toukka: Mäkin oon kuullut, että äippäraha voidaan laskea vaikka 1 kuukauden tulojen mukaan, jos sulla on osoittaa että tulot ois jatkuneet sellaisina jos raskautta ei olisi. Epäreilua jos sairaslomalle jääminen romauttaa sun päivärahan. Kannattaa tosiaan käydä kelassa juttelemassa siitä. Mäkin kävin siellä säätämässä kun aloin just yrittäjäksi ja yel-tuloni on ollut niin pieni ja ehdin maksaa vakuutusta vain pari kuukautta, joten se perusteella laskettu päivärähä olis ollut ihan naurettava. Hiki nousi pintaan kun huomasin sen... Mutta kelassa oli ihana setä joka soitteli joka suuntaan ja löysi mulle sellasen "laskutavan" jolla se on jopa vähä isompi ku viimeks. =) :hug: halaus sulle, toivottavasti asia selviää.
kuupas: Saako kysyä paljo sun sf-mitta oli? Mun vauva oli kans viimemittauksella poikittain ja saatiin tosi pieni mitta. HUolestuttaa vaikka lääkäri rauhoitteli ettei hätää... Kauheita painajaisia muutenkin alkanut nähdä että kaikki ei olekaan kunnossa. Taidan ruinata ylimääräisen ultran seuraavalla käynnillä, joka on keskiviikkona. Silloin siis kontrollikäynti ton pienen sf-mitan takia joka oli 21,5 rv 27.
Absa: :hug: Mulla vähän sama tilanne, et paljo joululahjoja ei ostella. Joudutaan asunnon vaihtamisen takia maksamaan ens kuukausi (no onneks sentään vaan yks kk) kahta asuntoa päällekäin ja opintolainan lyhennyskin erääntyy just sopivasti. Kaikki rahat menee ja jotain jää varmaan maksamattakin. :headwall: Mutta en ota stressiä siitä, jouluna tärkeintä on yhdessä oleminen eikä lahjat! :heart:
Lahopäisyydestä: Musta on tullut ihan laho vaikka oon syönyt noita omegakolmosia. Jotain kuohuu yli ja se on ikävä kyllä nyt noi firman asiat. Olin tänäänkin asiointikierroksella niin pöljä etten kehtaa ees puhua. Onneks yhtiökumppanina on oma veli, se ymmärtää ja vaan nauraa vaikka mitä toilailisin. Ja aika kevyesti otti tonkin kun olin unohtanut tehdä yrityksen osoitteenmuutokset kun muutettiin ja meidän postit on palautuneet bumerangeina lähettäjille.

Tosi noloa... Laskut ja kaikki. :headwall:
Nyt muuten kannattais aloittaa
maitohappobakteerien syöminen. Jonkun tutkimuksen mukaan vähensi yli 50 prossaa lasten allergioita ja atooppista ihottumaa jos on siihen taipumusta. Esikoisesta söin myös 3 kuukautta ennen laskettua aikaa sekä imetysaikana ja tosi terve tyttö on ollut. =) Kallis vauvavakuutus mennyt ihan hukkaan, mutta parashan se on niin.
Hankinnoista: Noniin, nyt meilläkin on aloitettu. Tilasin kasan kestovaippoja netistä. Ja sain myös muutaman kavereilta, niitä äitiyspakkauksen vaippoja. Voi miten pieniä! Suloisia, mut ne ei kyllä kauaa mee. Jos yhtä pullea tulee kuin esikoinen niin varmaan kuukaudessa jo kiristää. Ja lajittelin vanhat pyyhkeet kasaan, ompelen niistä sisävaippoja. Voin laittaa kuvia ja ohjeita sit ku valmistuu jos joku muukin innostuu. =)
Vibrasta: No poikaolo mulla on ollut muutenkin, ja nyt varmistu. Taidan tilata lisää niitä vaippoja koska täähän tärisee ja pissaa sit ihan koko ajan!
Hyvää viikonloppua kaikille! :wave: