Helmimasut 2009 ~marraskuussa~

Paljon on taas kommentoitavaa...

Huanita: :LOL: Tiekkö, et täälk on ihan sama juttu, et ukolle puhun jostain NIMIMERKISTÄ ja se on ihan, et HÄH? Niin tää palstaelämä on tullut arkiseksi "elämäksi". Liekö sit hyvä vai huono :whistle:

Peräruiskeesta: Mulle ei ole sitä koskaan tarjottu enkä ole pyytänyt. Mulla on aina synnytystä edeltävänä päivänä ollut maha niin kuralla, että eipä ole ollut paljoa tyhjennettävää...

Vibravauvaa ei ole täälläkään, ei ollut koskaan. Ihan outoa lukea teidän juttuja kellä sellainen ihmetys onkin :D Tai eipä tuo mikään ihmetys ole, mut uus juttu mulle =) Mutta tämä tapaus on siitä OUTO, että meillä ei ole koskaan tällä vauvalla ollut edes hikkaa, vaikka sitä meidän aiemmilla masuvauvoilla oli kokoajan.

Kylvetystuesta: meillä ei ole sitäkään koskaan ollut, mutta nyt saadaan se mun kaverilta kun heidän vauva on sitten jo iso kun omamme on syntynyt.

nyt on pakko mennä, mutta jatkan myöhemmin...

-kyrsä ja nappula 26+2
 
Mahakipsiä tuskin tulee tehtyä, vaikka kauniita ovatkin tuolla Möökön linkissä :)

Hikkaa en mäkään ole kyllä havainnut, enkä pahemmin vibrojakaan, muutenkin tämä neiti on kovin ujo ja hiljainen :/ ..keneen lie tulossa, ei ainakaan äitiinsä siis.

Vähän tuli shoppailtua, masutuubit 2 kpl H&M:sta, parit mammakalsarit ja -liivit. Sitte piti tietty myös syödä ittensä uuvuksiin. Toukka-mamman kanssa käytiin siis jo toistamiseen 'treffeillä', kiitos kivoista seuroista :)

Huh huu, nyt jotenki ihan puhki, ruoka valmistuu, sauna lämpenee ja mies tulossa hirvimettältä, olivat saaneet saalistakin, kiva kiva!

Mammain tapaamisesta vielä sen verta että kukahan viittis ottaa vaiks asiakseen pitää jonkin sortin äänestyksen tms, että mikä olis porukalle paras kaupunki tapaamiseen, niin siitä voisi kukin ruveta miettimään onko kykyä lähteä tuonne paikkaan X. Oliskos siinä ideaa??

Leppoisaa sunnuntaita!
 
Iitukka: Onneksi kaikki oli hyvin! :heart: Itse olin tänään lasten kanssa luistelemassa ja kompastuin minäkin aika lahjakkaasti, mutta niin upeasti suoritin sen kaatumiseni, että tuli pehmeä lasku, eikä edes maha osunut maahan tai pahemmin muutenkaan tärähtänyt.

Itse sairastin viimeyönä jonkun asteisen mahataudin. Maha kuralla ja laatta lensi. Aamulla oli hyvä olo ja lähdettiin luistelemaan ja kotiin tultuani olo meni taas tosi kammottavaks. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Mutta mitäs menin lupaamaan lapsille :ashamed:

Nyt unille ja huomenna alkaa arki taas :wave:

-kyrsä edelleen 26+2
 
Mukavaa alkanutta viikkoa!

Möökö kyllä on täälläkin ollut peräruiskeet ym. jutut mielessä, oon sen verran noita synnytyskertomuksia lukenu ;) Mulla on kans se, että oon jotenki niin "häveliäs" tollasten asioiden suhteen kotonakin, että vähän ahdistaa se että siellä sitä sitten ollaan pylly paljaana ja ties mitä tavaraa tulee :LOL: (naurattaa itteäkin nää jutut). Mutta onko se Suomessa yleistä, että kirjoitetaan jokin "toivomuslista" sairaalaa varten kun mennään synnyttämään? Luin nimittäin jostain vauvakirjasta tällaisesta, eli siihen siis laitetaan toiveet tyyliin "en toivoisi käytettävän epiduraalia..." ym ym. Siinä kirjassa oli pari esimerkkiä tällasista listoista. Taisi vaan se kirja olla ei-suomalainen teos. Nauraako ne pihalle siellä synnytysosastolla jos siellä rupee jotain toivelistaa esittelemään ;) Siinä kirjassa oli pointtina tolle listalle se, että siinä synnytysvaiheessa voi olla hankalampi muistaa sanoa jotain asioita joita toivoisi synnytyksessä, kun on varmaankin muut asiat mielessä :)

