Helmimasut 2009 ~marraskuussa~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja labello
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
absalle voimia :hug: tärkeintä ei oo ne lahjat, vaan läheiset ihmiset ympärillä, mutta todellakin ymmärrän kuinka paljon harmittaa jos on kerinnyt jo suunitella miten haluaisi niitä rakkaitaan muistaa.

niiskunenä puhui itkuisuudesta, :wave: ilmottaudun mukaan itkijöihin, niin oon käyny herkillä että :D esikoisen odotusaikana en herkistellyt tippaakaan, lähinnä olin sellanen äkänen akka.. nyt tihrustan lähes päivittäin :ashamed:

ON: Neuvola lääkäri takanapäin! Tirppana lymyili majassaan poikittain joten sf-mitta oli jopa 1cm pienempi kuin viime käynnillä :o lääkäri kyllä lohdutteli että johtuu vauvan asennosta :)
paineet oli nousseet normaalitasolle 119/72,
pissa puhdas,
kohdunkaulaa 3cm (ei oo siis lyhentynyt)
ulkosuu sormelle auki, sisäsuu kiinni

kuupas ja tirppana 28+1

toukka: Mäkin oon kuullut, että äippäraha voidaan laskea vaikka 1 kuukauden tulojen mukaan, jos sulla on osoittaa että tulot ois jatkuneet sellaisina jos raskautta ei olisi. Epäreilua jos sairaslomalle jääminen romauttaa sun päivärahan. Kannattaa tosiaan käydä kelassa juttelemassa siitä. Mäkin kävin siellä säätämässä kun aloin just yrittäjäksi ja yel-tuloni on ollut niin pieni ja ehdin maksaa vakuutusta vain pari kuukautta, joten se perusteella laskettu päivärähä olis ollut ihan naurettava. Hiki nousi pintaan kun huomasin sen... Mutta kelassa oli ihana setä joka soitteli joka suuntaan ja löysi mulle sellasen "laskutavan" jolla se on jopa vähä isompi ku viimeks. =) :hug: halaus sulle, toivottavasti asia selviää.

kuupas: Saako kysyä paljo sun sf-mitta oli? Mun vauva oli kans viimemittauksella poikittain ja saatiin tosi pieni mitta. HUolestuttaa vaikka lääkäri rauhoitteli ettei hätää... Kauheita painajaisia muutenkin alkanut nähdä että kaikki ei olekaan kunnossa. Taidan ruinata ylimääräisen ultran seuraavalla käynnillä, joka on keskiviikkona. Silloin siis kontrollikäynti ton pienen sf-mitan takia joka oli 21,5 rv 27.

Absa: :hug: Mulla vähän sama tilanne, et paljo joululahjoja ei ostella. Joudutaan asunnon vaihtamisen takia maksamaan ens kuukausi (no onneks sentään vaan yks kk) kahta asuntoa päällekäin ja opintolainan lyhennyskin erääntyy just sopivasti. Kaikki rahat menee ja jotain jää varmaan maksamattakin. :headwall: Mutta en ota stressiä siitä, jouluna tärkeintä on yhdessä oleminen eikä lahjat! :heart:

Lahopäisyydestä: Musta on tullut ihan laho vaikka oon syönyt noita omegakolmosia. Jotain kuohuu yli ja se on ikävä kyllä nyt noi firman asiat. Olin tänäänkin asiointikierroksella niin pöljä etten kehtaa ees puhua. Onneks yhtiökumppanina on oma veli, se ymmärtää ja vaan nauraa vaikka mitä toilailisin. Ja aika kevyesti otti tonkin kun olin unohtanut tehdä yrityksen osoitteenmuutokset kun muutettiin ja meidän postit on palautuneet bumerangeina lähettäjille. :whistle: Tosi noloa... Laskut ja kaikki. :headwall:

Nyt muuten kannattais aloittaa maitohappobakteerien syöminen. Jonkun tutkimuksen mukaan vähensi yli 50 prossaa lasten allergioita ja atooppista ihottumaa jos on siihen taipumusta. Esikoisesta söin myös 3 kuukautta ennen laskettua aikaa sekä imetysaikana ja tosi terve tyttö on ollut. =) Kallis vauvavakuutus mennyt ihan hukkaan, mutta parashan se on niin.

