiteilla (=kantoapua), josta matka jatkuu autolla. Ja vaikka joskus harvoin on ollut mahdollisuus autollaki mennä (meillä vaan 1 auto joka miehelle töissäkulkemisen ehto eli ei mun käytössä päivisin) niin olen ennemmin Pohjanmaalle istunut hetken junassa ku yksin muksun kanssa 3 tuntia autossa.. Se ku istuu takapenkillä niin ei voi mitenkää viihdyttää ratin takaa jos ei viihdy.

Ja ja piti vielä sanoo et Piitsi :D meidän poika oli syntyessään rv 40+4 vain 3110g (nykyisin +1 käyrää kasvava vajaa 2 vuotias) että on se hyvän kokoinen. Hyvä et katsovat kokoa vielä uudelleen! (muistaakseni esikoinen oli rv 36+ ultratessa noin 2,5 kiloinen ja veikattiin et syntyessään on noin 3200g.. päästiin silloin kokoarvioon ku sf meni yläkäyrillä)

Suppis Kiitos tiedosta, että noita Aventin muoviosia saa erikseenkin. Taidan lähteä heti huomenna metsästämään täältä meidän seudun lastentarvikeliikkeistä.

Mussu Me laitetaan vauva heti pinnasänkyyn nukkumaan. Reunapehmusteet ja se pääpuolen verho ainakin meillä tekivät sängystä ihan tarpeeksi pesämäisen. Vauvan selän taakse laitoimme vielä pyyheliinarullan, kun sitä ainakin v. 2001 synnytysosaltollakin täällä suositeltiin. Se pienensi nukkuma-aluetta vielä ja hyvin esikoinen nukkuikin. Tietääkö joku, suositellaanko vielä tuollaista rullaa vauvan selän taakse. Sen idea siis taisi olla pitää vauva kyljellään nukkumassa.

Hei sairastuvalta

Elikkä poika on vesirokossa :( näppylät senku lisääntyy. Laitoin just opelle viestiä, et ei tule kouluun. Ja mies tuli vähänaikaa sit töistä kotia, ni on hänkin kipeena. Kuumetta 39 ja jäsenet kipeenä ja nokka vuotaa :snotty: Mä täällä yritän hoitaa potilaita parhaani mukaan ;) Mies sanoikin et menee ens yöks takkahuoneeseen nukkumaan, et ei häritse mua yöllä :D
Mut palaillaan ja jaksamisia kaikille ku taitaa olla tota sairastelua nyt oikein urakalla liikeellä.

Baby dream ja "Topi" 33+1

Heippa kaikki!

Täällä voitu ihan kohtalaisen hyvin. Sunnuntai-maanantain välisenä yönä ku piti kääntää kylkeä niin tuntu ihan hillitön repivä tunne oikeassa kyljessä. Loppuyön kääntyily olikin sitten tuskaa. Aamu menikin sitten ihan hissukseen liikkuessa ja soitin th ja epäili että on vatsalihan revähtänyt =) jee! Tänään on ollu jo parempi päivä mutta vatsa koko ajan ihan kovana ja kireä...

Aina-Ilona virkkukoukkunen nimellä löytyy ainakin hauskoja ja kivoja vauvan/lasten vaatteita myös aikuisille vaatteita ja laukkuja ym.

Huomenna ip on sitten neuvola, katotaan nyt mitä sanoo tosta mahasta ja sen tilanteesta.

Halaus kaikille sairastaville!

Hjördis 35+4

P.S. Siis osasiko joku kertoa että mitä tapahtuu synnytystapa-arviossa!!!

Terveiset hillittömän räkätaudin keskeltä. :kieh: En toivoisi kenellekään näin kammottavia oloja ja tämmöistä tukkoisuutta.. :/ |O Tuossa köhiessäni ja touhutessani huomasinkin taas, että nyt tulee jotain outoa tuolta alakerrasta. Nimittäin kun minullahan irtosi jokin aika sitten se limatulppa (minulla aina ajoissa irronnut), niin nyt tuli semmoista erittäin kiinteää limaa (jos joku on kiinnostunut tämänkin kuulemaan).. Ja sitä tuli PALJON. Toivottavasti en synnytä tämän flunssan aikana. :kieh: :kieh: :kieh: Just kun olen sanonut miehellekin, että onneksi ne vauvat tajuaa olla syntymättä kun äiti on kipeä... Ehkä tää on normaalia.. :/

