Helmimasut 2009 ~marraskuussa~

Napaviiva: Mulla on tullut kahdessa ed. raskaudessa ja molemmat siis tyttöjä. Nyt ei ole napaviivaa, tai en ole ainakaan havainnut. Pitäs ehkä katella masuaan vähän tarkemmin, kun en tuotakaan varmaksi tiedä. :D Meidän likoille tuli muuten myös se napaviiva mahassa ollessaan ja esikoisella 7v. näkyy se vieläkin selvästi!

Charlott: Huih. Toivottavasti vuotaminen loppuu. :hug:

selkäsärkyinen Kössi 29+0, jolla sattui lisäksi mahaan menkkamaisesti läpi yön.. :/
 
heipä taasen kaikille!
kyllä olikin tekstiä tullut kun en ole viikkoon kerennyt käydä lukemassa tuon pienen hoitotytön vuoksi... nyt ae alkoi kasata autorataa mieheni kanssa ja saan hetken hengähtää. kyllä voi mennäkkin kaikki aika ja energia...

paljon on kommentoitavaa taasen, mutta ihan ensiksi tervetuloa äippä-83, kutri-80 ja bumble-bee! täälä kyllä aivan mahtava porukka kasassa ja lisää mahtuu!
HM kyllä vähän hymyilytti kauppareissusi... aika korni hetki mahtoi olla...
Äippätapaamisesta: Jyväskylään voisin minäkin tulla! olisi ihanaa nähdä teitä!
perhevalmennuksesta:, joku kyseli, niin meillä on ollut jo kaikki käynnit aikoja sitten. Neljässä käynnissä seitsemästä olin kahdestaan mieheni kanssa ja muutamassa viimeisessä oli vaihtelevasti kaksi muuta mammaa, joilla molemmilla on jo tosin ollut tähän mennessä lasketutajat. eli katselin niillä käynneillä muiden isoja masuja, kun itsellä ei sillon vielä paljoa näkynyt. nyt näkyy ja hyvä niin!
Influenssarokote kysyin siitä neuvolassa ja sanoi ettei raskaana olevia rokoteta. kuitenkin olen nyt lukenut täälä ja lehdestä, että se suojaisi myös syntyvää vauvaa taudilta. oletteko ottanut sellaisen?
Absa :hug:
Tuteista ja tuttipulloista: kuinka paljon niitä kannattaa hankkia etukäteen? silikooni vai luonnonkumi?

no, vähän omia kuulumisiakin... eli eilen kävin ultrassa, kun jo perjantaista asti ollut mahassa poikkeuksellisen vaisua toimintaa. liikkeitä olen kyllä tuntenut muutaman kerran päivässä, mutta kaikki perinteiset jumppatuokiot on loppunut. ajattelin itsekseni,että olisiko ´mahdollista että vauva olisi vaikka sotkeutunut napanuoraan ja se estäisi liikkumasta. kysyin sitä omalta neuvolantätiltä, joka sanoi että ei ole mahdollista. kuitenkin eilen soitin viereisen paikkakunnan neuvolatätille joka taas sanoi ettö tottakai on mahdollista. heti tänne vaan ultraa niin katsotaan mitä nähdään. mentiin sinne sitten, mutta ei näkynyt ultrassa napanuoran sijaintia. vauva oli pääalaspäin ja ehkä se sitten vaimentaa iskuja jos se potkii siitä pääosin mahaan, jossa istukka on edessä... ( ja aikasemmin varmaan juuri muljahdellut puolelta toiselle kun välillä tuntui että koko sisuskalut vaihto paikkaa) mittasi reisiluun ja päänmitan ja laskettuaika niiden perusteella aikaistui tammikuulle. ei siis la:ta muutettu papereihin, mutta sanoi että iso on vauva jo nyt. painoarviosta ei puhunut. isoja olemme kyllä me vanhemmatkin... minä 179cm ja mies 182cm... eli toivottavsti vaavin mitat kertoo vaan pituudesta eikä paksuudesta... :D

sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta sappikivikassi on ollut jo muutaman kuukauden valmiina lähdössä matkaan tarpeen niin vaatiessa. kai siihen vierelle voisi alkaa valmistella sitä synnytykseen mukaan lähtevää versiota. :LOL: siis sappikivileikkaukseen menen heti synnytettyäni.

sellaista tälläkertaa ja taidan tästä lähteä laittamaan ruokaa miehelle ja hoidokille, itselläkin kohtalainen nälkä kokoajan!

kaikille mammoille ja masuille jaksamista!