Hankinnoista: Noniin, nyt meilläkin on aloitettu. Tilasin kasan kestovaippoja netistä. Ja sain myös muutaman kavereilta, niitä äitiyspakkauksen vaippoja. Voi miten pieniä! Suloisia, mut ne ei kyllä kauaa mee. Jos yhtä pullea tulee kuin esikoinen niin varmaan kuukaudessa jo kiristää. Ja lajittelin vanhat pyyhkeet kasaan, ompelen niistä sisävaippoja. Voin laittaa kuvia ja ohjeita sit ku valmistuu jos joku muukin innostuu. =)

Vibrasta: No poikaolo mulla on ollut muutenkin, ja nyt varmistu. Taidan tilata lisää niitä vaippoja koska täähän tärisee ja pissaa sit ihan koko ajan! :laugh:

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

absa :hug:

Pixie Mulla sman tyyppinen tilanne: justa alotettu yrittäjyys, ei kerenny menee ees yel-velvolliseks, tolut kuitenkin lähti hyvin liikkeelle, oli ns vakituinen sopimus tai siis toistaiseksi ja erityisäitiys rahoista tapeltu kelan kanssa siitä asti, kun jouduin heti jämään / sain. Nyt siis saan vähemmän rahaa ku jos sossusta ois mahis saada :O. Et yhtään muista tota laskentatapaa minkä se ukko sulle löys, kun mä en enää jaksa vääntää.

ON Tooooosi väsy päivä. Ihan samalla tappoväsymyksen tasolla kun alkuraskaudesta. Niin väsy ettei voi ees nukkuu....

viikonloppuja kaikille

absa laitoin yv:tä kestoista :hug:

audriina mulle sopis tapaaminen jklssä, vaik on sinnekin matkaa se 100km. Onkos muita siellä tapaamaan halukkaita?

Myin sitten autoni tänään, nyt ollaan jalkamiehenä(siis -naisena). No, onhan miehellä auto,että enköhän sitä saa lainaan tarvittaessa... Tääl pikkukaupungissa (alle 6000 asukasta) ei yleisiä kuluvälineitä ole, mutta tuumasin pärjääväni ilman autoakin,kun helmikuusta asti pääasiassa aion vaunuilla vaan... Hyötyliikuntaa kehiin... Ja kun auton pito ei o halpaa herkkua, niin ajattelin että se on yksi kuluerä josta nipistää,kun ei nuo mammavapaan tulot sit päätä huimaa.

Mies on muuten parhaillaan sillä Egyptin reissulla,johon munkin piti lähtee,mut peruin sit matkani asiaa tarkemmin tuumattuani. Ja hyvä niin, olivat koko seurue olleet mahataudissa heti tokan yön... :/

Harvapäisyydestä: huomasin juuri että olen aamulla unohtanut pukea liivit päälleni... :laugh: Onneks oli vapaapäivä, enkä o muualla käynyt kuin kaupassa...
Yks pv laitoin uudelleen pesukoneeseen pyörimään juuri pestyt, märät vaatteet ja ihmettelin kun toisessa korissa kuivumaan laitettavat olikin ihan valmiiksi jo kuivia(likaisia siis myös)... :D :headwall:

ON: vauva on taas ollut pari päivää tosi vilkkaalla päällä ja potkii/nyrkkeilee/"muljahtelee" ympäriinsä. Välillä erottaa selvästi selän kaaren kädellä koittaessa ja sellasen kovan pallukan,joka on luullakseni joko peppu tai pää... Sanoisin muuten että pää, mutta silloin olisi taas perätilassa, eikä ti nlassa ainakaan ollut. Vaikkakin välillä kääntää mahaa niin etten tiä mitä kuperkeikkaa toinen siä heittää... =) Nyt alkaa potkutkin olla jo niin napakoita, että välillä melkein sattuu... Parhaillaan on kovat tsempalot menoillaan... :p

tatuka+ (volttaava)peikko 27+3

toukalle lähti yyveenä mun yhteystiedot. :wave:

absa :hug:

Täältä löytyy myös lahopää itkupilli :snotty:
Mä pillitän melkein päivittäin, aiheesta kun aiheesta ja
unohtelen myös.. tänään lähin mammajoogaan ilman jumppahousuja..
että silleen.

Viikonloppuja kaikille!

iitukka ja helmi 27+6 viikot senkun paukkuu :o :D :heart:

Täällä riittää meitä lahopää-itkupillejä :hug: kiitos taas ja muillekin halit ihan siitä että jaksatte minun itku-potku-raivari viestejä. Jospa ensi viikolla saisin jotain hyviä viestejä kirjoitettua, esim tiistaina kun on eka nla-lääkärini...

Vastasin tuonne yv-puolelle TATUKA kun satuin tulemaan tänne vilkuilemaan :wave:

Takaisin suklaalevyn ja maitolasin ääreen, nyt kone kiinni loppuillaksi terveisin
a&a 27+4

perjantai-iltaa kaikille...

kyllä nyt on kiva tunne kun kaksi päivää olen jo vimmatusti siivonnut taloa. sain jopa kaikki alakerran ikkunat pestyä ja pölyt pyyhittyä. nyt olisi jouluverhot -ja matot paikallaan, mutta varsinaisia joulukoristeita en ole ihan vielä virittelemässä. kynttilät palaa ja paistelin tuossa ensimmäiset joulutortut... pitkästä aikaa olivat hyviä, mutta kitalakeen jäi ikävähkö rasvan tuntu... glögissä ei valittamista.

Audriina ja Tatuka; minua kiinnostaisi nähdä teitä myös kovasti... Jommalla kummalla oli 100 km Jkl:n, niin mistäpäin sinne tulossa? Itse olen Karstulasta ja hieman yli 100 km tulee mulla matkaa, mutta ajattelin jos sattumoisin olisitte samalta suunnalta niin voisi nähdä lähempänäkin... mutta siis jkl:kin käy, jos tulette toiselta suunnalta.

minäkin voin kirjata itseni itkupilliosastolle. vauvan syntymä telkkarissa on niin järisyttävä kokemus että huh huh ja lisäksi olen kuunnellut muutama päivänä johanna kurkelan cd:eitä ja muutamat biisit kyllä koskettaa kovasti.

Absalle: :hug: kyllä kaikki asiat aina jossain vaiheessa lutviutuu parhainpäin, vaikka aina ei näytäkkään siltä. lippu korkealle!
minuakin kiinnostaa ne kestovaipat, mutta en tiedä yhtään niiden hintoja. voit laittaa mulle yv:tä mitä niistä haluaisit... kuitenkin olisin niitä muutaman hankkimassa, kun tarkoitus olisi osa-aikapäiväisesti niitä käyttää...

hui, en ole tajunnutkaan normaali kalaöljyjen a-vitamiini pitoisuuksia seurata. kuinkahan paljon niissä on d-vitamiinia, kun sitä on siinä raskaus multivitassakin. enpä ole tullut ajatelleeksi. :o

mutta mukavaa viikonloppua kaikille teille ja perinteisesti niitä paksuja vointeja!

huomanne poksuu viikot, hui hui
t. soikku ja minttu29+6 :)

