Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~



26.1.2009
nanada (31v).....................???..................esikoinen

31.1.2009
Bianca...............................EKKS.................05/07.....poikaolo
Miss Blue (27v)................... SAS...............neljäs

1.2.2009
zelda.........( clomit).............???...............-98,-01,-05
Rosinantte............... ..........SAS................esikoinen .....poikaolo
rimpuli 1-10.2.08.................???.................2km
mimosa28................... ........???..................07/97, 05/00,01/05
Tiitteräinen.........................OYS..................kolmas
höpsötys(32v)....................kaks.................03/02 POIKALUPAUS
Keltamo...............................???..................tyttö 04/06

2.2.2009
Minni G.............................. TYKS..................8/06.....poikaolo
siniraita.....................???............... viides, KM -05 TYTTÖLUPAUS
manina................................HYS...........
Matma(27v)........................KOKS.................toinen TYTTÖLUPAUS
lillip(33v)..............................???...................neljäs
Meikku.................................???.....................esikoinen

3.2.2009
aply......................... ........ KAKS........... ..03/07 POIKALUPAUS
RasuNaamari(25v)............SEKS.................04/04 & 06/07
Jana85........................... ...???...............
trionäiti (26v)....................???.....................01/03, 04/04, 10/07
Heidi- ...............................OYS...................esikoinen TYTTÖLUPAUS
Jolie.................................. K-SKS................esikoinen
annis84.............................kättäri...............esikoin en..TYTTÖLUPAUS


4.2.2009
Heksamiina.. (IVF).......... TAYS .....
mina78............................SEKS...................11/99
zelda...............................OYS..........
jaana25.................. .... .. KYS...................11/03, 11/05, km 3/08..tyttöolo->TYTTÖLUPAUS
Tinttu (20v)...(Clomit).......KAKS.................esikoinen.....tyttöolo-> ;POIKALUPAUS
Mangusti80.......................TYKS.........
Orchid x2..........................KOS/H..............poika 01/06,enkelipoika 06/07
hepu79.............................kättäri....................tyttöolo
Helmivauva09......... .......LKS......................neljäs POIKALUPAUS??


5.2.2009
KössiKenguru.(30+v)........NKL..................kolmas
haavemamma73(35v)..( clomit)..PHKS......esikoinen.......poikaolo->TYTTÖLUPAUS
luppana.............................KYS..................pojat 05 ja 07
Kismet7...........................SATKS...................tyttö-03.... ........poikaolo->POIKALUPAUS
toukka 2008............ ........PHKS ........esikoinenPOIKALUPAUS


6.2.2009
savu......................... ....... ???.............
Brierhip............................. TAYS.......02/06 & 08/07

7.2.2009
Martta75...7-10.2.2009....???........... ...
Neiti22..............................PHKS.................esikoinen
Kukka80(28v)....................TYKS.................esikoinen
Lastwish...........................Kättäri...............viides
pinja87........................... LPKS.........10/6, km5/08...poikaolo
Soikku-83..........................KS-KS.................esikoinen

8.2.2009
Mammutti-Mamma........... HYS....................-98 ja -99
Mööko............ ..................SEKS..................Viides...poikaolo
labello (23v)..................... KYS...........poika04/06.......poikaolo->TYTTÖLUPAUS

9.2.2009
Karvatonkoira(29v)......... KYS.................02/04, 07/07..POIKALUPAUS
Laa(22v)..........................KOKS..................08/07.........poika olo
tyypin äippä (27v)...........SATKS..................poika 03/07......tyttöolo->POIKALUPAUS

10.2.2009
Taavetti81............... ....... ???.................... esikoinen
muumiska................ ...... ???......................neljäs, KM 2/08
millla................................KAKS.................. POIKALUPAUS
Rosa84............................???.....................toinen
Lorelai (26v)................... KOKS...........10/03..........tyttöolo->POIKALUPAUS
KvartÖver(29v)........ ...... KOS ...................esikoinen....poikaolo->TYTTÖLUPAUS

11.2.2009
fariini...................... ...... ÅCS.....................12/05 & 07/07
Audriina..........................KS-KS..................esikoinen POIKALUPAUS
Nigella(32v)...............naistenklinikka.........esikoinen..poikaolo-> TYTTÖLUPAUS
Jouhanna.........................???......................poika 11/06 POIKALUPAUS

12.2.2009
Aamue(19v)....................SATKS........................esikoinen POIKALUPAUS

13.2.2009
Niiskunenä -78(30v).....K-HKS..................esikoinen..tyttöolo->POIKALUPAUS
Hepsis.........................naistenklinikka.......toinen..POIKALUPAUS
Phoebs.........................PHKS.....................esikoinen

14.2.2009
Tiiu87...14-16.2.09..........SEKS...................esikoinen
nasu07............................KAKS...................esikoinen
jospi................................KYS......................esikoinen
hemuliina........................???.......................viides

