***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

Kiitos onnitteluista ja onnea Lyy-rouva!!
Tosiaan ristiäiset pidetään samalla,vaikka aina vannoin,että ristiäisissä en naimisiin mene,kun tissit tursuaa maitoa ja mitään et saa mahtumaan päälle ym. mutta tällästä tää raskaus teettää ;)
Galluppeihin sen verran,että ite olen 32 v. ja isäntä 29 v.
Ollaan yritetty seukata joskus vuonna 2001 ekan kerran,mutta mullehan ei silloin kelvannut kiltti mies,kun rentusta olin just eronnut.Pari vuotta piti vielä juosta,kunnes 2003 taiteiden yössä tavattiin pitkästä aikaa ja tajusin,että tossahan se mun ukkeli on!Mulla oli hirveä päänsärky siideristä ja isäntä oli selvinpäin ja lähti viemää mua kotiin.Matkalla kännipäissään horisin ompelimon ikkunassa olleista hääpuvuista jo jotain tosi viisasta..
Siitä se pikkuhiljaa eteni,mutta oli se mulle jotenkin vaikeeta olla kiltin ja kunnollisen miehen kanssa, joka kaiken lisäksi halusi olla mun kanssa vaikka olin ollut aikasemmin ihan tosi ilkeä häntä kohtaan :( Kyllä tosta kiltistä miehestä on löytynyt ihan samalailla luonnetta kun niistä rentuistakin!! Yhteen muutettiin loppuvuonna 2003,kun isäntä asui silloin vielä eri paikkakunnallakin tuli nimittäin vähän kilsoja autoon!!04 2004 kihloihin ja talo ostettiin 12 2004 ja samaan syssyyn otettiin koirakin.05 2006 syntyi tyttö, eli meiltäkin löytyy keväällä 2-vuotias neiti, ja kohta sitten tulee lisää pikkuisia :heart: Kilsoja tulee edelleen,kun miehellä sama työpaikka siella toisella paikkakunnalla :LOL: Kesällä siis 5 vuotta yhdessä tälleen aikuisten oikeesti!

Anuuu noi synnytyskarkit kuulosti hyvältä idealta.Täytyy vaan käskee isäntää piilottamaan ne johonkin,tai tässähän kerkee ostaa vielä sadat namit :LOL:

Pannukakku onkin jo valmista :p
En nukkunut tänään päikkäreitä,ihme!Kostautuu varmasti!

ULTRA KUULUMISIA! Paino arvio oli 2,6kg. Ottivat sydänkäyrää ja supistuskäyrää ja kaikki hyvin. Pissa puhdas, paineet ok. Nyt vaan pitää olla tarkkana ruokavalion kanssa, ettei tulis hirveetä jättiä tosta vauvelista :whistle: Seuraava ultra on 3.4 ja leikkauspäivää jo vähän mietittiin ja se olis näillä näkymin 17.4. :heart: Joo sitä vielä et suunnitellut sektiot on viikolla 39.

Suppis Laitoin sulle yv:tä.

Baby dream ja "Topi" 33 :heart:

aina-ilona onnea :flower:

kampaajasta mä kävin n.3-4 viikkoa sitten laittamassa kiharat, yhtä hyvänä ovat pysyneet kuin ei raskaanakin ja uskon etten mitään hallaa tehnyt vauvalle..
oli jotain saatava tukkaan ja näin helppohoitoinen- kai :D

mimmuli82 meillä ekan ja tokan ikäero on 1,9v ja oli kyllä huippuhyvä musta.
nyt tulee tokan ja tämän vauvan väliin n. 3.5v ja olen kauhusta jäykkänä :whistle:
sitten hän sen näkee millainen ikäero on vähän isompi ;)

bephanten on loisto tavara kyllä. auttaa melkein mihin vaan. meillä sitä sanotaan kotona ihmerasvaksi, auttaa lastenkin haavoihin ja nirhaumiin ja omiin juttuihin.

sofku saako siihen valkoiseen työpaitaasi laittaa klooria? sillä ainakin lähtee.. =)

baby dream sullahan on jo kivan kokoinen kaveri mahassa.
itsellä painoarvio ja muutekin ultraus torstaina- jännittää että miten päin kaveri siellä onkaan.. koko toissijainen asia :whistle: ;)

työpäivä taas takana, tänään onneksi vointi ollut aika kiva. väsyttää vaan kamalasti. :ashamed:
tänään ollut 24h närästystä päällä, hit.to sentään. |O
onko jollain antaa närästykseen hyviä vinkkejä?
eli mikä tepsii siihen parhaiten rennien jälkeen- se ei ole tänään tepsinyt ei sitten mitenkään.. :$

vauvan vaatteita hipelöin äsken tunnin, laitoin uudestaan niitä joutessani. 56-68cm vaatteet laatikkoihin ja siitä ylöspäin laitoin vielä odottamaan.
B)
heti melkein kun olin homman saanut tehtyä, alkoi supistella vähän. joten ei parane vielä ihan vaatteita lisää hipelöidä, vasta parin viikon päästä lisää :D

mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

t. pulttis ja prinsessa 32+2 :heart:

Heips pitkästä aikaa!

