Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

synnytyksestä tuntuu että helmikuuhun on kamalan pitkä aika.. ja mä odotan silti jo sitä vaihetta... tai yleensäkin äippälomalle pääsyä, että saa keskittyä johonkin muuhun kuin töihin jne. =)

vaunut mulla on emmaljungan vaunut vuodelta 2006, ne oli niin hyvässä kunnossa, sekä edulliset että oli pakko ostaa, väri on mieleinen myös..niissä on pehmeä koppa, kääntö aisa, valjaat jne. eli yhdistelmät ovat, tosi mieleiset, joten hyvä kauppa tuli tehtyä =)

nukkuma-asento mä nukuin ennen paljon mahallani, nyt se ei tunnu enää hyvältä joten nukun kyljeltään ja joskus jopa selällään... millaisia nukkuma-asentoja sitä sitten vielä kehitteleekään kun vatsa kasvaa..

(.) keskiviikkona neuvola, pelkään saavani palautetta painon noususta, mulla ollut tosi karsittu ruokavalio sairauden takia ja nyt kun olen raskaana olen pystynyt syömään asioita joista olen vuosia joutunut kieltäytymään, en tiennytkään miten hyvää on esim. oikein perinteinen lihapullakastike.. että saas nähdä, ja vielä kun pitkään ei maistunut mikään niin niin..no jos paino tehnyt ison hypyn tarttee sitten ottaa itseään niskasta kiinni... :ashamed:
ajattelin käydä ostaa itselle tänään lisää äippähousuja, kahdet jo on toiset hyvät, toiset eli farkut ei tunnu hyvältä...joten yksillä housuilla meno on vähän hankalaa ja vanhat pöksyt ei enää mahdu...
mukavaa alkavaa päivää..

jennuli rv16
 
Helou! :wave:
Äsken oli neuvola.:) Katottiin ultralla ja kuunneltiin sydänäänet. 150 oli syke ja kovasti liikkui pikkanen. :heart:
Ekat selvät liikkeet tuntui toissapäivänä.:)
Olo on mitä mainioin! :D
Toivottavasti tämä raskaus jatkuukin näin hyvänä!!!

Rv 15+1

Niin piti vielä lisätä että mulle voi lasketuksi ajaksi muuttaa 16.2 ja sairaala on keski-suomen keskussairaala (mikähän se lyhenne lie).
 
Huomenta,

mulla kans ke neuvola niinkuin Jennulilla =) Mä odotan sitä ihan innolla kun mä en tosiaankaan ole tuntenut vielä mitään, kuvitellut ehkä vain jotain, niin haluan dokumenttia että mahassa ollaan hengissä :/

Salmonella tulee kyllä ylensä käsittääkseni raa'asta broiskusta, joten sen suhteen voit olla huoletta. Joku muu pöpö voisi tulla mutta en usko että tuossa ajassa. Ruokamyrkytys tulisi suht nopeasti syömisen jälkeen 1-2 tuntia. Luulenpa että voit olla huoleti :)

Uusia oireita: illalla kun menin nukkumaan niin alkoi närästää, onneksi miehellä oli Pepcid Duo lääkettä. Otin yhden ja nukahdin. Onko tuo lääke Rennien ohella turvallinen? Viimeksi närästänyt joskus 4 vuotta sitten.
Aiemminkin olen valitellut mutta häntäluu on oli taas viikonloppuna niin hellänä etten oikein pystynyt olla selälläni saati istua..ikävä vaiva. Onneksi tämä työtuolini on niin hyvä että takamus ei tässä puudu..

Mukavaa viikon alkua! =)

haavemamma ja nökerö 16+4
 
haavemamma juu tää on se vaihe et vaikka maha kasvaa, on pahaolo edelleen, niin kun ei tunne liikkeitä niin on epätodellinen olo.. mutta ke sitten taas viisaampi..saako udella missä neuvolassa käyt? mä käyn paavolassa, neuvolan "täti" on tosi mukava ,mutta se vaihtuu niin et tämä on vain enää tällä kertaa, toivottavasti se joka palaa vuorottelulta on mukava myöskin ja olisi loppuunasti, ettei sit enää vaihtuisi... =)
 
sleeping
Hei!