15.2.2009
pirppis79................. .... OYS......................esikoinen..POIKALUPAUS

16.2.2009
Lumikello75................... LKS......................viides
tiivi87.............................???......................
jennuli (28v)..................PHKS....................esikoinen
Bourriquet(29v]............naistenklinikka........esikoinen
mutzi81...................... ...K-SKS......................kolmas,eka yhteinen
iiro78.............................???.........................toinen
cockeri...........................???..............POIKALUPAUS
lilli84.............................kättäri............eikoinen POIKALUPAUS


17.2.2009
Caro79.......... (IUI).........TYKS.....................esikoinen POIKALUPAUS
tatuka(35v)................... .TAYS.....................toinen...........poikaolo
Maya82(26v).........(IVF)..TYKS............tuplat, esikoiset....tyttö+poikaolo
nimiko(36v).....................kättäri...................esikoin en
Mippu85...........................L-pks....................09/05
Emsa...........................naistenklinikka..........esikoinen..poikaolo ->TYTTÖLUPAUS

18.2.2009
Mabbe............................KAKS....................toinen, -03
jonniina..........................PKKS.....................KM
Pixie............................... TAYS.....................toinen............poikaolo
Pixiedust(35v)............... K-HKS....................esikoinen
minnasp(24v).................kättäri..................tuplat,toinen ja kolmas
unikeko80......................SÖS(ruotsi)......................


19.2.2009 kuupas........................ ..HUS......................12/07...........tyttöolo
sasuliini87(21v).............PKKS......................tyttö 10/06 POIKALUPAUS
Mytty09(29v)...................PHKS...................esikoinen TYTTÖLUPAUS?


20.2.2009
sinituuli.(28v)..................TYKS.................... neljäs
Kyrsä (24v)................... K-HKS....................neljäs...............tyttöolo->TYTTÖLUPAUS
JeJa(30v).......................TYKS.....................kolmas
tyttö-nen(18v)...............KOKS....................esikoinen
kikka74...........................jorvi......................toinen,1998
vantti74(34v)..................???......................esikoinen

21.2.2009
Sini74......................... ..Jorvi............tyttö 05/2005
LuNaria(30v).. ..............SEKS......................08/07
iitukka(30v).( IVF).. ......PHKS..............toinen, 8/06.......tyttöolo

22.2.2009
kuume82......................TAYS.....................esikoinen
EllaMaaria.....................EKKS....................esikoinen
Lillukka71(37v).............K-HKS...................07/07......poikaolo?
lentoemo-76.................italia......................esikoinen...poikaolo->TYTTÖLUPAUS
jopa73 (35v)...................kättäri.......... .....toinen, 11/02

23.2.2009
absa(23v).......................KYS.....................esikoinen POIKALUPAUS
smirgelin.........................SAS.....................esikoinen
pur(28v)..........................???.....................esikoinen...tyttöolo->TYTTÖLUPAUS
Viviska.............................kät.....................esikoinen

24.2.2009
Sleeping (26v)............... NKL...................pojat -04 ja -06...poikaolo
Marry..............................???....................esikoinen
Huanita...........................KOS...................esikoinen...poikaolo->POIKALUPAUS

25.2.2009
Abu (26v)....................... HYS...................toinen, 10/07
Prilli (37v).......................???....................kolmas
Mae...........(clomit)..........KOKS............... poika08/05.........tyttöolo->POIKALUPAUS
Finttu...(icsi)....................???...................esikoinen

26.2.2009
kimallus......................naistenklinikka.......12/07
PirjoKyllikki85.................???....................kolmas,eka yhteinen POIKALUPAUS
ronttuli08......................???.................... POIKALUPAUS
vimi(23v)..................................OYS..............esikoinen, poikaolo

27.2.2009
uusioäippä......................TYKS.................kolmas,eka yhteinen TYTTÖLUPAUS
Naru................................???...................poika 07
Charlott(21v)...................KYS..................esikoinen TYTTÖLUPAUS
Virme(24v).......................OYS.................esikoinen
Miiuliini85(23v).................SEKS................esikoinen
Tuulikki73(35v)................Irlanti...............esikoinen
conne(33v)................OAS/OYS........pojat10/00, 03/03,10/05..tyttöolo?->POIKALUPAUS
AngelaAnakonda...............???...................tyttö-05 TYTTÖLUPAUS

28.2.2009
Kärppänä heinälatoon.....TAYS...............
tuulen sydän..................???...................kolmas
paveliina..........................TYKS...............09/07


???
Eliza82...................???................
marilin............................??? .....
tripletti meillä.................???..................neljäs
shannah........................???
jenni1............................???....................toinen TYTTÖLUPAUS


Yhteensä 112+ onnellista odottajaa!


