Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

Lorelai: Mulla on nyt raskausaikana ollut alhainen verenpaine, eli voi hyvinkin johtua tuo huimaaminen siitä. Kyllä mä uskoisin, et voit ihan hyvin kulkea pyörällä vielä, kun vaan poljet tosi hiljaa ja niin ettet hengästy. Kuulostaa se paremmalta vaihtoehdolta kuin tuo kävely ja supistukset. Kannattaa ehkä kysästä neuvolasta asiaa, sillä mä vain arvelen :)
nasu07: Toivottavasti alkaa pian helpottaa, ettei tarvi autoa useasti siivota :hug: Noista lääkeasioista sen verran, että eroja noiden lääkäreiden kommenteissa voi olla ihan senkin vuoksi, että tuo terveyskeskuslääkäri ei tiedä tarpeeksi raskausajan lääkityksistä. Eli jos neuvolalääkäri kehottaa syömään lääkkeitä, niin parempi et äiti pysyy terveenä raskauden aikana. Jos olet huolissasi lääkkeiden vaikutuksesta, niin kannattaa soittaa teratologiseen keskukseen, joka on Suomen sikiövaurioiden ehkäisyyn erikoistunut keskus ja heillä on paras tieto lääkkeiden vaikutuksista. Googlettamalla löytyy sen yhteystiedot.

Sikiön liikkeistä vielä, et mulla on välillä tuntunut sellaista pientä kuplintaa alavatsassa ja olenkin miettinyt et voisiko jo olla pienen potkuja... Mutta taitaa olla vielä näillä viikoilla ensikertalaisella pelkkää haaveilua :ashamed:
 
sleeping
Hei!

Nyt on sitten inssi päästy läpi. Väsyttää, kun ei tullut viime yönä oikein nukuttua, mutten viitsis nytkään mennä päiväunille, vaikka kuopus nukkuu. Vaikuttaa sitten taas seuraaviin yöuniin... Täytyis jaksaa koko päivä näin...

Tietääkö joku saako noita energiajuomia juoda? Pullossahan lukee, ettei suositella, mutta jos joskus juo yhden pullon, niin onkohan siitä vaaraa? Kofeiiniahan en muutenkaan hirveesti saa, joten sitä ei tule noista energiajuomista liikaa, mutta mietityttää, kun ne sisältää tosi paljon B-ryhmän vitamiineja ja muita aineita. Pitäis seuraavalla kerralla neuvolatädiltä kysyä, mutta siihen on vielä monta viikkoa... :/

Hankinnoista: Viikonloppuna käytiin lastentarvikeliikkeessä ostaa uusi pinnasänky. Siellä oli inventaarioale, mutta tuo kyseinen sänky ei ollut tarjouksessa. Otettiin se silti. Kyllä se tuola sängyn alla purettuna säilyy. Ois kyllä heti tehnyt mieli laittaa tuohon jo vauvanurkkaus valmiiksi. Suunnittelin laittavani uudet kankaat vanhoihin reunapehmusteisiin ja ostaa uudinverhon ja... ja... mutta vielä pitää malttaa mieli. Ei tuota tilaa kuitenkaan ole liikaa.

Mulla ei ole liikunta aiheuttanut sen enempää suppareita kuin sillä ekalla kerralla kun pitkästä aikaa salille menin. Nyt olen yrittänyt käydä siellä joka toinen päivä. Olen yleensä joko crosstrainerissa tai kuntopyörässä. Polvi ei kestä mitään jumppia tai edes spinningiä, josta tykkäsin tosi paljon. Olen ottanut paljon rauhallisemmin, kuin ennen kun ei vaan yksinkertaisesti jaksa sen enempää. Toivottavasti pystyn jatkamaan näin mahdollisimman pitkään. Olen nähnyt muutaman mamman siellä, jolla on ollut tosi iso maha , joten en ole ainoa. :)

Nyt menen lepäämään.
 
huhei, viikonloppu menikin semmoisessa hulinassa ettei koneelle juuri kerennyt :)

sleeping: onnea inssin läpäisystä!! energia juomissa on aika paljon enemmän kofeiiniä yms.. joten kannattaa jättää juomatta!

Lindexin äippävaatteita on monet miettineet, ja tosiaan, ovat lopettaneet koko äitiysvaatteiden myynnin :(

ON: olo on semmonen etten uskois ees olevani raskaana, ainut on väsymys joka siitä muistuttaa.. välillä harkkasupistukset, mutta muuten ei mitään, ei oo ees kasvanut mahakaan, tosin eipä sen näillä viikoilla niin kovin iso tarvii ollakkaan :D

joku pesänrakennus-vietti on kyl tainnu herätä (esikoisesta ei tullu kertaakaan)
oon tehny ihme ruokia ja lukenut keittokirjoja enemmän kuin koskaan :D
muuten ei mitään ihmeellistä raportoitavaa :)

Ainiin kattoko kukaan neloselta Vauva tulossa? Oli kyl aika huono verrattuna aikasempiin nelosen vauva-dokkareihin..

kuupas ja masu 13+4
 
Hepsis: onnittelut hyvistä kuulumisista. Hieno homma!

taaperotx4 mahtavaa peukut pystyssä! :heart:

Perjantaina käytiin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Hienosti kelluttiin ja kaikki jutut löyty mitä pitikin. Toivottavasti sais rakenne ultraan yhtä hyvän ultraajan. Viimeksi oli joku elämäänsä kyllästyny kätilö.
Esikko kävi tutustumas uuteen hoitopaikkaan ja alkoi heti leikkimään leluilla, jotta eiköhän se sinne sitten jää. Ei vierastanu tätiä yhtään vaan oli sitten sylissä ihan mielellään. Isänsä kans vielä käyvät ennen kuin hän menee töihin.

Iästä on ollut puhetta ja just kohta parin viikon päästä tulee 30 mittariin.

Nyt enää toivotaan kovasti, että tämä meidän talo menis kaupan ja saatais sitten alottaa remonttiprojekti ja toivotaan, että päästäis ennen joulua muuttamaan sitten tähän "uuteen" kotiin. Tänään olis taas näyttö ni toivottavasti olis porukkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jospi:
Mulla tälläinen spr:n diaknoosi:
Löydöksenä hyytymistekijä V:n pistemutaatio, jonka suhteen tutkittava ( minä ) on heterotsygootti. Kyseessä on hyytymistekijä V:n geenivirhe ja rakennemuutos, jonka vuoksi proteiini C ei pysty inaktivoimaan sitä normaaliin tapaan. Geenivirhe aiheuttaa hyytymishäiriön, josta käytetään nimitystä APC-resistenssi. Häiriö on laskimotukostaipumuksen yleisin perinnölinen syy...

Lopussa vielä: Potilaalla (minulla) on perinnöllinen tukostaipumus johon liittyy lisääntynyt tukosvaara. Lisäksi potilas kuuluu anamneesin perusteella tukossukuun joten hormonaalisia yhdistelmäpillereitä ei voida suositella käytettäväksi

Nyt tosiaan oon miettiny et miksi eivät ole tätä huomineet, täytyy siis ens neuvola käynnillä mainita tuosta. Hieman jänskättää että mitä voi tapahtua jos sattuiskin tuo tulppa sit tulemaan. :/ Olikos teillä muilla sama noiden pillereiden ja muiden kanssa et mitään hormonaalista ehkäsyä ei voi käyttää?
[/quote]

Moi!
Niin onko sulla mitään lääkitystä nyt tai tulossa? Mä ainakin vaatimalla vaatisin ja hyvin pian..se tukos voi kuitenkin tulla missä vaiheessa vaan itselle tai istukkaan...lääkityksen kanssa on paljon turvallisempi olokin, ei tarvi kokoajan miettiä....Mä kyllä soittaisin neuvolaan jo heti koska sitten aikaa kuluu taas, että saa ajan ä-polille ja reseptin kätöseen...

Joo, mitään hormonaalisia ei koskaan ikinä enää voi käyttää. Näin mullakin vaikka mä oon niitä, jolle sattui tukos vaan tulla ilman mitään hyytymishäiriötä tms...

Eikä tarkoitukseni ole pelotella tuolla asialla mutta ei se leikin asiakaan ole..
Muuten, kenguru.fi:stä löytyy keskustelupalsta, mistä löytyy tietoa noista hyytymisjutuista...=)

Terkuin, Möökö

=)
 
Vieläkö mahtuis joukkoonne? Laskettu aika on 12.2
Ollaan mieheni kanssa melko nuoria, minä 19 ja mieheni 21 ja minulla on hiukan juttu seurasta puutetta kun ystäväni ovat hiukan eri elämäntilanteessa kuin minä.

Aamue ja tyyppi 14+4
 
Sleeping: Onnea inssin läpäisystä! :flower: On se kortti hyödyllinen kapistus. Harvoin sitä kaipasi kun sitä ei ollut, mutta nyt kun se on niin sitä ilman ei tulis toimeen.