Hyvä että Iitukalla kaikki kunnossa! Pelkään itekin tuota kompastumista nyt varsinkin kun alkaa olla liukasta. Samoin oon kotona ihan ylivarovainen portaissa, ne kun on meillä niin liukkaatkin. Tuosta tuli mieleen asuntogalluppi, meillä rivarikolmio kahdessa tasossa, 80 m2. Mieli tekis omakotitaloa, mutta antaahan nyt olla toistaiseksi.

Kyrsä Nyt taitaa olla taas mahatautia liikkeellä (noh millonka ei olis..), miehellä oli jokin pöpö viime viikolla. Itselläni on ollut maha vähän kipeenä useampana päivänä, mutta ei kyllä sen kummempaa.. liekö sitten jotain mystisiä raskausoireita vai mitä. Kun ei tällä hetkellä tiedä että mistä johtuu mikäkin ;) Esim. mulla on kynnet kasvanu pitkiksi ja vahvoiksi jota ne eivät yleensä ole, mutta enpä tiiä sitten johtuuko noista vitamiineista vai tästä raskaudesta..

Toi mahakipsi näytti kyllä hauskalta, mutta meillä ei oo kyllä tilaa säilytellä tuollaista :( Jotenkin en ehkä sitä kuitenkaan seinälle laittaisi :)

Jonniina 26+5 (näiden viikkojen perässä ei enää oikeesti pysy millään!)
 
Grr... Taas vaihteeksi tuskastuttaa tuo masun koko. Miten se voi olla jo näin iso! Viikko sitten olin sitä mieltä, että ei ole niin iso, mutta joko se on ottanut kunnon kasvupyrähdyksen tai sitten se on ihan mielialasta kiinni... Neuvolasta on jo kolme viikkoa, ensi viikolla on seuraava. Vähän jännittää, miten on käyny painon ja sf-mitan. Eilen taas oltiin anoppilassa syömässä ja siellä oli pöytä niin koreana, että ihan pakko oli herkutella... Turvotusta on jo koko alakropassa sen verran, että sekin ihan varmaan nostaa painoa. Esikoista odottaessa olin loppuvaiheessa niin turvonnut, että laitokselle jäi 16 kg painoa. Aika monta kiloa nestettä siis. Jalatkin näytti ihan erilaisilta heti. Toivottavasti en ihan yhtä turpeaksi tulisi. Ja mulla ainakaan ei auta siihen mitkään niksit.

Peräruiskeesta: Ennen esikoisen synnytystä olin hyvin vakuuttunut, että pyydän sen. Niin se vaan jäi kaikesta huolimatta pyytämättä. Ei jotenkin pysynyt ajatus mukana... Ei kyllä ole mitään havaintoa siitä, olisiko se ollut tarpeen. Ei ainakaan siltä tuntunut, mutta en voi vannoa...

Kylvetystuesta: Meillä oli sellainen, mutta käytettiin varmaan kerran. Ei tuntunut helpottavan asiaa. Nyt ei aiota edes kokeilla.

Voikaa hyvin!

Matma 29+0
 
Viikon alkua,

HM: Kiitos tsempeistä, varmaan niiden voimalla jaksoinkin perjantaina peräti yhteen saakka. Lauantaina oli sitten jo seuraavat pikkujoulut, mutta niissä en jaksanut enää jatkoille suunnata - muuten oltais voitu törmätä Flamingossa! B) Kiva, että sulla oli hauska ilta.

