Helmimasut 2009 ~marraskuussa~

Jeja: Toi valkovuoto kannattaa hoitaa pois gyno-daktarinilla tai muulla apteekista saatavalla. Kärsin samasta vaivasta yli raskauden puoleen väliin, kunnes lekuri totesi lievän hiivan ja kuurin jälkeen ongelma poistui täysin.

Synnärillä mulla ei ole ollut aikaa lueskeluun tai muuhun ajanvietteeseen. Ja tähtään taas mahdollisimman polikliniseen synnytykseen eli mahd. nopeasti kotiin, kiitos. Toisaalta vissiin nuo synnäritkin on niin kuormitettuja ainakin täällä pk-seudulla, että varmaan tuuppavatkin mielellään pois nopeasti.

Peloista:Juu, on kyllä jossain määrin pelkoja ja lisäksi semmoista "taikauskoa", että esim. vauvan kotiinlähtövaatteiden vieminen synnytykseen valmiiksi tuottaa epäonnea. Tiedän, ettei se surua ja tuskaa yhtään vähentäisi, oli ne vaatteet ja kaukalo sitten mukana tai ei, mutta en vaan mahda itselleni mitään.. :ashamed: Sama juttu aina kun puhun tulevaisuudesta ja vauvasta, lisään melkein aina mielessäni, että jos kaikki menee hyvin.

Kiva lueskella muitten nla-käynneistä. Mulle tulee tässä 8 viikkoa väliä, ettei katsota painoa, hemoglobiinia tmv. perusjuttuja lainkaan. Ens viikolla on kuitenkin neuvola vihdoin. Koskakohan siellä muuten aletaan käydä 2 viikon välein, en muistakaan.

Kössi 28+6
 
sleeping: Oletko syönyt magnesiumia suonen vetoon? Sen pitäisi auttaa, näin olen kuullut...

kössikenguru: mulla lukee tossa yhdessä oppaassa, et rv 28 alkaen aletaan käymään 2 viikon välein ja rv 34 jälkeen viikon välein... Kai sekin on loppujen lopuksi aika paljon paikkakunta kohtaista...
 
Taustaksi kerrottakoon että olin käynyt mökkirannassa laittamassa venettä, ettei se jäädy sinne pakkasten tullessa eli oli paksu vaatetus, villapaita, toppahousut jne..
Kävin sitten kotimatkalla kaupassa, missä käyn tosin harvoin, mutta nyttemmin en kait enää sitäkään. Kassalla itse kauppias tuli kysymään että
"onko sulla tuolla jotain"
ja vinkkasi mun mahaan. vastasin
" on joo"
ja en niinkus tajunnut että tarkoitti jotakin tavaraa kunnes kysyi
"haluatko näyttää?"
erittäin hämilläni nostin villapaitaa ja sanoin
"mä oon raskaana"
ja siis esittelin sille vyöllä hirtetyt toppahousuni, jotka siis puoliksi auki, koska eivät mahdu kiinni. Siihen kauppias
" toivottavasti et mitenkään...nää on ihan standardi kysymyksiä.."
Totesin
"just joo"
ja ai että mua kyllä pisti vihaks ja kun se tilanne oli niin surkuhupasa |O |O

Että tämmöstä tänään. Muutenhan oli ihanan aurinkoinen iltapäivä :)

hm ja nökerö 28+6
 
Mamma-meetinkiin halukkaat ja ehdotuksia kokoontumispaikoista: ( sulkeissa jos joku on ilmaissut voivansa lähteä myös toiseenkin kaupunkiin, mutta ensisijaisesti antanut äänensä johonkin muuhun kaupunkiin )
Jyväskylä 1 ( 3)
Lahti 10( 11)
Kajaani 2
Kuopio 5 ( 6)
Pääkaupunkiseutu 2 ( 3)
Tampere 1

