Maantantaita naiset!
Kiitos kaikille tsemppauksesta saikun takia.. Nyt se sit totisesti alko, kun muu perhe lähti kotoo aamulla ja mä jäin yksin kotiin. Avomies totes lähtiessään, et "muista nyt sit ottaa ne lääkärin määräämät lepohetket".. Viikonloppuna en oikein noudattanu lepomääräystä, kun en millään malttanu mennä makaamaan kun muutkin oli kotona. Mutta nyt ku on yksin kotona, niin voi sit vaan maata.
Joku teistä kirjottikin, et onneks en saanu täydellistä vuodelepomääräystä vaan saan touhuta kevyitä hommia, mutta lepohetket pitää muistaa ottaa pitkin päivää.
I
metystyynyn ostin käytettynä 20? (kuin uusi). Pikku-Piia merkkiä, irrotettavalla päällisellä jonka voi sit tarvittaessa pestäkin. Meillä imetystyyny on nyt pyöriny tuossa sohvalla ja "taistelu" siitä on joka ilta joka sen saa löhötyynyks kun telkkua katellaan
Joten vauva saa osallistua sit taisteluun, kun hänen syömähetkensä koittaa
Itkuhälytin asutaan maalla ja suunnitelmissa on, että vauva nukkuu pihalla mahd. paljon. Saan serkultani itkuhälyttimen lainaan, joten omaa ei tarvii ostaa vaikka en tiiä tuleeko sitä käytettyä kun kuitenkin vaunut tulee silleen, et ikkunasta voi kurkata josko siellä ollaan hereillä..
Supistukset ja stressi.. Mulle ainakin viime viikolla se gyne sano, et stressi ja rasitus lisää toisilla supistuksia ja sen takia pitää hiljentää vauhtia. Ja nyt kun oon ollu kotona melkeen viikon, nii supistelut on kyllä vähentyny -ei ne oo loppunu, mut ei niitä tuu niin usein ku töissä ollessa.
Isokokoisista vauvoista mä oon ite ollu aika likka syntyessäni... 5390gr ja 53cm. Sektiolla syntyny.. Isoveljenikin on ollu yli 4500gr. Mä oon pikkasen peloissani, et mitä jos tästä meiän maha-asukkaastakin tulee noin iso. Tän hetkisten mittojen mukaan syntymäpaino huitelis 3500gr:n tienoilla, mutta mutta...
Eilen tehtiin joulupiparit
Tai avomies urakasta suurimman osan teki, minä olin paistajana. Ja muutenkin leivottiin ihan paljon. Ajattelin, et nyt kun vielä jaksaa ja voi, nii leivon valmiiks pakastimeen. Tein sit kaks suklaakakkua, joista toisesta puolet meni maistellessa=)
Tänään mun päivätehtävänä (BB:n vaikutuksen alainen) on keittiön jouluverhojen ompeleminen.. Ens viikonloppuna on jo eka adventti ja haluan verhot sitä ennen ikkunaan. Ei oo kovin raskas homma, joten enköhän mä sen voi tehä..? Ja nyt ois hajusteetonta pyykinpesuainettakin, joten vauvan vaatteetkin vois alkaa pestä ja silittää! Vaikka viime vai toissaviikolla siitä ihmettelinkin, niin nyt kun mulla on tätä aikaa eikä raskaita hommia saa tehä, nii ihan hyvin voin noi ekat vaatteet sit silittääkin
voi olla, että sen jälkeen vauva ei saakaan silitettyjä vaatteita päälleen (muuta ku kekkereihin)..
Nii-i, perjantaina ENMG-tutkimuksen tulos oli se, että ranne pitäis leikata (oikee käsi).. Tutkimuksen tehny lääkäri ei vaan tienny, et voiks sitä leikata raskaana ollessa kun vissiinkään ne ei nukuta raskaana olevia (?).. Joten paikallispuudutus ois ainoo vaihtoehto.. Odotan nyt kutsua kirurgian lääkärille ja hänen kommenttejaan..
Nyt yläkertaan kaivelee ompelukone esille ja sakset käteen...
Nanada ja Hän 31+0