T. soikku ja minttu 28+5
 
sleeping
Hei!

Soikku-83: Mä otin influenssarokotteen noin viikko sitten. Hoitaja sanoi, ettei raskaana olevia yleensä rokoteta, mutta influenssarokote on eri juttu ja sen voi turvallisin mielin ottaa.

linea nergaa ei ole koskaan tullut. En edes tiedä miltä se näyttää. Raskausarpia on kylläkin ihan riittämiin, mutta pahoin pelkään, että niitä tulee vielä lisää

En tiedä kiertääkö mulla vatsassa vai mikä on kun vatsasta, vasemmalta puolelta kuuluu koko ajan ihmeellistä ääntä. Ihan kuulostaa siltä kun vauva piereskelisi koko ajan kohdussa. Aika hauskan kuulosta. Nyt se taisi vihdoin loppua...? ei kun kuuluu vielä...
 
charlott hui toivottavasti ei enää tule yhtään lapsivettä!! :hug:

karvatonkoira mulla on ollu ihan plussasta asti tuo himo sitruunaan :D ihan paljaaltaan sitä tykkään syödä, noita pesuaineita en sentään oo vielä keksinut :D:D

linea negra tuli aika alkuun jo ja on vähän alle navan. Esikoisesta oli muistaakseni napan asti ja pojalla myös syntymän jälkeen joitakin kuukausia. Arpia tuli kyllä silloin reippaasti tuon viivan lisäksi.

tutit ja pullot tutteja ostin esikoiselle etukäteen vissiin pari kappaletta ja samaten pulloja (ja korviketta varalle kaappiin) Saman ajattelin tehdä nyt, pari tuttia ja pulloihin uudet tuttiosat. Mä suosin tuota Aventtia merkkinä noissa pulloissa, sen kehutaan ehkäsemään koliikkia. En tiedä sitten. Ja mä oon käyttänyt pelkästään noita silikoni tutteja, syystä että: kun poika lupsuttaa luonnonkumituttia,siitä kuuluu ihan järkyttävä ääni ja mulla menee kylmiä väreitä :LOL:

Mulla on vaihteeks ollu hirmu kiukkunen päivä. Mytty on alkanut potkiin välillä kipeesti tuohon johkin pallean seutuville. Tai pökkiikö päällään,en oikeen tiedä,kun semmosia teräviä potkuja tuntuu milloin missäkin ja tuo ois ehkä semmonen käännös mikä sattuu.

menkkamaista juilintaa on mullakin välillä, tuntuu kun alamaha ja selkä ois tulessa, vaikka ei varsinaisesti supista,eikä maha mene kovaksi. Mulla siihen auttaa kun menen sängylle hetkeksi pötkölleen (se vaan jatkuu heti kun nousee ylös)

närästää!! erilailla kun ennen. aikasemmin se on tuntunut poltteena ylämahalla,niin nyt tuntuu aina kurkussa :( hyi ja renniet on pahoja:(

labello ja mytty 28+4
 
Glow
Iltaa!

Tee-tauko =) ja heti samalla tänne lukemaan teidän kuulumisia ja kertomaan omia...

Olin muutaman tunnin kaupungilla ja nyt olen aivan poikki! Jalat on niin väsyneet että huh huh ja silmät jos laittais kiinni, niin uni tulis, mutta ei tähän aikaan sentään voi!

Kirppikseltä löytyi paljon vauvalle tosi hyviä ja halpoja vaatteita. Ostelin sinisiä nyt kun aiemmat olleet valkoista/beigeä pitkälti. Johan tuota vaatetta alkaa olla aika paljon 56-68 cm kokoisia. Esikoisen vanhoja, kaverilta saatuja, uutena ostettuna, sekä nuo kirppis löydöt. Mut saahan niitä olla vaihtamassa ja pesemässäkin aika useasti. Esikoisen vanhoja hyvin säilyneitä bodeja on vino pino 74-80 cm. Ei oikein osaa ton kokosia ajatella ostavansa vielä, vaik ois kirppiksellä ollu tosi kivoja.

Hyödynsin anttilan 20e arvoisen joulusetelin, ostin melkein kaikki "pakolliset" joululahjat :xmas: Melko ajoissa, mut se kuponki on voimassa vaan tän kuun loppuun, pääsin yksin kaupungille, ei ollut hirveää tungosta, suorastaan ihana reissu! Poitsuki viel isänsä luona pari pv niin saa paketoida lahjat rauhassa.
Itsellenikin ostin lahjan :D venhätyynyn, jonka voi lämmittää tai viilentää ja laittaa hartioille tms. Oisin halunnu jo testata mut pakettiin meni.

