Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

Kärppänä heinälatoon mäkin mietin eilen kun makasin siellä pöydällä et miks hemmetissä en voi saada saikkua, kun vaan rasituksessa tulee. Ja antoi vaan jotain indometin tabletteja. Sit kun siinä pakkausselosteessa luki ettei niitä tulisi käyttää kuin silloin kun se on ihan välttämätöntä. |O mielestäni noitten syönti nyt ei ihan välttämätöntä ole, koska levossa ihan hyvä olla.

Lorelai
Mullakin ois ollu muuten keskiviikkona neuvola, mut aion mennä jo huomenna. On tää sen verran ärsyttävä vaiva ja vauvasta huoli kasvaa koko ajan.
 
Heippa!
Löysin tällaisen ajankohtaisen palstan ja ajattelin ja kirjoittaa itestäni. Taitaa kyllä olla paljon äitejä synnyttämässä helmikuussa. :) Oma la on 16.2.09, ylihuomen rakenneultraan.
Edellisestä raskaudesta on jo aikaa kun tyttäreni täyttää jo viisvee =)
 
iiro78 kiva kun liityit joukkoon! =) meitä tosiaan on aikas monta, mutta sekaan aina mahtuu...

Meillä tietsikasta posahti kovlevy perjantaina, ja nyt vasta saatiin kuntoon, meinasin jo saada vierotusoireita, kun ei päässyt juttuja lukemaan... :D

Meillä nyt seuraava aika rakenneultraan ois 2.10,eli ens to. Tälläkertaa sanoin että yrittäisivät sit saada sanaa perille jos se taas siirretään... :headwall: Meillä täällä pienessä aluesairaalassa kun on vaan yksi lääkäri joka niitä ultria tekee, niin hänen varassaan ollaan,ja jos sattuu joku kiirus tulemaan väliin, niin... Mut toivotaan, et onnistaa täl kertaa...

Näin pikaisesti tänään, palailen paremmalla ajalla!

tatuka+väiski 19+5

Ps.Niin Ja ONNEA kaikille jo rakenneultrassa hyviä uutisia saaneille! :flower:
 
tatuka Toivottavasti tosiaan sillon sit pääsette sin ultraan tai sitten ilmottavat jos siirretään!

Mul on ylämaha jotenkin oudon olonen,ihan kun se olis sellasessa jännitystilas koko ajan!Inhottava tunne! Einari mönki äsken siihen tahtiin mahassa et ajattelin et tuleeks hän sielt läpi!! :LOL:

Tyypin äippä ja Einari 20+6(Mä oon tääl koko ajan häiriköimässä!! :LOL: )
 
Iltaa!
Iirolle Tervetuloa joukkoon!

Eilisestä unohtu keroa että syömään mennessä kaupungilla eilen, kaaduin ihan sillee tasasella yllättäen!!!! |O Mun yhdet ja ainoat Espritin mammafarkut sai hieman damagee polven kohdalta, ja juu kyllä harmittaa :( :( Huvittavaa toisaalta kaatua tolleen vaan, onkohan tasapaino hiukan hakusessa vai mikä???

Mies tuli kotiin ja vähän nihkee ilmapiiri täällä...

HYvää yötä!

HM ja nöksy ( joka justiin kauhee draivi päällä :) ) 21+3
 
Glow
Vielä täällä piti kävästä tänään B)
Lepäilin tossa iltapäivällä ja olo oli ihan ok. Lähdin sitte kaverin kanssa futis peliin. Noh, ei ollu parkkipaikalta pitkä matka portille, kun siitä portista päästii "sisälle" mua alko taas supistamaan ja koski niiin paljon, en kyennyt liikkumaan. Sitten ihan hissukseen käveltiin ja pääsin istumaan, istuessakin teki vielä tosi kipeää jonkun aikaa :/
Meni sitte onneks pelin mittaa ohi... huono matsi, mut saipahan raitista ilmaa!
On kai mun pakko jäädä taas kotiin ja soittaa neuvolaan :headwall:
Eihän tämä voi olla normaalia....?
Löysin googlettamalla muutamiakin keskusteluita, joissa (toista, sekä ihan ekaakin tai ihan monetta vaan...) odottavat on kärsineet kipeistä ja ei kipeistä supistuksista näiltä viikoilta, jopa aiemmiltakin. Lepoonhan siitä on määrätty, jotkut ihan sairaalaan. Joillakin aiheuttaa juuri sitä kohdunkaulan lyhentymistä ym. toisilla ei mitään. Eipä tuota saa selville kuin menemällä lääkäriin, taas :(
 
Lorelai mullakin tänään soitto neuvolaan edessä. Ei helpota, heräsin puol kuuden jälkeen ja soitin töihin. Sanoi työnjohtaja suoraan ettei ainakaan vakinaisteta ennen äitiyslomaa, vaikka siitä oli vähän juteltu. :| no onneksi ei sentään potkuja tullut. Miehelle vaan sanoin, että ihan sama vaikka tuliskin mie voin sit leijonaäidin raivolla viedä sen jutun liittoon, koska irtisanominen johtus niin sairaslomasta supistusten takia!

