Helmimasut 2009 ~marraskuussa~

Labellolle tsemppi :hug: . Toivottavasti kaikki on esikoisella kunnossa, voihan tuo huippaus johtua ihan harmittomaistakin asioista.

Pixie: kiitos kannustuksesta! Yritän sitten ajatella myös niin, että jos ei sattuisi imetys onnistumaan, niin ei se maailma siihen kaadu. Mutta kyllä se olisi ihanaa, jos tosiaan pystyisi imettämään, mulla on niinkin kunnianhimoinen toive kuin imettäminen vuoden ajan, vaikka yritänkin muistuttaa itseäni, että ei kannata suunnitella liikaa, kun ne asiat menee sitten niin kuin menee. :D

Niin rintapumppu unohtuikin tuosta mun "imetyslistasta", mulla on kanssa avensiksen käsinkäytettävä. Tosin yksi kaveri sanoi, että hanki sähköinen, ellet halua jännetupentulehdusta :p
 
Toukka2008: Mua huolestuttaa noin yleensä ottaen toi vauvan selkä, kun meillä on huonot selät miehen kanssa kummallakin, ja niin otin asiasta selvää useista eri lähteistä.

Eli itse asiassa lääkäreiden mukaan asia on päinvastoin, eli kantoliinassa vauva on ergonomisesti oikeassa asennossa, eli samassa sammakkoasennossa, jossa on ollut myös kohdussa. Sen sijaan kantoreppua ei varsinkaan alussa suositella käytettäväksi pitkiä aikoja, koska se suorassa istuminen tekee huonoa ihan pienen vauvan selälle. Monia kantoreppujahan ei saakaan käyttää kuin vasta 3kk lähtien, toisin kuin kantoliinaa.

Se kantoliinassa kannettavan vauvan asento on siis ihan erilainen kuin esim. sitterissä tai turvaistuimessa makaavna vauvan asento, noissa kummassakaan ei saisi vauvaa pitää kuin pari tuntia ekan puolen vuoden ajan, mieluummin pediatrin mukaan lattialle leikkimatolle tai sitten just kantoliinaan/syliin, kuin sitteriin tai turvaistuimeen.

http://www.babyidea.fi/reppuvsliina.html
 
Mustakin tuntui alkuun että esikoinen asui tissillä. Mutta imettäminen oli musta myös tosi ihanaa, ja sitä jatkoinkin 11kk vaikka menin töihinkin jo kun esikoinen oli 7 kk (mies jäi kotiin seuraavaksi 7 kuukaudeksi). Rintapumppu oli hyvä hankinta kyllä, mulla oli semmoinen Ainun nänninvenytin jolla pärjäsin oikein hyvin. Myöhemmin sain Aventin "paremman" pumpun lahjaksi, mutta kai mun rinnat oli niin tottuneet siihen Ainuun ettei Aventille herunut yhtään. Ainulla pumpattua maitoa sen sijaan riitti pakkaseen niin, että käyttämättömäksi jääneitä heiteltiin poiskin. Toivon kovasti, että nytkin saan imettää pitkään, aina se ei onnistu. Ei tosiaan kannata luovuttaa kovin helpolla jos vaan haluaa imettää (kaikki ei tykkää eikä siinä mitään), vaikka se alkuun ei ihan täydellisesti onnistuisikaan...

Kantoliinasta: Noi kantojututkin on kovin ihmisestä kiinni mistä tykkää. Minusta BabyBjörn-reppu oli ihan hirveä, sattui omaan selkään ja vauvakin oli kummassa asennossa siinä. Sehän on aika kippura se vauvan luonnollinen asento, ja siksi niitää kantoreppuja ei saa käyttää kovin pienelle vauvalle. Meillä oli kans hug-a-bub -trikooliina, se oli ihana selälle ja vauva viihtyi siinä mainiosti, (ja nukkui yönsä superhyvin, kukas siitä kyselikään - mutta en kyllä osaa sitä kantoliinan ansioksi laittaa), mutta eihän se ole niin helppo kuin kantoreppu, sitominen vaatii aina minuutin pari. Isompana otettiin käyttöön Ergo-reppu, ja siinä poika viihtyy edelleen kun käydään metsäretkillä tms. Jos olisin nyt ostamassa jotain kantovälinettä, ostaisin ehkä manduca-repun, joka vaikuttaa yhtä helpolta kuin ergo-reppu ja lähes yhtä mukavalta kuin huggis, ja jota voi käyttää ihan alusta alkaen.

