Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

Glow
Huomentapäivää!
Onneksi on perjantai ja vapaat tiedossa.
Sain ikäviä uutisia neuvolasta. Ihan kun vauvan odotus ei olisi jo muutenkin tarpeeksi jännittämistä että meneekö kaikki hyvin. Juuri eilen illalla ajattelin, että äiti on aina huolissaan. Raskaudesta asti. Että onko lapsella kaikki hyvin, ettei vaan satu mitään.
Neuvola/lääkäri käynnillä pari viikkoa sitten lääkäri pisti mut labraan kokeisiin. Katto että oli jotain kellertävää valkovuotoa (vaikken itse sitä ollut huomioinut, ei ollut runsasta eikä jokapäiväistä ) . Tänään soitti neuvolan täti että mulla on joku streptokokki B. Etsin netistä tietoa siitä. Mulla ei ole ollut mitään huomattavia oireita. Olen ajatellu et usein veskissä käynti johtuu vaan raskaudesta ja siitä että juon paljon. Kuumeinen olo on ollut nyt muutaman päivän ja yks päivä olikin lämpöä (se päivä kun oksensin yks kaks, mut sehän voi johtua raskaudesta muuten vaan). Enkä tiedä onks tolla kuumeella osuuttaa bakteeri asiaan. Mietin et mistä ihmeestä olen sen saanut. Luin että se voi tulla melkein mistä vaan, on voinut olla mulla jo kauan mut raskaushormonien myötä on nyt "aktivoitunut". Luin ettei sitä lääkitä jos ei ole oireita. Mun mielestä mulla ei oo oireita, mutta lääkäri määräsi mulle kuurin. Pitää lähteä hakemaan resepti neuvolasta. Neuvolan täti ihmetteli miksei lääkäri laittanut sitä suoraan apteekkiin...
Mä luin että toi saattaa aiheuttaa supistuksia, ennenaikasen lapsiveden menon, keskosuutta ja voi tarttua lapseen :/
Nyt noi asiat pelottaa ihan kamalasti. Ja ettei vaan niistä lääkkeistä ole nyt vauvalle haittaa! Mä kun en ole uskaltanu edes särkylääkettä ottaa päänsärkyyn. Mutta eikai lääkäri määräisi jos haittaa olisi ja parashan toi on hoitaa nyt. Tosin luin, että se hoidetaan yleensä vasta synnytyksen jälkeen. Se voi myös uusiutua raskauden aikana vaikka nyt kuurin syön.
:attn:
Eniten pelkään että se tarttuu vauvaan synnytyksessä :(
tai aiheuttaa jotain ennenaikasta. Onhan mulla liikkuessa vähän supistellu, mut sehän voi kyl olla muutakin kun ton bakteerin takia... Toivottavasti neuvolan tätillä on hetki aikaa kun meen sitä lappua hakemaan. Mun täytyy nyt sitten mennä labraan kk päästä uudestaan ja inhoan sitä sörkkimistä!
 
Lorelai: Voi että. :| No, onneksi kuitenkin huomasivat sen nyt ja saat lääkkeet. Varmasti huolettaa ja pelottaa tuo lääkkeidenkin syönti, mutta kyllä niiden semmoisia pitää olla joista ei ole haittaa vauvalle. Toivotaan, ettei enää tämän jälkeen uusiudu!

Jotkut oli jo vaunuja katselleet/varailleet. Itsellänikin tekisi jo mieli. Taidan tietää jo mitkä haluan, mutta niitä vaan ei löydy täältä meidän kaupungista. Täällä on vain yksi lastentarvikeliike joka ei myy tuota minun suosimaa vaunumerkkiä.

Me ajateltiin miehen kanssa käydä lähiviikkoina ostamassa turvakaukalo vauvalle. Saatiin yksi isompi huonekalu myytyä, joten niillä rahoilla sitten. Ajateltiin semmoista Gracon-kaukaloa. Kaverillakin on semmoinen ja kehui kovasti. Muutkin ovat kehuneet. Jos ostaisi jo pois yhden isomman ostoksen niin sitten ei olis enää niin monta. Hirvittää ihan, että miten rahat riittää... :|

Olikos täällä puhetta myös tyttö-ja poikaoloista. Mulle kaikki huuhaa-testit on sanoneet, että tyttö tulee. Ja itselläkin on enempi tyttöolo, kuin poika. Ainut vaan, että ennustaja elli ennusti meille poikaa. Laitoin hänelle huvikseni viestiä ennen kuin olin edes raskautunut niin hän ennusti, että poika syntyy helmikuussa 2009. :) Saapa nähdä.