Kävin töissä, kaverit oli ilosia kun näki mut ja sai joulutorttuja :D
Iloinen yllätys oli se, että saan pitää työsuhde puhelimeni vielä äitiysloman ekat 3kk! En olis uskonut. Tuli tosi hyvä mieli juteltuani pomon kanssa asioista, ei oo ollenkaan enää huono omatunto olla sairaslomalla.

"Poikaviiva" mahassa, mulla oli esikoista odottaessa. Raskausarpia ei tullut (rasvasin ihoa sillon kun muistin, harvoin) . Nyt ei ole viivaa näkynyt, vaik poikaa lupailtiin ultrassa. Maha on aika saman mutoinen kun esikoista odottaessa. Raskausarpia ei ole ainakaan vielä näkyvissä nytkään.

Täällä sataa lunta! Ihanaa! On niin kaunista.

 
Ei kauheeta että saa nauraa, jumppakamat wc-pönttöön ja tuo pierevä vauva mahassa... Ja oli monta muutakin hauskaa tuossa välissä :LOL: :LOL: En osaa sleeping sanoa mikä se ääni on, tulee mieleen että suolet siellä kurisee, eikös ne vähän niinkuin vetäydy sivulle kohdun kasvaessa vai onko se myytti?

Ja rikosilmoitus käyty tekemässä, puolet taakasta on pois toistaiseksi, huh....

Ei ole linea negraa mutta raskausarpia sitten senkin edestä :headwall: Voisi laittaa mahakuvan au naturel ensi viikolla niin näette ne arvet. En oikeesti ole niistä järkyttynyt, nuorempanakin tullut niitä lantioihin ja hieman vatsaan kun lihonut/laihtunut vuoronperään. Toiset vain kauhistelee että etkö ole mahaasi yrittänyt rasvata, noh tietenkin rasvaan kun kärsin kuivasta ihosta :D ja poikalupaus siis on.

Voi pixie :hug: Kuten tuolla jo kommentoitu niin elä hättäile :hug:

Lahden tapaaminen; Mulle ei onnistu, laskin budjetin ensi kuulle ja en voi tehdä ylimääräisiä matkusteluja ja muutenkin juuri noina molempina päivinä satun olemaan töissä :headwall: Joten siirryn sitten tuonne Kuopion puolelle meetingiin.

Tänään sattui elämäni omituisin juttu, kuin suoraan romanttisesta elokuvasta?? joku mies laittaa viestin kännyyni aamulla et mitä kuuluu, minä olen ihan että nyt olet kuule laittanut väärälle ihmiselle. Se oli netissä puhunut jonkun toisen tyttösen kanssa ja saanut siltä sitten kännyn numeron jonka satun minä omistamaan ja en ole kenenkään miehen kanssa mitään tässä puoleen vuoteen vehdannu saati netissä kenellekään miehelle kirjoitellut. :eek: Noh, koetan selittää että olen se ja se ja olen 7.kuulla raskaana ja tuleva yh jne kaikkea kauhujuttuja. Ei pelästyttänyt miestä ollenkaan, päinvastoin kysyi voidaanko viestitellä. Alkoi viestit lentää ja hän sattuu vielä kaiken lisäksi asumaan lähellä sitä minne minä tulen muuttamaan, minua vuoden nuorempi maajussi. Sitten mietin että onko joku minun kaveri tehnyt pienen ystävänpalveluksen kun tässä olen valitellut kavereille miten olen aina yksin ja nyt ei kukaan katsele jne.. Mutta en tiedä ja väittää herra maajussi myös ettei tiedä. ei vielä voi tuosta tietty olla varma mikä se miehiään on, huijaako nyt joku kaveri tai mitä tämä on mutta aika hauskaa että sattuu nyt edes vähän sutinaa tässä minullekin joskus. Jos se nyt on se kuka sanoo olevansa. :D Aivan ihmeellinen sattuma!!

absa ja atso-boy 26+3
 
Kiitos absa! Jaksamisia sulle myös sen kämppisasian kanssa. Aikamoinen tapaus. :hug:

Äiti soitteli tänään ja lohdutteli myös että eiköhän se maha siittä kasva. Kannusti soittaan neuvolaan ja vaatimaan sen ultran heti eikä kahden viikon päästä. Muutenkin kauhea stressi tosta muutosta ja mullahan on todettu jo moneen otteeseen että stressi saa aikaan niitä supistuksia eikä fyysinen rasitus... Mitä jos toinen on jäänyt pienikokoiseksi mun stressin takia ja nyt stressaan vielä lisää sit siitä! Noidankehä. Tahtoo heti ultraan.

