Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

sleeping
Hei!

Lorelai: Mulla näytti tuo eka testi ensimmäiseksi lapseksi tyttöä, joka oli kuitenkin poika! Toka meni oikein. Nyt se näyttäisi taas tyttöä, mutta koska se ekakin meni väärin, niin en luota tuohon lainkaan... Sit siitä toisesta testistä. Mulla on ollut kaikissa raskauksissa vauvan syke tosi korkea, viimeksikin oli 155 ja tuo testi sanoi, että tyttöä odotellessa vauvan syke on yli 140. No, edelleen mulla on poikaolo :)

Mulla on välillä tuntunut, kun vauva tekisi vatsassa kuperkeikkoja, mutta sattaa kyllä olla ilmakupliakin. Nyt on viikkoja 13+1, joten ei tässä mikään kiire ole. Viimeksi muistaakseni tunsin ekat liikkeet joskus 14+ viikolla.

Ei mitään muuta ihmeempiä. Jos muistaa syödä, on ihan hyvä olo. Joskus on tosi heikko fiilis, vaikka söisikin. Pitäisi vaan yrittää juoda sitä kahvia, niin ehkä piristyisi.

:wave:
 
Hello! B)

Kaikki testit lupailee mulle POIKAA! Ja ihan jo sekin mietityttää, että esikoinen siinä unessaan näki, että meidän kuopus (poika) viedään pois ja korvataan uudella vauvalla, eli pojallako? No mutta testeistä huolimatta mä olen 99% varma, että meille tulee tyttö. Kertaakaan ei ole kerrottu, että mitä tahtia se sydän tuolla jyskyttää, mutta mulla on ollut tytöstä hitaampi syke kun pojista. Pojista oli keskimäärin 160-170 ja tytöstä 140 aika tasasesti. No saa nyt nähdä :D

Oma olo on LOISTAVA! Hieman väsyttää, mutta muuten menee upeesti. Oksennuksista ei enää tietoakaan.
Maha ei edelleenkään näy tai ole mitenkään turvonnut. Tänäänkin vanhat farkut päällä kerhossa olin eikä puristaneet mistään (farkkujen lisäksi mulla oli tiukka vartalonmyötäinen toppi päällä). Yksi mun tuttavakin tuli kerhoon ja kerroin hänelle, että meille tulee vauva. Hän onnitteli iloisesti ja kysyi, että "kuinka näin aikasin uskallat kertoa kun vielä noin alussa olet, ettei mahaakaan ole lainkaan?" kun kerroin, että huomenna alkaa 15. raskausviikko niin kyllä oli ilme näkemisen arvoinen :D Se luuli, että olen vasta testin tehnyt. Mulla kun ei maha näy aikasin.

UUSILLE TERVETULOA! :flower: :flower: :flower:

Mun pitäisi illalla mennä juhlimaan ystäväni synttäreitä. Mennään ravintolaan syömään ja mä olen paastonnut koko päivän, että jaksan syödä sen annoksen :LOL: Eipä tässä viimeisen 2 kk: aikana juuri ole tullut syötyä niin mahalaukku on pienentynyt HUOMATTAVASTI!

Tyypin äippä: Onnea kummiuden johdosta! :flower: Itse sain kummiksi-pyytämis viestin kun olin neidin kanssa päivystyksessä 2 vuotta sitten ja aloin siltä seisomalta itkeä pillittämään. Kaikki katsoivat pitkään, mutta katsokoot. :heart:
"kävi mielessäin ajatus aamulla varhain,
sinusta tulisi kummeista parhain.
Siis jos tahdot pikkuisesta huolta kantaa,
voisitko vastauksesi jo tänään antaa?"

-kyrsä ja nappula 13+6 (14. viikon viimeinen päivä)
 
Moi!

Omaan napaan ei ihmeitä..ihan ok oloa ruvennut jo olemaan..joistakin masumuljahduksista olen ajatellut, että varmaan voi olla vaavi, kuka muksii mutta ei ne niin selviä ole, että liikkeinä jo pitäis....