Tinttu rv 16+1
 
Voi että mä oikeen odotan että pääsis jo ostoksille! :) mitään en vielä ole ostanut ja olenkin ajatellut että puolen välin jälkeen sitten ja sen mukaan kuinka rahat riittävät :) vaunuja olen katsellut mutta emme ole vielä päättänyt ostetaanko käytetyt vai uudet. Minä tietenkin haluisin uudet ja mies valittaa rahan menosta :)

Tyttö ja poika olosta: Mulla ei oikeen ole vielä mitään oloa, kaikki huuhaa-testit näyttää tyttöä ja miehen Vahva Poika-olo muuttui juuri vielä vahvemmaksi Tytöksi :)

Aamue ja Tyyppi 15+1
 
Lorelai: On olemassa antibiootteja, joita voidaan määrätä odottaville äideille, joten ole ihan rauhassa tuon kuurin suhteen! On tosi tärkeää hoitaa mahdolliset tulehdukset / pahat bakteerit pois raskausaikana, koska hoitamattomana ne saattaa aiheuttaa vauvalle esim kehityshäiriöitä. En halua alkaa ketään pelottelemaan näillä jutuilla, mutta mun tuttavan lapselle tuli tosi paha kehityshäiriö, johon epäilivät jotain raskauden aikaista hoitamatonta tulehdusta. Eli syö kuuri, ei siitä haittaa ole varmasti!

Vaunut kiinnostaa muakin kovasti. Mies on vähän käytettyjen kannalla, mutta itse haluaisin ostaa uudet tuon takuun vuoksi. Onko teillä tietoa siitä, tuleeko noihin vaunuihin jotain vikoja helpostikin että olisi sille takuulle käyttöä?

Vauvan sukupuolesta tai siis sen arvailusta, niin jotenkin mulla on kovasti tyttöolo, on ollut alusta asti. Mutta ei sillä oikeasti mitään merkitystä ole. Haluan kyllä tietää etukäteen, eli reilu kuukauden päästä on rakenneultra, niin eiköhän sen siellä sitten selville saa :)

Ai joo, ja tervetuloa uusille!! :wave:

Niisku ja aarre 14+6
 
Lorelai toivon kanssa täällä, ettei tuo uusisi ja parantuisit heti kerralla.

Tyttö-/poikaolo ekasta raskaudesta oli ilmiselvä poikaolo. Ihan vaan sen takia, että ajattelin mummoni ja tätini myyneen vaikka sielunsa jotta poika tulis. Meidän suvussa, kun mun mies on ollu pojan syntymään asti nuorin mies. Muutoinkaan koko suvussa ei ole kuin 3 miestä. No nytkin varmaan on vielä toisen sielu jäljellä, jotta mahtaakohan tämäkin olla poika. Kiinalaisesta testista vaikea sanoa, kun en osaa ihan sanoa koska kummassa kuussa hedelmöitys on tapahtunu. Mutta eipä tuolla sukupuolella oo niin mulle väliä. Itellä ei oo kumpikaan olo.

Vaunuista meillä on esikolta jääneet Emmaljungat ja sitten kans kerron salaisuuden, että meillä on odottanu kans viikolta 8 asti Emmaljungan tuplarattaat. Tuli huudettua ne vähän ajoissa, mutta saatiin ainakin hyvät. Pitää varmaan vielä ostaa joku kantokoppa vauvalle.
Kaukalona meillä on Gracon autobaby ja se on ollu ihan hyvä. Tällä tulevalle pienelle ei tartte oikeastaan mitään isoa tuon kantokopan lisäksi ostaakkaan.

Vielä jos pari tuntia jaksais olla töissä niin sitten pääsis kotia. aah perjantai!! Näin töissä ollessa nämä viikonloputkin tuntuu joltain. Kun oli kotona ne vaan oli samanlaisia kuin viikotkin.
 
Moikka!
Huvikseni tein kans nuo testit vaikka siis jo tiedetään , että poika tulee, mutta kumpikin testi näytti poikaa! =)
niiskunenä-78 noista vaunujen takuusta, meillä ostettiin uutena joskus sillon 2003 niin muutaman viikon sisään halkesi semmonen muoviosa siitä työntöaisasta, ja yksi rengas meni puhki...ja takuuseen saatiin kyllä molemmat ja sen jälkeen ei ole mitään vikoja ollut vaikka vaunut koko ajan käytössä siitä 2004 helmikuusta! Takuu oli muistaakseni vuosi ja se alkoi laskettunapäivänä vaikka aiemmin jo ostettiin! Toisaalta ihan hyvä jos takuuta olis!

