Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

JeJa :wave: täällä samat fiilikset =) Mutta eikös tässä olla siirtymässä siihen seesteiseen mutta energiseen keskiraskauteen :) Mä ainakin TODELLA toivon, että näin on. Alkuraskaus on ollut paljon pahempi=uuvuttavampi kuin kahdesta ekasta! Onkohan ikä tuonut oman lisänsä ku viime raskaudesta on yli 5v? Tosin moni saa vasta ekan lapsensa tässä iässä eli kohta kolmekymppisenä... No, oli miten oli, mutta aikaisemmissa raskauksissa olen ollut elämäni kunnossa loppuraskauden vaivoihin asti! Ja nyt en...

Onneksi nyt näyttää siltä, että KAIKKI vaivat ovat taakse jäänyttä =) =) =) Masu on mullakin mielestäni pikkasen pienempi ku ei enää turvottele... Tosin aikaisemmin näytin about 7.kuulla olevalta ja nyt ehkä 6nnella :LOL:

Piiiiiitkä aika seuraavaan neuvolaan , mutta eiköhän masussa kaikki hyvin. Ihanaa, jos itsekin alkaisi tuntea liikkeitä jo 13-14 viikolla...vau!!

Uusis 12+4
 
Jeja: Juu, eipä niitä liikkeitä vielä tarvi tuntuakaan. Olen melkovarma, että itse olen aistiharhainen kun niitä nyt jo kuvittelen tuntevani. ;)

Tää lähtee jumppaan taas... Mites muuten muut kuntoilijat, teettekö vatsalihakset vielä ihan normaalisti?
 
Ihanaa, että osallla alkaa olla jo pahimmat oireet mennyttä päivää :D Mulla itsellä monta kertaa päivässä yrjöäminen on vaihtunut sellaisiin kuvotuskohtauksiin ja harvoihin oksuihin, tosin kuvotuskohtauksia tulee noin 10-15 päivässä. Voi kun jo helpottais!! Tosin väsymys mulla on kaikista lamaannuttavin, eli en jaksais tehdä yhtään mitään muuta kun maata sängyssä tai sohvalla :snotty: Töissä olen ollut taas tän viikon loman jälkeen, ja on aivan kamalaa kun ei voi nukkua päiväunia :kieh: :kieh: Lomalla nukuin joka päivä ja joskus pari kertaa... Täytyy varmaan ottaa puheeksi neuvolassa ens viikolla.

Megaväsynyt niisku ja aarre 14+4
 
Heips :wave: vieläkö mahtuu mukaan?

Kolmatta odotellaan syntyväksi la. on 4.2.2009 :heart:
Ennestään on esikoispoika 01/06 :heart: ja enkelipoika 06/07 :heart: :'(

Alkuraskaus on ollut melkoista tunteiden vuoristorataa, miettien koko ajan saanko tämän vauvan helmikuussa terveenä syliin vai joudunko tästäkin luopumaan :ashamed: viikoilla 11-14 verinen vuoto vielä käytti päivystyksessä muutamaan otteeseen lisäten jännitystä peliin. Np-ultrassa saatiin kuitenkin tällä kertaa hyviä uutisia :heart: eikä veriseulukaan hälyyttänyt, joten turvallisin mielen eteenpäin mennään. Liikkeitä on tuntunut jo kuukauden verran ja ihan oikeita potkujakin jo muutaman viikon :heart: Varsin liikkuvainen epeli mahassa tällä kertaa matkustaa, saa nähdä miten hellinä on kylkiluut loppuraskaudessa :kieh:

Eilen oli toinen neuvola käynti ja kaikki oli hyvin, painoa tullut liki 500g/vko ja paineet hieman alakantissa, pikkuisen sydän laukkasi 150 :heart: ja paikoillaan ei meinannut pysyä. Kahden viikon päästä on kontrolli ultra, jossa tutkitaan vauvan rakenteet erikoislääkärien ultraamana, mukava taas päästä katsomaan tulokasta, sukupuolen sais siinä selville, mutta en oo vielä päättänyt haluanko sen tietää... :heart:

Tässä tällainen info :D paljon olen teidän juttuja lukenut, mutta nyt vasta "uskaltaa" ilmoittautua mukaan :ashamed: kun raskaus on jo näin pitkällä ja kaikki hyvin. :heart:

Orchid ja melskaaja rv 16+0 :heart:

Eli
4.2.2009
Orchid x2.................KOS/H...........................kolmas (poika 01/06, enkelipoika 06/07)
 
Orchid Tervetuloa jänskäilemään ja jakamaan tuntoja :)

Kukka Joku jo vastailikin että neito tarvii mangneesiumia tai ylipäänsä mahdotko juoda tarpeeksi nyt?

