Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

Huh, oottepa olleet taas ahkeria. =)

millla: Älä tosiaan huolestu, näin alussa ne liikkeet saattaa hävitä moneks päiväks ja sit yhtenä päivänä tuntua taas tosi selvästi. On ihan normaalia. :heart:

Vaunugalluppiin: Kaupungissa kun asutaan ja liikun paljon autolla yksin vauvan kanssa, niin meillä tärkeimmät kriteerit oli:
-mahdollisimman kapeat ja pienikokoiset, mut silti luotettavat ja tukevat
-kevyet nostaa takalaatikkoon
-helppo laittaa kokoon ja kasata
-pienet koottuna et mahtuu normaaliinkin takalaatikkoon eikä pelkästään farmariin
-neljä pyörää et tukeva liikkua portaissa, busseissa, rullaportaissa
-heittoaisa (vanhojen kerrostalojen hisseihin ei mahuttais ilman tätä! Ja bussiinkin menee paremmin.)
-iso tavarateline kauppareissuja varten
-musta väri =)

Tuli enemmän ku kolme. Sori. :D Brion novat ostettiin ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu. Yritin kerran nostella kaverin Ora Joveja yksinäni autoon ja jestas mut ne painoi paljon näihin verrattuna! Toi paino oli yks tärkeimmistä kriteereistä, koska mun on voitava nostella niitä yksin nyt raskaanakin. Ja näihin sai seisomatelineen joka hankittiin nyt kun tulee toinen. Tuplia meille ei siis tuu kun ikäeroa tulee 2,5 vuotta.

Synnytyksestä: Mä stressasin kans ekaa varrotessani et osaanko lähteä oikeeseen aikaan synnärille, mut ihan turhaan. Ei sitä tarvi osata. Sinne voi soittaa tai mennä käymään ja ne kertoo sit onko aika. Ensimmäinen lapsi harvoin tulee niin vauhdilla et kivunlievitystä ei ehtis saamaan. Kyl sen sit huomaa kun ilman apua ei enää kotona pärjää. Sillon viimeistään on oikee aika lähteä. Ja jos ei oo varma voi soittaa ja kysyä. Tai tosiaan mennä näytille.

Omaa napaa: Ei kauheesti mitään uutta. Mahataudista selvitty ja ruoka ei oikein vieläkään maistu. Oli kamalaa, raskauspahoinvointi iski päälle tosi pahana kun en 3 päivään pystynyt syömään mitään. :headwall: Toivottavasti selviitte ilman sitä tartuntaa...

Eipä muuta, hyviä vointeja kaikille! Ja tervetuloa uusille! :wave:

Pixie ja Pikkiriikki 14+5
 
Ainiin,äitiyspakkausta en ajatellut tällä kertaa ottaa. Viimeksikin se jäi käyttämättä koska vaatteita tuli niiiin paljon lahjaksi ja olivat kauniimpia. Me saatiin se vuoden 2005 ruma mintunvihreä pakkaus viimeksi, jossa oli aivan järkyn värisiä vaatteita ainakin mun makuun. Tällä kertaa pakkaus olis kyllä nätimmän värinen, mutta ajattelin jättää väliin. Ainoa minkä siitä haluaisin olisi kestovaippa, joten otan pakkauksen rahana ja investoin kestovaippoihin. Sillä rahalla saa jo aika monta! =)
 
Hei vaunuista muuten vielä, että meille myyjä sanoi et kovia koppia myydään enää harvoin, pehmeä koppa on paljon kätevämpi. Sen käyttöikä on pitempi, koska siinä on säätöjä ja siitä saa ainakin brion vaunuissa kovikkeet pois ja se muuttuu talvimakuupussiksi. Menee siis tokanakin talvena vielä. Kaveri sanoi, et brion kova koppa meni pieneks jo ekana talvena vaiks poika syntyi elokuussa! Pehmeessä kopassa meidän neiti mahtu nukkumaan ihan hyvin vielä tokana talvena eli puoltoista vuotiaana. Ja mahtuis varmaan vieläkin ;) Ja pehmeä koppa on myös lämpimämpi eli sopii hyvin talvivauvalle.
Nämä koppavaihtoehdot on siis ainakin niissä ratas-tyyppisissä vaunuissa. Niistä perinteisistä yhdistelmistä en tiedä mitään, mut nää on ollu ainaki kätevät ja paljo pienempikokoiset ja kevyet. Ja halvemmatkin.

