Helmimasut 2009 ~marraskuussa~

Toinen uusi tulokas haluaisi kanssa liittyä joukkoon mukaan. :) Seuraillut oon kovasti taustalta ja ajattelin nyt hypätä remmiin mukaan. Jos joskus sattuis olemaan vaikka jottain sanottavaakin...
Elikkäs esikoista odotellaan ja laskettu aika on 5.2.09.Synnyttämään meinaan mennä PHKS:aan.
 
Tervetuloa äippä-83 ja kutri-80 :wave: :wave:

Pikaseen (vaihteeks) tulin kommentoimaan tuota synnytystoive listaa: Meillä täytettiin ESITIETOLOMAKE, sama lomake mihin piti merkitä se hätäkastenimi.... Siinä oli kohta "toivomuksia synnytyssairaalalle" ja siihen pistin omat toivomukseni. Tosin aina olen ollut synnytyksissä niin tolkuissani, että olen ihan nätisti pyytää, mitä tarvitsen. '
Esikoisen synnytyksessä mulle tehtiin episitomia (vai mikä lie olikaan) eli siis suomalaisittain välilhan leikkaus. Se tehtiin multa mitään kysymättä ja se oli jälkikäteen tosi kipeä ja paraneminen kesti ikuisuuden. Kakkosesta sitä ei tehty, mut repes itsekseen yhden tikin verran ja se parani heti tosi upeasti! Kuopuksesta ei leikattu, eikä revennyt ja kova on luotto nytkin, että jo niin levahtanut römpsä, ettei repee :LOL:

Absa: TOSI törkeää! :hug: Ihan kauhea tilanne! Kovasti voimia sulle :hug:

Vaatteiden pesusta: mulla ne on viikattuna kaappiin valmiina, mut en ole vielä pessyt enkä silittänyt niitä. Hintalaputkin vielä kiinni. Pesen sitten alkuvuodesta kaikki kerralla =) Mä kun tykkään pestä vauvan vaatteet/rätit/lakanat yhdessä, ettei joukossa ole muun perheen pyykkiä. Nää on näitä mun ihme tapojani mistä en kauhean ylpeä ole... Niinkun sekin, että edelleen silitän kaikki lasten vaatteet... Esikoinen 6,5v piakkoin ja vauva-ajasta asti olen silittänyt vaatteet enkä osaa lopettaa vaikka inhoan sitä hommaa yli kaiken. :ashamed:

No ei tää nyt ihan niin pikasesti mennyt kun piti, taitaa jäädä uunileivät tekemättä ellei kiireellä tee ennen bb:tä :D

-kyrsä ja nappula 26+3
 
Iltaa,

saikulla ollaan. En ol ekai koskaan ollut näin onnellinen saikulla, kun nyt ei oikeastaan ole kipeä ja jopa kehotettiin liikkumaan. Kössi saikkua vaan sullekin jos siltä tuntuu, muakin ahdisti mennä valittamaan kun ei ole oikeesti kipee, mutta hienosti se meni. Mä valitin väsymystä, selän ja häntäluun vihlontaa, ni viikon raapusti ensiks. Tutki kohdunsuun ja kävin vielä neuvolankin puolella kuuntelee sydänäänet. Kaikki noin muuten hyvin siis :) Aloittelin sitten ostamalla kaikkea ruokatarviketta kaappin että voin vaikka leipoa tai kokkailla jos aika käy pitkäks ja sitten nykäsin 2,5 tunnin päikkärit. Ihanaa!!!

absalle jaksuja!! :hug:

Tervetuloa uudet!! :flower: Me saatiin siis Toukan kanssa vielä yks mamma jolla sama LA eli 5.2. ja PHKS :) Onpas si jänskää kuka ehtii eka.

Mä nyt si keräsin tapaamista koskevat ehdotukset tähän mennessä, itse siis kannatan myös ensisijaisesti Lahtea, mutta mulle käy moni muukin paikka 150 km säteellä :) Absankin idea on kyllä oikein varteenotettava.
Eli saldo nyt ja äänet:
Jyväskylä 1
Lahti 4
Kajaani 1
Kuopio 2
Pääkaupunkiseutu 1

Nyt soffalle ukon ja kisun kanssa kaulailemaan :)

hm ja nöksy 28+4
 
Tervetuloa äippä ja kutri,
nyt meitä on sit jo kolme täällä joiden LA on 5.2 ja paikka PHKS jee...