Enpä taas olekaan aikoihin kirjoitellut. Olen vain ollut tosi väsynyt. Normistikin kärsin unihäiriöistä, unet katkonaisia ja valvon paljon, mutta nyt nuo yöt on lähinnä suuri vitsi! Niinpä olen töistä tultua illat maannut sohvalla puolinukuksissa, aivotoiminta lähinnä poron tasolla. Mutta eiköhän tämä tästä, nyt nimittäin alkoi loma. Pari viikkoa vuosilomaa ja sitten suoraan äippälomalle. Paremmin jaksaa kun saa päivälläkin levähdellä.

Galluppiin en taida vastata, vuosien laskeminen saa minut tuntemaan itseni niin vanhaksi. :ashamed: Kauan on kuitenkin yhteisiä polkuja kuljettu, ja niin myötäisiä kuin vastaisiakin ollut matkalla.

Tänään on viimeinkin alettu valmistautumaan vauvan tuloon. Makkaria ukon kanssa järjestelty uuteen uskoon, että saadaan vauvan kehto ja hoitopöytä mahtumaan. Ens viikolla jos sitten alkaisin pesemään noita vaatteita valmiiksi. Vaunut ja kaukalo saatiin ostettua tuttavalta sopuhintaan.

baby dream Hyvä päivä vauvan syntyä tuo 17.4.. Meidän esikoinen on samalle päivälle syntynyt ja oikein ihana, itsenäinen ja vastuuntuntoinen lapsi!

Kovasti täälläkin jo jännätään kuka ensimmäisenä tästä porukasta pääsee synnyttämään. Alkupään porukalla alkaa viikkoja olla jo niin mukavasti, että milloin vaan alkaa tapahtua. Me loppupään sakki varmaan vielä muutamia viikkoja odotellaan. Mulla ei kyllä ole vielä mitään kiirettä synnyttämään. Varmaan viimeistä kertaa tässä tilassa kun olen, niin olen aivan varma, että vielä tulee ikävä tätä masua, ja jatkuvaa möyrintää. Muutenkaan kun ei suurempia vaivoja vielä ole, niin saa vauveli vielä rauhassa kasvaa. Näin kyllä unta, että vauva oli syntynyt ja minä sitä hoitelin ja jalkoja silitellessä jutteli, että nämä ne nyt on ne jalat, jotka on minua kuukausikaupalla potkineet. :heart:

Mutta nyt muihin hommiin, hyviä vointeja kaikille!

sofku meillä lähtee tahrat sappisaippualla. sitkeimmät lähtee sitten auringonvalossa :whistle:
ja vaipoista, sellainen 15-20 kpl sisävaippoja piisaa, oli ne sitten harsoja tai muotoonommeltuja sisävaippoja (ite tykkään käyttää noita muotoonommeltuja), riippuu tietty siitä miten usein vauva pissaa ja kakkaa ja miten usein kone pyörii. meillä se pyörii kuitenkin kerran tai kaksi päivässä, ettei tarvitse ihan kauheata kassa vaippoja olla.
kuoria sitten on varattu noin 4-5, villiksiä kun en PUL-kuorista tykkää. lisäimuinahan voi käyttää vaikka niitä harsoja alkuun ja katsoa että miten paljon niitä kuluu. harsot imee tosi hyvin.
ja noita kuivaliinoja/riisiliinoja mäkin suosittelen. pitääkin muistaa kaivaa ne kaapista. ovat maitokakka-vaiheessa tosi käteviä ja se yksi rulla kestää KAUAN, riisiliinatkin kun voi pestä pariin kertaan jos niissä ei ole kakkaa.

baby dreamilla
näköjään suunnilleen samankokoinen vauveli kun täällä, ultran mukaan :D terkkari tänään meinasi että eiköhän poika ole pääsiäisenä sylissä mutta katotaan nyt...

niin ja tänään mitattiin se sf-mittakin! se on siis kahdesti mitattu tässä raskaudessa :whistle: rv 34 ja mitta oli 38cm,muistaakseni. tytärtä odottaessa mentiin myös yläkäyrillä, samoin vauvan painoarviot oli aina yläkäyrillä ja siltikin sinttura kasvaa nyt -2käyrää neuvolassa :LOL: :heart:

Esikoinen oksentaa. :( Täällä on sitä liikkeellä,kouluun kun soitin,sanoi ope että poika on jo kolmas joka on oksutaudin takia poissa.Pirteä kyllä muuten eikä kuumetta ole.8v on jo suht helppo potilas. ;) Mutta seuraavaa potilasta odotellessa...maitohappoja olen kaikille syöttäny.