Heh, mä höpisen täällä yksinäni. Missä kaikki on? :D
 
Hei taas. Päivittelin minäkin taas tuota masukuvaa profiiliin, kun Mm.Labello sitä pyyteli kaikilta=) Ja sitä mahaahan on..ihan niinkuin Labellollakin jo sulonen massu.

Nukkunut olen jo alusta asti kyljellään, nyt ei enää edes pääse yöllä mahan kautta vaihtamaan kylkeä, joten selän kautta käännyttävä.
Synnytystapa-arviota ei ole mulle ainakaan koskaan tehty. Ekan yli 4kilosen jälkeen sanottiin, että hyvin tulee isompikin=) Synntysvalmennuskin on täälläpäin retuperällä, ei kai tarjota enää ollenkaan..voin olla väärässä.
Vaunut on meille vähän huuhaa hommaa. Tytöt on aina pärjänneet ihan vaan tollasilla kunnon rattailla, jossa on iso nukkumatila, ja lämpöpussi ylimääräisenä ollut talvivauvoilla. Ja vieläkin meidän Liisa pian 3v, vetelee mielellään uniaan niissä..toki alkaa olla jo aika iso niihin, joten nukkuu pylly pystyssä=) Nyt kuitenkin tälle viiimiselle vesselille tuli kaverilta niin hyvä tarjous aivan uuden verosista vaunuista, että pitäähän sekin onni kokeilla, kun satasella sai.
Äitiyspakkaus ei taida olla enää minun heiniä, tuntuu että ne potkarit ja gollegeasut on jääny molemmilta käyttämättä, ja peittoja ja pusseja onkin jo kaksin kappalein..ja pitää tunnustaa, että mä olen ostanu jo 10 bodya..on ollu niin hyvät alet.
 
möökö pisti silmään teidän pienen työnimi:murmeli...Meidän esikoinn on murmeli myös :D :heart: Mulle se nimi iski laitoksella sillä sekunnilla kun sain pojan rinnalle ja sillä nimellä tuo kulkee yhä :D

pixie mä tykkäsin siitä 2005 äitiyspakkauksesta :D Nyt olen vähän kahdenvaiheilla ehkä sittenkin otanko vaiko enkö,mut eiköhän se tuu otettua tälläkin kertaa, kaikki vaatteet pääsee meillä varmasti käyttöön, tuossa kotilattialla kun mönkii ni hyvin kelpaavat.

jaanalla kasvaa kyllä ihanasti kanssa massu!!! :heart:

Mulla on menny tää alku vissiin vähän niinkun ohi, miettikää nyt,osalla on jo rv17,ei oo puoleen väliin enää pitkä matka :eek: Vastahan se plussa tuli testiin..

yövessailua harrastan satunnaisesti, yleesä riippuu herääkö poika yöllä pyytämään peittoa,silloin on pakko lähtee,harvemmin ite herään. nukkuma-asennoista, mä nukun kyljelläni,mahdollisimman pitkälle mahan päälle kallistuneena. Ja monta kertaa yössä vaihtuu asento,oon kova pyörimään.

Huomenna ois neuvola B)

labello ja mytty 16+1
 
Mitähän kaikkee piti kommentoida... hmmm... No ainakn mahallaan nukkuminen on alkanut ahistaa.

Äitiyspakkaus Olen kallistumasa sille linjalle että en ota... Aiemmasta on lähes kaikki vielä tallella ja suuri osa vaatteista kokonaan käyttämättä. Minäkin tahdon vain sen kestovaipan :p Ja edelleen, mulle saa sit tarjota niitä kestovaippoja ja tietenkin sovitaan joku järkevä korvaus...

