Helmimasut 2009 ~marraskuussa~

Heips! :wave:

Nanadaakos kutisutti kämmenistä? Kannattaa olla ajoissa asialla sen kutinan kanssa. Jos maksa-arvot ja sappihapot on oikein pilvissä niin voi joutua sairaalaan huilimaan mut jos ovat vasta vähän nousseet niin saa olla kotona ja saa lääkkeet tuohon vaivaan....Mulla on hepatoosi ollut kahdesti :whistle: .

Hyviä oloja!!

T:Möökö ja muru 29+3 :heart:
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Ollaan tytön kanssa Saksassa käymässä miehen luona, joka on täällä 6 viikkoa koulutuksessa. Raskaana reissaaminen on ollut yllättävän raskasta! Väsähtää ja supistaa helposti.

Oikein kunnon lihotuskuurilla ainakin ollaan:) Suola-rasva ja sokeri-rasva herkkuja kun on tarjolla ihan liikaa ja niitähän on pakko syödä ääretön määrä, vai mitä...Jos ennen reissuun lähtöä neuvolassa oli paino noussut vain 3,5 kg niin nyt reissun jälkeisessä neuvolassa päästään takuulla ihan uusiin lukemiin:D En jaksa nyt siitä stressata, otetaan kotona sitten vähän paastoa. Päähän vaan koskee, mikä johtu varmaan tuosta kuonan ym. määrästä.

Mutta on ollut ihana lomailla ja tyttö on ollut mielissään isin seurasta parin viikon äitin yh-leskeilyn jälkeen. Maha-asukki oli selvästi järkyttynyt alkureissun lennoista ja Salzburgin reissun kävelyistä. Nyt sitten on potkiutunut ihan kunnolla.

Hankinnoista sen verran, että on ihana kun ei tarvitse miettiä mitään kun kaikki on edellisen jäljiltä tallessa. Ei minusta olisi nyt kyllä mihinkään semmoiseen aivotyöskentelyyn ja hintojen vertailuun. No toisaalta olen sitten uhrannut sitä aikaa kestovaippailun aloittamiselle ja sen hankinnoille.

Perhe- ja synytysvalmennuksiin ei olla menossa, koska ne olivat esikoisenkin kohdalla aivan hyödyttömiä ja typeriä. Saman tiedon sain lukemalla ja seuraamalla miehen siskoa, joka sai lapsen 4kk meitä ennen.

Mutta nyt otan päikkärit kun tyttökin nukahti:)

Angela rv26+6 (tai 27+6...)
 
Glow
Sokerirasitus tehdään huomenna aamulla terveyskeskuksen labrassa. Soitin neuvolaan tänään ja kyselin... Täti oli määräyksestä ja kokoarviosta vähän ihmeissään. Mäkin voisin luulla että jos vauva on nyt ottanu jonku kasvupyrähdyksen ja se vaikka tasaantuu. Ei voi tietää... Ei mulla enää kamalaa paniikkia asiasta ole :) asioilla on tapana järjestyä. Hyvähän se kuitenkin on, että tuokin asia nyt huomioidaan.

Pur, oliko se Pur, jolle postitin kantopussin :ashamed: :D vitsit tätä "muistia" voi enää muistiksi ees sanoa kun kaikki häviää päästä. Niin, laitat rahan kun ehit, ei kiirettä. Toivottasti kantopussi on mieluinen.

Perhe/synnytysvalmennuksista ei vielä oo neuvolassa ollu puhetta, mut olen miehenkaa puhunut asiasta eikä olla menossa niihin. Synnytyksestähän lääkäri jo vähän puhui meille eilen koksissa. Ja tammikuussa puhuu lisää. Mulla ei oo mitään neuvolalääkäri käyntiä nyt sitten, kakikki lääkärit on äitiyspolilla.

Selällään maatessa tulee pahaolo täälläkin. Se on kuulema ihan normaalia, mulla oli esikoista odottaessakin niin ettei selälleen voinut olla kun max 5min. jos sitäkään. Maha painaa jotenkin...

Pienellä ja hitaalla kävelyllä kävin tänään, ainakin sai raitista ilmaa (ja pysy pystyssä! vaikka liukasta on) . Vaikuttaa se positiivisesti mielialaan ja helpottaa hetkeksi alaselkäkipua.
Mut kyllä on kipeä toi häpyluu vai mikä ikinä onkaan tuol alhaalla. Se on nyt muutaman päivän ollu todella kipeä, eikä se varmaan siitä paremmaksi muutu ennen synnytystä. Istuessa/maatessa ei koska mutta muuten kyllä.

