Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

Huomenia!
Meikku huih,säikähdys! Onneksi kaikki oli kunnossa ja oli vaan mittavirhe. :hug:

mahakarvoista kyllä kasvaa ja paljon :kieh: ja ihmettelen kun ite olen vaalea,niin nämä karvat on ihan tummia,seassa on 2reilun sentin pitusta ihan mustaa karvaa :eek: taitaa Mytyn hiukset kasvaa mahan läpi..ne on luultavasti nimittäin tummat :D

bola http://www.bebes.fi/kauppa/index.php?cPath=27 tuolta ainakin löytyy, en tiedä oisko jossain muualla myös. infotkaahan muut jotka tiedätte :)

jaana "Ja tuntuu et alapää roikkuu 10cm alempana, kuin ennen, se on niin turpee että luulis et olen synnyttämään menossa, onkos muillakin? Onhan?"
Tämä sun kirjottamas on siis just niin tuttua ja ihan kauheelle tuntuu :D Mulla on varsinkin jos seisoo paikallaan vähänkin pitempään,niin tuntuu et tavara tipahtaa vähintään. tosin mulla on yleensä samanlainen tunne hetkistä ennen menkkojen alkua :kieh:

labello ja mytty 20+6
 
herätty tänää vähä ennen kahdeksaa, ja samat puukon iskua/viiltävät kivut jatkuvat.. onkohan sitten liitoskipuja vai mitä.. tuleeko muilla liitoskipuja myös ihan paikallaan ollessa? mulla tulee niitä puukon viiltoja myös ihan vaikka oisin paikoillaan..

täällä ukko lähti rovaniemelle kattoon isäänsä.. tulee varmaan siinä 16-18 maissa takaisin..

tytin raskaudessa mulle kasvo pikimustia karvoja masuun ehkä joskus viikolla 35, siis se hormooni viiva.. tästä raskaudesta on tullu jo heti alkuviikoista..

t.pia, tytti 10/06, nökö 21
 
labello: bola korun tilasin itse hattentatilta, oli niin paljon eri vaihtoehtoja, ja googletin tuon bola sanan ni jopas rupes tulemaan eri paikkoja mistä saa niitä. hinnat pyörii aikalailla samoissa luokissa.


Omaa napaa:
4d-ultraa kovasti odotellaan, mutta vasta 9.10, aikaa on vielä vaikka kuinka. Sainpas tuossa yhden neuvolakäynnin aikaistettua, kun rupes jo tuntumaan että eihän siellä ketään ole.. :headwall: vaikka masu on pystyssä ni miten se mieli vetää aina kaikki negatiiviset asiat kehiin. Onko kellään muulla sattunu tälläsiä mielenvaihdoksia?
No olihan siellä kaikki ihan kunnossa, mulle riitti vallan että kuulin sydänäänet jotka huiteli 140-150 tienoilla. Sf mittakin oli jo 17,5cm. No nyt sitte taas jatketaan normaaliin tapaan odotusta.. :whistle: Oli neukkatäti vähän ihmeissään, että usko jo, on täällä kaikki kunnossa... No onneks oli.

Ensimmäinen oma lapsiuni takana, poikahan sieltä oli syntynyt, toivotaan että paikkaansa pitää, kun yleensä oon aikalailla nähny oikeita unia toisista ja tiennyt sitten kumpi sieltä tulee..4d:ssähän se sitten selvinee...

viikonlopun jatkoja kaikille

-Audriina jo 20+3 mihin se aika menee... :)
 
Huomenia!

Tuntuu monella jo kaikenlaista vaivaa olevan. Mulla on lähinnä harkkasupistuksia, mutta niitä onkin sitten paljon. Melkein koko ajan seistessä/liikkuessa tuntuu maha kivikovalta. Ja välillä on myös tuota paineen tunnetta alapäässä...tosi ihkua :kieh: Ja välillä on ollut sellaisia menkkamaisia kipuja, mitäköhän ne meinaa.