Synnytystoiveet: Esikoisesta toivoin vain, ettei epparia tehdä ellei ole pakko. Eikä sitä tehty. Mutta eihän sitä rutiinisti kai tehdäkään enää missään. Mutta kyllä muuten hirvitti ne sakset siinä kätilön vieressä. :x

Peräruiske:Esikoisen synnytyksessä otin sen, kun kätilö puhui siihen malliin, että ei oikein voinut kieltäytyäkään, siis kuinka sitten kakka haisee synnytyksessä yms.! :( Tokan syntyessä ei mitään ruiskeita kerennyt ajatellakaan ja suoli tyhjeni ihan itsekseen jo aiemmin ja mitään ei tullut synnytyksessä. Eli nyt jos ruisketta tyrkytetään, aion kieltäytyä. Se oli kaiken lisäksi tosi epämukava kokemus suppareiden keskellä.

En tiedä, veikö pikkujoulujuhlinta sitten mehut vai mikä, mutta nyt tuntuu siltä, etten enää jaksa viittä viikkoa töissä. :eek: Supistelee ja selkää särkee, mitä ei aiemmissa raskauksissa ole ollut. Muutenkin on aikas rasittunut olo ja kotona pitää kuitenkin tehdä kaikenlaista, ei sielläkään voi vain maata. En sit tiedä, kuinka helposti saikkua saa... olen toisaalta aika huono valittelemaan vaivojani.

Kössi
 
Mukavaa alkanutta viikkoa täältäkin!!!!

Sääkin on ainakin täällä Oulun lieppeillä mitä mainioin; jos sais itseään niskasta kiinni ja kävis kokeileen kävelyä (lue: etanan matelua) tuolla kauniissa pikkupakkasessa. Lupaan yrittää =)

Viikot menee kyllä yllättävän nopeaa, tänään minulla alkoi jo 30. raskausviikko eli noin kolme neljäsosaa raskaudesta takana ja vain noin neljännes edessä... Synnytys lähestyy, mutta kun nuo supistelut on häirinneet jo kaksi kuukautta, toivos tosiaan menevän vielä sen kaksi muutakin kuukautta eli ainakin 37+jotain aikaan...

Synnytyksestä & peräruiskeesta: en osaa kauheasti stressata, enkä tehdä etukäteissúunnitelmia; olen aina luottanut synnärin ammattilaisten taitoon ja mielestäni on mennyt ihan mukavasti (takana siis kolme hyvinkin erilaista synnytystä, kylläkin kaikki alatiesynnytyksiä ). Ekassa sain peräruiskeen yöllä mennessämme sairaalaan, mutta tais suoli olla jo uudelleen täynnä ennen kuin esikoisemme lopulta pitkän synnytyksen jälkeen seuraavana yönä syntyi :LOL: . Kahdelta seuraavalta ei ole peräruisketta laitettu, enkä edes muista että olis tarjottu... Ja omien tietojen mukaan (ja havaintojen, mikäli niihin on siinä tilanteessa luottamista) ei suurempia eritemääriä ole ponnistuksessa ilmaantunut :LOL: :LOL: :LOL:

Mahakipsiä en ole koskaan tehnyt, eipä taida tulla nytkään tehtyä. Kivojahan ne ois, mutta kun on luonteeltaan sellainen, ettei voi sietää mitään "ylimääräistä" säilytettävää, lienee parasta siis jättää tekemättä nyttenkin =) .

Täällä siis poksahti tänään viikot 29 ja edelleen sairaslomalla. Mieli tekis vielä töihin, mutta ensi keskiviikkona lääkärissä selviää sitten mikä on tuomio ;) . Siis vielä puolitoista viikkoa saikkua ja piiiiiiiiitttttttttkkkkkkkkiiiiiiiiäääää päiviä.. Ehkä mun pitäs alkaa peseen vaikka vauvan vaatteita ja laittaan tarvikkeita. Jotenkin vaan tuntuu kauhean aikaiselta, kun olin ajatellut tekeväni sitä sitten tammikuussa äitiyslomalla :/ . Vai miten on kanssaodottajat? Olenko aivan liian aikaisessa? Löytyykö jo tavarat laittaneita ja vaatteet pesseitä? Ainakin niistä pesuaineista jo olikin puhetta...