Naru rv 26
 
Moikka!

Vieläkö mahtuu porukkaan! Mulla laskettuaika 18.2.2009, esikoista odotellaan ja ihan hurmiossa :) Nyt vaan olen kovasti alkanut jo miettimään äitiyslomia ja synnytystä, koko ajan kun ovat lähempänä ja lähempänä. Mistäpäin suomea täällä on purukkaa? Itse olen Hämeenlinnasta.
 
sleeping
Hei!

Kantoreppu/liina: Esikoisella käytin katoreppua, en muista merkkiä, mutta kallis se oli(ei ollut ainakaan emma tai babybjörn). Sitä oli vaikea käyttää enkä meinannut saada koskaan poikaa siihen sisään ja hermot meni. Lisäksi niskat kipeytyivät. Kuopusta kannoin trikoisessa liinassa, jossa oli tosi hyvä kantaa, kun ei niskat kipeytynyt, mutta jostain syystä piti aina kiristellä solmuja ja tuntui sitten loppujenlopuksi aika työteliäältä käyttää. Tällä kertaa olen ostanut Emman kantorepun, koska mielestäni se on kuitenkin helpompi käyttää kuin liina. Vauva varmasti olisi paremmassa asennossa liinassa, mutta en aio kuitenkaan kanneskella vauvaa niin paljon repussa, että siitä haittaa olisi.

Painajaisia en ole nähnyt, mutta minäkin näin kerran sellaisen unen, jossa vauva syntyi ennenaikojaan, mutta vauvalla ei ollut mitään hätää ja unessa sitten miehen kanssa vaan mietittiin, että milloin ilmoitetaan sukulaisille yms, että vauva on jo syntynyt. Unessa tämä vauva taisi olla tyttö, vaikka edellisessä unessa, jonka näin alkuraskaudessa oli poika.

Ifluenssarokotteesta: Todella inhottavaa, kun tästäkin on näin paljon erilaisia mielipiteitä. No, mulla se on otettu ja toivon todella, ettei siitä mitään haittaa ole!

Imetystyyny: Edelleen meinaan ostaa se Prismasta. Meidän prismassa myytiin ainoastaan noita Pikku Piian-imetystyynyjä, joka oli mielestäni tosi muhkea. Hinta oli jotain 36e. Lastentarvikeliikkeessä oli kalliimpia, mutta paljon pienempiä imetystyynyjä. Käytännönkokemusta mulla ei kyllä vielä noista ole.
 
Tapaamisesta Turku sopis mulle

lentoemo-76 vetinen valkkari pari päivää sit kirjotin just täst vaivast et kävin neuvolaski testaa et onks se lapsivettä ku koko ajan valuu pitkin reisii. Iha valkovuotoo kuulemma oli ja normaalii et voi niin pal tulla :x

Kyl oli tänää melkosen tuskast töis ku on istumatyö ja ilmeisesti istuminen ei oo ok. Aina ku nousee ylös ni kävely on kivuliast ku siit istumisest tulee "liitoskipui" tai jotai. Parhain on seistä mut ei töitä koko päivää niinkää jaksa. Onneks neljä viikkoo enää joululomaan.
rv 27+0
 
Ja taas minä täällä..

sleeping mulla meinas hajota selkä ja hartiat tuon Emman kantorepun kanssa :kieh: Toivon et sulle käy hyvin!!! Se ei vaan tukenu yhtään riskiselkää,vaan tuntu et kannoin yläselällä ja ihan kippurassa.
niin ihan vink vink jos joku siitä EMMASTA kiinnostunut niin saapi laittaa yyveetä,haluisin hukata sen pois jollakin hintaa... :whistle:
 
apua kuinka paljon on tullu tekstiä sitten eilisen :eek: katotaas sitten kun porukka jää äitiyslomille niin tulee sivuittain tekstiä per päivä :D