Toppahaalari: Olen päätynyt siihen, että kivahan se olis joku minihaalari olla, ehkä 62-senttinen, riittäisi ainakin koko kevääksi. Toivon, että kaverilla olis joku lainata, tai sitten katsastan kirpparit. En ole vielä hankkinut mitään vauvakamaa. Kun en edes muista, mitä kaikkea vaatepuolta meillä on tallella. En tiedä, oonko esikoisen ja tokan aikana saanut ostella tarpeeksi, kun en ole käynyt nyt yhtään edes hypistelemässä vauvanvaatteita. Olenko ihan kauhea äiti, jos en osta yhtään uutta asua kuopukselle... :whistle:

Huanita: Joo, meninkin sit lääkärin flunssaoireiden takia, ja paljastui alkava poskiontelotulehdus. Antibiootteja en vielä saanut. Lämpö on ollut koholla koko ajan. Johan tässä on reilu viikko sairastettu, vois loppua jo. :|

Kyrsä: No sulla ei ainakaan ole maha vielä tiellä. =) Itsellänikin oli pitkään juuri tuollainen ja sitten se äkkiä pullahti ja nyt tuntuu kasvavan melkein silmissä.

Kaverini kertoi saavansa kans vauvan, maaliskuussa. Ja lisäksi toinen kaverini, jonka kanssa ei kylläkään juuri pidetä yhteyttä, odottaa myös maalisvauvaa. Nämä molemmat lapsuudenkamuja, hauska sattuma.

Kössi 21+2
 
jaana25 mulla kans häpärit turvonneet, huomasin eilen...outoa näillä viikoilla! Mistäköhän johtuu??

KYRSÄ mulla kans :wave: masupallo täynnä vaaleaa karvaa, en kyllä muista moista aikaisemmista raskauksista!?! Mietin yx päivä ett vauvan lanungokarvoitus kasvaa jo mun mahan läpi :LOL:

Eipä muuta ihmellistä tänne .Onnea ultrassa käyneille!! Meillä edessä torstaina...jänskää!!! :heart:

UÄ 18+0
 
Bolakoru: kiinnostuin noista bolakoruista, ei meinaan ollut hajuakaan, että mikä se on, mutta äsken sitten katsoin netistä ja tilasin sellaisen. Tilasin sellaisesta nettikaupasta kuin Siniperho. Valitsin sellaisen, jossa tähti ja kuukuvio ja maapallon akseli, taisin tilata viimeisen, koska kun yritin palata katsomaan korua vielä myöhemmin, ei sitä enää ollut valikoimassa! :D Ihana ajatus joka tapauksessa. :heart:
 
pur
kävin aamusella lukasemassa ja nyt pikasesti päivän puuhein välissä käyn vastailemassa.

Ihottumaa mulla alko tulee jo vkolla 12 Latvian matkalla. Sellaisia pinaavia pieniä näppyjä ympäriinsä. Ensin ajattelin et ovat jotain puremia, sitten ku ilmesty suora linja lonkasta nilkkaan ja rintojen alle ja miehellä ei mitään arvelin hikinäppyjä, lääkäri ei oikeen meinannu sanoo juuta eikä jaata. Kun sitten aikani tivasin se totes että kortisoni voi aiheuttää sikiölle huulihalkion, mutta että kyllä sitä voi laittaa . No en laittanu ja jätin asian sikseen. Itse valmistamani öljy hiukan rauhoiottaa, näppyjä tulee enää harvakseltaan, hiukanhan se on jääny mietityttää mikä on. :eek: kai se sitten näitä raskaus juttuja on.