Heili

Omasta mielestäni laitoin eilen tänne viestiä omasta ultra käynnistäni.. mutta en löytänyt sitä mistään.. vissiin hävisi jonnekin sitten.

mutta PAINOARVIO ULTRA KUULUMISIA
eilen siis käytiin pää oli iso niin kuin oli isoveljelläänkin syntyessään, vastasi jo viikkoa 39+3 ja silloin lääkäri alkoikin kyselemään että minkäs kokoinen se esikoinen olikaan kun syntyi.. hiukka alkoi hiostuttaa.. :|
Mutta pitäisi mahtua aina vähän isompi kuin mitä edellinen oli tulemaan ja hyvä jos pää on isompi eikä vartalo niin pää raivaa tien ja loppu tulee perässä eikä jää kiinni.

painoarvioksi sai usean mittauksen jälkeen 3,4-3,5kg ja siis eilen viikot olivat minulla 36+3
arvioi että kasvaa näin lopuksi ainoastaan parisataa per viikko mutta epäilen rajusti!!
esikoinen kasvoi 3 viimeisen viikon sisällä kilon ja paino arvio piti varmastikkin tuolloin paikkansa kun ultrassa kävin 31+5 ja 35+4 viikolla ja kehitys oli verrattavissa..
joten TOIVON todella että hän alkaisi koputtelemaan jo tähän maailmaan ensi viikolla.

hei olisi kiva jos laittaisitte aina nuo raskausviikot vaikka viestin loppuun niin on helpompi seurata kuulumisia kun tietää mitkä viikot on menossa.

Suppis ja Ilta 36+4

Suppis mullahan on sit viel "pieni" masukki täl hetkel ku mulla siis tänään 36+3 ja painoarvio oli 3100g,mulla kyllä muuten vastas viikkoja,siis pää ja reidet,mut vartalo oli pikkasen isompi :eek:
Mut toivottavasti sä omasi saisit jo ens viikolla sylkkyyn :heart:

Nyt taitaa ruveta sänky kutsumaan :wave:

Minulla vauvan painoarvio oli viime viikolla (34+) 2439 grammaa. Hänellä oli isohko pää, iso vartalon mitta ja lyhyet jalat. Eli siis jalat vastasivat viikkoja, muut mitat noin viikon isompaa mitä hän onkaan. Ihan on siis äitiinsä tullut, kun äitikin on tämmönen töppöjalkainen, isopäinen ja pullea ihminen... :D

Heili 35+0 (muistaakseni nyt)

Täällä yks yökukkuja. Alkoi eilen iltapäivästä neuvolan jälkeen sitten ihan järkky kipu tuolla alakerrassa, ensi mietin onko supistuksia, sitten yritin niitä kellottaa, mutta ei supistuksetkaan nyt niin montaa minuuttia kestä. Lähinnä taitaa olla tuon häpyluun kipua. Mutta myös sellaista menkkamaista kipua alamahassa |O Sängyssä kääntyminen on ihan tuskaa, jalkoja ei pysty liikuttamaan juuri ollenkaan ja sängystä ylös nousu onkin ihan omaa luokkaansa, hitto...mitä ihmettä tämä on. Ainoa hyvä asento on tässä sohvalla niin että pää on selkeästi nostettu tyynyjen avulla ylös ja jalkojen alla iso kasa tyynyjä, pystyy jotenkin olla....toivottavasti saisin myös nukuttua vaikka tässä. Äsken aivastin ja tuntui että koko alakerta räjähtää :eek: :eek: Ei mitenkään mukavan tuntuista, illalla mietin jo että soitanko äippäpolille, mutta mitä nekään tälle tekisin? Tosin en kyllä kauhean monta päivää tälläistäkään jaksa....