Mulla on alkanu maha temppuileen, siis hyvä että tarvii veskissä käydä edes joka päivä, että kova ku kivi! |O Oon yrittäny luumuja syödä ja muutenkin kuitupitoista ruokaa, mutta ei näytä mikään auttavan! Varmaan apteekista joutuu hakeen vielä jotain levolacia :kieh:
Eilen illalla ku alettiin nukkumaan niin mahassa tuntui selviä teräviä potkuja n 6 kpl ei voinut enää erehtyä :D
 
Lorelai, pystyn vain kuvittelemaan miltä uutiset ovat tuntuneet. Tsemppi-halaus täältä. Mä uskon, että lääkkeet jotka sulle on määrätty eivät ole haitaksi vauvalle. Positiivista se, että sut pisteettiin labraan ja saat asianmukaisen hoidon jo nyt etkä vasta synnytyksen jälkeen. :hug:

Täällä ei olla osteltu vielä mitään vauvaa varten, eikä ole ollut edes puhetta. Valmiina on ainoastaan ihana teddy-haalari, jonka tuleva iskä toi joltain työreissultaan Lontoosta. En edes muista oliko tämä tarkoitettu ekalle vai tokalle enkelille. Taainpaan kaapin nurkkaan sen työnsin huonojen uutisten jälkeen, mutta tarkalleen muistin kuitenkin sen sijainnin. Nyt se on esillä makuuhuoneessa muistuttamassa tulevasta. :heart:

Joku ihmeen pesänrakennus-vimma muhun on kyllä iskenyt. Vannoutuneena puolivalmisteiden käyttäjänä ruuanlaitossa (jos ylipäätään olen ruokaa viitsinyt tehdä) olen tehnyt kaalikääryleitä(!?), piirakoita ym alusta asti itse. Viime viikonloppuna leivoin jopa korvapuusteja. Ne jäi kyllä syömättä, kun enemmän on maistunut suolaiset ruuat. Asuntoa pidän siistinä ja saan suhteettomia raivareita kun mieheni unohtaa esim. sulkea vaatekaapin oven tai jättää vessaan valon päälle. :whistle:

Oikein hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille, koittakaa hemmotella itseänne jollain tavalla. Itse meinasin lähteä rentouttavalle shoppailukierrokselle huomenna. Visa vinkumaan ilman morkkista ;). (ja alkuviikosta sitten varmaan palauttelen puolet ostoksista kun se morkkis iskee...huoh.)

Huanita 13+3
 
Lorelai Toivottavasti lääkkeet puree pian ja hyvin! :hug:

vaunuista meillä on 2006 uutena ostetu emmaljungan city crossit pehmeällä kkopalla, joista en suostu luopumaan. Pitää seisomalauta ostaa niihin. Oon vaan niitä vähän sivusilmällä kaupoissa katellu ja ei oo kovin kummoset pyörät niissä,kiva hangessa yrittää päästä eteenpäin. Mut eiköhän se jotenkin onnistu, tuplien osto tuntuu jotenkin turhalta, vaikka paljon poika vielä vaunussa istuukin ja on sit 2v10kk ku Mytty syntyy... Jospa sitä pärjää :)

Mä en ookkaan enää yhtään varman niistä liikkeistä, tais sittenkin olla ilmaa mikä siellä mahassa kierteli silloin yks päivä. Eilen olin muka tuntevinani jotain sätkintää kun kädellä painelin kohtua (tuntu samalle ku ekat liikkeet esikoisesta) mut en siltikään oikeen taho uskoo. Muulloin en oo mitään tuntenu nimittäin..

labello ja mytty 15+5
 
Glow
Neuvolassa kävästy ja lääkkeet haettu. Oli tätillä hetki aikaa jutella asiasta :)
Joo, hyvä juttu kyllä että lääkäri pisti mut labraan. Mitään oireita kun ei oikeastaan ollu mistä olisin ite mitään tajunnut epäillä. Alku "järkytys" tai hermoilu asiasta laantunut.
Enemmän taitais häiritä jos ei lääkekuuria oliskaan määrätty. Googlettamalla asiaa löysin monia keskusteluja aiheesta, missä kuitenkaan ei ollu lääkekuuria määrätty. Toi on varmaan ihan lääkäristäkin kiinni. Noh, muutaman tunnin päästä viikonlopun viettoon. Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

heh, pidettii sit piristävä ruokis kaverinkanssa, käytiin h&m:ssa (se on ihan työpaikan vieressä...paha juttu...). Noh kerrankin siel oli niitä college housuja pojalle 7,90/kpl, paita ja vähän muutaki vaatetta tarttu mukaan :)
Ois niiiin tehny mieli ostaa vaaleenpunanen body! Mut odotellaan nyt sitä ultraa, lokakuun 3 pv, jos saatais selville kumpi on tulossa.
 
