Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

Siis meitä on 105!!!!!!!!!!! :eek: :flower: :hug:
Leikin tolla listalla ku vahingossa opin uutta mitäs nyttiä selatessa, laitan sit sitä mukaa kun alkaa noita tyttö ja poikalupauksi tulla ni värikoodilla ne tuonne perään.nyt senkin taidon opin. Tuo lista on muuten kumma ku se joka päivityskerta heittää noita rivejä miten sattuu :kieh: why why why...........mä en vaan osaa....
ei mulla muuta enää tänään :D
:xmas:

labello jälleen kerran
 
Heippa. Me saatiin hyviä uutisia istukkatutkimuksen tuloksesta. Tulossa on kromosomeiltaan terve poika. Laskettu aika on 13.2., vaikka ultrissa onkin vastannut tulokas vähän isompaa mallia, ei kuitenkaan vaihdettu tuota laskettua. Niin ja sairaala on naistenklinikka ja tämä tulokas on meidän perheen toinen lapsi.

Tälleen pikaisesti tällä kertaa :)
 
Ihanaa, että sait hyvät tulokset ja voit rauhoittua taas nauttimaan odotuksesta enemmän! Mahtava uutinen!

Jumpista on täällä ollut paljon puhetta. Itse olen erittäin innokas liikkuja, mutta nyt on mietityttänyt nuo sykerajat: jossain varoitellaan, ettei syke saisi jumpassa raskaana olevilla nousta >150 ainakaan pidemmäksi aikaa? Onko jollain tietoa asiasta? Jotenkin tylsää esim. steppitunnilla jarrutella, kun muuten korkeammallakin sykkeellä tuntuisi jaksavan hyvin.

Täällä moni on tuntenut jo liikkeitä. Itselläni ihanat "koputukset" alkoivat eilen, ja nyt niitä on tuntunut silloin tällöin. Parhaiten tuntuvat istuessa "kasassa" esim. nojaamalla kyynärpäitä polviin.

Ompa meitä jo paljon täällä! Voikaa kaikki mamat hyvin!

Jolie 15 + 4
 
Eilen kävin neuvolassa kun olin nt-ultrasta asti miettiny (joka siis oli kaksi viikkoa sitten) onko vauvalla kaikki kunnossa kun silloin se ei liikkunut, mutta sydänäänet kuului. Lääkäri kyllä vakuutti sillon että kaikki on ok, mutta jotenkin vaan jäi tuonne alitajuntaan sellanen kaivertva olo. Terkkari sitten kuunteli sydänäänet ja hyvin löytyi heti, muutama potkukin kuului. :) :heart: Oli se vaan niin helpottavaa saada varmuus, nyt voi taas olla rauhassa seuraavaan neuvolaan ja ultraan asti.
Kun soitin neuvolaan niin terkkari sanoi, että ottaa tämmösissä tapauksissa vaikka ylitöitä , jotta äidin ei tarvitse viikonloppua miettiä asiaa. Mukava kuulla että löytyy tälläista palvelua. =)
Ja hassua oli että kuulin vauvan potkut vaikka en niitä itse tuntenut...kovasti se tömäytti.

Hyvää päivän jatkoa helmikuulaisille! :flower:

Jospi ja papu 14+0
 
Huomenta kaikille 107, vai montako meitä on =)

Mammajoogasta, suosittelen lämpimästi. Esikoista odottaessa kävin kaksikin kurssia, joista ekalla olin vähän nolottavan liian aikaisin... Kaikilla muilla oli valtavat massut ja mulla ainakin heihin verrattuna ihan pieni kumpare vaan :ashamed: mutta kyllä maha kasvoi eikä joogasta ainakaan mitään haittaa ollut, päinvaston! Oli varsin rentouttavaa keskittyä vain itseen, omaan mieleen ja vauvaan hektisen työpäivän jälkeen.

Tarjolla on mammajoogavideoitakin, onko joku kokeillut? Helsingissä oli ainakin tosi vaikea päästä suosittuihin mammajoogaryhmiin eikä niitä todellakaan joka paikkakunnalla ole tarjolla.

Lillukka 12+6
 
Jaa, mitenköhän sitä mahtuu helmikuussa synnärille, kun siellä on kaikki 100+ muutakin. :D Mutta eipä täällä tainnut ihan hirveästi pk-seutulaisia olla??