Mamma meeting joo mä ehdotan kans ehkä sitä et jaetaan vähän porukkaa ja järkätään pienemmät tapaamiset, ainaki näin alkuun. Mietin tässä et voisin vähän kerätä tietoo et moniko jaksaisi tulla tänne Lahteen? Jos tulijoita on voin ottaa osavastuun ja kattoa et tulisiko tän alueen tapaamisestä jotain... Varsinkin kun haavemamman tapaaminen on ollut tosi hauskaa, niin ois kyllä kiva tavata teidät muutkin!

Perhevalmennus oli tänään ekan kerran, täytyypi sanoa että olin erittäin positiivisesti yllättynyt, miekin viihtyi isi-ryhmässään. Ja vaikka perhevalmennus on mulle tuttua touhua, niin oli kiva olla siellä osallistuvan osapuolena eikä vetävänä. Joskus kun on ollu tän raskauden aikana vaikeuksia asettua äippä rooliin ni nytr se oli kerrankin helppoa! Onks muilla ollu perhevalmennusta?

Mullekin tuli aamulla vau paketti, sisälsi synnytys ja kehityskirjan sekä pampers tuotenäytteen. Mukava kirja synnytyksestä ainakin noin ensisilmäyksen perusteella. Perhevalmennukseta saatiin vielä Helistin DVD, jossa myös synnytyksestä jotain, katsotaan varmaan viikonloppuna se.

Nyt jo myönnän itsekin että en enää kirjoita kovin järkevää, joten meen tästä tuutimaan!

Toukka ja vibravaavi 28+ jotain.....
 
HEP, YKSI ÄÄNI KUOPIOLLE!
Pakko samalla valittaa, et mun värkki on himputin kipee! Kaikki liitokset sun muut, auts!
Viime pe tänne Kuopioon aukesi semmonen Hop Lop-puisto, joka sit piti mennä tänään lasten kanssa korkkaamaan :p Konttasin siellä penskojen perässä minkä jaksoin. Puhti pois ja eväät kipeex siitä kyllä sai. Mut oli kyllä hintansa arvoinen paikka! Uudestaan heti, kun iskee " mitään tekemistä päivä". Tosin melko arvokasta touhua.

jaana ja aino rv 28+5
 
absa :hug: Ei voi käsittää miten joku voi tehdä jotain tuollaista!

Mie taidan kasvattaa täällä jättiläistä, viime ultrassa olikohan 25+1 vauvan painoarvio 950 g :eek: Tää tuli siis mieleen kun Sleepingin vauvan painoarvio oli parisataa grammaa vähemmän.. Neuvolassa sanottiinkin sitten sen jälkeen, että vauva voi olla 3,8-4 kg välillä.. mutta eihän sitä tietysti näin aikaseen voi sanoa. Itse oon kyllä ollu 4,2 kg syntyessäni.

Mulle tulee kyllä vähän hengenahdistusta kun luen täältä teidän vauvanvaate/tarvike -juttuja ;) Nimittäin sen takia, että meillä on valmistelut siinä vaiheessa että vaunut seisoo olkkarissa ja niiden sisällä on muutama hassu vaate.. = mitään ei oo tehty. Ja nyt sitten eilen iski tietoisuus siitäkin, että mullehan tulee rahantuloon kiva kuukauden paussi kun se ä-raha maksetaan aina jälkikäteen eikä kuukausittain. Sain tuosta asiasta eilen oikeesti älyttömän stressin. Ja myönnän että hävettää urputtaa tällaista kun sulle absa on käynyt noin p*skamaisesti. Toivottavasti se ex-kämppis joutuu tilille teoistaan!

Anteeksi marmatus :( Noi raha-asiat on mulle se, joka tässä maailmassa aiheuttaa eniten harmaita hiuksia, ymmärrän kyllä itekin että ihan liikaa. Kun ei se raha sitä onnea kuitenkaan tuo..

Mutta ihanaa kun on lunta :) Ja tapaamiseen, jos vain kykenen, niin Kuopio ois mullekin ihanteellinen.

Jonniina 26+5
 
absalle kovasti jaksamista, tosi inhottava tilanne! Toivottavasti tilanne selviää ja ex-kämppis joutuu vastaamaan teoistaan :kieh:

mammatapaamisesta sen verran, että mulle sopii tuo Lahti tai pk-seutu, pääsen niihin molempiin mukavasti junalla. Eli jos vain aikatauluista ja muista yksityiskohdista päästäisiin yksimielisyyteen, niin olen mukana :D

Täällä selkä/iskias/häpyluu -kipu vain yltyy, eli ei kyllä kestä tätä työpäivän edellyttämää 10 tunnin istumista eikä täällä ole mahdollisuutta mennä pötköttelemään :kieh: . On kyllä pakko ottaa kohta särkylääke että selviää tästä päivästä ja ensi viikolla sitten otan asian tosissaan puheeksi lääkärineuvolassa. Näyttää tosiaan sille, että näillä viikoilla meistä helmimammoista useat joutuu jäämään saikulle erilaisten syiden vuoksi.

Ai niin, tervetuloa vielä uusille!

Niisku ja aarre 27+4
 
Glow
Huomenta.

Vieläkin uusia tullut mukaan =) tervetuloa! Kauan olette malttaneet olla taustalla "vaan".

Mulla on kans tosi kovasti noita jaanan mainitsemia liitos tms. kipuja alapäässä. Ei mun muistaakseni esikoista odottaessa ollu näin kovia.
Selkä oli taas eilen ihan älyttömän kipeä. Voinee johtua osittain siitäkin että touhusin aika paljon pari päivää kaappien kimpussa, vaikka "riehuminen" on kielletty :ashamed: Mut pakko oli vähän järjestellä.

Mä olen sairaslomalla äitiysloman alkuun asti. Enää ei ole niitä syyllisyyden tuntoja siitä etten kykene töihin. Lienee helpottanut asiaa juttelu työkavereiden ja lääkärin kanssa.

Kiukuttaa (edelleen) ettei pysty liikuntaa juurikaan harrastamaan. Hidasta kävelyä jonkun metrin ehkä :whistle: Hieman odotan kevättalvea että pääsen vaunuja lykkimään hikipäässä ympäri kyliä.

Jonniina, ymmärrän huolesi raha-asioista. Miekin ressaan niistä ihan liikaa! Vaikkei se raha onnea tuo, se on välttämätön asia mikä helpottaa elämää. Vuokrat/lainat ym. on maksettava...

En taaskaan muista kaikkea mitä ajattelin kommentoida :xmas:
Ilmeisesti pää pehmenee sitä mukaa kun raskausviikot etenee.

Tapaamisesta, Lahteen voisin lähteä. Vähä huono oon tommosiin menemään mutta harkita voin :)
Jyväskylääkin voi siinä mielessä ajatella, JOS sisko nyt sattuu sinne muuttamaan
:D kiva jos muuttaisi, en oo ikinä käyny siellä niin sit ois syytä mennä. Toisaalta vaan harmi jos muuttaa niin kauas.

Ulkoilemaanhan tästä vois pikkuhiljaa taas lähteä pojan kanssa.

:wave:
 
Tervetuloa uusille! hyvään porukkaan päätitte liittyä, täällä on huisin mukavia naisia joukko paikalla!

absalle halit :hug: ei reilua peliä ollenkaan.

tapaamisesta; mulle kävisi tuo Lahti sitten näistä vaihtoehdoista. Musta olisi kiva tavata teitä ja saada teille kasvot =)