Vaunuista: Meillä on 2004 ostetut emmaljungan rattaat (en muista lainkaan merkkiä), jotka ostettiin kun esikoinen alkoi istumaan. Vaunut ovat hyvät just taaperoiässä. Tosi hyvät työntää ihan missä maastossa vaan. Miinuksia on sitten aika olematon kuomu. Jos sataa, niin sadesuojuskaan ei suojaa tarpeeksi hyvin eikä siinä voi säätää mihin suuntaan vauva/työntäjä on. Kuopuksella meillä oli samat rattaat, joihin vaan laitoin pehmeän kantokopan. Rattaan selkänoja ei mene iha alas asti, mutta koska kopan pohja oli kova, ei vauvan selkä mennyt notkolle. Koppaa ei kuitenkaan pidetty kauaa. Kumpikaan pojista ei ole tykännyt olla pitkään vaunuissa, joista ei näe mitään, joten sikäli kunnon "vaunut" olisivat olleet turhia. Nyt mä olen kuitenkin kovasti miettinyt, jos kuitenkin hommattais tälle kolmannelle yhdistelmävaunut, mutta oishan se aikalailla rahan haaskausta. En vielä sis tiedä hommataanko... ehkä käytetyt, jos löytyy jostain. Jos nyt saisin valita meille vaunut, niissä olisi heittoaisa, kunnon kuomu ja samanlaiset työntää kuin nuo nykyiset rattaat. Merkilläkin on sinänsä väliä, etten luota esim Emmaan yhtään, mutta emmaljunga on tosi hyvä merkki. Muita merkkejä en tunne, mutta voishan niitä kokeilla. Meillä on myös Brion tuplarattaat, joissa on pientä vikaa, mutta en tiedä onko se kovinkin yleistä Brion vaunuissa/rattaissa. Nää on niin vaikeita päätöksiä, kun ei nuo vaunut ole halpoja...

Supisteluista: Mulla tuntuu nykyään aika usein vatsassa epämiellyttävä kovuutta ja painon tunnetta. Nytkin kun istun tässä niin tuntuu. Vein äskön roskia ja tosi painavan lehtilaatikon alas roskiksille. Täytyy näköjään ottaa rauhallisemmin.

Esikoisella on flunssa. Toivottavasti ei tartu muhun. No, aikalailla nuutunut fiilis on, mutta ei mitään muuta. Miehellä taas on vatsa sekaisin... Huh, kun väsyttää...
 
Mukavaa maanantaita kaikille! :flower:
Mukava lueskella täällä näitä juttuja, varsinkin sellaisia yhteneväisyyksiä oman odotuksen kanssa.
Supistelee aina kun jotain isompaa hommaa tekee, joten olen nyt yrittänyt olla rehkimättä.
Vaunut ostettiin, carenan kevyt-yhdistelmät. En tiedä sitten miten ne käytännössä pelittää, mutta ollaan tutkittu ne vaunut ja luullaan ainakin, että hyvät ovat :D

Luulin tuntevani tässä muutama päivä sitten liikettä masussa, mutta nyt ne liikkeet on hävinny jonnekkin. Heti tietty tulee mieleen, josko vaavilla on jokin hätänä :eek:
En kuitenkaan ole soittanut neuvolaan, että saisinko käydä siellä jo aiemmin kuin keskiviikkona, jolloin oikeasti aika sinne. Tuskin olivat niitä liikkeitä siellä masussa ja nyt sitten turhaan hätäilen.. hope so. Äidin stressi ei varmasti lopu koskaan
:headwall:

Joo ja masu kasvaa kyllä :heart:
 
Naru Kiitti kiivi vinkistä! Ehkä jotain pientä eroa mahan toiminnassa havaittavissa, pitää yrittää muistaa syödä joka päivä! :whistle:

milla älä oo huolissas niistä liikkeistä ne voi hävitä moneksikin päiväksi! Mulla tuntuu jo ihan selviä potkaisuja, mutta kaksi päivää oli ihan hiljaista ei pienintäkään kuplintaa, vaikka töni ja teki mitä niin ei pihahdustakaan! Mutta sitten taas alkoi potkimaan ja entistä enempi kuin ennen ja tuntuu myös päivällä eikä vaan iltaisin sängyssä maaten! =)

Meidänkin pitäis katella niitä tuplarattaita tai vaunuja ku tuo pienempi mies on 1v7kk ku vauva syntyy ja ei se kovin pitkälle kävele! Isompi kyllä jaksaa jo kävellä. Me ollaan aika jumissa kotona jos ei oo tupliksia!