Tervetuloa siis kaikille uusille! :flower:

Jolie: Olen lukenut, että nuo sykerajat pätisivät vasta puolesta välistä eteenpäin. Olen kyllä itse käynyt ekaa odottaessa spinningissä ja mennyt ihan omien fiilisten mukaan. Nythän mulla ei olekaan sykerajan kanssa ongelmia...eilen koetin ottaa kävelyllä muutamia hölkkäaskelia ja heti veti masun piukeeks. :eek: Taidan siis tyytyä kävelyyn jatkossakin.

Onnittelut Hepsikselle!!

Tässä pitää pikkuhiljaa alkaa miettiä, mitä laittaa maanantaina töihin päälle. :whistle: Mammavaatteisiin ei tosiaankaan vielä ole tarvetta, mutta jotain muuta vois kyllä laittaa kuin kaikkein tiukimpia paitoja. :LOL: Ajattelin pitää asian omana tietonani vielä jonkin aikaa. Pomot varmaan lentävät selälleen, kun kuulevat, mutta that's life. B) Ja sitäpaitsi viimeksi, kun yksi jäi meiltä äitiyslomalle, tehtiin rouvan raskaudesta ihan kauhea numero. Joka palaverissa siitä heitettiin (pomot) jotain läppää tms. Itse en kaipaa raskaudelle sellaista huomiota töissä, joten senkin vuoksi yritän olla mieluummin hissun kissun.

Kössi 15+2
 
Moikka!

Hui meitä on jo monta tässä helmimasuissa :) Yhdetkö kaksoset olis tulossa helmikuisille? Vai unohdinko jonkun?

Kysymys teille joilla on jo tyttö ja poika, eli onko sen selkeesti huomannu raskaudessa että on erisukupuolta tulossa? et onko ollu selvästi erilaiset raskaudet tytön ja pojan ollessa mahassa? Mulla meinaan menee niiiin saman kaavan mukaan kun edellinen raskaus + et mun "noita" täti sano et saadaan toinen tyttö, sano sen jo heti ihan alkumetreillä. Eli labello, oon aika varma tässä vaiheessa et toinen tyttö olis meille tulossa :heart: aion kysyä sitä vielä rakenne ultrassa, joka pitäs vissiin kohta puoliin varaillakin...

Sykkeestä, viime raskaudessa terkkari sano et nyrkkisääntö on ettei sais oma syke olla korkeempi kun vauvan, eli mitä se sit ikinä on 130-160? Ei oo kyllä sitä pelkoo et mun syke noin korkeeks koskaan pääsis :LOL: :snotty:

Täällä taas sataa, no tulipahan ainaki siivottua heti aamusta. Toivottavasti vähän pilvet rakoilis iltapäivällä et pääsis tyttö "kaakkumaan" puistoon :) Huomenna lähetään mun isän kanssa mökille, varmaan torstaina tullaan takas.

Voikaahan mammat hyvin! :hug:

Bianca ja nimetön pikkuinen 16+0
 
Hepsis Ihanaa ku kaikki on hyvin! Nyt voi alkaa sit nauttimaan odotuksestakin! =)

Saunomisestakin on ollut jotain puhettta! Mulla kahdessa ekassa raskaudessa sauna ei ole vaikuttanut yhtään mitään, oikeestaan olen kovempia löylyjä ottanut ku normaalisti! Mutta nyt ei voi kovin kauan olla ku tosiaan alkaa pyörryttämään !
Illalla ku menee sänkyyn nukuttas ihan hirveesti, mutta sit ei kuitenkaan saa heti unta, tylsää pyöriä sängyssä! Ja mä joudun käymään yöllä veskissä 2-3 kertaa ja se tuskin vähenee koko odotusaikana! :whistle:
Mukavaa ku on tullut lisää porukkaa! :wave:
 
Bianca Mul on tyttö ja poika mut mun muistaakseni kummatkin raskaudet oli aivan samanlaisia. Kummassakaan ei ollu oikeen mitään oireita ja mahat oli samanlaisia. Tää raskaus sit taas on iha erilaine ku on kaik normaalit oireet, ei ooneks pahimmast pääst mut kuitenki, eli en osaa ees arvailla kumpi on matkas
13+1
 
JeJa mullakaan ei oikeestaan mitään oireita oo ollu kummassakaan raskaudessa, vähän väsymystä aluks ja sit tietty lopussa oli selkä kipee ja lonkat jne.yms, mut ne loppuajan vaivat ei varmaan oo sukupuolesta kiinni muutenkaan. Jännä homma, tiiä vaikka olis sit rinzi matkassa :) Josko rakenneultrassa jotain näkyis :)

En oo moneen päivään "joutunu" pinaattikeittoa syömään, nyt kyllä alko taas himottaa... Onneks on pakkasessa nykyään aina pari varalla :D :saint:
 
Sukupuolioloista Mun suku oli niin varma että esikoinen on poika, että kaikki kuteet oli neulottu vaaleansinisinä. Niinpä kiireesti niihin oli kirjottu vaaleanpunaisia kukkasia yms kun synnärille tulivat katsomaan :LOL: Ja munkin tädeistä kaks on noitia ja mummo näkee enneunia :D

Mulla raskaus on nyt toista odotellessa erilainen. Tosin oon itse tuumannut että ainakin raskauspahoinvoinnin vähempisyyteen (piirun verran) vaikuttaa se, että oon hoitovapaalla enkä töissä. Oletan että stressi pahentaa pahoinvointia ja vaikuttaa enemmän kuin tulokkaan sukupuoli.

Lisäksi mua närästää, mitä ei tehnyt lainkaan ekan kanssa. Ja tekee mieli salmiakkia ja suolaista, mutta ei YHTÄÄN makeaa, mikä on kyllä todella poikkeuksellista ihan normaalitilanteeseenkin nähden niin erityisesti verrattuna edelliseen tyttövauva odotukseen.

Eli tuleeko nyt poika?
 
hei taas mammat! :wave:

Itselläni on 2 poikaa ja 1 tyttö. Raskaudet olleet pojista kutakuinkin samalaisia, paisti, että kuopuksesta alko supistelut tosi varhain. Pojista on pidemmälle jatkuneet pahoinvoinnit kun tytöstä. Siispä olen aika varma, että nyt taas tyttö tulossa B) Enää max. kerran päivässä oksennan (aamulla hampaiden pesun yhteydessä) ja koko muu päivä menee ihan tosi hyvin.

Mutta nyt tosi nolo kysymys: Me eilen piiiiitkästä aikaa sekstailtiin... Ja mulla alkoi jo heti alussa supistelemaan aika paljon. En kuitenkaan tyhmänä miehelle mitään siinä sanonut ja sitten kun homma oli ohi niin supisteli tosi kivuliaasti. Ne supistukset jatkui läpi yön ja tänäänkin tullut muutama kovempi suppari.... :eek: Verta ym ei ole tullut ja ne supistelut on jo laantumaan päin. Mutta olisiko mun silti pitänyt ottaa yhteyttä äitipolille kun ne siellä sano, et mulla on se istukka tossa kohdunsuun päällä, et jos alkaa verta vuotamaan tai kovasti supistelemaan niin ottaa heihin yhteyttä...
Onko muilla esiintynyt kivuiaita supistuksia tässä yhteydessä?

Tosiaan edellisessä raskaudessa jouduin syömään supistusten estolääkkeitä rv 23-36 ja sen lisäksi jouduin muutaman kerran käymään äitipolilla hakemassa pricanyt-piikin lopettamaan noi supistelut... En haluaisi samanalaista odotusta tästä...

-kyrsä ja nappula 13+1
 
heips kaikki "vanhat" ja tervetuloa uudet!

Löhölauntaita olen täällä viettänyt: seurannut olympialaisia ja syönyt sekä nukkunut välillä. Oli kyllä pakko nukkua, tais olla mahataudin poikanen, ku oli maha niin kipeä ja sekaisin. Nyt jo vähän parempi olo. vähän kyllä pisti mietityytämään ku supisteliki niin paljo, että jos tää onki keskenmeno. Piti oikein alkaa kuulostelemaan ja odottamaan liikkeitä: ja onneksi ne tuntuivatkin, kunhan kipu hellitti.

tyttö vai poika - mulla edelliset kolme raskautta on ollu kaikki erilaisia, mutta tulos kolme tyttöä. Nyt kyllä vois ajatella, että jos erilaisuudesta on taikaa, niin vois olla poikaki: oon nimittäin oksentanut vain tässä raskaudessa. Mutta siis vain teoriassa, käytännössä ei ole mitään tuntemuksia, ehkäpä rakenneultrassa selviää...

Kävin sitten eilen mammavaateostoksilla: ei mee yhdetkään "kunnon housut" enää kiinni ja töissä ei voi olla verkkarilinjalla. Saaliina kolmet housut ja kaksi paitaa...

Urheilusta: mulle äitipolin lääkäri sanoi, ettei virallisia tutkimuksia sykerajoista ole tehty, mutta äidin kroppa ja tuntemukset on paras mittari. Henk.kohtaisesti oli pakko lopettaa juokseminen, kun koko ajan supisteli ja ei muutenkaan tuntunut mukavalta. Nyt pyöräilen ja kävelen.

Kyrsä: mullakin ensimmäinen raskaus oli hankala supistusten suhteen, jouduin lepoon 25 viikolla, meni kuitenkin loppuun (38 viikolle). Kaksi välissä sen suhteen helpompaa, mutta nyt näyttää taas suppailevan ja valitettavasti kuten sinulla myös petipuuhien jälkeen... ei kiva... Ehkä sun kannattais soittaa ja kysäistä onko syytä käydä näytillä...

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

lillip 15+5
 
Kyrsä sinuna mä soittaisin polille, kuten lillip neuvoi. Ei tarvii sitt itekseen huolissaan pähkäillä. Tylsää toi suppailu. Mulla oli myös ekan kanssa suunnilleen puolesta välistä raskautta supisteluja, olin saikullakin pariin otteeseen, ja välillä kuljin taksilla muutaman kilsan työreissuja, joita alunperin lähdin kävelemään reippaillakseni, mutta supistukset esti moisen sportti-intoilun :/ Tsemppiä!
 
Heips.

Oon tässä jonkin aikaa jo seuraillut teidän keskusteluja ja ajattelin että jospa sitä itsekkin ilmottautuisi tänne :) Jos joku viitsisi lisäillä tuonne listaan :p

Elikkäs olen 18.w esikoista odottava,sairaalana on KOKS ja LA 20.2.2009


Tyttö-nen ja vaavi 13+1
 
Ihanaa HEPSIS, minä niin tässä joka päivä olen miettinyt sinun vointia et kiva kuulla et asiat menikin hyvään suuntaan :hug:

Mulla tuli mieleen tuossa noista isovanhempien reagoinneista kun töissä-suljettu dementiaos- olen jo kertonut raskaudesta ja siellä on yksi työtoveri joka liikuttui syvästi koska hän miehensä kanssa odottaneet monen vuoden ajan vauvauutisia ainoalta lapseltaan joka kolmekymppinen. Tämä työtoveri oli miehensä kanssa nähny kirpparilla pienet tossut ja kertoi että olivat melkein ostaneet ne minun vauvalle :'( Tässä vaan liikuttuu tämmöisistä :LOL: Sanoin että voit ostaa lahjan vaikka sitten kun jään äippälomalle ja että hän on sellainen ihminen jolle pystyy kertomaan maha-asukista kuulumisia eli sellainen varamummo kun oikea mummo nyt asuu melkein 500km:n päässä eikä kehtaa ihan joka päivä soitella sinne.. :) Ollaan silleen aika läheisiksi tässä vuosien aikana tultu tämän työtoverin kanssa :)

Oliko se haavemamma joka taivaassa olevasta äidistään kirjoitti; minäkin tässä monta päivää miettinyt että mitähän minun isäni ajattelisi tilanteestani jos olisi elossa-hän kuoli minun ollessa 1-vuotias-. Äidille naureskelin et isä olisi varmaan aika vihainen tästä mun yksinodotuksesta, äiti mutisten sivuutti asian, tai sanoi et ei isä olisi niin sanonut, tiedä sitten. Mutta olisi ehkä hänkin ajan myötä sopeutunut tilanteeseen varmasti.