Pixie itkuhälyttimet ei meilläkään varmaan muuten olisi tarpeen, mutta esikoinen on nukkunut lähes alusta saakka ulkona, jos sisällä nukkuis niin sillon ei varmaan käytettäis :)
Sinkkivoide ja talkki todettiin täälläkin aivan turhiksi hankinnoiksi, vieläkin iso puteli talkkia käyttämättömänä :D

nanada ananasta suosittelen turvotukseen ja muista juoda reilusti!

karvatonkoira kantoliina löytyy esikoisen jäljiltä, nyt sain tilaaja lahjaksi kantopussin (vauva-lehden tilaus) ja kantoreppukin löytyy, mutta siitä en henk.koht oo tykänny.

hankinnoista rintapumppu on oikeesti tarpeen alkuviikoilla! Ostettiin esikoisen aikana emma-merkkinen käsipumppu ja se meni rikki liian tiheestä käytöstä :D tilasin sitten sähkökäyttösen Pigeonin ja sillä mennään tääkin alku :)
lansinohia mäkin suosittelen, on vaan tosi kallista n.8? semmonen mini tuubi, nykyään saa kuitenkin prismasta ja cittarista samanlaista nännirasvaa, mutta merkki tais olla ainu, oli jopa hieman edullisempaa ja isompi tuubi kuin tuo lansinoh.

Omaan napaan ei ihmeempiä :)

kuupas rv27+1
 
Ihana kun täällä on eri mielipiteitä, ja kukaan ei kirjoita sillei et mun on ainoo ja oikee, vaan saa paljon eri näkökulmia! Kiitos siis teille!

Miinuska77, oon Lahdesta ja täällä on pari muutakin täältä! TERVETULOA!

Vaavi on taas ollu tosi aktiivinen, mä taas tosi väsyny, on ihana kun vaavi antaa itsestään merkkejä en siis sillei valita yhtään mutta tuntuu että oikea kylki on sispuolelta ihan mustelmilla, meinaa kyyneleet tulla silmiin kun poitsu oikein potkaisee. Sitten kun makasin tänään kyljellään niin oli ihan hassun muotonen maha kun omat pehmusteet tippu sivulle ja keskelle jäi sellanen vauvan muotonen kova kohta, siinä sitten miehen kanssa hetki ihasteltiin kunnes molemmat repes nauramaan. :LOL:

Mahan koosta vielä piti sanoo että mulla ao taas tosi iso maha jopa lääkärinkin mielestä ja mitä oon nyt prehevalmennuskessa ym nähny yhtä pitkällä olevia mahoja niin se on oikeesti iso, mutta niinku lääkärikin sanoi että sitten kun käyn esim tutkimuspöydälle niin masu on ihan normikokoinen, SF mitta riippuu myös jokseenkin siitä missä asennossa kohtu on mulla on esim kallistunut ja se tekee heti reilua mittaa sekä saa vatsan näyttämään isolta. Pixie sun maha on ihan hyvä juuri sellaisena!

Toukka & tuleva potkunyrkkeilijä
 
Huh, muutto vaan jatkuu. Nyt tauko ja kahvia. :p Miten sitä tavaraa voi olla niin paljo ettei kaapit tyhjene lainkaan vaikka kuinka pakkais? Musta tuntuu että oon pakannut aina. Koko ikäni. :eek:

Kuupas: Meillä nukuttiin kans päikkärit aina ulkona mut yleensä oltiin kyl vauhdissa eli vaunut liikeellä... Mut parvekkeella ja mummolan pihallakaan en tottunut käyttään niitä hälyttimiä. Laitoin vaan ikkunan eteen silleen et näki ku vaunulelu heilu sit ku neiti heräs. :heart: Mut oon kuullut kokemuksia et esim. jos on kaksi kerroksinen omakotitalo missä makkari yläkerrassa niin hälyttimet on ihan ehdoton hankinta.
Sama ton imetystyynyn kanssa. Moni on sanonut et on ollu tosi hyvä hankinta. Sit taas mun yks kaveri oli samaa mieltä mun kanssa. Toimitti kuulemma niillä parasta virkaansa ovistopparina ennen kuin lähti kirpputorille. :LOL:

Tervetuloa Miinuska! :wave: Mulla kans sama laskettu aika. =)

Ja kiitos mahakommenteista. Alkaa jo paniikki hellittään. Saa ihmeesti järkevämpää perspektiiviä asioihin kun nostaa ne pöydälle. Pään sisällä kun yksinään pyörittelee kasvaa kärpäsistä härkäsiä. Eli kiitos teille! :hug:

Huoh. Jatkan pakkaamista... :wave:
 
Meillä oli käytössä baby björnin active rintareppu ja tykättiin molemmat vanhemmat siitä kovasti. Vauva oli siinä 2kk-1v, jonka jälkeen alkoi painaa iikaa siinä kannettavaksi. Nyt olen saanut lainaksi myös kantoliinan jota aion opetella sitomaan ja katsotaan sitten missä vauva viihtyy ja mikä tuntuu myös itelle hyvältä.

Rintapumppu mulla oli käsikäyttöinen ja sillä veivailin lähes 9kk. Ei tullut jännetupintulehdusta, mutta jos olisin tiennyt olevani aito maitokone, olisin ostanut sähkökäyttöisen. Nyt jos maitoa tulee runsaasti, lainaan ensin sairaalalta sähköpumpun ja koetan sitten jättää koko pumppailun pois. Minä hölmö innostuin siitä maidon pakastamisestakin, mutta kun lopetin imetyksen lapsen ollessa 1v, hän kyllä tykästyi kovasti lehmän maitoon ja mun maidot pakkasesta meni sitten ihan hänen ruuanlaittoonsa. Valitettavasti en voi luovuttaa maitoa koska mulla on verenpainelääkitys, olis riittänyt keskosvauvoillekin :(

Täällä myös valkkista tulee kiitettävästi. Mutta mulla olikin bakteeritulehdus, joten kehottaisin tarkistuttamaan neuvolassa tilannetta.

Imetystyynyn ostin huuto.netistä (eurolla, hain sen 1km:n päästä kotoa). En tiedä merkkiä, mutta oli tosi siisti ja sillä hinnalla otin riskin että voin laittaa sen samantien roskiin. On pestävä sisus ja ulkokangas. Esikolla mulla ei ollut imetystyynyä ja tappelin erinäisten tyynykekojen kanssa sen vuoden.. Toivottavasti nyt pääsis helpommalla.

Hyvää yötä!
MG 29+3
 
kääks, menin sitten ja kaaduin suoraan mahalleni!!

Oltiin ulkona kun päätin ottaa pienen spurtin, sillä seurauksella että jalat lähti alta ja sukelsin suoraan lumettuneelle nurmikolle joka onneksi pehmensi tömähdystä, mutta ihan siis kunnolla kaaduin niin että naamakin osui maahan..
mihkään ei sattunut ja vauvakin liikuskelee normaaliin tapaan joten tuskinpa hätää, päivystykseen kuitenkin soitin siltä varalta että oisivat halunneet tarkastaa esim. ultralla, mutta sieltäkin käskettiin vaan seuraamaan liikkeitä ja tuleeko vuotoa tai kipuja tms.

imetystyyny semmosta oon alkanut harkitsemaan, mutta kun kuulee kommenteja puolesta ja vastaan, niin en sitten tiiä onko tarpeellinen.. voisin eka sairaalassa koittaa ja jos tuntuu hyvältä niin sitten kaupan kautta kotiin :D

rintakumeista onkohan ollut puhetta? no semmoset on alkuun ihan passelit jos rinnanpäät menee tosi pahoiksi, mutta itellä jäi käyttämättä, silti suosittelen ostamaan :)

maidonkerääjät niitä ei viimeks ollut joten kysäsenpä teiltä että oletteko kokeneet tarpeellisiksi? voisin ehkä niitäkin sitten harkita..

Tänään ollaan ulkoitu reippaasti, aivan ihana pikku pakkanen :)
Esikoiselle käytiin ostamassa toppapuku ja villapuku välikerrastoksi.. huheijaa kun oli kallista, mutta varmasti lämpimät.

kuupas rv27+2
 
Heips!
On kyllä aikas kalliita nuo kantoliinat :whistle: Oliskohan semmonen ihan trikoinenliina hyvä? Ne olis hieman edullisempia!
maidonkerääjät Mulla semmoset on, mutta en tykkää käyttää! Jos maitoa tulee kovasti niin ne on ihan hetkessä täynnä ja sit niitä joutuu tyhjentelemään kesken imetyksen ja sit ku niissä on se pieni reikä mistä maito kaadetaan pois, niin hieman jos itse enempi liikahtaa niin saattaa läikähtää maitoa yli! Ja makuultaan imetettäessä tosi hankala käyttää!
Mutta eihän sitä tiedä ennenkuin kokeilee, eihän ne paljon maksa.
Voihan niitä tietysti muutekin käyttää kuin imetyksen aikana, mutta silloin maidon tulo ei ole kovin runsasta, että hyvin pärjää liivinsuojillakin.
kuupas Onneks ei käyny mitenkään, hyvinhän se vauva on siellä suojassa.
 
Tervetuloa joukkoon Miinuska77, mulla on LA 19.2. ja tällä hetkellä asustelen Kärkölässä.

Mammameeting mulle sopisi paremmmin se 7.12. treffailu Lahdessa..

ON: Neuvolassa oli kaikki kunnossa, painoa tullu nyt 870g/vko eli aikas paljon mutta neuvolantäti lohdutteli mua että välillä tulee tällaisia spurtteja ja sitten se taas tasaantuu.. Ja varmaan osasyynä sekin että olin saikulla ja levossa sen 2 viikkoa.. Nyt pitää kuitenki pikkasen tsempata ja katsoa mitä syö.. Hemppa oli taas pikkasen laskenu ja rautaa pitää nappailla pikkasen ahkerammin ku nyt tässä viime aikoina. Mytty oli kuitenki taas oma itsensä ja vilkas, nyt alkaa pikkuhiljaa jo vähän sattumaanki välillä ku se oikein mosauttaa kylkeen.. Hassua! :)

Tänään oli ihan huippu kohtaus kun töissä yx äiti tuli tyttärensä kanssa asiakkaix ja ne pitkään katteli mun mahaa kunnes tyttö (n 8 V) kysy ett "onx sulla mahassa vauva?" Minä sitten vastasin että kyllä vaan. Silloin äiti huokas oikein pitkään ja sano ett "onnex tyttö kysy ku hän jo mietti että vauva sieltä on tulossa tai sitten oot lihonu kunnolla viime näkemästä!" On se hyvä että meillä on maailmassa lapsia, muuten jäis tommosetkin hommat häiritsemään!! :LOL:

Mutta näihin tunnelmiin lopetan tän kertaiset sepustukset, hauskaa viikonloppua kaikille helmimammoille!!!
 
maidonkerääjistä ne oli mulla runsaan maidontulon vuoksi aivan välttämättömät! Käytin siis sillä hetkellä kun imetin, muuten liivinsuojaa olis joutunut vaihtamaan..ennemmin kaadoin kerääjään heruneen maidon pulloon. Mutta mielestäni niitä ei kannata etukäteen ostaa. Monillahan maidontuotanto saattaa lisääntyä runsaaksi vasta viikkojen kuluessa ja toisaalta voi olla niin ettei maitoa juuri tulekaan.
 
Glow
Heippa.

Kuupas, hyvä ettei käynyt pahasti, toivotaan että ei ala tulla mitään kipuja tms.
Mä pitkästä aikaa päätin ottaa koiran ja viedä pihalle, vaikken saisi... Mutta ajattelin että ei se voi mua nurin saada tossa pihalla. Oli joku syy mullakin ulkoilla kun koira peuhasi lumessa! Että se on siitä innoissaan :) kuin myös minä. On niin nättiä kun on lunta. Lenkille senkanssa en voi lähtee, liukasta on ja iso koira vetää aika lailla kun sille päälle sattuu.

Hokasin just että koira ei enää haise pahalle. Alkuraskaudessa, aika pitkälle asti se haisi mun nenään tosi pahasti!

Tänään olis työpaikan pikkujoulut, hauskaa ohjelmaa on taatusti. En oikeen osaa päättää lähdenkö vaiko enkö...
:xmas:

Ainiin, miekin sain vauvalehden tilaajalahjaksi semmoisen jonkun kantokassin. Ei hajuakaan miten sitä käytetään :whistle:
 
Lauantaita,

sauvakävely ei nyt sit enää sovi mulle :( Eilen ja tänään lähdin nautiskelee tosta ihanasta talvisesta säästä, mutta vauhti hyyty hyvinkin pian kun alkoi pistää oikeelta samasta kohtaa molemmin kerroin, voi itku. Mikä on?

Lahden mammameetinkiin on nyt sitten tulossa Matma, Niiskunenä-78, Iitukka, Mytty, Toukka ja minä ite. Päivä edelleen auki, suurimmalle osalle käy molemmat päivät, Mytylle enemmin 7.12. Odotellaan vielä :)

Meidän asunnon näyttö peruuntui huomiselta, kun se kiinteistö'huijari' oli sit unohtanu meidän näytön :eek: Voi perhana ku muutenki stressaa et meneekö kaupax vai joudutaanko siihen surullisen kuuluisaan kahden asunnon loukkuun :( No siivous tuli silti tehtyä ja nyt hyvä mieli. Leivoin pullaaki :)

Raskausrintamalla kaikki muuten hyvin :)

Yrittivät mullekin sitä Vauva lehteä kaupata, mutku olin tilannu jo Kaksplussan ni en tilannu enää Vauvaa, joten jäin ilman kantokassiakin :/

haavemamma ja nökerö 29+2

Masukuva päivitetty profiiliin :)
 
HM; minullakin on ollut pitkään tuota samaa, heti joko pitkän tai vähänkään reippaamman kävelyn aikana. Osaako joku kertoa mitä se on?

IHMEVIESTIT: En edelleenkään ole varma onko se oikeasti joku maajussi joka asuu lähellä minun tulevaa kotipaikkaa. Nyt on vaan pakko olla vainoharhainen ja varautunut kaikelle tuollaiselle, ne kaksi ex-ystävää ja etenkin toinen niistä voisi todellakin olla niin lapsellinen että keksisi tuommoista. Ja sekin että kirjoitustyyli on aivan samanlainen kuin sillä toisella ex-ystävällä!!! Ihmettelen vaan mitä se hyötyisi siitä ja miten voi olla aikaa tämmöiseen kiusaamiseen... Joten katsotaan tilannetta, en osaa sanoa muuta :D

Työstä ristiriitaiset tunnelmat, 7.pvä jatkuisi ja nyt todellakin tarvitsisin ne kaikki pienet ilta ja vkl-lisätkin. En välttämättä saa ostettua joululahjoja edes siskoni lapsille ja se on kuitenkin lapsen kohokohta joulussa lahjat ja muut on ostaneet minulle vaikka mitä(tai oikeestaan vauvalle, toivoin sitä). Onneksi saan edes vauvalle vaatteet siskolta, ja muuta sälää.. Ei vielä asuntoa, mutta onneksi äiti auttaa siinä asiassa alkuun jos nyt löytyykin asunto, ensi viikolla menen katsomaan onko tarjolla mitään.. :ashamed: Varmasti toiset ymmärtää mutta se on itselleni vaan niin iso pettymys.
Ja siis toisaalta haluaisin jo pois töistä saikkua jatkamaan jotta saan suorittaa muuton ja alkaa valmistella asuntoa kunhan sen olen saanut ensin.. Onneksi pian se doktuuri niin pääsee keskustelee tästäkin :)

Minulla tämä kirjoittelu menee aina omaan napaan, anteeksi siitä =) Tämä vain on äitini ja yo:n valmennuksen lisäksi ainut paikka jossa oikeasti voi näistä raskaus-jutuista avautua ja jopa saa vertaistukea ja ymmärrystä :flower: :flower: :flower:

Tuo oli taas aivan loistava juttu mytty09 :LOL:

absa ja -potkinpa urakalla kylkeesi- atso 26+5
 
Glow
Mie voisin melkeenpä lahjotaa sen kantopussin jollekin, jos joku haluaa. Postarit jos maksaa. (kirppikselle oon viemässä . Luulen ettei sitä tuu käytettyä. Saan tutulta vissiinki repun.

Kävin pikkujouluissa. Oli tosi hauskat showt :D kyllä siel on hyvä porukka!
Ylläri, että yks sun toinen halusi kokeilla mun "söpöä mahaa".... ja oli ihan hassua kun pari ihmistä tuli ihan halaamaan kun lähdin kotiin... noh, ehkä juomilla oli osuutta asiaan, heh,heh.
Ukkeli oli ehkä lähössä pubiin kaverinsa kans+kaverin vaimon, olisin halunnut ne nähdä. Vedin sit miehelle vähä herneet nenään... Pyysin ilmottaa jos ne menee, no mitää ei kuulunu. Kunnes tulen kotiin, tääl ei ole ketään ja sit tulee just viesti et he on siel pubissa (olleet jo tovin) . Oisin tietty voinu soittaa pikkujouluista lähtiessäni ja kysyä, mut aattelin ettei se oo menny ku ei kuulunu mitää. Olin ihan oikeesti tosi pettyny ja vihanen vähän aikaa. Itku tuli, että "ei sitte jos ei haluu mun kans mennä" ja laitoinki tyhmän tekstarin että "kivat illat sulle" johon hän vastas "et saa suuttua". En vastannut enää mitään, koska en tiennyt olenko suuttunut vai en :ashamed: :whistle:

Tuli vaan semmoinen itkukohtaus että, ei jaksais aina olla niin hemmetin raskaana! Ja heti siitä syyllisyys. Ja mahalle anteeksi pyytelyt, että tottakai haluan olla raskaana ja saada vauvan. Niin, että tulis se ukkeli nyt sitte pian kotiin halimaan niin kaikki ois taas mammalla hyvin. :xmas:

Arvatkaa mitä mä jo mietin tänään kaupassa :D että minkäköhän kokoinen tää vauva on vuoden päästä talvella. Oli kaupassa toppapukuja -30% ja vähänkö oli söpöjä pieniä pukuja. Esikoiselle piti ostaa uus toppis. Kirppikseltähän ostin pari pukua aiemmin, mut ne on pesussa menny ihan "lättänäksi", tuntu ettei ne oo tarpeeksi lämpimiä pakkasilla. Toinen puku olikin jo käytössä ennen lumen tuloa ja pesin sen jo 2 vai 3 kertaa. Mut sepä oliki idea et halpa kirppis puku menee noi "kurakelit". Huomennahan se poitsukin taas isänsä luota kotiutuu :)

Tulipas taas höpinää... Öitä :wave:
 
Glow
Mie voisin melkeenpä lahjotaa sen kantopussin jollekin, jos joku haluaa. Postarit jos maksaa. (kirppikselle oon viemässä . Luulen ettei sitä tuu käytettyä. Saan tutulta vissiinki repun.

Kävin pikkujouluissa. Oli tosi hauskat showt :D kyllä siel on hyvä porukka!
Ylläri, että yks sun toinen halusi kokeilla mun "söpöä mahaa".... ja oli ihan hassua kun pari ihmistä tuli ihan halaamaan kun lähdin kotiin... noh, ehkä juomilla oli osuutta asiaan, heh,heh.
Ukkeli oli ehkä lähössä pubiin kaverinsa kans+kaverin vaimon, olisin halunnut ne nähdä. Vedin sit miehelle vähä herneet nenään... Pyysin ilmottaa jos ne menee, no mitää ei kuulunu. Kunnes tulen kotiin, tääl ei ole ketään ja sit tulee just viesti et he on siel pubissa (olleet jo tovin) . Oisin tietty voinu soittaa pikkujouluista lähtiessäni ja kysyä, mut aattelin ettei se oo menny ku ei kuulunu mitää. Olin ihan oikeesti tosi pettyny ja vihanen vähän aikaa. Itku tuli, että "ei sitte jos ei haluu mun kans mennä" ja laitoinki tyhmän tekstarin että "kivat illat sulle" johon hän vastas "et saa suuttua". En vastannut enää mitään, koska en tiennyt olenko suuttunut vai en :ashamed: :whistle:

Tuli vaan semmoinen itkukohtaus että, ei jaksais aina olla niin hemmetin raskaana! Ja heti siitä syyllisyys. Ja mahalle anteeksi pyytelyt, että tottakai haluan olla raskaana ja saada vauvan. Niin, että tulis se ukkeli nyt sitte pian kotiin halimaan niin kaikki ois taas mammalla hyvin. :xmas:

Arvatkaa mitä mä jo mietin tänään kaupassa :D että minkäköhän kokoinen tää vauva on vuoden päästä talvella. Oli kaupassa toppapukuja -30% ja vähänkö oli söpöjä pieniä pukuja. Esikoiselle piti ostaa uus toppis. Kirppikseltähän ostin pari pukua aiemmin, mut ne on pesussa menny ihan "lättänäksi", tuntu ettei ne oo tarpeeksi lämpimiä pakkasilla. Toinen puku olikin jo käytössä ennen lumen tuloa ja pesin sen jo 2 vai 3 kertaa. Mut sepä oliki idea et halpa kirppis puku menee noi "kurakelit". Huomennahan se poitsukin taas isänsä luota kotiutuu :)

Tulipas taas höpinää... Öitä :wave:
 
Huomenta,

täällä hirvileski odottelee että alkaa sataa lunta, niin pääsee lumikolan 'varteen', saas nähdä pysynkö tekemään sitäkään jos alkaa taas pistää :/ absa mukava kuulla että jollain muullakin samaa vaivaa. Kenties elimistö toppuuttelee meitä liialliselta hötkyilyltä? ..vai olisko jollain parempaa analyysiä?
Aika omituista tuo viestittely-jutska absa. Jos joku tekee piloillaan tuollasta niin huh huh, mutta meitähän on moneen junaan. Pidähän ajantasalla meitä :wave:

Glow
Mulla on ollu välillä samoja fiiliksiä että "etsä haluu olla mun kaa ku oon raskaana" tai että "ai mä en tarvii mitään kivaa ja arjesta poikkeavaa ku olen raskaana??" Ennen kaveritki pyys aina ensimmäisenä kaikkiin hippaloihin, nyt varmaa viimesenä... No mut voidaan me ylpeesti vaan paksusti :) :hug:

Pixie Onnea uuteen kotiin! :) Meillä tuo on tosiaan kans edessä siellä mun lasketun ajan paikkeilla, aijaijai :eek:
..taidan rupee dieetille ettei nökerö kasva 5 kiloseks :eek: 3 pvää ensisynnytystä voisi olla aika traumaattista.

Olen jotenki ihan toimeton, en osaa ollakaan vaan..mut en tiijä si lenkkeilystäkään jos menee taas laahustamiseks..no jos jättäs sauvat kotiin ja ottas raittiin ilman kannalta. Jumppaanka en viitti lähtee kokeilee ku jos ei sauvominenkaan kerta onnistu, blaah!

Mukavaa sunnuntaita!

hm ja nöksy 29+3
 
pixielle onnea uuteen kotiin :flower: Aivan sulonen pieni pullaposki oli tuolla aiemmin kuvassa :heart:

lentoemo kiitos tsempistä :hug:

Silmäpussit senkun kasvaa. En saa unta, taas viimeyönä kävelin ympäri kämppää joskus lähempänä 02. Aamulla olo onkin sit kiva, silmät roikkuu puolitangossa ja tosiaan nuo silmäpussit on kyl aikasta kauniit.. :|
Vaivaako levottomat jalat muita?? Voiko niille tehä jotain? Oon koittanu kasata tyynyjä jalkojen alle,et oisivat ylöspäin,mut ei auta.

Tänään taas lueskelin tuota vauvan odotus-kirjasta ja tajusin että TAAS oon ainakin viimeset 3viikkoo lukenu sitä viikon myöhässä ku ei mee mun päähän et vaikka onkin rv29 niin eletään jo viikkoo 30..

labello ja mytty 29+0 :heart:
 

Yhteistyössä