Tsemppiä absalle, olen muiden kanssa samaa mieltä; tärkeintä on olla perheen kanssa yhdessä. Sitäpaitsi nythän on erittäin trendikästä olla kuluttamatta liikaa ja elää ekologisesti. Olet siis lähisukusi trendsetter!!!:)
Mä odotan kauhulla täällä päätöstä siitä, että saanko jotain rahaa nyt seuraaviksi kuukausiksi. Olen hakenut tuota kai Suomessa erityisäitiyspäivärahaksi kutsuttua hommaa, kun en tosiaan töihin enää ole tervetullut...
Lahopäistä.. Eilen vein muutamia potilaita tavalliseen sairaalaan ja odotushuoneessa ennen takaisintuloa käskin heitä odottaa minua muutaman minuutin kun vaan hakisin auton. Lähdin sitten tyynesti vaan ajelemaan kohti omaa osastoamme (n. 4kilsan päähän) ja jammailin radion tahtiin. Melkein perillä tajusin, että ei perkele munhan piti tuoda ne muutkin mukana. Ne siellä sitten vaan ihmetteli, että odotitko sä siellä ulkona meitä :laugh:
Pari tuntia tämän jälkeen aloin keittää kahvia sellaisella isolla "teollisuuskeittimellä". Painoin nappia ja asetin kannun näppärästi keittimen päälle. Ihmettelin hetken kuluttua, että mikä tuo loriseva ääni on ja näin kahvin valuvan pitkin lattioita...
Kuten joku muukin on sanonut, onneksi pää sentään on hartioiden välissä kiinni.....
Hyvää vloppua kaikille!!

No en sit saanu eilen vastauksia sokerirasituksesta :headwall: "kiva" miettii viikonlopun yli. Neuvolasta piti soittaa... Vaan ei soittanu, eikä siellä kukaan vastannu, 3 kertaa yritin soittaa :o
Noh, maanantaina on neuvola että sitte kait selviää asia.

Väsymystä on täälläkin, tai siis ihan pirtee oli pari/kolme tuntia, mut sitten kun se väsy iskee niin huh,huh. Onneks saa kotona lepäillä. Uni ei sitli oikeen tule. Viimeyönä maha-asukki oli melkoisen villillä päällä, mua ihan sattu kun se myllersi ja ojenteli jäseniään niin kovasti. Ja silti nauratti. Mäkin oon tuntenu joko pään tai pepun ihan selkeesti, mun mielestä kans pää mutta sitte ois tääkin perätilassa uudestaan ja vasta oli ultrassa pää alaspäin.
Mut mahtuisko tuo vielä kääntymään ihan ympäri siellä...?

Meillä rupes joululaulut soimaan :xmas: poika sai kauppareissulla tänään fröbelin palikoitten joululaulu levyn. Tuntu et mun voimat jäi sinne kauppaan, ihan rättiväsy. Eipä tässä tarvi tänään paljon mitään tehdäkään enää, saunoa :)

Pikavisiitti...

Vibravauvasta pakko kommentoida, että mä en nyt suostu allekirjoittamaan sitä, että ne on poikia... Mun esikoinen - poika - ei vibraillut ollenkaan, nyt tyttöarvio ja tekee sitä jatkuvasti.

Laitan kanssa Toukalle yhteystiedot. Kiva nähdä teitä pian!

Nyt on melkoinen väsy, kun on lapset pitänyt äitiä hereillä vuorotellen... Yleensä hyvin nukkuva esikoinen on nyt nukkunut pari yötä tooosi huonosti ja kun se on nukkunut, niin on toinen aloittanut myllerryksen... Lapset, pliis, antakaa mun nukkua...

Glow, mä kanssa epäilin perätilaa ja siitä sanoin neuvolassa tiistaina. Täti tuumasi, että vielä mahtuu kääntyilemään, ja turha tässä vaiheessa sitä miettiä. Tiedä sitten...

Lauantaita mammat!

Täällä yks pallomaha aivan ylensyöneenä toipuilee sohvalla. Söin pitkästä aikaa pitsaa enkä jaksanut kuin kolmanneksen ja nyt on olo kuin rantapallon nielaisseella... Apua miten toi mahalaukku kutistuu sitä mukaa kun vauva kasvaa! Jotenkin tuntuu että syödessä ihan hengästyy, käy ihan työstä :laugh: .