Karvatonkoira, kokeile kiivejä kovaan vatsaan! Mulla se auttoi viime raskaudessa tosi hyvin, 1 kiivi joka aamu ja hyvin toimi ummella ollut vatsa. Minäkin koitin ensin luumuja vedellä, mutta ne alkoi tulla korvista ulos eikä oikein auttaneetkaan.
 
Moi! :wave:

Lorelai: Mulla on kerran ollut se strepto-b myöskin ja sain siihen kuurin koska silloin supisteli ihan kiitettävästi, viikkoja oli jotain yli 20...kyllä ne kuurit uskaltaa ottaa, mitä määrätään.Se vaan tosiaan on sellainen on/off vaiva joka saattaa "puhjeta kukkaan" mennen tullen ja siksi tietysti useimmiten hoidetaan vaan jos se aiheuttaa suppareita tai muuten oirehtii. Sullehan annetaan synnytyksessä sitten antibioottitippa, ettei se vauvaan tartu, siksi sairaalaan pitää ehtiä hyvissä ajoin, ettei tule liian kiire ja tipan ehtii antaa. Muista nyt itsekin mainita vielä tuo, jos eivät jostain syyntä muistaisi siitä huolehtia. Th. muistutteli mua silloin tuosta... Lisäksi käsittääkseni tulevissa synnytyksissä se tippa annetaan siitä huolimatta,että siinä raskaudessa ei tuota strepto-b:tä olisi ollut tai testattu (mulle annettiin).

Noi on vekkuleita noi testit..pitäiskö taas testata..meillä noi ei vaan oo koskaan pitäneet paikkaansa, viimeksi tuli 90% tyttö ja pojuhan se siellä :D ..mä edelleen uskon tätä pojaksi, mies kyllä meinaa, että nyt olis tyttö masussa..ekan aikana arvas oikein pojun syntymäpäivän, että jotain noidan vikaa hänessä on muttamutta...

Oivoi noita hankintoja..pihalla kuin lumiukko...me ehdittiin myydä kaikki paitsi sitteri ja nyt hankintalistalla olis jonkinlaiset vaunut ja koppa...siis autokaukalo.Se vaan, että kun on jo viides tulossa, niin ehkei ole järkevää ostaa tuliteriä emmaljungan vaunuja jne..kun luulenpa, että meillä on pesue kasassa kunhan tämä Helmi syntyy....Noh, onneksi on aikaa tuumata! B)

Möökö & Muruliini 15+5 :heart:

Muoks:tein testit ja molemmat veikkas tyttöä :LOL: sen kun näkis :LOL: :LOL:
 
Lorelai, älä turhaan murehdi! Tuo streptokokki kuulostaa paljon pahemmalta kuin mitä on!!Itse asiassa aika monellakin odottajalla todetaan tuo, on yleensä supistusten aiheuttajana. Lääkekuuri on täysin vaaraton ja se kannattaa tietty ottaa. Asia on yhtä vakava kuin esim.silmätulehduksen hoitaisit :) Mun muutamalla ystävällä oli odotusaikana tuo eikä aiheuttanut hoidettuna mitään murheita! Synnärillä on vaan tosiaan hyvä itse muistaa sanoa, että laittavat sen tipan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja labello:



26.1.2009
nanada (31v).....................???..................esikoinen

31.1.2009
Bianca...............................EKKS.................05/07.....tyttöolo

1.2.2009]

höpsötys(32v)....................kaks...............toinen 3/02
Miss Blue (27v)................... SAS...............neljäs
zelda.........( clomit).............???...............-98,-01,-05
Rosinantte............... ..........SAS................esikoinen .....poikaolo
Ursus maritimus........ .........KYS.............kuudes/ 6/95, 1/98, 2/00, 11/02 ja 8/05. (+ 3/07 sijoitettulapsi )
rimpuli 1-10.2.08.................???.................2km
mimosa28................... ???.........................07/97, 05/00,01/05
Tiitteräinen..........................???..................kolmas

2.2.2009
Minni G.............................. TYKS..................8/06
siniraita..............................???................... viides, KM -05
manina...............................HYS...........
Matma................................KOKS.................toinen

3.2.2009
aply......................... ........ KAKS.................03/07
RasuNaamari.......... .........SEKS.................04/04 & 06/07
Jana85........................... ???...............
trionäiti (26v)....................???.....................01/03, 04/04, 10/07
Heidi- ...............................OYS...................esikoinen
Jolie.................................. K-SKS................esikoinen
annis84.............................kättäri...............esikoinen