Huonoja uutisia saaneet
Taaperot x4..............KM......................12/04, 12/05. 1/07, 3/08 ->Uusi LA toukokuussa 2009!!
rytinä....................17.6.KU....................toinen
Dada.........................KM.......................esikoinen
Mimona...................tuulimuna...............toinen
Illuusia......................KM........................toinen
nasumasu.................KM........................toinen
kassu........................KM........................viides ja kuudes
hilmuska...................KM........................01/07
Tittan........................KM........................esikoinen
Angelmum............ ..KM rv14+....06/00, 07/03, enkelipoika 11/06
Ursus maritimus.....Kohtukuolema rv23+ (turner).............kuudes/ 6/95, 1/98, 2/00, 11/02 ja 8/05. (+ 3/07 sijoitettulapsi )

Aiemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1073303 (linkki kerhoon)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1062475
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1090321
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120208

Ilmotelkaa muutoksista tai virheistä niin lisäilen/korjailen
 
Tuota pitäs vähän muokkailla nyt kyllä tuota listaa se on ihan sekasen näkönen :ashamed: kunhan saisin tässä aikaseks...
ja kertokaas te tietokonenerot,mtä mä teen väärin,kun aina kun kopsaan ja liitän tuon listan niin kaikki värit häviää? millä ne saa pysymään ettei aina tarvis mennä kaikkia läpi uudestaan?

tänne ei mitään uutta tänään..

labello ja mytty 21+2
 
Hei, pitkästä aikaa kirjoitan. Mukavat viikot alkaa olla meillä helmiodottajilla. Itselläkin tänään 18+6, rakenneultraan aikaa vielä reilu viikko eli ensi viikon pe se on. Tämä aika raskaudesta pitäisi olla mukavaa oireetonta aikaa nähtävästi, mutta itsellä se ei sitä ole. Käväisin jo synnytys ensiavussakin pari viikkoa sitten kovan mahakivun vuoksi. Syy ei täysin selvinnyt, mutta vauvalla oli kaikki ok. Lääkäri epäili kohdun kannakkeiden/kannattimien (en muista tarkkaan) aiheuttavan kovaa kipua. Levätä pitäisi suurin osa päivästä, vaan miten lepäät kun talossa 4-vuotiaat kolmoset ja muutenkin elämän tilanne aivan mahdoton.

Kuulun myös näihin supistelijoihin. Jo tuolloin ensiapun käynnin aikana tilanne oli sama eli maha on koko ajan tosi kova ja oikeastaan vain kunnon levossa rentoutuu. Ei ole suoranaisesti kipeä, mutta ikävän tuntuinen. Kohdunkaulaa oli kuitenkin 6cm eli ei taida vaikuttaa nämä supistukset (jos ne niitä edes on) tilanteeseen. Samaan tilanteeseen liittyy sitten selkäkivut. Välillä yläselässä, välillä alaselässä. Minun kroppani ei ole kovin innoissaan raskaudesta, ei se meinaa kestää tätä millään. Ja la:aan aikaa vielä paljon, joten ei voi muuta kuin toivoa, että kaikki menee hyvin.
 
Huomenia mammelit,
tänne ei ihmeitä kuulu, mieli ollut paljon parempi rakenneultran jälkeen.

Labellolle taas kiitos :flower:

Eikö kellään täällä siis ollut kokemusta Gesslein Future yhdistelmistä?
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/250#

D-vitamiini Sain neuvolasta ohjeen aloittaa D-vitamiinin. Eikö muut saanut? Ostin multikalkin, niin saan samalla myös kalkkia :)
Soitin myös eilen teratologiseen:Lakritsirennie on sallittua ja ostin myös Basiron salvaa naaman kukintaan, sekin sallittua tavaraa.

Eilen olin venyttely tunnilla ja huomasin miten jäykkänä paikat on, ei varmasti pelkkä raskaus vaan ikäkin ym. Treenasin joskus karatee ja olin tosi liikkuva silloin. Täytynee ruveta käymään vaikka kerran viikkoon venyttelemässä tai sitten siellä Bodybalancessa.

Tänään rakas kihlattuni täyttää 36v ja anoppi tulee sumpille. Itse olen ilta-töissä, niin annoin eilen ukolle ohjeet ja tein esivalmistelut omppupiirakkaan, on sillä jännää kun se väsää äidilleen piirasta iltasella :) Pääsen itse kerrankin valmiiseen pöytään :D

Mukavaa keskiviikko päivää!

haavemamma ja nöksy 21+6
 
hei uusi ketju :D jee...

sairaslomista 3 päivää olin alkuraskauden pahoinvoinnin takia, nyt 3 päivää flunssan vuoksi, mutta tuon selän takia tiedän että tuun jäämään töistä pois jo varmaan useamman viikon ennen la. siltä ainakin nyt tuntuu...