ON; kaikki ok.Olen pikku hiljaa lenkkeilyt taas ja ihanalta tuntuu. :heart: Painoa on tainnut kylläkin tulla nyt pienellä aikaa, ei muuten mutta masu tuntuu nyt kasvaneen reilusti ulospäin.Ja hyvä olisiskin jos nyt olis tullut, niin neuvolassakin vähän käynnit harvenisi.Ruokaan tai herkkuihin ei kyllä varsinaista himoa ole edelleenkään.
supistuksia tulee, mutta luen ne näin uudelleen synnytyttäjänä normaaleihin rajoihin, tosin supistusten kestot on pidentynyt.Kivuliaita ne ei ole.
Mulla niin tolkuton sisustus fiilis, mies se pyörittelee silmiään kun tulee joka päivä töistä kotiin kun olen jotain näperrellyt tai ommellut..Jotenkin nyt on aikaa toteuttaa kaikkea ihanaa jouluompelusta ja muutoinkin.Pitäisi vaan metsään päästä hakemaan kuusen hakoja, niin tekisin havuköynnöstä, mutta täytyy nyt odottaa sen kanssa viikonloppuun.
Täytyy kai lähteä aamutoimiin..

mukavaa viikkoa kaikille,
sini 29+1, huih, 30+
 
Huomenta Pohjanmaan suunnaltakin:)

Uusille vilkutus :wave: Glow:n tavoin ihmettelen, miten ootte näin pitkälle pystyneet vaan "taustailemaan"! Tervetuloa joukkoon sekalaiseen:)

Paljon oli taas viikonloppuna ja eilen tullu tekstiä tänne palstalle... Yritän joka päivä jossain välissä päästä lukemaan mitä kenellekin kuuluu, mutta oma aika ei taho riittää kirjottaa omia höpinöitä. Eilen illalla aloin tekee joulukortteja ja jatkan sitä hommaa ihan kohta. Muutoin homma on mukavaa ja kivaa, mut kun mua vaivaa käsien puutuminen niin vähän väliä joudun keskeyttää leikkaamisen/liimaamisen ja ravistella käsiä. Perjantainahan mulla on se hermokartotus käsiin, joten toivon että siinä sit selviäis jos on tarvetta aukoo rannekanavia tms.. Ei tääkään tilanne kiva oo.

Synnytystoiveista .. mä en ollu ees miettinykään, et sieltähän saattaa ponnistellessa tulla ulos muutakin ku vaan vauva :LOL: ups. Mun pitää kattoo mitä siinä esitietolomakkeessa oikeen kysytäänkään (sama lappu, jossa ne hätäkastetta varten kysyy nimet).. Jos siellä on sellanen kohta, johon voi toiveita synnytykseen kirjottaa, nii ehkäpä pitää miettiä sitä kohtaa "uusin silmin" tän palstan tuoman viisauden myötä:) Kiitos kanssasisaret:)

Viikon päästä ois neuvola.. Mulla on turvotus lisääntyny jaloissa aikas paljon, iltasin nilkkojen seutu on ku michelin-miehellä (tiiätte sen valkeen "rengasmiehen").. Kotona pidän vallan vaan villasukkia jalassa, koska niissä ei oo puristavaa reunaa. Mutta töissä en pysty olemaan villasukat jalassa kun sit ei menis työkengät jalkaan... Onks teillä muilla jo turvotusta enemmälti??

Me saatiin nyt viikonloppuna vihdoin ja viimein vauvanhuone valmiiks=) En oo alkanu vielä pesee vauvan vaatteita tms koska laitan ne sit pesusta suoraan kaappiin. Siellä niitä nyt on ÄP:ssa ja vaunuissa jemmassa.. Toppapuvut on hengareissa, niitä en meinannu pestä.. Nii-i, löysin viikonloppuna kirppikseltä 43cm hatun vauvalle -onko se sopiva talvivauvan päähän?? Musta se näyttää ainaki pienelle, mutta en yhtään osaa hahmottaa, et kuin pieni vastasyntyneen pää on... (ensikertaa tulossa mammaks)..

Mut nyt parit joulukortit valmistukseen... Niitä kun on tällä hetkellä 4 valmiina ja lähemmäks 50 pitäs saada tehtyä... ups, pieni urakka.

