***Huhti-Hiput 2008 Joulukuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cappuccino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
korjataanpa edellistä viestiä.kivut alkoi taas illemmalla, tosin eivät säännöllisinä. ja sillonhan vasta mä hokasin että nehän on perhana supistuksia. soittelin aamulla TAYSiin ja sanoivat että nyt pitää ottaa iisisti kotona, jos alkavat olla säännöllisiä niin sitten näytille. kiva vaan tässä stressata sitä että JOS tarttee lähteä niin mihin mä tyttösen laitan hoitoon, porukat on Lapissa ensi viikkoon ja mieskin töissä :kieh:

hjördis vaunuista kyselit. En niistä oikeasti tiedä mitään, mutta kerronpa eilisestä kokemuksestani vaunujen ihmeelliseen maailmaan. :laugh: Olen nimittäin koko ajan ajatellut Emmaljungan vaunuja. En tiedä miksi, se on vain jäänyt merkkinä mieleen. Niitä olen yrittänyt huuto.netistä bongailla kun ajateltiin saada vähän halvemmalla. Eilen kuitenkin erehdyttiin piipahtamaan vauvatarvikeliikkeeseen. Ja ai että miten ihania Brion uutuusvärit olivat. Etenkin oliivi ja ruskea, ja niitä saa yhdistellä mielensä mukaan, että ottaa ulkokuosit eri väriä kuin sitten sen kantokopan jne (en tiedä onko muilla merkeillä samalla tavalla). Ja muutenkin olen koko ajan ajatellut kovaa kantokoppaa, mutta nyt alkoi se pehmeäkin vaihtoehto kiinnostaa. Voi voi. Kovasti vain pistää luonnon päälle mennä tuhlaamaan jotain 700-800 euroa vaunuihin, kun loppujen lopuksi se käyttöaika on melko lyhyt. Perustelin kyllä miehelle, että jos vaikka kolme lasta saataisiin ja kaikilla käytettäisiin 2 vuotta niin eihän se olisi enää kuin vähän päälle 100/vuosi. :laugh: Mutta vaunuja ei siis vielä ostettu, joten jatkan haaveilua ja yritän vielä seurata huuto.nettiä.

Hjördis minäkään en vaunuista paljon mitään tiedä, kun ensimmäinen tulossa, mutta eikös jossain vaiheessa ollut puhetta että se pehmeä kantokoppa olisi helpompi kantaa?

Itsellä vähän samantapaisia ajatuksia kuin Juurella, joku ihmeen päähän pinttymä oli emmaljungista. Yritin seurata huutonettiä, mutta sielläkin ne olivat kalliita. Sitten ihastuin Brion kombeihin, sellaisiin peessin värisiin. Jostain kumman syystä huusin huutonetistä sitten muka mökkivaunuiksi vaunut, joiden merkkiä en edes tiedä :laugh: Haettiin eilen matkahuollosta, ja ovat niin hyväkuntoiset, että voipi olla että jääkin meille ihan oikeiksi vaunuiksi. Hyvät ja halvat, työntö-ja käyttöominaisuuksista en sitten tiedä ennenkuin kokeilen. Ainut vain, että koiraressukalle ei jäänyt autoon tilaan vaunujen laitoin jälkeen :/ mutta täytyy jotenkin luovia =)

Jos noilla vaunuilla pärjätään niin hyvä. Jotenkin vain meidän talous ei oikein anna periksi ostaa monen sadaneuron vaunuja :'( Joten kateellisina sitten katselen kuin muut äipät työntää upouusissa vaunuissa :ashamed:

Hysteerinen rv 25+4

:xmas: Hei kaikille!! joulunaika meni meilläkin kivasti ihan vaan kotosalla,mutta oon voinut vähän huonosti.hirvee väsymys,mahakipua ja pahoinvointia.monena iltana jouduin menemään nukkumaan ku oksetti ja missään asennossa ei ollut hyvä olla.mahaa ja selkää särki.mietin et oisko supistuksia mut saatto olla myös ylensyönnistä :D nyt oon voinut vähän paremmin ku oon yrittänyt jättää enimmät suklaat ja herkut syömättä.ennen joulua jouduin jo käymään synnyttäjien vastaanotossa(käskettiin sinne ku äippäpoli oli jo kiinni) kun pyörryin kaupungilla ehkä sekunniksi.olin lasteni kans viime jouluostoksilla ja yhtäkkiä alko sumeneen silmissä ja jalat veltostua.oli pakko istua vaik kuin kauan kaupan lattialla.mun sisko sano et olin alkanu siitä kaatuun mut sit pompannutki pystyyn ja ite "heräsinki" siskon pystyyn kiskomana pää vaatenaulakosta :ashamed: kyl hävetti,mutta myös huoletti.onneks kaikki näytti olevan kunnossa ja ihana lääkäri mut tutki siellä...samassa huoneessa johon viimeksi olin tuhatta ja sataa mennyt vajaa 2vuotta sitten ku toinen tyttömme syntyi.tuo oli siis se vastaanottohuone jossa eka katotaan tilanne ennenkö mennään synnytysaliin tai muualle...riippuen tilanteesta.tuntu hieman oudolle olla siellä ja samalla ajattelin että huh huh onneks ei tarvii vielä synnyttää ;) mullaki muuten ahistaa kävellessä jonkin verran tai siis jotenki hengästyy ja joutuu sit käveleen hiljempää.

Heipparallaa,

Noihin vaunuasioihin laitanpa mielipiteeni. Elikäs minulla on esikoiselle ostetut Emmaljungat, ne on siis jo KUUSI VUOTTA VANHAT ja kahdella olleet ja ihan huippukunnossa ja hyvät ja jämäkät ja tyylikkäät ja kauniit kaikin puolin. Kestorattaat, mutta huonona puolena se, että ovat suhteellisen raskaat jos meinaa joskus mukaansa autoon laittaa ja toisekseen eivät mene kovin pieneen tilaan. Mutta siis; Matkarattaiden kanssa käytettynä ovat olleet huiput. Nyt tälle kolmoselle ostettiin kuitenkin vielä uudet kärrit, joita emmaljungien ohella käytetään sitten. Nämä on Teutonian rockyt, olivat niin kauniit, näppärät, kevyet ja menee pieneen tilaan. Saan tehtyä näistä meille tuunaamalla seisomalaudan avulla "matkarattaat" ja autoon tosiaan aion nämä lähinnä sijoittaa ja reissuja ja kaupunkikäyntejä aatellen.. Eli siis näissä ois ajatus kuljetella tuota 1v 8kk (sitten siis ikäero tuon verran) ja vauvaa.. Ja pehmeän kantokopan kannattaja olen itse. Semmoinen on emmaljungissa ja nyt noissa teutonioissakin, tosin kaupan päälle saatiin kova koppakin, en viitsinyt kieltäytyäkään kun oli ilmainen..

Nyt tuli kiirus..

Heili

merkkiä vaan nopiaa. ei ku niin-> toivottavasti vuotaraaputin ei enää supista.. ja eiköhän miehes nyt töistä vapaata saa jos puoliso joutuu sairaalaan tutkimuksiin ja lapsi tarvii isäänsä hoitajaksi. luulis ainaki et jokainen pomo ymmärtää joustaa tuollaisessa tilanteessa.

ja toivottavasti muillakin on kaikki hyvin. taitaa olla odotukset taas yhden etapin pidemmällä ku alkaa monella oleen vaivoja jos jonkin näköisiä. muistakaa naiset levätä! itselläki särki eilen alamahaa ku pääsin vihdoin kotiin illalla alennusmyynneistä. kroppa varoittaa........

Heippa!

Joulu meni ihan hyvin täälläkin, mitä nyt tuli herkkuja vedettyä sisuksiin :laugh:
Vaunuista ollut puhetta me ostettiin uutena brion yhdistelmät en nyt muista minkä malliset. Mut pehmeällä kantokopalla koska se on musta parempi siitä saa sit myöhemmin rattaisiin lämpöpussin, ku ottaa ne pahvit pois. Ja menee pieneen tilaan eli mahtuu koira ja kärrit autoon :D
Vuotaraaputin Aivan ihania noi sun neulomat vaatteet =) Mun äiti neulo kolmet villasukat voi että ne on ja tosi söpöt. Sit "pukki" toi vauvalle huovutetut töppöset :)
Mut palaillaan :wave:

Baby dream ja "Topi" 23+4

Täältäkin merkkiä! :wave:

Vuotaraaputin ja rakastava äiti koittakaa nyt molemmat levätä! Ikäviä tuollaiset vaivat/ongelmat. Mulla ainakin alkaa kans olemaan jo enemmän raskausvaivoja jos touhottaa liikaa.