Virheitä saattaa olla, antakkee armoo :p
 
haavemamma :LOL: :LOL: sori! Mut on muuten saattanut kauppiasta pikkasen nolottaa tuon jälkeen :LOL:

:attn: Mulla on nyt semmonen tunne,et jonkun vauvan sukupuolilupaus on jäänyt päivittämättä. Ihan kun jostain just äsken sen luin, en ollut kirjautunut ja nyt en löydä :headwall: Et josko joku huomaa puutoksen,niin ilmottakaa ihmeessä niin lisään väriä listaan. :attn:

Tänne ei kuulu mitään. Selkä huutaa hallelujaa, se ei tykänny pulkkailusta.

labello ja mytty 28+3
 
Ihan pikaisesti mä täältä huutelen terkut tähän väliin. Hengissä siis ollaan vielä. :wave:

Eli :
-Tervetuloa uudet odottajat!-
-Liitoskipuja ym. alapääkipuja - Kyllä löytyy..! :/
-Supistuksia- Kyllä, mutta ei mitenkään kivuliaita.
-Sairaalakassi- Ei pakattuna, mutta oon asiaa ajatellut. Mukaan lähtee tietysti kamera, kännykkä, neuvolakortti, lompakko, imetysliivit+suojia, siteitä jos ei sairaalan omat innosta, dödö, huulirasvaa, hiusharja+pompula, hammasharja+tahna... Mies tuo turvaistuimen ja vauvalle vaatteet kotiutumispäivänä.
-Peräruiskeet- ei kiitos, kakkaan alleni jos siltä tuntuu.. :D
-Painoa tullut n.6kg, verenpaineet on hiukka koholla.

mitäs vielä... kaikki muuten kai ihan ok. =)
nälkä on kova koko ajan ja vessassa saa juosta pissalla jatkuvasti.. että semmosta....

Rasunaamari rv 29+1
 
Hyvä hm että laitat noita miitinki paikkoja niin näkee miten ne sitten jakautuisi :flower: Ja pyydän myös anteeksi mutta annoit hyvät naurut vaikka ensin kauhulla luin tuota kauppareissuasi :LOL: :LOL: Kyl varmasti tulikin ensin paha mieli että eikö se tajua mahasta että vauva täällä on eikä teidän tavaraa... :hug:

a&a
 
Mä oon niiiin huolissani. Olin eilen lääkärissä ja sf-mitta oli vaan 21,5 senttiä! Raskausviikkoja on kasassa kuitenkin 27... :headwall: Onko kellään muulla noin pientä? Se rauhoitteli et tuskin mitään hätää, vauvat ottaa kasvupyrähdyksiä niin yksilöllisesti. Ultrataan myöhemmin jos ei nouse. Mut oon kyllä huomannut että oon tällä kertaa tosi pieni, maha ei vaan tunnu kasvavan mihinkään. Esikoisesta olin mielestäni paljo isompi. Luulin et se tunne johtu siitä et nyt tää raskaus on menny jotenki huomaamatta tässä sivussa enkä oo kokoajan kuvaamassa ja peilaamassa sitä mahaa niinku esikoisesta. Mut vissiin oon sit pieni oikeestikin ja oon sitä kyllä muiltakin saanut kuulla jatkuvasti. Laitan huomenna kuvan niin saatte sanoa miten asia on. ;)

Muuten kuuluu hyvää. Mitään oireita ei oo paitsi sillon tällön supistelee kivuttomasti. Ihme raskaus. Mietin tänään et mulla ei oo ollut koko raskausaikana yhtäkään kertaa kohdun kasvusärkyä, mikään ei oo haissu pahalle, tissitkä ei oo aristellu, arvot on tosi hyvät, hb oli vielä 141 ja verenpaineet paremmat ku ilman raskautta. Ei väsytä, ei okseta, nenä ei oo tukossa, närästystäkään ei oo, ei liitoskipuja, ei mitään. En tajua mikä nyt on. Joku siellä potkii et kai mä raskaana oon vaikka mahakaan ei kasva. :'(

Anteeks purkaus.
 
En ole juurikaan tänne kirjoitellut, vaikka alussa listalle ilmoittauduinkin, mutta taustaillut olen kyllä ahkerasti. Nyt on ihan pakko vastata Pixielle, että täällä on yksi kohtalotoveri pienen sf-mitan kanssa :wave: Mulla toi mitta vaan on vielä huomattavasti pienempi kuin sulla, eli rv 26+0 se oli vain 16,5cm! Mitta menee siis selvästi alakäyrien alapuolella. Vauva on kuitenkin ollut kaikissa ultrissa (rakenneultra rv 18+6 ja 4d-ultra 22+4) ihan normaalin kokoinen ja kasvanut ultraajan mukaan hyvin. Ilmeisesti sf-mitta ei siis todellakaan mene käsi kädessä vauvan koon kanssa, vai onko jollakin muulla parempaa tietoa asiasta? Seurantaultraan olen menossa ensi viikolla, ihan vain varmuuden vuoksi tarkistuttamaan, että vauva edelleen kasvaa normaalisti. Potkut ovat kyllä sen verran jämeriä, että eiköhän massussa ole tytöllä kaikki hyvin =) Viimeisen viikon aikana mahani on ottanut selvää kasvuspurttia, joten uskoisin, että seuraavalla mittauskerralla sf-mitta näyttää jo vähän "parempia" lukemia. Kaipa ne massut vaan ovat niin yksilöllisiä... Tsemppiä sulle, Pixie, ja tietysti kaikille muillekin helmiodottajille!
 
Huomenta mammat!

Tukisukista vielä sen verran että mulla on hyvin pitkälti seisomatyö, niin aattelin hyödyntää niitä Instrun tukipolvareita vielä jatkossa töissäkin. Se vaan että mulle ei ees ehdotettu mitään stay up-pituisia, oisin mieluummin ottanutkin semmoset kun toi mun suonikohjuni yltää tonne yläreiteen asti... :( Ja niitä lentosukkia yms. mullakin ollut aikanaan mutta eivät oo likikään niin hyvin tukevia kuin nää "aidot".

Painoa viime viikolla oli mullekin tullut vähän vajaa 6kg ja sf-mitta oli 29!! Lääkäri vaan totesi että voi olla että hän otti vähän löysällä mitalla tai sitten vauva oli vaan semmosessa asennossa. Mulla kans maha ihan edessä , ei näy yhtään takaa. Taitaa olla Pötkö aika tiiviisti paketissa siellä :)

Flunssasta : Uskomatonta, mulla on taas kurkku kipeä ja yskä!!! Oisko nyt 3kk ollut lähes jatkuvaa flunssaa/jälkitautia, just kun oli n. viikko ns. terve olo niin mies alkoi yskimään ja parin päivän päästä minä :kieh: . Todellakin allekirjoitan sen että herkemmin sairastuu odotusaikana.. Onneksi oon jo saikulla niin ei tarvii töihin raahautua puolkuntoisena.

Imetysliivit kävin ostamassa eilen HM:stä. Otin semmoset mihin jäi ihan vähän väljää kuppeihin että mahtuvat sitten "tositoimissa"..

Täällä satanut viime yönä ensilumi, ihanaa! Taidetaan lähteä koiran kanssa aamulenkille.
Vointeja kaikille!

T.R+P 29+4
 
God morgon:)

Saikkuilu jatkuu... Edelleen pientä lämpöilyä, mutta ei pissatulehdusta! Neuvolatäti oli kuitenki nyt aamulla sitä mieltä, ettei töihin kannata lähtee puolikuntosena vaan oon nyt kotona tän koko loppuviikon. Ja sit nyt on alkanu supistukset lisääntymään mikäli liikun yhtään enemmän. Sen takia nyt sit olin yhteyksissä gyneen ja varasin aikaa tarkistukseen. Odotan nyt sit jännityksellä (positiivisessa mielessä), et millon pääsen vastaanotolle.