vitamiineista mä oon alusta asti syönyt kalkkia jossa on mukana d-vitamiini (käytän maitovalmisteita niin vähän), sen lisäksi syön b-vitamiinia, koska myös lihaa menee suht vähäsen ja mulla on kerran todettu b12-vitamiinin puutostila (vaikuttaa hermostoon) joten näillä mennään, kasviksia ja marjoja meneekin sitten vaikka kuinka..


nyt en saa päähäni mitä piti edellisestä ketjusta kommentoida, mutta kaikille mukavaa alkavaa lokakuuta... mulle sopisi aikahyppy joulukuulle... =)
 
Pystyykös tonne listaan vielä lisämään :D voisin sinne hypätä jos pääsee eli laskettu aika 14.2 :heart:
Mua on kans välillä supistellu,varsinkin jos on liikeellä pitää monesti tahtia hiljentää ku tulee sellanen epämukava olo.Tänä aamuna vihlo ihan hirveesti koko mahaa ja varsinki alamahaa.No mutta nyt teen juontiin ja sitten liikenteeseen :wave:
 
Aktiivisesti olen teidän juttuja käynyt lukemassa, mutta itseltä rekisteröityminen jäänyt. Eli täällä laskettu aika 1.2, nyt rv 22+3. Ennestään tyttö 04/06. Silloin oli kokoajan selvä tyttöolo mut nyt ei mitään... ajatukset vaan heilahtelee pojan ja tytön välillä. Rakenneultra oli viime perjantaina ja ei kyllä haaruksia vilautellut :( Olisi ollut ihan hauska tietää.

Viimeksi raskaus meni muuten hyvin lukuunottamatta järkyttäviä lonkka- ja jalkasärkyjä jotka on taas käynyt vaivaamaan. Nyt oli myös pitkään huono ja etova olo. Painoa on tullut jo 5-6kg. Olen syönyt normaalisti ja liikuntaa olen lisännyt enemmänkin kuin tuplasti. En tiedä mistä johtuu... Esikoisesta tuli reilusti yli 20kg, mutta silloin herkuttelin ja liikuin vähän. Nyt päätin että teen toisin mutta samaa tahtia meinaa kertyä. Toivottavasti tasaantuu.

Mulla myös välillä lenkillä ollessa käynyt supistelemaan tosi inhottavan tuntuisesti. Ihan kuin olisi hirveät paineet mahassa. Hankala kuvailla... tahtia joutuu välillä hiljentämään.

Niin ja liikkeistä... Ihanaa kun ne on tuntunut jo monen viikon ajan. Päältäkin tuntuu nyt ja näkyy. Esikoisen aikana taisi mennä viikolle 25 ennenkuin tunsin mitään. Molemmissa raskauksissa istukka etuseinämässä.

Mutta on ollut kiva käydä lukemassa teidän juttujanne! Ja hyvää odotusta ja masunkasvua kaikille.
 
Heippodei uudelle listalle :wave: Ihanaa, jo lokakuu! Minä kans mielellään hyppäisin jo joulukuuhun...ja jouluun!!! Voi kun rakastan sitä aikaa!! Yhtenä päivänä leivoin porkkanaleivoksia... uunista tuli ihan jouluinen kanelin tuoksu ja kynttilät paloivat....voiiih... :)

Meillä rakenneultra huomenna. Jänskättää totisesti!! Vaikka olen tuntenut hentoiset liikkeet jo rvkolta 13, niin mun mielestä ne ei ole yhtään vahvistuneet :ashamed: Toisaalta mun muistaakseni myös istukka etuseinämässä mutta silti... arvatkaa miten paljon murehdin vauvan vointia :/ no, huomenna selviää. Apua, miten jännää...

sairauslomasta olin rvkon 13 pois töistä mielettömän väsymyksen ja pahoinvoinnin takia. Saikulla olo koheni huomattavasti, tosin tuli viikko raskauttakin lisää... Sen jälkeen jaksanut töissä hyvin.

Ja tervetuloa uudet :flower:

Siirryn taka-alalle murehtimaan huomista...

UÄ 18+4
 
sleeping
Jee, lokakuu!! Vielä puolet odotuksesta jäljellä, mutta onhan tää aika kulunut tähänkin asti suht nopeasti.

D-vitamiinista: Mulle neuvolatäti käski käyttämään, mutta olen jo syönyt useamman kuukauden ajan kalkkivalmisteita, joissa on d-vitamiinia mukana, joten jatkan niiden syömistä.

Soitin juuri naistenklinikan diabeteshoitajalle ja kysyin maanantain pilkäaikaissokeriarvon ja se oli 6,5. Ihan tyytyväinen olen. Vois vielä matalampikin olla.

