Noniin, lääkärissä käyty ja heti tänne raportoimaan :xmas:
Minä, joka olin jo helpottunut ettei ole tarvinut ajatella sokerirasitus juttuja, enkä ole pelännyt synnytystä, vaan ajatellut että menee miten menee, ettei varmaankaan tuu iso vauva kun maha tuntuu aika pieneltä. No mutta kuinkas sitten kävikään?
Lääkäri katsoi tänään vauvan syntymä painoarvion, joka on noin 4,5 kg !!!
Tammikuussa mulle ilmeisesti tehdään synnytystapa-arvio. Mitehän se tapahtuu?
Tuon vauvan koon vuoksi joudun nyt sokerirasituskokeeseen, minäkin
Se tehdään neuvolassa, sinne lähti tieto KOKSista tänään. Ajattelin että soitanko huomenna neuvolaan, et tehtäiskö se koe jo maanantaina kun mulla on neuvola-aika. Vai vasta myöhemmin...
Isukki vaan naureskeli että isäänsä on lapsi tullu sit koon puolesta. Jos tosiaan iso vauva tulee, niin eiköhän ne lopu naurut ukolta siinä kohtaa kun/jos alakautta sitä yritän pusata.
Mut täytyy sanoo et nauru mullakin vaan tuli, alkujärkytyksen jälkeen. En tiedä miksi :xmas:
Meillä on ihan pirun liukas tuo tienpätkä parkkipaikalta kotiovelle, nyt kun lumet on siitä aurattu. Liukastuin 2 kertaa tänään. Toisella kertaa tärähti aika pahasti alapäähän. Se oli ennestäänkin kipeä ja nyt todella kipeä seisoessa, kävellä ei juurikaan kärsi.
Muuten lääkäri sanoi tosta et se on niitä liitoskipuja tms. että panadolia voi ottaa. Mutta, mä en usko et se hirveesti auttaa... otin mä nyt yhden sen kaatumisen jälkeen. Vauva on liikkunut kaatuilun jälkeen paljon ja muuten olo ok, joten tuskin hätää.
Kohdunsuun tilanne on pysynyt ennallaan (niinkun se oli 3 viikkoa sitten, pehmeä, kiinni, pituus 3 cm) että siitä ei hätää, supistelutkin hellittäneet mutta silti lääkäri käski levätä. Kysyi että "tuleeko siellä kotona levättyä?" pelästyin jo että osastolle ottaa. Mies sanoi että kyllähän tuolla mahdollisuus on levätä, kun vaan malttaisi...
Minä raahasin kannettavan sänkyyn
tässä on mahalla tilaa olla, ahistaa istua normaalilla tuolilla.
Semmosta :attn:
muoks* tai lisäys... Mä en vaan jotenkaan jaksa uskoa että mulla nyt olis joku raskausdiabetes. Ainut syy tuohon testiin on sikiön suuri koko. Noh, selvinnee piakkoin tuokin asia. Mut miksipä ei vois olla vauva vaan nyt kasvanu paljon ja se tasottuis... tiedä sitä sitten. Kaikkea sitä ja pitää miettiä.
Arvatkaahan tekeekö nyt mieli karkkia?! juuri kun se on melkeinpä kielletty... tähän asti ei juurikaan ole edes tehny mieli. Enkä oo mitään rasvastakaan oikeastaan syönyt. Että mistähän karsin?!