Nanada ja Hän uusilla kymmenillä 30+1 :heart:
 
Tervetuloa uudet!! :flower: Mun pitää vissiin "aikaistaa" synnytystä niin pääsen tuohon LA 5.2. joukkoon Päksiin... :LOL:

Kokoontumisesta: Minäkin ilmoittaudun ehdottomasti Lahden porukkaan!! Olisi kiva nähdä teitä livenä kun tuntuu että ollaan jo vanhoja ystäviä.. =)

Eipä tänään kummempaa, kohta pitäisi lähteä neuvolalääkäriin katsomaan tilannetta (ja kauhistelemaan kun painoa on tullut TUHOTTOMASTI viimeisen viikon aikana!!) ja juttelemaan tässä työssäjaksamisesta.. Meinaa olla niin ettei voimat enää riitä... Mutta Mytty voi hyvin ja on edelleen ikiliikkuja, sehän on tärkeintä!! Niin ja sitten tänään haetaan vaunut Lahdesta, pikkuhiljaa ne kamat alkaa kerääntymään.. Enää suurimmista ostoksista puuttuu turvakaukalo..

Huomenna ehkä lisää!! :wave:

Mytty 26+5
 
Jos meinaatte Lahdessa tavata, niin se on vielä mahdollisuuksien rajoissa myös mulle. =) Tosin sit toivon, että tapaaminen on pidempi kuin vain joku kahvilatreffaus, on sen verran tuota ajomatkaa kuiteskin.

Vauvan tarvikkeet: En oo laitellut vielä valmiiksi. Aattelin äitiyslomalla pestä ja purkaa kamat kaappiin. Toivottavasti vielä jaksan silloin. Nytkin olen ihan, että.. |O Sen sijaan synnytyskassin sisältöä olen jo ruvennut pikkuhiljaa kokoilemaan. Jos samanlainen syöksysynnytys pukkaa kuin viimeksi niin tahdon kyllä, että pakkailuja ei silloin enää tarvitse miettiä. :whistle:

Kössi 28+5
 
huomenta kaikille!
meillä nuorimmainen kipeenä ja mun pitäis kuulemma levätä mutta helpommin sanottu kun tehty :LOL:
torstaina pitäis mennä sairaalaan tutkimuksiin ku poika olis jo kovaa vauhtia ulos tulossa =)
onneksi suurin osa tarvikkeista ja vaatteista on säilytetty edellisten jäljiltä niin ei tarvitse niitä miettiä.. pitäis vaan kaappiin saada mut tällä hetkellä asunto myynnissä ja isomman hommaaminen edessä mut toivon et tää kaikki hässäkkä tapahtuu synnytyksen jälkeen =)

äippä-83 26+6
 
Glow
Heips, taas.

Jalkojen turvotuksesta kärsivät; oletteko kokeilleet tukisukkia? Mulla oli lentäessä semmoiset jalassa, ei turvonnu jalat yhtään. Mulla ei oo turvotusta ollu kyl muutenkaan tässä raskausaikana. Tuli vaan mieleen josko niistä ois teille hyötyä vaikka töissä tai miksei kotonakin ollessa.

Tunnin ulkoilin aamulla =)
Sitte pitikin mennä pitkäkseen.... on se rankkaa tämä :D

Mun tekis mieli leipoo joulutorttuja.... :p

 
Eli tapaamisen saldo nyt ja äänet:
Jyväskylä 1 ( 2)
Lahti 9
Kajaani 1
Kuopio 4
Pääkaupunkiseutu 2

Eli Lahteen saatais varmaan ainakin meetinki kasaan, mutta odotellaan vielä muidenkin ääniä :)

Saikkulaisella oli aikaa käydä bodybalancessa ja kyllä teki kutaa. Selkäkipu hellitti heti. Viime yön nukuin taas todella huonosti, taisi olla eiliset 2,5 t päikkärit hiukan liikaa. Lonkat puutu ja asennot vaihtu, huh huh.

Turvota
ei onneksi täälläkään. Mä käytän kans tukisukkia aina ku vaan muistaisin.

