Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

Otti viimeks niin päähän ku teksti hävis, etten jaksanu hetkeen tulla kirjottamaan, mut nyt siis kannan korttani kekoon :D

streptosta on ollu puhetta, mulla se todettin esikoisen odotuksessa vasta rv37, vaikka olin "oireillut" jo viikolta 15 alkaen.. supistuksin ja virtsatietulehdus oirein.. supistukset paheni rv20 ja loppuun asti supisteli.. oma terkka ei vaan tahtonu reagoida supistus valituksiini vaan selitteli et kuuluu asiaan (tiedän että kivuttomat kuuluukin) mutta supistuksia tuli PALJON ja välillä kipeitäkin.. Leukkarit oli usein plussalla, mutta silti vaan käskettiin hiiva-kuureille :/ lopulta terkkarin sijainen otti mut tosissaan ja laittoi lähetteen
labraan jossa todettiin strepto b.
Sillon otti päähän ja lujaa, toivotaan että tälläkertaa terkka ottaa huomioon jos kerron supistuksista yms.. vaivoista.

vaunuista tuplia etsiskellään ja ollaan jo käyty katselemassa, mutta hankitaan varmaan vasta reilusti raskauden puolivälin jälkeen :) En uskaltais näin ajoissa tehä isoja hankintoja :/

kuupas ja masu 14+2
 
Huomenta! Enpä ole pitkään aikaan kerennyt koneelle. La siirtyi sitten päivän. Eli olisi 20.2.2009. Onko täällä yhtään äitiä,joka ajelisi säänn.mopolla tai moottoripyörällä töihin? Mitä teille on sanottu nyt odotusaikana? Multa lekuri vähän niinkuin kielsi. Syytä en tullut kysyneeksi,ja nyt olen muiden akkojen kans töissä ymspekuloineet kys.kieltoa. Ajelen siis joka päivä töihin ja takaisin mopolla. Matka ei ole kuin 1,5km suuntaansa. Kertokaa,jos olette saaneet kiellon. Syy siihen.
rv on 14+4 :hug:
 
Huomenta kaikille!

Täällä ei väsyys hellitä ollenkaan :kieh: Saa nukkua 9 tuntia yössä ja silti koko päivän on aivan sekaisin väsymyksestä. Pahoinvointikin on sitä tasaista öklötysoloa, eli kurkunpäässä on usein sellainen olo, et nyt lentää, mutta ei sieltä mitään tule. Sais kyl jo helpottaa pian :headwall: Mulla on tässä viimeisen viikon aikana tuntunut vatsassa sellaisia omituisia "kipuja" tai paineentunnetta liikkumisen yhteydessä ja paras ystäväni arveli niiden olevan supistuksia :eek: Näin ensikertalaisena kun ei itse tiedä... Näitä tuntemuksia tulee usein silloin, kun kävelen esim kaupassa tai muuten ulkona, mutta silloin on hyvä olla, kun makoilee tai vaikka istuu. Neuvola on tiistaina, joten täytyy siellä ottaa asia puheeksi. Jos nämä nyt olisi supistuksia, niin mitä asialle voidaan tehdä? Onko vauvalla kenties joku hätänä? Kiva kun silloin joskus rv 10 (?) kun olin neuvolaan yhteydessä ruskeaksi värjäytyneestä valkkarista, niin se neuvolatäti vaan sanoi et ylemmän käsissä tämä on ja ota yhteys päivystykseen jos kunnolla alkaa vuoto. Jos tälläkin kertaa tulee taas joku tuollainen vastaus, niin mihinhän sitä seuraavaksi ottaisi yhteyttä... Arg! :headwall: :kieh:

Sorry tämä purkaus ja omanapaisuus :ashamed:

