Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

Mae
Alkuperäinen kirjoittaja Lorelai:
Oijoijoi! Kouvolassa on nykyään mahdollista 4D ultra!! ihan uus juttu. Näin lehdessä mainoksen paikasta ja netistä varmistin, kyllä vaan! Viikon 18 jälkeen, ennen viikkoa 30 olikohan se noin.
Tässä kerrotaan siitä ultrasta kun Jospi taisi kysellä
http://www.amedi.fi/fi/4d-ultraaanitutkimukset_kouvolassa/
hei, täähän on loistavaa!!!!! Mä kanssa haaveilen tästä, mutta ei jaksaisi Hesaan lähteä. Kiitos linkistä :flower: Ja jos viitsit sen hinnan tulla myös kertomaan?! :)
Täällä on vähän hassut fiilikset. Sen neuvolalääkärin verenvuodon jälkeen on ollut sellainen olo, että ei kaikki ole hyvin. ja mietinkin pitäisikö varata neuvolaan aika, kun seuraava aika on vasta 4 viikon päästä.
Ja sitten poika lähti anoppilaan viikoksi, mies on yövuoroissa ja mä siis yksin :'(

Nyt sitten mietin mitä teen tälle omalle ololle tai siis tolle selälle. Haenko saikkua vai en. Nyt se kipu on levinnyt jo yläselkään ja vasempaan käteen sen myötä.
Iski myös aika iso paniikki. Tajusin eilen, että meidän häät olisi parin viikon päästä ja mulla ei ole kun 1 vapaapäivä ennen sitä ( ja kaikki hommat on siis aivan vaiheessa). Onneksi ne on pienet kotona vietettävät häät, silti puuhaa riittää. Että semmoista.
Hyvää yötä kaikille!
 
Mun mielestä kaikkien esikoistaan odottavien kannattaa ottaa ä-pakkaus. Meille se oli ainakin tosi hyvä osviitta tarvittavasta tavarasta silloin.

Täälläkin odotetaan jo BB:n alkua :ashamed:

Ja me halutaan tietää sukupuoli, ei vaan haluu sitä jännittää :)

kestovaippoja olen ajatellut nyt kokeilla. Esikon kanssa on oltu kertiksillä ja olis mukavaa jos osan aikaa kotona ollessa voitais kestoja käyttää. Kertikset sopi meidän pienen iholle hyvin mutta se vaippamäärä.. en ole niinkään ekologinen mutta pihi.. oikeesti parin vuoden aikana niihin uppoo euro jos toinenkin. Nyt onneks esikko alkaa olla päiväkuiva 2v. Paras hintalaatusuhde oli mielestäni Lidlin teippivaipoilla. Niitä ei ole tosin ihan pienille ja sitten taas housuvaippa-aikaan hinnassa ei ole eroa muihin merkkeihin. Jos ketään tällainen kiinnostaa.

Hyvät yöt!

MinniG 17+1
ps. kaksi viikkoa rakenneultraan!!
 
Iltaa!

Onko kellään ollut aiemmissa raskauksissa tai nyt niin vielä tässä vaiheessa proteiinia pissassa? Mä sticksasin äsken kun pari päivää on hieman enemmän särkenyt selkä/maha ja pissattanut niin leukosyytit oli hieman koholla ja samoin nuo proteiinit. Täytyy huomenna mennä neuvolaan pissaamaan, mutta toivottavasti kyseessä olisi vaan pissatulehdus! Sehän on aika yleinen raskauden aikana eikä ollenkaan niin pelottava kuin muut mahdolliset vaihtoehdot... En tosin tiedä mihin nuo voi viitata tässä vaiheessa raskautta?! Paniikki iskee päälle pienemmästäkin niin eipä tämänkään takia taida uni tulla... :/
 
Iltaa typyt,
pakko oli tulla vielä tänne vaikka takana pitkä päivä ja nukkumaan jo huutelis sänky..
Olin työhommissa Hki:ssä ja tapasin iltasella samalla 4 ystävätärtä( olen siis sieltä kotoisin). Syötiin Nepalilaista ja shoppailtiin. Mulle löydettiin ne mamma housut Bebesistä, olihan noilla hintaa 85e, mutta ne oli ainoat koko kaupungissa mitkä miellytti silmää ja tuntui hyvältä. Kaveri sai myös puhutettua mut ostamaan 'Raskausajan hoitoöljyä', mikä ennaltaehkäisee raskausarpien syntyä, jumaleissön 18egee sekin. Sitten vielä toi tunnin kotimatka pimeessä ja vatsaan koskenut jo 3 tuntia, että tosiaan tahtonee pötkölleen :whistle:

Parit comments:

Vaunuista Tänään jus eräs kolmen lapsen äippä sanoi että tuo pehmeä koppa ei ole ollenkaan niin turvallinen, heidän päälleen oli ajellut joku lapsukainen fillarilla ja kova koppa suojasi vauvan, joten pienelle ei sattunut onneksi mitään.