Jahas, ukkostaa...täytyy lopettaa mut mukavaa päviänjatkoa ja hyvä oloja mammat! B)

T:Möökö ja murunen 15+4
 
Eli siis keskustelun aihe vaihtunut lapsen sukupuoleen ja sen arvailuun...otan siis kantaa asiaan :) Minä olen sen sormustestin tehnyt ja jos oiken tulkitsin niin tyttöhän sieltä olisi tuloillaan (samaa näytti miehelleni). Sitten kävin nipistämässä miehen leukaa ja siihen tuli "vako" eli sekin osoitti tyttöä :) Kovasti nyt sitten jännätään rakenneultraa joka on 26.9 vasta :/

Nyt mahasta sen verran että en voi vetää enää vatsaa sisään samallalailla kuin aikaisemmin, eli kyllä se ainakin kasvamaan päin on! Jihuu!! :D Ja tosin saatan kuvitella, mutta muutamia hipaisuja olen tuntenut, niin siis en ole aivan varma...ainakin kovasti toivon niitten olevan juuri niitä vauvan potkuja. :)

Onkos muuten muilla tuota hengästymistä? Minä saan portaiden nousun jälkeen hetken aikaa jopa nieleskellä ettei oksu tulisi, se vasta on kamala tunne :x muuten kyllä ei enää pahoinvointia ja öllötystä ole...

Jospi ja papu 14+5
 
Heips! :wave:

Lorelai testit vahvistaa poikaoloani molemmat =) , kyllä sitä täytyy varmaan sitten rakenneultrassa kysyä pitääkö tuntemukseni paikkaansa...

olipas ihanaa tänään kun tulin töistä kotiin, ja esikoinen 10v tuli halaamaan ja sitten laittoi korvansa mahalleni, kuunteli hetken ja sanoi että ei vielä kuulu kuin murinaa =) . Siis tämä on samainen poika joka vauvauutisen kuultuaan kaksipäivää kiukkusi, itki ja mökötti ja sanoi ettei halua ikinä olla vauvalle mitään sukua... Kyllä tuli tippa silmään , niin tuntui mukavalta!! :heart: :heart:

Oma napa alkaa jo näyttää hiukan vauvamahalta jopa tuon makkaran alla, tai ainakin niin kuvittelen =) . Ainakaan omista housuista menee päälle enää yhdet... Sainkin eilen tutulta sovitettavaksi kassillisen mammavaatetta, ja löytyihän sieltä neljät housut ja 5 paitaa. Kyllä tuntuu ihanalta kun ei kiristä eikä purista... :D Ja ihan hurjat 25e pyysi koko satsista, annoin 30e kun tuntui niin vähältä. eikä 30e liikaa oo sekään tosta satsista, ainaskaan mun mielestä...

Supistelee välillä ja yksilta olin varma että tunsin liikettäkin, mutta oli nopea muljahdus vaan, enkä ole sen jälkeen vastaavaa tuntenut, vaikka kuinka olen kuulostellut... Ehkä ne kuperkeikat kohtapuoliin alkais tuntua sitten jo paremmin, toivotaan... :)

tatuka+väiski 14+2
 
Jospi Tosta hengästymisestä...mul on alust asti ollu sitä ja pieni kävelykin jo saa hengästymään ku ois lenkil ollu. Empä juur muutenkaa pahemmi liiku mut oon mä ennen jäksanu muutamn sataa metrii kävellä ilman et oon henki hiäveris.

Kävin sit tänää neuvolas kuunteluttamas vaa äänii ku niist hermoilin taas ja hyvin ne siät löyty ja 150-160 pomppis :heart:

Mul tuli tänää postis ekat äitiyshousut mut eipä niil ny viäl oo käyttöö ku toi kumpu on vielä niin pieni ja alhaalla...nousua odotelles :whistle:
13+6
 