Nyt on siis ollut about tunnin hereillä ja on tullut jo kaks kipeempää supistusta. Vaikka kyllä tuo ehkä vähän taittaa tuota kivun piikkiä tuo lääke, mut en mie enää niitäkään saa syödä, kun se oli kahen päivän kuuri.

Tulipas sekava ja tilittävä viesti.

Odotuksen "iloista" kärsivä raivokas Smirge ja Vauhti-Viuhti
 
Glow
Huomenta!
Smirgelin; Mä myös heräsin aikasin aamulla, supistukseen joka lähti alhaalta, "liikkui" ylemmäs ja tuntui selässäkin :/ niitä tuli muutama. Valvoin sitte pari tuntia sängyssä ja äsken nousin ylös.
Vauva alkoi liikkua siinä supistusten välissä. Voikohan se hänen liikkuminen aiheuttaa supistuksia lisää, jos niitä on jo alkanut tulla. Tuntui vähän siltä.
Meinasin että menen töihin vähäksi aikaa, mutta mitä järkeä kun tilanne on tämä.
Pähkäilen tässä että soitanko suoraan terveyskeskukseen ja koitan saada lääkäri aikaa, se likenee mahdottomuus eli päivystykseen vaan pääsee... Vai soitanko sinne neuvolaan ensin?
Toivon että pääsen lääkärin katsottavaksi tänään!
 
Lorelai soita vaan neuvolaan suoraan. Itse soitin äsken ja heti lepoon ja iltapäiväksi lääkärille aika. Eli vähän oli eri mieltä hoitaja kuin se lääkäri kenellä lauantaina kävin. Tuntuu jo siltä kun olisi puolet kivestä tippunut sydämeltä, kun sai tuon ajan. :D :hug:
 
Voimia supistelujen kanssa :hug: Koittakaa levätä. Itellä on kans ollu vähän sellaisia tuntemuksia esim. kävelylenkillä, mutta en oo kyllä varma.. Mutta viime vkolla supisteli kyllä melko varmasti peittojen heiluttelujen jälkeen. Siitä jäi kyllä vähän ikävä fiilis, ei tee oikein mieli nyt harrastella sitä hommaa :(

Bolakoruista on ollut täällä puhetta, itse tilasin sellaisen joskus ennen 12. viikkoa Pompoli.netistä. Toimitus kyllä kesti silloin jonkin aikaa, kun niillä sattui olemaan kesäloma, mutta enpä kyllä tätä "julkisesti" pitänytkään kuin vasta sitten kun kerroin muutenkin töissä. Aattelin et jos joku tarkkasilmäinen sattuu huomaamaan.. ;)

Huomenna ois sitten rakenneultra, huiii.. menis vaan tää päivä nopeesti..

t. Jonniina 19+5 (kuva lisätty profiiliin)
 
Rakenneultra takana!

Koko vastasi viikkoja, painoarvioksi antoi noin 300g. :) B-mitta 45,6 ja istukan paikka on takaseinässä. Huh kun huojensi kuulla, että kaikki ok!! Ei malttais nyt oikein keskittyä koulutehtävän tekemiseen tollasen uutisen jälkeen :D äippä masuasukin kans meni jo kotiin ja antoi mulle tehtäväks kirjoittaa tänne kuulumiset, heh. Se oli niin varma, että poika on tulossa ja nyt saatiinkiin tietää, että siellä on tyttö! Ei ultraaja 100% varmuutta antanut, mutta kuitenkin :) pikkuinen prinsessa :heart:

Voimia Lorelaille ja Smirgelinille :hug:


Onnesta soikeet äidit :D + prinsessa(?) 19+6 :heart:
 
Moikka taas!

Nyt on viikonloppureissu takana, ja pääsin taas tänne lukemaan kuulumisia. Tuli ihan vieroitusoireita :snotty:

Kyrsä: täällä kanssa on mahaan ilmestynyt hirmuisesti karvoja! Muutamia aivan mustia ja pitkiä, mutta pääosin sellaista vaaleaa untuvaa. Mutta mulla se ei ole rajoittunut pelkkään mahaan, vaan näyttäisi siltä, että myös reidet ovat aivan hennon vaalean karvan peitossa :eek: Ja sellaista ei kyllä ollut ennen raskautta.