Aamue: Tervetuloa! Tiedän hyvin tunteesi juttuseuran puutteesta... Itse kun aloin odottamaan esikoista niin olin 17v ja mitäs kaikki sen ikäiset yleensä tekeekään.... Kaikkee muuta kun puhuu vauvamahoista :LOL:

-kyrsä ja nappula 13+3
 
Glow
Ainiin! Olin pähkäillyt sitä toppapuvun ostoa vauvalle, et joko ostaa ja mistä ja minkä kokoinen. Enää ei tarvi miettiä :D
Tuleva mummi oli ostanut ihanan valkoisen puvun (62cm, aika pieni koko)+hatun ja lapaset :heart:
Soitti siis kyllä ensin että saako hän ostaa, kun näki just ihanan puvun.
 
Aamue tervetuloa! :flower:

Sleeping Jes!!Hieno homma!Onnea inssin läpäisystä! :flower:

Eikö tää väsymys väisty ikinä!? |O En millään jaksais touhuta ton vilkkaan poitsun kanssa,vaikka nukuttiin päikyt n. kaks tuntia!! Odotan vaan et se ukko kotiutuu et saan kallistaa itteni ton sohval!! :whistle:
 
Tervetuloa uusille!
Ja onnea kovasti inssistä Sleeping :flower:

Sykerajoista oli kysymyksiä, se tosiaan on vasta 20+ jälkeen ajankohtainen, mutta itse liikuin aivan aktiivisesti ihan loppuun asti.Eli juoksin viikkoa ennen synnytystä, ja vauhti oli sellaista että pystyin koko ajan puhumaan enempiä hengästymättä.Sykerajat on niin hankalat kun jotkut puuskuttaa jo 130 mikä tarkoittaa että sikiöllä selkeästi hapenpuute, itse 170 sykkeillä juttelen kuin ei mitään. Mutta ohjesääntönä itselläni on tuo 160, urheilutaustalla tunnen itseni ja kroppani aika hyvin.

Jospi; möökön kanssa samoilla linjoilla, rimpauta ihmeessä neuvolaan.Mun hyytymistekijä ongelmat teki just istukkaan ne mikrotukokset onnettomin seurauksin.Minäkään en siis pelottele, mutta selvittää kannattaa.

Omaa napaa, nyt potkut joita olen tuntenut jo monta viikkoa on vain vahvistuneet ja tuntuu masun päälle :heart: Voi että olen ihan onnessani, ja mua "pelottaa" sillä rakastan olla raskaana ja tuntea liikkeitä ja hehkua.Mun mies sanoi että raskaana hehkun jotain erityistä sisäistä valoa ja kauneutta, ja siltä musta tuntuu itsestänikin.Niin kun tää olis niinkun meidän hännänhuippu, entäs jos taas tulee nii-in hirvee vauva/lapsikuume..Kai se johonkin loppuu??? :whistle: :xmas:
Muutoin olotila ok, lenkillä vesisateessa olin ja nautin ihan kamalasti..Sitten kotiin suihkuun, lämpimät vaatteet päälle ja lämpimälle ruualle.Elämä on ihanaa!! :heart:
Ei tunnu että vauvaa masussa olisikaan, paitsi sitten kun potkii, nyt taas ns.helppo olo.
MUTTA ahdistaa tämä työviikko..kamalan rankkaa..Täytyy vaan yrittää klaarata, helpommalla pääsisin kun kertoisin tilani, mutta en nyt vaan osaa.. :p
Täytyypä laskea koska se äippäloma alkaa, niin voisin askarrella aamukamman :LOL: :kieh:

Nyt täytyy mennä oikeesti tekemään jotain tehokkaasti, kun olen yksin kotona..

sini 16+0 eli 17 viikolla porskutellaan, jee!!
 
voi, että mäkin odotan innolla niitä potkuja. Jotain tuntuu välillä, mutten ole varma, että onko ne potkuja.... Kun sitten vasta olen varma kun ne tuntuu masun päältäkin :heart: Onnea SINIRAITA kunnon potkuista :flower:

-kyrsä vasta rv 14:lla....
 
Lorelai: Joo mulla on matala verenpaine normisti "kotioloissa", sellaista 120/60 samanlaisella mittarilla mitattuna kuin neuvolassa. Jännää vaan että kun neuvolassa mitataan niin ilmeisesti joku jännitys tekee sen että lukema ollut molemmilla kerroilla 140/70.. Selitä siinä sitten että huippaa ja mustuu silmissä kun verenpaine on niin alhainen :LOL:
Ihanaa että päänsärky on ollut poissa jo pari viikkoa ja olo muutenkin aikast ok. Pieniä lepatuksia tuntuu silloin tällöin mahassa, suurempia potkuja odotellessa... =)
Mahakuva tarttis täälläkin ottaa, ollaan otettu joka kk:n ekalla viikolla niin on sitte kiva kattella kehitystä jälkikäteen.. :)

Vointeja kaikille!