Huomenna neuvola,vikaa neuvolalääkäri aikaa en ole saanu,kaipa sekin selviää huomenna.Supisteluita on taas tullu enemmän ja "sukkapuikko" tuntemuksia alapäässä.Mulla on myös alapää turvoksissa ja varmasti niitä suonikohjujakin,inhottava tunne.en ole kurkannu itse.
Hermojakin on kaks nuorinta koetelleet tänään,huh huh. :ashamed: Ruokaa ei syöty vaan leikittiin ja heiteltiin lopulta roskiin sekä ruoka että lusikka.Margariinia levitetty keittiön kaappeihin(Kuopus siis),kiusattu koiraa,monta kertaa varoitettuani,koira vihdoin näykkäs kuopusta.Ei edes jälkeä jäänyt mutta toivottavasti säikähti sen verran että uskoo nyt. :whistle:
Tulipa valitettua,suklaatakin mennyt tänään urakalla,hemmetti.Huomenna saa taas kuulla painon noususta...Koti-äidin selviytymis konsti nro1,suklaa! :p :saint:

Palailen huomenna neuvolan jälkeen.Nyt katsomaan potilasta!

Vishy,riehuvat kakarat,potilas ja masu 35+3

Bulttis kyseli närästykseen helpotusta. Mä ostin apteekista Multi-tabs raskaus närästys ja mulla ne on auttaneet paremmin ku hyvin ;) Se kun vaikuttaa paikallisesti mahalaukussa eikä imeydy elimistöön. Ja lievittää nopeasti närästystä.
Vauveli oli vieläkin vähän poikittain mahassa, siis pää on vasemalla aika alaalla ja pylly tossa navan oikealla puolella ja potkii kyl aika ylös tonne oikean tissin alle.
Joo kiva juttu :kieh: Meillä tais mennä pa...kaks öljypumppu :kieh: Mies kävi äske pannuhuoneessa, ni ei poltin pelaa vaan on mennyt sähkölle. No sen kyl huomas ku vilkas sähkökaappiin, ni siellähän se mittari pyöri tuhatta ja sataa :kieh: Nyt täytyy huomenna soittaa poltinhuoltajalle et tulee kattomaan. Ei oo kauaa ku viimeeks teki saman tempun, mut nyt varmaan menee uusiks poltin. Eikä maksa ku 800e. Iha niiku ei ois tarpeeks jo noita laskuja :kieh:
Sori ku tilitin poistun tonne saunaan hermoja leputtamaan :ashamed:

Kaikille potilaille ja potilaitten hoitajille :hug: ja pikaista paranemista.

Baby dream ja "Topi" 33+

Aina-Ilona unohdin onnitella - onneksi olkoon :flower:
Juu meillä oli aika haiseva kotimatka, mutta onneksi vaan eka kerta tuli yllärinä. Sit äkkiä huoltikselta muovipusseja, savetteja ja pari ilmanraikastinta ;) Loppumatka oli ihan siedettävä.

Pulttis mulla auttaa ihan perinteisesti piimä, jos vain juoda saattaa. Tehokkaampaa kuin Rennie, jota söin esikoisen aikaan.

Vishy kuulostaa aika vauhdikkaalta tuo perhe-elämä useamman muksun kanssa :p Vaikka ei tuo meidän ainokainenkaan mikään rauhallinen tapaus ole ja kaikest liikkumisesta päätellen toinen samanlainen tapaus tulossa. Olen tässä kavereiden kanssa viime aikoina miettinyt, et mikä saa ihmiset hankkimaan lapsia. Varmaan ne on ne pienet palkitsevat hetket, kun muksu tapittaa silmiin ja toteaa jotain tosi suloista :saint: Tai sitten mielenhäiriö ja temppuilevat hormonit :LOL:

Minä seuraan Baby Dreamin esimerkkiä ja siirryn saunan lauteille.

Kiva että keskustelu kiihtyy ja tulee paljon viestejä!

Omaa napaa sitten: Mulla supistelee tosi paljon eli on noita kovettumisia kun vähänkin liikkuu. Viime yökin oli huono niiden takia ja tänään on hikeä puskenut kun supistelee vähän väliä... Onneksi oli tänään sitten synnytyssuunnittelu sairaalassa kätilön kanssa. Pääsin kunnolla juttelemaan ja se lopuksi katsoi vielä tuon alakerran tilanteen. Mitään siellä ei oo tapahtunut joten ei syytä huoleen. Saa kuulema ihan rauhassa supistellakkin kun eivät ole kivuliaita ja säännöllisiä. Mutta onhan tää jo epämiellyttävää kun vatsa kivi kovana koko ajan!

Onko muita supistuksista kärsiviä?

Tilsu 34+3

Tilsu mua kanssa supistelee ja siis ihan kipeästikin, mut niinhän se on tehnyt jo viikkokausia. Välillä kanssa yöunia häiritsevät. Ja nyt on tullut lisäriesaksi valtava painontunne alapäässä. Ei pysty kävellä, kun virtsarakkoon painaa niin pirusti. Noh, toivoa sopii, että se on vauvan pää joka painaa ja asettuu lähtöuomiinsa pikkuhiljaa...