Mahakivuista
mulla on ollu o pitkään noite äkillisiä erilaisia kipuja jotka menee yhtä nopeesti ku tuleekin. Tää toissa öinen oli ihan semmonen kouristus/kramppi. Kävinkin jo lueskelemassa niinku joku ystävällisesti sano et ei syytä huoleen jos ei säännöllistä. HUH.
Mieheni äiti sensijaan on hiukan sitä hysteerisempää sorttia ja onkin nyt saanut mieheni melkein vakuuttuneeksi keskenmenovaarasta. Itseäni ahdistaa aina ja kaikissa asioissa ylireagoiminen. No kuitenkin..mieheni on siis huolissaan ja me mennään heti ma aamuna käymään siellä neuvolassa kun ei sinne puhelimella pääse läpi. Ja kuulemma multa on "kaikki nostaminen ja vähänkään pinnestely ehdottomasti kielletty". Eikös olekkin söpöä =) . Osasin sentään jättää sanomatta sen mikä mieleen tuli et 'kai mä ny kuitenkin p... saan käydä' ja sain asian muotoiltuu muotoon 'pakkohan mun on tää meidän puulämmitteinen huusholli pyörittää'. :D

Mielenailahteluista
Mulla niitä on riittäny joka asian suhteen tän raskauden aikana. Muuten saan jo jokseenkin pidettyä mölyt mahassa. Mut tota samaa varmuuus/pelkoa lapsen kunnon suhteen kokoajan. Nyt maha ja moni muukin asia tosiaan kertoo jo ihan omaa tarinaansa ja silti hetkittäin tuntuu ihan absurdilta että todella oon raskaana.

Oho miten taas tänne jymähdin jotain novallia kirjottaa. Voimia kaikille ja ihanaa syyspäivää.
 
Hyvää lauantaita kaikille! :wave:

Tatuka: Tosi ärsyttävä juttu,et se ultra siirty ja et he ovat muka asiasta ilmottaneet! :kieh:

Mae: Joo,toi on kyl välil tosi ärsyttävää,kun kauhistellaan mahan kokoa!Varsinki sellaset kommentit et "taidat pian jo poksahtaa" ja "että oot kyllä VALTAVA!"
Mä kyl tykkään mahastani ja hienoa,että se on pyöristynyt,mutta välillä vaan on jotenkin niin herkkä! :whistle:

Jaana25: Mul on kans jotain outoja näppyjä,oli kans ku odotin esikkoa.Niit on eniten jaloissa.

KYRSÄ Mul on kyl sellanen apinamaha että!! :LOL: :hug: Toivottavasti väsymys ja päänsärky helppaavat pian!!

Meikku Onneksi kaikki kuitenkin oli hyvin!! :heart:

Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista!! :heart:

Bolakorusta Aluksi ajattelin että en sellasta hanki,mutta voishan sitä harkita!


Mä yllätyin kovasti,kun mies toi eilen ihanan kukkakimpun mulle! :heart: Sit ku kysyin että mitä varten se on,niin hän vastasi että koska oon niin ihana,hyvä äiti ja raskaana!!! :heart: :heart: Tää ei todellakaan oo mun miehen tapasta!Hän ei oo mikään kauheen romanttinen!!
Mul on taas tänään ollu ihmeen huono olo,vähän kaikki ällöttää!! :x Kai se tästä!

Tyypin äippä ja Einari 20+5
 
Hellurei! Pitkästä aikaa. Koneelle kun ei ehdi millään. Mulla rv19+1. Potkii jokovasti. Ehkä eniten päivisin. Vasemmalla alhaalla. Tuntuu kuin perhosen lepatusta. Ja kutittaa kovasti. :hug: Onko kellään suurta ikäeroa esikon ja tän tokan välillä? Meillä tulee 10v. Ja tää on täysin suunnitelstu iltätähti meille. Ja ei ole kyseessä mikään uusperhe-juttu. Sama mies on ollut jo kohta 18v. Milloin kannattaa ottaa vakuutus syntymättömälle lapselle? Mistä teidän vakuutuksenne on? Meillä kaikki on Pohjolassa. Mutta en ole vielä kysässyt muita vakuutuksia.
 
Voih :heart: Arvatkaas mistä juuri kotiuduin? -olin katsomassa mun ystävän pikkuista poikavauvaa, joka syntyi tänään kahden aikaan. NIIIN IHANA tuhisija :heart:

Ei millään malttaisi odottaa helmikuuhun! Tosin mielelläni odotan loppuun asti, ystäväni huonetoverina oli perhe ja heillä vauva syntyi rv 32 ja on nyt teholla voimistumassa.