Mites ooteko kaikki aatellu ottaa sen äitiyspakkauksen? Ku mä en oikein tiedä vielä...toisaalta se olis kyllä kiva, mutta kahdelle ekalle ollaan otettu ja muutenkin meillä kyllä on noita pienten poikien vaatteita aikas paljon! Ja ne pienen vauvan vaatteet ei miksikään mene, hyviä edelleen kaikki!
Toisaalta se 140? vois sijoittaa noihin tuplarattaisiinkin! Mutta onhan tässä aikaa vielä miettiä!
 
karvaton koira: Me ei oteta äitiyspakkausta. makuupussia ei tarvita, toppapuku on eka liian iso ja sit jo liian pieni (68cm). Vaatteet ei miellytä mun makua... :whistle: Ei meillä mitäänm valmiina ole, mutta tuolla 140?:lla saa jo MLL:n kirppikseltä ison kasan uutta vastaavaa vaatetta. =)

-kyrsä ja nappula 14+3
 
Glow
Heippa taas kaikille :)
Työaikana täällä :ashamed:
Tosi huonosti nukuttu yö takana.
Nukkumis asennosta Ennen raskautta ja ihan raskauden alussa nukuin mahallani. Nyt en enää voi, niin nukahtaminen on vaikeaa. Kyljellään jos on niin tuntuu et paikat puutuu ja pitää vaihtaa puolta kokoajan. Kiva homma jo tässä kohtaa kuno n vielä monta kk edessä. Selälleen en oikeen osaa nukahtaa, selälleen ollessa myös välillä koskee (edelleen) alaselkään, oikealle. Se kipu ei vaan lopu.

Äitiyspakkauksesta En ota pakkausta. Anoppi on jo ostanut pienen ihanana toppapuvun, sekä potkareita. Itsekin oon ostanu muutaman vaatteen. Varastotsta löytyi esikoisen pienen pieniä vaatteita :heart:
Saahan sillä 140e:lla ostettua sitten jotain mitä tarvii.

Olispa jo ensiviikon keskiviikko! Neuvola!
Liikkeistä kyllä jotain pientä on tuntunut, harvoin. Siks ressaakin jos ei päivään/pariin tunnukaan. Tulee ihan pöljä tunne välillä muutenkin et onks kaikki varmasti hyvin. Mut tässä tänä aamuna töitä alotellessa taisin tuntea vasemmalta alhaalta melko "muljahduksen" :D
tietysti heti alkaa odottaa seuraavaa...

Hengästyttääkö ketään herkästi?
Eihän täs ole tullu liikuttua kuten ennen raskautta. Jumpat lopetin samantien. Koska mulla tuli alussa sitä vuotoa, en uskaltanu ottaa mitään riskejä sen jälkeen.
Olen nyt päivittäin pyrkiny käymään lenkillä. Ihan joku noin 30min. Saatan käydä parikin kertaa pienellä lenkillä. Muuten hajoaa pää, jos ei yhtään liiku eikä saa raitista ilmaa.
Mut hengästyttää helposti, joskus on muka tosi rankkaa mennä kotona rappuset yläkertaan! ei vaan jaksais. Enkä mä nyt kuitenkaan ihan rapakuntoinen mielestäni ole.


 
Terve taas =) mkin työaikana..
Äitiyspakkauksesta Mä aion ottaa sen ku kuopus on jo 6 ja oon ehtiny kauan sit myymään kaikki vauvoihin liittyvät kamat. Eli kaikki täytyy ostaa alust lähtien, mitään ei olla vielä hankittu(ei uskalla vielä)

Nukkuma-asento Mä oon melkein tiineyden alust asti nukkunu sivuttain tai selällään ku on sellane olo et vauva lyttääntyy muute :D

Supistuksista Eipä niist muista yhtää kummosii oli mut melkeen sanon et nyt niit on tullu välil sellasii pienii, mut venymiskipui on kans melkosest nyt.

Liikkeistä eipä tunnu vielä mitään mut tänään kun makasin selällään ja pidin kättä alavattas ni vasemmal tuntu möykky ja sit se jossain vaihees katos :heart: ehkä se sity oli se. Mut mitään ei kyl tunnu. Painontunnet ja jotai muljahdust ehkä joskus mut empä oo niistkää varma mitä on. Jospa parin viikon sisäl jotai tuntuis.
rv 14+3
 
Jennuli Mä käyn Ahtialassa ja neuvolalääkärissä olin kans Paavolassa ku mun paikka oli muutoin kuin neuvolan osalta kiinni. Vaihtunut ne on munkin tädit, saas nähdä nyt sit ke, olisko jo se 'oma'.

