Helmimasut 2009 ~marraskuussa~

AAAAHHH! :D Tulin juuri hierojalta ja kylläpä teki hyvää....

tapaamisesta, oisko Tampereelle tulijoita? Mulla melki 300km lahteen :( , eikä välttämättä ainakaan minkään tunnin kaffemiittingin takia tulis lähdettyä... Ehkä yön yli tms vois harkita... Mutta parhaiten mulle kävis Tre tai Jkl,kun täs niiden puolessa välissä asustellaan...

Pessyt ja silittänyt olen 6 koneellista vauvanvaatteita.. :ashamed: :whistle: , vaikka normaalisti silitän kyllä vain pakon edessä.... Nuo käytettynä saadut/kirpparilöydöt näyttää kivemmalle kun silittäessä pesunukka hiukan tasottuu vaatteen pintaan :) . Jatkossa en aio vauvankaan vaatteita silittää, pesen kyllä alkuun ihan omina koneellisina.

Sairaslomalle jäämistä mietin,ja laskin että 3.12 alkaen kun jäisin,niin en putoo kelan rahoille ennen äippäloman alkua, vaan pysyy noissa meidän TES:sin rajoissa sairauspäivät ja saa kta:n mukaan päivärahan. (no ei kokonaan pitänyt lihavana tuon tulla... :/ )

Nla ois viikon päästä ja siitä 2vkoa lääkärin näkemiseen,jos ei mitään ihmeitä tapahdu. Silloin vois sitten jo sitä saikkua pyytää..

:whistle: :whistle:

Nyt lähden vetäsemään annoksen paellaa ja kattomaan eilisen Tukka auki-jakson...

tatuka+peikko 26+6

Ps:Absalle iso :hug: , kylläpä on kurja tilanne...

Ja vielä uusille tervetuloa! :flower: :wave:
 
NANADA: Meillä on 2 helmikuista lasta jo ennestään ja just noi 40cm on sopivia talvivauvalle. Ainakin meillä. Meillä lasten päänympärykset ovat olleet 33cm, 33,5cm ja 34cm. Keskoskokoiset hatut ollaan ostettu aina!

synnärikassi: Mulla on ollut mukana hammasharja/tahna, dödö, LATURI kännykkään, kamera. Muut on ukko sit tuonut kotoa kun ollaan kotiutumassa. ALUSHOUSUT on täällä ainakin sellaiset tosi SEXYT verkkohousut :p :LOL: Mut siis sinne saa hyvin sen jumalattoman kokoisen siteen=VAIPAN (mikä on oikeesti tosi hyvä) ja mun mielestä ne on kertakäyttöisiä alushousuja.

Turvoitusta: Mulla ei ole missään paitsi emättimessä. Eilen illalla huomasin suihkussa, et mulla on melkeen kun pippeli kasvanut tuohon häpyluun kohdalle. Siin on niin jumalaton suonikohju... :ashamed: Samoin toinen häpyhuuli on niin kivikova ja turvoksissa, että sielläkin taitaa olla aikasmoinen suonikohju.... Ja voi vitjat sitä paineen tunnetta tuolla alapäässä. se on jo niin epämuodostunut...

Närästys tullut kiusaksi..

-kyrsä ja nappula 26+4
 
Iltaa!
Täälläkö jo pakkaillaan sairaalakassia :) johan tuota saisi pikkuhiljaa suunnitella ja eipä se haitaksi olis jos se tuolla jossain valmiina olisikin.

Treffipaikasta, mulle kans tuo Kajaani sopisi parhaiten, mutta ei taida kauheesti olla tosiaan sinne tulijoita :D "Normaalitilassa" autoilu ei olisi mikään ongelma, mutta tän mahan kans alkaa olla vaikeaa. Ja täältä kun on tosi huonot kulkuyhteydet mihinkään.

Nenä on tukossa, on ollut koko raskausajan eikä helpota millään. Nyt ihan vasta olen alkanut käyttää nenäsumutetta, kun ei pysty muuten öisin hengittämään. Sitäkään kun ei vaan saisi käyttää 10vrk pidempään :(

Omasta navasta sen verran, että sokereita oon nyt mittaillu ja mun mielestä on olleet ihan hyviä. Tuli jo mieleen, että olisko tuossa mittarissa jotain vikaa, koska siellä rasituksessa kuitenkin totesivat tän rd:n. Kotona kuitenkin arvot olleet ihan ok.
Torstaina sitten ultraan ihastelemaan vauvaa ja kenties kauhistelemaan kokoa :eek:
Tuosta tuli mieleen, että voiko sf-mitta olla kuitenkin normaalirajoissa jos vauva vaikka olisikin isokokoinen? Siis ovatko suoraan verrannollisia toisiinsa?

Nyt on taas pää tyhjänä... miten ne kaikki ajatukset katoaa aina kun alkaa kirjoittelemaan??

millla ja poju 28+0 POKS POKS :heart:

ps. Uusille teretulemast :flower:
 
:snotty: Yskittää ja nenä vuotaa edelleen!
sairaalakassin taidan pakata siinä joskus rv 36-37 :whistle: mutta mulla on ollut mukana aina: imetysliivit, liivinsuojia, dödöt, pesuaineet, harja, muutama pillimehu, suklaata, puhelin, kamera, neuvolakortti...isi on sit tuonu äidille ja vauvalle kotiinlähtö vaatteet + turvakaukalo, mutta valmiiksi olen tietenkin ne kotiin etukäteen laittanu. Yleensä on pienet säilytystilat ja hirveesti ylimääräistä ei ole mahtunut!
Ne on kyllä niin ihania ne sairaalanvaatteet, että kyllä niissä muutaman päivän siellä on ja ne verkkoalkkarit on oikeesti hyvät siellä. Ja kyllä nekin pestään, vaikka KYRSÄ arveli niiden olevan kertakäyttöisiä :D Eli ei kannata roskiin heittää! Ainakaan Kysissä!

milla jos on häikkää vähänkin sokereissa, niin rasituksessa otetaan se 12 tunnin paastoarvo, mutta kotona varmaan harvemmin tulee niin pitkään oltua syömättä. Eli se arvo saattaa silloin myös nousta jos paastoaika on " liian " pitkä! Eli niin mullakin oli sokerirasituksessa paastoarvo oli koholla, mutta muuten kotona olleet erinomaisia kaikki luvut!
 
äippä-83 päivittäisin tuonne listaan teidän toisen pojan syntymävuoden...se ei ehkä ole kuitenkaan 09/09.. :whistle:

nanada ihan pakko kommentoida tuota kun totesit,että näyttää niin pieniltä nuo hatut...mä ihan samaa tuossa yks päivä mietin et ai mahoton miten pieniä hattuja on...mut kumma kyllä se vauvan pää ei tunnu siinä synnytyksessä yhtään pieneltä :LOL:

turvotusta ei ole. vielä ainakaan.

pyykit ja silitys tänään pyöri toinen koneellinen vauvan pyykkiä ja minähän nyt silitän omatkin vaatteet aina lakanoihin asti, se on ihan kivaa puuhaa...no joo,kauaa en voi seistä paikallaan tosin kun tuntuu et värkki tipahtaa jalkojen juureen..mut pieninä annoksina ihan kivaa puuhaa.

synnärikassia en halua sen kummemmin edes vielä miettiä,mut listalla on kyllä ykkösenä kamera+laturi ja känny+laturi!! mitään omia vaatteita en aio viedä, mun pöksyihin ei ne vaipat mahtus enkä niitä ala kyllä hinkkaamaan puhtaaks sit kotona. mä muuten taisin viskata ne alushousut kyssillä roskiin..ei hirveesti huvittanut sinne pesupussiin pistää ainakaan jos vaippa vähän falskas..

Meilä on 3.hääpäivä tänään. ou jee. ei sit ehtiny se ero ennen tätä. ei saa onnitella :D

mulla on vaihteeks selkä kipee kun käveltiin postille, oisko joku 4km ees taas. unohdin tietysti tukivyön kotiin. ja nyt alkaa taas päätäkin juilimaan. taidan siirtyä pois koneelta vaikka silitysraudan kanssa heilumaan vielä hetkeksi.

labello ja mytty 28+2
 
Olipa "piristävää" lykkiä rattaita tuolla lumisateessa. Menomatka hoitoon (vajaa 2km suuntaansa) meni hyvin, mutta takaspäin kävellessä alko paikat kipeytymään ja ankkakävelyllä mentiin. Puolenpäivän aikoihin pitäisi pois hakea.... tuokaa joku mulle auto =)

Niistä sairaalan verkkopöksyistä... Mun mielestä ne oli ihan loistavat! Suosittelen kyllä niiden käyttöä!

Sairaalakassin voisi nyt yrittää pakata aikaisemmin valmiiksi. Esikoisesta en hätäillyt, vaikka meni 2vkoa yli la:n niin pakkailin siinä juuri ennen lähtöä. Olin kyllä asian suhteen silloin paljon rennompi. Nyt jännittää paljon enemmän.

Absalle :hug: !

Nyt en taas muista mitä piti kommentoida, palataan kun muistetaan. Nyt huilimaan että jaksaa lähtä sitten kävelemään!
 
Huomenta!

Tänks labello ja KYRSÄ "hattuvinkeistä"...
Kerroin eilen illalla avomiehelle eilisestä "valaistumisestani" että ponnistaessa saattaa tulla ulos muutakin ku vaan vauva.. Vähänkö sitä nauratti mun pöhköt mietinnät ja se vaan totes, että on sulla vielä paljon opittavaa (hän on ollu jo 2:ssa synnytyksessä mukana ed. suhteessa).. Ei mokoma suostu kertomaan mulle "likaisia yksityiskohtia".. :)

Kävin tänä aamuna neuvolassa pissaamassa purkkiin. Näyte oli puhdas, kuitenki näyte lähetetään viljelyyn sillä siellähän mulla vasta on todettu tulehdus. Olen siis saikulla ollu eilisen ja tän päivän pienen lämpöilyn (lämpö max.37,4'c) ja väsymyksen takia. Neuvolatäti sano kyllä tänä aamuna, et jos huomenna tuntuu yhtä raskaalta, nii soitto riittää ja saan toiset kaks pvää saikkua. Yritän kuitenki huomenna mennä töihin, jos suinkin hyvälle aamusta tuntuu -tosin iltavuorot molempina päivinä luvassa:(
Neuvolatäti kyseli myös supisteluista ja kun sanoin, että on niitä nyt ollu suunnillee joka päivä nii sano, et pitäs ehkä soitella sille mun gynelle että saisin saikkua vaikka sit äippäloman alkuun asti. Katotaan nyt.. Tiiän, ettei tän asian kans parane leikkiä / vähätellä, mutta eikös jonkun verran kuulukin supistella ja se on normaalia???

Sairaalakassin sisältöä en oo ees miettiny vielä.. Kaippa minä joulun jälkeen alan ajatella sitä asiaa (siinä vaiheessa rv:t 36->)..

Huih, silitätte vauvan vaatteet... Mulla tökkii jo pelkästään joku juhlavaatteiden silittäminen, nii en voi kuvitellakaan että alan käyttövaatteita silittämään. Sinkkuaikana tosin silitin jopa lakanat, mutta nyt uusperheessä eläessä mankeli hoitelee lakanapyykin:)

Tukisukat.. mulle se fyssari suositteli niitä jo viime viikolla mut mä en oo vielä ees harkinnu hankkivani niitä.. Mutta vissiin ne ois turvotuksen kannalta aika hyvät?? Mikäli nyt ihan oikein osasin rivien välistä lukee.. Niitten "suolanen" hinta hieman hidastaa/haittaa hankintaa, koska luulenpa että ne jää sen jälkeen vähäiselle käytölle..

Nyt jatkan joulukorttien tekemistä.. Enää 17 korttia tekemättä:)

Nanada ja Hän 30+2

 
Nanada Itse ostin parit tukisukat ihan Sokokselta, toiset lentosukat jotka oli tarjouksessa jotain 9,90 ja sitten jotkut halpikset 3,90. En tiiä sitten että onko nää ihan turhat, mutta pääasia että itse huomaan että jalat tuntuu paremmilta, jotenki viileiltä :)

Kävin äsken sokerirasituksessa, olipa tylsää istuskella siellä.. Saas nähdä miten käy.

Jonniina 27+0
 
Saas nähä kuka meistä kolmesta ehtii ensin! ;)

Onneks miulla nukkuminen sujuu vielä hyvin. Huomaan välillä nukkuvani jopa vatsallaan... Vessassa tosin tulee ravattua, mutta aina aamulla en edes muista käyneeni yöllä vessassa.

Ulkona onkin ihan oudon näköstä, kun on lunta tullut viime yönä. Onneks jalkakäytävät näyttää olevan sulia, että uskallan hypätä vielä fillarin selkään ja lähteä kaupungille viettämään hyvin ansaittua vappaapäivää.

Voikaa hyvin!

Kutri ja kulta 28+6
 
huomenna sairaalaan..
saa taas nähdä pienokaisen =)
toivottavasti tilanne on pysyny ennallaan etteivät sairaalaan sisälle ota..
ja toivottavasti vaavi pysyis viel jonkun aikaa masussa :whistle:
onko muut miettiny jo nimiä??

äippä-83 27+0
 
Tervehdys,

Vähän viimetipassa ilmoittautuisin mukaan helmimasuihin...
laskettu aika on 1.2.2009

bumble-bee (28v.) ..........SATKS ................esikoinen

Kaikki sujunut tähän asti vallan mainiosti!

bumplis + pikkuinen 29+3
 
Heipsis kaikille!

Olen lueskellut paljon kirjoituksianne, mutta jotenkin ei ole ollut hirvittävästi voimia kirjoittaa ja kertoa omia kuulumisia. Vaikka paljon on tullut vastauksia myös itseäni askarruttaviin kysymyksiin...

Tapaamisesta, vaikka olenkin vain taustaillut, olisi hienoa nähdä oikeasti palstan porukkaa! Itselläni kun ei hirvittävästi tuttavia samassa elämäntilanteessa ole ja kuitenkin kaipaa vertaistukea ja ystäviä, niin...tuo on loistava idea! Tosin tällä seudulla saataisiin pitää tapaamiset varmaan kaksin labellon kanssa. Lahti olisi vielä mahdollisuuksien puitteissa, mutta myöhemmin ei enää viitsisi sinne asti lähteä, jotta ei tarvitse sen kunnan synnytyspalveluihin tutustua :LOL:

Toppapuvusta olette varmasti keskustelleet: kysynpä silti, minkä kokoisen hankitte/varaatte valmiiksi? Itse ostin 56cm, mut jäi mietityttämään, et kuinkahan pian se käy pieneksi..valikoima vaan on suppeutunut koko ajan, niin nyt oli pakko tehdä päätös.

Töistä...itselläni enää hyvin vähän jäljellä, eli viimeinen työpäivä on nyt 27.-28.11 välinen yö! Jään aluksi vuosilomalle (pitää pitää ne pois, koska määräaikainen työsuhde) ja sitten varhennetulle siihen vuosiloman putkeen. Varhennettu siis alkaa 22.12. Haluan nyt nauttia näistä ihanista ajoista; krampeista, vessajuoksuista, supisteluista...ei vaan :LOL:

En tiedä oonko tänne vielä hehkuttanut, mutta ultrassa sitten selvisi, että meille tulee poikavauva! :heart: Olisitte nähneet tulevan isukin ilmeen :D Nyt on hauskaa kun kuuntelee muiden veikkauksia, ja moni sitä mieltä, että minulla tyttömaha. Saa kikatella itselleen. Poikalupauksesta ei kerrottu isovanhemmillekaan, halutaan salailla :saint:

Hankinnoista
, jonkun verran on valmiina, mutta PALJON vielä edessäpäin...itse olen jättänyt tietoisesti noita hankintoja tuonne lomalle, että saa rauhassa mietiskellä, vaikka intoa olisi touhuta vaikka heti. Nyt vain iski paniikki, että ehtiiköhän sitä, kun olette noin aktiivisia olleet...

Muuten, synnytykseen liittyen... itselläni on tullut muutamana viikkona nyt kauheita pelkotiloja siitä, että lapsi syntyykin kohta ja ei ole terve tai jää henkiin ollenkaan. Kauheita ajatuksia :'( Välillä oikein ahdistaa. Entä jos jotain kävisikin, en ymmärrä kuinka siitä voisi selvitä... vaikka tiedän ettei tällaista tulisi miettiä :ashamed:

Milloin olette tilanneet VAU-kirjan lahjan, kun olette jo saaneet? Itselleni ei vielä ole tullut... odottelen sitäkin kovasti!

Mutta nyt juomaan glögiä :p Ulkona tulee lunta ja olo on jotenkin NIIN Jouluinen :xmas: Harmi, että vielä yöksi töihin pitää lähteä...

EllaMaaria ja Tikru 26+3
 
Tervetuloa myös bumble-bee :wave:

Tapaamisesta: musta olis kiva nähdä palstamammoja ihan livenä. Itse asutaan hämeenlinnassa ja täältä olis lähimpään tapaamispaikkaan (lahteen) 75km. Ja kun on noita lapsia jo ennestään tuo 3 kpl, niin en viitsi ihan kauhean pitkälle lähteä... Arkisin kun on kerhot ja eskarit ja osa harrastuksistaja viikonloppuisin on aina niin kiire kun ukko on lauantait töissä ja sunnuntaisin on aamulla, päivällä ja illalla lasten harrastuksia.. Eli jos hämeenlinnassa olis tapaaminen niin lähden kyl mukaan :saint:

Mä en tiedä, että olenko tulossa kipeeksi kun päätä särkee ja väsyttää. Kuopus nukkui viimeyönä 14,5 tuntia putkeen. Aamulla jo ajattelin, ettei se enää herääkkään :eek: no heräshän se tossa ysin jälkeen ja nyt jo uudestaan nukkumassa :eek:

-väsynyt kyrsä ja nappula 26+5
 
EllaMaaria: mulla on välillä tullut kanssa noita mietteitä, että mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa ja kaikista pahinta, että jos pikkuiselle kävisikin jotain eikä selviäisi hengissä. Uskoisin että se on ihan normaalia olla huolissaan. Mutta joka kerta kun sellainen ajatus mieleen tulee, niin ihan kyyneleet silmissä ollaan. Yks ilta kun näin vauvan soivan lelun kotona (ollaan jotain tuttavilta saatu jo) ja mies vetäisi niin siitä että se alkoi soimaan, niin minähän aloin taas itkemään aivan hysteerisesti :| Mutta ei kai tässä voi muuta, kun elää itse parhaansa mukaan ja toivoa ja uskoa että kaikki menee hyvin. Ja jos kaikki ei menekään hyvin, niin etenee sitten tilanteen mukaan. En kyllä tosiaan tiedä, miten voisi selvitä siitä kaikesta jos jotain tapahtuisi... Siinä romahtaisi koko maailma.

Vauvan vaatteiden pesusta ja silittämisestä on ollut puhetta. Mä en ole vielä mitään vaatteita pessyt, mutta varmasti piakkoin niitä voisi alkaa pesemään. Silittäminen puolestaan ei ole ollenkaan mun juttu, en silitä koskaan mitään muuta kuin pakon edessä :ashamed: Meillä mies yleensä hoitaa silittämisen, jos joskus harvoin tulee sellaisia vaatteita eteen jotka on pakko silittää.

Kiitoksia tuosta vauvan hattujen kokoon liittyvästä infosta, se tuli tarpeeseen :D

Eipä kai tässä tällä erää muuta... Mötkis taas tällä hetkellä leikkii vibravauvaa tuolla masussa :D
 
Heipodei pitkäst aikaa
Ei oo ollu oikee mitää kirjotettavaa vähään aikaan.
Kävin eilen neuvolas ku tuli sellane olo et mahtaaks mult valuu lapsivettä vai voiks valkovuoto tosiaa olla näin runsast. Siteit on siis pakko käyttää niinku monel monel muulki varmaa on ja seki on koko ajan litimärkä. Jos en laita sidet on vaatteet märät ja jos erehdyn olee alasti ni reidet kastuu heti ku valuu nii pal. Mut testin mukaa ei oo lapsivettä vaa tosi runsast valkovuotoo :x

Vau-lahja muistaakseni aika pian sen neuvolast saadun vaukirjasen jälkee lähetin ne laput siit lahjast. Olin jo unohtanukki sen ja ihmettelin et mist se lahja tuli :D

Nimistä Ollaan nimii hiuka mietitty. Vaikeet tuntuu taas oleva niiden löytämine.