Voimia supisteluista kärsiville! :hug: Mä en kyllä tajua tuollaista lääkärin puhetta, et ei auttaisi lepo näillä viikoilla. Me ollaan nyt kaikki KUITENKIN puolen välin kieppeillä, joten jos lepo pitää pienen matkassa niin eihän se voi olla turhaa!! Jokainen, joka on raskaana, haluaa että se vauva pysyy matkassa mukana ja tekee kaikkensa sen eteen. Toivottavasti saatte sitä saikkua ja voitte levätä kotona!

Pientä galluppia laittaisin kehiin, eli oletteko raskauden aikana joutuneet jäämään sairaslomalle ja jos olette, niin miksi ja kuinka pitkäksi aikaa? Itse olen joutunut pariin otteeseen jo saikulle, eli rv 9 olin 3 päivää pahoinvoinnin takia poissa ja nyt viimeiset pari viikkoa olen ollut saikulla meidän töissä olevan järkyttävän sisäilman takia, koska en pysty töissä tekemään muuta kuin oksentamaan. :/ Huomenna pitäisi sitten palata töihin ultran jälkeen ja se kyllä pelottaa aikasta paljon. Mitä jos en pystykään olemaan siellä...

Mötkö on riehunut viikonloppuna masussa oikein urakalla :heart: Se on pitänyt kyllä omaa kivaa tuolla :D Oikein nauratti lauantai-iltana, kun kunnon tömpsähdyksiä sateli oikealle alas. Pikkaisen on siis pelko hälventynyt tuota huomista rakenneultraa ajatellen. Selkäsäryt muuten ovat piinanneet oikein urakalla taas, kun jouduin istumaan autossa 2½ tuntia suuntaansa tuolla viikonloppureissulla. Senkin suhteen pelottaa tuo työhön paluu, että kuinka se selkä kestää taas 1h suuntaansa työmatkaa sekä siihen 8 tuntia päivässä koneen edessä istumista. :/ Nyt kun on kotona saanut olla, niin olen koittanut rauhakseen vähän käpötellä ja makoilla puoli-istuvassa asennossa, niin on ollut selkä kohtalaisessa kunnossa, et on pystynyt jotenkin olemaan.

Mut nyt on saatava puuroa :p eli tää lopettelee tällä erää :wave:

Niisku ja mötkö 20+3
 
Supistuksista ei täällä vielä tietoakaan, siis en edes tiedä vielä miltä ne tuntuvat. Jaksamista kaikille joilla suppailee :hug:
Munkin yksi likkakamu oli 1,5 kk sairaalassa vaakatasossa kun lapsivedet lirahti rv 24 ym...myös supistelua oli liki koko raskausajan ym ikävää. Ottakaa rauhallisesti! ..jollet saa saikkua niin vaihda lääkäriä.
Itse en ole ollut saikulla, vaikka pomo on jo 2 x sanonut että saan saikkua vaikka kipeytyneestä pikkusormesta. Eli varmaan marras-joulukuulla pidän toivottuja saikkupäiviä sitten ;)

Eilen ykkösellä tuli keskosohjelma ja kyllä täällä sai nessun kanssa katsoa sen läpi :'(

Emsa Teillä se akkavalta vaan vahvistuu :)

Itse 4D:hen 15.15. HII! Niisku kyllä mäkin olen nyt varma että elämää ON, sen verta oli vkl:na vilskettä :)

..ja mun on saatava nyt pinaattikeittoa, ei himoon vaan nälkään.

HM ja nöksy 21+4
 
Haavemamma, tuu sit kertomaan ultrauutiset, jookos! Itseäkin kiinnostaisi kovasti tuo 4D, mutta ei vain tiedä että missä sellaiseen pääsisi (Hesassa) ja kuin paljon maksaa... Eli jos joku tietää, niin mielellään ottaisin tietoja vastaan :)
 
Haavemamma: hahaha totta! varattiin nyt vielä tuonne 4D-ultraan aika 22.10. , jotta saadaan se 100% varmuus tuosta sukupuolesta, ja nähdään pikkuisen nassu :heart:

niiskunenä-78 Me varattiin se 4D Femedasta, ihan Helsingin keskustassa. Tarkasta hinnasta ei oo tietoa..