Joulu meni meillä hyvin, oltiin mun vanhempien luona. Meitä oli siellä sukua vaikka kuinka paljon! Pääsin hoitaan mun kahden siskon lapsia n.4kk ikäisiä, oli ne sitten suloisia :saint: Ne on ollu meille hyviä harjoituskappaleita kun ollaan miehen kanssa vaihdettu vaippoja ja puettu niitä. Kumpikaan ei ollu koskaan ennen ees pessyt vauvan peppua, kunnes nämä syntyi :ashamed:

Mulla on sokerirasitustesti viikon päästä. Jännittää ja ällöttää valmiiksi kun oon kuullut siitä niin paljon. Toisaalta helpottaa mennä että saa tietää mitä ne arvot on, mullakun on tullut tuota painoa paljon ja vauva on aika iso... Toivottavasti eivät silti ole koholla!

Vaunuista meillä alkaa olla suosikkina Emmaljungan City Crossit pehmeällä kantokopalla, mustan värisenä sekä emmaljungan turvakaukalo ja teline jos ehtivät tulla kauppoihin keväällä. Toisaalta mietityttää vielä. Kauheen vaikea valita kun ei oo mitään kokemusta vielä vaunuista ja vauvoista.

Tilsu 25+0

Heippa kaikille!

Tänään käytiin sitten koetönimässä noita kärryjä. Onpa muuten vaikeeta löytää mitään kivoja. Olen aikasta lyhyt joten jo toi aisan korkeus tuottaa ongelmia. Olin ajatellu jotain Teutonian mallia mutta eivät olleet hyvät =( Mutta Gessleinin vaunuista löytyi yhdet oikeen kivat, onko jollain merkistä tietoa/kokemusta???

Mullakin on ollut toillaista pyörtymisen tunnetta niinkuin rakastavalla äidillä. Neuvolassa sanotiin että on vain matala verenpaine ja täytyy ottaa iisisti ja levätä. Oon sen jälkeen syöny jonku hedelmän tai ihan salmiakkia niin olo on helpottunut.

Mites nää kuvakkeet saa toimimaan?

Hjördis, meillä on joulukuisen, ekan vaunuihin tehdyn tutustumiskierroksen jälkeen tarkoituksena hankkia Gessleinin vaunut, mallia en nyt muista. Veljeni perheellä kyseisen merkkiset vaunut on olleet käytössä kahdella lapsella eivätkä ole mennee miksikään. Vaunut ovat kätevät ja kevyet käyttää.

Tosiasiassa mielissä oli ensin hankkia Teutoniat, mutta ne olikin niin hirmuisen kalliit, että ajateltiin tulla askel alas päin, noihin Gessleineihin. Myyjän mukaan todella laadukkaat, saksalaiset merkkivaunut, joiden tunnettuus on kuitenkin Suomessa melko vähäinen.

massu266pieni.jpg

Laitetaas massukuvaa tähän väliin..Elikäs tänään otettu tuore massukuva liian pienessä hellokitty topissa. Mies vähän vihjaili, että eikö löytyisi yhtään isompia vaatteita komerosta..

Niin siis itselläni oli noita pyörtymisjuttuja välillä ja matalat verenpaineethan sen tekivät. En ole paljon kaupungilla uskaltanut käydä, varsinkaan yksinään ja pitkiä seisomisaikoja ja kuumia paikkoja on pitänyt vältellä. Nyt ei enää ole sitä ongelmaa, elikäs oli ohimenevää.. Reilun kuukauden ajan se vaiva minulla oli. Ja kuulema verivolyymin noustessa ja verenpaineen samalla laskiessa (yleensä vielä hb:n kanssa) aiheuttavat moista.

Supisteluja on täälläkin ollut, mutta koska ei mitään hälyyttävämpää, eikä niitä ihan kauheen kipeitä, niin en ole ollut huolissani.

Sokerikokeisiin itsekin olen menossa, niinkun Tilsukin ja hirvittää..Ällöttää se litkun juominen.. :$ :whistle:

Heili

heippa vaan! ilmottelempas vaan,että linjoilla ollaan...

minulle ja masulle ei mitään ihmeempiä..liikkeet on kovasti voimistunut ja tuntuu jo vatsan läpi.