Miten musta tuntuu, et oon ihan uuno noitten vauvan hoitojuttujen kanssa? Kaks lasta siis on jo ennestään, mutta ovat jo niin isoja, että kaikki on jotenkin päässyt unohtumaan. Teijän juttuja kun luen, tuntuu kun asiat ekaa kertaa kuulis :ashamed: :whistle: .
Kai tämä tästä, kiva kun muistuttelette asioista!

Mä oon ollu nyt ihan järjettömän väsynyt, hommaa ois vaikka kuinka, mutta mitään ei jaksa tehdä ja väsy painaa koko ajan. Te muut tunnutte niin reippailta, kun jaksatte leipoa ym. Täällä taas vissiin vähän itsesäälissä ryvetään :ashamed: ....

Mun piti jotain muutakin kommentoida, mut ei nyt tuu mieleen.

Onnittelut Lyy:lle ja Aina-Ilonalle! Ja jaksuja sairastuville :flower:

Lilja (35+5)

Huh! Kävin "lenkillä" (lue lyllertämässä)!!! Just js just pystyi kävelemään n.300m :( Kyllä varmaan olis jollain hauskaa jos olis seurannut mun menoa ja matkaa :LOL: "kiva" painon tunne tulee tonne alakertaan jo lyhyestä matkasta!!!

Sitten yks nolo juttu :ashamed: Onko teistä väärin/hullua tai jotain jos kieltäydyn loppuajan neuvolassa menemään vaakaan?? Kun tilanne on se että viimeks painoin tasan sen verran kun se meidän neuvolan antiikin aikainen vaaka suostuu näyttämään ja neuvolantäti sitten sanoi että jatkossa pitää käydä toisen potilashuoneen vaakassa! Tämä tarkoittaa siis sitä että mun on mentävä sen neuvolatädin kanssa sen odotushuoneen läpi toiseen huoneeseen, jossa vielä pahimmassa tapauksessa on joku toinen potilas sisällä! Minusta se on nöyryyttävää :ashamed: Voinko teidän mielestä ehdottaa tädille, että voin punnita itseni aina kotona ennen neuvolaa ja kertoa lukeman vaan sitten hänelle!!! Kun eikös periaatteessa tuota painoa vaan tarkkailla sen vuoksi että onko tullut paljon esim. turvotusta loppuajasta joka sitten voisi viitata esim. raskausmyrkytykseen? Tää asia stressaa mua nyt todella enkä siksi haluaisi edes torstaina mennä sinne :kieh:

Moikka kaikille!

Tänään oltiin Tyksiin tutustumassa ja niin se vaan H-hetki alkaa lähestymään =)
Jotenkin rauhallinen olo tuli siellä synnytys osastolla kulkiessa, ei siellä kellään ollu kiire. Muutama äiti käpötteli mahansa kanssa pitkin käytäviä ja satunnaisista huoneista kuului vauvan itkua. Oikein oli mukavan näköiset synnytys salit, sellaiset kotoisat.
Nyt sit vaan odotellaan millon päästään lähtemään.. Supisteluja päivittäin, mutta ei mitään kivuliaita. Keskiviikkona synnytystapa arviointi niin jospa siellä jotain osaisivat tilanteesta kertoa.

Sofku: Itse ravintola-alalla myös töissä, niin tiedän ja tunnen hyvin valkoisen kauluspaidan tahra harmit.
Itse pesen kauluspaitani lähes tulkoon aina gloritin kanssa. Kuitenkin paidat kulutuksessa ja pesussa pääsevät aina kellastumaan. Esim jos pesen vaikka 3 kauluspaitaa. (ei siis koneeseen mitään muuta pyykkiä, lisätä tietty voi muutakin kodin valkopyykkiä.. esim valkoiset lakanat, alusvaatteita jne..) käytän mittana pesupalloa, eli n. puolet pallosta klorittia ja kaksi pallollista vettä koneen annostelijaan päälle. About 1 suhde 4 on hyvä =yksi osa gloriittia, neljä osaa vettä.
Sitten mulla on myös sellaista ihme ainetta jolla lähtee ihan kaikki tahrat punaviinistä mustikkakeittoon, mut sitä ei valitettavasti saa kuin ammattikäyttöön. eli siivooja tuttuni kautta sitä olen saanut hankittua.
Muista vaan olla gloritin kanssa varovainen sitä annostellessa. Huomaamattani oon saanu gloritilla roiskeita omille päällä oleville vaatteilleni, jotka ei sitten lähde millään...

Mukavasti se on tämäkin ilta tässä vierähtänyt.
Mies tulee yhdentoista jälkeen vasta töistä ja sit käydään vielä saunassa. Toivottavasti ensi yökin menisi nukkuessa hyvin.

Täällä sais sitten ruveta vauvoja jo hiljalleen näkymään =)
Maaliskuisissa kun ekat syntyivät jo helmikuun alkupuoliskolla.
Tai parempihan niiden vauvojen on kyl köllii massussa vielä ja kasvaa !!!