Liitoskivuist taas Viime viikol ne tuntu peräreiäs ja kävely oli tosi hankalaa ja nyt kipu on siirtyny mahan ja häpyluun väliin ja taas sattuu. Istumatyö ku on ni sillo ei satu mutku nousee kävelee ni kävely sattuu. Pitäis nousta useemmi ylös ku ilmeisesti istumine aloillaa ei oo kauheen ok.

Vajaa 5 viikkoo joululomaan :D sitä ootelles...
rv 26+5
 
Tervetuloa uudet! =)

Vauvan vaatteiden pesusta ja silityksestä: Oon pessy kaikki vauvan vaatteet ja muutenkin kaikki tekstiilit mitä vauvalle tulee. Silittämään en niitä ruvennut, kun en muutenkaan silitä kuin juhlavaatteet.

Nimet ollaan mietitty jo. Ja meillä piti hätäkaste nimetkin laittaa silloin, kun viimeksi sinne sairaalaan jouduin lyhentyneen kohdunkaulan takia. Siihen lappuun laitettiin kyllä vaan etunimet. :)

Minäkin mietin, että milloinkas sitä sairaalakassin pakkaisi. En kyllä viime tippaan jätä sitä!

Meillä on nyt hankinnat pinnasänkyä vaille valmiit. Vaunut laitettiin tilaukseen viime viikolla, kun oli brio kombeista niin hyvä tarjous. Yhdistelmät + hoitolaukku 399? ja ilmainen kotiinkuljetus. Alunperin oli tarkoitus hankkia sukulaiselta käytetyt, mutta kun hintaeroa tuli vain 99? niin päädyttiin tottakai uusiin. Tuleva mummu ja ukkipuoli halusi ostaa vaunut joululahjaksi, joten itse ei onneksi tarvinnut niitä maksaa. :heart:

Verensokereita olen mittaillut nyt ja hyvällä mallilla ovat olleet. :) Loppukuusta pitää soittaa arvot diabeteshoitajalle ja sitten katsotaan jatketaanko samalla mallilla vai tarvitaanko insuliinia kehiin.

Eilen käytiin perhevalmennuksessa. Aiheena oli vauvanhoito ja imetys. Ihan mielenkiintoinen oli. Muita valmennuksia meillä ei sitten olekaan kuin se synnytysvalmennus vielä.

Tinttu & Ukkeli rv 29+0!! :heart:
 
sleeping
Hei!

Kävin tänään neuvolassa. Painoa tullut puoli kiloa kuukauden aikana, onneks vähän hiipunut tuo painonnousu, kun viimeksi oli tullut 350g viikossa. Nyt on siis painoa kertynyt melkein 6 Kg. Hemppa oli laskenut 113:sta, joten rautaa täytyy muistaa syödä säännöllisemmin. Tähän asti olen syönyt kun olen muistanut. Verenpaine oli tosi matalalla, 90/58. Sf-mitta oli 26,5 cm eli yläkäyrällä. Vauvan syke 145-160.

milla: Mä en usko, että sf-mitta kertoo oikeesti kuinka iso vauva on tulossa. Eiköhän se vaihtele aika paljon ihan omasta kropastakin minkälaisia mittoja neuvolatäti saa mitattua. Mulla on tällä hetkellä vauvan painoarvio keskikäyrällä ja sf-mitta yläkäyrällä. Mulla on vatsakin kasvanut ihan suoraan eteenpäin, eikä lainkaan sivuillepäin, niin tottakai sf-mittakin on silloin suuri. Mulla ei ole kokemusta normaalista sf-mitasta ja suuresta vauvasta, mutta uskoisin, että näinkin voi olla. Mulla oli edellisissä raskauksissa suuri vauva ja suuri sf-mitta, mutta nää kasvut oli ihan loppumetreillä.

Mitenköhän mä saisin nuo suonenvedot loppumaan? En tajunut kysyä asiaa neuvolasta. Mulla on ollut kauan sitten viimeksi suonenvetoja jaloissa ja nyt taas. Liittyykö nää raskauteen vai onko mulla vaan huono verenkierto? Toissayönä heräsin hirveisiin suonenvetoihin ja äskön oli taas. Tosi inhottavaa!! Saan kyllä suonenvedon aika pian loppumaan, mutta en haluaisi, että nää tästä pahenee ja rupean joka yö heräilemään niiin.
 