JeJa, Pixie ja UÄ Mä olen kans miettiny parina päivänä että onkohan tuolla ketään sittenkään, kun vaikka miten olen hiljaa ja kuulostelen niin ei sieltä kukaan ota kontaktia. Ainoastaan pientä vihlomista on ollut..No ens ke selviää neuvolassa..

Nyt pitää ottaa pikku lepo, ja suursiivousta tiedossa loppuillaksi. Meille tulee huomenna kiinteistövälittäjä ottamaan kämpästä kuvia ja laitetaan asunto myyntiin. uusi asuntohan meillä on jo tiedossa tän samaisen rivarin toisessa päässä ja mmuuto tapahtuu sitten vuoden vaihteen tienoilla kun pariskunta saa talonsa rakennettua.

Haavemamma ja nökerö 15+6 :)
 
Mulla on ollut nyt kohta kaksi vuorokautta kauhea vatsatauti... tai no, varmaan ekan vuorokauden oli se itse tauti ja sen jälkeen sitten muuten vaan paha olo ja oksetus kun maha on ihan tyhjä eikä suostuis ottamaan mitään vastaan.

Toivottavasti tää nyt helpottaa pian tai pakko kai tästä on lekuriin lähteä. Paino on tullu noin 2 kiloa alaspäin ja olo on kyllä heikko.

Mukava käydä lukemassa muiden normaalimpia kuulumisia :xmas:
 
Hei kaikille,

Täällä olisi vielä yksi helmimasuihin ilmoittautuva. Arvioitu saapumispäivä kauan odotetulle esikoisellemme on 24.2.2009.

Alusta asti olen juttujanne lukenut, nyt tuntuu siltä, että uskaltaudun itsekin mukaan. On ollut todellinen henkireikä lukea kirjoituksianne. Arvostan avoimuutta, jota teiltä kaikilta tuntuu löytyvän.

Vuoden sisään olen läpikäynyt kaksi keskenmenoa (rv 6 & rv 7), nyt tämä kolmas raskaus edennyt viikolle 14. Nyt pidän peukkuja että kolmaskerta toden sanoo ja yritän unohtaa kaikki "ei kahta ilman kolmatta" -höpötykset.

Olen voinut alusta asti vaihtelevan huonosti, nyt olo "normalisoitunut", joka on helpottavaa mutta samalla lisännyt vainoharhaisuutta ja epäuskoa roimasti. Tänään sain postissa pelastukseni; kotidopplerin. =) Tulee varmasti olemaan kovassa käytössä ja maksamaan itsensä takaisin moneen kertaan. Siellä se pieni sydän jumputti. Kovasti vaikuttaa vilkkaalta kaverilta kun vaan hetken malttoi olla aloillaan. Pikkuinen taitaa äidin "juoksuttamisen" ja hermoilun jo alkumetreistä... tai siis senteistä. :D

Ymmärrän siis paremmin kuin hyvin muidenkin mietteet oireiden lievenemisestä/katoamisesta. Älkää hätäilkö, kaikki on varmasti hyvin! Pikkuiset varmasti nauttivat itsekseen olosta ja kasvamisesta. Samalla antavat myös äidille pienen levähdystauon ennen kylkiluihin potkimista ym. odotettavissa olevia uusia "vaivoja". Uskon, että luottavainen mieli ja positiiviset ajatukset antavat voimaa myös kasvavalle ja kehittyvälle pienokaiselle. (Myönnettäköön, että tämän positiivisuuden minuun valoi tuo upouusi dopplerini ja tänään kuuluneet sydänäänet.)