Mae
VAROITUS omanapaista tekstiä luvassa....
Eilen olin jotenkin aivan puhki neuvolalääkärin jälkeen, enkä jaksanut tulla kirjoittelemaan. Hb:a ei edes otettu multa, kun se on edellisellä kerralla ollut niin hyvä. Verenpaineet oli onneksi laskenu ( taisin silloin eka neuvolassa vähän jännittää ;) ).
No, lääkärijuttuihin sitten ( JA NE KETÄ ÄLLÖTTÄÄ, NIIN JÄTTÄKÄÄ TÄMÄ KAPPALE LUKEMATTA )
Lääkäri kyseli papan otosta ym. ja totesi ettei sitä sitten vielä tarvitse ottaa. Otetaan synnytyksen jälkeen. Ensin kuunteli sydänäänet, joita ei meinannut löytää (minä itkusilmässä seurasin lääkärin ilmeitä ), mutta kun kuunteli ylempää niin jo alkoi kuulumaan. Kai se pystykohtu vaikuttaa tohonkin jonkun verran. Ja sitten kokeili kohtua ja sanoi, että tuntuu isommalta kuin viikkoihin nähden ( HUI KAUHISTUS ). No sitten siihen ällötykseen... Teki sisätutkimusta ja totesi että "kyllä se papa pitääkin nyt ottaa, täällä on aivan selvä solumuutos" (se oli tosi mukava uutinen :kieh: ) Samalla otti jonkun harjanäytteen myös. Sanoi lopuksi, että saatat vähän vuotaa. Ja kun se lääkäri otti sen instrumentin tuolta värkistä pois, niin kauheat lätäköt verta valui pitkin lattiaa ja sen lääkärin jalkoja. Olin siinä kohtaa jo ihan paniikissa ja olin varma, että nyt tää menee kesken. Se lääkäri sitten yritti lohdutella, että "se vaan näytti enemmältä mitä oli oikeasti, ei mitään hätää". Nyt ei onneksi sitä vuotoa enää ole tullut kuin sellaista ruskeaa tuhrua. Mutta kyllä jäi aika huono fiilis. (NYT VOI TAAS JATKAA LUKEMISTA! )
Tulin sitten kotiin ja en olis jaksanu mitään tehdä tai mihinkään lähteä, niin vähän ajan päästä kaverit tuli hakemaan mua kotoa ja ne oli järjestäny mulle polttarit. Tosi kivaa ja rentoa kyllä oli, mutta en olisi jaksanut aluksi lähteä.
Illalla keskustelin pojan kummin kanssa, joka on toimintaterapeutti, siitä kun en oikein uskalla salille mennä. Niin se oli sitä mieltä, etten missään nimessä saakaan mennä, kun selkä on kahdesta kohtaa niin notkahtanut. Ylhäältä toiseen suuntaan ja alhaalta toiseen suuntaan. No tänään sitten kävin uimassa ja se teki kyllä hyvää. :)
Ja pienen salaisuudenkin kerron; kävin tänään varaamassa meille vaunut ;) vähän ajoissa, mutta laskin että säästetään n. 150e kun nyt ostettiin eikä sitten talvella. Se on aika iso raha kuitenkin. Ja käytettyjäkin oon katellut, mutta mies oli sitä mieltä, että uudet ostetaan.

Kaikille uusille tervetuloa joukkoon ja kaikille tasapuolisesti hyviä vointeja
 
Mae hui säikähdys moista lääkärikäyntiä! Eiköhän kaikki kuitenkin ole mallillaan =)

Kyrsä tosi kiva kuulla että sunkin olo alkaa jo olla helpottamaan päin :) , välillä on ihan tehnyt huonoa puolestasi...

Onkos muut kuin Mae tahnyt/miettinyt vaunuostoksia? Olis kiva saada kommentteja ja mielipiteitä merkeistä ja malleista, vaikkei se nyt vielä niin ajankohtaista olekaan. On ainakin aikaa kunnolla harkita. Vaunut onkin ainoat jotka haluaisin uutena hankkia, jos ei satu superhyvät käytetyt kohdalle.

tatuka+väiski
 
Mae
Minäkin paljastan salaisuuden :D meillä on ihka uudet vaunut ollu jo odottamassa rv:ltä 8 lähtien :p Mulla siis sama syy, oli tarjouksessa kesän aikaan ja sitten oli vara ostaa ne...Ostettiin Emmaljungat h. 500 egee :/ hintavathan ne oli mutta säästettiin kuitenkin 100 euroa jos ei enemmänkin.
 
Mae Sulla ei kyllä ollut kamalan kiva lääkärireissu! Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin masuasukilla! =) :heart:
Mua pelotti jo se np:ssä kun lääkäri "ärsytti" vauvaa kääntymään mahan päältä ja sillä ultralaitteella sisäkautta. Olin ihan varma et nyt sille käy jotain... :ashamed: :ashamed: Pitäisi jo uskoa että siellä se pysyy ja jos jotain tapahtuisi niin sitä tuskin itse olen sitten aiheuttanut!Joillekin asioille ei sitten vaan voi mitään. Luulen, että tulen pelkäämään ihan loppuun saakka kaikkea mahdollista tapahtuvaksi ja olemaan yliyliylivarovainen kaiken kanssa... :headwall: :headwall:

Tatuka Meillä on ollut nuo limejunglet Emmaljunga city ceroxit jo aikasta kauan odottamassa... Nyt sen kehtaa jo myöntää paremmin et vaunut on hankittu! Mutta kuten joskus aiemmin kirjoitin niin maksettiin niistä edellisvuoden värisistä 470 euroa kun tän vuoden väri olisi maksanut 770 euroa!! Kannatti siis ostaa jo etukäteen ja varsinkin kun saatiin juuri ne jotka halusin =) Sitten kaverilta ostettiin parillakympillä Carenan easyt matkarattaiksi kun nuo vaunut ei mahdu autoon pidemmillä reissuilla. Meillä on kyllä isoin farkku mitä löytyy mutta kun takaluukun on vallannut pari koiraa niin ei sinne muuta sitten menekään. Mietinnässä on takaluukun taakse tuleva tavaraboxi. Olisi kätevämpi kuin katolla oleva mutta aikasta hintava kanssa.

Noista vaunuhankinnoista muuten niin kavereiden vaunuja aiemmin työntäneenä olin päättänyt jo aiemmin et neljä isoa pyörää käsittäviä vaunuja en halua. Kerran mm. hulluilla päivillä sellaisten kanssa taistelin ihmisiä väistellen... Ei kiitos minulle! Muuten kaikki oli auki. Kolmipyöräiset unohdin koirien takia ja nuo missä on pienemmät kääntyvät etupyörät olivat sitten meille ne oikeat. Kevyet ja ketterän tuntuiset, helppo ohjata kaupungilla ja koirien kanssa. Uskaltauduin ne hankkimaan sillä meillä ei yleensä ole niin paljon täällä lunta ettei pääsisi pyöräteillä kulkemaan ja aurauksetkin toimii sujuvasti! Koppia vertaillessa huomasi kuinka joissakin oli liian ohut ratas/koppaosa suomen keliin ja joissakin oli vielä "rakoja"joista tuuli pääsee sisään. Uskon kuitenkin niitä talvia edelleen tulevan ;) Vaikeaa se vaunujen osto oli ja saattaa käytössä tulla noistakin esiin sitten jotain josta en tykkää. Nyt tykkään niistä ja en malta odottaa et saan ne käyttöön =)
 
Lorelaille tiedoksi että mua ainakin neuvolan täti tänään oikeen painokkaasti kehotti ottamaan Panadolia häntäluukipuihin tai mihin vaan muihinkin kipuihin. Sanoi että turha kärvistellä ja leikkiä urheaa kun jo kipuimpulssitkin ovat vauvalle pahaksi! En ite ainakaan osannut ajatella että mun kipuni voisivat olla vauvalle pahasta.. :eek: Ja Panadol on kuulema aivan sataprosenttisen turvallinen särkylääke.
Semmosia neuvolakuulumisia vielä että multa otettiin jo se sf-mitta (kohdunpohjankorkeus) ja oli sen 16cm mitä kuuluikin tässä vaiheessa. Sydänäänet kuuluivat pienen hakemisen jälkeen voimakkaina. Hemoglobiini oli yllättäen noussut melkein 10 yksiköllä! Oli nyt 136 vaikka en oo mitään rautaa vielä popsinut. Trisomiaseulavastaus oli 1:13 000, eli ei pitäis olla suurempaa huolta.. :) Papakin oli puhdas. Saatiin jo ajat kahdelle ensimmäiselle perhevalmennuskerralle, jänskää.. Niin ja se pissanäytekin oli puhdas vaikka vähän jänskäsinkin niitten alkuviikon olojeni takia.

Viikonloppua odotellessa..
Rosinante 16+4
 
Ei silleen vielä vaunuostoksia muuta kuin että kun menen Savon mualle ensi kuun alussa niin äitini haluaa että ostetaan yhdessä ne vaunut :) Merkkejä tarkemmin edes tiedä, mutta kunhan on kantohihnat et saa kannettua sitä koppaa sitten...

Tein minäkin sitten nuo testit :) ja näin tuli
Ulkomuodostani/ihosta ja olemuksesta päätellen; poika(olo on niin hehkeä oikeesti)
Mitä toiset sanoneet; sen näköinen olet että tulee poika
Sormustesti siunatulla mummon vihkisormuksella ja oma hius naruna; poika
Kiinalaisten testi; poika
Ja vanhan kansan testi; poika

Mitä siis päätellä tästä? Katsotaan sitten, itse olen kyllä ajatellut napsua poikana koko ajan, kutsun mielessäni häntä nimellä jonka sitten antaisin hänelle. Eli pieni epäilys on että poika tulisi...
 