4.2.2009
Heksamiina.. (IVF).......... TAYS .....
mina78............................SEKS...................11/99
zelda...............................OYS..........
jaana25.................. .... .. KYS...................11/03, 11/05, km 3/08..tyttöolo
lillip(30+v).........................???...................neljäs
Tinttu (20v)...(Clomit).......KAKS.................esikoinen.....tyttöolo
Mangusti80.......................TYKS.........
Orchid x2..........................KOS/H..............poika 01/06,enkelipoika 06/07


5.2.2009
KössiKenguru.(30+v)........NKL..................kolmas
haavemamma73(34v)..( clomit)..PHKS......esikoinen..........poikaolo
luppana.............................KYS..................pojat 05 ja 07

6.2.2009
toukka 2008............ ........??? ........
pinja87........................... LPKS.........10/6, km5/08
savu......................... ....... ???.............
Brierhip............................. TAYS.......02/06 & 08/07

7.2.2009
Martta75...7-10.2.2009....???........... ...
Neiti22..............................PHKS.................esikoinen
Kukka80(28v)....................TYKS.................esikoinen
Lastwish...........................Kättäri...............viides

8.2.2009
Mammutti-Mamma........... HYS....................-98 ja -99
Mööko............ ..................SEKS..................Viides
labello (23v)..................... KYS....................04/06.......poikaolo

9.2.2009
Karvatonkoira(29v)......... KYS.................02/04, 07/07..POIKALUPAUS
KvartÖver................ ...... KOS ................esikoinen....poikaolo
Laa(22v)..........................KOKS...............08/07.........poikaolo
Lorelai (26v)................... KOKS.........toinen..........tyttöolo

10.2.2009
Helmivauva09......... .......LKS......................neljäs
Taavetti81............... ....... ???.................... esikoinen
muumiska................ ...... ???......................neljäs, KM 2/08
tyypin äippä (27v)...........SATKS..................poika 03/07......tyttöolo
millla................................KAKS..................

11.2.2009
fariini...................... ...... ÅCS.....................12/05 & 07/07
Audriina..........................KS-KS..................

12.2.2009
Aamue(19v)....................???........................esikoinen

13.2.2009
mutzi81...................... ...???......................kolmas,eka yhteinen
Niiskunenä -78....... .. ....K-HKS..................esikoinen
Hepsis.........................naistenklinikka.......toinen..POIKALUPAUS



14.2.2009
Tiiu87...14-16.2.09..........SEKS...................esikoinen
nasu07............................KAKS...................esikoinen
jospi................................KYS......................esikoinen

15.2.2009


16.2.2009
pirppis79................. .... OYS......................esikoinen
Lumikello75................... LKS......................viides
tiivi87.............................???......................
unikeko80......................???......................
jennuli............................PHKS....................esikoinen
Bourriquet...................naistenklinikka........esikoinen

17.2.2009
Caro79.......... (IUI).........TYKS.....................esikoinen
tatuka(35v)................... .TAYS.....................toinen...........poikaolo
Maya82(26v).........(IVF)..TYKS............tuplat, esikoiset....tyttö+poikaolo
nimiko(36v).....................???........................esikoinen
Mippu85...........................L-pks....................09/05
Emsa...........................naistenklinikka..........esikoinen

18.2.2009
Mabbe............................KAKS....................toinen, -03
jonniina..........................PKKS.....................KM
Pixie............................... TAYS.....................toinen............poikaolo
Pixiedust(35v)............... K-HKS....................esikoinen


19.2.2009
jopa73 (35v)...................kättäri.......... .....toinen, 11/02
kikka74...........................jorvi......................toinen,1998
kuupas........................ ..HUS......................12/07.................tyttöolo
sasuliini87(21v).............PKKS......................tyttö 10/06

20.2.2009
sinituuli.(28v)..................TYKS.................... neljäs
Kyrsä (24v)................... K-HKS....................neljäs...............tyttöolo
JeJa................................TYKS.....................kolmas
tyttö-nen(18v)...............KOKS....................esikoinen

21.2.2009
Sini74......................... ..Jorvi............tyttö 05/2005
LuNaria(30v).. ..............SEKS......................08/07
iitukka..........( IVF).. ......PHKS..............toinen, 8/06.......tyttöolo

22.2.2009
kuume82......................TAYS.....................esikoinen
Pilkkis(28v)...................TAYS......................06/07
EllaMaaria.....................EKKS....................esikoinen
Lillukka71(37v).............K-HKS...................07/07......poikaolo?