Taidan mennä laittamaan saunan lämpimäksi...



 
jonniina: Joo, siis tosiaan oli kyllä niissä brion ohjeissa se vika! :) Tosi epäselvät oli, kun ei oikein kumpikaan ukon kanssa tajuttu niistä mitään. Paremmin melkein sai kasattua, kun käytti maalaisjärkeä eikä edes vilkaissut ohjetta. Minkä väriset kombit teille tuli? =)

Mä en kohta enää tiiä mitä teen itteni kanssa, kun oon nykyään niin hajamielinen... Pesin äsken pyykkikoneessa pyykkien mukana kaksi pikkuhousunsuojaa. :ashamed: Olipa vaatteet kivassa geelimoskassa sen jälkeen. Sillon ennemmin yhellä viikolla olin keskustassa ajelemassa ja ajoin suoraan päin punaisia ihankuin siinä kohti ei edes olisi ollu liikennevaloja. Muutenkin unohtelen asioita kamalasti ja kaikki pitää kirjottaa lapulle ylös... (Saattaapa silloinkin vielä asiat unohtua).

Kirjoitinkohan jo hankinnoista: Meillä on siis kaikki pinnistä ja imetystyynyä vaille valmiina. Pinnis saadaan joululahjaksi miehen vanhemmilta. Imetystyynyn ostan sitten tammikuussa, jos jostain halvalla sais. Ja tietty jotakin pikkutavaraa vielä puuttuu, kuten imetysliivit ja liivinsuojia.

Haavemamma: "Kiva", että muillakin on vielä tissikipuja. Minä jo mietin, että onkohan ees normaalia enää tässä vaiheessa, mutta kai se on ku muillakin on ja niinhän tuo terkka sanoi, että normaalia. Mulla ei alkuraskaudessa ollu ollenkaan tissit kipeenä ni kai se sit jossain vaiheessa pitää olla. :D

Noista sokerirasituskokeen tuloksista... Mulla ainakin piti itellä soitella neuvolaan ja kysellä tulokset.

Tinttu & Ukkeli rv 30+0!! :eek: :heart: (Vitsi, ku aika menee nyt lujaa)
 
Pelkkää valitusta ja omaa napaa.... :'(

Mulle tuli sit tänään palkkakuitti jonka mukaan ei tarvitse sit syötdä eikä muutenkaa elää ennen helmikuuta. Sakkoa sain siis sairastelusta melkein 2000e, eli ei oo tulos palkkaa tässä kuussa ja kun tästä piti vielä laittaa sivuun vielä tammikuun elämistä varten. Tämä tarkoittaa todennäköisesti myös sitä että äippärahastani on tulossa odotettua pienempi. Nyt kyllä ottaa päähän... jäin siis toisinsanoen sairaslomalle 10 vrk liian aikaisin että olisin täyttänyt TES:in vaatimukset sairaslomakorvaukselle... On hirvee syyllisyyden tunto vaikka yritän täs samalla itselleni vakuuttaa että lääkärihän ei päästänyt mua töihin ja jos olisin menny niin pahimmassa tapauksessa menettänyt vauvan. Joten täs nyt sit heilutaan... Kun avasin palkkakuittini ja tajusin homman niin rupesin vaan tähtiä näkemään, jonka jälkeen sain tietenkin kunnon supparit mielettömillä kivuilla aikaseski ja olin jo ihan varma et tää nyt sit on menoa, ja mieskin kun on reissussa niin ei sekään ollu oikein lohduttamassa, onneksi koirani on sen verran kekseliästä ja huolehtivaa sorttia että tästäkin selvittiin, se ihana tuli pyyhkii kyyneleet ja sitten rupesi viihdyttämään mua heittelemällä ruokakuppiaan.... Vauva järkkyttyi pahemman kerran mun tunteen/huolen purkauksesta ja suppareista, kun supparit loppui niin oli sellanen olo että se tulee vatsan läpi sitten pihalle, onneks sekin nyt rahoittui... Helpottipas kun pääsi tänne purkamaan, ei varmaankaan ole kovin johdonmukaista tekstiä...

Toukka ja vaavi
 
Tuulikki73
Taas on ollut pitkä väli kirjoittamisessa, mutta lukemassa olen käynyt kaikkien kirjoitukset. Mun raskaus aika sujuu edelleen oikein hyvin ja oireettomana. Olen todennunt, että mulla täytyy olla istukka edessä ja vauva potkii siihen, koska vieläkin potkut tuntuu aika vaimeesti, eikä koskaan tuohon ihan eteen. Kaikki on kuitenkin ollut lääkärikäynneillä ok..

unikeko80
Kylläpä oli kiva kuulla, että joku muukin ihmettelee tuota kohdunkaulan mittausta. Kuvittelin, et mä oon ainut.Mähän asustelen Irlannissa ja multa ei ole vielä kertaakaan mitattu kohdunkaulaa, SF mitasta puhumattakaan! Ilmeisesti Suomessa otetaan paljon tarkempia mittoja, kuin muuaalla ,jos kerran niinkin lähellä, kuin Ruotsissakaan ei niitä mittailla. Mulla katotaan aina käynnillä tuo verenpaine ja pissa näyte pitää aina kans viedä, mutta en edes tiedä mitä siitä pissasta katsotaan (olettaisin, että valkuainen ja sokeri) Mulle on aina sanottu vaan, että pissa ok. Niin ja hemoglobiini mitataan joka toisella kerralla. Myöskään mistaään sokerirasituksesta ei ole kukaan täällä koskaan kuullutkaan. Olis kiva jos nuo ainakin kerran mitattaisiin niin vois vähän verrata muiden kanssa.