NT-ultrassa käytiin rv 11+1, jolloin kaikki mallillaan. Tunne, joka kehon valtaa kun monitorista näkee sen pienen ihmisenalun, on sanoinkuvaamaton. Vain sen kokeneet voivat sen ymmärtää, onneksi teitä löytyy täältä. 3D video ja kuvat olivat yllättävän selkeitä. Jo videossa erotimme mieheni kanssa yksimielisesti miehekkäät elimet ja kuvat vain vahvistavat luuloamme. Kun jälkeenpäin sukupuolielimien kehittymisestä (tai pikemminkin kehittymättömyydestä) ja ultrassa näkymisestä kävin lukemassa, totesin näkemämme varmastikin olevan kuvitelmaa. Oli miten oli, "poikaolo" meillä molemmilla on. :D

Kovasti jaksamista ja iloista mieltä kaikille helmimasuille!

Huanita 13+1

24.2.2009
Huanita.................KOS...........................esikoinen
 
Tervetuloa Orchid ja Huanita! :wave:

Jano onmullakin kova, eikä tarpeeksi tule juotua, huomaa aina kun alkaa päätä särkeä nestehukasta :/ Mä en jostain syystä saa juotua pelkkää vettä määräänsä enempää, tulee "hutera" olo. Johtuuko sit suolojen laimentumisesta tms. Täytyy siis lipittää myös vissyä ja vähän mehujakin :) .

Jännä kuinka samalla kaavalla voi raskaudet edetä: esikoisesta voin huonosti ekat 3kk, en oksentanut kuin kerran. Sit neljännellä kuulla kun olo parani, niin alkoi äkkilähdöt pöntölle georgea tapaamaan, ihan varoituksetta... Ja nyt näyttäis käyvän samoin! Eilen hehkutin ällöolon poissaoloa jo useampana päivänä, niin eikös tänä aamuna töissä tullut aamupala pihalle, ihan yhtäkkiä. just ehdin vessaan... :whistle: Ja esikoisen syntymästä on kuitenkin yli 10v... Poika-oloni vaan vahvistuu, niin samaa rataa näemmä etenee, ainakin tähän asti. =)

Pomollekin tänään kerroin, onnitteli ja lupasi alkaa jo miettimään kevyempiä hommia joihin jossain vaiheessa siirtyisin. Hyvä juttu. Helpotti mieltä, kai vähän stressasin reaktioo, mutta pomokin sanoi että mitään ei riskeerata eikä täällä työnsankareita tarvita, vaan tärkeintä että vointi pysyis hyvänä ja sen mukaan työtehtävät mitä jaksan...

Nyt tää lähtee lenkille, kun taas pitkästä aikaa jaksaa liikkuakin!

Vointeja kaikille meille!
:flower: :flower:

tatuka+väiski 14+1
 
Keskiviikkoa!

No juu on tosiaan oireeton olo. Varsinkin kun farkut tuntuu tippuvan päältä. :LOL: En siis ole mammavaatteisiin siirtymässä vielä, ja luulen, ettei töissäkään kukaan ole aavistellut mitään. Pääasiassa ihan normivaatteita käytän edelleen. Ainoa, mikä viittais raskauteen, on satunnaiset mahan kovettumiset. Turvotuskin on vähentynyt (onneksi, teki kyllä aikas tukalan olon).

Haavemamma: En minäkään vielä tunne liikkeitä. Yhtenä iltana kuvittelin tuntevani jotain ja menin oikein makuulleni tähän sohvalle, kun olin täältä lukenut vinkin. Ihan hetken aikaa tuntui pientä säännöllistä kuplintaa mahassa. Mutta en oo mitään sen jälkeen tuntenut ja onhan kuplat voineet olla ilmavaivaakin...tosin se säännöllisyys just viittaisi pikku potkuihin. :heart:

Pixie: Olen tehnyt vatsoja kevennetysti ja vähemmän kuin tavallisesti. Puolen välin paikkeilla ajattelin jättää ne kokonaan. Luin, että ei vatsojen tekemisestä sitten ole enää hyötyäkään, kun lihakset siirtyvät pois masun tieltä.

Orchid ja Huanita: Tervetuloa ja toivottavasti kaikki sujuu tällä kerralla hyvin!