Jaana25 Wau mikä maha!! :) Meikäläisen pakki on kuin turvonnut etureppu verrattuna tuohon :p

Lorelai Mulle sanottii neuvolassa että maksalaatikkoa ei saa syödä, maksamakkaraa vähän kyllä. Mutta tosiaan söin alkuun kun en tiennyt ja se on mun herkkua.

Samoilla linjoilla kestoilun kanssa ollaan :wave:

Ihankun jotain kuplia tuntuisi nyt tossa vähä niinku ylempänä, siinä kohtaa ei kyllä pierunkaan pitäisi kutitella että tiedä häntä...
...ai niin ja tänään oli oikein hedelmällinen keskustelu pomon kanssa mutta jatkan huomenna, nyt HYVÄÄ YÖTÄ! :) :heart:

( ..neuvolakin huomenna klo 15)

haavemamma ja nökerö 16+5
 
Moips vaan,

En ole kauheasti kirjoitellut, koko raskaus on tuntunut niin epätodelliselta. Olen kyllä ahkerasti lueskellut tiedän juttuja, ja maalismasujenkin juttuja kun oma LA on niin myöhään helmikuun lopussa ja edellinenkin raskaus meni yliaikaiseksi. Nyt alkaa jotenkin tuntua enemmän "raskaalta". Tai siis oikeastaan tuntuu paljon helpommalta kuin alkukuukaudet, pahoinvointi loppui vihdoin viikko sitten (kop kop, koputan puuta ettei tämä ole vaan jokin tauko) eikä enää väsytäkään niin armottomasti. Vatsa sen sijaan kasvaa hurjaa vauhtia, miten se onkin jo niin iso! Vertaan tätä ja edellistä raskautta, ja kovin ovat erilaisia. Edellisessä en juuri voinut pahoin ja vatsa alkoi kasvaa vasta viimeisellä kolmanneksella, mutta olin alusta asti tosi innoissani masuasukista. Nyt en oikein osaa suhtauta asiaan. Nyt vasta tosiaan alkaa ilo raskaudesta tulla.

Pätkätyöläisenä olen ollut huolissani työsuhteen jatkumisesta, että saisi edes äitiyslomaan asti seuraavan pätkän. Tänään varmistui, että uusi sopimus on juuri ja juuri tammikuun loppuun, eli tarpeeksi pitkä. Huh, hyvä näin. Nyt voin jo kertoa töissä raskaudesta, oli jo aikakin kun vatsaa alkaa olla hankala piilotella. Töihin takaisin paluusta äitiysloman jälkeen ei ole mitään takeita, mutta olen toiveikas, pääsin edellisenkin äitiysloman jälkeen takaisin. Työ on kivaa, joten siksi olen jaksanut epävarmoja pätkiä, mutta seuraavaksi koetan etsiä jotakin pysyvämpääkin.

Synnyttämään lähdöstä oli puhetta - mulla alkoi lapsiveden menolla ja toivon että nytkin kävisi niin. Oltiin mökillä Tammisaaressa kun vedet menivät, hyvin ehdittiin ajella Helsinkiin, missä silloin asuttiin, sairaalaan. Supistukset alkoivat kunnolla vasta osastolla, mutta sitten synnytys etenikin nopeasti.

Maksaruokia tekisi koko ajan mieli. Rautaa vissiin kroppa huutaa. Maksamakkaraa olen syönytkin, ja joskus maksalaatikkoa vaikkei sitä kai saisikaan. En halua alkaa ottamaan rautaa pilleristä, niistä menee vatsa niin kovalle ettei sitä kestä. Katsotaan sitten seuraavassa neuvolassa, onko hemppa laskenut ja onko pakko alkaa kuitenkin rautalisä.

Äitiyspakkausta
me ei oteta, edellinen on tallessa ja kamaa muutenkin vaikka muille jakaa. Tosin aika sinivoittoista kamaa. Täytyy jotain tyttömäisiä asusteita hankkia, jos tulee tyttö.

Äitiyspakkauksen kestovaippakin on tallessa, alkuperäisessä paketissa... :ashamed: Meillä oli hyvä aikomus käyttää esikoisen kanssa kestovaippoja kotona ja kertiksiä vaan reissussa tms, mutta kun synnärillä neuvottiin vain kertakäyttövaippojen käyttö ja kestoja olisi pitänyt opiskella itse, ja niitä oli niin paljon erilaisia, eri osia ja kokoja ja merkkejä... Tuntui ettei siitä viidakosta selviä millään siinä väsymyksen tilassa, uuteen tilanteeseen sopeutuessa. Niin ne kestot sitten jäi. Olen nostanut kädet pystyyn kestojen kanssa, ne ei taida olla minun juttuni. En usko, että riittää energiaa perehtyä asiaan tämänkään tulokkaan kanssa.

Vaunuista: meillä on esikoisella ollut netistä ostetut ruotsalaiset modi-yhdistelmävaunut. Olivat halvat, mutta ovat olleet myös oikein hyvät käytössä. Heittoaisa on ollut tosi tärkeä, samoin kunnon ilmatäytteiset leveät pyörät ja riittävä tavaratila vaunun alla. Pehmeä koppa oli hissittömässä kerrostalossa asuessa hyvä kantaa kotiin ja lapsi mahtui siihen pitkään, paljon pidempään kuin parvekevaunujen kovaan koppaan. Myös rattaina vaunut ovat toimineet hyvin. Kiva ekstra on ollut kuomun yläosaan piilotettu tumma hyttysverkko, siellä se on vetoketjun takana aina mukana, eikä tarvitse mitään harsoja ripustella hyönteisten eikä auringon takia. On pysynyt hengitysilmakin vaunussa hyvänä, kun ei ole ollut paksua harsoa estämässä ilmavirtausta.

Nyt arvon, että pitäisikö hankkia kaksosvaunut vai pärjäisikö sitä ihan vaan vanhoilla vaunuilla ja kantoliinalla (ja kantorepulla). Himottaisi kevyet ja kätevän oloiset Phil&Teds -vaunut, mutta ei ole oikein rahaa... Esikoinen on kuitenkin vasta alle 2 v kun kuopus syntyy. En tiiä, en tiiä...

Naru 13+5
 
huomenta!

maksaruuat maksamakkaraa saa syyä, mutta harmikseni maksalaatikko on edelleen kiellettyjen listalla :(

äitiyspakkaus taijetaan ottaa tälläkin kertaa, oon tykänny käyttää pakkauksen vaatteita kotosalla, ja välillä muuallakin, vaikka aika neutraaleja väreiltään ja kuvitukseltaan ovatkin, vuoden 2007 pakkauksen vihreä-valko-raitapodysta tykkäsin tosi paljon ja tänä vuonna sen saman taitaa saada oranssi-valkoisena :)

kestovaippoja oon miettiny, mutta tunnustan olevani niin patalaiska etten siihen pesu rumbaan jaksa lähteä, voi olla et kokeilen pakkauksen vaipat, mutta siihen se harrastus taitaa jäädä.

vaunuista ollaan kateltu crecent (vai mikälie) merkkisiä tuplia, niitä ei vielä' suomessa kovin monessa paikassa myydä, mutta niissä on selkeesti paljon plussa puolia muihin markkinoilla oleviin tupliin verrrattuna, ainoa miinus ja pitkä sellainen tulee kovista ja pienistä renkaista :(

ON: eipä oloon kummempia, liikkeet ei vielä tunnu, mutta höppänä on hengissä kun dopplerilla kuuntelin :heart: Ens viikolla neuvola, saas nähä onko pissatulehus palannut, pahoin pelkään :/


kuupas ja masu 14+6
 
Hellurei täältäkin,

Mä olen tosi huono ottamaan kantaa nyt pyöriviin keskusteluihin (vaunut, kestovaipat, äitiyspakkaus ym...). Mä kun en oikeesti ole vielä miettinyt noita. Jotenkin tuntuu, että mulle se ei vielä ole ajankohtaista. Yritin viritellä keskustelua kotonakin aiheista, mutta samoilla linjoilla tuntui mieheni olevan, että niitä keretään pähkäillä sitten myöhemminkin. Varmaan virittelen keskustelua ja pyydän apuja/mielipiteitä loppuvuodesta. Muistuttakaa sitten palaamaan ajassa taaksepäin elokuun tarinoihin. :whistle:

Kovasti on ystävät ja tutut lupailleet vaatteita ja tarvikkeita lainaan heti kun aika koittaa. Olen tosi iloinen tarjouksista, mutta samalla vähän takajaloillani. Meille ollaan "tuputtamassa" kaikkea vauvanvaatteista sänkyyn ja turvakaukaloon asti. Mä haluaisin kyllä kaikki noi ostaa ihan itse ja omiksi. Tiedän, että niihin uppoaa pitkä penni eikä ne kovin kauaa kerkeä käytössä edes olla. Mitä mieltä te muut olette, olenko jotenkin vinksahtanut kun haluan omalle vauvalle itse valittua ja uudenkarheaa. Olisikohan kyseessä jokin ylisuojelu jo heti alkuun? Vai kenties normaali reaktio kauan odotetun esikoisen kohdalla? Onko muilla samoja fiiliksiä?

Neuvolasta tuli jo ajat perhevalmennuksiin. Ensimmäinen on jo syyskuussa, joka on mun mielestä tosi aikaisin.

Omaa pyöristyvää napaa: Ällötykset palanneet. Eilen laatoitin mäkkärin vessat. Oma ehdotukseni oli mennä hampparille, mutta se rasvankäry saikin sitten vatsan kääntymään ylösalaisin. Julkisilla liikennevälineillä liikkuminen tekee edelleen tosi pahaa ja autossakin olen yökkimättä vaan ratin takana.