23.2.2009
absa(23v).......................KYS.....................esikoinen

24.2.2009
Sleeping (26v)............... NKL...................pojat -04 ja -06...poikaolo
Finttu...(icsi) 24-25.2.......??.....................esikoinen
Marry..............................???....................esikoinen
Huanita...........................KOS...................esikoinen...poikaolo

25.2.2009
Abu (26v)....................... HYS...................toinen, 10/07
Prilli (37v).......................???....................kolmas
Mae...........(clomit)..........KOKS............... poika 08/05.........tyttöolo

26.2.2009

27.2.2009
uusioäippä......................TYKS.................kolmas,eka yhteinen
Naru................................???...................poika 07
Charlott(21v)...................KYS..................esikoinen
Virme(24v).......................OYS.................esikoinen

28.2.2009
Kärppänä heinälatoon.....TAYS...............
tuulen sydän..................???...................kolmas
paveliina..........................TYKS...............09/07


???
Eliza82...................???................
marilin............................??? .....
cockeri...........................???..............
tripletti meillä.................???..................neljäs
shannah........................???


Yhteensä 106 onnellista odottajaa!


Huonoja uutisia saaneet
Taaperot x3..............KM......................12/04, 12/05. 1/07, 3/08
rytinä....................17.6.KU....................toinen
Dada.........................KM.......................esikoinen
Mimona...................tuulimuna...............toinen
Illuusia......................KM........................toinen
nasumasu.................KM........................toinen
kassu........................KM........................viides ja kuudes
hilmuska...................KM........................01/07
Tittan........................KM........................esikoinen
Angelmum............ ..KM rv14+....06/00, 07/03, enkelipoika 11/06

Aiemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1073303 (linkki kerhoon)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1062475
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1090321

Ilmotelkaa muutoksista tai virheistä niin lisäilen/korjailen :)
 
Vielä kurkistus tänne ennenkuin möksä kutsuu.

Masu on kyllä pullahtanut esiin, eilen yks työkamukin sanoi että "nyt se jo näkyy" ja tänään toinen kaiffari. Molemmat tosin tietää tilanteen. Musta jotenkin ihanaa =)

Papasta Keskusteltu jossain kohti ja mulle tuli nyt kutsu seulaan, soitin neuvolaan ja sanoivat että perun sen. Että taas on käytännöt mitä sattuu, kun joillainhan täällä se on otettu.

Rakenneultra varattu syyskuun loppuun, 4D. Omavastuuksi jää 115e yksityisellä.

Simmottis! Aurinkoa kaikille!

yhä 16+1
 
Glow
Alkuperäinen kirjoittaja uusioäippä:
Lorelai, älä turhaan murehdi! Tuo streptokokki kuulostaa paljon pahemmalta kuin mitä on!!Itse asiassa aika monellakin odottajalla todetaan tuo, on yleensä supistusten aiheuttajana. Lääkekuuri on täysin vaaraton ja se kannattaa tietty ottaa. Asia on yhtä vakava kuin esim.silmätulehduksen hoitaisit :) Mun muutamalla ystävällä oli odotusaikana tuo eikä aiheuttanut hoidettuna mitään murheita! Synnärillä on vaan tosiaan hyvä itse muistaa sanoa, että laittavat sen tipan.

kiitos :) :flower:

oli viel pakko käydä vilasemas palstaa ennen ku lähen töistä kotiin.
 
Kävin tänään neuvolassa. Kaikki hyvin ja ruvettiin kuuntelemaan sydänääniä. Th pyöritteli anturia vatsallani mutta ainoa, mitä sai kuulumaan oli oma sykkeeni. Terkka etsi ja etsi ja koetti eri kohdista ylhäältä ja alhaalta. Ei kuulunut edes häivähdystä. Alkoi vain oma sykkeeni kuulumaan kovempaa ja terkka toteskin, että nyt sulla alkaa oma syke nousta kun ääniä ei löydy, ja että yritä vaan rauhoittua. No ei mikään ihme ja en tosiaankaan pystynyt rauhoittumaan! :| Aattelin, että se kohta jo luovuttaa ja käskee ultraan, mutta sitten pitkällisen etsinnän jälkeen vihdoin terkka löysi vauvelin sydänäänet aivan alhaalta, 150 lyöntiä minuutissa. HUH! Voitte kuvitella, että kyllä ehti mielessä pyöriä jo kaikki keskenmenoajatukset ihan täysillä vaikka ehkä vaan 5-10 minuuttia niitä ääniä lopulta etsittiin. Kun mullahan ei liikkeitäkään vielä tunnu.

Muistanpa, kun täällä oli jollain aiemmilla viikoilla samanlainen kokemus, mutta siinä oli lekuri, joka ei saanut ääniä kuuluviin. Ja näköjään voi kokenut terkkakin joskus missata. Th totesi vain, että ei tule hakeneeksi niin alhaalta, kun kohtu kuitenkin on jo korkealla.