Jano on joo koko ajan. Myös mehua on raskausaikoina oltava kaapissa, pelkkä vesi ei riitä. Ja sitten rampataan pissalla... Noh, tää on tätä. =)

Kössi 15+6
 
kukka mulla on krampannut jalkaa muutamana päivänä, ja se on sitten inhottavaa. Muistan viimeks loppuraskaudesta,kun oli iso maha ja muuten oli hankala nousta ylös sängystä,mut ku toiseen pohkeeseen iski keskellä yötä jumalaton kramppi ni silloin sitä kyllä tuli vauhdilla ylös! Kamala kipu oli ja tuntu ettei jalalla kärsi ees astua. Nyt on onneks vähän lievempänä ollu nuo. ...pitäis muistaa ne vitamiinipillerit syödä,eikös niissä ollu magnesiumiakin...mut ku en ikinä muista niitä :ashamed:

Muuta uutta ei. Verikokeessa kävin ja ens tiistaina ois neuvola :)

labello ja mytty 15+3
 
Absa: Juuri tänään selailin tuota mainitsemaasi kirjaa kirjakaupassa, oli vielä alennuksessa. Hyvältä vaikutti vaikka en ostanutkaan. Ostin sitten tuon Brooke Shields:in kirjan synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Ihan vaan niinkuin opiskelumateriaalina töitä varten, vitosella lähti sekin. Alkua kun luin, niin pitkät tarinat kerrottiin parin lapsettomuushoidoista. Mielenkiintoiselta sekin vaikutti.

ON: Mulla diabeteksen vuoksi tänään sisätautilääkäri äitiyspkl:lla. Eilen oli miltei pari tuntia supistuksia töiden jälkeen ja pyysin että katsovat ultralla mitä näkyy kun jo äitiyspkl.lla valmiiksi olin (en käy kuin ns.pakolliset neuvolassa enkä siellä lekurilla lainkaan). Huoli tuli vaikka vuotoa ei ole tullut ja olevinaan liikkeitäkin tuntuu. Kätilö ultras ja kaikki oli hyvin. Sydän oli nelilokeroinen ja selkäranka ehyt. Kolmen viikon kuluttua vasta on rakenneultra jolloin tarkistetaan myös kohdunsuun tilanne supisteluiden vuoksi. Tänään niitä ei kyllä ole sitten ollutkaan... hyvä mieli, parempi olo?

Kauniita unia!
MinniG 16+1
 
Kiitos kiitos teille jotka vastasitte kysymykseeni Musta tulee perhe-kirjaan liittyen :flower:

Ja lämpimästi tervetuloa uusille mammoille tähän loistavaan porukkaan, tämä on todellakin sellainen henkireikä ollut näinä aikoina että... :D

absa ja napsu 13+1
 
Huomenta! :wave:

Tervetuloa kaikille uusille! =)

omaan napaan ei mitään kauheen erikoista,sitä samaa!
Kaveri soitti eilen ja pyysi mua ja mun miestä hänen pienen tyttönsä kummeiksi!Voi että,hyvä että en ruvennu siel puhelimessa itkuttamaan!!Se tuli kyllä niin yllätyksenä,mutta iloisena sellasena!! =)
Nyt vaihtamaan poitsun kakkavaippaa..ihanaa!! :whistle: :wave:
 
Huomenta kaikille!

Täällä kovin jotkut lukee erilaisia raskauteen tai sen jälkeiseen masennukseen yms. liittyviä kirjoja... Pitäisi varmaan mun kanssa mutta en ole edes niitä neuvolan opuksia lukenut! Voisin ottaa sellaisen tiivistelmän pääkohdista! ;) Oikeastaan hävettää kun mies on ne laput ja kirjaset lukenut ja minä en... :ashamed: :whistle:

Mammajoogasta Löysin täältä meiltä päin nyt tuon joogan ja se alkaisi parin viikon päästä. Kestää sitten joulukuulle kerran viikossa. Josko sitten olisin rauhallinen ja rentoutunut synnytyksessä! =) Onko jollakin kokemusta tuosta kun sanovat neuvolassa et joogaajilla synnytys sujuu keskimääräistä helpommin (siis normaali synnytys ellei komplikaatioita,sektioita yms. tule)?!

Eikö ne sano jotain et poika pitää äitiä kuin kukkaa kämmenellä ja tyttö taas vie kaikki mehut?! Siinä tapauksessa mulla on tyttöolo! Naama kukkii (aina ollut huono iho mutta nyt...AaRrGggg!), kaikki veto pois, huono olo ja koko ajan joku vialla!! :p

Kaveri on juuri synnyttämässä... JÄNNÄÄ!!!!! Pieni poika sieltä olisi tulossa :heart: :heart: :heart:

Caro + masuasukki 14+2
 
Caro79 : Ollaan varmaan samaan mammajoogaan menossa. Eikös sun synnytyspaikka ollut myös TYKS? Minulle tuota on suositellut sellaiset, jotka ovat siellä vuoden sisällä käyneet. Niillä taisi olla kaksi ryhmää. Itse olen menossa siihen kätilön pitämään, joka on maanantaisin. Siitä olen kuullut juuri näitä kehuja. Olen ymmärtänyt että siellä käydään synnytystapahtumaa läpi jokaisella kerralla. Itse olen varma, että tämä auttaa synnytyksessä, koska on valmistautunut koitokseen. Olen myös lukenut, että rentoutuneilla (rentoutumista harjoittaneilla) synnytys kestää keskimäärin 2 tuntia vähemmän =) Tämä jos mikä motivoi! :D

Taas viime yönä alkoi kramppaamaan pohkeesta. Vedin jalan heti suoraksi ja pystyin estämään pahimman. Soitin eilen siskolle, jolla on kolme lasta. Kertoi että hänellä nämä krampit oli jokaöinen vieras. Juon kyllä päivän aikana paljon ja syön multitabsin raskaus vitamiineja (eikös niissä ole magnesiumia?). Liikuntaakin harrastan sopivasti. Ehkä se on suolan puute, käytän tosi vähän suolaa. Ehkä voin luvalla käydä sipsipussin hakemassa tänään töiden jälkeen =)
 
Glow
Tervetuloa uusille :)

Caro79; mäkin oon kuullu jotain tollasta et "tyttö vie kaikki mehut", "poika kaunistaa ja tyttö päinvastoin". Siinä tapauksessa mun "tyttöolo" vois pitää paikkansa ;) Mä olen aivan älyttömän väsyny! Varmaan voi toi hemppa olla laskenu, neuvolaa odotellessa...
Näppyjä tulee naamaan yks kaks. Muistelin just että poikaa odottaessa parin kk pahoinvoinnin jälkeen oli tosi hyvä ja kaunis olo. Nyt ei tunnu olevan.

Pahoinvointi oli poissa pari viikkoa (vaikka se ei niin kovin kovaa ollutkaan ) . Tiistai aamuna aamupalat tuli yks kaks ulos :whistle: kertaakaan en ollu oksentanu raskauden takia sitä ennen.
Vettä menee mullakin paljon. Lisäksi käskettiin juoda mehuakin.
Ja päätä särkee jo toista päivää :headwall:
Mä en mielelläni mitään särkylääkettä ottaisi, mut onko ees mitään mitä voi raskausaikana käyttää? Eilen illalla viilee pyyhe otsalla maaten helpotti. Heti kun nousee ylös niin kamala särky. Ja huimaus. Tää oli nyt taas tosi omaa napaa ja valitusta :ashamed:

töissä yritän olla pari päivää, sitten koittaa onneksi vapaa viikonloppu! ja tietysti pitäis siivota.... noh, pistetään pojatki hommiin kotona...
 
taaperotx4 :hug:

Tervetuloa uudet mukaan!

Täällä ei vielä tunnu liikkeitä, muita kuin varmaan noita kuviteltuja.

Noista kirjallisuus jutuista tuli mieleen, onko kukaan lukenut/ajatellut lukevansa luonnonmukaisesta synnytyksestä? Ajattelin tälläkin kertaa käydä lainaamassa Janet Balaskas: Aktiivi synntysy kirjan. Se oli tosi hyvä ja tykkäsin.
Varmaan olis hyvä lukea kans tuosta Baby Bluesista jotain. Täällä päin neuvolassa ei kauheesti oo ollu siitä puhetta ei ennen eikä jälkeen.

Viikonloppuna luvassa leipomista oikein urakalla. Pikku miehen 1 vee synttäreitä juhlitaan sitten kuun lopussa.

Terkuin
LuNaria ja Mönkiäinen 13+5
 
Glow
heh, tämäkin kalenteri vahvistaa mun tyttöolon, kyllä nyt jännittää tuleeko oikeesti tyttö :D
http://www.geocities.com/huuhaat/testi2.html

ja tämäkin!

http://www.geocities.com/huuhaat/testi.html

ja noita kun vertas ja katto esikoisen odottamiseen, piti ne poika jutut paikkansa.
 
Lorelai, oli pakko heti käydä testaamassa... Kiinalainen kalenteri vahvistaa poikaolon, mutta vanhankansan testin mukaan tilanne fifty-sixty. Säärikarvat kasvaa huimasti ja kiukuttaa kovasti :LOL: . Mites muilla?