Niin ja tilasin sitten eilen netistä ne haaveilemani Brio Kombit... Että siinäkin asiassa olen aikaisemmassa kuin aioin :p =) :p

Jospa sitä alkais kuluttaan aikaansa vaikka silityspuuhissa... Mä siis saan tehdä edelleen lääkärin luvalla kevyitä kotitöitä... Enpä tiedä miten jaksaisin jos lupa olisi vain maata :( . Mutta kovasti tsemppiä lepoon määrätyille, niitäkin kun on!!(En tiedä onko "meidän porukassa"...)

Ja nyt palstatilaa muillekin!!! Toivottavasti joku jaksoi lukea...

Mahtavaa maanantaita!

Lillip ja kylkikaareen majaileva (pitää ainakin äidin selän suorassa) maha-asukas rv 29+0

*muoks* KössiKengurulle: mulla ainakin on siis käynyt tuon saikun kans niin, että minut on "laitettu" lomalle eli jotenkin ainakin mulle jäi tunne "helposta sairaslomasta". Ja kuten aiemmin kirjoitin: oloni on jopa vähän kuin tekis väärin, kun mitään näkyvää vaivaa ei ole ja en ole mikään petipotilas... Eli tuntuis maalaisjärjellä, että jos töissä on oikeasti hankala olla, niin silloin ajateltaisiin tulevan vauvan ja äidin parasta "lepokomennolla" (Sillä ainakin lekuri mulle perusteli sairausloman kirjoittamista.....)
 
Muistatteko vielä kun odotuksen alkuvaiheessa täällä oli jokin linkki johonki kiinalaiseen huhaa kalenteriin, josta iän ja hedelmöittymiskuukauden perusteella onko tulossa poika vai tyttö... Eli siis kysymys kuuluu ne jotka tietää vauvan sukupuolen pitikö se paikkaansa?

Meille oli sen mukaan tulossa poika ja on myös ultran mukaan tulossa poika...

Toukka & Vibravaavi
 
toukka :flower: kiitti kun jaksoit kaivaa tuon syyskuun ketjun. Minä en oo saanut aikaseks ettiä :ashamed:

huuhaa-kalenteri ei nyt sit pitänyt tällä kertaa paikkaansa,toista poikaa lupas,mut ultraaja epäili tyttöä. esikoisesta piti paikkansa.

iitukka onneksi selvisit säikähdyksellä! mä pelkään kompurointia,ulkona onneks melki aina vaunut mukana niin saa niistä kii pidettyä.

toivomuslistaa en aio tehdä. joillekin kavereille ovat neuvolassa sanoneet et ihan hyvä idea tehdä joku suuntaa antava lista, mut en mä kyllä aio tehä. sit kerron toiveet mitkä muistan.

mahakipsiä en kyllä aio tehä :D se joutus jonnekin pimeeseen nurkkaan sit pölyttyyn,mihinkään seinälle en sitä kehtais laittaa :ashamed:

lillip minä oon jo pessyt vauvanpyykkiä ja nyt odottavat silitystä ja kaappiin pääsyä. pikkuhiljaa kun alkaa laitteleen niin ei tuu sit yhtäkkiä hirmu hätä niitten kanssa.

Tänne ei ihmeitä. Poikaa käytin lääkärissä korvat kurkkaamassa ja mietittiin lääkärin kanssa pitäskö ottaa uus sydänkontrolli nyt kun kasvanut. (synnärillä todettiin svuääni sydämessä mikä tutkitiin ja kaikki pitäs olla ok, silti se vaan on tuolla takaraivossa....)

labello ja mytty 28+1
 
Heips taas.

lillip: Mä en ole laittanut vielä yhtään mitään valmiiksi :eek: Pitäisköhän alkaa jo valmistautua...

toukka2008: Mulla piti paikkaansa eka ja ultran mukaan myös tää toka :) Eli ensimmäinen oli tyttö ja nyt odotellaan kait poikaa. Jännä juttu.

Vibrasta ja hikasta: Välillä on ollut sellaista pientä vibran tunnetta, nyt kuitenkin enemmänkin ollut tuota hikkaa. Ei kuitenkaan läheskään niin paljon kuin ekalla, silloin tuntui että hikkaili monta kertaa päivässä.