Pixie hankinnoista, mä olen ihan samassa vaiheessa, kun sä eli käytännössä juurikaan mitään ei ole vielä hankittu.Mun mies vaan sanoo, että onhan tässä aikaa ja sit me muutettiin pari viikkoa sitten, niin ei viittitty ostella mitään vanhaan kämppään, kun ne olis joutunut sieltä kuitenkin sit kantaan.Nyt ajattelin kyllä pistää tuulemaan. Isompia ostoksia (tuvakaukalo & rattaat) ajateltiin kyllä jättää ostettavaksi joulun alennusmyynneistä. Onhan siinä sit vielä kaksi kuukautta kuitenkin laskettuun aikaan, enkä jaksa uskoa et mun vauveli tulis maailmaan etuajassa.

Jännä miten tuo vatsan koko tuntuu, ainakin mulla, vaihtelevan ajankohdasta riippuen. Esim. eilen illalla kun olin käynyt suihkussa ja kattelin itteäni peilistä ilman vaatteita totesin, että maha on ihan mega iso. Mun maha on vielä hyvin tuossa edessä ja se oli, kuin iso rantapallo. |O Piti ihan kutsua mieskin sitä katsomaan.Kyllä sekin sitä päivitteli. Olin kyllä syönyt hyvin (liiankin hyvin, kun oli ihan ähky olo), et en tiedä vaikuttiko se.Aaamulla sit maha tuntui pienentyneen melkein puolella. :whistle:

Tuulikki + taimi 26+jotain?
 
Onpas mennyt taas pitkä aika kun oon täällä käynyt, paljon oli luettavaa! Uusille tervetuloa :flower: Seranzu, meillä sama lask.aika 27.2. :) Huomenna olis sokerirasitus, ärsyttävää :| Täytyy vielä lähtee naapurikaupunkiin kun oman kylän labrassa ei ole aikoja enää koko loppuvuodelle kuulemma.. Pahinta tässä on se, että ei saa syödä mitään klo 20 jälk. ja just sillon tekee mieli napostella kaikenlaista, täytyy vaan muistaa pitää jääkaapin ovi visusti kiinni :LOL:
Viikot vaan menee kovaa vauhtia ja masu kasvaa. Yöt alkaa olla aika hankalia kun ei löydä sopivaa asentoa ja paikat puutuu heti. Supistelut on heti helpottanu kun on saanut olla saikulla, eikä ole kamalaa työstressiä. Toivottavasti neuvolalääk. jatkaa sairaslomaa 8.12.

Raudasta: Itse oon nyt käyttänyt Floravital (=kräuterblutsaft) yrtti-rautamehua ja se on auttanut ainakin mulla mataliin hb-arvoihin, kun vaan muistaa ottaa sen 20 ml joka päivä.

Täytyypä tästä lähteä koiran kanssa ulos ja sit vielä tankkaan ruokaa ennen kun paasto alkaa :LOL:

T. Kareliini ja vauveli 26+5 :flower:
 
Iltaa naiset!

Hempasta sen verran että mulla nousi todella hyvin luontaistuotekaupan Ferronolilla. Se on kuulema parempi versio tosta Kräuterblutsaftista (vai miten se nyt kirjoitetaan). Oli paremman makuistakin. Tosin terkan mukaan närästyksestä kärsivät eivät välttämättä pysty noita yrttivalmisteita käyttämään.. Teki se mullekin lisää närästystä mut ei pitkäksi aikaa.

Tissit mullakin välistä julii, varsinkin oikea. Mahtaako olla jotain imetykseen valmistautumista, en tiä...

Selällään olostahan oli jossain ohjevihkosessa ettei enää tiettyjen viikkojen jälkeen suositella. Oisko ollut rv25 eteenpäin tmv. Vauva painaa silloin jo isoihin valtimoihin ja verenkierto voi häiriintyä. Mun ystävätär joka odottaa kaksosia meinas jo aika varhaisilla viikoilla pyörtyä ultrassa kun piti maata selällään, pelästytti kuulema kunnolla.

Tää leipos äsken ekan setin joulutorttuja! Ai et on hyviä... Vetäisinkin sitten neljä heti tuoreeltaan :ashamed: . Olivat kyllä aika pieniä ja vähän huonosti nousivatkin (seli seli..)

Mulla kans toi rahatilanne aika hintsuissa, nyt kun oon ollut saikulla niin rahaa on palanut senkin edestä. Kaupungilla tulee käytyä useemmin kuin töissäollessa ja mukamas aina ois jotain mitä tarttis vielä hommata... Onneksi ens viikolla tulee veronpalautus!

Mulla muuten huomenna kampaaja, haluisin laittaa tummanruskeita raitoja (nyt vaaleita raitoja vaaleenruskeella pohjalla). Vaan kesällä kun oli tarkoitus kans laittaa ruskeempaa niin eipä tarttunut muu väri kuin vaalea! Johtuiskohan tästä odotuksesta? Voi olla turha huomennakaan muuta ehdotella kuin sitä vaaleeta...pöh. Onkos muille käynyt vastaavaa?