Täälä on flunssa tuloillaan. Varasin mulle ja miehelle viikonlopuksi kylpyläreissun, mutta en nyt tiedä päästäänkö lähtemään, jos meillä on flunssa, tai jos pojat tulevat kipeäksi, niin heitä ei voi hoitoon laittaa. Katsotaan...
 
Minäkin kirjoittelen pitkästä aikaa kuulumisia. Raskaus ei todellakaan ole ollut ihanaa minulla, rv 6 alkaen olen oksentanut niin paljon että tipassa olen ollut neljään eri otteeseen sairaalassa. Nyt sitten menin lääkäriin kovien polttojen ja supistusten takia ja totesivat siellä että minulle on tullut vasemalle puolelle nivustyrä. Mitään painavaa en saa nostella tyrän ja supistusten takia, joten kirjoitti minulle sairasloman äitiysloman alkuun asti. Rakenneultraan olisi vielä pari viikkoa ja nyt pitäis mennä kilpirauhaskokeisiin koska paino vaan laskee laskemistaan oksentamisen takia. Toivon niin kovasti että olisi jo helmikuu ja kaikki tämä takana päin. Neuvolassa minuakin neuvottiin aloittamaan D-vitamiinin käyttö maaliskuuhun asti. Mukava lukea teidän muiden raskauksista kun itse ei ole kovin voinut nauttia omastaan:)
 
Glow
Heissan.
Neuvolassa käyty näin lokakuun alun kunniaksi :D
Rv 20+3
Painoa mulle tullut vaan 2kg tähän mennessä.
Sf-mitta vähän yläkäyrääkin ylempänä, eli 21cm. Se varmaan siitä tasaantuu.
(Esikoisella mentiin keskellä ja alakäyrällä ) .
Hemppa 117, rautaa pitäisi lähteä ostamaan. Ja verenpaine oli jotain 120/76. Mulle jo korkee... heh,heh.
Ensiviikolla käyn hakemassa raskaustodistuksen, jotta saan sen ajoissa töihin vietyä.
Väsyttää ihan älyttömästi, joten taidan tästä lähteä päiväunille.

Huomenna rakenneultra!!!
 
Moikka!

En ole kirjoitellut aikoihin, kirjoituksia olen kyllä käynyt ajoittain seurailemassa. Kävin tänään ylimääräisellä neuvolakäynnillä, kun halusin varmistaa, että vauvalla kaikki on hyvin. Ja voimakkaat, hyvin vaihtelevat sydänäänet sieltä kuului.
Minulla todettiin viime viikolla tiistaina syvä laskimotukos vasemmassa pohkeessa ja hommaa on tuossa hepariinin pistämiseen totutettelemisessa. Hassua sinäänsä, kun työnsä puolesta joutuu ihmisiä päivittäin pistelemään. Tukisukkaa joutuu myös pitämään n. vuoden ajan. Naureskelinkin miehelleni, että on suoranainen ihme, että se pitää mua enää millään lailla viehättävänä, kun vatsa pömpöttää, on mustelmilla ja toisessa jalassa komeilee paksu polvisukka. =)
Sairauslomista: olen nyt siis sairauslomalla päivää vajaan 2 viikkoa. Tätä ennen olen ollut pois muistaakseni yhden päivän selkäkipujen vuoksi...
Supistuksia tulee silloin tällöin, mutta eivät onneksi ole kivuliaita. Voimia kaikille, jotka jo nyt joutuvat kipeitä supistuksia sietämään. Ja mielestäni saa ja pitääkäydä tarkistuttamassa, etteivät supistukset ole synnytystä edistäviä. Siskollani oli paljon supistuksia jo raskauden alkuvaiheista saakka. Ei itse pitänyt niitä edes kovin kivuliaina, mutta olivat kuitenkin saaneet kohdunkaulan lyhenemään ja kohdunsuun hieman avautumaan. Viikolta 20-> oli ylimääräinen liikunta kielletty ja olisiko ollut viikko 27, kun joutui täydelliseen vuodelepoon. Terve, vaikkakin pikkuinen poika syntyi sitten viikolla 34. Mutta olisi luultavasti syntynyt paljon aiemmin, jos turhaa rasitusta ei olisi rajoitettu jo noin varhaisessa vaiheessa. En siis halua pelotella, vaan kehoitan vaatimaan kunnon sairauslomia ja huolellista sisätutkimusta, jos kovasti supistelee jo näin varhain.
Ja onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! :heart:
Meillä ultra vasta ensi viikolla torstaina.
Pitkästä tekstistä varmaan huomaa että sairauslomalla olo on minusta harvinaisen tylsää... :/

Kuume82 & nökö 19+5
 
Terve taas mammat :wave:

Tää on ihan kauheeta kun ei viikonloppuisin kerkeä kirjoittelemaan/lukemaan ja sit menee monta päivää, et on aikaa lukea kaikki jutut, jotta pysyy kärryillä.