Lorelai
Mäkin olen huomannut tota että sykkeet nousee jotenkin helpommin, ehkä se on elimistön suojeluvvaisto ettei ala rehkimään :whistle:

nukkuminen
Onneksi nukun pääsääntöisesti selällään, nyt vaan kun vaivaa tuo häntäluu, niin kylkimakuuta on joutunu harjoittaa olosuhteiden pakosta. Mahallaan jos on yrittänyt niin tisseihin sattuu :/

Nyt lounaalle!
 
äitiyspakkauksesta en aio ottaa... yleensä ne vaatteet ei käy mun makuun, toppapuku on ihan liian iso ja siihen kuuluva lakki: yök. Makuupusseja on edellisistä ja ne muutamat vauvan tavarat joita pakkauksesta olen käyttänyt, on tallella. Ja itse laatikkojakin on, jos laitan ensisängyksi...en vielä tiedä. Aiomme käyttää sen sijaan rahat vaunuostoksiin.
 
Hellurei vaan kaikille!!

Enpä ole aikaisemmin tänne kirjoitellutkaan, vaikka vähän olen selaillut teidän juttuja :) Ensimmäistä odottelen, tai siis miehen kanssa odotellaan. Asia tuntuu edelleen niin uudelta ja ihmeelliseltä ja epätodelliselta, etten oikein osaa mitään sen kummemmin kirjoitella. Mutta listaan voisitte minut lisätä, jospa se lisäisi todentuntuisuutta :D

Eli sairaala on PHKS, la on 13.02.2009 (se on perjantai 13 :eek: :eek: )

Nyt lähden ostoksille kun vielä väsymykseltä pääsen!

Phoebs ja Möhkö 15+4
 
Heippa taas!

äitiyspakkauksesta Mä ajattelin eka ottaa, mutta sitten tajusin et siinä olevista tavaroista meillä puuttuu ainoastaan kynsisakset, hiusharja, hammasharja, kylpylämpömittari sekä ne kertakäyttövaipat. Sit aloin miettimään et sillä 140 eurolla saa noi ja paljon muuta! Ei mulla tietty ole just samoja bodeja ja potkareita, mutta ei noi nyt niin kauniita ole että se sitten haittaa. Nyt pitää vielä saada mies suostumaan =)

Nukkumisesta Mä siis voin nukkua kunnolla vain kyljelläni ja herään heti jos käännyn selälle tai mahalleni epämiellyttävään oloon. Vasemmalla kyljellä nukkuminen on epämukavampaa mutta se johtuu varmaan siitä et kun vauva on hieman vasemmalla. Vessareissun jälkeen sekin taas onnistuu paremmin...
Onko muuten muita jotka käy nyt jo noin kolme kertaa yöllä vessassa?! TODELLA ärsyttävää siis...

Mammavaatteista Nyt on ostettu H&M:ltä kahdet äippähousut ja ne saa sitten riittää loppuun saakka. Pihinä kiristin hampaita niitä ostaessa vaikka ei ne olleet kuin 30 euroa kappale. Mutta onneksi sain sieltä nyt hyvin istuvat ja mukavan tuntuiset housut. Farkkuja en edes katsonut kun h&m:n farkut ei muutenkaan istu mulle.
Alkoi vaan kyllästyttää kun aina pitää laittaa pitkä paita päälle tai patentti hiuslenkki napinlävessä näkyy koko kansalle :LOL: :LOL: :LOL:

Tein myös tänään aikalaisen heräte/ennakko-ostoksen kun löysin Stockmannilta/akateemisesta ihanan mina första år-kirjan jonne mahtuu kunnolla kuvia ja tekstiä (saa myös suomenkielisenä). Se on kiinni kuminauhalla ja siellä on taskuja joihin saa kuvia yms. Kivaa on myös se et se on neutraali ja menee kummalle vaan. Se myös alkaa jo raskaudesta ja sinne saa laittaa infoa alusta saakka mietteineen. =) (Mainospuhe ;) )

Meillä on rakennultra Tyksissä 29.9 eli viikkoja silloin 19+6. Jänskättää jos silloin vaikka saataisiin tietää kumpi tulee!!!!!

Nyt syömään!

Caro + asukki 14+6
 
Yövessareissuista Mä oon käyny pitkän aikaa jo jst 3 kertaa yöllä vessassa mikä on tosi ärsyttävää. Reissut ajottuu yleensä alkuyöhön.

Mä ajattelin huomenna mennä H&M:lle ostaa mammafarkut. Kumma ettei omat vaatteet mahu vaik vatta ei oo kasvanu ku kovan pikkumöykyn verran :whistle: jotenki turvonnu
14+3
 
Moi! B)

Haavemamma73:Kopsittu lääkeinfo.fi:stä :Raskaus ja imetys
Kysy lääkäriltäsi tai apteekista neuvoa ennen minkään lääkkeen, myös Pepcid Duon, käyttöä.

Raskaus: Vältä Pepcid Duon käyttöä raskausaikana.

Imetys: Älä käytä Pepcid Duoa imetysaikana, sillä Pepcid Duo kulkeutuu äidinmaitoon ja voi vaikuttaa lapseesi.

Tuskin nyt yks kerta mitään haittaa mutta vastaisuudessa Rennietä tai sitä nestemäistä vastaavaa..heelp, mitäs se nyt olikaan??Mä itse turvaudun aina Rennieen, yhdessä raskaudessa tuli himo niihin :kieh: ...

Mä nukun aina kyljellään, joskus selällään mut siitäkin pitää luopua jossain vaiheessa.Eiks siinä oo se tiettyjen viikkojen jälkeen, että vauvelilla ei oo hyvä olo jos äippä köllii selällään..?

Mä oon ajatellut, että pakkaus otetaan nyt kun turhat on myyty, eikä juuri mitään ole jäljellä (mä luulin päässeeni vauvakuumeesta mut en taida päästä koskaan siitä eroon :D ). Siinä on oma hohtonsa kun sitä tutkii...kolmelle ekalle otettiin, viimeksi ei ja nyt taas ajattelin, että onhan siinä jotain tarpeellistakin... =) Pieni raha se 140?:kin on.Toki, jos olis noita veljien vanhoja niin sitten ilman muuta sijoittaisin sen rahan vaikka kaukaloon tai vaunuihin.. =)

Mites muuten te muut, syöttekö yhtään maksaruokia?Maksamakkaraa tms.? Mä oon aina syönyt leipäni maksamakkaralla ja nyt yritän välttää mutta se paksu vihkonen, jonka neuvolasta sai niin siinähän luki, että saa viikossa syödäkin pötköllisen sitä!! :eek: ..ja mä kun oon monta raskautta kärvistellyt ilman.. :'( :LOL:

Edelleen, joku satunnainen muljahdus tuntuu mahasta, minkä tiedän, ettei ilmastointi siellä häröile mutta ei mitään sellaisia selviä, kuten aiemmin. Kakkosen aikana tunsin 15 vkolla selvää "nykimistä" tai sellaista sätkimistä, miksi sitä nyt kuvailis ja myöhemmin isompia möyrimisiä mutta nyt ei sellaista tunnu?!?Niitä odotellessa :/

Muutenkin on toki erilainen odotus kun nyt ei ole mitään himoja..?!? Poikien aikana söin sipsejä, makkaraa jne...mutta nyt ei ole mitään! :eek:

Mukavaa päivänjatkoa masukkaat!! =)

T:Möökö ja murmeli 16+1 :heart:
 
haavemamma ok, että sielläpäin kaupunkia.. =) toivottavsti joo saadaan omat pysyvät tädit pian =)

kävin sitten ostamassa uudet kunnolliset liivit, ihan liiviliikkeestä, kuppikoko kasvanut entisestään, ja kunnon liivit tuli enemmän kuin tarpeeseen, samalla reissulla tuhlasin sitten sellaisiin rannekkeisiin, mitkä ehkä voivat helpottaa pahaaoloa, niitä myydään apteekissa ja tepsivät myös matkapahoinvointiin josta kovatsi kärsin. mustat ohuet rannekkeet missä on sellainen nappi joka painaa suoraan siihen akupisteeseen joka vaikuttaa pahoinvointiin, täällä mä nyt istun rannekkeiden kanssa, maksoivat 20 euroa, mutta ärsyttää niin tää pahoinvointi et oon valmis kokeilemaan tätäkin ja olen joskus ennenkin saanut avun akupunktiosta... vaarallisia nämä vapaapäivät..

kyrsä kokeilitko sie sitä hammastahnaa, enkö mä sun kanssa siitä pari sanaa vaihtanut, mulla se salutem toimii mainiosti ei oksuta hampaiden pesu...