T.Rosinante 16+1 (elikäs viidennellä kuulla ollaan, kuulostaapa kivalta!)
 
Mukavaa, kun porukka lisääntyy tänne!

KYRSÄ: meillä noita yhtäläisyyksiä on. Sama laskettu aika, molemmille neljäs tulossa, esikoinen saatu 17v ja nyt tyttöolo ( tosin mulla raskaudet ollu aika samanlaisia, pojissa vaan pahempi kuvotus kun silloin kun odotin tyttöä).

Tuosta mahasta. Tuttava oli kysynyt ystävältäni et odotanko lasta kun hänestä näytin siltä kun hän auton kanssa meni ohi. En kyllä uskonut että se niin selvästi näkyy. Mutta kyllä tuo maha on kasvanut.

Vauvan liikkeitä olen luullut tunteneeni jo ainakin viikon, mutta pari päivää takaperin tunsin varmasti.

Sinituuli ja salamatkustaja
 
Iltaa ja terveisiä työmatkalta = ypönä hotellissa, iltaohjelmaan kuulunut vähän kaupoissa pyörimistä, en tosin ostanut mitään. Kävin mm. tutustumassa vaunuihin ja huh hui, kun niitäkin on paljon ja hintahaitariakin löytyi.. Söin kevyesti salaatin...jäi vähän vajariksi, joten jälkiruoaksi Mäkkärin Jr burgeri, että se siitä kevyestä.
Niin ja ostinhan Paramaxia päänsärkyyn, kun jo toista päivää koskenu nuppiin, aargh!

taaperotx4 ja Hepsis Ihania uutisia, fantsuu :)

Finttu :LOL: Ilmankos se oli niin työlästä- se marjojen pullotus ;)

uusioäippä Mun neuvolantäti käski alkaa syömään niitä rautatabuja, koska hemog. oli 100. Laski kuukaudessa 125:stä.

sleeping Mä en kans joisi energiajuomia. Niissä kun on kofeiinia moninkertainen määrä kahviin verrattuna, ja kaffettakin saa juoda vain sen n. 3,5 dl.

Aamue Tervetuloa jutustelemaan, täällähän meitä on jo yli 100, eli juttuseuraa riittää :)

haavemamma ja nökerö 15+4
 
Närästääkö tääl muita?! :/ Mua nytkin närästää niin että!! :kieh:
Noista liikkeistä,kyl mä luulen et mullakin ne kutittelut mahas ovat liikkeitä!! :heart: Eilen tuntu sellanen vähän isompi muljahdus! =)
Väsyttää,väsyttää,väsyttää!!!!!! |O |O |O Kai sit täytyy vaan mennä unten maille!! Hyviä öitä kaikille! :wave:
 
no niinhän siinä sitten kävi,vaikka sain sen viivan testiin lauantaina niin maanantaina alko sitten vuoto..no ens kiertoon sitten satsataan paremmalla menestyksellä..mutta silti miulla on noi oireet päällä kokoajan vaikka vuotoa tuleekin..
 
taaperotx4 Voi vitsit, pahoitteluni :hug:

Mä en kyllä tunne vielä mitään vaikka miten kuullostelen, mutta ei kait se meillä ekakertalaisilla viel niin tunnukkaa...
Ei närästä vieläkään täällä. Eiku Renniee huuleen.
Mulle sitä rautaa että heräisin tästä horroksesta, eli juu väsyttää!!!

Hyvää yötä!
 
Huomenta! :wave:

taaperotx4 :hug: voimia sinne!

Voi kun ois yhtä energinen ku toi pikku kaveri joka tosa raahaa imururia ympäri kämppää ja leikkii imuroivansa! :LOL: Tänään hän sentään nukku 6.20 saakka! ;)
Tarttis varmaan raahautua puuron keittoon ja sit shoppailemaan anopin kanssa! :wave:
 
Glow
Siis ei voi olla totta :eek:
Se lieväkin pahoinvointi oli viikon jo tiessään. Ei herätessä tänään mitään. Keitin puuron, söin puolet-->vessaan-->oksensin aivan kaiken :x
Olo on melko hutera ja etoo lievästi edelleen. Johan nyt kuitenkin on rv 15+1. En ole oksentanu kertaakaan raskauden takia tähän asti.
Nyt mietin, menenkö töihin, ihan kohta pitäisi lähteä vai jäänkö kotiin olemaan surkea :/

lisäys; joo, kotiin jäin. Sen verran on heikko olo. Ja tuntuu et hetkenä minä hyvänsä saa juosta vessaan :headwall:
Nyt särkee päätäkin. valivali :ashamed:
Ei muuta kun iltapäivällä terkkarilta hakemaan saikkulappu...
 