Niisku ja aarre huolesta ja väsymyksestä soikeana rv 15+1
 
KIKKA 74:
Miulla on skootteri, mutta en ole sillä nyt pariin viikkoon enää ajellut. Lääkäriltä en moista edes ole kysynyt, mutta luulisin että sitä ei suositella ihan vaan kaatumisvaaran vuoksi. Sen takia mä ainakin olen vähentänyt ajojani.
Töissä taas olen. Olo on mainio! Pahoitterlut niille, joita pahoinvointi vielä piinaa.. Mä en uskonut et enää ikinä ikinä saan kokea tätä "normaalia" olo, mutta kyllä se vaan näköjään sieltä tulee...pientä huimausta lukuunottamatta.
ja NIISKUNENÄ78:
tODENNÄKÖISESTI NE ON VAAN HARJOITUS SUPPAREITA. mULLAKIN OLLUT jo monta viikkoa. Paineentunnetta, ja masu kovettuu ihan kovaksi , ja pysyy siinä jonkin aikaa. Ne ei ole vaarallisia, mutta siitä on syytä mainita neuvolassa.

jaksuja ja masun kasvuja kaikille.

jaana ja masu 16+4?
 
Sunnuntaiaamupäivää!!!

Jospa minäkin jättäisin taas pitkästä aikaa puumerkkini... Kuten jo aiemmin sanoin, en tiedä mihin tämä aika menee nyt töiden aloittamisen jalkeen, kun ei ehdi mitään kirjoittamaan... Pikaisesti oon kyllä käyny juttujanne lukemassa: kiitos ahkerasta kirjoittelustanne, on päivän piristys käydä kurkkaamassa mitä muille helmikuun odottajille kuuluu...

omaan napaan ei ihmeellistä. Liikkeet tuntuu mukavasti ja joskus töissä on ihan hassu olo kun tuntee vauvan liikkuvan mahassa ja hymy pyrkii huulille... Kollegat pitävät varmaan höyrähtäneenä :LOL: :LOL: :LOL:

vaunuista on ollut puhetta... henk.kohtaisesti en vielä uskalla tehdä hankintoja, mutta kaikki on siis joskus laitettava, kun kaikki vanhat on laitettu kiertoon (annettu sukulaisille ja tuttaville)... Ajattelin sitten joulun jälkeen aktivoitua siinä suhteessa...

Mukavaa sunnuntain jatkoa! Ajattelin tässä reipastua ja lähteä kävelylenkille...

lilllip ja huomenna 17

*muoks* lasketusta ajasta listan päivittäjälle: täällä siis edellään terkan laskujen mukaan, että jos viitsisit vaihtaa la:ksi 2.2. Terkka oli sitä mieltä, että lääkärit sekoilevat laskuissaan :LOL:
 
Kikka ja Jaana, mulla on myös skootteri, jolla oon mennyt koko kesän töihin. Ajomatkaa tuli vaan kolmisen kilsaa päivässä, mutta nyt kun koulu alkaa tiistaina ja sinne on paljon pidempi matka, ajattelin siirtyä bussiin. Mukulakiviosuudet on arveluttaneet jo jonkin aikaa ja oon myös miettinyt tota kaatumisriskiä tai sitä, jos osuu yllättäen johonkin kuoppaan ja tulee kova tärähdys.... Eli nyt on tältä kesää mun mopoilut mopoiltu. Isompikin pyörä meillä on, mutta selkä oli kesällä niin kipeänä, että en ole viitsinyt kyytiin mennä, itellä ei ole korttia siihen.

Oltiin viime viikko purjehtimassa Saaristomerellä, oli mukavaa!! Eilen tultiin kotiin ja nyt on kamala kasa pyykkiä odottelemassa. Harmi että sataa, niin ei voi ulkona kuivata.

Maha on alkanut nyt kasvaa, ei mahdu enää tavalliset housut mitenkään kiinni. Ja mahanahkaa kiristelee kiitettävästi :D

Jaksamisia kaikille!
KÖ ja Pikku B 15+5
 
Kaksi kysymystä näin esikoista odottavalta
Eli miltä ne supistukset oikeastaan tuntuu?
Onko ne jotain hetken kestäviä sarjoittaisia tuntemuksia vai pitkäkestoisempia... Millaisissa tilanteissa niitä tulee jos tulee?
Mulla siis tulee kyllä liikkuessa reippaasti välillä kipua mahaan mutta en osaa sitä eritellä et mitä se on. Muutenkin kyllä maha kipeytyy helposti ja varsinkin yöllä maha on välillä arka/kipeä.