Kuukauden verran mua on myös öisin vaivannut mieletön tukkoisuus. Mahdanko olla nyt raskauden aikana yliherkistynyt untuvapeitoille?! Aamuyöstä alkaa se armoton köhiminen, aivastelu ja ryystäminen. Tosi rasittavaa, kun ei mitään lääkettäkään saisi käyttää. Iltaisin taas turvottaa niin paljon, ettei mitkään housut mahdu päälle. Loistava yhdistelmä -> aamuisin loppuu happi ja iltaisin pierettää. Onneksi ei kuitenkaan molempia yhtäaikaa. :LOL:

Töissä en ole vielä kertonut uutisia. Itseasiassa tosi mielenkiintoinen pesti olisi auki toisessa firmassa, jota tekisi mieli hakea. Älli sanoo, ettei mitään järkeä, mutta veri vetäisi uusiin haasteisiin. Eihän se hakeminen vielä mitään maksa, mutta mitäs sitten jos kävisikin hyvä mäihä... Sehän olisi syrjintää, jos mut jätettäisiin palkkaamatta sen takia, että olen raskaana. Mutta sitten taas mun osalta pimittämistä, jos jättäisin tämän "pikku jutun" kertomatta. No, ihan turhaa jossittelua. Loppuisi jo se hakuaika, niin ei tarttisi enää pähkäillä.

Jess, tänään voi aloittaa kolmen kuudauden koukuttautumisen. BB alkaa! =) Mun mielestä asukkaat on tänä vuonna aika samasta muotista (iltapäivälehtien kuvien mukaan)... Olisin ehkä toivonut vähän sekalaisempaa seurakuntaa, mutta katsellaan mitä tapahtuu.

Tytöt, viikko alkaa olla taas voiton puolella! :)

Voikaahan paksusti,

Huanita 14+1
 
Naru Mä jo aiemmin kirjoittelinkin että himottais kans nuo phil&teds rattaat. Onko sulla lähipiirissä kellään sellasia? Mä haluisin päästä koeajelee, mut en tunne ketään kellä sellaset on ja lähin lastentarvikeliikekin taitaa olla kuopiossa, missä niitä mydään :( Kuitenkin sen verta arvokkaat että tahtoisin kokeilla miten kätevät ne oikeesti on. Paljon olen kehuja kuullut kyllä. Eniten mietityttää että kuin ne renkaat menee lumessa...

Eipä mulla oikeestaan tän ihmeempiä tällä kertaa. Jos nyt hyvin käy niin kuun vaihteessa on sitten meillä Citroen Xsara millä pääsee ajeleen, viime hetken kokemuksia otetaan siitä vastaan ;) Käytettynä siis ostetaan vm -98

Aply rv 17+2
 
Glow
Mae Soitin aamulla AMediin. 4D Ultran hinta on 200+lääkärin palkkio (vaimikäsenytoli) 70e. Ultrasta ei saa kelakorvausta, lääkärin palkkiosta saa jotain muutaman kympin (ei osannut tarkkempaa täti sanoa puhelimessa). Tai saa korvauksen, jos on lääkärin määräys mennä siihen ultraan. Sanoi että paras aika on tulla viikoilla 23-28. Tuo hinta kyllä hirvittää mua. Olin aatellu et jos alle 200e jää, niin voisin mennä. Nyt en tiedä. Yks kaveri eilen sanoi että tutulla olivat löytäneet 4D ultrassa jotain vakavaa vauvalta ja osanneet näin ollen varautua siihen jo ennen syntymää ja hoitaa asian vauvalta kun on syntynyt. Toinen kaveri sanoi tänään että kyllä siinä koksin normaali ultrassakin näkee vauvan aika hyvin :)

hankinnoista Ei mun mielestä ole tyhmää jos haluaa itse ostaa uutena vauvalleen tarpeellisia tavaroita. Voihan niistä kauniisti kieltäytyä mitä tutut tarjoaa.
Esikoiselle hankin tavarat käytettynä, ei ollut kamalasti rahaa laittaa niihin. Nyt tämän toisen kohdalla olin ajatellut ostaa uutena. Vanhat on annettu/myyty pois.
Nyt kävi kuitenkin niin, että kaupan seinältä bongasin tosi hyvät (kuin uudet) yhdistelmä vaunut, samoin pinnasängyn. Edullisesti sain. Tänään sain tutulta turvakaukalon, sitterin ja vaatetta kaupan päälle, myös sen kaipaamani makuupussin (ä-pakkauksesta tulleen).

Mahassa ollaan nyt hereillä :D ihanaa.
Nyt on jo selkee kumpu, eli maha ei oo littana kun makaa!

Katsottiin tässä just neloselta "vauva tulossa", aika hyvä ku poikakin oli tässä paikalla niin näki kun siinä ultrattiin. Hän on niin ihmeissään että miten voi mahassa olla vauva. Mietin että mitenkähän kun/jos ne jotain synnytystä näyttää, onkohan vähän liian rankkaa katottavaa 5v:lle, mitä ootte mieltä? Ei siinä onneksi näytetty, kun ihan lopussa vähän ja se meni pojalta jo ohi.