Hirmu meno taas mahassa, nyt on alkaneet potkut tehdä jo kipeetä välistä. Hassua kun yöllä käy vessassa niin Pötkökin herää ja potkiskelee jonkin aikaa ennenkuin taas nukahtaa ja rauhoittuu.

Viikonjatkoja!

T.R+P 30+3
 
Nanada, ei ollut tarkoitus säikytellä!:) Kuitenkin kuulemma kuten Möökö sanoi niin asian kanssa kannattaa olla ajoissa liikenteessä. Oma äitini kuvaili, että sitä kutitti niin että halusi kävellä juuriharjojen päällä. Tunnetko fiiliksen Möökö?
Oli mielenkiintoista lukea kommentteja ruotsinkielisestä hoidosta+kaksikielisyydestä. Itse haluan kyllä sitten aikanaan suomenkieliseen päiväkotiin, jos vielä täällä puolella lahtea asutaan (ötökän isä on siis ruotsalainen eikä osaa suomea). Jos Suomeen tullaan niin varmaan päinvastoin. Nykyään on kyllä monikielisyydestä vaan hyötyä! Ainakin mun mielestä..
Kiitoksia valaistuksesta kohdunkaulan suhteen! Nytpähän tiedän senkin ja saan napista kätilölle seuraavan kerran neuvolassa:D
Nyt mä taidan tästä lösähtää makuuasentoon raapimaan mahaani... Hyvää illanjatkoa kaikille!
 
Hemoglobiinista
Mulla on ollut kolmisen viikkoa 96 lukemissa. Normaalioloissakin mulla on hb siinä 115 kieppeillä, imeytymishäiriö ja lisäksi usiemmat rautavalmisteet laittavat vatsan joko täysin tukkoon tai ripulille... kivaa.. nyt syön Fexin poretablettia sekä obsidania kapselina, ihme kyllä vatsa kestänyt melko hvin, hb vaan ei tunnu nousevan. Väsy on. Matalan hemoglobiinin kanssahan vaan on se että siihen tottuu ajan myötä, nopea lasku on paljon väsyttävämpää kuin matala tasaisuus. Synnytystä ajatellen arvot pitäis saada nousuun ettei tule veritankkausta (viimeksi sain 2 pussia kun laski sektiossa 74 asti) Täytyy kyllä sanoa että olo kohentui nopeasti tankkauksen ansiosta!

Ammeesta
Meillä on esikolla citymarketista ostettu amme johon oli metallijalat. Oli todella kätevä kylvetyksessä kun ei tarvinnu kyykkiä laattialla. Amme oli pienempi kuin perusOrthexit, mutta 2v3kk tykkää siinä vielä kylpeä.. jalkoja ei ole käytetty sen jälkeen kun poika opetteli seisomaan (1v vasta).

Mukavia vointeja!
Mulla on edessä huomenna hieronta (erikoistunut raskaana oleviin!). Ihanaa, tää on mun eka hemmottelu tosi pitkiin aikoihin!

MinniG 30+1
 
Heippa pitkästä aikaa! :wave:

Kirjotin pitkät pätkät ja nyt ne sitten hävis!!! :kieh:
Tuun kommentoimaan sit uudestaan vähän myöhemmin!!

Sellasta nyt kysyisin et eikö oo ihan ok syödä uunimakkaraa/lenkkimakkaraa paljaaltaan,ilman kypsennystä?Äsken tuli kauhee himo siihen ja vetäsin kokonaisen makkaran tosta vaan suoraan jääkaapista!! :p Sit vasta tuli mieleen et eiks se oo ihan ok!!Oon välil vähän hysteerinen näitten syömisten kans!! :ashamed:

Tyypin äippä ja Einari 29+2
 
tyypin äippä ei mun mielestä sitä makkaraa kuumentaa
tarvitse. Mutta mitenkähän on, saako kylmäsavuporoa syödä
ilman kuumennusta??

amme meillä on ihan tavallinen perinteinen amme jota ei juurikaan
ole käytetty. Se oli pienelle vauvalle jotenkin liian iso ja hankala
nostella ja me ostettiin sit semmonen pesusoikko jossa esikko
sit kylpi kaksivuotiaaksi ja nyt sillä on saunassa suuri vati missä
polskii. Tulokkaalle hommataan nyt ihan oma pesusoikko kun entinen
toimittaa jo pyykkikorin virkaa.

selällä makaaminen ei ole mulle hankalaa, herään joka aamu
selältäni vaikka yritän tyynyillä sitä asentoa estää..
ei kai siitä sillon haittaakaan ole jos ei huono olo tule.
Herkemmin mulla tulee huono olo jos makaan vasemmalla kyljellä.
Sama homma oli tytön odotuksessa.

valmennuksista esikon aikana osallistuttiin neuvolan yhden iltapäivän
perhevalmennukseen mutta synnärillä ei käyty tutustumassa
kun meistä se oli tarpeetonta, ehtihän tuon nähdä sitten kun
synnyttämään mentiin. Ja nyt ei sitten osallistuta kumpaankaan.