Synnyttämään lähdöstä Mulla lähti käyntiin vesien menolla, ja kuten joku muukin (en enää muista kuka), niin minäkin toivon että nyt lähtisi supistelulla. Tuo vesien menolla käynistyminen oli mulla ainakin niin raju, että olis kivempi että ne supistelut lähtee voimistuu silleen pikkuhiljaa eikä silleen että tunnissa on jo supparikivut huipussaan! No, mut ainaki tietää kun on synnytys käynnistyny :LOL:

Liikkeistä Nyt oon ihan varma että liikkeitä on nää muljuilut, ei voi pistää enää mitenkään mahan toiminnan piikkiin. Ja viime yönä oli sit ensimmäiset suonenvedotkin jalassa :( ei oo kivaa.

Mullekaan ei tehty sitä synnytystapa-arviota, mut kaveille tehtiin. Kait ne kattoo tapauskohtaisesti.

Ja synnytysvalmennukset alkoi vissiin joskus viikkojen 30 jälkeen, ellen nyt ihan väärin muista...

Aply rv 17 tasan!
 
ä-pakkaus en ota, mulla on tallessa kaikki vuoden 06 pakkauksesta ja miltei kaikkea käytettiin paljon.

vaunuista meillä on kaverilta ostetut vanhat Emmaljungan yhdistelmät. Ei ole heittoaisaa mutta kahvaa saa taitettua (mahduttu hisseihin, vaikka eivät ole pienimmästä päästä yhdistelmät) Kova koppa oli käytössä muistaakseni 6kk, oli musta hyvä talviaikaan se tuntui turvallisen tukevalta ja sinne sai hyvin lapsen topattua. Ratasosio on vielä käytössä kun lapsi on 2v. mutta ei hän siellä juuri viihdy eikä ole pariin kk:een enää nukkunutkaan rattaissa. Ulkona me kuljetaan valjaissa mikä on kuulkaas tosi kätevää!!

maksamakkaraa olen syönyt mutten ihan joka päivä että ei taida mennä pötköä viikossa. Luojan kiitos en muuttanut tapojani, jos se kerran on ihan sallittuakin :D

ON ei raportoitavaa paitsi että tänään ekaa kertaa mammahousut työssä jalassa (ja sen kyllä masusta huomasi, ah että oli hyvä olo!)

MinniG 17+0
 
Pakko oli sit juoda mustaa teetä just ennen nukkumaan menoa. Ei mitään toivoa saada unta. :headwall:

labello: Niinhän se menee, on erilaisia makuja. Moni vihaa näitä pliisun värisiä vaaleita äitiyspakkauksia joita on aina välillä niinku nyt. Mun mielestä on kaikista nätimpiä. :heart: Varsinkin se talvihaalari on mun mielestä nyt tosi nätti. Mutta meillä on jo samantyylisiä varmaan kolmet kaapissa yhden koon välein, joten eipä tarvita enempää.

MinniG: Juu, kyllä varmaan useimpiin hisseihin mahtuu millä vaan vaunuilla. Mun veli ja miehen sisko asuu samassa talossa, toinen neljännessä ja toinen viidennessä kerroksessa ja niiden luona vieraillaan viikoittain. Siellä on niin pieni hissi ja kapeat oven suut, että noi novat, jotka on tosi kapeet mahtuu just ja just sisään, ja pituus on niin nafti, että heittoaisan saa nostaa ihan pystyyn. Minä en mahdu ees siihen perään, vaan joudun änkeemään siihen sivuun suurinpiirtein puoliks vaunujen päälle et ovi menee kiinni... Ja mies joutuu käveleen. :headwall: Siihen taloon ei paljo tuplien kanssa mentäis...