Itkuhälyttimistä kokemuksia kun tuli tuo Gigantin mainos missä oikein kolmea erilaista hälytintä ja hinnat yhtälailla, 49e, 99e ja 139e, niin onko käytöstä kokemusta?? Kahdessa kalliimmassa siis puolta pidempi kantosäde ja kalleimmassa vielä ääni ei kuulema muutu matkalla ja voi puhua molempiin suuntiin, ts. onko käytännössä hyötyä, voiko siis hyssytellä vaavia 300m:n päästä kätevästi vai kuinka?? Mökillähän tuo voisi olla kätevää, kotipihaan riittäisi hyvin tuo halvinkin malli kait...

jonniina En ole pessy vaatetta vielä minäkään, saatii että edes aio niitä silitellä?? :eek:

hm ja nöksy 28+5
 
Kaikki tekstit katos yhtäkkiä kun olin saanut pitkän tekstin kirjoitettua, voi harmi :( No kai mun täytyy vaan pikaisesti päivittää kuulumiset. Kaikille uusille tervetuloa mukaan :wave: Tässä viimeisiä sairaslomapäiviä taas viedään, mulla ei oo kyllä minkäänlaista halua töihin enää mennä. Alkaa näitä vaivoja oleen ihan tarpeeks kotonakin ollessa, mm. selkäkipua ja häpyluun alueella tuntuu kummaa vihlontaa välillä. Supisteluja oli just eilen kun olin kävelyllä, yhtäkkiä koko vatsa kovettui ja alkoi nipisteleen sivuilta, inhottava tunne :| Torstaina olis neuvola ja sit lääkäriaika, ajattelin kyllä puhua et saisin jo kokonaan jäädä pois töistä. Onko muilla kokemuksia, kuinka lääkäri kirjoittaa s-lomaa äitiyslomaan asti? Hauska kuulla, että muutkin on miettineet onko liian aikaista alkaa laitteleen vauvanvaatteita ym.? Oon kans miettinyt lähes joka päivä, että nyt laitan pyykkikoneeseen ekat vauvan vaatteet pesuun, mut toisaalta taas tuntuu aikaiselta kun äit.lomakin on vasta edessä ja silloin olis hyvin aikaa laittaa kaikki valmiiksi. Mutta minkäs sille voit jos iskee kauhee into jo nyt :LOL:
Nukkumisesta: Muillakin tuntuu olevan jo samoja vaivoja, että joutuu kääntyileen pitkin yötä ja vaihtaan asentoa kun mikään asento ei tunnu hyvältä. Mulla on ollut kans jaloissa levottomuutta ja oon koittanu kaiken maailman tyynyjä laitella jalkojen väliin et helpottais. Viime yön vauveli taas potki ja liikkui siihen malliin, ettei oikein tullut uni silmään.. mut se on kyllä ihana tuntea ne liikkeet ja tietää ainakin et kaikki on hyvin kun liikkeitä tuntuu =) Taidan tästä lähteä suihkuun ja kauppareissulle.
T.Kareliini ja vauveli 25+4 :flower:
 
Itkuhäly me saatiin lahjaksi doro merkkinen itkuhäly, siinä on 300m ulkokantama, yövalo, kaksisuuntainen puheen mahdollisuus, lämpömittari ja hälytys jos on liian kuumma/kylmää ja unilauluja jotka voi aktivoida vanhempien yksiköstä. Niitä on soiteltu nyt masulle jotta olisivat tuttuja siten kun poitsu punnertaa itseensä pihalle.

http://www.digimesta.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new&product_id=485&category_id=&manufacturer_id=40&option=com_virtuemart&Itemid=1

Turvotus joo mulla on turvotusta aina vaan ei väliä onko ilta aamu vai yö, mulla on ollu apua tukisukista, ja oonkin pitäny niitä aina välillä melkein vuorokauden ympäri.


Mytty09 ei se haittaa et sul on LA myöhemmin, voihan se olla et me sinnitellään siihen asti....

Nenän tukkoisuus on vaivannu mua elokuusta lähtien, nyt sitten eilen luin että se on ihan normaali raskausoire siinä missä muutkin, eli vielä 2,5kk nuhanenää mulle! Onks muilla ollu samanlaista?