Moikka!

Pitkästä aikaa. Ajattelin vihdoin ottaa itseäni niskasta kiinni, ottaa ryhtiliikkeen ja kirjoittaa tänne. Sama homma minulla kuin muillakin harvoin kirjoittalevilla, olen kyllä tarkkaan seurannut palstan juttuja, mutta en vaan saa aikaiseksi kommentoida.

Sairauslomista on ollut jonkin verran puhetta. Olin kaksi viikkoa saikulla veritulpan toteamisen jälkeen. Ja viime viikon perjantaihin asti olin supistelujen vuoksi saikulla, yhteensä puolitoista viikkoa. Nyt vuosilomalla ja maanantaina töihin kokeilemaan, josko siellä vielä pärjäisi. Siinä kyllä poikkean monesta sairauslomalla olijasta, että minusta tämä on äärettömän tylsää ja toivoisin voivani olla töissä vielä pitkään. Vanhainkodissa olen hoitotyössä, joten voi olla että haaveeni töissä olosta ei toteudu, mutta yrittämään menen ainakin.

Hankinnoista: Nyt kun olen ollut sairauslomalla on ollut aikaa miettiä kaikki hankinnat valmiiksi. Vauvalle on valmiina paljon kestovaippoja ja vaatteita, sänky, yhdistelmävaunut, sitteri, syöttötuoli ja sitten kaikkea pientä, kuten rasvoja, tuttipullo, tutteja... Oikeastaan turvakaukalo ja kantoliina puuttuu ja ne ollaan saamassa mummuilta ja papoilta joululahjaksi. Meidän 56 neliöön on saatu kaikki ihmeen hyvin mahdutettua.

Tänään kävin lääkärineuvolassa. Kaikki on kunnossa, mutta itse olen vain tosi huolissani tuosta painonnoususta, nyt jo melkein 10kg tullut lisää. :ashamed: Enkä mielestäni ihan hirmuisesti syö, liikunta on tosin vähentynyt huomattavasti. Lääkäri vain totesi painonnousun olevan maltillista. Fundus-mittakin kasvaa keskikäyrän yläpuolella, vähän huolettaa millainen mötkäle sieltä on tulossa... Ensi viikolla onneksi sokerirasitus, saa ainakin tietää kasvaako vauva sokereiden takia isoksi. Synnytyksessä siis itseäni eniten pelottaa, että vauva on niin iso, että pään saa synnytettyä, mutta jää hartioista kiinni. Kamala ajatus, kun joutuu sitten katkaisemaan pikkuisen solisluun. Tuntuu inhottavalta ajatuskin. :( Millaisia painoarvioita teillä muilla on ollut? Meillä oli äitipolilla rv 23+3 600g ja synnytyspäivystyksessä 24+5 780g. Onkohan ihan normaalia noin huima painonnousu..?

Ai niin. Viitsitkä Labello päivitellä tietojani listaan. Laskettuaika on vaihtunut, on nykyään 20.2. ja poikaa meille rakenneultrassa aikoinaan lupailtiin.

Nyt takaisin kehittämistehtävän pariin, pitäisi saada erikoistumisopinnot vielä ennen joulua loppuun.

T:Kuume ja nökö 26+5
 
Moikka!

Tervetuloa uudet!!=)

Hih, silityksestä: Mä en silitä mitään muuta kuin juhlavaatteet ja sillä sipuli, ei huvita, ehdi, eikä jaksa :D

Sairaalakassista: Karvaton koira oli tehnyt hyvän listan, nämä mullakin mukana ja samoin ukko tuonut myöhemmin vasta nää vaavin ja omat kotiinlähtötamineet.

Lainaus karvattomalta:sairaalakassin taidan pakata siinä joskus rv 36-37 :whistle: mutta mulla on ollut mukana aina: imetysliivit, liivinsuojia, dödöt, pesuaineet, harja, muutama pillimehu, suklaata, puhelin, kamera, neuvolakortti...isi on sit tuonu äidille ja vauvalle kotiinlähtö vaatteet + turvakaukalo, mutta valmiiksi olen tietenkin ne kotiin etukäteen laittanu.
Suklaata en ole tosin ottanut kun vauvelille voi tulla ähellystä siitä mutta lisäisin tähän vielä niitä riepuja, ovat hyviä pukluliinoina ja sängyllä suojana esim.kun imettää yöllä. Joku kirja on ollut mukana jos ei heti tuu uni silmään ja käy ylikierroksilla kuten yleensä käy synnytyksen jälkeen. Ai niin, melkein olin unohtanut, hihattoman yökkärin olen aina ottanut mukaan sillä hormonien hyrrätessä ja sen muovisuojuksen päällä voi yöllä tulla hiki!