Apua, eikö sitä maksalaatikkoa saakaan syödä! Miten mä muiselin että pieni määrä ei haittaa. No tuskin se haitaksi on, en syöny kun puolet. Enää ei sit sitä. Kai se tosiaa on joku raudan puutos kun pistää himoitsemaan tollasta ruokaa.

Supistelu tai mitä sitten olikaan, loppui eilen kun pääsi kotiin makailemaan. Tänään ei oo tuntunu mitään. Onkin vapaapäivä :D
Päiväunillehan tästä vois mennä, väsyttää, yllättäen!
No enpäs menekään kun käyn tähän sohvalle pitkäkseni kattelemaan "sekavia suhteita" leffaa.
 
Heip,

musta on tulossa pahemman luokan lusmu, ku pyörin työajalla täällä harvase päivä :whistle:

Huanita Eihän siinä mitään pahaa ole jos haluaa ostaa kaikki uutena. Mäkin olen ajatellu et ostan vain luotettavilta tutuilta tai uutena kaikki nämä suuremmat, kaukalot, vaunut jne..
Sellaiset kamat millä on lyhyt käyttöikä, niin mietin kaks kertaa paljon laitan hilloa jne..

'Happi loppuu pierettää'-paha yhdistelmä :LOL:

Lorelai
MIten voi olla 200e rakenne ultra ja mull esanottii 115e ja saa kelakorvauksen, olikohan se eukko keltä varasin aikaa ihan samoissa asioissa kun minä, kun piti muutenkin melkein rautalangasta vääntää että milloin, mitä jne. Taidan soittaa ja tarkistaa vielä :/

Koeajoin mammafarkut ja hyvät on, huomasinpa että nehän on Espritin. Vähän joutuu lyhentää..

Jees palaillaan vielä..

haavemamma + nökerö 16+6
 
tuun viel häiritsemään :D

huanita Ihan hyvin voitte ja teillä on myös oikeus ostaa vauvalle vaikka kaikki uutena!
Eikä kuulosta ollenkaan vinksahtaneelle.. vaikka niihin uppookin rahaa, mutta ainakin tietää että ne ovat turvallisia eikä käytössä kolhiintuneita, esim. turvakaukalo kannattaa ehdottomasti ostaa uutena jolloin voi olla varma ettei se ole ollut kolarissa tai pakkasella autossa esim. yön yli jolloin muoviin on voinut tulla halkeamia joita ei välttämättä itse huomaa!
Yksi syy myös miksi me ostettiin esikoiselle kaikki itse ja uusina on se ettei tarvii myöhemmin palautella jos vaikka tarvikkeiden antaja tahtookin takaisin omansa..

lorelai hurjan hintainen tuo 4D-ultra, vanhaa rahaa 1600mk :eek:

Masukuvia en oo vielä ottanut, mutta iltasin turvotus on aika huikeeta, voisin napata kuvan ku vaan saisin kameran ladattua :p

kuupas ja masu 14+6
 
Tänks teille omien fiilisten vahvistamisesta. :) Meidän peipille tulee uudet ja turvalliset vermeet. Ei sitten tosiaan tarvi palautella tai pelätä minkään rikkoutumista tai turvallisuutta.

Saattaa tää takajaloillaan oleminen johtua siitä, että pari "lahjoittajista" on muutenkin ollut vähän sellaisella 'kyllä-minä-tiedän-miten-nämä-hommat-hoituu' -asenteella olevia useamman lapsen äitejä. Sitä en missään nimessä kielläkään, etteivätkö he olisi kokeneempia raskaudessa, äitiydessä ym. Mutta olen vähän sitä mieltä, että mikäli neuvoa kaipaan, kysyn sitä itse.
Parit sen verran "äidilliset" ohjeet olen jo saanut, että korvia on punottanut. Asenne on ollut jotenkin vähättelevä mua kohtaan. Tyyliin: "joo, ei sitten kannata kuvitellakaan että tunnet liikkeet ennen puoltaväliä, ilmavaivoja ne vaan on" tai "ei toi oo vielä mikään vauvamaha, pelkkää turvotusta se on" ja "sitten vasta kun odotat toista tai kolmatta tunnet kaikki tosi paljon aikaisemmin". Aaaargh että on ottanut päähän. :headwall:

Vai johtuisikohan tämäkin omasta herkkyydestä... Mene ja tiedä.

Ehkä sitä sitten itsekin kokeneempana on hyvä neuvomaan muita. Tuskin. Eihän tälläkään palstalla kenenkään tuntemuksia tyrmätä vaikka täällähän se periaatteessa olisi helppoa tehdä täysin anonyymisti. Sori avautuminen...

Oli aikaisemmin puhetta matkustamisesta. Meillä on Thaimaan reissu varattu joulukuuksi. Pitäisi ihan kalenterista katsoa mitkä viikot silloin olisikaan menossa. Reissuun lähtö/kotiin jääminen on kylläkin kiinni ihan omasta ja pikkuisen voinnista. Jos olo hyvä ilman mitään kremppoja olen kyllä täysillä lähdössä.