Toukka
 
Ai niin, uusille minunkin puolestani tervetulotoivotukset :)

No nyt kävin sitten shoppaamassa vaatetta vauvalle ettei nyt ihan jäis kaikki ostettavaks tammikuussa. Lindexillä oli tarjous, osta 30 ? saa 10 ? alennusta. Sain ihan kivasti vaatetta kun ostin vielä niitä osta 3 maksa 2 -bodyja. Nää on kyllä kaikki nyt ihan poikavärejä, kyllä se onkin sitten hauskaa jos tuleekin yllätystyttö :D Ostin noita 56 senttisiä, mutta pitäis varmaan ostaa niitä 62-kokoisiakin jos täällä sellanen syntyessään nelikiloinen jötikkä kasvaa ;) haavemamma73 Aarhg silitystä! Inhoan sitä yli kaiken ;)

Tukisukkien puolesta liputan minäkin! Jalat olleet paljon paremmat kun tukisukat jalassa. Kannattaa kokeilla.

Kareliini Nukkuminen on täälläkin hankalaa. Ensinnäkin juoksen vessassa parhaimmillaan neljä kertaa yössä ja sitten kääntyilen koko ajan. Selkä ja lonkat kipuilee yöllä :(

toukka 2008 Täällä kans yks nuhanenä, siis nenä koko ajan enemmän tai vähemmän tukossa. Oon kyllä välillä (esim. nukkumaan mennessä ) laittanu Otrivinia, kun ei oo pystyny olemaan tukkoisuuden kanssa. Neuvolan th sanoi et sitä voi käyttää kun käyttää ohjeen mukaan. Toinen mitä mulla on kaapissa, on sellainen öljy, muistaakseni Nozoil, mut se ei tunnu tehoavan.
 
No en silitä minäkään mitään ellei ole pakko. Vauvan vaatteita en siis myöskään. Tarpeeksi pehmeiksi olen saanut ne muutenkin.

Nukkuminen: Heräilen kans useasti yössä ja töistä kotiin tullessa on aina sellainen olo, että huvittaisi vaipua horrokseen pariksi tunniksi. Onneksi vessareissuja ei tarvii tehdä kuin yksi ja joskus sekin menee ihan aamutunneille ennen kuin joutuu nousemaan. Toisaalta jos pihistelee juomisessa illalla, niin sitten yleensä herää janoon... Ei oo helppoa. :LOL: Oon sullonut peittoa polvien väliin, että saisi paremman asennon. Silti selässä tuntuu välillä nuo päivän rasitteet. Oli kyllä helpompaa odotella silloin kahdenkympin puolessavälissä, nyt taitaa ikä jo painaa.

Kössi again, ei jaksa keskittyä töihin..
 
Moi!

Meinasin nopsaa vielä lisätä eilisen painoarvion vauvalle, eli viikot oli 28+1 ja arvio oli 1,2kg-1,4kg. Melko iso vauvasta tulee jos tuota linjaa jatkaa...kai?!?
Eilisen sisätutkimuksen (oli aina kovakouraista toimintaa :-( )jälkeen on supistellut aika lailla..toivottavasti rauhoittuu :-/

Möökö ja isomuru 28+2 :heart:
 
Nukkuminen: mä kans heräilen jatkuvasti.. saa vessassa ravata ja selälleen ei pysty kauaa makaamaan ku ei enää meinaa ylös päästä.. kipu aivan valtava! :(
ja sit ku just saa unen päästä kiinni niin saa herätä siihen ku nuorimmainen huutaa sängyssä..
ku toinen on viel kipee :(
no kaipa tää tästä.. eikä kyllä tartte päivälläkään nukkua ku vanhempi poika on jättäny päiväunet kokonaan väliin =)
 
Tänx Toukka tuo Doron vehjehän vaikuttaa aika hyvältä ja hinta/laatusuhde kohdallaan :)

Nenän tukkoisuuteen voisi auttaa tämä sarvikuonokannuksikin kutsuttu vehje, itselläni se auttoi joskus kun oli kroonisesti limakalvot verellä ja syytä ei löytynyt. Myös sairastelut, flunssat jäi kun aloin käyttää ko. kannua:
http://www.allergiakauppa.fi/sarvikuono/nen%C3%A4huuhtelukannu_pr_000035.html?gclid=CNXQtY3x_pYCFQRBMAodKDWsYA
Näitä saa ihan apteekeistakin :) Onhan täällä jo joskus aiemminkin aiheesta keskusteltu.