Anteeksi tuli taas omaa napaa, mutta tämä olotila on nyt aika hanurista... :ashamed:

Hysteerinen rv 35+2

Jihuu, nyt olen sitten jäänyt äitiyslomalle :) Kävin aamusta lääkärillä ja hän oli sitä mieltä että mun ei missään tapauksessa kannata enää mennä töihin jos heräilen jatkuvasti öisin (nyt tätä kirjoittettaessa kello on 04.19 :headwall: ). Onneksi menin tilaamaan tuon hesarin niin on edes jotakin tekemistä öisin :) Lehti pamahti tänäänkin puoli neljän tietämillä postiluukusta :) Nyt on kieltämättä hieman sellainen olo että olen hieman hukassa. Mitä muuta äitiyslomalla on tarkoitus tehdä kuin pestä pyykkiä? :ashamed: Vissiinkin levätä, mutta on niin touhukas olo et tekis mieli pistää koko kämppä uuteen uskoon :LOL:

Musta on muuten hirveän mielenkiintoista ja kivaa lueskella muiden "oma napa"-kirjoituksia. Aina kaikki ovat hirveän pahoillaan siitä että tänne tulee kirjoitettua lähinnä omista jutuistaan ja vaivoistaan (myös minä muiden mukana), mutta kukapa muu meitä vaivaisia "paksukaisia" ymmärtäisi paremmin kuin kanssasisaret? :LOL: :LOL: :LOL:

Tuosta vauvansängystä vielä : Mun ihana anoppini toi meille mieheni vanhan vauvasängyn käyttöön :) Se on tosi kaunis ja rottinkinen vaikka onhan sillä jo ikääkin reippaanlaisesti. Parasta sängyssä on ehkä ne pyörät, saan liikuteltua sitä kätevästi huoneesta toiseen :) Meillä on siihen bunkkaan reunapehmusteet ja katos, mutta tuo pyyhejuttu tuli ihan uutena. Täytyy toivoa et neuvolatädiltä saa sitten kotikäynnillä lisää tietoa aiheesta :) Mut sänky on kyl sisäkooltaan samaa luokkaa kuin se äitiyspakkauskin ja uskoisin et se menee noin 3-4kk käytössä ennen kuin vaihdetaan pinnikseen.

Joko kaikki on muuten saanu vaunut jo hommattua? Meillä piti vaunujen toimituksen kestää 6-8 viikkoa ja jätettiin niiden tilaaminen tosi viime tippaan (pari viikkoa sitten tehtiin tilaus). Saatiinkin sitten yllärinä maanantaina soitto et sinne liikkeeseen oli vahingossa toimitettu yhdet sellaiset vaunut ylimääräisinä ja liikkeestä kysyttiin et halutaanko jo ne vaunut vai laittavatko he ne myyntiin. Olin ihan onnesta soikeana! Tosin me voidaan hakea ne vasta 15. päivä kun auto on ollut huollossa (murtoyritys, go keskusta-asuminen, go! :headwall: ) ja pian mies lähteekin viikoksi ulkomaille työreissuun :/ Mut en malta kyl odottaa et pääsen hiplailemaan niitä :) Saatiin nimittäin useampi mojova tappelu niistä aikaiseksi kun minä panikoin ja sain itkupotkuraivareita :D Oikeesti, vaunujen ostaminen on varmasti vaikeampaa kuin auton hankkiminen. Mistä ihmeestä voi tietää millaiset pyörät ovat juuri omaan käyttöön sopivat jne.? (otettiin just in case vaunut missä kahdet vaihdettavat pyörät :D).

Noh, tämä uneton on taas saanut romaanin aikaiseksi, joten pahoittelut taas kerran ylipitkästä postauksesta :ashamed:

Katarina & Papu 33 + 4

huomenet OKSENNUKSEN KESKELTÄ :$ :x :x :x

Täällä tämän hetkinen kuopus 3v heräsi klo 04 yöllä oksentamaan. sanoi eka että tulee röyhky, jolloin sanoin että mene vaan sänkyyn nukkumaan.
pääsin itse lyllertämään punkkaan niin jo oksun ääniä kuului, äkkiä poika vaan vessaan ja siitä sitten 3tuntia aamu 7 saakka juoksin pojan kanssa sängyn ja vessan väliä. |O
nostin pojan patjalle miehen ja minun huoneeseen ja hyvä niin.. olisi muuten poika uinut yrjöstä ja kenties velikin.. :$
esikko lähti miehen mukana tarhan suuntaan tunti sitten ja potilas katsoo muumilaaksoa tyytyväisen vaisuna :ashamed:
kuten jokainen tietää, tää tauti on kivan tarttuvaa sorttia joten osaan odottaa että joku meistä (minä eniten pojan kanssa nyt) tulee samaan tautiin.
harmittaa vaan kun esikon 5v juhlat on lauantaina että jos tää nyt tarttuu niin juhlat joudutaan perumaan :(