Hmmm, valjaat olis muuten varmaan tosi kätevät. Toi esikoinen osaa ja jaksaa kävellä hyvin, mut kaupungilla en vaan uskalla sen antaa mennä ite kun on niin kova liikenne. Ja arvaamaton lapsi. :D
 
pixie mä mietin just et on jo pari erää tullut varmaan meidänkin jälkeen palstalle...
miksi täällä siis yhä tuo pahaolo vaivana.. pois se tästä ketjusta.. |O

kestovaipoista multa jää varmasti käyttämättä, tää vauvailu on niin uusi juttu, että jotenkin ajattelin et voi olla että joskus jos toinen tulee ja muut asiat jo tutumpia niin sitten voisi tuota kestoilua kokeilla, sehän on tosi hyvä juttu, mut mut, ei tunnu mun jutulta vielä kuitenkaan, eli oliko pakkauksessa kaksi kestovaippaa vai miten, no anyway ne kyllä saa joku jos haluaa... mä olen Lahdesta että näin... =)

huonosti nukutun yön jälkeen, pirteänä töihin, hah..

mahoista piti vielä sanoa että ihania mahoja teillä jo, täällä alkaa myöskin olla jo kunnon pallo kasassa, mahaa kyllä ollut jo entisestään, nyt se vaan näyttää jo vaavimahalta... ihanaaaaaa.... :heart:
 
Vitsi kun oon ruvennut heräämään aikaisin. Yleensä siinä viiden kieppeillä täytyy nousta vessaan ja sitten en enää saa unta. Kyllä väsyttää nytkin... |O

Ä-pakkaus löytyy kotoa vuosimallia 2001. Siinä oli se ankka (vai hanhi) makuupussi ja 80 cm haalari. Muistan kun silloin oli yleinen valitus äippien keskuudessa, kun haalari oli vakiosti sen 80 cm ja sellaisella pehmeällä haalarilla ei hirveästi tee enää mitään, kun lapsi on 80 cm ja liikkuu. Sit Kela vaihtoi pienempään haalariin, mutta eihän sekään kaikkia miellytä. :p Potkuhousut oli sellaisia kettukuosisia, muistan vieläkin kun keskustelupalstalla juteltiin, onko ne nyt nättejä vai ei. :D Jotkut asiat ei koskaan muutu. =)

Massu...housut menee jalkaan, mutta mahaa on sit tossa ylempänä. Ei ole enää hirveästi paitavalikoimaa ja eilen kun vetäisin päälle löysän tunikan, niin sekin jotenkin "liimautui" mahan päälle. Pakko varmaan kertoa kohta töissä, koska tämäkin alkaa stressata kun pitäis mahaa peitellä.

Jaha, nyt suihkuun ja viemään sitä 2001 haalarin käyttäjää kouluun! :heart:

Kössi 16+5
 
Glow
Hei taas :D
tästä on tullut päivittäinen rutiini. Tosi kiva käydä lukemassa muiden kuulumisia ja kirjotella omia.
Ihania masukuvia! Vois ehkä itsekin jo laitella...

Mulla alkaa iltapäivisin aina kamala päänsärky! Kai se on tämä istuminen koneen ääressä (töissä ) monta tuntia. Kestää iltaan asti. Löysin lidlistä viikonloppuna kylmägeeli pusseja. Uskomatonta, miten se auttoi päänsärkyyn eilen illalla! Kävin nukkumaan pussi otsalla. Nukuin tosi hyvin pitkästä aikaa ja heräsin pirteenä!
Mä kun en vieläkään ole mitään särkylääkettä suostunut ottamaan. Normaalistikin vältän niitä...

Löytyipä sitten laatikollinen esikoisen vanhoja vauvan vaatteita eilen!
Tallella oli ihana body+potkarit kokoa 56cm jotka oli esikoisella päällä sairaalasta kotiutuessa :heart:
Toivoinki et ne on tallella, saadaan ne nyt myös tulevalle siskolle/veikalle. On beiget/valkoiset. Oli miltei kuin uudet. Paljon oli sinistä superman ja nalle puh bodyä ym. Vaatteiden puolesta vois tulla poika :D
Harmi ettei se ä-pakkauksen makuupussi taida olla tallessa enää, se on ainut mitä mä nyt pakkauksesta kaipaisin. Kun meil on kova koppa vaunuissa, niin se pussi ois sinne aika hyvä...
Meneekin sit pari tulevaa vapaapäivää noita vaatteita pestessä :D eiks ne voi nyt jo pestä... eihän ne likasia oo, mut ku on ollu varastossa aika kauan...