Huanita 13+2
 
Safkiksella hyvin aikaa antaa vauvan mellastaa mahassa ja surffailla työnantajan kustannuksella :kieh:

Oli pakko heti tehdä noi testit... :D Kummassakin edellisessä raskauksissa ko. testit antaneet poika vastauksen ja paikkaansa on pitänyt, nyt antaa molemmat testit tyttö vastauksen :p Olishan se oli kiva saada pikkunen prinsessa, mutta ite oon aina ollu sitä mieltä että saan vain poikia :whistle: pitäsköhän selvittää etukäteen... pääsis ostoksille :D

Kauheet monotukset ja pöngerrykset mahassa käynnissä ihan pahaa tekee istua tietsikan ääressä :x pikkasen aina innostuu kun mamma käy syömässä :D

Kukka mulla on kanssa jokaisessa raskaudessa ollut suonenvetoja ja jalkakramppeja varsinkin öisin, oon sitten nukkunu jalat vähän korotettuna ja ainakin jonkun verran auttanut. Villasukat jalkaan yöks on toinen hyvä keino =)

Ääh nyt täytyy jatkaa naputtelua palkankin eteen :p

Orchid ja melskaava masuasukki 16+1 :heart:
 
Pakko oli kans tehä noi huuhaatestit ja kummatki anto vastaukseks tytön :LOL: jaa,a pitäskö toho sit luattaa.
Mä kun hermoilen et onks mun sisäl oikeest ketää ja tota kotidopplerii ei oo viäl ainakaa tullu tilattuu ni soitin neuvolaan ja pääsen tänään kuuntelee sydänääni et rauhotun :ashamed: . Iha vainoharhaseks noi edelliset km:t tekeeki :eek: . Toivottavast äänet kuuluu taas ja saan rauhottuu ees hetkeks...sit on helpompi taas olla ku alkais liikkeet ja potkut tuntuu.
13+6
 
Kukka80 Mä olisin tullut kanssa muuten tuohon ma-ryhmään mutta työt estäisi joka toinen vk käymästä. Päätin sitten et menen sunnuntaisin ja vetäjät tekee kuitenkin yhteistyötä, että aika samoja asioita varmasti mennään.

Tyttöolosta Mä saan noissa testeissä poikatuloksen, mutta en nyt voi uskoa sitä, vaan uskon siihen tyttöön! Mä ostin tänään taas kirppikseltä muutamia vaatekappaleita ja sorruin niiden unisex-värien lisäksi ostamaan yhden vaaleanpunaisen =) No euro sinne tänne ja saa sen sitten eteenpäin myytyä joskus ;)
Meillä on päätettynä ettei aleta toista yrittämään vaan meille tulee vain ja ainoastaan tämä yksi. Tottakai sitten toivon sitä tyttöä :heart: =) :heart:
Nuo hoidot on kuitenkin sen verran raskaita ja ne pettymykset varsinkin, että tuo on ollut selvää aika alusta saakka. Mutta siis vaikka tyttöä toivonkin niin pääasia on, että vauva on terve! Sitten taas koska tuleva isä toivoisi olevansa Jacques Cousteau niin hän toivoo varmaan salaa poikaa jakamaan kanssaan merten (tai siis kaiken maailman lammikoiden) salat :LOL: :LOL: :LOL:
 
Hei kaikki kanssaodottajat!
Minäkin ilmoittaudun mukaan. La on 2.2. Epäilen tosin välillä, että olisi aiemmin. On nimittäin jotenkin vaikea uskoa, että jo ennen rv 15 vauva on toisinaan liikuskellut niin paljon, että on ollut vaikea nukkua. Kiva odotella niitä kunnon potkuja...
Tyttöä minäkin odottaisin. En ole herkkä näitä aavistelemaan, tyttöä ainakin toivoisin. Siskoni ennusti tytön odotusta jo ennen kuin tiesin olevani raskaana - jospa se lupaisi jotakin. Anoppi on hyvin vakuuttunut, että on poika tulossa, mutta olen päättänyt olla uskomatta sitä... Jospa vaikka seuraavassa ultrassa kertoisivat.

Jos joku päivittää listoja, niin LA on tosiaan 2.2., synnytyssairaalana KOKS. Toinen lapsi tulossa.
 

Yhteistyössä