no, ei se auta kun vaan parannella tuo poika kuntoon j toivoa ettei tartu kenellekään :saint:

mulla huomenna painoarvio yms synnytys sairaalassani. jännittää ihan kamalasti että onko siellä pieni ja siro vauva edelleen niin kuin 4d ultrassa sanoivat. tosin siitä on/tai kohta on 10 viikkoa aikaa joten uskon että vasta nyt rv 30 jälkeen saadaan kunnon painoarvioita aikaiseksi.
mahan päältä tunnusteltaessa vauva tuntuu kyllä aika isolta. saas nähdä :heart:
oma olo on ihan kiva. suonta vetää vähän väliä ja jalat tosi turvonneet. :/
alaosasto niin arka ja kipeä ollut että makuuhuone jutut jäänyt ihan unholaan kyllä tässä taloudessa- tosin jotenkin muutenkin sellainen olo että seksi ei "maistu" miltään. :whistle:

Vishy meno teillä kuulostaa samalta kuin meilläkin huonoina päivinä. meillä pojat 3v ja pian 5v osaavat kyllä tarpeen vaatiessa saada äitin verenpaineen ihan äärilukemiin kaikilla mahdollisilla tempuilla.. :kieh: porukassa tyhmyys tiivistyy- sen olen saanut huomata kyllä ;)
joten rutistus sinne ja paljon hermoja mukaan myös :hug: B)

joanna itselläni myös parin sadan kävelylenkki on joskus liikaa :ashamed: alapää huutaa armoa ja on vaan niin kipeä ettei siitä mitään tule. toinen ongelma on mulle kaupat, rupeaa kesken kaiken huippaamaan ja sitten on istuttava joka välissä ja saatava juotavaa.. ja lopuksi on niin heikko-olo etten meinaa saada kauppareissua hoidettua.
ja vaaka asiaa sinulla oli myös, olen itse miettinyt samaa. ei tee mieli mennä vaakaan neuvolassa kun aina saa kuulla typeriä kommentteja..

Katarina-81 ihana tapaamistarina :heart: :heart:

mussu81 mä olen pojat laittanut pinnasänkyyn suoraan, vasta niitten jälkeen näin jollain kaverilla sen äippälaatikko systeemin ja päätin että seuraavan laitan laatikkoon ja pinnasängyn sisälle laatikko sitte. ja niin teenkin. ostin huuto.netistä sellaisen reuna"verhon" siihen laatikkoon niin on siistimmän näköinen :D :whistle:

Kalenteriko se kutinasta puhui. kannattaa pyytää maksa ja sappikokeet otettavaksi. niin pystyy ainakin sulkemaan pois ettei niistä johtuvaa kutinaa ole..
itselläni juuri nuo arvot koholla ja seuraavat niitä koko odotukseni ajan, nyt tiiviimmin kun loppua kohden mennään.

anu ja piitsi meillä esikoispoika oli rv 36+ syntyessään 3106g ja menee tällä hetkelläkin (pe täyttää 5v) alakäyrällä. joten ollut aina ikäisiään vähän pienempi syntymästään lähtien. :heart:
oli ainakin helppo punkea ulos aikoinaan. :D

Heili Karjalasta :hug: sinne!!!!
on niin oma flunssa/yskä/kuume mielessä että voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu. se on niin hirveä olo että sitä ei toivoisi edes vihamiehelle.. :|

täällä myös viikon aikana yöunet olleet katkonaisia, hetää lähes joka yö 3-4 aikaan ja en tahdo saada unta.
sitten aamulla kun kello soi töihin ennen kuutta on olo aika koomamainen :eek:

mutta, lisää kahvia on saatava että pysyn tolpillani. odotan että pääsen päiväunille pian =) tosin tuo oksentava poika ei tee elettäkään että olisi väsynyt vaikka ollaan molemmat 04 saakka oltu hereillä ja juostu pää kolmantena jalkana.. :whistle:

ja muokataan tätä mun juttua vielä, ihan kun ei iso stoori jo olisi ;)
MIMMULI, mä olen pikkuhousun suojaa pitänyt nyt jonkun aikaa- en joka päivä kun tuntuu että alusousut aina epämääräisessä "töhnässä" *yöks* tulehdusta ei ole, joten vuotaa huvin vuoksi vaan sitten..