:hug: marika rakastava äiti ja vuotaraaputin teillä oli ollut säikähdystä ! toiv. voinnit helpottavat.

mulla ois ollu tänään neuvola ,mutta jouduin siirtämään ajan ensi keskiviikkoon.harmi...

kieltämättä se sokerirasitus on inhottavaa,taas on edessä myös täällä. :wave: ei se "laiha kokislitku" ollut ongelma..vaan se syömättömyys.. ja kolmen tunnin odottelut ,mitä siinä menee aikaa... kyllä tuli viimeksi niin huono olo. Varatkaahan jotain syömistä mukaan sen testin jälkeen sitten! ketkä sinne joutuu/pääsee

nähdään..

Iltaa vielä!

Vuotaraaputin, onpa hienoja juttuja sulla taas valmistunut! :flower: Mäkin oon tehnyt käsitöitä tänään: ommellut, mulla ei kärsivällisyys kovin usein riitä neulomiseen, kun oon niin hidas, enkä ymmärräkään, miten sä saat noin paljon aikaiseksi niin nopeasti.

Ystävälleni syntyi yöllä poika, olen ihan onnessani! =) :heart:

Jaa, verenpaineestako nuo kummat olot johtuu. Niinpä tietysti, ei vain tullut mieleen! Mitattiin kotimittarilla paineet ja siinä olivat kai aika normaalit kuitenkin, mutta varmuudeksi mittasin uudelleen hetken istuttuani ja oli kyllä aika paljon matalampi tulos, kai kuitenkin normaali (olikos yläpaine jotain 114 ja alapaine 67 tms.). Neuvolassa siis oli 99/59. Mulla silloin tällöin vähän huippaa, enemmän kuitenkin tulee sellainen hengenahdistus ilmeisesti supistuksen yhteydessä ihan paikallanikin ollessani.

Meillä oli tänään vieraita, ja siinä lasten kanssa riehuessaan Antto satutti suunsa. Huuleen tuli kunnon lovi, ilmeisesti puraisi siihen ja paljon verta tuli, ikenestäkin hampaan päältä vähän verta mutta ei mitään heiluntaa ollut havaittavissa. Nyt huulessa kunnon mustelmakin, parka :( Käy niin surku toista. Mutta mieli parani nopeasti, kun sai vähän jäätelöä viilentämään kipeää suuta. :) Olen muuten yrittänyt opettaa Anton sanomaan "saisinko", ja tätä kokeillaan nyt kaikkeen, se vain kuuluu muodossa "saisin", esim. "saisin (tai taisin) jääteöä (= jäätelöä )". :)

Janne (mieheni) sanoi vieraille, kun vitsailin huikeasta painonnousustani, että ei mulla kuitenkaan se paino näy muuta kuin vatsassa. Kauniisti sanottu, mutta oli pakko nauraa siihen, että nyt kyllä vieraat nauravat partaansa - oonhan mä nyt aika valas ja jalkojen alta kuuluu kävellessä tum-da-dum-da! :laugh: Sitä naurettiin sitten. Toinen kyläilevistä tytöistä, alle 5 v, kysyi, mitä mulla on "tuolla" eli masussa. Kerroinpa sitten suuren salaisuuden =)

Mua ei jotenkin vaunuasiat kauheasti ole kiinnostaneet nyt eivätkä esikoista odotellessakaan. Mies meillä nuo jutut päättää, toki pääsen vaikuttamaan asiaan. Meillä siis Hartan Skaterit, jotka ketterät ja silti ihan vakuuttavan tukevat kärrit ja lisäksi ostettu edulliseen käytettynä, enpä osaa sen kummemmin muuta toivoa. Väri saisi olla muuta kuin tummansininen ja toki on muutenkin kaikkea pientä toivomisen varaa, mutta luotan siihen, että tuunaamalla sitten =) Koska varmaan nyt pysytään noissa yksöisrattaissa/vaunuissa ja hoidetaan kantoliinan ja astinlaudan vai mikä se on kanssa loput.