Peräruiskeesta: Mä olisin myös sen halunnut kun etukäteen mietin, vaan eipä tuolle sitten ollut tarvetta, eikä sitä kukaan ehtinyt ehdotellakaan. Eikös sitä suositella jos ei kunnolla lähde supistukset tulemaan? Minä kyllä haikailin sitä ihan sen takia ettei tarttis heti synnytyksen jälkeen mennä isommalle asialle :LOL:

Tapaamispaikka gallupiin ehdotan jyväskylää, kun se on aika "keskellä" suomea, niin ei ole väliä mistä suunnalta matkustaa. Lahti olis kiva myös, siellä olis sukulaisia mulla :) Kajaani käy tietenkin kans mut en usko että muut täällä lämpenee sille ehdotukselle :LOL:

ON: saikulla ollaan edelleen ja suppareita tulee aika herkästi. Kontrolli laitettiin 2 viikon päähän edellisestä, kun kohdunkaula oli lyhentynyt ja -suu pehmennyt :( Ja aiemmin höpätin jotain omiani, kun edellisellä kerralla se kaulan pituus oli ollut kuulema 5 senttiä ja nyt 3,5. Sanoi että jos alle 2 menee niin katsotaan että on riski syntyä ennenaikaisena, eli vuodelepoon... No, jospa tämä tästä.

Aply rv 29 tasan vissiin

P.S. Muistutan että mulle kelpaa kans ne äippäpakkauksen kestovaipat, kuka niitä ei itse tarvitse. Voi laittaa yv:nä hintapyynnön kera :)
 
Huuhaa kalenteri ei pitänyt paikkaansa, jos nyt on tulossa tyttö, niin kuin ultrassa ARVELTIIN. Esikoisesta piti paikkansa.

Mahdolliseksi tapaamispaikaksi olisin ehdottanut Lahtea. Oli yksi aplynkin vaihtoehdoista. Muihin niistä en lähtisi. Jos tapaaminen olisi Lahdessa, niin olisin mukana, pk-seutua harkitsisin myös...
 
Mamma meeting mulle sopii kans Lahti tosi hyvin kun tässä asustelen, tai joku lähi paikka ainaki näin talvikeleillä, sitten kesällä ei oo väliä kun ei tarvii enää mahan kaa matkustella ja ajokelitkin on yleensä aika vakiot ni voi matkustella pidemmänkin matkan... (aply, syyskuun 2009 jälkeen Kajaani on tosi hyvä paikka, me muutetaan silloin sinne)

Toukka
 
Tapaamisjuttuun; Ajattelin juuri että mikä olisi niin keskellä Suomea että halukkaille ei tulisi liian pitkä matka ja olisi sellainen paikka että viihtyy helmivauvoineen(ja muut lapsukaiset) siellä.

Masukipsi; Minä ajattelin tuota masukipsiä että tekisin sen kun tiedä milloin pääsee taas raskaaksi koska olisi kiva saada muistoa tästä ajasta kun ei tiedä saanko välttämättä enää kokea tätä ja jos saa niin milloin... Mutta kiitos möökölle tiedosta että apteekista saa sitä kipsisyteemiä niin pääsee sitten tekee :D

Asunto; En muista kerroinko jo mutta asun siis reilun 40m2 kaksiossa työkaverin kanssa, mie asun olohuoneen vuodesohvalla joten varmaan semmoinen 20m2 on minun aluettani... Kaksiota etsin nyt Pohjois-Savosta itselleni ja vibra-pojalle.