voikaahan hyvin, kaikille sairastaville oikein iso :hug:

pulttis ja tyttö 32+4 kai :heart:

onko meillä mimmuli samana päivänä laskettu? :D

Hysteerinen :hug: :hug: jos toi jatkuu niin soita sinne polille? Mikä on olotila nyt? Toivottavasti parempi :hug:

Bulttis Meillä on kans makuuhuoneen puolella tosi hiljaista, seksi on nyt kyllä viimeisenä mielesssä.
Meillä oli jokuaika sitten ( joulunjälkeen kylläkin oxu tautia ) ja oli sitten raju tapaus. ensin 2-v oksenti kokoyön pian isä perässään ja minä tulin sit seuraavana päivänä :$ hyih, oli elämäni kauhein oksutauti..se hirvee olo ei loppunut ees oksentamalla..miehellä ja tytöllä kesti 5h oksentaminen, mulla 12h...toivotaan nyt että ei tarttuisi suhun :hug:
Meille kätilö selitti rakenteessa että vauvat kasvaa aikalailla samaa käyrää aluksi perinnöllisyydestä huolimatta, että vasta loppuvaiheessa vauvat alkaa oleen isoja jos niikseen tulee. Toivotaan että tyttönne olisi edelleen siro :heart:

Onko teillä muilla viimeviikkoina lisääntynyt valkovuoto :x yök, välillä tuntuu pikkarit märältä ja kun lurkaa niin ihan kivasti valahtanut paksuhkoa valkkaria :/ Sori jos jotain etoo :ashamed:

Ihanaa päivää jokaiselle :hug:

Mimmuli ja pikkis :heart: 32+4

huomenta vaan. en nyt jaksa lukea mitä kaikkea ootte kerinnyt raapustella, perehdyn tuossa myöhemmin :ashamed:

mutta yöllä ei tarvinnut oksentaa eikä ripuloida. nukuinkin melkein 10h lukuunottamatta pissa- ja supistusheräilyjä. nauratti että on se HYVÄ kun saa juosta pissalla, ei tarvinnut meinaan vuorokauteen miettiäkään sitä kun kaikki tuli ylös muuten...

pari leipää söin aamupalaksi, vähän on ällö olo kun eilen en syönyt mitään. meinattiin jo että oisinko lähtenyt osastolle JOS tauti ois jatkunut yhtä rankkana kun mun sokerit nousi miten sattuu, kas kummaa. mutta tuskin tarttee lähteä :D

Aurinkoista huomenta täältäkin;-)

Piti tänään mennä illalla siskolle lapsenvahdiksi, mutta soittelikin äsken, että älä tuukaan; muksut ovat mahataudissa.. No tuosta syystä jätän kyllä ihan mielelläni tuon väliin...

Kävelemisestä ollut puhetta. Itselläni kävely sujuu vielä ihan ok, pari kertaa päivässä lyllerrän tuon parin kilsan lenkin koiran kanssa, mies tosin vie kerran päivässä sitten vähän pidemmän, niille reissuille en enää itse ilkeä; välillä kun tuo vaavi oikein intoutuu möngertämään kesken matkan, maha vetää niin kovaksi, ettei nuo pitkät lenkit enää isommin nappaa, sieltä ei pian pääse pois enää omin avuin =)

Jessus että on hieno ilma! Toisaalta tuo aurinko näyttää kaikki pölykasat täällä kämpässä, oli ihan pakko kaivaa taas imuri kaapista, imuroida, pestä isommat läntit lattioilta ja pyyhkiä pölyt.. Nyt on taas edes vähän siedettävämpää... ;-.)