Supisteluista: Täällä myös yksi niistä kärsivä. Ajattelin kuitenkin odotella sen viikon vielä, että pääsen rakenneultraan ja saan siellä tarkastuttaa tilanteen sen suhteen. Monia kivuliaita supistuksi tulee päivässä. Varsinkin kun kokoajan pitää jotain lasta kuskata jonnekkin niin kävellessä alkaa supistaan. Siihen päälle vielä kuopuksen raivarit ja mä väkisin kannan sitä niin THAT´S IT! Eipä siihen muuta tarvita kun tekis mieli huutaa hoosiannaa. :kieh:
Tsemppiä muillekkin supistelijoille :hug:

Eli hengissä ollaan edelleen... Palailen paremmalla ajalla.

-kyrsä ja nappula 19+5
 
Mae
Tulen tänne kiukuttelemaan kun en viitsi kotona itekseni kiukuta eli pyydän jo valmiiksi anteeksi.
Oon ollu pahalla tuulella jo monta päivää ja niitä kipeitä supistuksia tulee joka AAMU, ei montaa mutta kyyneleet valuu silmistä eli on kipeitä.
Mullahan oli neuvolan stickseissä prot. + ja sain lähetteen pissanäytteelle. Vein sen pe ja ma oli tullut alustava tulos; valkosoluja 10 ja bakteerikasvustoa=virtsatietulehdus. No, neuvolasta lupasivat tänään, ke, soittaa että mitä tehdään (kun viljely pitäisi jo näkyä ) kun siellä on tänään lääkäri. Kiukku on vaan kasvanut kun ei ole soittoa kuulunut (etenkin kun olisi asiaa muutenkin sille lääkärille noista suppareista), eikä ne vastaa siellä puhelimeenkaan |O ja lääkäri seur. kerran ens ke paikalla. :(
No soitin sitten kiukkuisena terveyskeskukseen ja ne ottivat asiakseen ja nyt siis mulla antibioottikuuri.
Mutta mitenköhän on, uskallanko huomenna töihin kun kotonakin kerran supistelee ja kramppaa?
No vielä yksi mikä kiukuttaa. Ukon tilinauhoissa on vähän väliä häikkää (ne tulevat vasta 1-2pv tilipäivän jälkeen) ja TAAS sain huomata ihanan asian. Bruttopalkka oli 2100e, niin siitä oli mennyt veroa 672e. Siis miten h***tissä se on mahdollista kun vero% on 13? Ei ole ikinä aikaisemminkaan mennyt ja tulorajaakin on käyttämättä 14000. Eli veroa oli mennyt 400e enemmän kun olisi pitänyt, arvatkaas onko iso lovi nyt lompakoissa?! Nyt sitten saan huomiseen asti kerätä raivoa ja soittaa sille palkanlaskijalle (ukko reissussa niin ei ite pysty hoitamaan)

Galluppiin sairaslomalla olin 5pv tosta selästä joskus muutama viikko sitten. Ja luulen että olen kohta taas selästä, supistuksista ja uupumuksesta.
 
kiitos uudesta pinosta! :)

Mae: minä en ainakaan menisi töihin, vaan jäisin hyvällä omalla tunnolla kotiin. Tuo virtsatientulehdushan on usein se suurin syypää supistuksiin, niin että niidenkin pitäisi kadota, kun tulehdus hoidetaan.

Minulla alkoi mennä myös ylimääräistä veroa tässä taannoin, kun palkanlaskennassa oli kaksi eri verokorttia, ja sitten sen aikaisemman eli korkeamman veroprosentin mukaan verottivat. Lähetin sitten uuden, ja asia hoitui sillä.

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 19+3 :heart:
 
Mae
Alkuperäinen kirjoittaja lentoemo-76:
kiitos uudesta pinosta! :)

Mae: minä en ainakaan menisi töihin, vaan jäisin hyvällä omalla tunnolla kotiin. Tuo virtsatientulehdushan on usein se suurin syypää supistuksiin, niin että niidenkin pitäisi kadota, kun tulehdus hoidetaan.

Minulla alkoi mennä myös ylimääräistä veroa tässä taannoin, kun palkanlaskennassa oli kaksi eri verokorttia, ja sitten sen aikaisemman eli korkeamman veroprosentin mukaan verottivat. Lähetin sitten uuden, ja asia hoitui sillä.