Tukisukista: Mä kun käytän niitä olinpa raskaana tai en niin oon todennut, että instrusta parhaat ovat ne stay upit..mulle sanottiin, että ne polvipituiset ovat melkein pahemmat kuin ilman tukisukkia oleminen. Ne stay upit maksaa jotain hiukan yli 20? eli ei pahat ja kestävät monta kuukautta.

Sf-mitta ei kerro tosiaan koko totuutta vauvan koosta, yksi mittari kylläkin mutta kaikki istukan paikka, lapsiveden määrä, vauvan asento jne vaikuttavat siihen mittaan. Mulla se mitta on ollut nyt pieni ja silti jos vauva jatkaa tätä rataa kasvamista niin ennuste olis 3700g jos syntyy 38 vkolla ....

Vieläkö teillä esiintyy harvapäisyyttä?? :D :D
Mä laitoin pojun eilen kouluun kasiksi kun piti kymmeneksi mennä ja sitä edellisiltana pesin kännykän pyykkikoneessa...jne.... :whistle:

Muuten, tuosta harvapäisyydestä ja pyykkäämisestä tuli mieleeni, että jos satutte joskus pestä pesukoneessa vahingossa vaipan niin nou hätä (jos on kuivausrumpu) :D se on kolmasti testattu, ettei kannata mutta jos niin käy niin kuivausrumpu pelastaa ja pyykki näyttää suht normaalilta again :D :D :D

Nonniin, poistun takavasemmalle taas :wave:

T:Möökö ja muruli 28+ 3 :heart:
 
Kiitos haleista kaikille :flower: Ja lämpimästi tervetuloa uudet!! =) Rohkeasti vaan lisää mammoja liittymään, olette tervetulleita tuomaan tarinaa omasta helmestänne!! Täältä saa kaikkeen mahdolliseen tukea ja vastausta.

Jos en saa saikkua loppuun asti, voin tulla Lahteen jos rahaa yhtään on junaan. Mutta jos ei tartte enää töihin mennä, sitten voin tulla Kuopioon kun muutan jo sinnepäin sitten =)

Tänään kotikyläni paikallislehteen tullu mun asuntohaku-ilmoitus ja yksi soitto tuli jo tänään mutta se olisi ollut 10km kirkonkylältä metikköön päin, niin ei oikein tällaiselle autottomalle/kortittomalle sopinut.. :headwall:

Sokeritestissä käyty, otti verenkuvan ja sitten juotuani nesteen ekan tunnin aikana tuli tosi huono olo (mitä kyllä muutenkin ollut kohta viikon, huonovointisuutta) ja tuli sitten paniikkikohtauskin pitkästä aikaa!! Olisin saanut sängyn mutta kun se alkoi juuri helpottamaan niin päätin istua toisenkin tunnin ja selvisin siitä. Kotiin päin matkustaessa tulikin toisen kerran niin nyt nukuin tässä sellaiset 5tunnin päikkärit niin johan on parempi olo :p Kamalaa sokerivettä kyllä mutta vedin ykkösellä alas melkein kun en vettäkään aamulla juonu niin oli jano :LOL:

Sitten palkitsin itseni ja poitsun hesen aterialla, nyt voisikin ottaa oikeeta ruokaa... Huomenna soittelen kyllä hoitajalle millaisia sokereita, hemppareita ja oliko pisussa mitään. Hemppari on otettu silloin joskus elo-tai syyskuussa, en enää muista. Oli silloin 130, kesäkuussa oli 150(siitä tiedän kun kerkesin mennä vertakin luovuttaa kun en vielä tiennyt pikku asukistani)

Mutta, ihanaa iltaa kaikille ja tsemppiä myös muille jotka saikulla :flower:

a & a 26+2
 

Yhteistyössä