-kyrsä ja nappula 19+1
 
meillä on ukko kotiutunut rovaniemeltä, ja kuuleman hänen isänsäkin voi hyvin olosuhteisiin nähden.. eilen oli tehty pallolaajennusleikkaus ja alkanu puhuu sekavia vähä ja meinannu lähtee ajaan autolla, niin oli jouduttu sitomaan sänkyyn.. tänää oli kumminkin suht koht hyvässä kunnossa, muisti minut ja tytinkin, joten ihan ok.. joitakin asioita on hämärän peitossa, ja muistaa esim. ku paareilla viety ambulanssiin. mut sidottuna sänkyyn oli vieläkin, että ei karkaa :'( mahdollisesti pääsee ens viikolla normaalille osastolle, nyt on vähä niin kuin tarkkailu osastolla.

leivoin tuossa mapanisuja ja ukko teki piimäkakkua.. ihanaa..

t.pia, tytti 10/06, nökö 21
 
Glow
Huomenta. Kirjoittelenpa sunnuntai aamun ratoksi...
Vettä sataa ihan kunnolla!
Mies lähti hirvimettään aikasin....
Nyt on pojan 5v juhlat juhlittu. Huh, huh. Ekat vieraat tuli klo 12 ja vika tais lähtee klo 20.
Eipä varmaan ollut ihmekään että illalla sänkyyn käydessä olin älyttömän väsy, mutten saanut unta. Vauva myllersi mahassa, supisteli ja vihloi mahaa. Toiselta puolelta oli miltei ihan kosketus arka :|
Mun mielestä supistelee liian paljon.
Onneksi on ensiviikolla neuvola+ultra.
Mietityttää se reissuun lähtö, mutta toisaalta 3 viikon lepo voi tehdä hyvää! Ei tarvi siivota, tehdä ruokaa jne... Menee miten jaksaa. Siirtymisiä paikasta toiseenhan meillä ko. maassa on, mutta ehkäpä ne kestää :)
Voisko alkaa jo pakkaamaan B)
Lähinnä sitä vaan pelkään että JOS tulee jotain komplikaatiota raskauden suhteen niin mitäs sitten?! Mutta eipä tuota pitäisi ressata nyt liikaa.

Huomenna töihin pitkästä aikaa. Ihan kiva mennä ja olisi kiva jos oma olo sallisi siellä muutaman päivän olla, ennen sitä lomaa.
On jo ikävä työkavereita.

Pientä matalapainetta oli ilmassa meikäläisen oloissa joku aika sitten, mutta nyt on mieliala taas parempi.
Mulla joinain aamuina tuntuu maha niin kevyelle että ihan pelästyy et olenko mä sittenkään raskaana, onko vauva tallella! No, kyllä maha sekä vauva löytyy aina.

Vielä noista vaivoista. Helpotti vähän kyllä kuulla eilen, että anoppi on koko toisen raskautensa voinut miltei samalla tavalla kuin minä nyt. Eli ei niin hyvin kuin ekassa raskaudessa. Mä jaksan vieläkin ihmetellä näitä omien raskauksien eroja. Toivon hartaasti että synnytys olisi yhtä mukava kokemus kuin ensimmäinen.

Mä en ollu tommosesta bola-korusta kuullutkaan. Aloin kattelemaan ja kiinnostuin :)

 
meillä on herätty vasta 8.30 :)

ukon kaa oli illalla riitaa, ja minä sitten heti suihkun jälkeen 22 maissa painuin pehkuihin ja nukuin 10tunnin työ unet.. olipas nannaa..

paljon teillä muuten joilla on toisia lapsia tulee ikäeroa? meillä tyttö siis 19.10.2006 syntynyt ja tällä laskettu aika 7.2.2009, eli tulee sellainen 2v 4kk. mun mielestä ihan sopiva..