Toinen eli niin liikkeet! Millaisia tuntemuksia ne on tässä vaiheessa?
Välillä kun pitää kättä mahalla tuntuu jotain pientä, mutta en tiedä mistä ne sitten ovat. Voi tuntua sarjoittaista pientä näpäytystä samasta paikasta kättä vasten tai sitten on niitä kuplimisia. Olen kokeillut juuri samasta kohdasta mistä saan sydänäänetkin. Sivumpana onkin sitten ihan selkeitä suolistoääniä mutta epäilen et mulla kaikki on jotain mahantoimintaa... :LOL: :LOL: :LOL:

Niin ja vielä yksi todella aikaisessa oleva kysymys kaikille jo synnyttäneille eli mistä tiesitte milloin lähteä sairaalaan? Mä pelkään (koska mulla on korkea kipukynnys) et olen vaan etten vaan lähde liian aikaisin ja odotan kunnes onkin jo liian myöhäistä saada puudutteita yms. Ihan ku sitä jo nyt kannattaisi alkaa miettimään. ;)

Paineista Mä en ole ikinä kuullut et matalat paineet saattaa vaikuttaa sikiöön! Mulla ne on ekassa neuvolassa 96/58 ja nyt viime viikolla 99/68.
Tosin mulla on aina ollut matalat paineet ja esimerkiksi jos suutun, hermostun tms. jolloin verenpaineet nousee saan migreenikohtauksen. Sen takia mulla oli ennen raskautta/yritystä verenpainelääkkeet ja nyt pelkäänkin et aiheuttaako se jos ne loppuraskautta kohden nousee jatkuvaa päänsärkyä tms. Tosin mulla myös se jos ne laskee (kuten aamuisin) aiheuttaa päänsärkyä ja sitten yleensä kuppi kahvia tai lakritsi auttaa.

Caro + asukki 14+5
 
Sunnuntaita,

Caro: Tuntemukset, mitä kuvailit kuulostavat juurikin vauvan liikeiltä. =) Oon vähän kade, kun itse en tunne vielä mitään... Yleensä ensisynnytys kestää ainakin 8-12 h, että luulisin, että ehdit ihan hyvin sairaalaan vähän korkeammallakin kipukynnyksellä. Tosin meille on aina sanottu synnäriltä, että "älkää vielä tulko", kun supistusten pitäisi tulla tietyin välein ja säännöllisinä. Ja toinen mitä sanotaan on, että "sitten voi tulla kun ei enää kotona pysty olemaan". Ekasta kun menin sairaalaan, niin ei omasta mielestäni ollut vielä kovat supparit, eivätkä niin kovin säännöllisetkään, mutta kätilö tarjosi melkein heti ovella epiduraalia, kun olin niin kipeä kuulemma. :eek:

Toka synnytykseni kesti 2 h, joten tällä kertaa lähden heti ensimmäisestä nippaisusta. :LOL: Ennakoimista helpottaa se, että mulla synnytys on aina lähtenyt käyntiin ensimmäisestä kivuliaasta supistuksesta, ei ole tarvinnut arvailla. Mutta oon kyllä ajatellut käydä synnärillä juttelemassa kätilön kanssa, että saan jo etukäteen "luvan" lähteä kun itsestäni siltä tuntuu. Koska en kerta kaikkiaan kestä sitä, kun sinne soittaa ja langan päässä aletaan vängätä, että älä vielä tule, täällä on täyttä jne.