Oliks meissä odottajissa muita, joilla oli tuo pissatulehdus vaivana? Tai siis herkkyys saada tulehduksia?? Mä oon nyt viimesimmät kolme-neljä viikkoo juonu karpalomehua ja syöny aamupalalla myslin kans jäisiä karpaloita :x ennaltaehkäisevässä mielessä.. En tiiä, onko niistä apua vai ei, karmee maku ko. marjoissa ainaki on!

Pixie :hug: mä oon kans ihmetelly, et näinkö "helppoo" se raskausaika onkin kun oli ennen kuullu kaikenmaailman tarinoita hankalista raskausajoista jne.. Mutta ei mullakaan oo ollu oikeestaan mitään suurempia koko raskausaikana:) Pitänee ehkä olla vaan tyytyväinen..? Jossai rv12-16 oli lievää öklötystä tiskikoneen täyttämisen ja hampaiden harjaamisen yhteydessä, mutta siinäpä ne kaikki sit oikeestaan onkin. Parit oireettomat pissatulehdukset ja nyt tää mysteerinen pikkulämpö.. Ja selkäkipuilu..

Meen tänään käväseen työpaikalla. Vien saikkulaput sinne ja kuulostelen ilmapiiriä.. Ja kysäsen, et kenet mun sijaiseks on valittu.. Tuntuu haikeelle, et muutaman viikon päästä mä en oo enää siellä osana työporukkaa..

Päivänjatkoja=)
Nanada ja Hän 30+3
 
huomenta kaikille!
kävin tänään sairaalassa
sikiön paino arvio oli 920g nyt viikkoja 27+1
seuraava tarkastus käynti on tammikuun alussa =) kaikki muuten ok!
ne jaksaa valittaa ku mulle ei oo tullu painoa lisää kuin noin 2,5kg raskauden alusta! :ashamed:
 
Glow
Huomentapäivää :)

On tullu eilen ja tänään lojuttua sängyssä jopa 10 asti (ei oo poika ollu kiskomassa ylös) . Hereillä kylläkin jo hyvissä ajoin kun tämä maha-asukas tahtoo herätä hommailemaan, ihan kun se yrittäisi potkia mammaa ylös sängystä :D
Alaselkäkipu on kova! Mutta eipä sille oikeen voi mitään. Saunominen eilen hetkeksi helpotti, se on varmaankin se lämpö? Aamulla ajattelin että mitähän jos laittaisi kuuman pyyhkeen alaselälle...? saahan sen siihen kun kyljelleen makailee.

Nyt mulla on ekat joulutortut uunissa :p
Tarkoitus kylläkin viedä töihin oman osaston porukalle niitä. Vien jo nyt, koska jäin jo töistä pois (en mene enää ennen äitiysloman alkua töihin) .

Sairaalakassia en ollut ajatellukaan, ennenkuin siitä täältä luin. Nyt tok i tekee mieli jo sekin laittaa valmiiksi, mutta ei ehkä ihan vielä... Eikai sinne ihmeitä tarvi, mulla on tavote päästä sairaalasta mahd. pian kotiin. Esikoisen kans olin 2 vai 3 vuorokautta, tuntu tosi pitkälle se aika maata siellä. Toi kirja oli hyvä vinkki! Jos siellä nyt kuitenki sen pari vrk joutuu olemaan. Mä en ainakaan oikeen saanu unta siellä sillon aikanaan.

Ajattelin lähteä kirppikselle kattelee ja varaamaan paikan. Kaappien ja vaatehuoneen siivous on tuottanut hieman tavaraa jota vois laittaa kiertoon. Nythän mulla on aikaa niitä laitella.