Mutta ihanaa ja aurinkoista keskiviikkoaamua kaikille ja koittakaahan potilaatkin jaksaa :hug:

Dooris ja Väinö 36+0

Huomenta Hippuset! Toivottavasti mukaan mahtuu vielä yksi mattimyöhäinen. Olen lueskellut kohtalotovereiden kuulumisia alusta asti, mutta vasta nyt sain aikaiseksi liittyä mukaan.

Olen 30-vuotias odottaja pohjoisesta Suomesta. Laskettu aika on 24.4. Lapsi on ensimmäinen niin mulle kuin miehellekin. Olen hoitoalalla, tosin ollut sairaslomalla jo vuoden vaihteesta asti. Puuduttavaa välillä tämä kotonakin olo, täytyy myöntää.

Polikontrolleissa ravaan tämän loppuajan, kun on ultrattu tätä meidän Onnia melkoisen jätiksi (30+4 1900g). Taitaa vain lapsi tulla äitiinsä. Lapsen painoarvion ja oman bmi:n takia olen noita sokereitakin seurannut, vaikka rasitus oli normaali ja hyviä nuo sokeritkin ovat olleet. Neuvolassa kävin eilen, paineet ja pissat ok, eikä turvotuksia. Paino mulla on noussut alusta 1,5kg, johon toivonkin sen pysähtyvän, kun on niin reilusti tuota entistä hyvinvointia. Onni majailee RT;ssä, kuten on ollut jo rakenneultran aikoihin. Sf mitta oli neuvolatädin mukaan hypännyt yli kaikkien käyrien. Jätin eilisen mittaustuloksen omaan arvoonsa, kun oli eri mittaaja ja tunsin miten löysällä mittanauha oli. Mahan koon huomaan toki itsekin. Tästä mahasta voisi naapurin mukaan "vaikka synnyttää", kiitos vaan kovasti!

Unettomuus on täälläkin ollut välillä tuttua. Toisinaan nukun sitten 9-10h, kuten viime yönä. Pätkittäistähän tuo uni jo on, mutta tähän kai sitä tulee tottua. Olen tehnyt vuosia kolmivuorotyötä ja välillä pelkkää yötäkin, joten nukun sitten päivällä, jos ei yöllä uni tule.

Muuten olo on suhteellisen mukava. Kävelyllä olen koittanut käydä, mutta vauhti on niin hidasta, että turhauttaa. Uinut olen koko raskauden ajan 2-4 kertaa viikossa. Se tuntuu edelleen ihanalta, kun ei mihinkään kolota eikä supistele.
Nyt täytyy mennä, kun mies tulee kohta ruokatunnille ja kaikki vielä vaiheessa.

Tässäpä tarinaa tällä kertaa ja ensi kerralla lisää.

Mukavaa talvipäivää
terveisin Laylah ja :heart: Onni 32+6

Laylah Tervetuloa mukaan :heart:

Täällä mies on jo onneks vähän paremmassa kunnossa, mitä nyt nokka tukossa ja jäseniä särkee, mut ei ole enää kuumetta.
Pojalla vesirakkulat lisääntyy, mut ei ole kuumetta. Et ainakin tän viikon on pois koulusta.
Täällä taas tulee tota lunta, iha niiku sitä ei olisi jo ennestäänki :kieh:
Mut mukavaa päivän jatkoa ja parannusta potilaille :hug:

Baby dream ja "Topi" 33+2

Tervetuloa Laylah ja iso halaus sairastupalaisille!! :hug: Tosi paljon täällä nyt on pöpöjä liikkeellä. :/

Ihana sää! Tekee hyvää tämä aurinko näin kammottavan pimeän ajan jälkeen. Pysyis nyt tämä lumi maassa ja sää hyvänä hetken, sen jälkeen voikin tulla jo kevät ja huhtikuu, eikös?! =)

Hermot menee! Yläkerrassa tehdään ilmeisesti remppaa, siellä porataan jatkuvasti ja kaikenmaailman kamalaa kolinaa kuuluu...Palaa käämi kohta...huudatan radiota semmoistakin huutoa, että heppu varmaan ihmettelee, että meinaanko kuurouttaa hänet.... :ashamed:

Neuvolassa ja lääkärillä kävin tänään...Heppu on yhäkin perätilassa. :| Sain sitten ajan Naistenklinikalle synnytystapa-arvioon, joten mä nyt sain tämän ajan mistä vähän aikaa täällä huutelin, että mikä on synnytystapa-arvio.... :$ Ne ei kuulemma vielä tällä kertaa kokeile kääntää, ensin katsotaan tilanne, vauvan koko ym. Ihan kiva kyllä saada tuota kokoarviota, meinaan taas lääkärin mukaan mun sf-mitta on tehnyt aimo harppauksen käyrien yläpuolelle.... :| Neuvolantäti antoi noottia mun painon nousustani, nyt on tullut yhteensä 14 kg. Tosin, osa siitä on turvotusta, mutta silti. Inhottava olo tulee aina noista painokommenteista, ei sille voi mitään. Herkuttelu kun on ollut nyt yksi harvoista nautinnoista, kun ei oikein liikkua voi, seksiä ollaan harrastettu vain alkuraskaudesta ja silloinkin harvoin, eli sitä ei ole ollut hetkeen!!!! |O, kivut ja hankala olo vaivaa...sitten on tullut herkuteltua kompensaatioksi.... :ashamed: Voi tätä. Nyt on taas vaihteeksi olo, että tulis jo heppu maailmaan, ei jaksa tätä raskautta enää!!! Tosin, tiedän, että huomenna olen ihan paniikissa ja toivon raskauden kestävän vielä pitkään.....Hohhoijaa tätä...

jotain mun taas piti vielä sanoa, mutta enpä muista...palataan!

Hyviä vointeja ja nautiskelkaa auringosta! =)

Marika ja heppu rv 34+3

Aurinkoinen tervehdys!

Ihan ensiksi kaikille sairastaville pikaista paranemista, vatsatauti on kyllä yks kaikista inhottavimpia tauteja :x kauhulla sitä odottelen kun tuntuu olevan sitä nyt tarjolla joka kulman takana.

Äsken kävin neuvolassa, oli lääkäri käynti. Kohdunsuu vielä kiinni ja kiinteä. Verenpaineet oli luokkaa 140/90 eli aika korkeat ja pissassa valkuaiset+sokerit plussalla, ja turvotustakin tullu, toivottavasti ei nyt ala myrkytystä pukkaamaan päälle. Sain nyt lähetteen äitipolille synnytystapa-arvioon edellisen sektion takia ja sen takia kun noi arvot nyt vähä pyllyllään. Mulla on ollu kuukauden päivät lähete sokerirasitukseen mutten ole sinne voinut mennä koska mun olo on aamusta niin älyttömän heikko ja huimaava etten sängystä pääse ylös jos en saa heti tuoremehua tai jotain muuta suuhuni. Nyt terveydenhoitaja antoi mulle kotia noi mittarit, niin mittailen pari päivää kotona paastoarvot+ syömisen jälkeiset arvot.

Tiitsu 35+5

:hug: täältäkin kaikille sairastaville

Laylah tervetuloa joukkoon mukaan :wave:

Mimmuli mulla kans lisääntyny valkovuoto ihan järkyttäväks :x pikkuhousunsuojiakin saa vaihtaa vähän välii :/

Nyt vaan jännätään pari viikkoa,miten tuol masus kasvetaan :whistle: toivottavast nyt pysyis ees kohtuullisis rajois,jos ois ens kerral painoarvio 3,5kg luokkaa ni vois varmaa ihan hyvin hengähtää,ettei nyt mitää jättiläist tarvis synnyttää,tosin se lääkäri kyl jo puhui käynnistyksestäkin jos isolle alkaa näyttämään :/

Tiitsulle tsemppiä sokrujen mittailuun :hug: aika ikävältä tuo sun tilanne vaikuttaa,toivottavasti ei nyt pahempaan mee

Mulla sitten toi aamupahoivointi jo niin hyvis uomissa,et piti aamul käydä tunkees sormet kurkkuun,mut kylläpä helpotti :$

Piitsi rv36+4

bulttis on meillä sama l.a :D :hug: mä muistan sut hyvin tuolta km:n jälkeen kuumeilevat puolelta, yht aikaa saatiin siirtyä tänne puolelle. :heart:

Mistähän toi valkovuodon määrän lisääntyminen johtuu? Tietääkö kukaan?

Yhteistyössä