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 19+3 :heart:
Mä meinasin kyllä kanssa jäädä kotiin, soitan huomenna töihin (vai soittaisko jo nyt?!) ja neuvolaan.
Meillä mies on aloittanut tuolla vasta toukokuussa ja siis silloin on vienyt verokortin eikä sitä ole sen jälkeen vmuutettu. Vuosituloraja on 24000e ja kävin juuri vero.fi sivulla kattomassa että kk raja on 2000e. Mutta eihän se lisä% mene kun siitä ylimenevästä osasta, eikö? Eli 100e:sta olisi pitänyt mennä se 34%
 
Labellolle kiitokset uudesta pinosta! :flower:

Täällä alkaa olla jo aikas pullukka olo. Painoa ei oo kertynyt kuin se 2.5kg lähtöpainosta mut maha alkaa olla jo ns. tiellä... Vääristäminen ei oikein enää luonnista muuten kuin "sivukautta" ja kävellessä tuntuu pönäkältä.
Mahassa on taas menovaihe päällänsä, Pötkö sai äsken suklaata niin johan alkoi tapahtua =)

Vitamiineista: Oon alusta alkaen syönyt Kalsipos D:tä (kalkki+D-vitamiini), Multivitaa (ilman a-vitamiinia), E-EPA kalaöljyä (ilman a-vitamiinia sekin luonnollisesti) ja Acerola-kirsikka c-vitamiinia päivittäin.

Kelan laput laitoin eilen menemään palkanlaskentaan, aika vähän niihin lopulta tuli sitä omaa täytettävää. Saa nähdä tulevatko bumerangina takaisin vai meniskö kerralla ilman korjauksia.. Kuulema tuo Kela on pilkuntarkka tällaisissa asioissa.

Sadepäivän jatkoja kaikille!

T.R+P 22+3
 
pur
Labello: Ihanaa kun joku viitti hoidella näitä palstan käytännön asioita.

Mulle kun huomasin uuden kuun alkanneen tuli sellanen olo, etten viitti ees edelliseen kuuhun palata lueskelemaan. Yritän tässä juuri nimittäin psyykata itelleni asenteitten kohentamista kun oon ollu jotenki tosi negatiivinen tosi pitkään. Osin se johtuu näistä fyysisistä jutuista, mutta ajattelin et vois jotenkin yrittää piristää itteä.

Neuvolassa: käytiin kans ylimääräisellä tarkistuskierroksella ma sen viime viikosen supistuksen takia ja kyllä mullakin kerkes tossa jo kaiken laisia ajatuksia käymään. Kaikki oli hyvin. Täti vihjaili tytöstä sykkeiden ja kuvien perusteella, mies ei edelleenkään ota moista kuuleviin korviinsa :LOL: . Sano täti kanssa et kaikki mun kokemat kivut on aika normia kun ei oo jatkuvaa. Siellä se pikkunen vaan kikboxingia näytti harjoittelevan ja mä sain taas vahvistuksen vaik ei taas ollu mitään pitkään aikaan tuntunu.

Supistuksista ja muista kivuista vatsassa: joo kaikkee hyvää toivon supisteluista ja kivuista jatkuvasti kärsiville :hug: . Mä kyl ihmettelen suuresti et oonko mä täällä ainut jolla näitä juttuja on nimen omaan levossa? Kun vatsa alkaa tuntuu kovin kireeltä, kävelen mielelläni rauhallisen lenkin ja sen näin rentoutumaan. Se kammottava supistuskohtaus mulla tuli yöllä. Ja nyt mulla on tunu parina päivänä semmosia 'pistoja' ihan alhaalla silloin kun esim istun paikallaan tai makaan. Kummaa.

Sairaslomalle
mun ei oo tarttenu hakeutuu ku tosiaan jäin välittömästi raskauden tiedosta työni vuoksi erityisäitiyslomalle. Mut vaikka oon ollu vähän turhautunutkin niin loppujen lopuksi ollut ihan hyvä näin. Olisi ollut ikäviä tilanteita asiakkaiden kanssa jo ihan pelkän uupumuksellisen väsymyksen takia.

Mae
Helisemässä oisin mäkin sun paikallas. Noh kait siihen joku selvyys tulee kun soittaa pakkatoimistoon.

Niin ja eilen tuntu ekat potkut aamupäivällä :D ja illalla se pikkunen alotti taas pidemmänkaavan harjotukset kun olin alkamassa nukkumaan. Mukavaa oli sen tohinaa kuunnella.