äippäpakkauksesta haalari on tosiaan tyhmän kokoinen... saisi olla vaihtoehtoja.. mutta aion silti pakkauksen ottaa, vaikka olen kaikennäköistä ostellut jo muutenkin ja vaatteet ei kamalasti silmää miellytä, on siinä kuitenkin paljon hyödyllistäkin, näin ekaa odottavalle...

voisitteko te jo synnyttäneet taikka muuten asioista perillä olevat, kertoilla lyhyesti, että millä viikoilla alkaa synnytysvalmennus (ihan lopussa???) koska synnärille tutustutaan,
käykö kaikki synnytystapa arviossa, vai???? yms. onhan siihen aikaa mut silti... =)
 
moips!

paljon taas kommentoitavia aiheita on ollut, toivottavasti muistan edes osan... :D

vaunuasiaa olen miettinyt ja kyselinkin täällä mielipiteitä merkeistä yms. Parilla kaverilla on Brion yhdistelmät ja molemmat kehuu maasta taivaisiin. Ovat kuulemma kevyet mutta tukevat, heittoaisa, tilavat,kestävät(toisella kavereista jo tokalla lapsella käytössä), ja ainakin mun silmää miellyttävät. Ainoa haittapuoli on että taitavat olla markkinoiden kalliimmasta päästä... :/ Ajattelin kuitenkin vasta joulun jälkeen itselle hankkia,kun appivanhemmat jo kerkes sanomaan että he sitten ne meille joululahjaksi ostavat =) . Ja ainakin esikoisen vaunut aikanaan saatiin joulun jälkeen huomattavasti halvemmalla, kun olivat "vanhaa" kuosia ja myytiin uusien mallien alta pois. En kyl ole seurannut milloin nykyään mallistot vaihtuu. Onneksi on vielä aikaa miettiä.

Nukkumisesta ja vessakäynneistä sen verran että olen jo monta viikkoa nukkunut kyljelläni tyyny päällimmäisen polven alla tai polvien välissä. Se vaan tuntuu parhaalta asennolta olla. Vessassa ravaan vanhaan malliin 2-3 krt/yö, mikä ei ole tosiaan mulle mitään uutta, kun on todettu yliaktiivinen rakko. Eli ei mitään muutosta normaalitilanteeseen siinä. Yövuorolla kun aamulla/päivällä pitäis nukkua, saatan käydä vessassa seitsemän tunnin unien aikana viisikin kertaa... Siinä ei paljon kunnon lepoa tule, ja yleensä oonkin viiden peräkkäisen yövuoron jälkeen loppuviikosta ihan zombie... Saas nähdä miten nyt raskausaikana jaksaa sitä sitten, eilen oli loman jälkeen eka yövuoro, enää(!!?) neljä jäjellä... :LOL:

Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa, kun kaikki perustavarat on jo esikoiselta ehditty aikaa sitten hukkaamaan. No, on mulla pahvilootallinen niitä ihkui pikkupikkuvaatteita säilössä... :whistle: Täytyiskin tehdä inventaario mitä sieltä löytyy...

Supistuksia mulle ainakin tulee kun jotain rehkii. (kantaa,nostelee, liikkuu reippaasti tms) Ja joskus kyllä levossakin,mutta tunnen itse paremmin nuo rasituksesta johtuvat. Tuntuu painetta ja vatsan alaosa(mulla viä kohtu aika alhaalla)kovettuu. Kestää muutamasta kymmenestä sekunnista minuuttiin pariin. En ole kokenut niitä hankaliksi eivätkä ole kivuliaita, eniten mielestäni mukava muistutus masuasukilta että täällä ollaan =) :heart: .

Liikkeitä olenyrittänyt kuullostella, ja pariin otteeseen luullut tuntevanikin, mutta vaikea vielä sanoa,kun ei mitään säännöllisiä tuntemuksia ole. Yleensä silloin kun istuu jotenkin huonosti lysyssä makkarat rullalla, niin sillon muljahtelee tai kuplii... :heart:

Vointeja hyviä kaikille!
tatuka+väiski 14+6
 
sleeping
Hei taas!