Leukosyytit mulla oli kans pissanäytteessä kolmella plussalla, mutta käskettiin vain jättää uusi näyte. Kivaa, pääsen taas pelaamaan noiden koeputkien kanssa... :whistle:

Esimaitoa, voiko sitä oikeasti tulla jo tässä vaiheessa? Eilen kun riisuin rintsikat paidan alta pois, niin yhtäkkiä oli paidassa kaksi märkää läiskää. Ei näitä kaikkia raskauden iloja muistakaan ennen kuin taas on siunatussa tilassa. :p

Kössi 16+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sinituuli:
Heips!! Onko toi streptokokki B sama kun agalactie bakteeri?? Mulla on toisessa raskaudessa todettu agalactie positiiviseksi ja hoidettiin synnytyksen aikana antibiootti-tipalla. Kolmannessa raskaudessa tämä testattiin myös ja oli negatiivinen eikä mulle annettu tippaa synnytyksessä.
Kävin netissä tutkimassa kun vaikka hoitaja olenkin niin en ollut varma onko samasta asiasta mutta netin tietojen mukaan on sama asia ja se agalactie on siis suolistobakteeri. :)

Ihanaa, viikko vielä ja sitten viikon lomalle Savoon, sitä on odotettu :)

absa ja napsu 13+5
 
Caro:
Munkin mielestä toi sun kuvaus vastaa vauvan ensi liikkeitä=)
Supistelut ovat siis tässä vaiheessa yleensä niitä harjoitussupistuksia. Niinkun jo tuohssa aijemmin mainitsin, niin ne tuntuvat mahan kovettumisena ja paineen tunteena, lisäksi ainakin minulla on tunne, että henki hieman salpautuu. Näitä supistuksia voi tulla milloin vaan, itselläni ainakin tulee myös levossa, ja kestävät eri pituisia aikoja. Mulla on pisimmät nyt usein nukkumaan mennessä ja rentoutuessa kestäneet jopa 3min. Ja´niitä voi tulla sarjanakin useita pienin väliajoin. Eli se ei oikeastaan satu, on vaan ilkeän tuntuista.
Minä olen kaikille synnyttämään menneille antanut neuvon, että kyllä sinä tiedät milloin lähteä sairaalaan. Sillä synnytyssupistukset ovat varmasti jotain niin erilaista, mitä et ole koskaan ennen kokenut.(en tarkoita pelotella!) Ja kaikki ystäväni ovat kyllä mm.tällä neuvolla osannneet ajoissa lähteä. Sitäpaitsi, usein ainakin ensisynnyttäjät käyvät näytillä salissa jo liian aikaisin, eikä se ole mikään häpeä. Silloin kun itsestä tuntuu ettei pärjää enää tai esim. pelottaa, lähdetään sairaalaan asiantuntevien ihmisten luo, eikä kotona peloissaan odotella. Toki saat myös lähempänä synnytstä sitten ohjeet neuvolasta, miten usein ja paljon supistuksia kun tulee, niin pitää sit lähtee...vaikkei sattuiskaan. Mulla on pari kaveria, joiden synnytys ei ole sattunut kuulema neulan pistoa, tai kakan tekoa enempää..ja näitähän kerrotan olevan :/ Tämmöstä mä neuvon=)
Muut saa toki laittaa omia mielipiteitään=)

jaana ..taas
 
Ihanaa, minäkin tunnen vauvan liikkeet :wave: :heart: Kiitos teille, en olisi tajunnut edes kuulostella niitä vielä tässä vaiheessa jollei täällä olisi kerrottu miten aikaisin tuntuvat. Aikaisemmissa raskauksissa selvät liikkeet tuntuneet rvkolla 16 about...

...mutta nyt =) huippua! Useana iltana on tuntunut kuin perhosen pyristelyä ja nyt niitä huomaa päivälläkin :) Ei epäilystäkään etteikö olisi vauvan elämöintiä :heart: Juuri tälläkin hetkellä masussa vauhti päällä :heart: =)