Eilen olin työpaikan pikkujouluissa kääntymässä. Kamalaa katottavaa kun porukat vetää naamat ja örveltää minkä juomiseltaan ehtivät. En oo itekkään todellakaan mikään pulloon sylkijä mut kyllä näin selvinpäin toi on kamalaa katottavaa... Ihanaa oli tulla kotiin aikaisin ja nukkua pitkät yöunet ilman pelkoa kankkusesta :) .

Ai niin, nyt on ammekin sitten hankittu. Prismasta ostettiin semmonen perus Orthexin vaaleensininen tulpallinen versio. Mietin pitkään minkälaisen sitä hommais mutta koska meillä ei oo "aikuisten" kylpyammetta niin halusin ton ison Orthexin. Muksu pystyy siinä sitten polskimaan niin isoksi asti kun suinkin siihen mahtuu. Ja vaikka se on iso ja tilaavievä niin saunan lauteilla sitä on helppo säilyttää silloin kun ei tarvita.

Maitohappobakteereja mä oon syönyt ihan koko raskauden ajan, kuten myös E-EPA-kalaöljyä (ilman a-vitamiinia) sekä Multivitaa (ilman A-vitamiinia). Ai niin ja Kalcipos D-mite-kalkkitabuja. Ainoastaan silloin kun sitä Ferronolia otin niin pidin taukoa Multivitasta koska niissä molemmissa on foolihappoa ja sitä ei sais kauheesti liikaa tulla.

Mulla tiedossa tyttöjen ilta koiran kanssa, mies lähti bänditreeneihin/porukan pikkujouluihin. Telkkua varmaan kattelen ja sulattelen tota pitsapötsiä.. :x

Huomenna paukkuu taas viikot!

T.Rosinante+Pötkö 30+6

Moi!
Mummi viety tänään kotiin, 3 yötä alkaa riittämään kaikille! :whistle: Alkoi jo eilen kuulumaan vaikka mitä narinaa |O
Tänään kävin pitkästä aikaa alkossa, hain miehelle pienen kahviliköörin ku atteelin että jos haluais muutaman pikku snapsin maistaa! =) Jotenkin vaan tuntui oudolle mennä ison mahan kanssa sinne! Ihan tuntu, että kaikki tuijottaa ja katsoo hyvin pitkään, myyjäkin yritti jotenkin väkinäisesti hymyillä! Vai kuvittelinko mä vaan! :/
Kohta saunaan :wave:

Karvatonkoira : Mulla oli samanlaiset fiilikset kun hain isyyspakkausta varten miehelle tervasnapsipullon Alkosta. Myyjä katto mun mahaa ja pyöräytti sillain silmiään. Oli ihan sen näköinen että en ois saanu sitä pulloa ostaa, tyyliin "voi voi totakin lapsiraukkaa millainen äiti". Voi jessus että mua sieppas. Oli ihan hilkulla etten pamauttanut sille jotakin mutta kuten yleensä niin ei siinä tilanteessa tullut mitään nasevaa mieleen.

Rintapumpuista vielä sen verran että mikä se pumppumerkki oli mihin sopi suoraan tuttipullot? Ja minkä merkkiset pullot siihen sopii? Muistelin että joku mainitsi jotain sellaista?? vai muistanko väärin... Oliko se käsikäyttöinen pumppu? Haluisin sellasen käsikäyttöisen pumpun mihin sais pullon suoraan kiinni mut kun ei oo mitään muistikuvaa merkistä... :o

Rintapumpuista Avent isis on käsikäyttönen pumppu johon saa suoraan kiinnitetty tuttipullon joko avent merkkisen tai ainu mam tuttipullot käyvät siihen myös

Lahti mamma meeting laittelen niille jotka on laittanu mulle yhtystietonsa niin s.postia, tässä piakkoin kunhan pääsen lukemaan niitä, kun nyt tuntuu jumittavan toi netti aika lailla...