Mae: voi kiesus sun lääkärikäyntiä!
Rosinante: Mikä on trisomiaseula? Mulle ei oo kukaan puhunu mtn tommosesta.
Caro: Mistä te ostitte noin edulliset Emmaljungat?
Ja sama kysymys uudelleen: Jospi: mistä saa uusia emmaljungia tuohon hintaan?!

Meillä on kyllä varauksessa Oran Jovi Airit (viime vuoden mallia) hintaan 299?, mut en ole sitä varausta vielä vahvistanut. Löysin niistä kaksi vikaa: ne painaa aika paljon (23kg) nostettaessa, kevyet kyllä työntää. Sit niissä ei oo mitään ylimääräisiä taskuja, mihin vois sujauttaa vaipan tai pari tai tuttipulloa yms. pikkukamaa. Ja sit mietin sitä, että kun niissä on vuoden takuu, ni jos ostan ne jo nyt, ni takuustahan on puolet kulunu, ennen ku tää vaavi syntyy. Miten te ootte hoitanu noi takuujutut??
Kyllä muakin hengästyttää aina välillä kun koiran kanssa tuolla käppäilen. Ja mä hikoilen tosi paljon herkemmin, kuin ennen.
Eipä ihmeempiä muuten. Välillä vähän juilii alamahasta, mut se sanoi neuvolassa, et on normaalia kohdun kasvua. Mulla on seuraava neuvola vasta yli kuukauden päästä.

Finttu 13+1

*muoks* ainiinjuu. ei mulla oo vielä kumpikaan olo, ei tyttö- eikä poikaolo.
 
KYRSÄ Hieno homma että sun olos on jo parempi! Oli kyllä ihana viesti minkä olit saannu! :heart:
Mae Olipa lääkärikäynti! :eek:

Tarttis jossain vaiheessa mennä kattomaan noita vaunuja/rattaitta,kaksos sellasii ku toi esikko on kuitenkin niin pieni että ei jaksa kävellä pitkiä matkoja!Ja sellanen seisomislauta ei kyl hänel käy,ei varmana pysy siin paikallaan! :LOL: On ne vaan törkeen hintasii! :whistle:

Miten ihmeessä sitä sais syötyä jotain vahvempaa?! :/ Mä oon nyt jonkun aikaa eläny viililä ja leivällä!Toivottavasti vauva saa kaiken tarvittavan! Vielä yksi valituksen aihe..ylämahaa polttaa aivan älyttömästi!! :kieh:

Tyypin äippä ja Iitu-Einari 15+3
 
Mae
Finttu ja muut vaunuja pähkäilleet eikös se takuu ala vasta kun vauva on syntynyt? Ainakin meidän vaunuissa on niin tai siis laskettuna päivänä alkaa vasta kulua. Ja mä uskalsin ne vaunut ostaa siksi, kun jos jotain käykin vielä niin ne saa palauttaa/ei tarvii maksaa sitä laskua eli tavallaan aika riskitöntä. Ja meidän Ceroxit maksoi nyt sen duoliftin kanssa 600e, toki vielä tingin siinä vaiheessa kun menen loppuja maksamaan :D
Jalkapeittoa vielä mietin, että tarvitseeko sitä kun ekana talvena ja kesänä on se koppa, sen jälkeen se muuttuu lämpöpeitoksi ja sitten kesällä ja 2-vuotiaana talvella ei tarvii enää jalkapeittoa (mun mielestä ) tai sitten riittää vieläkin se lämpöpussi. Miten te muut tekisitte? ottaisitteko sen jalkapeiton kumminkin?
Nyt töihin, yhtään en ole tänään saanu nukuttua joten aika rattoisa yö tiedossa :(
 