UÄ 13+1
 
Glow
sunnuntaita!
Caro79 Mä kuvittelin et mulla on matala kipukynnys ja pelkäsin pahinta ekan raskauden kohalla. Olin varma että synnytykseen johtavat supistukset on kamalia. No niin ei ollutkaan. Heräsin joskus aamuyöllä (mun mielestä lieviin, ei kipeisiin ollenkaan) supistuksiin jotka tuli just sellasin väliajoin kun ohjeissa oli sanottu (mitkähän ne ajat muuten olikaan?). Musta tuntu et pissitti kokoajan, ravasin siis vessaasa, vaik ei mitää tullukaan enkä voinu nukkua. Taisin tunnin/pari ihmetellä ja soittaa sitten synnärille. Sinne mentiin. Matkalla ajattelin et kotiin ne laittaa, kun ei tosiaankaan sattunut yhtään. Mut paikat olikin auennu vähäsen ja synnyttämään pääsin. Kesti jotain 8 tuntia, muistaakseni. Ehdin kyllä hyvin saada epiduraalin. Eikä se synnytyskään niin kamalan kivulias ollut kuin olin kuvitellut.
Perjantaina kun hain lääke reseptin neuvolasta, terkkari otti synnytyksen jo puheeksi! En mä enää muista mitä se ohjeisti, hyvä minä, mut eiköhän tuo tule vielä puheeksi. Ei ollu ees mikää normi käynti, hain vaan sen reseptin ja hetki juteltiin.
Odotan seuraavaa kunnon käyntiä.

liikkeistä luin jostain "oppaasta" että voi kokeilla niin et kun on syönyt, jotain makeaa, käy vasemmalle kyljelleen makaamaan niin voi ehkä tuntea liikettä. Makea saa sikiön vilkkaaksi... Tai sitten ihan selälleen.
Joko mä näin viimeyönä unta, tai sitten mua supisteli ja tunsin liikettä mahassa :D sekava yö.

Kevyitä liikkeitä yks kaks on tuntunu, juuri äsken! jos ne nyt niitä vauvan liikkeitä on. Ei ne oo kyllä voinu olla muutakaan. Ne menee niin äkkiä ohi. Sitten odottamalla odottaa seuraavaa, ja sitä ei meinaa tulla millään.

Väsyttää aivan älyttömästi. Oon ulkoillu nyt viikonloppuna, että sais raitista ilmaa. Silti voisin nukahtaa nyt samantien. Ja se huimaus ja semmonen outo/heikko olo on. Jostakin luin että pitää muistaa juoda paljon! ja välillä muutakin kun vettä.
Kiinnostais tuo hemppa ja verenpaine et mitä lukemia ne on nyt.
Ja odotan niiin että kuulen sydänäänet taas.
Niin ja jokohan nyt on paino noussu... luulis olevan.

Kohdun korkeudesta vielä. Mulla lääkäri viimeksi sanoi että se ois ihan tuossa navan kohdalla. Eli aika ylhäällähän se sit jo oli?! Emmä noista oikeen ole ottanu selvää. Sanoi että, kohta se tässä tuntuukin jo. No enhän minä mitään tuntenu. Mutta tänä aamuna heräsin niin että mulla oli kädet siinä alavatsan päällä ja se kyl tuntu jotenkin erilaiselta, kovemmalta kun normaalisti... vai kuvittelenko vaan.
Mä oon myöskin aika lyhyt, josko se selittää tota kohdun paikkaa, en tiedä. Luin jostain millä korkeudella se "pitäisi olla" mut luki siinä sitten että se voi vaihdella suurestikin. Että näin.

Jee, muutaman tunnin päästä voi mennä yöunille
:LOL:
 
Tervetuloa taas uusille :flower:
Haavemamma; mihin menet rakenne/4d ultraan ja missä on noin edullinen, sillä kyselen kun itse haluaisin kovasti mennä 4d;n ja olen seuraillut hintahaarukoita...Mitä viikkoja ne suositteli 4d ultraan? Ja oliko jonoa vai saitko sen ajan minkä halusit?

omaa napaa; mä olen oksennellut taas enempi.Mitä väsyneenpi ja nälkäisempi, sitä helpommalla ulosanti onnistuu.Hieno homma.
Mullakin masu navan kohdilla vetelee, mulla taitaa reppu olla niin virttynyt että pohja on tosiaan tuolla :LOL: :kieh:
Mutta ei kukaan tajua vielä että meille vauva tulee, ei ole kyselleet tai katsoneetkaan masua pitkään.Kohta ajattelimme pitää julkistamistilaisuuden pikku hiljaa kavereille ja tutuille.. B)
Mutta nyt huilaamaan, olen ollut ihan raato..Tämä viikonloppu on mennyt vapailla ja maaten, torkkuen ja löhöten..