Mä olen täällä jatkanut itseni hemmottelua, sauna, jalkahoito ja kasvonaamio :) Ihanaa tää 'sairastaminen' :)

Kiva kuulla että muillakin on nukkumisen kanssa samoja ongelmia, etten ole ainoa.
Kivaa myös etten ole ainoa silitysrauta-kammoinen ;) Mun mies yritti silloin 1,5 vuotta sitten ku muutettiin yhteen, musta jotain paidan silittäjää, mutta turha toivo, en suostunu. Nyt se ei enää itsekkään ole niin viimesen päälle, kun ihmettelin kun mies silittää jo valmiiksi sileitä ( pyykin jälkeen riittävästi silinneitä ) paitoja :eek:

Pitänee rupee kehittelee sille työn raskaan raatajalle jotain purtavaa, kun se kohta kotiutuu ja lähtee samantein iltamenoihin, meillä kissan kanssa taas tiedossa tyttöjen ilta :)

edelleen hm ja nöksy..joka onneksi tänään taas vilkkaammalla tuulella :)
 
Morotus!

Tukisukat mulla olleet käytössä jo kohta kuukauden päivät. Hommasin Instrumentariumista sellaset mittojen mukaan valitut mustat polvisukat. Hinta ois ollut jotain yli 50e mut kantisalella sain 47euroon. Onhan niillä hintaa mutta töissä ollessa (ja muutenki) ovat kyllä ehdottomat. Mulla ehti tulla yksi kunnon suonikohju jo ennen sukkien hommaamista mut lisää ei oo enää ilmaantunut. Jalat tuntuu kumman keveiltä niitten kanssa.
Suosittelen!

Sitteri lelukaarella käytiin tänään ostamassa. Pitkään mietin hommaanko moista ollenkaan mut monet ovat kehuneet niin päätin sitten hankkia. Mukaan lähti semmonen Emman ruskea keinusitteri. Miellytti meikäläisen silmää.. =)
Samoin ostin jo talkkia, babyoilia, vauvojen hoitoon tarkoitettuja topz-puikkoja (hassun mallisia :) ) , sinkkivoidetta ja vauvan suihku-/kylpysaippuaa.. Amme vaan puuttuu vielä, muut hankinnat alkaa olla aikast pulkassa.

Synnärikassista sen verran että mitä muut pakkaatte mukaan? Tietty omat hammasharja, dödö yms., vauvalle vaatteet kotimatkaksi luonnollisesti. Mutta mitä muuta? Pitää varmaan olla omat alkkarit vai onko sairaalassa niitäkin.. ? Inhottaa kyllä ajatus "yleisistä" alushousuista.. Lukemista? Pitääkö olla Kela-kortti/rahaa? Tyhmiä kysymyksiä mut näin enskertalaisena täytyy tiedustella viisaammilta...

ON: Vointi paljon parempi nyt kun oon saikulla. Selkä rauhoittunut, samoin häntäluu. Ainoastaan supistuksia tuntuu näin iltaisin mutta johtuiskohan siitä että oon touhuillut kotosalla erinäisiä kotiaskareita ihan inskana nyt kun tuntuu jaksavan...? Ei vaan saa oltua aloillaan kun kaikenlaista puuhasteltavaa on. No joo, öisin on kyllä alkaneet noi lonkkien kolotukset, varmaan tunnin välein käännän kylkeä kun jomottaa lonkkaluusta |O , tais olla muillakin sitä vaivaa?

Nenän tukkoisuutta ollut täällä kans mutta on jo aika hyvin helpottanut. Alkuun sitä oli enemmän. Ihan normaalia on, paisuvaiskudokset reagoivat raskaushormooneihin..

Nyt Emmerdalea katsomaan!
Vointeja kaikille!

T.Rosinante+Pötkö 29+2
 

Yhteistyössä