mahan kanssa viihtyminen juu, viihdyn todellakin,
ihanaa kun masu kasvaa ja kaikki näkevät että minä olen
raskaana! Ihana silitellä ja jutella masulle ja helmi sieltä vastailee takaisin..
Nyt on alkuhuolien jälkeen niin seesteinen ja onnellinen
olo. Tämä on ainutlaatuista aikaa ja aion nauttia tästä
täysillä, vaivoineen kaikkineen.

toukka :hug: aika ikävä yllätys tosiaan mutta ethän
sinä tilanteelle ole mitään voinut.

ja nyt petiin..

iitukka ja helmi 27+4
 
Lahden tapaamisesta: Hienoa, että sellainen järjestyy. Mieskin lupasi - tosin hieman huvittuneena koko tapaamisesta - hoitaa pojan silloin. Tarkoitus olis samalla hoitaa noita joulupukin asioita...

Mäkin tulen junalla, mutta kävelen kyllä keskustaan, kun olen siellä jo noin klo 12. En kauheen hyvin tunne Lahtea, joten kun mietitte, missä nähdään, niin toivoisin paikkaa, jonne löytäisin suht. helposti...


Alkuperäinen kirjoittaja jonniina:
Alkuperäinen kirjoittaja Matma:
Mutta taas neuvolantäti tuumasi, että ainut tapa, jolla voi edes yrittää vaikuttaa vauvan kokoon on pitää painon nousu mahdollisimman vähäisenä. Paha, kun tuo joulu osuu niin kriittiseen aikaan. Miten ihmeessä mä silloin saan pidettyä herkuttelut kurissa...
Meikäläinen on elänyt nyt aivan väärässä luulossa. Oon koko ajan luullut, että vauvan kokoon ei vaikuta äidin syöminen/painon nousu ellei sitten ole jotain häikkää sokereissa.. Ja tiedän useammankin joilla paino noussut lähemmäs 20 kg ja vauva ollut silti päälle kolmekiloinen.. Onko tosiaan näin? Ja voi aaargh tuota joulua tosiaan.. miten sitä voi olla herkuttelematta!
Mä en todellakaan tiedä, mikä on totuus. Lääkäreistäkin toiset on sitä mieltä, että vaan geenit vaikuttaa vauvan kokoon, toisten mielestä syömiset vaikuttaa - ainakin joillain. Ihan testimielessäkin YRITÄN siis välttää herkkuja... Ei tarvi sitten ainakaan kantaa huonoa omaatuntoa, jos vauva on kuitenkin suuri. Ja sekin mietityttää, jos sokereihin tuli viimeksi häikkää loppumetreillä, vaikka sokerirasituksessa kaikki arvot oli hyviä.


Olen joskus valitellut sitä, että miestä ei kiinnosta mun mielestä tarpeeksi nää raskausasiat, niin nykyään mun maha saa kyllä vähintään riittävästi huomiota - tolta 1,5-vuotiaalta esikoiselta. :) Halailee ja ihailee sitä, ja on useamman kerran päivässä nostamassa mun paidanhelmaa, kun haluaa sitä ihmetellä. Ihan hermostuu, jos en viitisi sille esitellä "vattaa". Telkkarista bongaa varmasti kaikki vauvat, osoittaa sormella ja sanoo "vauva", osoittaa mun mahaa ja sanoo "vauva". Eli taitaa olla ihan kiitettävän hyvin perillä siitä, mitä on tapahtumassa.

Jotain piti kommentoidakin, mutta unohtui... Pitäis kai malttaa mennä kohta nukkumaan. Vaikka kivasti tuo pikkuihminen tuntuu olevan aktiivisimmillaan näihin aikoihin. Lupaa tosi hyvää...


Matma 30+2
 
Iltaa!

Mulla on tosiaan ton Hb:n kanssa sama tilanne kuin [/b]MinniG:llä, eli normistikin on melko alhainen, ei yli 120 nouse IKINÄ ilman rautakuuria. Elimistö on siis tottunut suht alhaiseen arvoon, ja ehkä siksi mua nyt vähän enemmän mietityttääkin tämä hurja väsytys, kun pitäisi sen puolesta olla hieman toleranssia....

Ristiriitaisissa tunnelmissa olen ton töissä jatkamisen kanssa, kun toisaalta tykkään kyllä olla,mutta käytännössäkään musta ei kohta ei enää ole juuri hyötyä siellä, kun joudun niin paljon jo keventämään hommia, eli pyytää jonkun muun tekemään...(olen siis metallifirmassa töissä, hallin puolella haalarihommissa ihan...). Olenko siis töissä muitten avustettavana(lisää muiden töitä), kun en varsinaisesti oo kipeä tms, vai voisinko hyvällä omallatunnolla pyytää sairaslomaa juuri sillä syyllä, etten enää pysty töitäni täysipainoisesti hoitaa...?!? Kas siinä vasta pulma! :headwall: erityisäitiyslomahan saattais olla yksi vaihtoehto, mutta jos nyt oottelen parivkoa ja kysyn sit lääkäriltä mielipidettä...