Viikonloppuja kaikille :wave:
T. Kalenteri ja Paapau 26 tasan :)

Onpa tosi monella ollut noita harjoitussupistuksia!! Täällä ei vieläkään mitään vaivaa puoleen tai toiseen. Siitä viime viikkoisesta portaissa lennosta säästyttiin onneksi säikähdyksellä ja nyt odotellaan miehen kanssa malttamattomana iltapäivää. Kummipoikamme 10kk tulee tänään ensimmäistä kertaa oikein yöksikin hoitoon, jee!

Onko muut käynyt alennusmyynneissä vauvanvaate ostoksilla? Mä kävin Benettonilla, kun kaikki vaatteet oli -30% ja löysin taas aivan ihania vaatteita. Nyt mulla on sitten vaateostokielto päällä vauvan syntymään asti. Kun laitoin kaikki vaatteet eteeni samaan aikaan, huomasin että niitä todellakin on aivan valtavasti :ashamed:

Nuo vaunuasiat on kyllä niin mielipide asioita, itse me ei löydetty kun yhdet tyydyttävät, ne Emmaljungan Duo Edge Combit, kun yhtenä kriteereistä oli se, että turvaistuimen saa myös kiinni ratasosaan.

Mullakin on sokerirasitus tulossa, niin kuin ainakin Tilsulla ja Sarafiinalla. Mutta vasta 10.1. ja se kauan odotettu ultra 21.1. joten aika voisi mielestäni kulua vielä nopeammin...

sh07 Yritä jaksaa odotella sitä kontrolliultraa, varmaan todella stressaavaa :hug: Ja Marika 75 onneksi kohdunsuun tilanne ei ole niin paha kun ensiksi annettiin ymmärtää, mutta tuli kyllä varmaan kauhea olo, kun tuolla lailla manataan...Pistää oikein vihaksi tuollainen henkilökunnan ammattitaidottomuus!

Viikonloppuja!

Athena ainaki 2-vuotta sitten esikkoa odottaessa vaunumallisto vaihtui uuteen jo syksyllä.. Me löydettiin sit Tammialesta uudet (=vm-06 eli ostovuosi) Emmaljungat melki 100 euron alennuksella. (Vaunut on ne samat Duo Edget ku malttamattomalla, aivan ihanat edelleen! voi en malta odottaa et saan asentaa vaunukopan taas paikallee, nyt nuo on rattaina.. esikoiselle on jo ostettuna emmaljungan avorattaat niin pääsee sit isin kans lenkille vaikka vauva viekin vaunut. kaksin ku oon lasten kans niin meinaan pärjätä seisomalaudalla.)

Heili
selitä nyt mulle miten saa kuvan tollee nätisti ruutuun? on muuten nätti maha!

Ja mullaki sokerirasitus pian (8.1) niinku Safariinalla Tilsulla ja Heilillä, tosin mua ei ällötä mikään muu ku ne verikokeet. Vaikka no, ekaa kertaa menen joten en osaa muuta jännittää.

Niin joo ja se 4D-ultrakin on 29.1. Just eilen puhuttiin miehen kanssa et seki on jo melki "huomenna" tällä menolla.. Aika kuluu niin nopeeta ku on toi alta 2-v esikoinen jaloissa. Justhan oli tasan 20+ ja nyt on jo 5 viikkoa kulunut, minne se aika menee?

Ja niin, ens keskiviikkona tämä rouva suuntaa kohti lentokenttää ilman miestä ja lasta! Vapaus koittaa! :laugh: hehe.. oon ollut vaan kerran viime toukokuussa yhden yön erossa esikoisesta ja nyt pitäis olla 3 yötä! iik! Vaik siis ku hän on isänsä kanssa niin en ajattele et olis hoidossa, enkä ole huolissani hänestä. Itselle tulee vaan nii-in kova ikävä pientä miestä!

No joo, meen tästä muualle jaaritteleen ku tuo mieskin heräs ja sai aamupalan syötyä!

Anu ja rv 25+0 (eikä vieläkään tekonimeä, ei tosin ikinä keksitty esikollekaan... vauvasta me vaan puhutaan.)