t.pia, tytti 10/06, nökö 21+1
 
Pinja: meillä esikoinen on 6v7kk kun vauva syntyy, kakkonen tasan 5v ja kolmonen tasan 3v. Pisin ikäero tulee nyt kuopuksen ja vauyvanm välille ja siitä olen tosi iloinen. Toi nykyinen kuopus on jo niin reipas iso poika, on jo ilman vaippaa eikä tarvirtse tuplarattaitakaan. seisomalaudalla pärjätään loistavasti. Muilla onkin sit ollut tuplat käytössä.
 
sleeping
pinja87: Meillä on noiden poikien ikäerona 2v4kk ja nyt tulee kuopuksen ja tämän masuasukin ikäeroksi 2v6kk. Poikien ikäero tuntui sopivalta, kun esikoinen pääsi päiväkuivaksi juuri ennen kuopuksen syntymää. Nyt luulen, että mulla tulee olemaan kaksi vaippaikäistä kun ei tuo kuopus edelleenkään tykkää pottailusta. On muutenkin minussa kiinni kokoajan, en sitten tiedä mitä tapahtuu kun vauva syntyy... Viime yönä ois pitänyt istua kuopuksen sängyn vieressä koko yö kun ei millään meinannut päästää musta irti. Nukahti kuitenkin, mutta kuudelta aamulla heräsi ja rupesi huutamaan äitiä ja halia ja syliä.

Huomenna on ultra. IHANAA! Vauva liikkuu nykyään aika paljon, joten en oikeastaan pelkää mitään huonoja uutisia ultrasta. Toivottavasti kasvu on vielä normaalirajoissa.

Väsymys on kyl aivan uskomatonta nykyään. Perjantaina otin imurin esiin kun olisi pitänyt ruveta siivoamaan, mutta ei onnistunut. En ole varmasti edellisissä raskauksissa ollut näin väsynyt. Ens viikonloppuna olisi tilaisuus viettää hääpäivää kahdestaan miehen kanssa, mutta en tiedä jaksanko kuitenkaan tehdä mitään. Todella masentavaa.
 
KIKKA: Minulla on 9vuotta nuorempi velipoika ja se on ollut ihan sopiva ikäero, meillä on tosi läheiset välit veljen kanssa vaikka sillä nyt alkaa murrosikä olee vauhdikkaimmillaan(14vuotias). Vahdin paljon veljeä ollessani itse 13-16vee ja edelleen me ajetaan äiti pois ja vietetään yhteinen ilta, mässäilyä ja katsotaan kauhuleffoja tms. :) Tää mun raskaus järkytti veljeä muuten, hän kun ei olisi minusta uskonut :LOL:

Tuolla oli puhetta alapään turpoamisista jne. ylempänä niin juuri eilen luin Stakesin Meille tulee vauva-opusta ja siellä luki että lisääntyneen verekkyyden takia emätin turpoaa ja on tuntoherkempi, eli pitäis ihan normaalia olla et vehkeet on ihan turvoksissa, huomasin itselläni myös saman nimittäin tuossa muutama päivä sitten.
Ja oli noista punaisista näpyistä niin HUH, eli se on vissiin asiaa kuuluvaa kun mulla alkoi vatsaan ilmestyä ihan kuin ötökän puremia! Nyt ne on hävinneet.
Mulla on käsissä ilmenevään kosketusallergiaan määrätty 4-luokan kortisoni ja toinen neuvolahoitsu alussa tiuskaisi ettei mitään kortisonia saa käyttää raskauden aikana ja olin sitten ainakin kuukauden tuskissani kun kädet on kuin olisi iho kuorittu verinahalle. Sitten kysyin uudelleen omalta neuvolahoitsultani niin hän sanoi että saan käyttää, ei imeydy iholta niin hyvin kuin jos tablettina syö. Näin minulle ja olen viikon kuurina käyttänyt varovaisesti jotta pystyn töitä tekemään...
Ihanaa, mulla on opiskelija ja se arvasi heti että saan vauvan niin hän sanoi että hän tekee hommat etten rasitu liikaa :D En nyt niin tyranni ole voinut olla että annan hänen tehdä kaiken mutta siksi varmaan pomo opiskelijan mulle pisti ettei mun tarvii niin paljoa hommia tehdä fyysisesti... :)
Mutta nyt menen töihin, siellä saakin tänään kermakakkua kun yhden asukkaan pyöreät vuodet juhlitaan :p Tsemppiä kaikille ja ihanaa syksyä!!
 