 
No juh, mäkin sitten heräsin viime yönä supistukseen. :| Mutta oli lyhytaikainen ja sinänsä kivuton. Semmoinen epämiellyttävä ja maha vetäs kovaks. Siinä samalla tuli kuitenkin sitten vahvistus sille, et nämä mun epämiellyttävät ajoittaiset tuntemukset, joita on kuitenkin joka päivä ollu viimeisen kahden viikon ajan, ovat jonkin sortin supistuksia. Mut tähän asti maha ei ole vetänyt noin kovaksi kuin yöllä. Mulla on huomenna neuvola, ajattelin ottaa siellä tämän puheeksi. Mutta sinänsä tuo menis harjoitussupparin piikkiin kai... Enivei, olisin hyvinkin voinut vielä muutaman viikon (vaikka 12) olla ilman. :xmas:

Niiskun kysymykseen: mä oon ollu kaksi viikkoa putkeen sekä muutaman päivän sieltä täältä pariin otteeseen saikulla. Syynä suurimman osan ajasta vuodot: punainen hyytyminen toi tuon kaksi viikkoa putkeen. Aina sieltä täältä alapääkipujen vuoksi. Onneksi ne on nyt hiukan helpottaneet...

Papuska on ottanut takapakkia liikehdinnässä. Tai ainakin siinä, miten mä ne tunnen. Tosin eilen illalla keksin, et taitaa kaveri olla kääntynyt vaan toiseen asentoon ja mä en tunne kaikkia. Ne mitkä tuntuu, tuntuu nyt tosi ylhäällä, kun ennen se oli tuolla sivussa. Mulla on istukka edessä ja kohtu taaksepäin kallistunut, joten sinäsä en ole vielä huolissani. Ja kotidopplerissa sydänäänet laukkaa. :D

T. Kärppä ja papunen 18+2
 
sleeping
Rakenneultra takana tääläkin. Lääkäri katseli vauvaa varmaan puoli tuntia, mutta sanoi lopulta, että kaikki oli kunnossa. Vauva oli niin huonossa asennossa ettei lääkäri päässyt katsomaan tarkkaan sydänrakenteita, mutta taisi olla lopulta sieläkin kaikki kunnossa. Painoarviota ei kertonut, eikä paljon muutakaan. Istukka on takaseinässä. Vauva on edelleen hiukan isompi kuin lasketun ajan mukaan, mutta edelleenkään laskettua aikaa ei muutettu.
Mua ei vaivaa supistelut vaan huimaaminen. Lääkärin jälkeen piti mennä labraan ja siellä kun istuin odottamassa aikaani niin alkoi oma sydän pomppia tuhatta ja sataa. En ymmärrä mistä johtui kun vaan istuin siinä, mutta yritin sitte siinä rentoutua ja hengittää syvään ja juoda hiukan vettä niin rauhottui. Sen jälkeen on koko ajan huimannut, mutta nyt on entisestään helpottunut kun olen istunut ja juonut paljon vettä. Hemoglobiinia tai verenpainetta ei tänään mitattu lainkaan kun viime neuvolakäynnistä on niin vähän aikaan, mutta luulen, että tää johtuu jommasta kummasta, siis liian matalista arvoista. Toivottavasti tuo sydämentykytys ei ainakaan tule enää takaisin kun oli sen verran pelottava kokemus.
Seuraava ultra on 27.10.
 
Täällä kans rakenneultra takana.Itseä jännitti ihan hirmuisesti sydän löi tuhatta ja sataa.Kyllä sitä näkeekin tarkasti pikkuisen :heart: Sukupuolta ei sitten millään tahtonut meille paljastaa,pysyköön se siis sitten vielä salassa :D Istukka oli etuseinässä,voiko se nyt siis vaimentaa niitä liikkeitä?Täällä joku aika sitten kirjottelin,ku en oikeen tuntenu liikkeitä,vaikka tämä onki viides lapsi.Se vaivas mieltä ihan hirmuisesti,nyt kylläkin olen alkanut tuntemaan ja varsinkin iltaisin :heart: Niin ja ultran mukaan vauva ois viikon nuorempi,mut ei kumminkaan muutettu la:ta.
 