Nyt alkaa muuttoasiat näyttään jo paremmalta kun kaapit tyhjenee ja laatikkopinot kasvaa. Mulla on käynyt kaks konetta ja kuivausrumpu kaks päivää jatkuvasti ja oon pessyt ja tuulettanut ihan kaiken mikä irti lähtee. Tuli sopivasti pakkasetki mun siivousta varten. :D Ihanaa, kohta on suursiivo ja muutto tehty, sit saa tulla joulu ja sit vauva. :heart:

Pixie
 
Heippa!!

Taka-alalla ollaan lukemassa käyty mutta joskos nyt saisi kirjoitettua pienen pätkän... Pari kertaa olen yrittänyt aiemminkin mutta on kanssa ne tekstit kadonneet :headwall: .

HM Hauska kauppareissu :LOL: :LOL: Mahtaa kauppiasta hävettää kun sut seuraavaksi näkee...
Linea Negraa ei ole näkyvissä täällä vieläkään.
Sairaalakassia en ole edes miettinyt vielä... Täällä tulee onneksi hyviä vinkkejä siihen!!
lastenhuone on itseasiassa valmiina ja olen kyllä kuullut et olenko hullu kun se huone nyt jo on valmis, mutta mulle se on jonkinlaista valmistautumista vauvan tuloa varten. Ainoastaan oikeastaan puuttuu kaikki ns. hoitotuotteet eli rasvat, vaipat yms. mutta muuten ollaan valmiita!!! Taidan olla oikeastaan valmistautunut vähän pidemmällekin kun kaukalon jälkeinen istuinkin löytyy jo... Meillä tosin on kaikki tavarat, vaatteet yms. ostettu alennuksella uutena tai kavereilta käytettynä.
Tutteja ollaan ostettu pari silikonista ensituttia ja tuttipulloksi pari nukin pulloa joissa anatominen koliikkia estävä tuttiosa. En tiedä paljonko noita kannattaisi ostaa valmiiksi, ajatuksia?!
Itkuhälyttimiksi meillä ostettiin copran radiopuhelimet joissa on tuo itkuhälytin toiminto. Testattu on ja hyvin toimii. Niille on sitten tarvetta muutenkin ja hinta oli muistaakseni 60 euroa.
Ultrassa käytiin tiistaina (viikot tasan 27) ja opiskelija siellä oli harjoittelemassa. Rehellisesti reissusta jäi käteen vähän huono fiilis. Mulle ei oikeastaan kerrottu mitään et puhuivat vaan toisilleen. Sen sain tietää et pojan painoarvio on nyt 1100 kg eikä sitten oikeastaan muuta. Olin hieman pettynyt kyllä reissun jälkeen kun piti kohdunkaulakin katsoa yms. muttei ollut kuulemma tarvetta!! Neuvolakortissa lukee et katsottu vk 6 eikä siis vieläkään ole kuulemma sitä tarvetta katsoa... Olin et jaahas sitten kun tiesin et se katsottiin yksityisellä muutama viikko sitten. Mutta he ei sitä tienneet ja olettaisin et se nyt kuuluisi katsoa näillä vaiheilla. Miten muilla on katsottu?!

Meillä masukilla on menossa joku adhd-kausi. Koko viikko on mennyt siinä et hän touhuaa yötä päivää minkä kerkeää. Välillä tulee oikeasti fiilis et LOPETA JO!!!!!! Pelottaa ajatella mitäs kuukauden tai kahden päästä kun nyt jo tuntuu epämukavaltakin. Sanoin kyllä miehelle tossa yhtenä päivänä kun mua kunnolla runnottiin et seuraava lapsi tulee sitten kun sinä sen kannat ja synnytät.PISTE!
Pahoinvointi on nyt tullut takaisin et en tiedä johtuuko se nimenomaan tuosta masukin kovasta touhusta. On se kyllä niinkin et jos siellä on liian hiljaista niin heti alan huolestumaan... Ei pitäisi siis valittaa vaan yrittää nauttia =) .