Onkohan tämä nyt normaalia? :attn: Siitä lähtien kun aamulla hein ne roskat ja kannoin painavan laatikon, niin on koko vatsa tuntunut kovalta, painon tunnetta on ja lisäksi mulla on aika tukala olo ja vakea hengittää. Tää tilanne siis on ja pysyy koko ajan ja ihan sama mitä teen. Ei kuitenkaan ole mitään hälyyttävää ja pystyn tässäkin olemaan, vaikka olo onkin jotenkin hankala. Mulla on kyllä varmaan flunssakin alkamassa, joten voiko johtua siitä? Tai onko kohtu vaan kasvamassa hurjaa vauhtia ja siksi on tuota painon tunnetta? Mutta koska kohtu ei ole vielä niin iso, niin eihän se mun keuhkoja voi painaa ja siksi ois näin vaikea hengittää. Pitäiskö huomenna soittaa neuvolaan, jos jatkuu? En tänään viitsinyt, vaikka meinasinkin. Ajattelin, että menis ohi kun lepää paljon. Ei tää tästä kuitenkaan ole muuttunut mihinkään suuntaan koko päivänä. Inhottavaa...
 
Glow
sleeping soita vaan neuvolaan, ihan oman mielenrauhan vuoksi :)

Mä kirjotin jo aiemmin, tai yritin, painoin "vastaa" ja tuli "sivua ei voi näyttää" kiva...

Noh, uus yritys niistä Brion vaunuista Mä halusin Brion yhdistelmät. Löytyi käytetyt Brio Kombi yhdistelmät, takuuta jäljellä vielä ensvuoden alkuun. Tosi hyvännököiset. Isothan ne on, tilavat lapselle ainakin. Ja hyvä kunnollinen säilytyskori alla. Kunnon renkaat ja kevyet työntää mitä vähän kokeilin. Ja myyjäkin sanoi et on hyvät työntää. Näissä ei oo heittoaisa, toki saa istuinosan kumpaan suuntaan vaan. Mutta raskaat nostaa esim. autoon. Meillä on tarkotus käyttää noita lenkillä ja pihalla nukkumisessa. Reissuja varten ostetaan autoon paremmin mahtuvat kevyet rattaat.

synnytystapa-arvio Mikä? missä se tehdään? emmä muista et mulla ois esikoisesta semmosta tehty...

isommat rintsikat kipaisin ostamassa minäkin ruokisella :D
Meni hermo jo viimeviikolla kun tissit ei tunnu mahtuvan vanhoihin rinstikoihin.

Oletteko kertoneet jo töissä pomolle tulevasta äitiyslomasta?
Mä kerroin tänään. Hyvinhän se meni. Voikun se loma tulis jo pian!!!
Haluaisin olla kotona, ulkoilla ja lepäillä sillon kun huvittaa/esikoiselle sopii :D
 
Möökö Kiitos paljon tiedosta!! Se olikin joku hätäratkaisu kun just kun olin alkamassa nukkuu niin se närästys alkoi ja ajattelin etten saa nukuttua, mies si kun tarjos tota Pepcidiä ni en edes tajunnu ajatella... :p
Tänään söin maksamakkaraleipää ja että oli taivaallista..muutoin kun en ole tähän mennessä maksista syönyt. Maksalaatikkoa söin alkuraskaudessa, mutten sitäkään enää. Maksa on herkkua!! =)

Phoebs Tervetuloa joukkoon :flower: Meillä on sama synnäri =) Mekin odotellaan esikoista ja kyllä on jänskää!

sleeping soita ihmeessä huomenna neuvolaan jos ei olo helpotu!

Yövessassa
Ramppaan sen 2 tai 3 kertaa. Viimeaikoina jos olen potissut illalla jopa janoa eli hillinnyt juomista nii olen saattanut pärjätä jopa yhdellä kerralla, toisaalta sain pohjesuonenvedot sitten tilalle :whistle:

lorelai Mäkin odotan kuin kuuta nousevaa että saa jäädä kotiin. Kerroin pomolle jo 4 vko sitten ja ekana hän alkoi murehtia että mitäs si ja unohti ajatuksiltaan onnitellakin :eek:

Mies läx mökille, kulkee sieltä töihin torstaihin saakka, joten ihan omaa aikaa olis ny. Mietin mennäkkö jumppaan vai käpertyä sohvalle. Mä olen todellakin laiskistunut, apuua!