Juu, eiköhän täs ollut taas tätä omaa napaa tarpeeksi, yritän parantaa tapani ja vastedes vähemmän ruikuttaa, mutta on vaan niin helpottavaa välillä ajatuksia sanoiksi pukea...

Öitä! tatuka+peikko 27+1
 
Täällä taas yömyöhään, huomenna luento vasta yhdeltä ja olin tyttöjen kaa "yhdellä". (kokiksella siis...)

Tosta hemoglobiinista tuli puhetta siinä ja yksi kaveri valisti, että rauta tarvitsee paljon c-vitamiinia imeytyäkseen. Eli tää mun yhdistelmä ruisleipä ja hedelmät on vissiin aika tehokas ton hb:n kannalta vaikka en sillä oo niitä hullun lailla hotkinut. On vaan tehnyt mieli. Ja sanoi kans siitä että maitotuotteita ei pitäis samalla aterialla syödä jos haluaa että rauta imeytyy mahd. hyvin.

Selällään olosta: tuskin siitä on haittaa jos ei se tee pahaa. Esikoisesta ei tehnyt ja nukuinkin aina selällään. Ihan terve ainaki siitä tuli. :D Mut nyt pitäis kai välttää sitä kun tekee oikeesti tosi pahaa. Vaikuttaa varmaan vauvankin verenkiertoon jos muakin ihan huimaa.

Sellasta. Nyt öitä! :wave:
 
heips,

pitkästä aikaa saan taas kirjoitettua jotain. kirjoitin kyllä eilen pitkät stoorit, mutta hävis sitten lähetys vaiheesa, p*****e! täytynee nyt sitten yrittää paremmalla onnella.

mulla ollut törkee väsymys tässä jonkin aikaa ja meinaa olla puhti vähissä. ja lisäksi ei oikeen mieltä nostata että mun terveet elämäntavat lösähti totaalisesti sokerirasituksen jälkeen... kun kuntoilu oli pakko lopettaa kipujen ja hiljaisen vauvan johdosta ja sokeri arvot eivät olleetkaan koholla niinkuin olin kuvitellut niin kyllä nyt maistuu karkki ja kaikki muukin hyvä... pitäis saada vaan itseään niskasta kiinni pikaisesti tai olen kohta samanlainen virtahepo kun ennen laihdutuskuuria. :eek:

mullakin toppatakki ongelma. vetoketju saattaa paukahtaa koska vaan seinään. ei sillä, rakastan tätä vauvamasua yli kaiken :heart: ja ylpeänä kannan sitä, kun vaan sais pakkaselta suojattua. yläkerrassa on kyllä vanhat talvitakit, joita toivoin etten enää koskaan olis niissä mitoissa, mutta nyt voin harkita niitä hakevani.
mutta ne toppahousut!!! meinasin kuolla nauruun kun niitä koitin niin mulla olis mahtunut niihin kaksi ja puoli nykyistä persettä! :LOL: :LOL: :LOL: melkoinen täti olen ollutkin, huh huh... onko kukaan nähnyt missään äippämallisia toppahousuja?

siniraita, mulla neuvolantäti epäili rauhallisista sykkeistä johtuen poikaa, sinulla tyttöä... mikähän on oikea asian laita?

möökö: eipä ole äippärahapäätöstä näkynyt täälläkään. tiedä sitten koska tulee. sairaslomapäätös tuli kyllä nopeasti ja positiivista oli sairaslomani kohdalla se, että mela maksoi siitä sen kelan omavastuuajan...

voipahan taas hyvällä omalla tunnolla tehdä lisää hankitoja. uusi digikamerakin oli pakko investointi että saa sitten ottaa paljon kuvia vauvelista ja mies halusi ostaa vauvalle otsakuumemittarin välttämättä :) ja kylpyamme ostettiin keskiseltä sellainen missä oli muotoiltu pohja ihan pienelle ja toisessa päässä sellaiselle joka istumaan opettelee, tulppa pohjassa ja 22 egee kustansi, eli ei kallis. tuolla keskisellä näytti muutenkin olevan lähes kaikki vauva tavarat tosi paljon halvempia kun esim tampereella tai jkl:ssä.

kannattaako sitä muovitettua froteeta ostaa aikuistenkin sänkyyn siltä varalta että vauva nukkuu siellä välillä vieressä? kokemuksia? vai tuleeko vuotoja pahemmin nykyajan kaupan vaipoista? niitä olen ajatellut käyttää öisin ja päivisin sitten yritän alkuunsa kestoilla, tai itse asiassa mieheni on niin kiinnostunut kestosysteemeistä, että olen kanssa lupautunut yrittämään niiden suhteen parhaani.

selällään en minäkään meinaa pystyä olemaan ja sitä oli jo alusta asti... välillä helpotti mutta nyt taas tulee äkkiä yökkö olo... ja kummallista kyllä vasen käteni puutuu vähän väliä, vaikka tekisin jotain kotitöitä. ihmetyttää. onko muilla puutumis ongelmia?