Sairaslomasta; Mulla loppuu saikku 3.pvä ja 2.pvä on nlalääkäri, nyt mietin uskallanko kysyä saikkua lisää kun en jaksaisi mennä töihin vaikka ahdistaakin tämä makoilu.
Raha-asiat entisen kämppiksen takia paheni viime viikolla kun juuri luulin selvinneeni siitä, nyt olen joutunut yllättäen ulosottoon ja menettänyt luottotietoni koska tämä ex-kämppis piilotti minun postejani/laksujani jostain kumman syystä jo viime syksynä ja ne meni ulosottoon tietämättäni huhtikuussa. :'( Ei muuten mutta ei kivaa yh:na yrittää saada lapselle ruokaa pöytään siitä pienestä mitä jää sen u-ottomiehen siivun jälkeen. Haasteen toisen taas tein ja pitäis kerätä voimia tehdä rikosilmoitus vielä varastamisesta... Tuntuu vaan et vielä töihin tämän stressin lisäksi kun siellä minua auttaa 2hoitajatoveria 6:sta ja minun asukkaat vielä sattuu olemaan ne fyysisesti vaikeammasta päästä... :'( Varmaan kiitos näiden hormonien jaksan taistella asioista, ja taistelen poikani vuoksi mutta sitten viimeiset neljät yöt valvonu ja itkeny kaiken mahdollisen takia..
En ole tuolla lääkärillä nimittäin käynyt niin tiedä millainen se on mutta tiedän että jos kysyy vointia niin en pysty valehtelemaan enää että kyllä se tästä. Haluaisin saikkua että voisin jo muuttaa pois täältä, ahdistaa tämä kaupunki. :'(

Anteeksi purkautuminen mutta piti johonkin saada kerrottua että väsyttää ja pelottaa. :ashamed:

Synnytyksestä: Mie ajattelin ottaa kans tuon peräruiskeen jos on tarve tyhjentää vatsa :whistle:

Katson ne kestovaipat kunhan saan sen laatikon joskus -soitin kelalle tänään ja tulee ehkä kuukauden päästä- kun en itse niitä nyt välttämäti rupea täs ekassa kokeilee.

absa ja rakas atso 26+0 :heart:
 
Heippa!
Tänään neuvolassa käyty rv 28+0, kaikki kunnossa verenpaine 136/88. Painoa tullut 770g/viikko :eek: eli reilu 3 kg viime käynnistä kuukaus sit! Mutta turvotusta alkaa oleen aika hyvin jaloissa päivällä ja illalla vielä enempi! Ja sf mitta 30 cm. :whistle: Eli yläkäyrän yläpuolen menee, mutta varmaan tosiaan vaikuttaa tuo huomattavasti eteenpäin kallistunut kohtu! Seuraava käynti on 15.12 eli rv 32 silloin!
palstatapaaminen kyllä kiinnostas, mutta en lähde satoja km autoileen ison mahan kans tai pienen vauvan kans...Jyväskyläänkin meiltä on n 140 km ja Lahteen vielä enempi :/
Kuopioon olis alle 100km...
vauvan vaatteiden pesusta olen pessyt jo vaatteita sitä mukaan jos on kaupasta mukaan jotain tullut ja varastosta entiset kamppeet kohta puoleen vuorossa. Ihan samalla pesuaineella pesen ku muutkin vaatteet eli tuolla bioluvililla!
Musta on ihana , että kaikki on hyvissä ajoissa ennen vauvan tuloa valmiina, ei tarvi sit ihan viime metreillä alkaa panikoimaan, että se ja se on vielä tekemättä! Ei se olo niin herkkua ihan lopussa enää ole!
Eipä tällä erää muuta ku että räkätauti jatkuu :wave:
 
Vielä pikana piti tulla kommentoimaan

absa :hug: :hug: :hug: rääääääääääyh et tiedä miten tää kiehuu |O :kieh:

tapaaminen ideana hirmu hyvä, mutta mulla ei ole autoa ja junaan en ihan pienen kanssa lähde,saatika kahden kanssa sitten. Esikoisen hoito on kans sit vähän mutkan päässä,mutta lets see.. Kuopio toki käy :D :whistle:

L&M again
 
Aply: Taitaa käytännöt saikun suhteen vaihdella kovasti alueittain. Olen siis Hesasta, uudelleen synnyttäjä kuten sinäkin, ja mulle nla-lekuri ei sanonut mitään vaikka 3 viikkoa sitten oli 2 cm kanavaa jäljellä ja kohdunsuun ulkoreuna auki. Ei siis kontrollikäyntiä, eikä mitään puhettakaan edes että pitäisi löysätä. Töissä istun ja parhaillaankin supistaa tässä koneen ääressä. Eli ei tosiaan tartte tehdä mitään, että supistaisi. Maha on suurimman osan aikaa kivikova pallo ja vaapun täällä edestakas. :/ Ei ole fyysinen työ mutta silti.