Glow
Terve!
Lääkärissä ja äitiyspolilla käyty.
Kyl on melkosen tympeää porukkaa polin "ilmoittautumisessa" :| ikäänkuin sinne ei saisi ennen synnytystä mennä. Ihan kuin olisivat pitäneet mua tosi tyhmänä. Sain siis neuvolasta ohjeen mennä päivystykseen lääkäriin ja lääkäri laittoi lähetteen ä-polille, kipeiden supistusten takia. Muutakin outoa vihlontaa on ollut ja maha vähän kosketus arka ollut pari päivää.
Taas ne vastaanotto ihmiset siinä vaan tokas että "onpa näin vähän viikkoja, no mene tuonne odottamaan". Lääkäriin pääsin pian ja hän oli todella mukava.
Tutki kohdunsuun joka on luojan kiitos kiinteä ja kiinni! Pituus 2 cm. Mikäs pituus toi nyt on? ei vissii kohdunkaulan pituus?
Vähän mittaili ja tutki vauvaa, joka liikkui tosi paljon. Ei tosiaankaa ois voinu saada selvää onko siellä tyttö vai poika. Painoarvion merkkasi korttiin, 400g :)
Istukka on takana.
Mutta, mutta! Mulla on kohdun etu?seinässä joku patti. Joku "myooma" mikä on kuulema yleinen ja vaaraton. Se ilmeisesti aiheuttaa sitä kipua, koska on nyt kasvanut kun kohtu on kasvanut. Lääkäri sanoi monesti ettei siitä tarvitse huolestua, mut kyllähän tota nyt miettii.
Supistuksien syyksi epäili mulla olleen/edelleen lievän flunssan ja viimeviikkoisen kuumeen. Verikokeita ja pissanäyte tietenki labraan meni...
Sain reseptin jotain kohtua "rentouttavia" lääkkeitä, joita voi ottaa tarpeen tullen. Ne alentaa verenpainetta, joten lääkäri sano että kun jo nyt on matala verenpaine, niistä voi tulla huono olo, sitten ei kannata ottaa :/ Jotenkin epäilyttää ne lääkkeet muutenki. Katsotaan josko tämä menisi lepäilyllä ohi. Sairaslomaa mun kesälomaan asti. Eli 2 viikkoa.
Mulla on siis kesäloma vasta lokakuussa, kun meil on se matka.
Saan matkustaa! Lentäminen pitäisi olla ok.
Ja 3 viikon loma varmaan on ihan paikallaan. Ei tarvi reissussa siivota tai mitään. Lääkäri vaan sanoi että "kunhan joku kantaa sun laukut". Eli, nyt todellakaan en saa kantaa edes kauppakassia, enkä urheilla.
Enpä juuri hirveen kovasti kävellä voikaan kun alkaa koskea. Noh, pääasia että vauva on ja pysyy mahassa!!!
Näköjään meikäläisellä nyt mennään sen ihka ekan rv 8 ultran lasketunajan mukaan eli 15.2. Jos Labello(ko? se nyt oli...) vaihtaa mulle päivän, niin alan elää niiden viikkojen mukaan :) vaikka myöhempi ultra antoikin ajaksi 12.2.09
Mutta siis rv 20+1 nyt.
Tuo 15.2 on muuten mun miehen siskon, eli tulevan vauvan tädin syntymäpäivä!

Mun torstainen rakenneultra peruttiin tänään, kun nyt jo kävin siellä koksissa. Lääkäri sanoi ettei tarvi sinne nyt mennä, mutta viikoilla 24-26 pitää tulla tarkastukseen.
Menin sitten ilmoittautumiseen varaa uutta aikaa. Siellä oli taas täti ihemissään että miksi se nyt sitten pitää perua...
Vähän ehkä jäi harmittamaan että se peruttiin, mutta toisaalta, juurihan kävin ja näin että vauvalla on kaikki hyvin, painoarvio tuli jne.
Ja marraskuun 4. päivä menen ultrattavaksi. Ollaan silloin kotiuduttu Thaimaasta :)

Joku kyseli sairauslomista raskausaikana. Mä olen ollu paljon saikulla. Rv 8 mulla tuli sitä vuotoa, jonka vuoksi taisin olla pari viikkoa lepo lomalla. Myöhemmin alkoi selkäkivut ja nukkumis ongelmat ja taas saikkua pari viikkoa ja lääkäriin ja taas lisää lomaa. En ole ollut syyskuussa töissä kun ihan pari päivää, muistaakseni.
Ja edelleen saikulla olen. Sitte alkaakin "kesä"loma.
Alkuun oli tosi inhottava olla pois töistä, ehkä välillä vieläkin. Vaikka ne siellä ymmärtää tilanteen hyvin. Kotona alkaa olla tylsää, etenkin nyt kun ei saa edes siivota tms.
Mutta, mitäpä en tekisi vauvamme eteen!

Ainiin, lueskelin lääkäriä odottaessa yhtä lehteä, jossa oli iskiaksesta kärsivästä juttu. Siinä sanottiin jotain että lämmin ilmasto voisi olla apu iskiakseen. Saas nähdä helpottaako se mun vaiva etelän lämmössä.

Semmoista, Lorelai ja pikkutyyppi 20+1 :heart:
 

Yhteistyössä