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Anu&year=2008&month=4&day=12&babycount=1

hei mites sen käyttäjätunnuksen sai muutettua? ku muutin nimimerkin mut ei se näy uusissa viesteissä? siinä muokkaa tietojasi kohdassa käyttäjätunnukseni on sillee harmaana ettei sitä voi muuttaa, nimimerkkiä vaan voi mut se ei vaikuta mitenkään näkymään...

niin ja piti taas laittaa uus profiilikuva, tällä kertaa poika joululahjansa kanssa mummalassa

Vuoden viimeisimpiä huomenia toivottelen!
Sokerirasituksessa tuli torstaina käytyä ja kiinihän sieltä taas jäin,paastoarvo oli koholla niinkuin esikoista odotettaesakin :/ nyt se on sit herkuttelua vähennettävä,ehkäpä ihan hyväkin,ku tuntuu et on taas herkkuja menny kauheet määrät nyt joulun aikana :kieh:

Vuotaraaputin kyllä sä oot sitte kätevä käsistäs,mulla menis tohon aikaa varmaan viis vuotta eikä ne ois sittekää valmiit,tosin taitaa olla sukuvika,äidillänikin taitaa olla viel keskeneräisiä töitä,joita tehny ku jotai meist kolmest lapsest oottanu ja nyt nuorinki kohta jo 15v :)

anuuu81 hyvin se reissu menee ja kolme päivää on nopeesti ohi,ku on paljon tekemistä ja pääsee mies ja lapsikin viettämään laatuaikaa keskenään :D

Mua on nyt viime päivinä ruvennu supistelee,niitä harjoitussuppareita siis täälläkin :kieh: ja liitoskivut pahenee entisestään,joten kyllä on ihanaa olla raskaana :kieh:

Piitsi ja VilmaIisakki 27
http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=piitsi&year=2008&month=3&day=29&babycount=1"

anu sun tarttee varmaan kirjautua ulos ja takaisin sisään että nimimerkki vaihtuu.

jossain lehdessä oli muuten juttua että vain kolmannes raskausdiabeetikoista "narahtaa" koska suurimmalla osalla se on piilevänä ja nuo rasituksetkin tehdään liian myöhään. senhän takia Tampereella tehdään niille joilla ennestään on raskausdiabetes ollut, rasitus jo tosi paljon aiemmin.
eikä se rasitus mun mielestä ikinä kauhea olo ollut. ottakaa pari voileipää tai vähän hedelmiä ja juotavaa mukaan, joku kirja tai käsitöitä. mulle ainakin oli ihan kiva päästä pariksi tunniksi "vapaalle" :laugh: sama juttu on sokeripolilla ja/tai verenpainepolilla, otan aina tekemistä mukaan niin jaksan olla ihan yksin sen neljä tuntia.

ja kovasti kiitoksia kaikille kommenteista :heart: mä jo kuumeisesti mietin lisää käsitöitä, kohta on pikkuiselle villavaippoja iiiiiso kasa valmiina.

huomenta :wave:

Jospas minäkin taas pitkästä aikaa kirjoittelisin tännekin, lukenut olen kyllä joka päivä ja monta kertaa :laugh:

Joulusta taas selvittiin mut vaa-alle en ole uskaltanut nousta..pikkaisen sellainen tunne et tää suklaan syönti saattais jossain vähän näkyä :ashamed:

Vauvalla tuntuu olevan kaikki hyvin ja siitä on tullut ihan mahdoton potkija! Voimaakin tuntuu potkuissa olevan kuin pienessä kylässä... mitä se sitten onkaan loppuvaiheesta =)

Mua on alkanut nuo liitoskivut kanssa vaivaamaan, iltaisin kävelen kuin ankka hidastetussa filmmissä :laugh: Töitä tuo ei vielä ole haitannut, koska aamusin tuota vaivaa ei yleensä ole. Siinä päivän mittaan sitten kipeytyy. Supistuksia oli viime viikolla kahtena iltana... johtuen ihan rankasta työtahdista. No onneks Joulu on nyt takana ja ens Jouluna mun ei tarvitse vaivaa päätäni millään kaupan asioilla.. tai nostella reilu 20kg painavia kikkulaatikoita!!!!!!

Enään 35 työpäivää niin sitten alkaa mammaloma :) Ens viikko oli töitä ja sit alkaa talviloma ja sen viikon jälkeen vielä 6viikkoa töitä. Eilen siis laskin et tekee 35 työpäivää

Ens viikon torstaina olis sitten se kauan odotettu 4d-ultra. Mä olen ihan varma et mun tuurilla vauvalla on toinen käsi naaman edessä ja toinen jalkovälissä, eikä suostu niitä siirtämään :laugh: TÄNNE ON IHAN TURHA TULLA KURKKIMAAN :p Perhevalmennukseen tuli kutsu ja tietenkin se on just samaan aikaan tän ultran kanssa... Täytyy soittaa neuvolatädille et jää eka kerta meiltä kyllä väliin!!