Kohtahan se on taas viikonloppu ja ens tiistaina käynti ä-polilla lääkärintarkastuksessa.

On muuten satanut lunta!!! Aivan ihanaa :heart:

Ainiin, ai että onko enää harvapäisyyttä. Musta tuntuu että sitä mukaa kun raskausviikot etenee, harvapäisyys pahenee :xmas:
Kaikenlaista pientä sattumaa ja unohtelua... ei (vielä) onneks mitään pahempaa!

Glow ja Onni 28+2
 
Kiitos Heksamiina! Helpottaa kuulla et jollain on sama juttu ja silti kaikki kunnossa. :heart: Mulla oli viimeks se mitta 15 senttiä rv 23+0. Luulin mittausvirheeksi, mutta pienen mitan sai tälläkin kertaa vaikka oli eri mittaaja. Mulla on kontrollikäynti kahen viikon päästä ja taas eri mittaaja kun muutetaan ja vaihdan neuvolaa. Ajattelin ruinata sen ylimääräisen ultran vaikka saiskin jo isomman mitan. Niin paljon huolestuttaa et olis kiva kurkata sinne.

Kiitos nanada halauksesta. Olin niin paskana eilen et piti tulla tänne ja kysyä et saiskos halauksen. Sain sit pyytämättäkin. =)

Nyt pakkaamaan. Lauantaina muutto ja kaikki tavarat vielä kaapeissa! :eek: :wave:

Ainiin, voisin myös olla kiinnostunut niistä ÄP:n kestovaipoista jos joku tahtoo myydä omansa pois.
 
Äitiyspakkaus on nyt vihdoin tullut kotiin ja minä ainakin voin mielellänimyydä ne kestovaipat pois :)

Maanantai illasta lähten mulla alkoi housut kastua ihan yhtäkkiä enkä edes aluksi tajunnut et heinyt kaikki ei ole ok.Sit tiistaina kun sama vuoto vaan jatkui soitin äitipolille ja sieltä neuvottiin heti tarkistettavaksi. No tekivät sitten pari testiä et onko vuoto lapsivettä ja toinen näytti positiivista ja toinen negatiivista. Siitä sitten osastolle antibioottitippaan suoraan seurattavaksi ja lääkäri jo varoitteli et joudut nyt kylläsitten jäämään loppu raskauden ajaksi osastolle. Keskiviikkona vuoto sit loppui ja lääkäri antoi luvan tulla kotiin,mutta takaisin heti jos vuoto taas alkaa. Ultrassa katsoivat painoarvion joka oli 800g että saisi vieläneiti mahassa pysyä! Nyt sitten pelottaa kovasti jos vuoto tulee takaisin tai kovat supistukset. Vauvakin oli kääntynyt masussa perätilaan :(
 
Hellurei mammat,

Ensilumi satoi ja suli... Toivon niin kovasti, ettei ne loska-p*kat jo ala.

Haavemamma: :LOL: Pystyn vaan kuvittelemaan tilanteen. Mahtaa ja sietää tosiaan kauppiasta hävettää... Hienosti pysyit tilanteessa tyynenä, itse olisin varmaan ruvennut kiljumaan ja syyttämään ties mistä häirinnästä.

Absalle iso hali. Käsittämätön tilanne... Uskon kyllä, että paha saa palkkansa ajallaan ja sinä selviät koitoksesta voittajana.

Uusille Tervetuloa mukaan loistavaan porukkaan.