Lillip: Mikä sulla oli syynä saikkuun, kivutko? Mulla on lähinnä selkäkipuja, ja jonkin verran iskiastyyppistä, ei nyt mitään sellaista, ettenkö tuolilta ylös pääsisi, mutta öisin särkee kyllä. Neuvola on ensi viikolla, kattoo nyt sit mitä siellä sanovat.

Tapaaminen: Ehdotan tietty pk-seutua, mut ei taida kovin moni olla täältä?? :wave:

Kössi 28+4
 
pur
:wave: mooi

Meillä tietokone pamahti. Koitan täällä välil päästä lueskelee.

Kiitos kaikille synnytyspelko kokemuksista. Mua on kyllä kovasti helpottanu jo toi et ei oo yksin tämmästen ajatusten kanssa. Yksin ne tuntu niin älyttömiltä ja taakka tosiaan keventy jo tiedosta, et on kai aika normi ajatuksia.
:)

Tapaaminen ois ihan kiva vieläpä odotusaikana. Mä oon kyllä tosi huono järkkäämään mitään, mut jos on ideoita niin vääntäkää rautalangasta vaan kuinka vois täältä Karkkilasta käsin auttaa, kun aikaahan mulla on.

Asunto Me ostettiin reilu vuos sitte rintsikka jossa n.80m2. Akssa e,k,rh ja oh, kodinhoitopiste on ja vauvanhoitopiste tulee keittiön ja ruokailuhuoneen yhteyteen siten et saa jemmaan helposti jos tulee esim vieraita. Ykssa mh, salonki,kph ja 2 vinttiä, joista toisesta tehdään aikanaan mh. maakelari. Ja piha sauna. Tonttia n hehtaari jossa puolen hehtaarin metsä

=) . Täyteen on ahdettu jo kaikki meidän nurkat semmosia kun ollaan. Oonkin tässä ikuisuusremontin tiimellyksessä koittanu raivata tilaa tulokkaalle.

Noh, elukat kutsuu. koitan päästä lueskelemaan.
 
Moi!

Ä-polilla kaikki ok, vaavi on pylly tulosuunnassa mutta ehtiipä tuo vielä kääntyillä.. :whistle:

Lääkäri ei löytänyt vaavilta pussukoita vaikka sanoi toki, että voi ne siellä ollakin...hmmm....neljän pojun jälkeen aika hämmentävää...yleensä on sanottu jo tähän mennessä, että monesko poju olisi tulossa....en toki nyt vielä ala tyttönä pitää mutta kun ei ole varmaa tietoa pojustakaan ?!? :eek: Täysi mysteeri ja koettelee mamman kärsivällisyyttä :D

Absa: :hug: Voi luoja, kuinka kukaan voi toiselle noin tehdä :( :hug: .
Kannattaa ottaa tarpeeksi niitä kipsirullia sitten..itse muistaakseni otin 6-8?!? Noin 10? tuli maksamaan apteekissa. Mieluummin liikaa kuin liian vähän, että pysyy ehjänä =)

Ruuanlaittoon! =)

T:Möökö ja murunen 28+1 :heart:
 
sleeping
Hei!