Ja sokerirasituskoe olis sitten pe11.1. Mua ei siinä muu haittaa ku se ettei saa poistua paikalta silloin odottelu väleissä. Mulla kun olis kotiin 2min. matka.

Jeps.. tulihan tekstiä =)

Joanna+ "tero-antero" 26+1

pitikin kysyä (sama pää kesät talvet) että onko muilla alakerrassa paineen tunnetta? siis tuntuu kuin koko alapää ois vähän turvoksissa?
muistelen että tytöstä tätä oli vasta paaaaaaljon lähempänä synnytystä, mutta en ole jaksanut huolestua.

no joo, nyt pitäis olla lyhyempi mun käyttis, kiitos vuotaraaputin vinkistä! tosiaan riitti ku kävin poistumassa.. yleensä jopa viikon oon putkeen sisällä kaksplussalla ku meidän läppäriä harvemmin sammutetaan kokonaan.. menee aina vaan kansi kiinni ku ei käytössä.

vielä ku joku neuvoisi miten saan kuvat tollee niinku heili laittoi?

oltiin tossa taas alessa ja löysin aleksi13:sta itselleni lopputalveksi takin! semmone pitempi toppatikkitakki kokoa L ja mä luulisin et menee lähes loppuun saakka.. on mulla sit vielä lisäksi vanha villakangastakki joka menee 100-varmasti viimeisilläänkin, mut tuo uusi takki palvelee paremmin mm pojan kanssa ulkoillessa.

ja mitäs sit vielä... vuotaraaputin kyseli alapään turvotuksesta, eipä ole ollut semmosta mulla. en kyl muista et olis ollut esikoisestakaan, mut aika kultaa muistot joten voi olla et olikin mutten muista vaan.. pitäis lukee vanhat muistiinpanot ja tarkistaa mikä oli olo samoilla viikoilla sillon viimeksi.

Joannan
kanssa sama pelko, oon ihan varma et ku vihdoin päästään 4D:hen niin vauva on kädet kriittisillä paikoilla eikä näytä kasvoja tai sukupuolta.. tosin, kyl mä uskon siihen rakenneuä:n poikaveikkaukseen mut silti onhan se kiva jos näkee ku kerta tuohon 4D:hen mennään... piti jo esikosta mennä mut peruutin ajan ku olis pitäny Helsinkiin saakka mennä. vähä jäi vaivaamaan ja siksi nyt haluankin ehdottomasti mennä.

Ja niin Piitsi joo mä uskon kans et menee paremmin ku hyvin tuo reissu, siis pojan kannalta.. Sillä on nyt isi-kausi. Äiti ei kelpaa mihinkään. :'( :laugh: Ihan kiva! Mä en siis saa puettaa, nukuttaa, auttaa syömisessä, vaihtaa vaippaa..... Isi kkyyyy (=isin sylkkyyn), huutaa vaan aamullaki ekana omasta huoneestaan, että eipä mua nyt joululoman aikana ole oikee tarvittu mihinkään!
Mun tulee lasta vaan kauhee ikävä. Tai siis luulisin. Ja siis joo kyllähän se aika menee ku on tekemistä koko ajan. Ja joudunhan mä sit synnärilläki oleen vauvan kanssa et hyvä reenata eroa jo valmiiksi!

Ja sit vielä piti Kalenterin pojalle pistää parantavia säteitä täältä päin. Meillä kans semmonen kaheli tuo jäppinen et aina sattuu ja tapahtuu.. Marraskuussahan sattui pahin eli se ku sen toinen etuhammas lohkesi, mut on sillä nytkin otsa mustelmilla niin nätisti että! Voi noita poikia.... :whistle:

Anuuu eli siis se laitetaan niin, että sen kuvan nettiosoite (miksi sitä ikinä sanotaankaan, se missä se sijaitsee) laitetaan tähän kirjoituspalkkiin ja "mustataan" ja sit klikataan tossa kuvakkeista toi viides, jossa on "valokuvan" kuva.. ;) Näin maallikkotermein selitettynä.

Heili

Yhteistyössä