Hassua kuinka nopeasti aika menee. Nyt tässä olisikin yhtäkkiä enää alle kolme kuukautta aikaa laskettuun aikaan... Joku sen sanoikin aiemmin et alku menee hitaasti ja sitten loppuraskaus yhdessä hujauksessa =) .

Talvikin oli tullut aamulla ja piti käydä kaivamassa varastosta toppatakit käyttöön. Onneksi mahduin vielä niihin sillä loppuraskaudesta käyttöön jää tosiaan kaksi hulluilta päiviltä aikaa sitten ostettua pitkää telttamaista koiranpissatustoppista. En haluaisi niitä käyttää koko talvea kuitenkaan... Vaikka siis käytännöllisiä ovatkin! Koirien kanssa oli ihanaa käydä metsässä kun näki kuinka ne nauttivat ensimmäisistä lumista. Oli se itsellekin rentouttavaa kun oli valkeaa ja jotenkin rauhallista.

Caro + masukki 27+2
 
Hei vaan!
Täällä ollaan aikaisemmin keskusteltu vibravauvoista ja eilen illalla ihmettelin, et mikä meno miun mahassa oikein on. Vibrakuvailut ei oikein osuneet näihin "oireisiin" ja hetken aikaa ihmeteltyäni päädyin tulokseen et miun masuasukilla on hikka. Tuntu ihan selkeesti myös vatsan läpi ;)

Kutri & *hik*
 
pitää tulla taas aikaa kuluttamaan palstalle :D

linea negra esikosta tuli napaan asti, ei kauheen tumma, mutta selkeä viiva. Nyt ei ainakaan vielä oo näkyvissä.. ainoastaan muutama vanha raskausarpi on alkanut taas punertaa :(

soikku-83 hyvä ettei vauveli ole sotkeutunut napanuoraan, sitä samaa oon meinaan pelänny omalle kohalle myös.. vauva oli tosi aktiivinen n. rv22-23 asti ja sitten rupes selkeesti hiljentämään tahtia.. oon nyt vaan tullu siihen tulokseen kun potkut tuntuu suurimmaksi osaksi alhaalla ja oikein takana, että vauva potkii selkäänpäin istukkaan.. välillä kun on vaihtanut asentoa niin että potkii mahaan päin, niin liikkeet tutuu tosi voimakkaina ja jopa kipeetä tekee.

tuttipullot meillä ollut ja on edelleen käytössä MAM merkkiset "koliikki-pullot" oon ollu tosi tyytyväinen, vaikka pestäviä osia onkin enemmän. Eivät falskaa ja pulloon ei pääse muodostumaan alipainetta, toisin kuin esim. ainun perus tuttipullot, joihin pitää vähänväliä "päästää ilmaa" jotta maitoa tulisi hyvin.
Silikonipäiset on ollut käytössä, luonnonkumi on pehmeämpää, mutta vauva saa helposti imettyä ne lyttään.

itkuhälyttimet taitaa olla merkkiä Phillips, kantavuus 150m ja mun mielestä ehdoton hankinta, ollut käytössä joka päivä.

kuupas 27+0

 
Hankinnoista: Caro tutit ja tuttipullot saattaa jäädä kaappiin käyttämättä jos oot kova imettään. Kyllähän niitä silti jonkin verran menee kun äitikin tarvii omaa aikaa, mut aika vähällä määrällä pärjättiin. Meillä jäi viimeks ainakin sitteri ja itkuhälyttimet käyttämättä, joten nyt aattelin tehdä hankitoja sitä mukaan kun huomaan et tarvitaan enkä hamstraa kaikkea mahdollista kaappeihin valmiiks. Hoitopöytä oli myös aika turha kun esikko alko kääntyileen jo kaks kuisena kuin väkkärä enkä uskaltanut enää vaihtaa korkeella, vaan lattialla viltin päällä vaihtelin vaipat. Meillä otettiin muutenkin ilmakylpyjä joka vaihdon yhteydessä joten lattialla sitä tuli vauvan köllöteltyä alusta asti... Ainoa mihin ajattelin nyt panostaa olis kestovaipat. Niihin urahdin jo viimeks ja sama näköjään jatkuu... Ja pieni toppahaari tarvitaan, noi esikoisen on aika isoja kun pienin on 68 senttinen. Vastasyntynyt varmaan hukkuis siihen alkuun? Varsinkin kun mun mahassa kasvaa vissiin joku ihan minivauva... :'( Vai aioitteko käyttää suoraan äitiyspakkauksen haalaria? Minkä kokoinen se on?