Tänään käyty taas ultrassa. Viikkoja 25+6 ja vauvan painoarvio oli 712g. Keskikäyrällä mennään. Oli tosi mukava lääkäri, sama joka on ollut mulla edellisessäkin raskaudessa. Kertoi ultratessa kaikkea, toisin kuin edellinen lääkäri. Vauva oli kohdussa vinottain, pää alhaalla vasemmalla ja jalat ylhäällä oikealla. Oli juuri katsomassa vauvan sukupuolta, mutta kysyi ensin halanko tietää ja sanoin en halua, eikä sitten katsonutkaan. Välillä harmittaa tuo oma päätös, mutta tässä pysytään... Lääkäri kielsi multa karkin syönnin koska mun sokerit ovat hypelleet korkealle aina niiden vaikutuksesta. En kyl tiedä pystynkö olemaan erossa makeasta. Ehkä pitäis yrittää olla syömättä joka päivä, mutta että kokonaan ilman! :eek: Kysyin lääkäriltä myös Nasolinin käytöstä, kun tuntuu, että nenä on koko ajan tukossa enkä voi nukkua enkä tehdä mitään, jos en saa hengitettyä nenän kautta ja siksi käytän Nasolinia 3-4 kertaa päivässä. Ei kuulemma ole mitään vaaraa. Huh, mikä helpotus!! Seuraava ultra käynti on tasan kuukauden päästä. Ylihuomenna on neuvola.

Vauvan tarvikkeista puuttuu edelleen imetystyyny, jonka käyn ostamassa ehkä tän kuun lopulla Prismasta. Vaatteet on pesty, silitetty ja laitettu vavan kaappiin odottamaan. Ostin myös vauvalle toppapuvun huutonetistä. Ajattelin laittaa sängyn valmiiksi vasta tammikuun alussa samalla kun kerään joulutarvikkeet pois ja hakea sitteri varastosta ja pestä tuttipullot yms, mutta muuten pitäis kohta kaikki olla valmiina. Eilen muistin, että pitäisi ostaa vauvalle valmiiksi lääkkeitäkin lääkekaappiin, kuten d-vitamiinia. Mä olen ollut kyllä tosi huono muistamaan antaa kuopuksellekin noita vitamiineja :ashamed:

Huomenna rupean laittamaan joulukoristeita yms. Sitten pitäis tehdä joulukortit.

Nyt menen kattomaan McLeodin tyttäreitä.
 
Kiitos haleista :ashamed:
Äitikin jo tuossa soitteli ja sillekin jo itkin niin se sanoi että vaikka ottaa lainan jotta saan sen asunnon täältä jos en saa vuokrattua kun ei tahdo olla vapaana tällä hetkellä ja haluaa antaa nyt rahaa että pääsen viikoksi Pielavedelle hermolomalle ja asunnon hakuun, kunhan käyn siel sokeritestissä ja yo-valmennuksessa niin sitten pääsen ainakin hetkeksi pois..

Pitää varmaan sitten alueittain järjestellä tapaamisia, esim Helsingissä/Lahdessa asuvat järkkää oman helmitapaamisen, Kuopion lähellä asustavat Kuopioon oman, Pohjanmaalla/sen lähellä asuvat oman jne jne.. Koska minullakin tuo Kuopio on sitten lähempänä joulu-tammikuusta alkaen kuin Lahti (Kuopioon 80km matkaa, Lahteen se muutama sata km) Nyt asun Helsingissä vielä mutta itse tykkäisin tavata sitten kun on kääryle kainalossa... Se olisi tosiaan varmaan järkevin että alueittain jaetaan tapaamiset? Ehkä joskus saamme sitten koko porukan samaan paikkaan :D Vaikka ei nyt ihan yli 100 mammaa mutta kuiteskin.. Mielipiteet ja ehdotukset tervetulleita!! :flower:
 
Täältä taustalta tulin muutamaan aiheeseen lisäämään omat kommentit :)

Elikkäs ekaks siihen kakka-asiaan :D
Kaikissa sairaaloissa ei ensinnäkään saa edes peräruisketta, kuten meille jo heti sairaalan tutustumis käynnillä kerrottiin ettei ole mahdollista..
Ja ei siihen mitään kunnon torttuja väännä, vaan ihan pieni määrä sitä tulee :)
Itse kun huomasin näin käyneen, sanoin heti kätilölle et "tais tulla jotain muuta kuin lapsi" , tilanne "rentoutui" ja jopa miehen ja kätilön kanssa naurahdettiin tapahtuneelle :)

Sitten joku kyseli synnytys toiveista Meillä neuvolassa täytetään lappu joka lähetetään sairaalaan lasketunajan lähestyessä ja siihen on mahdollisuus laittaa toiveita kivunlievityksen yms.. suhteen.

kuupas rv26+4
 

Yhteistyössä