Finttu Lastentarvikkeesta ostettiin! TS oli (yleensä on musta pari kolme kertaa vuodessa) pieni ilmotus siitä et erä emmaljungan vaunuja edullisesti. Käytiin sitten heti samana päivänä siellä ja nuo ihanat oli siellä mua odottamassa!!! Siellä oli silloin jäljellä vielä kolmet erilaiset kun mentiin ja kello oli jotain kaksi päivällä. Eli ei niitä vissiin kamalasti ole kerralla alessa. Mekin varattiin ne (onneksi!) heti ja siinä kun muutakin katseltiin niin sinä aikana tuli kolme kuppikuntaa kyselemään tarjousvaunuja! Ne oli olleet jonkin aikaa näytillä, mutta mitään jälkiä niissä ei ole. Se hinta koostui siitä et ratasosa maksoi 366 eur tarjouksessa ja siihen ostettiin duolift sekä jalkapeite normaalihintaisina. Just äsken oli kanssa tarjouksessa musta ratasosia alta 400 siellä!
 
Finttu Niin ja vielä et tuo jalkapeite ja duolift ei ole väriltään jungle lime kun niitä ei enää ollut, mutta löydetiin valikoimasta onneksi juuri väreihin sopivat niin ei haittaa yhtään. 2008 väreistä se camo olive on musta kanssa ihana et se olisi sitten ollut varmaan noiden jälkeen se ykkönen meille. =)
 
Mae Mä otin sen jalkapeiton koska siinä on todella hyvä tuulisuoja. Siis, että se menee tarvittaessa hyvin vauvan eteen ja vaikka emmaljungissa muutenkin on hyvä kuomu niin tuo lisää vielä sitä suojaa. En tiedä kuinka paljon sitä sitten tarvitsee, mutta se on muutenkin se halvin osa noissa vaunuissa eli ei siitä paljoa kärsi ;)
 
Finttu Lastentarvikkeesta ostin, en tiedä missä kaikkialla suomessa kyseinen kauppa on. Meidänkin vaunuille olis tullu vielä enemmän hintaa jos olisin ottanu emmaljungan oman kantokopan jonka hinta oli 150 euroa, yhtä käytännöllinen maksoi 19,90. Erona taitaa olla merkki ja sitten siitä puuttuu joku niska suoja/tuki systeemi?? Täti sanoi kaupassa että turhaa maksamaan noin paljon merkkikopasta kun eihän se ole kovin montaa kuukautta käytössä. Ja Takuu on kolme (3) vuotta :) Eli varmasti ajaa asiansa...ja enemmänkin.

Mies olisi halunnut ostaa käytettynä eräältä pariskunnalta Brion yhdistelmät jotka oisivat olleet 2003 ostettu ja hinta 400 euroa...en kuitenkaan halunnut käytettynä ostaa koska takuuta ei enää ole. Ja minun tuurilla ne olisi just sillon rikki pamahtaneet.

No mutta muihin kuulumisiin... yö oli yhtä tuskaa ja pyörimistä. Aina kun vessan herää niin saa taas tunnin pyöriä ja miettiä että miten päin se uni tulis. Ennen raskautta mun unenlahjat olivat mitä mainioimmat, mikä lie nyt iskeny. Juu ja täysin mahallaan ei voi enää nukkua, tuntuu jotenkin ikävältä, ei kuitenkaan koske. Ja masullaan saan aina niin hyvin unta. :) No mies on tän päivän poissa niin saan sit itsestäni olla ja öllöttää illasta. Kohta koululle opinnäytetyötä väsäämään :| sitä ennen mamman kanssa kauppaan!

Nyt oikein hyvää päivän jatkoa kaikille :flower:

Jospi ja papu 14+6 :heart:
 
Ilmoittaudin suonenvetäjä-mammoihin :D Viime aamuyönä heräsin 2 x suonenvetoon. Iltaisin janottaa nin pirusti, mutta tosiaan olen yrittäny vähän hillitä juomista, että riittäisi se 2x yössä vessassa käynti. Liekkö nämä yhteydessä toisiinsa?

Vaunuista
Mulla ei ole mitään kokemuksia muuta kun et kävin kattelee kertaalleen kaupoissa ja myyjää ei näkynyt, ihmetyttämään jäi että kun on n. 300-400e:n yhdistelmiä, mitkä vähän ehkä enempi rattaitten näköisiä, ja sitten on niitä 600-700e:n vaunumman näköisiä yhdistelmiä, että kun hintaero on noin huisi, niin onko ne rattaamman näköiset sitten jotenkin huonoja? Help!

Mukavaa että on perjantai :) Hyvää viikonloppua, me hilpastaan tänään mökille.

haavemamamma73+nökerö 16+1
 

Yhteistyössä