Pur ja sen pikkunen 19+2
 
Tuulikki73
Rupesin lukemaan tätä keskustelupalstaa tänään töissä ja jäin siihen heti koukkuun! Eli työt on jääneet tänään vähän vähemälle.Itselläni on raskausviikkoja takana 18+5 ja la 27.2. Kyseessä esikoinen, vaikka ikää mulla on jo 35v, eli suht iakas ensisynnytaja siis. Asustelen Irlannissa (mun mies on Irlantilainen) ja lapsi syntyy täkälaisessä sairaalassa.
Täytyy sanoa, että tähän saakka raskaus on sujunut enemän, kuin hyvin. Minkäänlaista pahoinvointia tai edes väsymystä ei ole ollut, eikä muitakaan vaivoja. Jos ekassa ultrassa ei olisi näkynyt pieni ihmisen alku, en kyllä edes tietäis olevani raskaana. No nyt on vatsa alkanut hieman pyöristyä, vaikka vieläkin vois vain kuvitella, etta sitä on vaan herkuteltu liikaa.. Painoa on tullut lisää ehkä pari kiloa. Äityisvaatteita ei ole vielä tarvinnut käyttää kaikki vanhat mahtuu vielä, housut on tosin ruvenneet kiristämään vatsanseudulta.Yhdet mammahousut kävin ostamassa, kun heräsi pelko, että mitäs jos sitä yks aamu herää ja mitkään vaatteet ei mahdukaan päälle. :LOL:
Mulla on aika sairaalassa ensi keskiviikkona, jossa tapaan eka kertaa mun lääkärin ja kätilön. Tähän saakka olen vaan käynyt pari kertaa mun omalla lääkärillä, ja sit sairaalassa ekassa ultrassa 13 raskausviikolla jossa määriteltiin la. Mä en ole varma mitä englanniksi on rakenneultra, mutta mä oon varannu ajan "anomaly scan" -nimiseen ultraan 23.10, jonka olettaisin vastaavan tuota rakenneultraa. Se tehdään, kun on siinä 20 rv täynnä. Jouduin varaamaan sen yksityiseltä, kun täällä ei kunnallisella puolella semmoista kuulema tehdä?! En voi kyllä käsittää miksi. Tuntuu ettei täällä muutenkaan tutkita kovin tarkkaan raskausaikana olisko tulevalla lapsella mahdollisesti jotain häikkää kehityksessä. En tiedä johtuisko se täkäläisestä abortinvastaisuudesta (täällähän abortti on täysin kielletty) eli ajatus on, että jos sieltä on tulossa syvästikin kehitysvammainen lapsi, niin se on vaan kestettävä, eikä muita vaihtoehtoja ole.
No mä pulitan ihan mielelläni relun satkun minkä se "anomaly scan" ultra maksaa, että saan tietää et kaikki on kunnossa (toivottavasti).
Se mikä hieman huolestuttaa on, että en ole tuntenut vauvelin liikkumista vielä juuri ollenkaan. Tuossa ehkä reilu viikko sitten oli jakso jolloin aina iltapäivísin tuntui semmoista lepatusta ja vatsassa vähän käänsi (tai saattoihan se olla vaan ruuansulatusvaivoja), mutta sekin on nyt hävinnyt, eikä oikein mitään tunnu. Yritän olla huolehtimatta liikaa ja odotan nyt rauhassa ainakin siihen ensi viikon sairaalakäyntiin. Siellä vois kyllä pyytää ylimääräisen ultran silla syyllä, että vauvan liikkeitä ei tunnu
 
tuulikki tervetuloa! Tuo anomaly scan tosiaan vastaa täkäläistä rakenneultraa. Mulle tehtiin se ekassa raskaudessa englannin puolella rv21, kun satuin silloin siellä olemaan pitemmällä lomalla.oli kyllä ihan yllätys kun he sitä tarjosivat ilmaisena vielä. Tarkotuksena oli vaan mitata välillä verenpaineita yms sen reissun aikana. Mutta hyvä juttu oli, silloin ei nimittäin täällä vielä sitä tarjottu ilmaiseksi :D

tänne ei edelleenkään uutta. viime yön nukuin ihan tosi huonosti, ei meinannut löytyä hyvää asentoa millään.lisäksi tuo esikoinen on alkanut heräämään vähintään pari kertaa yössä ja huutelee missä äiti on tai pyytää peittoa. sitten en saa heti unta. *haukotus*

labello ja mytty 21+3

 
Heippa! :wave: Se on sitten jo lokakuu! =)

Kiitti labello uudesta pinosta!

uusioäippä Tääl kans yks joulun rakastaja!!! :D Hyvin se huominen ultra menee,jänskäähän se aina on! :hug:

Mae :hug:

d-vitamiini En oon täsä raskaudessa saannu ohjetta alottaa sitä,mut esikkoa odottaes sitä kyl söin.Tarttis varmaan nytkin alottaa!

Tervetuloo uudet! :flower:

Tuulikki73 Mä oon kerran käynnyt aikoja sitten Irlannissa ja rakastuin kyllä siihen maahan!! =) Haaveissa olis joskus vielä päästä käymään siellä!Oletko kauan asunut siellä?

ON: Tänään taas tehnyt välillä pahaa ja muutenkin ollu jotenkin outo olo!Kai se tästä!
Ihanaa,poitsu heräs tänään vasta 6.45! :whistle:
Taidan mennä syömään satsumoita,niihin on nykyään kauhea himo!! :LOL: :p

Tyypin äippä ja Einari 21+2
 

Yhteistyössä