näytän yhtyvän näihin kaikkiin kipuilu juttuihin, sillä mullakin välillä viiltää jompaakumpaa rintaa aika ilkeesti. :kieh: alussa oli sellaiset fiilikset että ihan kun olis nännejä pyörittänyt nokkospuskassa, mutta nyt tosiaan ollut välillä ja onneks harvakseltaan sitä vihlontaa. maitoakin multa tuli, mutta on jo loppunut...

kaikille paksuja vointeja ja anteeksi jos oli paljon valitusta.

t. soikku :heart: minttu 29+4 siis 29+5 (kello jo näköjään yli kahdentoista) hyvää yötä!
 
toukka 2008 :hug:

Tinttu Tilattiin ne tummat liilat, tykkään ko. väristä niin älyttömästi muutenkin :) Ja sopivat värinsä puolesta tytölle että pojalle (vaikkei sillä kyllä mitään väliä oo). Tosiaan se kasaus onnistui parhaiten ihan omalla järjellä, ne ohjeet oli todella huonot. Pitäis antaa ihan palautetta Briolle..

Minä tyhjäpää unohdin äsken kaupassa pankkikortin tunnusluvun. Tuli aivan totaalinen katko.. Näitä on kyllä alkanu tulemaan mullakin, siis näitä unohteluja ym.. Minkälainen sitä mahtaa olla tammikuussa :D

Selällään oleminen ei onnistu täällä, tulee sellainen olo ettei saa henkeä. Vauveli alkaa myös potkia aina tosi paljon jos/kun olen selälläni.. Nyt onkin taas ollu aikamoista mylläystä tuolla mahassa viime päivinä, yritän koko ajan arvailla että missä asennossa vauva potkiutuu, mutta ei kyllä osaa sanoa...

Muoks: Soikku-83 Mulla puutuu kans kädet helposti jos oon selälläni, huomasin sen hammaslääkärissä. Sormet puutui joka kerta siellä käydessä.. Jalat puutuu istumisesta aika helposti, varmaan painaa tuolin reuna jotenkin..

Jonniina 28+1
 
Moikkulis!!

soikkuli83; en minä noista sykkeistä juuri perusta, olen kuullut niin eri päin noita syke juttuja, ja meillä ainakin vauva vispasi just sykkeiden kuuntelun kovasti.Ja kolmella pojalla meillä ollut jokaisella ihan omanlaiset sykkeet. Ja meidän neuvolan täti :D en jaksa edes alkaa kertomaan...Sen mielestä on niin turhaa mun käydä 36+ lääkärillä.. Varmaan ihan turhaa näin uudelleen synnyttäjällä jolla paikat aukee yleensä 33+ viikon jälkeen.. :/ mutta MÄHÄN MENEN. Muutoinkin kun pitäisi käydä lopussa tiuhaan niin tooosi nihkeesti olisi sitten aikoja antamassa.

Lahden tapaaminen; itseäni olisi kovasti kiinnostanut tavata ja laitoinkin itseni listaan mutta on tuolloin toinen sovittu meno illalla ja en päivällä jaksa kyllä lähteä ajelemaan kuitenkaan pitkää matkaa, että illalla jaksan.Mutta jos seuraavalle tapaamiselle sitten pääsisisn mukaan tulemaan.Tää joulun alus aika mua muutenkin tökkii, kun on kaikenmaailman sukulaisilla käytävä vaikka hitto se sama tie tulee kyllä meillekkin päin.Miksi mun täytyy vimosillaan istua monia satoja kilsoja autossa kun suksulaiset (aikuiset ilman lapsia) ei voi ajella meille ja valittelee kiirettä, juu ei meillä kiirettä ole 4 lapsen kanssa ikinä... :headwall: Mutta yhden reissun heitän mieluusti vaikka päällään matkustaen Hesaan vaikka kuinka menisi koko päivä, mutta haluan nähdä suvun uusimmat vauvat livenä :heart:

ON; mulla supistelee usein jo yöllä levossa. Mies kyselee öisin että joko lähdetään kun unissani valittelen kai supistuksia, joihin kyllä herään kun vallan käy puristamaan.Ei ne kipeitä ole mutta yli puoli minuuttia kestäviä hienosti.. Täytysköhän käsikopelolla koklata onko kohdunsuu takana iteltään, taitais olla muutamat steriilit hanskat jemmassa.. Kaipa sen verran gynen luennoilta on jotain jäänyt mieleen,miten ja minkä tuntuinen pitäisi olla..muutoin ihan ok fiilikset tässä olisi, tänään vähän täytyy shoppailla jos jakselisi.Tulikos ne veronpalautukset 4.12? tietää vähän budjetoida noita ostoksia ettei ammu yli..

Nyt vaan nautitaan joulun alusta, itse nautin niin joulusta, jotenkin mulle se on talven koho kohta ja nautin valoista, lasten jännityksestä ja ilosta, yhdessä tekemisestä ja leipomisesta.Harvemmin saan stressiä siitä aikaiseksi, hiljaa hyvä tulee :)

sini ja viikot oli...30+ 3
 
Voi räkä mikä maailman huonoin päivä takana.