voikaa hyvin
Sini 17+
 
Sunnuntai-iltaa neidot,

kiitos vastauksista koskien vaunuja. Onko se sitten makuasia kummanlaiset haluaa? Vaihdettavalla kopalla vai ilman? Eikös se vaunuilu kestä kuitenkin vain sen n. 4 kk?
Vielä aiheesta: Gallup Laita ranskalaisin viivoin kolme sinulle tärkeintä tekijää vaunuhankinnoissa???

Caro 79 olen miettinyt ihan samaa noista suppareista, että miltä lie tuntuvat, mutta kenties sen sitten tietää kun niitä alkaa tulla.

siniraita Kyselit 4D ultrasta. Me mennään täällä Lahdessa yksityiselle Hemo-lääkäriasemalle ja Tiina Posa on gynenä. Omavastuun osuus on sen 115e eli kokonaishinta kalliimpi.

Tänään on vähän pahaa oloa, alkoi kippuraisella mökkitiellä. Muutoin vkl ja -olot ollut mukavaa aikaa, eilen oli niin fantsu kesäkelikin ja saatiin raksalla siivottua oikein kunnolla ja polteltua roskia.

Nyt ruoan laittoon ja odottelemaan Big Brotherin ja Rokkarille morsmaikun höpö höpö ohjelmien alkua :p

haavemamma ja nökerö 16+3
 
haavemamma73/gallup
Meille ne tärkeimät tekijät oli:
- liikkuvuus eli pyörät,keveys...
- suojaisa/tarpeeksi paksu kuomu/ratasosa
- ei turhia osia säilytykseen eli emme halunneet erillistä koppaa/ratasosaa säilytettäväksi säilytystilan puutteen takia.

Niin ja en kiellä etteikö ulkonäkö ja väri olisi olleet myös tärkeät tekijät =)

Tyhmä kysyy taas mutta saako 4D:stä jonkin korvauksen (kela) pois?
Mä olen luullut sen olevan täysin omakustanteinen...
 
Haavemamma73: Sen verran tosta vaunuilusta että mulle ainakin noi kokeenet äidit on kertoneet että varsinaista vaunukoppaa tarvii n.6-12kk, sitten kun vauva oppii istumaan niin voi pikkuhiljaa siirtyä rattaisiin. Mut moni nukuttaa päikkäreillä vaunuissa (ulkona) jopa 2-vuotiaaksi jos vaan koppa on tarpeeksi iso. Meijän varaamissa Emmaljungoissa (yhdistelmävaunut) on semmonen nostettava "lippa" etupäässä pohjassa, millä sitten saadaan nostettua vauvan asentoa enempi istuvaan asentoon kun harjoittelee istumista. Ei tarvii sitten ihan heti siirtyä siihen ratasistuimeen.. Ja koppakin niissä on aika iso (ja kova), halusin juur sen takia että mahtuis nukkumaan niissä päikkäreitä mahd. isoksi asti.. No joo, makuasioita tietenkin mutta mulle ne kolme tärkeintä on juuri se iso ja kova koppa, isot ja hyvin rullaavat pyörät (talvivauva kun tulee niin tarvii päästä etenemään loskassakin) ja käyttömukavuus yleensäkin (miellyttävät käsitellä, kevyet kokoonsa nähden ja hyvälaatuiset). Töissä kun oon lykkinyt niitä hoitolasten pienipyöräisiä vaunuja/rattaita niin kyllä meinaa hermo mennä kun soratiellä ei meinaa suoraan päästä menemään millään... :kieh: Niin ja yks tärkee pointti on tietenkin se että mahtuuko koko paketti auton tavaratilaan, ettei mee sitten auto vaihtoon ;)

No juu, se taas niistä mutta onpa taas viikonloppu mennyt salamavauhtia, huomenna taas työpäivä. Plääh... :( No, mitä nopeemmin menee viikot niin sitä nopeammin koittaa helmikuu... :)

T.Rosinante 17+0
 
Caro79 Aikaa varatessa niin se nainen siellä luurissa sanoi " omavastuuta jää maksettavaksi 115e"

Vaunuilu
-pointit hyviä, loistavaa :) ..näin ensikertalainen ei osaa edes ajatella asioita usealta kantilta. Entä onko jollekkin tärkeitä heittokahva? Kulkusuunnan kääntö? Lisää galluppi vastauksia, josko viitsitte, pliis.