Vaunut on ollut valmiina monta vuotta. :LOL: Emmaljungan ne halvat rattaat, en muista enää mallia. Niiden kanssa sitten pehmeä kantokoppa. Ostin ne kakkoselle aikoinaan ja ovat tosi kevyet työntää. Niissä oli sisaristuinkin, sellaisiahan ei kai enää turvasyistä edes myydä. Ja kerran multa kaatu se koko hökötys Lindexin lattialle kun hölmöyksissäni nostin vauvaa rattaista, enkä tajunnut että sisaristuinhan kippaa rattaat heti eteen, kun painopiste muuttuu. Esikoinen reilu 1 v. lensi ryminällä lattiaan... :ashamed: Ei onneksi käynyt kuinkaan.

Kössi 16+1
 
Höpsötys Jos tohon listaan viäl laittais mun iän 30v =) Me aateltii tänää kertoo muksuil et on vauva tulos (mies ei oo lasten isä )
Tuskin tulee kiukkureaktioi ku asiast on aikasemminki lapsilt kyselty ni ne jo odottaa et tuliski
14+0
 
Minä kävin eilen ylimääräisessä neuvolassa, kun on väsyttänyt niin pirusti ja huimaus on kokopäiväistä. Koko ajan vetää jonnekin päin. Pelottaa ihan taas huomenna töihin lähtee, kun joutuu autolla ajeleen ympäriinsä.
No rr oli matalat ja se hemppari tippuu tasasta tahtia. Kehoitti vaan syömään kaikkee suolasta vähintään parin tunnin välein, metwurstia, sipsiä, salmiakkia ,lakuja, ja vichyvettä. No otinpas kokeiluun=)vaikka on sitä tainnut jo tässä mutaman viikon kokeilla. Lisäksi aloin sit syömään rautaa ja lady vitan raskaus monivitamiinia. Kun olin lähdössä, hän halusi vielä sydänäänet kuunnella, ja mikäpäs siinä. Hyvin siellä jumpsutteli pikku epelin sydänkin. Kohdunkorkeus mulla on jo tosi korkeella eli navan korkeudella! Vastaa siis periaatteessa oppikirjojen mukkan rv24!!! Mutta mun lapset onkinm jättiläisiä..että jospa se alkaa jo näkyä=) Tytöt kun oli syntyissään 4200g ja 4400g..niin tätä jo lekurit sit ennusti sellaseks vajaa 5 kiloiseksi. Kaikki aina mietttii, et miten suhun mahtuu sellaset babyt :kieh: Olen itte tälläinen normivartaloinen 166cm mittainen henkilö.
No mutta aika näyttää käynnistetäänkö tämä synnytys sittenkenties vähän ajoissa..toivottavasti.
tämmöstä. Huomiseen aamuvuoroon valmistauduttava lienee nukkumalla ,vuoro kun on (klo.7-16) ja yksin.

voikaa hyvin. ja paksusti pikkuhiljaa.
jaana ja masu rv 16+2
 
Finttu: Se trisomiaseula on niskapoimu-ultran yhteydessä otettava verikoe joka kertoo riskiluvun Down-lapsen mahdollisuudelle. Se on vapaa-ehtoinen testi ja ainakin meilläpäin tehdään normisti meille "ikälopuille" yli kolmekymppisille äideille.. :LOL: Tokihan se ultrassa katsottava niskaturvotuslukema jo antaa viitteen vauvan terveydestä mutta verikoe vielä täydentää sitä..
Semmonen sokerirasituskin mulle kuulema jossain vaiheessa tehdään vaikka ei oo turvotusta eikä ylipainoa mutta kuuluu kuulema myös niihin iän tuomiin "iloihin"... Että semmosta.
Ps. Tänään löytyi HenkkaMaukasta just mulle passelit äippäfarkut! ("Laajentumisvaralla" tietenkin.) Ihanaa, nyt alkaa olla perusvaatekerta kasassa.. :)

Viikonloppuja kaikille!
T.Rosinante 16+5
 
Mae
Lorelai Mulla myös tollaista keltaista paksua limaa valkovuoto, ihan kuin räkää :x saas nähdä mitä niistä testeistä löytyy nyt sitten.
Haavemamma multa kyseli eilen meidän lähikaupan täti "että teille on vissiin vauva tulossa?" aika hassua, kun mulla kuitenkin on tota läskiäkin tossa ympärillä, mut ilmeisesti se vaan sitten nyt kasvaa sillai että näkyy.
Ja juuri äsken kuvittelin tunteneeni ensimmäiset liikkeet :D oliskohan tolla kahvin litkimisellä ja yövalvomisilla jotain osuutta asiaan?! ;)
 