Voikaa hyvin.

Minä + Voice 36+1

Moikka nukuttelun lomasta!

Joanna, mun mielestä tuossa tilanteessa on ihan täysin ok sopia, että kotona punnitsee. Eihän punnituksen pitäisi olla äidin kiusaamisen takia vaan ihan raskauden seurannan takia tapahtuvaa. Itse usein ehdin itseni punnita sinä aikana, kun terkkari on katsomassa vessaan jättämääni näytettä, mutta vaikka hän joskus olisi paikallakin, tuskin koskaan kurkkisi olan yli lukemia. Itse sen olen aina ilmoittanut. Eiköhän jokainen terkkari ymmärrä, että kyseessä on äidin etu eikä siinä varmaan monikaan rupea huijaamaan. :hug:

Meilläkin saunottiin tänään, hassusti tuntuvat palstalaisilla menevän nämä buumit: leipominen, saunominen ym. =) Aika tehoton on tämä päivä muuten ollut, mutta no joo, näitäkin tarvitaan kai.

T. Kalenteri ja pikkuveli 35 + 3 yhä vaan

vuotaraaputin Harmi kun huono vointi vaivaa! Tuo kyllä saattaa olla merkki lähenevästä synnytyksestä! Toivottavasti saat unen päästä kiinni ja tuo menisi aamuun mennessä ohi!

Lilja-76 ja muutkin: Mulla on myös sitä painontunnetta, eniten kyllä peräsuolen puolella. Välillä tuntuu tosi pahalta. Vihlomiset on myös arkipäivää. Tuntuu myös siltä, että alapää on ihan hellänä/arka kokoajan, niinkuin olisi viikon putkeen harrastanut petipuuhia vaikka nyt ei tosiaan ole siitä kyse.
Oon myös menettänyt mun kyvyn saada sen ison O:n :ashamed: On jotenkin ihan turta olo. Oonko ainoa? Kätilö sanoi tänään kun kysyin että joillain on sitä, kuulema enemmän uudelleensynnyttäjillä vaikka ensikertalainen itse oonkin. Kultainen keskiraskaus tuolla makkarin puolella on ainakin ohi :whistle:

Vuotaraaputin :hug: Tiedän tunteen, kun itselläni oli sama pari yötä sitten. Kuitenkin meillä vielä sen verran laskettuun aikaan, että voisi toivoa, ettei sullakaan vielä synnytys käynnistyisi. Mulla tuli melko kivuliaita supistuksia aika säännöllisesti useamman tunnin levossa, mutta oksentelun taukoamisesta pari tuntia niin olivat vaimenneet. Lepoa ja nesteytystä, sanottiin odotetusti polilta kun soitin. Ilmeisesti sulla siis vatsatauti pukannut päälle, ei muuten vaan ruvennut oksettamaan? Siis ettei itse oksentelu johdu synnytyksen alkamisesta tms. Mahatautia tuntuis olevan kyllä liikkeellä. :/

Heipä-hei. Täällä yksi turhautunut uneton :( Nyt tulee sitten reippaammin omaa napaa:
Käytiin siis tänään tuolla NKL:llä kun tuli aikaisemmin kutsu (jossa ei kerrottu ollenkaan mitä tutkimuksia tms. käynti pitää sisällään). Kyseessä olikin synnytyspelkoa koskeva lääkärin vastaanotto. Tsekattiin mun lantion koko, tehtiin sisätutkimus ja ultrattiin pikkuista. Masussa ollaan pää alaspäin (merkintä RT) ja koko on nyt 2,3kg. Vauvan lopulliseksi kooksi arvioitiin noin 3,6kg ja uusi kokoarvio tehdään viikon 39 alussa (minun toiveestani). Sf-mitta otettiin viime viikolla ja se oli 29,5cm eli ihan keskikäyrällä mennään. (nyt menossa rv 33 + 4)

Tuohon galluppikyselyyn voisin vähän tarinoida meistä: Tavattiin netin kautta sokkotreffeillä melko tasan 1,5 vuotta sitten. Heti treffeillä kulta kertoi olevansa lähdössä kuukaudeksi Aasiaan ja heitin vitsillä että voisin lähteä hänen matkaansa. No kaksi viikkoa siitä minulla oli jo lentoliput kourassani ja vietimme yhdessä aivan uskomattoman kuukauden kiertäen peräti 11 kaupunkia. Sen reissun aikana päätimme muuttaa yhteen ja alle 4kk sisällä tapaamisestamme asuimme jo yhdessä :heart: Vauvakuume oli kummallakin hyvin vahvana jo heti tavattuamme, mutta päätimme odottaa kuitenkin sen verran että tunnemme toisemme hieman paremmin. Viime toukokuussa menimme kihloihin (mua kosittiin ulkomailla tosi romanttisesti pilvenpiirtäjän katolla auringonlaskun aikaan :) ) ja kesäkuussa kävin gynekologisissa tutkimuksissa tsekkaamassa et kaikki on ok vauvan hankkimista varten. Lääkäri käski tulemaan vuoden kuluttua uudelleen jos ei tärppää. Elokuun 13. päivä tiesinkin jo olevani raskaana ja lääkäri naureskelikin että meillä oli nopeaa toimintaa kun tulin heti ekasta yrityksestä raskaaksi. Mies on suhtautunut raskauteen esimerkillisesti, auttaa kaikessa mahdollisessa ja mahdottomassakin. Sanoi pelkäävänsä eniten sitä, että alkaa pitämään mua jonkinlaisena itsestäänselvyytenä :snotty: (lieneekö taas lukenut naistenlehtien parisuhdepalstoja :LOL: ) Mun täytyy olla kuulemma varuillani synnytyksen jälkeen kun tuo "äijä" meinaa omia vaavin kokonaan itselleen hellittäväksi :heart: Niin ja ikää hänellä on 28 ja itse täytän tässä kuussa 27 :headwall:

Tuli mieleen et meillä on muuten hieman nuivan oloinen neuvolatäti, en oikein tiedä mitä mieltä olisin siitä. Välillä hän tuntuu ihan ok:lta ja välillä taas tulee sellainen liukuhihnafiilis...

Vauva on kauhean aktiivinen ja äsken tuntui ihan selkeästi pikkuinen jalka tuolla oikealla kylkiluissa, kutittelin sen sitten pois sieltä :) Kylläpäs mun mahassa nyt leikitään!!! Voi kamala, olen näköjään purkanut valvomisturhautumistani kirjoittamalla tänne kokonaisen romaanin :ashamed: Antakaa anteeksi :ashamed:

Sen verran on vielä pakko mainostaa että meidän jalkahieronnan ulkoistamiskeikka napsahti SWDaySpalle löytyy googlella, en uskalla laittaa linkkiä tähän kun en tiedä saako mainostaa... Siellä ihanalta kuulostava täydellinen jalkahoito jonko kesto 2h ja saa hierontaa + jalat kauniiksi :) Olisin halunnut tsekata sen Malttamattoman ehdottoman Pasilan opiston, mutta en löytänyt yhtään mistään hinnastoa/ yhteystietoja sinne :( Onko kenelläkään muuten tietoa et saako turvetta käyttää raskauden aikana? Voisin kuvitella et turvehoito voisi auttaa nukkumaan ja poistaa nesteitä kehosta...

Voimia kaikille vatsatautisten hoitajille ja vatsatautisille :hug:

kyllä mä luulen että ihan mahatautia on. yöllä sain nukuttua kyllä pari tuntia, onneksi. mutta juoksujalkaa sai juosta vessaan - eikä siltikään aina kerennyt. molemmat päät huutaa hoosiannaa yhtä aikaa :x MUTTA olo on parempi kuin illalla! vieläkin oksettaa ja tulee vesiripulia, mutta ei niin tiuhaan. Osmosalia oon juonut vähäsen, pitää laittaa ukko apteekkiin tytön kanssa ja hakemaan kasa sokerittomia mehuja ja vissyä. ruokaa en halua nähdäkään :x
pari tosi napakkaa supistusta oli yöllä, mutta ei sen kummempaa. täytyy nyt seurailla vointia ja käydä näytillä jos tarttee...

:hug: kaikille oksutaudin vallassa oleville,mä vaan kauhulla ootan milloin se on meillä :x nytkin oli taas olo aivan kamala ku heräsin,mut luotan vaan siihen et on raskauspahoinvointia eikä mitään muuta :/

Tilsu mua kans supistelee,nyt jo supistellu päivittäin,no tänää kuullaan onko saanu mitää aikaseks,ku mul on käynti äippäpolille.Noihin makkari hommiin en voi tän hetkistä tilannetta kommentoida,ku on ollu sillä saralla jokunen viikko hiljaista.

Liljako se oli jolla niitä lapsia oli jo ennestään,mut silti tuntuu taas ihan uudelta.Sama juttu täällä,tulee ahaa elämyksiä monta päivässä :D hyvä et tälläsiä palstoja on olemassa,eihän tästä muuten mitään tulis :D mitenhän mä oon esikosta selvinny,ku silloin ei ollu nettiä :whistle:

Joanna mun mielestä sulla on täysi oikeus kieltäytyä vaa'alla käymisestä,eihän ne muutenkaan voi pakottaa tekemään mitä ei ite halua :| kyllä jäis mullakin vaa'al käymättä :whistle:

Katarina81 Ihana teillä tuo suhteen alku/kosinta :heart: romanttista =)
Turvehoidoista sen verran,et meille ainakin syksyl sanottiin ku kaverin polttareit järkättiin,et turvesaunassa ei saa käydä raskauden keskivaiheilla,eli näin loppuajasta kai se sallittua ois

Meidän neiti päätti sit eilisel saunareissul naurattaa äitiään oikein kunnol jutuillaan täs nyt varmaan se paras niist:
T:huuteli mahaan et onks siel tyttö vai poika
M:kysyin sit et mistäs se vaavi tietää kumpi se on,no tyttö meni vähä hiljaseks.Kysyin sit et mistäs siä tiedät
T:levitti jalkansa ja totes et eihän mul oo pippeliä ja isil on ja kamalan karvanen
:LOL:
Tarkkaan katottu :D

Piitsi &VilmaIisakki 36+3

Huomenta!