Pahoittelut kaikille, joita suru kohdannut jossain muodossa :hug:

Täällä ei ole mitään ihmeitä. Töissä on saanut raataa yksin 9 h päivään, ja olo alkaa olla aika rampa. Teen kotihoitotyötä, jossa saa nostella, ja lisäksi tehdään hälytyskäyntejä, joissa voi olla nostettavana mitä jättiläisiä vaan..niinkuin koko viikonlopun sit olikin.

Olossa ei ole muuta, kuin kaameeta huimausta, rr on 90/45, joten johtunee siitä. AI...Ja miedän vaavi potkii jo niin, et näkyy masun päältä :D

Päivitänpä äsken ottamani kuvan masusta rv 15+6, eli profiilissa. Illalla tulisi kyllä vielä parempi, kun turvotusta on syöminkien jälkeen..=)
 
Heippa täältäkin pitkästä aikaa!

Nolona myönnän että pikaisesti vain selailin juttuja läpi, vähän olen tippunut kärryiltä kun en koneella juuri aikaa kuluta kun mies lomalla.

Uusille tervetuloa mukaan! :flower:


Omaa napaa
kerron sen verran, kun viikolla 14 olin jo tuntevani ihan selvää kuplintaa ja liikkeitä mahassa ja sitten ne loppui. Olin huolissani, mutta tänään oli neuvola ja siellä se pikku sydän edelleen jumpsutti 140 vauhtia :heart: Kyllä tippui iso kivi sydämeltä. Th sanoi, että kun kohtu kasvaa voi istukan paikka vähän muuttua ja liikkeet vaimentua. Nyt taas siis odotellaan uusia potkuja. Välillä olen kyllä jotain tuntevinani, mutta en säännöllisesti.

Äitiyshousut piti käydä ostamassa, entisen roikkuu päällä. Lindex tosiaan oli lopettanut myynnin ja samoin KappHall ainakin täällä meillä päin. Zeppeliinissä oli enää Doris ainoa joka myy äitiysvaatteita, harmi. luulis että ostajat ei ainakaan ihan heti lopu.

Maha on kasvanut kovasti eikä sitä enää juuri peitellä. Kaikki sen huomaa.

Ja juuri kun puhuin liikkeistä niin nyt tuolla ihan varmasti tuntui jotain pientä potkua, ihanaaa :heart:

Yritän tästä lähin lukea kuulumiset ahkerammin, viimeistään sitten kun miehen loma loppuu. Nyt pakkaileen ja ruuan laittoon, lähdetään loppu viikoksi reissuun.

Tiitteräinen ja nimetön asukki 16+2
 
Pikaseen vaan:

Sinituuli: Aika hauska sattuma. Mä tosin ehdin täyttää 18v ennenkun poju syntyi, mutta siltikin :D

Taaperot: Voimia :hug: Ei tän näin pitänyt mennä. :( Onko vuoto runsasta? Et jos olisikin vaan jotain alkuvuotoa kun oireetkin pysyneet?

-kyrsä ja nappula 13+4
 
Heips!
Mä en kyllä yhtään muista mistä on puhuttu vaikka päivittäin käynkin kaikki lukemassa! |O Eli ei voi sit mitään kommentoidakkaan!
Tänään neuvolassa kävin ja kaikki hyvin, vauvan sydänäänet kuuluivat heti selvästi, vaikka viimeks ei saanut kuulumaan sillon oli rv 13+2 ja nyt on rv 15+1 =) Sit toinen otti ja karkas eikä ääniä enää metsästelty!
Sokerirasituskoe olis 29 pv ens perjantaina, mulla 2 ekassa raskaudessa ollu jut yhdet raja-arvot siinä koholla ja ruokavaliolla on sokerit pysyneet erittäin hyvinä.
Aiemmin rastiukset on kyllä tehty rv 28, mutta nyt uus neukkutäti halus että tehdään jo aiemmin! Ja luultavasti myöhemmin vielä uudestaan! Ku on tuo bmi yli sen sallitun ja aika lähisuvussa on sokeritautia, hyvä tietty ku tutkitaan!
rv 15+1 :wave:
 

Yhteistyössä