Töistä vielä sen verran et kaikki puhuu jo mun vatsalle eikä mulle eli taitaa kytätä näkyiskö mitään tai sitten näkyy jo. Se on vaikea nähdä kun muutenkin on ollu enemmän ja vähemmän pömppömaha mut itse tunnen et kovempi se on eikä sellainen löysä, kilojahan on hieman pudonnut tässä alussa, nyt nousussa pikkuhiljaa :xmas:

Voi ei tekstiä tulee mutta siis minullakin niitä vatsakipuja sellaisia hassuja ja vaihtelee mutta kun ei kourista eikä mitään epäilyttävää edelleenkään vuoda niin en ole huolissani. Ja olen aivan varma et nyt iltaisin olen tuntenu jotain liikettä sängyssä selällään ollessani, vaikka eka ja alussa vielä mut joku aina kutittaa vahvasti eri kohdista kohtua ja välillä loppuu ja sit uudelleen hetken päästä :whistle:

Tervetuloa kaikille uusille =)

absa ja natunen 12+4
 
oli aivan pakko tulla kertomaan teillekkin..testasin tänä aamuna ja testiin tuli tosi haalea viiva,ja ajattelin testata vielä parin päivän päästä josko se siitä vahvistuisi..olo on jännittynyt ja onnellinen samanaikaisesti..
 
Terkut sohvalta!

Täällä semmosta uutta että eilen saunan jälkeen alkoi ihan kunnolla pyörryttää! Pyöriminen ei heivannut istuessakaan. Oli kyllä aikamoinen nälkäkin päällä kun ei taas oikein ollut muistanut syödä. Mies toi sitten vauhdilla suklaata ja karjalanpiirakkaa ym. purtavaa ni sitten pikkuhiljaa helpotti. Aika kurja tunne kun mua ei oo koskaan aikaisemmin pyörryttänyt tolleen.. Oiskohan johtunut sitten saunomisesta tai alhaisesta verenpaineesta...kuka tietää. Onkos kellään muulla ollut vastaavaa?

Mulla liikunta jäänyt tosi vähiin. Alkuun tein koiran kanssa pitkiäkin lenkkejä mut nyt kun toi häntäluu kipeytyy pienestäkin rasituksesta niin mikään ei huvita. Uiminen vois varmaan olla ok?

Täällä sitä vietetään koiran kanssa "tyttöjen iltaa" kun mies on joukkueen saunaillassa. Taidan kattoa jonkun leffan. Lupasin vielä kuuliaisena vaimona korjata miehen kotiin mikäli ois tulossa ennen kahtatoista...

Huomenna paukkuu viikot! ps. Maha on jo pullahtanut, enää ei saa "piiloon".

T.Rosinante ja Pötkö 15+6 :)
 
taaperotx4 :flower: :heart: voi ihana! onnea haamusta!! Peukut pystyssä et vahvistuu! tulehan sitten kertomaan! saanko laittaa sit tohon listaan sun perään vielä tuon uuden plussan? tai laitan vaikka viimeseks listallekin, sä oot aina osa meidän porukkaa =)

auuuuuuuuuuuuuuu mun selkä...... |O

tää mun maha kasvaa kyllä ihan hurjana :eek: tai ainakin tuntuu siltä,olin kai niin tuudittautunu sihen kuvitelmaan,ettei kukaan huomaa ku rv20+ niinkun ekastakin.. :D Nyt en saa enää takkia kii ilman et solki pompahtaa koko ajan auki. Pakko kai se on joku ostaa,voipi tulla muuten vilu.

kyrsä piti sanoa et soitahan polille jos suppailee, toivottavasti kaikki kunnossa ettekä joudu sänkylakkoon.. :whistle:

labello ja mytty 14+6
 
Labello:kyllä saat laittaa,kunhan ensin vaan vahvistuis tuo viiva tosta..vähän kyllä jännittää..

eilen meijän vanhin tyttö sano että ois kyllä kiva saada taas vauva ja sitten hän ehdotti että mentäskö tänää ostamaan poikavauva kaupasta,no ei se nyt ihan nii helppoa ole että menee vaa kauppaa ja valitsee vauvan sieltä ja lähtee kotio.. :)
 
Taaperotx4: :flower: Onnea tuhannesti haamusta :hug:

Hepsis: Onnea ihanista uutisista :hug:

Labello: Joo viiemks oltiinkin sänkylakossa 13 viikkoa :whistle: Mies kädet ristissä toivoisi, että ei sama toistuisi, mutta onhan niitä muitakin tapoja siihen (onneksi) kun se itse yhdyntä. B) En ole soitellut äitipolille, ajattelin, että jos alkaa uudestaan noin kovana niin sitten soitan. Joskos olisi ohimenevää kun tuo kohtu kasvaa ja istukka nousee ylemmäs (uskottelen itselleni, et johtunee siitä )
 

Yhteistyössä