Kolmatta kertaa ilmoitin työnantajalle, että josko voisivat toimittaa sairauspäivärahaan tarvittavat paperit kelaan. Väittäävät, että ovat jo kahdesti laittaneet ne sinne, mut et kela on hävittäny. En kyllä usko että ne nyt kahdesti voivat samat paperit hävittää. :headwall: :headwall:

Ärsyttää niin paljon, kun hoidin oman osuuteni hakemukseen jo 27 LOKAKUUTA ja vieläkään ei ole tapahtunut yhtään mitään. TAHDON RAHANI!!!! |O

Tänään oli sit se sokerirasitus ja huomenissa pitäisi saada tulokset. Taidan tänään vetää mielettömät määrät namuja, jos jäävät sitten viimeisiksi :whistle:

Jaksamisia kaikille äideille ja olkaa varovaisia ulkona ettette lentele pitkin ja poikin. :heart:

Tympääntynyt, kaltoin kohdeltu Smirge ja Viuhti

Muok. tulipas tuohon tosiaan valitusta :LOL:
 
Toukka: :hug: Mitä tuohon voi sanoa......

Treffit Lahdessa kuulostaa hyvältä! Mistä suunnasta te muut, Matma ja kuka se toinen junalla tulija olikaan, olette tulossa? Itse tulen Riihimäen suunnasta ja ajattelin kanssa kävellä asemalta keskustaan, eli jos joku on seuraa vailla ni ilmotelkaahan!

Töissä on tällä hetkellä ihan katastrofaalinen tilanne.. Kaikki työntekijät on sairaana tai puolikuntoisina ja minä täällä yritän kökkiä vaikka ei millään jaksaisi.. Stressaa kun ei saa kaikkea tehtyä ja koko ajan on kiire! No viimeksi jo neuvolassa kyseltiin että jaksanko vielä ja silloin sanoin että jaksan, varmaan kohta on kuitenki myönnettävä että enää ei voimat riitä.. Jos nyt jouluun asti...

Haettiin vaunut ja koottiin ne tossa viime viikolla.. Nyt meillä on sitten siellä jo testaajia, kissat ei malttais millään pysyä poissa! Jo tossa nauroinki että päästäisiinköhän kokeilemaan 5-pistevöitä niillä!! :LOL: No mutta pitää vaan nyt yrittää pitää ne poissa sieltä, muutoin ei Mytty mahdu enää ollenkaan sinne nukkumaan sitten kun se aika koittaa..

Äitiysrahapäätöksestä sen verran että kuinka kauan teillä on sen saamisessa vieny? Kun tässä alkaa jo pikkasen itsekin ihmettelemään missä ihmeessä se viipyy, pitää kai soittaa sinne KELAan jos se nyt ei heti ens kuun alussa ala ilmestyä... Äitiyspakkaus tuli kuitenki niin että paperit on ainakin päässy oikeaan paikkaan..

Perhevalmennus meillä jo oli, aika aikaisessa vaiheessa.. Kolme kertaa olis ollu mutta just en päässy siihen mihin olisin halunnu, eli kun puhuttiin synnytyksestä.. No onnex sitä tietoa saa nykyään niin monesta paikasta ja pääsee sinne Päksiinkin tutustumaan kun tästä vielä vähän "kasvan".. :)

Mutta tässä kuulumiset tällä kertaa, varokaahan tuolla ulkona siellä on petollinen keli!! :heart:

Mytty 28 + 0
 
Äitiyspäivärahapäätöksistä sen verran,että kuulin juttua että alkaavat käsitellä ensi vuonna äitiyslomalle jäävien rahahakemuksia 15.12 alkaen. En tiiä pitäkö paikkaansa, mutta itse en siis ainakaan siitä vielä panikoi. :)
 
äitiyspäivärahapäätöksien ja äpakkauksen perään soittelin minäkin tänään ja sano että menee joulukuun puolelle että saavat 2007 verotiedot.. no mutta kun mullehan se raha tulee samojen tulojen perusteella kuin esikoisesta joten niillä on jo kaikki tiedot sielä... ottaa jo päähän, mä haluun sen pakkauksen |O :whistle:

Nyt en kyl muista yhtään mihin piti kommentoida :ashamed: , ainiin siihen vauvan koko vs. äidin paino siihen piti sanomani, että ei kyllä kulje ihan käsikädessä..
Siskolle (normaali painoinen) tuli 6kg raskauden aikana ja vauva painoi 4040g, joten yhtään ei sille tullut ylimääräistä, ja vauva kuitenkin oli "iso", ottaen huomioon että tuohon 6kg sisältyy myös istukanpaino,lapsivedet, turvotus jne.. eli loppuenlopuksi siskoni laihtui raskauden aikana alkupainostaan.
Itselleni taas tuli huikeat 17kg ja poika painoi 3720g..

kuupas rv28+0 :D


 

Yhteistyössä