16+4
 
jaahas, ois taas aika kirjottaa :D

synnyttämään lähtö esikoisesta supisteli koko päivän, mutta epäsäännöllisiä ja ei tarpeeks "tujuja", illalla meni sitten lapsivedet ja kohta oltiinkin synnärillä.
Nyt toivon todellakin ettei käynnisty vesienmenolla, vaan suppareilla.. Kotona aijon olla niiiiin pitkään kun suinkin kykenen.
Myöhemmässä vaiheessa kyllä neuvolasta annetaan sairaalaan lähtöön ohjeistusta ja meille annettiin jopa moniste missä kerrattiin lähdöt, supistusten tiheydet yms.. joten kyllä siitä varmasti neuvolassa keskustellaan kun on ajankohtaisempi.

synnytystapa-arvio en mee varmaks sanomaan, mutta käsittääkseni siinä katotaan äidin sisä lantio mittoja ja lapsen kokoa jotta tiedetään onko alatiesynnytys mahdollinen, korjatkaa jos väärässä :)

ON: Liikkeitä oottelen, ensviikolla neuvola :) Olo muuten kaikinpuolin ok, hyvä kun muistaa raskaana olevansa :)

kuupas ja masu 14+4
 
Heippa!

Vaunuista on ollut puhetta... Itse miellyin Brion Happy yhdistelmiin. Semmoiset lilan väriset haluaisin, sopisi sekä tytölle että pojalle värinsä puolesta. Melko hintavat vaan tuntuvat olevan ja kun ei oikein tuota kahisevaa hirveästi olisi. Tietenkin, jos ei muuta hankittavaa olisi kuin ne vaunut, mutta kun kaikki pitää ostaa. Sukulaisen sitten tuossa puhui, että hänellä olisi Brion Nova yhdistelmät. Kivan näköisetkin kyllä olisi ja kaikki tarpeellinen kuulosti olevan. Värikään ei mikään paha viininpunainen-musta-harmaa. En kysynyt, mutta ne on joko -06 tai -07 vuoden mallia. Heillä tyttö syntynyt -07.

Ootteko kerenneet jo turvakaukalon hankkimista autoon miettiä? Meillä on mietitty ja päädytty Gracon kaukaloon. Semmoinen kiva väri, vihreä-ruskea on tullut ilmeisesti vasta myyntiin. Semmoiseen ihastuin ja muutenkin graco kuulostaa olevan hyvä ja suosittu merkki. =)

Täällä ei vieläkään vauvan liikkeistä mitään tietoa. :( Yhyy... No, kaikki aikanaan.

Yövessailusta... Mulla se on rajoittunut oikeestaan siihen yhteen kertaan yössä. Tai voiko sitä enää yöksi sanoa, jos siinä viiden maissa on ekan kerran käytävä. No, aamuyötä ainakin. Mulla kyllä uni tulee sen jälkeen silmään vielä tosi hyvin. =)

Tinttu 16+4
 
hellou!

Mulla on virtapiikki..Sain tänään vaikka mitä aikaiseksi josta olen kovin ylpeä! B)

synnytystapa-arvio on tietääkseni aika yksilöllinen sairaaloiden mukaan ja potilaiden mukaan.Itse käyn aina niissä joka kerta jossa suunnitellaan vähän joka raskauden mukaan milloin ja koska synnytellään, PAITSI ei yhdessä raskaudessa jossa kätilö ja lääkäri ei ottanut tosissaan äitin höpinöitä pikaisista synnytyksistä ja hupsis lapsi syntyi sairaalaan meno matkalle..Mutta sattuuhan näitä :LOL: :kieh:
Nyt siis taas edessä suunnittelu ja sitten kun mulla oli ne lääkkeetkin niin nekin vaatii sen funtsimisen.
sanana tuo voi tarkoittaa lähes mitä vaan, juuri mittoja, vauvan kokoa, synnytystapaa tai suunniteltua käynnistystä ym ym..

Mun ei onneksi vielä tarvi rampata vessassa, riittää ilta sekä aamupisu.

Rattaissa arvostan; isoja pyöriä, kevyttä työntelyä ja isoa vaunu/ratasosaa jossa voi nukkua isoksi asti.

ON; taas alkoi uusi viikko ja uudet kujeet ja innolla odotan rakenneultraa joka on vajaan 3 viikon päästä.Muutoin eipä kummempia.pojista mua ei närästänyt mutta nyt olisi ilmassa aikamoista närästystä..Vielä mennään omilla vaatteilla, saas nähdä kuinka pitkään tällä kertaa.

Voikaa hyvin ja paksusti ja tervetuloa uudetkin! :flower: :flower: :heart:

sini 17+0, eli 18 viikko alkoi.
 

Yhteistyössä