Mun alko tekee mieli maksamakkaraatai maksalaatikkoa
kun niistä oli kirjoteltu. Mäkin luulin et ne on täysin kiellettyjä, ekassa raskaudessa en uskaltanut niitä syödä. Luin nyt että kyllä niitä saakin syödä, kohtuudella. Maksamakkaraa söinki tuossa taannoin, ai että se on joskus hyvää! Taidanpa syödä maksalaatikkoa ja puolukkahilloa tänään ruoaksi :p

On se aika nyt vierähtänyt tosiaan. Vasta plussattiin ja varovasti asiasta puhuttiin ja pelättiinkin... Nyt olllaan jo kaikki aika hyvässä vaiheessa, eikö? :)
Muutama viime viikko on menny tosi vauhdilla.
 
Nyt on taas neuvolassa käyty. Verenpaineet ja hemoglobiini oli kunnossa ja pikkuisen sydänäänet löytyi heti. :heart: Syke oli 148 ja kovasti sieltä potkujakin kuului, oikein kunnon tömähdyksiä että äippä melkein pelästyi :LOL: Niihin vatsatuntemuksiin ja kipuihin ei osannut sanoa mitään, eli kai mä niitä tässä vain seurailen ja jos alkaa tuntua pahemmalta, niin sitten lääkäriin yhteys. Ja ajattelin ottaa aika rauhallisesti, sillä liikkuminen tuntuu nuo kuitenkin laukaisevan...
Äitiyspakkauksesta sen verran, että ajattelin kyllä ottaa sen, kun on esikoisesta kyse ja meillä ei ole vielä mitään hankittuna. Hankintoja aletaan varmaan tekemään pikkuhiljaa tuon rakenneultran jälkeen. Jotenkin vielä tässä vaiheessa on niin epäuskoinen olo ja tuntuu ettei vielä uskalla mitään hankkiakaan.

Uskomattoman nopeasti tuo aika tosiaan on mennyt, kun meidän jälkeen on jo niin monta "erää". Alkaa olla onneksi meillä kaikilla kaikista herkin aika takana, joten nyt voidaan sitten nauttia täysillä tästä raskaudesta :heart: (voi kun vaan äklötys ja väsymys loppuisi!)

Mä alan nyt elää neuvolan viikkolaskenta-aikaa, koska pikkuinen on päivän edellä =)

Niisku ja aarre 15+4
 
Hellou!

Mulla huono olo ja huimaus vaan jatkuu :( itse olen nyt verenpainetta mittaillut kun kerran äidin luota kyseinen mittari löytyy ja alhaalla paineet vaan pysyvät, yläpaineet pyörivät siellä 97-109 ja alapaineet 55-60 En tiedä mitä tuolle voisi tehdä.

Nukkumis asento: Kyljellä olen nukkunut jo pitemmän aikaa, vatsalla tuntuu epämukavalta ja sellällä tulee pissahätä. Kuitenkin aina käännyn selälleni jossain vaiheessa ja sen takia sitten tulee käytyä vessassa 3-5 kertaa yössä...

Ä-pakkaus:Ajattelin ottaa pakkauksen. Väri mielyttää ja vaikkuttaa muutenkin kaikin puolin kätevältä ja hyödylliseltä, esikoista kun odotellaan.

Kestot: Kestovaippoja en ajatellut käyttää. Hyödyllisiä olisivat mutta en silti usko että tulen niitä ikinä käyttämään. Toki ajattelin kokeilla kun äippäpakkauksenkin mukana niitä pari tulee mutta kokoaikaiseen käyttöön niitä en ajatellut ottaa...