Pixie
 
Heh, hauska kun just kirjotin et itkuhäläreitä meillä ei käytetty lainkaan ja kuupas on käyttänyt joka päivä. Nää vaihtelee niin paljo et vaikea varmaan tehdä päätöksiä toisten kokemusten perusteella. Mä ainakin hankin esikoiselle sillon kaiken. Josta aikapaljon jäi käyttämättä. Esim. sinkkivoide ja talkki. Mutku foorumilla sanottiin et sellaset tarvii olla. :LOL: Ainiin, ja imetystyyny oli mun mielestä sit kaikista turhin kapistus kans. Onneks oli kaverilta lainassa enkä ollut omaksi hankkinut.

Pixie
 
Glow
absa aika kiva toi tekstari juttu :) aika näyttää...

Löysin ohjelman keisarileikkauksesta, laitan linkin josta sen voi katsoa jos kiinnostaa.
http://areena.yle.fi/toista?id=1662077

Tuli tippa silmään (ylläri) ja kun näin vauvan, ajattelin "mäkin haluun tommosen" kunnes hokasin että, mähän saan vauvan :D :heart:

 
Charlott :hug: tsemppiä!

Jospi mulla oli tuollaista samanlaista tunnetta, lisäks jkv supisteli. Vaivat loppui reilu viikko sitten eikä lääkärikään löytänyt mitään selittävää tekijää...mutt onneks loppui!

Sairaalakassia en oo ees miettiny, hankinnat vauvallekin ovat vielä pahasti kesken :ashamed: Mutta sen verran muistelin, että sairaalaan kehoitettiin ostamaan ihan oma hammasharja, jonka heittää sit roskiin kotiin lähtiessä...ettei tuo kotiin mukanaan mitään sairaalan pöpöjä. Ja puklurättejä sai sairaalasta, ainaski TYKS:sta.

Linea negraa ei näy mutta nuo vaaleat karvat masussa vois kohta jo letittää...

Vauvan asennosta...eihän se vielä ainakaan meikäläisen viikoilla oo vielä asettunut mitenkään päin...? Kun moni laittaa että missä tilassa vauva on... meidän tyttö tuntuu pyörivän edelleen ihan miten sattuu, potkut tuntuvat milloin missäkin: sivuilla, ylävatsalla, välillä istues potkii alapäähän niin että tuntuu ett lennän tuolilta :LOL: Millä viikoilla vauvan muuten pitäisi asettua "paikoilleen" johonkin tarjontaan? Mä en enää muista...

(.) vointi hyvä, luulenpa että pystyn hyvinkin olemaan nämä 4 viikkoa jouluun töissä =) Ne tammikuun kaks viikkoa ennen äitiyslomaa aion kyllä hakea saikkua, sinne ei motivaatiota riitä... Kaikki supistelut ja vihlonnat loppuneet :D yes!! Liitoskipuja kylläkin kovina mutta ne ei haittaa kun supistelusta päästiin =) Masu on mielestäni spusuhtaisempi :whistle: kuin aikaisemmissa raskauksissa mutta PAINO NOUSEE!!!!! Kääk!!! Varmaan 10 kiloo tullut jo ainakin :snotty: ihan hirvittää nousta vaa`alle ens viikon lääkärineuvolassa :ashamed:

Niin ja olen miettinyt että pitäiskö alkaa lukea maaliskuistenkin listaa...saan sitten sieltä seuraa kun viimeisenä notkun täällä kun kaikki muut ovat synnyttäneet :/ L.A. 27.2. ja mulla on ollut tapana kantaa pari viikkoa ekstraa... :(

Mutta näihin tunnelmiin.... ja IHANAA KUN ON LUNTA B)

UÄ ja tyttö...apua, en tiedä viikkoja :ashamed:
 
Ei linea negraa eikä raskausarpia nyt eikä viimeks (esikko on poika).

Ompas teillä paljon vayvahankintoja tehtynä. Mulla periaatteessa on kai kaikki tavarat olemassa parin vuoden takaa mutta en oo mitenkään etsinyt vielä esille. Enkä miettinyt sairaalakassia enkä synnytystä.. Me asutaan kerrostalossa eikä siks hankittu itkuhälytintä, itkun kuuli parvekkeelta ihan hyvin sisälle.