Heips!! Onko toi streptokokki B sama kun agalactie bakteeri?? Mulla on toisessa raskaudessa todettu agalactie positiiviseksi ja hoidettiin synnytyksen aikana antibiootti-tipalla. Kolmannessa raskaudessa tämä testattiin myös ja oli negatiivinen eikä mulle annettu tippaa synnytyksessä.
 
vaunuista: Haavemammako kyseli, että miksi rattaan näköiset yhdistelmät on edullisemmat. Johtunee varmaankin siitä vaunun näköisissä yhdistelmissä on erikseen vaunukoppa ja rataosa, mutta rattaan nköisissä yhdistelmissä on vaan ratasosa ja siihen kantokoppa/-pussi päälle.
Me päätimme nyt ostaa ystävältäni heidän lasten vanhat erittäin vähän käytetyt emmaljungan rattaat. Niihin ostamme sitten uuden kantokopan. Rattaat on tosi laadukkaat "kaikilla herkuilla", eli mitä me haluamme rattaistamme. Ostamme myös samalta ystävältäni pinnasängyn ja siihen päälle hoitotason. Hintaa ei olla vielä lyöty lukkoon, mutta varmasti edullisesti saamme verrattuna, että jos kaupasta ostaisi. Vaan patjan uusimme pinnasänkyyn.

Omaa napaa ja VALITUSTA: Taas on supistelut lisääntyneet ja tänään pissasin melkeen punaista pissaa :eek: aamulla taas pitkästä aikaa lensi laatta vessanpyttyyn. Johtuenko siitä, että heräsin normia myöhempään.... :/ Miettii tässä kovasti, josko olisi soitto äitipolille paikallaan :( Mutta mitä nekään tässä vaiheessa voi vielä tehdä. Ehkä antaa pricanyl-piikin, mutten edes tiedä, että antavatko sitä vielä tässä vaiheessa... edellisessä raskaudessa sain ekan pricanyl-piikin (supistusten lopetus piikki) rv 23...

Nyt pakkaamaan isompien tavarat, menevät mummulle yökylään ja meillä on täällä vaan tuo 2,5v pikkuhirmu :D

-kyrsä ja nappula 14+1
 
No niin, täälläkin sitten käyty varaamassa Emmaljungan duo edge-yhdistelmät sport cryptonite-rungolla, väri java eli musta/beige. Meidän paikallisessa lastentarvikeliikkeessä on vielä tän ja ens viikon 10-15% alennus poistuvista väreistä. Vähän tuntui hurjalta varata jo nyt mutta heillä on siellä liikkeessä hieno systeemi että 50e:n käsirahalla he säilyttävät vaunuja vaikka h-hetkeen asti niin ei tarvii pelätä että jos jokin menee vikaan niin jää uudet vaunut "käteen". Mun mielestä aika reilua palvelua... =) Kyllä on helpottunut olo, taas on yksi isompi hankinta saatettu päätökseen. En yhtään tykkää siitä "mietintävaiheesta" kun pitäis punnita eri vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia, pää hajoaa miettiessä. Kiva kun homma meni noin helposti ja löyty hyvät meidän tarpeita vastaavat yhdistelmät ja mikä tärkeintä vielä alehintaan (mussa ainakin asuu pieni Sulo Vilen :) )

T:Rosinante 16+6 (huomenna paukkuu viikot, jee!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaana25:
Kun olin lähdössä, hän halusi vielä sydänäänet kuunnella, ja mikäpäs siinä. Hyvin siellä jumpsutteli pikku epelin sydänkin. Kohdunkorkeus mulla on jo tosi korkeella eli navan korkeudella! Vastaa siis periaatteessa oppikirjojen mukkan rv24!!!

voikaa hyvin. ja paksusti pikkuhiljaa.
jaana ja masu rv 16+2
Mulla oli kans viime neuvolassa kohtu jo navan kohdalla... silloin rv 15 ja jotain. Mä luulen et se johtuu tästä mun lyhyydestä, olen 163cm :)

Juu siis mä kävin tässä välissä neuvolassa ja eipä muuta mainittavaa kun että on tosi matalat paineet.. yläpaine oli ensin alle 100, sit mittas uusiks niin se oli 104. Tietääkö kukaan voiko tuo aiheuttaa jotain jos liian alhaiset paineet? Siis muutakin kun pyörrytystä yms. Jostain joskus luin että vois heikentää sikiön ravinnonsaantia... Onko muut kuulleet tällaista?

Minä viettelen kesälomaa, joten kommentointi on jäänyt vielä vähemmälle kuin aiemmin... Käyn kyllä lukemassa muiden kuulumiset ja olen hengessä mukana :)

Aply rv 16+ jotain 5?

 

Yhteistyössä