Tänään olis taas neuvola, saas nähdä kuka mut ottaa vastaan kun oma terkka on lomalla, toivottavasti ei kukaan tumpelo, ja sitä punnitusta pelkään |O Joanna mun mielestä voit ainakin jutella asiasta, ei oo reilua juoksuttaa sua ympäri neuvolaa hyppäämässä vaa'alla, kait tuon nyt kotonakin voi hoitaa.

Ompahan täällä paljon mahataudin riivaamia, jaksuja kaikille, toivottavasti se pöpö pysyy nyt meiltä pois. Vaikka voishan se vähän viedä multa painoa mennessään.

Aina-Ilonaa en tainnut vielä onnitella, joten paljon onnea :flower:

Heitän tuon sairaalakassilistan tuonne etusivulle, joku sitä ehdotti, eihän siitä haittaakaaa ole,vai? Lisäillään sinne sitten jos jollain tulee mieleen jotain.

Katarina81 ihana kosinta :heart:

Piitsi hauska tuo teidän saunajuttu :LOL:

Taas kun lueskelin näitä juttuja kestoilusta niin alkoi harmittaa etten ole saanut koko asian eteen tehtyä mitään, kävin katsomassa vähän kestovaippa kerhon sivuja, mutta sinne pitää ilmeisesti hakea että pääsee ihan niitä juttuja lukemaan? Onhan vuotaraaputin tästä monesti jo kertonut, mutta saamaton kun olen.... :ashamed: Kauhistuttaa se jätteenmäärä mitä tulee kertis vaipoista, jotenkin on ollut pari vuotta sellainen pelastakaa maailma olo :saint: Saan hirveitä sieppejä kaupassa kun hedelmät pitää pakata pusseihin ja sitten muistakin turhista pakkausmateriaaleista, joista en ainakaan tiedä miten ne voisi kierrättää. Löysin muuten liivinsuojia joissa lukee että kompostoitavia, eli ne ilmeisesti voi sitten laittaa biojätteeseen? Kun aina ei ole mahdollista (en siis jaksa) kuljettaa pestäviä mukana...ja kun ei ole mitään hajua miten paljon niitä menee päivässä...niin ostan varalle noita kertakäyttöisiäkin.

Kalenteri oli eilen ainakin aktiivinen palstalainen, jos nyt koti/kotityöt jäi vähän pienemmälle huomiolle..ehkäpä tänään sitten toinen ääni kellossa :D Ihanaa oli eilen kun tuli niin paljon tekstiä, en vaan muka jaksanut itse alkaa kommentoimaan...ja sitten kun alan kirjoittaa niin novellia pukkaa joka kerta :LOL:

Kohta saan vauvan sängyn laitettua, vaikka onhan tuonne LA:han vielä aikaa, mutta tekee niin mieli laittaa tuo sänky... :heart: täytyy sitten puistella petivaatteet ennen kuin vauva kotiutuu, ettei tukehdu pölyyn =)

Nyt täytyy yrittää puuhastella jotakin muutakin kuin roikkua netissä. Ainiin, äitiysraha ja vanhempainraha päätös (vai mikä se virallisesti onkaan) tuli eilen ja voihan paska, kyllä tulee vähän rahaa kun tietenkin vähensivät ne matkakulut vuoden 2006 verotuksesta. Tiedossahan tuo oli, mutta en osannut itse laskea että noin paljon tippuisi sitten äitiysloman tulot, siis verrattuna töissä oloon, noh, mutta kaikkea ei voi saada, täytyy leipoa vähän useammin noita sämpylöitä =) eikä valittaa turhasta.

Hysteerinen rv 35+1

Oon vallan unohtanu onnitella! Eli onnea Aina-Ilona ja Lyy.

Vuotaraaputin :hug:

En oo nukkunu taaskaan koko viime yönä. Nyt jo kaks valvottua yötä takana. Enkä saanu eilen päivälläkään nukuttua. Nyt olo on väsyny mut uni ei tuu. Hermot menee. Huomenna on neuvola, onneks pääsee sinne purkamaan oloa.
sh07 rv 32+5

Kiitti kaikille jotka viitti eilen vastailla:) kyllä se meidänkin arki varmasti hyvin menee sitten vauvankin kans :heart:

Niin..täälä oli pientä galluppia... me ollaan tavattu mieheni kans tangomarkkinoilla =) vuonna 98..siitä oli semmosia vk.loppu juttuja vain, ei heti alettu seukkaan. vasta seurustelu alkoi v2000, kihloihin siitä 3kk:n päästä :D muutettiin yhteen 2001, naimisiin 2005, esikoinen 2006. Yhdessä ollaan siis oltu nyt pian 8 vuotta :heart: olen vuosimallia 82 ja mieheni 79.