Onko kellään kokemusta näistä?:
http://www.babytown.fi/products/430
 
Vaunut:
- kevyet työntää, kuomuratasmalli
- pienikokoiset ja näppärät, ei mitään hyökkäysvaunuja kun olen itsekin pienikokoinen
- edullinen hinta!! mutta ei halpiksia

Parhaillaan kattelen matkarattaita, vaikka eihän niitä heti voi käyttää. Mutta auton kanssa ne ovat paljon kätevämmät ja edelliset hajosivat pari lasta kestettyään. Haavemamman linkistä löytyikin Oran matkarattaat...hmm...

*muoks* Ja vaunujen ulkonäkö ei mulle merkkaa, yksiväriset tummansiniset on nuo mitkä meillä on, tylsä väritys, mutta ei haittaa.

Kössi

 
Heippa! :wave:
Kertokaas hyvät naiset,kuinka helposti saa salmonellan tai jonkun sellasen?!Söin tänään neljä tuntia huoneenlämmössä ollutta kanapataa lämmittämättä!Anoppi oli tehnyt herkullista pataa ja selvisi vasta jälkikäteen että se ollu niin kauan huoneenlämmössä! :ashamed: Tykkään haalesta ja suht kylmästä ruuasta,joten ei tullu mieleen lämmittää sitä(Tyhmää!! :| ) Tällästä taas mietin täällä ja pelkään pikkusen puolesta! :ashamed:

Liikeistä: Oon nyt päivittäin tuntenut kaverin liikkeet ja pieniä potkuja! ja oikeen selvästi :heart: Ihanaa!

Tyypin äippä ja Iitu-Einari 15+6
 
Mää taas perun puheitani,kyllä se on Mytty joka tuolla hytkyy :D Sit tuossa äsken lueskelin sängyllä ja niinkun iana,toinen käsi mahan päällä,oli tuossa kohdun yläosassa oikeella seemonen "tosi kova" kohta ja tuntu ihan erilaiselle ku muualta,oisko se mytty sit ollu just siinä? Mut ei se kyllä silloin liikahdellut yhtään vaikka tökin sitä,sit se vaan katos. Vai voiko kohtu supistella vaan yhdestä kohtaa? Ei kai?

Laittakaahan ihmiset lisää masuja ihailtaviksi! Mun piti taas ottaa viikkopäivitys profiiliin ku tää menee mahottomaks tää mahan kasvu :D Jotenkin ku ei vieläkäään usko et tuo nyt jo kasvaa :LOL:

Tuota synnyttämään lähtöä oon kanssa miettinyt hiljaa mielessäni, viimeks lähdin jo epäsäännöllisillä 10min välein tulevilla,kun meni kaikki muistikuvat pois päästä et miten pitkään sitä on ooteltava enkä tajunnu ees soittaa sairaalaan..noh,pääsin kuitenkin saliin heti ja synnytys kesti vaan 6h35min. Nyt sit jännäänkin et miten kauan nyt vitkuttelen,ku aattelen vaan et no ei ihan vielä ja varmaan väkisin vertaa edelliseen kertaan..Mut eiköhän sitä osaa sit mennä ku tuntuu siltä :)