Hei!
Kyselisin muiden kokemuksia. Mulla alkoi supistella viikko sitten, tuli muutama tosi kipeäkin, soitin neuvolaan ja määräsivät kolmeksi päiväksi vuodelepoon. Eilen olin sitten ekaa päivää jalkeilla ja tuli touhuttua aika paljon. Iltapäivällä ailkoikin jo supistaa sitten kivuliaasti. Lähedettiin salon synnytyspolillle, jossa tehtiin sisätutkimus ja ultrattiin. Kaikki ok, myös virtsa. Määräsi Indometin lääkettä 1tbl 1-3krt päivässä KAHDEN päivän ajaksi. Sanoi myös ETTEI näillä viikoilla ole tarvetta vuodelevolle ja että siitä ei ole edes hyötyä. Tänään menin sitten taas töihin ja kuinkas ollakaan nyt olen kotona, kun alkoi vihloa vatsaa siihen malliin. Levossa supistuksia ei tule.

Mietin tässä että soittaisinko huomenna neuvolaan ja jättäisin menemättä töihin? JA että miksi neuvolasta laitettiin vuodelepoon ja äippäpolilla oltiin sitä mieltä että se on turhaa?


Viikkoja tänään tasan 19.

Superhuolestunut Smirgelin ja Viuhti
 
Smirgelin: Olen myös kuullut tuosta, että Suomessa ei "pienillä" viikoilla laiteta vuodelepoon, vaan ollaan sillä asenteella, että tulee ulos jos on tullakseen. :/ Vasta sitten 24 viikon paikkeilla supparit aletaan ottaa vakavammin, kun vauva alkaa olla elinkelpoinen. Jos saat neuvolasta saikkua, niin ota ihmeessä! Eikä kannata rehkiä yhtään kotona. Mun järkeen ei kyllä käy tuo, että "vuodelevosta näillä viikoilla ei ole hyötyä". No onhan siitä herranjestas hyötyä, jos levossa ei supistele. Voimia!

Ikäerot: Esikoiseen 7v3kk, keskimmäiseen 6v. Jos kaikki menee hyvin. (Synnäriosastolla työskennellyt kaverini muistutti, että mikään ei ole varmaa, ennen kuin saa vauvan syliin... en olis moista muistutusta välttis kaivannut...) Odotan kovasti tätä kolmannen vauva-aikaa. Esikoisen kanssa kaikki oli niin uutta, ja kakkosen syntyessä mulla oli kaksi vaippaikäistä. Ja onhan ihanaa sekin, että nyt on isot siskot touhottamassa. :heart: Ja oikeasti silleen isot, että osaavat huolehtia jo paljon itsestäänkin ja varmaan ovat avuksi myös vauvan kanssa.

Kössi 21+3
 
Sunnuntaita kaikille,

mulla jokseen edelleen alakulo jatkuu. Liekkö johtunee 6 päiväisestä työviikosta ja pakkasella olevasta työmotivaatiosta. Lisäksi mies on ollut viikonlopun mökillä, siellä on ollut kavereita ja duunareita ja hauskaakin ovat pitäneet parina iltana..ja mä vaan tehny töitä ja kärvistellyt...
..no ei sentään ihan, pe-la yökylässä ystävättärellä eri kaupungissa ja eilen töitten jälkeen likkakamun kanssa Amarillossa syömässä ja leffassa kattoo The Strangers. Oli muute hyvä jos tykkää jännityksestä :eek:

Liikkeistä Päivittäin tuntuu pientä koputtelua, mutta tais pieni innostua leffassa eilen ja kolkutteli oikein kunnolla, varmaan aisti jännityksen hänkin :)

Mahakarvoja Kasvaa täälläkin, tummimpia olen nyppinyt navan alta.