Eilen oli kaikki nvlassa hyvin pissa puhas, painoa tullu n700g vko :saint: , verenp.ok, sf 28 eli tippui hieman keskikäyrän alapuolelle kun tähän asti on menty keskikäyrän yläpuolella tasaisesti.

Vuotaraaputin :hug:

sh :hug:

piitsi: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: sain saunareissustanne todella hyvät naurut :D

Joanna en nää mitään syytä mikset voisin punnita itseäsi kotona! Meillä on nimittäin ollut sekä tässä äitiysneuvolassa missä nyt käyn, että siinä esikoisen odotusneuvolassa vaaka VESSASSA jossa käydään siis ihan yksin puntarilla ja ilmoitetaan tulos sit terkalle. Eli samahan tuo olis jos punnitsis itsensä jo kotona.

vuotaraaputin
:hug: voi ku ei olis noroa, sitä täällä meillä ollu puistokavereilla. Yksiki äiti sanoi et koko perhe oli viime viikon oksutaudissa ja äiti itse laihtunut siinä rytäkässä 7kiloa. Ja juu tuo voimakas ripulointi+oksentelu voi hyvinki aiheuttaa supistuksia ja näin vauhdittaa synnytystä, et jos ei ihan vielä tulis. Mulla ainaki semmonen olo et jos jättäis kerhon väliin torstaina ettei vaan saa sitä kuuluisaa noroa. Meillä ku ei mahatautia vielä ole ikinä pojan aikana ollutkaan, vaikka noi taaperothan on tunnetusti oikein tautimagneetteja ja kantaa kaikki taudit kotiin.

Voi Katarinalla ihana rakkaustarina! :heart:

Piitsi hyvä toi teidän saunakeskustelu! :LOL: Meillä ei tuo pian 2-vuotias ole vielä kiinnittänyt muitten haaroväliin isommin huomiota. En tiä sit onko huomannut ettei äiti ole ihan saman mallinen ku isi ja poika.

Voi oon muuten unohtanut kertoa - poika sai mitä parasta imetysvalmennusta lauantaina. Oltiin vauvauinnissa ja tultiin sen verran hyvään aikaan pukukoppiin, että siellä oli varmaan ainaki puoli tusinaa vauvaa äitiensä rinnoilla ruokailemassa ja poika niitä sit katseli ja mä kerroin että vauvat syö äitien tisseistä maitoa. Sit kotona menin samaan aikaan pojan kanssa päiväunille (ilman paitaa) ja ku poika sit tuli mua herätään niin se jäi ihmetteleen paljasta rintaa (sanoi sitä mahaksi) ja siinä sit käytiin imetyskeskustelu että ku meidän vauva tulee mahasta niin seki syö sit aina äitin tissistä maitoa yms.. Ihan tosissaan mulle jäi sellanen olo et poika ekaa kertaa hiffas mitä äiti tarkoittaa ku puhuu imettämisestä. hyvä hyvä.. toivottavasti siitä on jotain apua sit aikanaan ku vauva syntyy.

jaa-a. ihana pakkaspäivä. jos sitä taas alkais valmistautumaan ulkoiluun puistossa. ihana mennä ulos ku ei tää sotku hypi silmille. pitäis kai siivotaki..... etenki jos huomenna mennään sinne pohjanmaalle... en oo vaan saanu mun porukoita vielä kiinni et en sit tiä onko ne tullut sieltä jenkkilästä vai onko matkan varrella. veljen kans kyllä jo soittelin et sillä on huomenna vapaapäivä ja ku asuu Seinäjoella niin voitais tulla junalla tre-s.joki ja mennä veljelle päiväksi ja hän vois sit heittää meidät porukoille iltapäivällä... porukoille ku on veljeltä vielä semmonen 45min ajomatka. (raahaan turvaistuinta aina mukana junalla kulkiessa)
menee vaan monimutkaiseksi ku mieheltä ei vissiin saada junalle kyytiä treen päässä niin pitäis taksilla asemalle.. ei siinä taksissa toki mitää vikaa ole mutta miten suoriudun lipun ostosta ja raiteille/junaa kapuamisessa mahani+pojan+laukkujen+turvaistuimen kanssa? kantoapu olis ollu poikaa.. tai sit pitää vaan ottaa rattaat ihan siksi vaan et saan lastattua tavarat rattaisiin.. voi voi. hankalaa.

no, mut toisaalta ei paljo oo vaihtoehtoja. et ei auta itku markkinoilla. (mies on työreissussa loppuviikolla et ei mulla sitä apua olis muina päivinäkää tiedossa.. ellen sit mene jo tänään. mut sit jäis seinäjoki väliin ku veli koko päivän ja illan töissä)

Anu ja mauno 34+3

Yhteistyössä