Harvapäisyyttä on todellakin ilmaantunut. Iltana eräänä jumpasta tultuani kaivoin hikiset kamppeet repusta ja työnsin ne pesukoneen sijasta vessanpönttöön, ÖHÖM! Kauppaan olen lähtenyt ilman lompakkoa. Töistä kotiin lähtiessä olen huikannut työkavereille "Huomenta!", vaikka on heipat pitänyt sanoa... Hohhoijaa. :LOL:

Närästystä on epäsäännöllisen säännöllisesti ilmaantunut. Ihmettelin viikon verran että mikä Renniessä on vikana kun ei millään tehoa. Paloittelin tabletteja neljään osaan ja otin niitä päivän mittaan. Olin lukenut pakkauksesta, että raskauden aikana niitä voi huoletta käyttää ohjeissa olevan annostuksen mukaisesti. Minäpä luin annostusohjeen niin, että niitä voi ottaa 1-2kpl päivässä. :ashamed: Paketissa nyt kyllä selvästi lukee, että 1-2 kerralla, korkeintaan 12kpl / vuorokausi. Eipä siis ihme, ettei ne neljäsosat tehonneet. Harvapäisyyden piikkiin?

Pissatulehduksiin mulla on auttanut karpalomehu. Mulla oli aikaisemmin pissatulehdus oireettomana melkeinpä joka kerta kun vaan kävin näytteen antamassa. Nyt oon vajaan vuoden juonut aamuisin lasillisen karpalomehua ja tulehdukset pysyneet poissa. Juon täysin sokeroimatonta tiivistemehua, hitsi kun en nyt muista kenen valmistamaa... Kasken Marja -oisko ollu? Reilun 5euroa maksaa 0,5l pullo ja ainakin Prismoista saa. Aluksi oli TOSI pahaa. Nyt jopa saan itseni revittyä sängystä ylös mehun voimalla. Hyvin herättää, suosittelen.

Semmoista piti kysymäni, että onko teillä monella ilmestynyt mahaan se linea negra? Mulla se ilmestyi häpyluusta napaan asti melkeinpä ennen plussaa. Nyt se ulottuu jo komeasti tissien väliin. Mulle lääkärineuvolassa sanottiin, että usein säästyy raskausarvilta mikäli viiva tulee. Sopii mulle! Muilla kokemuksia? Eikä ainakaan vielä ole muita viivoja tai arpia mahaan tullut, toki kerkeää vielä. Täsmääkö muuten muilla linea negra = poikalupaus?

Tapaamisesta: Mulle parhaiten sopii Pääkaupunkiseutu, mutta myös Lahti, Jyväskylä ja Kajaani mahdollisia. :) Tulevat isovanhemmat jakautuneet ko. kaupunkeihin.

Oma napa senkun vaan venyy. Kaikki tuntuisi olevan kohdillaan ainakin vauvan liikkumisesta päätellen. Sivuprofiili on aikamoinen-> Tuntuu siltä että takapuoli paisuu samaan tahtiin masun kanssa... Pysyypähän tasapainossa, hah! Ensi tiistaina neuvola, päivittelen sitten tarkempia tietoja.

Jaksamisia kaikille!

Huanita 26+2
 
Heippa ystäväiset!

Kertokaa miksi koskee alamahaan samallalailla kun kuukautisten aikaan? En kuitenkaan tunne että kohtu kovettuisi... Pientä juilintaa myös ehkä selässä havaittavissa. Tämä on jatkuvaa, eikä mielestäni tule ns. sarjoissa. Kävely helpotti kipua, mutta kävely taas pahentaa minun lantiokipuja :D eli mitähän tässä nyt keksis. Aamusta kävin just neuvola-lääkärillä joka totesi paikkojen olevan kunnossa.

No nyt muihin kuulumisiin... Eli tosiaan sain lääkäriltä tänään lausunnon että saan suorittaa työharjoitteluni niin että teen puolikasta päivää :) tämä helpottaa elämääni valtavasti! Saisin jouluna muiden kanssa paperit yhtäaikaa.

Juu eli laitoinkin tapaamisesta jo haavemammalle että mulle kävisi se kuopio parhaiten.