Kävin eilen ä-pkl:lla. Vauvan koko on nyt 1500g, kolmessa viikossa tullut 600g! Aikamoinen kasvupyräys. Mulle painoa on tullut 5kg. Kohdunsuun tilanne tarkistettiin koska on niin kauan supistellut; se oli kiinteä ja kiinni. Pimpasta löytyi kuitenkin jokin bakteeritulehdus ja sain antibioottivoidekuurin viikoksi.. älllöä.. mulla ei ollut siis mitään oireita että yllärinä tuli.
parin viikon kuluttua on seuraava lääkärikäynti ja väläyttelivät jo lapsivesipunktion mahdollisuutta. En kyllä ymmärrä miks, siinähän voitais vaan todeta että keuhkot eivät ole kypsät. En todellakaan ole valmis synnyttämään lasta vielä moneen viikkoon. Mulla on diabeteksen takia suurentunut riski toksemiaan, mutta ei täs mitään viitteitä ole ollut; verenpaine on matala eikä valkuaista pissassa.. tuntuu että musta oikeen halutaan tehdä sairas odottaja? Onneksi mieli on aika hyvä kun flunssakin alkaa mennä ohi.

Kukaan ei ehdottanut tapaamista Turkuun. Jos joku muu turkulainen tai lähiseutujen mamma haluaa tavata niin mulle käy oikein hyvin, muille paikkakunnille mulla ei oo mahdollisuuksia lähteä (mies tekee nyt työreissua taas). Viestiä tänne palstalle vaan niin sovitaan treffit!

MinniG 29+2
 
Nonni. Sf-mittapanikoinnista johtuen kuvapäivitys profiilissa. Ihan uskomatonta omaan napaan tuijottelua... :headwall: Mutta vertasin kuvaan joka on otettu samaan aikaan viimeraskaudessa ja ihan samanlainen se on ku sillonki. Tai jopa vähä isompi. huoh. Ei noi perhanan sf-mitat mitään kerro, riippuu niin paljon mittaajasta. Nyt lopetan ressaamisen ja menen nukkumaan. Öitä! :wave:
 
Huomenta,

yritetääs nyt tarinoida uudelleen, kun eilen hävisi ne viestit... ( jaaha nyt ei toimi tuo boldaus.. )

Tervetuloa uudet :flower:

Huanita toi Wc pytty oli kaiken huippu :LOL:

Charlott jaksuja :hug:

Linea negra huomattu viime vkl:na, hävystä napaan. Tyttöä pukkaa, ei raskausarpia ainakaan vielä. Raskausöljyä 2. plo menossa jo :)

Absa aika ihanaa että olet saanu jännitystä arkeen, oikein jännään sun puolesta, eli kerrohan kuin homma etenee :)

Toukka olikin laittanut Lahden mamma-meetingistä jo ehdotuksia :)

Karvatonkoira sitruunasta pari varoituksen sanasta, eli ihan kokemuksia omalta kohdalta: Joskus 10 v sitten aloin juomaan sitruunavettä aina töissä sen terveellisyysvaikutusten, kalorittoman juoman, sekä aineen vaihduntaa edistävien ominaisuuksien iloittamana. Ihmettelin kun samaan aikaan podin aikamoista käymistilan tyyppistä ikävää tilaa vatsassa, joka aina viikonloppuisin helpotti ( en osannu yhdistää tähän terveysjuomaan), kunnes kävin hammaslääkärissä ja siellä totesivat että hampaitteni kiille on vaurioitunut ja sitähän ei enää voi korjata. Asiaa pohdittuani jäljet johtivat terveysjuomaani, jonka nautiskelun lopetettuani mahavaivat parani, kiille valitettavasti ei. Etikkaveden kanssa olen kuullut joillekin käyneen samoin. Että näin kävi mulle :/

Kiitti noista itkuhäly kokemuksista :)

Mun saikkuviikko häämöttää loppuaan ja 'sen kunniaksi' heräsin klo 6 eikä uni tullu silmään, niin nousin ylös ajatellen että voinhan nukkua sit ku nukuttaa. Ens vkol meinaan tehdä viimesen duunikeikan Kuopioon ja sitten loppuu nuo yli 100 km:n matkat meikäläiseltä. 4 vkoa olis kituutettava sit töissä ja jos suinkin saan nukuttua niin eiköhän sen kestä, ainakin pari viikkoa on jaksettava kun mun tuuraaja pitää perehdyttää.

Hellyyttävää ku kävin eilen anoppilassa niin sain sieltä muutamia erittäin retroja vauvan vaatteita tuolta vuodelta 72-73 jotka on siis olleet tulevan isukin päällä silloin. Anoppi oli myös neulonut valkoisen villatakin, -housut, pipon, sukat ja tumput. Hii! ..mulla kun ei itselläni pysyisi moiset puikot edes käsissä.