ON: on ollu supistuksia taas koko yön ja muutenkin olin yöllä jotenki tosi huonovointinen, koko päivän on sitten taas mahaa särkenyt tai lähinnä se on ollu hellänä. Stressi näyttää lisäävän aika lailla supistuksii. Kunhan nyt kaveri malttaisi viel vähän pysyy mahassa....

toukka ja vaavi

pixie sf mitta oli n nyt 23cm ja viikkoja siis 28+, viimeksi (4viikkoa sitten) oli 24cm ja silloin mentiin keski- ja yläkäyrän välissä, nyt tipahettiin lähelle alakäyrää. Mutta tosiaan, aikaisemmalla kerralla vauva oli perätilassa ja nyt poikittain, lääkäri sanoi ettei vauva ole kutistunut, vaan johtuu pelkästään asennosta :)

maitohappobakteerit vielä en oo ostanut, mutta tarkoitus ois alottaa syödä niitä vähintään 2kk ennen laskettua-aikaa, tiiä sitten vaikuttaako mitenkään, mutta kuitenkin :)

ON: eilen alko kauhee alaselkä ja -maha särky, jouduin lopuks ottaa ihan panadolia. Nytkin on tän päivän ajan ihmeellistä kipua koko mahalla.. ei supistele eikä oo sellasta menkka-särkyä, vaan tuntuu kuin kohtu ois kipeä tms.. vaikea selittää, mutta ilkeelle tuntuu.

tuo sf-mitta vieläkin mietityttää.. esikoisesta kun oli näillä viikoilla jo 27cm ja nyt tosiaan vain 23cm.. kuitenkin tähän mennessä mitat olleet ekaa raskautta isommat, mutta kaipa se lääkäri asiansa osaa ja kun tämä murunen päättää kääntyä raivotarjontaan niin kai se mittakin alkaa siitä kasvaa :) Esikoinen oli muutenkin jo näiltä viikoilta saakka pääalaspäin..
Kai se vaan sitten on niin totta että jokainen raskaus on erilainen :)

kuupas ja tirppana 28+2

heipsan!

Ei olla aikoihin kirjotettu, vaikka aktiivisesti ollaan palstaa luettukin. Ei oikein mitään uutta kuulu, masu kasvaa hitaasti mutta varmasti :) profiilikuva päivitetty, tänään otettiin tuorein masukuva :) Ei yhtään raskausarpia! Jihuu! :D

Äitiysrahapäätöstä ei olla vielä saatu, alkaa jo vähän huolestuttaa :|

Painoa tullut jo noin 12kg!! Mutta lääkärin mielestä se on ihan ok, koska lähtöpaino oli melko alhainen..

Kuinka monta kertaa ootte käyny lääkärillä? Me vasta kerran, eikä siellä katottu muuta ku kohdunsuun mitta ja sikiön asento ja koko. Ja enää yks lääkärintarkastus tulossa, hirmu vähäistä jotenkin, ku tuntuu et muut tääl palstal käy koko ajan jossain tarkastuksissa :/

Huomenna muuten tulee kuukausi täyteen, kun ollaan oltu rekisteröityneessä parisuhteessa :D :heart: :heart:

Mammat + pikkuinen 28+4 :heart:

Heissan! Enpä ole aikoihin käynytkään palstalla. Viikkoja takan 28+3. Hyvin olen muuten voinut,mutta nyt olen ollut viime viikon saikulla. Iskias oli tosi pahan. Onko muilla iskias oireita? Oireita pahensi vielä se,että työskentelen päiväkodissa. Nostoja,konttaamista,pukemista... ym... Mutta onneksi joululoma häämöttää ja kaksi viikkoa lomaa. Äippälomani alkaa 16.1.09. Möyrii heppu kovast ja erityisesti siis kun yrität itse levätä. Isoveli odotta kovasti vauvaa (vm.1998). Onhan äiti sitten kotona kun hän lähtee-ja tulee koulusta. :hug:

Yhteistyössä