Kyllä se aika vaan rientää :) Massukin alkaa olemaan jo "iso" kun muuten olen aika hoikka niin huomaa kyllä jo selvästi :) Kuvankin voisin profiiliin laittaa kunhan vaan saisi aikaiseksi :)

Aamue ja Tyyppi 15+5
 
Neuvolakuulumisia:
RR 116/55
hemppa edelleen 140 :)
Painoa tullu 2kg200g
Pissaa en saanu tehtyä,ku torvi kävin just lähteissä kotona vessassa, huomena käyn sit uudestaan siellä pisulla. Kohdunpohjan korkutta ei sen kummemmin laskenut,mut sano et ois noin 2sormee navan alla ja hyvin kasvaa. Sydän pompotti ja potkia jysäytti pari kertaa siinä samalla. Liikkeistäkin laitto plussan :)
Ja rakenneultraan on aika 23.9 :heart: Terkka ihmetteli ku ei ollu tullu kutsua sinne vielä ja soitti,ni totesivat et se on hävinny postissa ilmeisesti,lähettäneet kauan sitten :eek: Kivakiva....mietin jo sitäkin et meillä menee naapurin kanssa postit usein sekasin ku on samat etunimet.........mut luulis tuon nyt laittavan meidän laatikkoon jos huomaa eikä roskiin..vaan aika tapaus tuo naapuri et never knows.. :kieh:
Seuraava neuvola aika ois sit viiden viikon päästä. Jotenkin harmittaa ku niitä on niin harvoin,mielellään kävis useemminkin :D
Ainiin ja se down riskisuhde on 1:52000

Näin.Hyvillä mielen :) Päänsärkyä veikkas niska-hartia perästä ja käski jumppaamaan.....*joojoo*

labello ja myttynen 16+2
 
Glow
Mä en vaan voi pysyä pois täältä :ashamed:

Ultrasta; mulle muuten varattiin, siis sai ajan seuraavaan silloin ekalla käynnillä (tai tokalla jos lasketaan se ihka ensimmäinen käynti rv8), ei oo siis tarvinu odotella jännityksellä että milloin se on/milloin tulee kutsu. Odottelen vaan sitä lokakuun 3.päivää!

Mua on supistellu tai jotain?? nyt koko aamupäivän :eek:
Vaikka istun tässä paikallani. Olen noussut vähän kävelemään ja hengitellyt syvään, ei auta. Tuntuu että maha pitäisi saada rennoksi :/
Eikai se ihmeen streptokokki ole syypää näihin nyt?
Ei kuitenkaan satu. Väillä vähän vihloo/nipistää. Voinee olla jotain "asiaan kuuluvaakin" näistä on niin vaikee tietää.
Lääkekuurinhan tohon streptoon on päällä ja loppumaisillaan...

Koska ne neuvolakäynnit tihenee?
joksus jossain siitä oli puhetta, en vaan muista enää yhtään et mitä ja missä.
 
Voi että mä oon puhki ja väsyttää! |O Oon touhottanut koko päivän, tein pullia, siivosin lasten vaatekaapin jne. Nyt särkee päätä ja ihan nuutunut olo. Toivottavasti ei iske flunssa! Muksuilla on flunssa.
Ihanasti masussa möyrii. :D
Voi ku tekis pienet nokoset hyvää! Mut ei pidä valittaa. Jos lähtis kohta vähäks aikaa ulos ni jos olokin kohenis.:)

Rv 15+2
 
moro!

mutzi81, sulla sama vauhti kun mulla eilen ja tänään, mä nyykähdän kohta kun hoppuilen ja tössötän ihan henki hieverissä kotijuttuja, ihan kun se elämä huomenna päättyisi :LOL: :kieh: Mutta ihan selkeesti jonkin sortin raskausvimma on, ja mä oon pirun kiukkuinen..Isä parka korvat punasena kuuntelee kun messuan ja kannat kapsaa kun kuikkuspäin marssin kuin Mannerheim.. :ashamed: Siis taas siis yksi plus piste tyttöraskaudelle.On kyllä fifti-sixsti tilanne, jotkut jutut käy poika oloon ja jotkut tyttö sellaiseen, joten odottelemme ultraa..

Siis viikot vierii, ihan hassulta oikeesti tuntuu että mennään jo näin pitkällä..Jaa toukokuisillakin jo oma pino?? apua..Alku ja loppu menee aina kuin jäitä sulatellen, odotusta sanan varsinaisessa merkityksessä.