Ultrista; itse olen ajatellut mennä vaan siihen tavalliseen rakenneultraan. 4D hinta on aika mehukas...

Takas töiden pariin... |O
 
Terve taas "pitkästä" aikaa :LOL: Joo 2-3 päivää onkin pitkä aika.... :whistle:

Jennuli: En sit koskaan ole sinne apteekkiin asti päässyt sitä hammastahnaa hakemaan, mutta kyllä on edelleen mielessä se hankkia ja sitä kokeilla. nimikin on tuolla lompakossa ylhäällä, jos unohdan sen :LOL:

Tinttu kyseli kaukalosta. Me ollaan päätetty ostaa se brion kaukalo, jossa se isofix-kiinnikkeelä oleva telakka. Muutenkin on noita, joille saa vöitä laitella, niin halutaan päästä helpolla. Ei tarvita edes vöitä kun alustan laittaa auton omiin isofix-kiinnikkeisiin ja siihen vaan napsauttaa kaukalon päälle. :)

Synnytystapa-arviosta: Mulle ei ole sitä koskaan tehty ja kuitenkin jo 3 raskautta takana.

synnytys valmennuksesta: Itse aloitin aikanaan sen n. 5 viikkoa ennen laskutta aikaa.

Valjaista on pakko kommentoida, et meillä käytetään valjaita vaan pitämään lapsi rattaissa, ettei tipu, muussa tapauksessa meillä käytetään valjaita vaan eläimillä.... :ashamed: Toivottavasti kukaan ei tästä loukkaantunut, mutta mua ahdistaa nähdä ihminen, joka taluttaa valjailla omaa lastaan kuin koiraa!

Lorelai: rv 28 jälkeen neuvolassa käydään 2 viikon välein ja oliks se 32 viikosta alkaen viikon välein.

Jaana: Täällä myös noi petipuuhat on vihon viimeisenä mielessä ja just eilen ukolle sanoin, etten edes uskalla kun alkaa heti supistelemaan.

Lainatavaroista: Mulla olis monta ystävää, jotka ovat tarjoutuneet lainaamaan kaukaloa ja vaatteita, mutta en suostu ottamaan lainaan. Kuopuksella mulla oli lainassa yhden ystävän lasten vanhoja unisex- vaatteita, mutta en pystynyt niitä pitämään rennolla mielellä lainkaan. Joten ostan omaks tai olen ilman :D

Tänään tuli taas postissa lisää vaatetta vauvalle. Nyt meillä on "jo" 3 unihaalaria, 4 bodya, puolipotkuhousut ja yhdet tossut. Ja pipo ja kauluri :) Kaikki väriltään luonnon valkoista/beigeä :heart:

Mitäköhän vielä piti sanomani. Ajatukset sekos täysin! No mä sit taas tänään juoksin kaupasta ulos oksentamaan. Taas oli viikko tosi loistavaa oloa ja taas näin. Mutta ehkä se vaan oli joku muistutus, että siellä on kaikki kunnossa kun ei pitkiin aikoihin ole ollut mitään oireita ja eilen mietinkin, et onkohan siellä kaikki hyvin. :heart:

Ihania masuja teillä! Itselläni ei ole mitään vieläkään havaittavaissa eikä liikkeitäkään tunnu YHTÄÄN! Kerron teille sit kun muistan, et mitä piti sanomani!

-kyrsä ja nappula 14+5
 
Neuvolassa kaikki hyvin RR 107/61, hemppa 116, eli Obsidan rules :) Sydänäänet jumpsutti kivasti 140:ä.
Ja apteekin kautta kotiin, nyt on renniee ja ostin myös Lysin kalaöljyä. K- kaupasta ostin nälkääni mustaa makkaraa ja ai että se maistui hyvälle. Sitten samalla mietin että se on varmaan kanssa sarjassamme kiellettyjen listalla, tietääkö joku??

Huanita Muakin on ärsyttänyt noi kaikkitietävät 'neuvot'. Mä kun esim karttelin flunssaisia kollegoja niin kommentti oli " eiiiii suhun mikään tartu, mäkin olin terve kuin pukki koko raskausajan!!" Fine, joo ei mullekaan sit VOI tarttua flunssa mitenkään :headwall:

Noin muutoin pomon kanssa oli eilen tosi hedelmällinen keskustelu tästä mun mammikselle jäämisestä ja se oli tosi kivasti niinku mun puolella ja sanoi etten mitään pitkiä ajoja voi sopia enää marras-joulukuulle yms. ja että jos tarvis niin sitte vaan saikulle, mutta mammiksen aloitan vasta sen 30 pvä ennen... Mä ku mietin jo sitä varhennettua, kun tosiaan ajattelin etten pysty ajelee mahan kanssa enää jne.. Mut siis tosi positiivinen ylläri pomolta joka ei edes onnitellut silloin ekalla kertaa kun sai uutisen kuulla.