Tulis jo se kutsu rakenneultraan! En millään malttas odottaa, tahtoo tietää jo päivämäärän sille :D
jahas,on muuten pikkukaveri hereillä nytkin masussa

labello ja mytty 16+0 :heart:
 
caro: Itse olen 3 lasta synnyttänyt enkä todellakaan tiedä, että koska sairaalaan :eek: Esikoinen kun alkoi syntymään niin menin sairaalaan sen takia kun en tuntenut liikkeitä. Laittoivat mut siellä käyrille ja totesivat, että niin tiheään ja voimakkaasti supistelee, ettet enää kotiin ilman vauvaa pääse. Ja mulla ei tuntunut missään, hieman kolotti selkää.
Kakkosta kun lähdin synnyttämään niin olin neuvolassa ja sanoin, että "kun supistelee kokoajan tasaisesti 3 min välein, muttei nää ole koventuneet viimeisten viikkojen aikana yhtään" Terkkari passitti mut sairaalaan ja siitä muutama tunti niin neiti syntyi.
Viimeisintä "synnytin" viikon. Ne supistukset oli kokoajan yhtä kivuiaita. Mulla on myös korkea kipukynnys. Ja pakko sanoa, ettei ne supparit koventuneet missään välissä ja ykskaks oli poika maailmassa. 3 turhaa sairaalareissua tein ja aina ne sano siellä, että "joo on käynnissä". Mutta kun alkoi verta valumaan niin sit tajusin, että nyt on kai tosi kyseessä... Jotenkin toivoisin, että tämä synnytys alkaisi lapsivesien menolla niin ei tarvitse noita turhia reissuja tehdä...

Gallup: Me vaaditaan vaunuiltamme tai siis rattailtamme:
-väri sellainen, ettei jokainen hiekan jyvä loista niistä
-heittoaisa
-isot/leveät pyörät
-säädettävä työntöaisan korkeus TAI teleskooppi aisa
-korkea selkänoja ja pitkä jalkaritilä
-valjaat
-niihin pitää saada seisomalauta kiinnitettyä

Minä täällä kiukkusena ja väsyneenä... :ashamed: Koko päivä ollut taas ihan syvältä. :/ Jotenkin olen taas vaihteeks täynnä ton kuopuksen raivareita ja protestointeja. Tänään ihan vaan kiusallaan on kakannut 2 mattoa, pissannut tyynynsä KAHTEEN kertaan ja se ei ilman sitä pysty elämään. Saatika nukkumaan... Kaikki vaan siksi, että komennettiin jostain "pikkuasiasta". Mä niin kädet ristissä rukoilen, että helpottais ennen halmikuuta... Alkaa mehut loppumaan, vaikken sitä kyllä kuopukselle näytäkkään, siitähän se pian innostuis. No puran kaiken sit miehelleni :whistle: OIKEEN KYPSÄÄÄ :xmas:

Joo, muuten menee ihan mukavasti. Supistelee edelleen. Supistuksista sen verran, et niitä on aika vaikea kuvailla, mutta ehkä sellaista, että mahaan tulee jännä paineen tunne, ehkä hiukan sattuu ja maha saattaa kovettua.

-kyrsä ja nappula 14+2
 
Mä oon kans miettinyt tota synnystä,mä kun periaatteessa oon sit eka synnyttäjä(esikko synty sektiolla)Jännittää,että tajuanko sitä millo lähön aika on!! :LOL:
Kauhee mökä mahassa! :heart:
Ihan mielenkiinnosta kyselen,että missä asennossa nukutte ja onko se muuttunut nyt ku ootatte vaavia?Ite nukuin enne raskautta mahallani ja melkeen raskauden alusta lähtien oon nukkunu kyljelläni!Jotenkin ei vaan tunnu hyvältä nukkua mahallani,varsinki nyt ku tota masua jo on hiukkasen!

Tyypin äippä ja möykkäävä Iitu-Einari 15+6
 
TYYPIN ÄIPPÄ: Mä nukun aina mahallani. Nyt alkaa paineen tunnetta tulemaan vatsaan jos mahallani olen niin olen laittanut toisen jalan koukkuun viereeni ja sen alle tyynyn. Vaikkei tota mahaa vielä olekkaan niin silti sitä painetta tulee, muttei tässä "uudessa" asennossa. :xmas:
 

Yhteistyössä