Mutta nyt taidan kyllä mennä lepäämään sen verta ikävä on tuo kipu... :kieh:

Palaillaan taas paremmalla aikaa

Jospi ja Papuliina 27+5
 
yritän kovasti aktivoitua myös tänne helmikuun-odottajiin.. kirjottelen tuolla vauvat 0kk-12kk puolella enemmän :)

Alkuun siis tännekkin päivittäin sepustelin, kukaan kuitenkaan tuskin muistaa :D

Listalla jo olen joten sinne ei tietoja tarvi päivittää.. tähän "uuteen" alkuun nyt kuitenkin musitutukseksi muille, jotain tietoja itestäni:
ikä 23, naimisissa, esikoinen 12/07 ja nyt la 19.2, sairaala HYS

äitiyspakkaus ei oo viel saapunu, vaikka rv22 laitoin hakemuksen menemään.. nyt kuitenkin menossa jo rv27+0.

pissatulehdus kerran oli alkuraskaudessa ja oireili alaselkä- jomotuksena.. osattiin jo heti sitä epäillä kun esikoisen kanssa niitä oli useampi raskausaikana.

tukisukat ja paino sukat löytyy kaapista, vielä en oo tarvinnut ja toivottavasti en tarvitse, tähän mennessä tullut 4,5kg painoa joten ei oo kroppa vielä niin kovilla.. esikoisesta oli tullut 10kg näille viikoille joten sukkia tuli silloin pidettyä.

sairaalakassi pakkailen sitä varmaan sitten helmikuun aikana rv37-38.. mukaan tulee kuitenkin:
-alushousut (pois lähtöön)
-henk.koht.hyg.väl. hienosti lyhennetty :D
-kamera, känny+ laturit
-imetysliivit, suojia
-siteitä (pois lähtöön)
-luumusosetta
-lehtiä
-HUULIRASVA

Ne sairaalan alushousut on muuten ihan huiput, omia en viittis alkaa sielä likaamaan ja noi jättiversiot ei hankaa eikä paina, kovin "sexyt" ne ei oo, mut sepä ei oo synnytyksen jälkeen ekana mielessäkään :D

ON: Hammaslääkärissä kävin eilen, kiveä poistettiin kun tahtoo ikenet olla tulehtuneita ja raskaushormoonit osaltaan vaikuttaa niiden jatkuvaan vuotamiseen :( heti tuntui kyllä auttavan, ei oo yhtään vuotaneet harjatessa sen jälkeen!

maha kasvaa, viimekäynnillä (rv24+5) sf-mitta 24cm, hemppa 130, turvotus +-..
Viikonpäästä olis lääkärineuvola, sitä jo kovasti ootan :)
Oon melkeen 100% varma että vauva lymyilee perätilassa :( välillä on selkeesti kääntynyt pääalaspäin kun potkut tuntuneet ylhäällä, mutta taas vaihteeks käy kova vilinä tuolla alhaalla.. no onhan sillä vielä aikaa kääntyä :/

te joilla jo lääkärineuvola takana varsinkin joilla ei kyseessä eka raskaus, onko ollut jo muutoksia kohdunsuulla/kaulassa?

kuupas ja tirppana rv27+0
 
Kävin tänään Haavemamman kaa kaffella ja juteltiin tästä tapaamisesta et kun Lahti on saanu eniten ääniä ni me varmaa nsit järkätään sellanen lyhyehkö tapaaminen, kun kaikilla alkaa olee masua ja vaivoja ja matkustaminen ei oo yhtä helppoa enään kellekkään, ni pidetään sitten isompi ja pidempi meetingi vaikkapa alkukesästä kun on käärötkin sen ikäisiä että niiten kaa viittii reissata ja kesällä on muutenkin kivempi pitää koko päivän tapahtuma. Kaikki keillä on muita ajatuksia tamaamisestä ym. tulemme mielellämme myös teien järjestämiin tapaamisiin, mutta jotta homma ei olisi tällä kertaa hirmu työtä vaativa ajateltiin näin:

Mammatapaaminen kahvittelun tai kevyen ruuan merkeissä Lahdessa, ei siis koko päivän kestävä tapahtuma. Vaihtoehtoina joko sunnuntai 7.12 tai 14.12 noin puolenpäivän aikoihin, valkataan se päivä jolle tulee eniten ääniä, joten nyt äänestämään :D
Paikka varataan sitten kun sitovat ilmottautumiset on otettu vastaan!