Mun pitäs ny rupee lyhentää noita mammafarkkuja, kävin naapurista ompelukoneen lainaan. Olen siis ommellu viimex joskus 15 vuotta si... Naapurin eukko sanoi että mahdankohan mä pilata koko housut....voi olla :ashamed:

Jee tänään BB.

16+6
 
Huanita Mun mielestä kannattaa ostaa kaikki omaksi. Se ostaako niitä käytettynä tutuilta/muualta vai uutena kaupasta on makuasia, mutta lainatavaroita minäkään en halua. Kuten joku jo kirjoitti niin tavallaan sitä saisi koko ajan pelätä ettei niille käy mitään tai sitten jos lainaaja pyytääkin niitä yhtäkkiä takaisin.

Nuo kommentit olen-jo-äiti-ja-tiedän-paremmin on tuttuja täälläkin... :wave: Mutta koska olen v-mäinen ämmä niin yleensä ärsytän tahallani ja saan nauraa lisää (hiljaa ja sisäisesti) :LOL: :LOL: :LOL: Myös tyhmäksi tekeytyminen on hauskaa kun saan asioista "enemmän tietävän" oikein kauhistumaan jutuistani... :LOL: :LOL: :LOL: Anteeksi, mutta on se niin hauskaa vaan... Tai sitten mulla on vaan niin tylsää! Onneksi näitä löytyy vain pari joiden kanssa tuollainen tilanne saattaa tulla ja sitten on ne ihanat kaverit joilta oikeasti haluaa kysyä asioista ja joiden kanssa voi oikeasti puhua.

Äitiyspakkaus Mä sain luvan ottaa tuon rahana ja päätinkin sillä rahalla tehdä alennusmyyntiaikaan miehelle kattavan isyyspakkauksen. =)
Hän kun epäili etten saisi sitä kaikkea tavaramäärää mitä laatikossa on ulos kaupasta samalla hintaa!!! Minä lupasin saada tuplasti tavaraa ja vielä ainoastaan sellaista mitä tarvitaan! =) =)
Hän yritti väittää, että se toppapuku on tarpeen ja sanoin vaan et joo kokoa 68 ja meillä on niitäkin jo kaksi! Samoin väitti että tarvitaan se makuupussi kunnes kaivoin samanlaisen kaapista ja kysyin et vieläkö tarvitaan... :LOL: :LOL: Totesin sitten et tietty ne 68-70cm bodyt olisi tarpeen jos kaikki jo olemassa olevat 26 kappaletta on likaisina!!!! Joo... täällä todellakin on kaikkea jo kaapit täynnä ja tuon jälkeen mieskin sitten totesi et ei kai sitä sitten tarvita. Yritti kyllä vielä väittää et ne oppaat voisi olla hyödyllisiä kunnes ilmoitin viime vuoden oppaiden löytyvän laatikosta ;) Sain kaverilta niitä joskus luettavaksi heidän paketista, en tosin ole tainnut niitäkään kuin selaista. :p

ON: Huomenna pääsen labraan ja katsotaan sitten tuleeko eka antibioottikuuri. Olen vähän odottanutkin sitä kun mulla normaalistikin nuo pissatulehdukset iskee päälle todella helposti ja menee sitten äkkiä myös munuaiseen (mitä tuo asukki taitaa nyt jo monotella). Ja se ei olekaan enää niin kovin kivaa ei...

Caro + asukki 15+1
 
neuvolassa käyty täälläkin, kaikki oli hyvin, vaavin syke oli 153.. pelkäsin et epämääräiset ruokailut olisi tehneet musta monta kiloa isomman, onneksi on nyt tullut vast + 1kg raskauden alusta, että ei ihan katastrofi kuitenkaan... sain myös lähetteen fysioterapeutille, koska haluan saada nyt jo alussa apua tuohon selkään, mikä kipuilee etenkin jos tekee pitempää päivää, kipu on siis häntäluun päällä, mutta jospa sieltä saisi jumppa ja venyttelyapua sekä ohjeita, täällä kaikki siis mallillaan.. =)
hyviä vointeja kaikille... :wave:
 
Pakko tulla tämä kertomaan!

:heart: :heart: Eilen tuntui liikkeet!!! :heart: :heart: Siis ekaa kertaa sillain tunnistettavasti ja n.15min aikana useaan otteeseen!! Olipa vaan ihana tunne! Olin työmaalla kahvipöydässä 22 jälkeen(yövuoro), kun kuplinnan rekisteröin. Istuin siinä sitten 15min idiootimainen hymy naamalla, kun en saanu suupieliä millään komennettua alas :p . Onneks ukoilla oli niin juttu kesken,ettei ne huomannu mun transsia... =) =) Ja aamulla kuuden jälkeen kun kotiuduin ja pitkäkseni pääsin, niin samat kuplat uudelleen... :heart: :heart:

tatuka+väiski 15+1
 
Täällä on kauheesti lätinää äitiyspakkauksesta. Onko ne kuteet oikeesti noin isoja??? Minkä ihmeen takia?? Kun mä oon ostellu jotain tonne laatikkoon jemmaan ja siellä ei oo kovin montaa alle 60cm vaatetta, kun mä luulin, et siinä äitiyspakkauksessa on niitä pieniä.
Taas ekakertalaista jymäytetään.
Niinku tänään tuolla "mitäsnyt"-puolella päivittelin sitä, että mä olen luullut, et kaikki äitiyspoliklinikkakäynnit on maksuttomia (tänään tuli lasku), ni joku mua valaisi, et ei oo, vaan neuvolat on ilmaisia. Eli kun puhutaan et kunta "tarjoaa" ne 2-3 ultraa, niin se onkin ihan bullshittiä koko juttu. Olis ne voinu siellä neuvolassa tosiaan ekakertalaiselle kertoa, et ne ei oo ilmaisia.

Osaisko joku linkittää tänne sen äitiyspakkauksen tuolta kelan sivuilta, jooko pliis, kun mä en osaa....
 
Heh, oli toi Jennulin teksti niin kuin omasta kynästä että pakko kommentoida :D Mullakin on tosiaan tullut painoa toi kilo alusta ja sain myös fyssarille lähetteen alaselän kipuilun vuoksi. Tänään soitin sinne ja sain jopa ajankin vajaan parin viikon päään.

Onnea Tatukalle liikkeistä! Ne on kyllä niin hassun tuntuisia!

Finttu, tottakai niistä ultrakäynneistä pitää poliklinikkamaksut maksaa. Kyllä se 22 euroa on kuitenkin aika pieni raha siihen n. 80-200 euroon verrattuna, mitä yksityiset noista repii.

Ja tässä vielä tuo linkki äitiyspakkaukseen:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH.


KÖ & PikkuB 16+1
 
Hei oikeesti siinä ÄP:ssa ei ole kuin yksi 56cm:n vaate. Kaikki muut on 60 tai yli senttiä. Taidan lähteä kauppaan. Ja ihan pakko on ostaa helmivauvalle pienempi toppapukukin kuin toi 68cm. Sehän hukkuu siihen. Tai sit ei voi mennä ulos vaavin kanssa ennen juhannusta (ja sillonkin voi vielä tarvita itsekin toppahousuja).
 
Huanita thaimaan reissu teillä suunnitteilla, kateeksi käy! kaksi krtaa ollaan käyty ja täysin koukussa maahan... Minnepäin suuntaatte, jos saa udella? Meilläkin ois ajatuksissa piipahdus lämpöiseen vielä tän syksyn aikana, tosin johonkin lähemmäs tälläkertaa. Onko sulla tietoa noista syömis jutuista? mitä ehdottomasti ei saa suuhunsa laittaa? Pelkään että joudun jättämään väliin kaikki herkut,kuten tuoreet hedelmät, salaatit jne kypsentämättömät :( . Maitotuotteita ilman nyt viikon aina pärjää, mutta en tiä pärjäänkö ilman hedelmiä esim...

Jaana petipuuhista meillä on saatu kunnon mykkäkoulukin aikaiseksi, kun ukko tulee pahalle päälle ilman, ja mulla on kaikki energia mennyt pahoinvoinnin kurissapitämiseen niin, että seksi tosiaan on viimenen asia mielessä... Tosin sitten kun siihen alkaa,niin hyvältähän se tuntuu. Mutta huomattavasti on harventunut puuhat, toivottavasti se tästä alkais sujua paremmin, kun tää öklötysolo alkaa olla onneks takanapäin...

Lainatavaroita karttelen minäkin, käytetty hyväkuntoinen kyllä käy, mutta omaksi lunastettuna. =)

Tää lähtis nyt päikkäreille, kun pitäis yö jaksaa töitä tehdä... Onneks enää 2 yötä ennen vkonloppua...

tatuka+väiski
 
Pakko kommentoida tuota reissaamista raskausaikana. Mulle ainakin selvisi heinäkuisen Espanjan matkan aikana että raskaana en halua toista kertaa "lomareissulle" lähteä. Mähän sain lähes neuroottisesti kytätä syömisiäni ja juomisiani (ei jäitä mihinkään, ei kuumentamatonta maitoa kahviin, ei salaatteja jne.), ei hyvä. Mieskin jo välistä tuntui himppasen hikeentyvän, tyyliin "no mitä sä sitten VOIT syödä?". Samoin kuumuus tuntui sata kertaa ahdistavammalta kuin normisti ja päivät olivat muutenkin ihan ääreisuuvuttavia. Musta lomareissun perimmäinen tarkoitus on kuitenkin rentoutua ja nauttia ruuista ja juomista ihan täysin rinnoin mut eihän se nyt mitenkään raskaana ollessa onnistunut.. :(
Varattiin reissu jo silloin kun en vielä ollut raskaana, en ois kyllä varannut jos oisin tiennyt olevani ko. aikana pieniin päin.. Tää oli nyt vaan tämmönen oma mielipide mutta kumminkin..
:ashamed:
 

Yhteistyössä