Maha kuva pitäisi ottaa ja päivittää profiiliin tänään, kunhan se väsynyt rellestäjä kotiutuu. JOtenkin tuntuu että maha on nyt tosiaankin kasvanut, koen itseni jotenkin jopa kömpelöksi :/

Lorelai Hirvileskiajat ne alkaa täälläkin, olikohan ens vkl:na eka :wave:

4D Huomenna :)

haavemamma ja nöksy 21+3
 
Smirgelin tuo vuodelepo riippuu TODELLAKIN lääkäristä. Yksi lääkäri laittoi mut vuodelepoon viikolla 11+, kun taas neuvolasta oltiin sitä mieltä, että sama se noilla aikaisilla viikoilla. Tulee ulos, jos on tullakseen (no minulle ei nyt kylläkään ollut yksi ja sama..) Kaksi viikkoa makasin, sen jälkeen aloin pikkuhiljaa nostamaan "rasitus"määrää. Mulla levon syy oli ennenaikaiset supistelut sekä punainen vuoto hyytymineen. En tiedä, auttoiko tuo vai mikä muu, mutta ainakin raskaus jatkuu ja vuodot lakkasivat. B)

Mun kaverilla alkoi supistukset joskus 17+ viikolla. Hänet laitettiin kanssa useamman kerran saikulle vuodelepoon, sillä selkeästi lepo auttoi ja supistukset hellitti. Tosin hänkin joutui sitten olemaan mahdollisimman liikkumatta (siis ilman rasitusta) koko loppuraskauden, mutta terve vauva syntyi lähes täysiaikaisena rv 37. Sattumaa ehkä, mutta synnytys käynnistyi heti, kun hän kävi kävelylenkillä...

Joten mä en tiedä, mitä haittaakaan siitä levosta olisi. Ainakin tiedän useamman tapauksen, joilla se on toiminut kuin päinvastoin. :)
 
Glow
smirgelin satuinpas tulemaan palstaa vilkaisemaan. Mä pähkäilen vähän samaa kun sinä.
Meinaan, kävin tossa puolen tunnin lenkillä koiran kanssa. Ja voi itku :(
En todellakaan pysty kävelee normaalia vauhtia. Supistelee ja kipeesti. Itku meinas tulla. Jouduin koiralle sanomaan vähän väliä että odota. En ymmärrä miksi näin aikaisessa vaiheessa, oon sitä kirjotelluki täällä jo. Ja jos ei supistanu niin kun koitti vähän askelta pidentää, vihlas pirusti alaselkään/jalkaan. Mietityttää nyt todella se meidän tuleva loma. Tosin, mies jo sanoi että ei siellä minnekään tarvi paljon kävellä ja mennään sitä tahtia kun mä pystyn.
Mua nyt vaan pelottaa toi kipee supistelu. Kuitenki viikkoja vasta 20+6.
Mä mietin, että odotanko mä keskiviikon neuvolaan (ja menen töihin huomenna) vai soitanko mä huomenna neuvolaan? antaako ne saikkua? laittaako ne koksiin? kun mulla on se rakenneultra torstaina kuitenkin. Kun ei yhtään tiedä hätäileekö turhaan vai kuinka. Pitääkö ne siellä neuvolassa/äitipolilla ihan tyhmänä jos sinne soittaa.

Munki mielestä ihan maalaisjärjellä ajateltuna lepo auttaa millä viikoilla tahansa. Ainakin mulla loppu rv 8 se vuoto levossa ollessa. Toki on kipeesti supistellu eilenki illalla levossa, mutta nyt lenkin jälkeen se rauhottu heti kun kävi lepäilemään. Ja eilen illalla ennen sänkyyn menoa olin jalkeilla ja passasin synttäriveraita koko päivän. Että näin täällä ...
Sateinen aamu muuttui muuten ihanan aurinkoiseksi syyspäiväksi! :)
Koskahan se metsämies tulee kotiin... voi kun saatais hirvenlihaa paljon!
 

Yhteistyössä