Kiitos ja kumarrus,
Toukka ja vibravaavi 29+0
 
Moi! :wave:

Haavemamma: Voi luoja... :eek: |O Mä olisin varmaan ruvennut vilkuilemaan piilokameraa jostain! :D Todella nolo tilanne kauppiaalle :kieh: .

Kuupas: Ei muutoksia kohdunsuulla/kaulassa (vitosta odotan ja ma kävin ä-polilla).

Linea negra: Mulla on kaikkien poikien(4kpl)aikana se ollut vahva ja joskus jopa navasta ylöspäinkin, nyt sitä ei ole juurikaan näkyvissä, haaleana mutta se on jäänyt noiden poikien jäljiltä
:D , eikä raskausarpia ole yhtäkään. Nyt ultrissa(4kpl) ei ole poikien vehkeitä vielä näkynyt..mutta tiedä sitten ... :xmas:

Katsoikos kukaan eilen niitä Faktalta tulleita dokkareita? Siinä oli yks ..olikohan joku ensiapuaiheinen ohjelma, missä nainen oli tullut ensiapuun valitellen kovaa selkä- ja vatsakipua ja se kiiparoi paareille ja sitten nää hoitsut huomas, että herttinen, sieltähän on vauva tulossa, juoksuttivat tän naisen johonkin huoneeseen ja ottivat vauvan vastaan. Tämä nainen ei ollut tiennyt olevansa raskaana vaikka kaksi lasta jo oli... :eek: olihan hänellä toki kokoa mutta silti!!! Ehkäisypiikkejä oli pistetty 3kk välein ja siksi ei ollut ajatellut olevansa raskaana. Voiko olla mahdollistakaan...?!? :eek: :eek:

Terkuin, Möökö ja murunen 28+4 :heart:
 
linea negra Ilmestyi tossa rv 15 tienoilla ja ylettää myös täällä tonne tissien väliin. Raskausarpia ei ole ainakaan vielä :) Ja poikalupaus on tänne annettu :)

Nouvolalääkärillä kävin tiistaina ja kaikki OK, paitsi hemppa edelleen laskenut 113--> 106 vaikka rautaa olen syönyt 2 tablettia päivässä jo kuukauden verran :( Eli melkoisen kova väsymys on kokoajan.

Aamue ja Tyyppi 28+0
 
Moi!
Mulle on tullu joku ihmeen sitruuna himo! Mä en siis normaalisti sitä suuhuni laita, en ole koskaan tykänny!
No nyt mulla on sitruuna teetä, sitruunaa ihan vaan siltään puristettuna veden sekaan, sitruuna kurkkupastilleja, sitruuna huulirasvaa, sitruuna lattianpesuainetta ja jopa sitruuna wc: pesuainetta! :eek: Mitähän vielä! |O Kauankohan tää kestää!
linea negra Ekassa raskaudessa tuli samoihin aikoihin kuin plussakin, tosi tummana ihan alhaalta tissien luo asti ja siis poika tuli. Toisessa raskaudessa ei tullut ollenkaan ja sekin poika eikä nyt kolmannessakaan ole vielä näkynyt ja poika tämäkin!
liitoskipuja alkaa olla lähes koko ajan! Ei edes kävelylle viiti lähteä 20 m ku kävelly niin alkaa sattumaan sinne ja tänne. Iltaisin myös ankkatyyli käytössä :( Ja yöllä alkanu puutumaan koko kädet!
karvis ja Leo rv 28+3
 

Yhteistyössä