Äitiyspakkauksesta; en tosiaan ota, vaatteita on niin että kolmosvauvat puettais, mutta jos tyttö, niin ei juuri vaatetta ole.Senkin vuoksi haluan tietää kumpi niin voi hankkia uusia tai pestä vanhat käyttöön.Rahalla en tiedä mitä ostaisi, ehkä uudet matkarattaat tai uuden tripptrapin syöttiksen, ei ole sen parempaa syöttistä kuin se!!

on; sinne ei kummempia, liikkeitä on ja supisteluita havaittu muttei murheeseen asti joten mikä on porskutaessa eteenpäin!

nyt täytyy mennä tein reippauksissani kaalipataa 10 LITRAA. Mies kysyikin että sitäkö jouluun asti sitten syödään..Mutta minkäs teet kaali oli halpaa ja tarmoa on..Ehkä pakkaseen osa joutaa..Pieru voi olla herkässä illalla, saas nähdä kummat voittaa möyryämisen vauva vai ilma suolissa...

sini 17+1
 
Mekin käytiin eilen neuvolassa. Kaikki kondiksessa, mitä nyt hemppa 106 ja paineet 106/64, eli ei ihme jos välillä väsyttää ja huimaa. Rautaa pitäisi syödä siis, mutta tulee maha niin sairaan kipeäksi, että kaivelin jo netistä kaikkia ruokia, mistä sitä saa jos vaikka niillä kokeilisi nyt hetken. Hyvä lista ruoka-aineista muuten löytyi osoitteesta www.rautainfo.fi jos jollain on samaa ongelmaa.

Äitiypakkaus otetaan ihan varmasti. Musta se on ihan mieletön etu, vaikka kaikki kuosit nyt ei omaa silmää miellyttäisikään. Ompahan sitten ainakin jotain perusvaatteita vauvalla ja lisää saa kaupasta sitten. Kestovaippoja ollaan ajateltu ostaa muutamat sillä ajatuksella, että käytettäisi niitä kotona ja sitten kertakäyttövaippoja kun lähdetään kaupungille tai kylään. Saa sitten nähdä mikä se totuus niiden kanssa tulee olemaan, helppo se on tässä jeesustella kun ei ole juuri mitään kokemusta minkäänlaisesta vaippailusta =)

Vauva liikkuu kovasti, parhaiten tunnen liikkeet kun istun. Koulussa tyyppi alkoi oikein riehumaan, ihan hassun tuntuista :D Selkä ei tosin tykännyt ekasta koulupäivästä, piti välillä nousta seisomaan kun istuminen tuntui niin kamalalta. Toivottavasti se jotenkin asettuisi siitä, sain neuvolasta onneksi lähetteen fysioterapiaan. Jos saisin jumpattua sen kuntoon niin hyvä olisi.

Sukupuoli pyritään rakenneultrassa myös kysymään, en sitten tiedä julkistetaanko tietoa. Jos sitä nyt siellä edes saadaan. Mies on sitä mieltä että ei kerrottaisi muille, ite kerron ihan mielelläni. Kuten kaiken muunkin aina ja heti :p

Rattoisaa (viikonlopunkin) odotusta,
KÖ 16+0
 
Tänään taas oli neuvola... HB 143 ja rr 122/75, eli kaikki vallan mainiosti.. Mitäs ne yleensä siitä pissasta tutkii? sekin oli siis puhdas. Mut hassua tässä on se että mulla taas oli pudonnu paino 300g, vaikka oon syöny kaikkee epäterveellistä ja olisin kuvitellu sen nousevan ehkä jopa liikaakin näihin viikkoihin nähden. Liekkö näillä viikoilla kovin tervettä painon putoaminen...No nyt on kuitenkin tsempattava ton ruoan kanssa.

Kerotkaa ihmiset mitä eroa on 3D ja 4D-ultralla??

äitiyspakkauksesta eli aion ottaa koska meillä ei kovin ole ketään läheistä jolta vaatteita saisin ja minusta sen sisältö on näin ekalle tulokkaalle hyvä. Ja minun makuuni, nättejä vaatteita...

Aaah, tämä tuleva äippä oottaa innolla BBtä alkavaksi, 24/7 jo hommattu :LOL: taidan olla vähän omituinen kun jännitän niin kovasti että ei meinaa pöksyissä pysyä...