Sitten ilmoittautui yks siskon kaveri vauvan vaatteineen, eli sieltä olisi tulossa pientä vaatetta jos jonkinmoista...just ku olen ajatellut että 'nyt meillä alkaa ole kaikki', ja ihan olen kaupasta ja kirppareilta ostellut liki kaikki. Noh..ei voi mitään.

Lumi on kyllä ihana juttu, piristää pimeyttä :)

hm ja nökerö 29+1
 
Mamma-meetinkiin halukkaat ja ehdotuksia kokoontumispaikoista: ( sulkeissa jos joku on ilmaissut voivansa lähteä myös toiseenkin kaupunkiin, mutta ensisijaisesti antanut äänensä johonkin muuhun kaupunkiin )
Jyväskylä 2 ( 4)
Lahti 10( 12)
Kajaani 2 ( 3)
Kuopio 5 ( 6)
Pääkaupunkiseutu 3 ( 4)
Tampere 1
Turku 1

Virheitä saattaa olla, antakkee armoo :p
 
sleeping
MinniG: Ole tyytyväinen, että sulle ruvetaan jo nyt puhumaan noista punktioista yms. Mä olen hyvin kateellinen niille, joille automaattisesti ruvetaan suunnittelemaan hyvissä ajoin näitä asioita, toisin kuin mulle. Mulla aina vaan pitkitetään, eikä mukamas ole mikään kiire tehdä punktiota tai sektiota vaikka vauva ois kuinka makrosominen. :'(
 
Huomenta!

"pahin" pelkoni toteutui.. Olen nyt sitten saikulla mammaloman alkuun asti. Pääsin eilen jo iltapäivällä sinne ultraan, kaikki oli mahassa ok eikä kohdunkaulakaan ollu vielä lyhentyny. Äippäpolilla sillon rv 26+jtn se lääkäri lipsautti vauvan sukupuolen, noh eilen sit sanoin tälle omalle gynelle, et haluan vahvistuksen häneltä vauvan sukupuolesta. Hän alko sit oikeen todenteolla ultraamaan vauvan jalkojen väliä ja kappas kappas.. Meiän vauva on vaihtanu sukupuolta tässä viikkojen aikana :LOL: Naureskeltiin avomiehen kans, et Hän on kuullu telkusta moisesta vaihtoehdosta ja niinpä hän päätti näin hyvissä ajoin vaihtaa sukupuolen:) Onneks en oo ostanu yhtään vaatetta sen ekan "veikkauksen" perusteella, tosin en ala nyttenkään sukupuolen perusteella vaatteita ostamaan. Mutta voin kertoa, että luottamus paikalliseen äippäpoliin laski taas pari pykälää...

Vauva oli eilisissä mittauksissa n.1444gr ja jalan mitta 14cm (reidestä nilkkaan). Masun ympärys Hänellä oli 25cm, pään "läpimitta" 7,5cm. Hyvin oli kasvanu viimesestä ultrasta, joka oli 3vkoa sitte.

Mutta mun saikun syy.. Gyne kauhisteli mun turvonneita sormia ja ihmetteli, kun neuvolakortis ei ollu mitään merkintää turvotuksesta. Sen lisäks mun väsymys ja lisääntyneet supistelut ja tää tän viikon pikkulämpöily "riitti" diagnoosiin että olen ylirasittunut ja nyt pitää alkaa lepäämään, jotta raskausmyrkytys ei pääse yllättämään! :eek: Seuraava ultra meillä on sitten 30.12. ja sinne asti nyt sit pitäs kokonaisena pysyä.. Mä kyllä niin toivon, että saamme tammi/helmivauvan, joten gynen lepokäskyä aion noudattaa jotta kaikki menee hyvin.

Ennätin eilen viedä tän viikon saikkulaput töihin ja käydä siellä moikkaamassa työkavereita ja sanomassa, et tuun maanantaina töihin. Noh, pari tuntia sen jälkeen sain soittaa heille, että se on kuulkaas niin, että en ainakaan vuoteen tuu töihin! Pomolle piti laittaa tekstari, kun hän oli kokouksessa. Ymmärsivät kyllä oikeen hyvin, että nyt tahtipuikkoa heiluttaa joku toinen ja Häntä on nyt vaan toteltava.

Kovin omanapaista näin aamusta..
Nanada ja Hän 30+4 (ja nyt vaan ollaan sitten kotona...)
 

Yhteistyössä