Jospi ja papu 15+3
 
Ehtoota kaikille!

Siniraita: :LOL: Taitaa sielläkin olla samaa mieltymystä kaaliruokiin havaittavissa mitä täälläkin, noin tarmokkaasti en oo vielä kyllä intoutunut kokkailemaan... Täl hetkellä tuntuu että työpäivä uuvuttaa sen verran et iltaisin on aika tsippi, ei juurikaan jaksa sapuskoja väännellä.

Äippäpakkauksesta: Meinataan ottaa se ihan ehdottomasti koska sitä esikoista täs ootellaan niin mitään ei oo valmiina. Varmaan jokusen 50cm:sen potkarin ostan lisäksi. Henkkamaukassa on sitten söpösiä ja edullisia pikkuväen vaatteita! Sieltä aion sitte tulevaisuudessa vaatteita kyllä hankkia.. =)

(.): Täällä kaikki ihan ok, ei kummempia kuulumisia. Maha senkun kasvaa ja komistuu :)

Siitä BB:stä kans kun joku mainitsi niin täälläkin ootellaan aika kovasti :ashamed: Menee tää tylsä syksy jotenkin kivammin kun on jotain seurattavaa. Töissä sitten kommentoidaan työkamujen kanssa niiden töppäilyjä...

Viikonjatkoja!
T.Rosinante 17+2

 
Glow
Oijoijoi! Kouvolassa on nykyään mahdollista 4D ultra!! ihan uus juttu. Näin lehdessä mainoksen paikasta ja netistä varmistin, kyllä vaan! Viikon 18 jälkeen, ennen viikkoa 30 olikohan se noin.
Tässä kerrotaan siitä ultrasta kun Jospi taisi kysellä
http://www.amedi.fi/fi/4d-ultraaanitutkimukset_kouvolassa/

Hintaa en tiedä, oliskohan jossakin päin suomea maksanu 115e jollain? Soitan tonne heti huomenna jos en hintaa löydä netistä. Oli pakko tulla heti kerotmaan teille :D
Ois niin ihana päästä ultraan ja etenki tohon 4D ultraan ennen sitä KOKSin ultraa. En ollu ajatellukaan suuremmin tuota 4D ultraa. Tuttu kyllä kysyi että aionko mennä, vähän emmin kun luulin ettei Kouvolassa ensinnäkään ole, enkä muualle jaksaisi lähteä. Nyt kun täällä on ja luin siitä, niin mä haluun mennä! Eikä varmana mieskään pistä hanttiin.

lisäys, löysin googlettamalla helistin.fi keskustelusta "Neljättä ulottuvuuttahan ei ole olemassa joten siksi tuo varsinainen nimitys 4D on hiukan väärä. Nimitys tulee siitä, että tuossa 4D-ultrassa on yhdistetty tavallista 2D-ultraa, 3D-ultraa ja liikkuvaa kuvaa."
http://www.helistin.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=22201&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=aa6fa918393be7f3966c4857e6c62538

Tosi isoja hinta eroja noissa ultrissa on...
 
Täällä töissä..kotiin lähdössä.
Olo on pirtee, ja kotona odotellaan peti puuhiin...huoh..Onko muita joita peti puuhat ei voisi vähemmän kiinnostaa???
Mun kaveri sai viime yönä vauvan, kolmas tyttö tuli=) Edellinen oli painoltaan 4200g ja tämä vain 2600g, mahtaa olla vaikea käsitellä aluksi niin pientä nyyttiä. Ihanaa! Kohta meilläkin tytöt on semmoset omat nyytit kainalossa :heart:
Huomenna risahtaa neuvolan mukaan viikot rikki..eli alkaakin jo rv 18, että t'ää aika menee vauhilla. Mä jo suunnittelen et milloinkas sitä jäisi pois töistä..saikulle, sitä kun saa helposti :kieh: Varhennettu äippäloma alkaa vasta 2.12..enkä meinaa todellakaan sinne asti paahtaa. Varmaan yritän ton syys-ja lokakuun ja sit koti lepoon.
Mites muut? Onko suunnitelmia sillä seudulöla?

jaana
 

Yhteistyössä