Hei pitkästä aikaa! Ihan aluksi
kovasti onnea kaikille jotka on jo vauvat saaneet kainaloon!
Jospa sitä nyt näin loppua kohti sais vihdoin vähän aktivoiduttua täälläkin kun on saatu muutto ja remonttihommat aikalailla pakettiin. Tässä on ollu niin kauheesti kiirettä ja puuhaa että oon kyllä käynyt jutut lueskelemassa mutta en oo saanu mitään kirjoteltua. Jos sitä nyt sit rupeis keskittymään tähän odotukseen vihdoin ja rupeis pistämään paikkoja kuntoon pientä varten.
Muutettiin uudelle paikkakunnalle, tai siis mies on täältä kotoisin mutta mä en tunne juurikaan muita kun miehen sukulaisia. Omat vanhemmat ja läheiset jäi 300km päähän.. Ostettiin ensimmäinen oma asunto ja pistettiin yläkerran pinnat aika pitkälti uusiks. Listat enää puuttuu ja sit saa ruveta ihan kunnolla sisustamaan. Vaunutkin saatiin vihdoin viikonloppuna hankittua, päädyttiin nyt sit Emmaljungan duo edgeen ja on ne vaan hienot, kyllä niissä kelpaa matkustaa. Nyt puuttuu enää jotain pientä, kuten amme, peppurasva jne, mutta kyllä ne ehtii. Niin ja lipasto vauvan huoneeseen on vielä hankkimatta, en malttais millään odottaa et saan noi jo pestyt pienet vaatteet muovilaatikoista lipastoon asti!
Imetysliivejä tilasin parit netistä, aattelin kokeilla noita saumattomia mistä täällä on ollu aiemmin puhetta. Toivottavasti otin oikeeta kokoa, vaikea arvioida kun tähän mennessä tissit on pysyny aikalailla samankokoisina kuin ennen raskautta. Oon käyttänyt lähinnä Changen liivejä, joissa se kokomerkintä on niin erilainen ku monissa muissa merkeissä (mulla Changen liiveissä 65F vaikka noin muuten kuppikoko ehkä C?) et on jotenkin vaikea nyt miettiä et mikä olis sopiva.
Ristiäisistä on ollut myös puhetta, niiden eteen en oo kyllä tehnyt vielä yhtään mitään enkä ajatellut pitää edes mitään kiirettä asian kanssa. Sen verran oon ajatellut että haluaisin pitää ne täällä kotona jos vaan saadaan paikat sillai kuntoon että tänne mahtuu kunnolla. Tarkoituksena olis kutsua vaan meidän vanhemmat, isovanhemmat ja sisarukset mutta kyllä siitäkin jo aikamoinen porukka kertyy. Kastemekko on valmiina odottamassa, siinä on kastettu aikanaan jo mun mummu ja hänen veli, heidän molempien lapset, lapsenlapset ja sit jo tästä uudestakin sukupolvesta pari mun serkun lasta. Rusettia on kuulemma jouduttu pariin kertaan vaihtamaan kun on vähän reissussa päässyt rähjääntymään, erityisesti tuo vaaleanpunainen kun on paljon tyttöjä suvussa
Tänään olis sit edessä äitiyspoli-käynti synnytystapa-arvion merkeissä, tehdään täällä kaikille ensisynnyttäjille. Mitään merkkejä jotka viittais synnytyksen lähestymiseen ei oo ollu, ehkä valkovuoto muuttunut runsaammaksi ja limaisemmaksi kuin ennen mutta siinä se sit onkin. Vatsan kovettumisia on joo, mutta ei kyllä mitään kivuliasta. Mulla onkin sellanen tunne että tää raskaus tulee kestämään yli lasketun ajan (toivottavasti olisin väärässä!), minäkin oon syntyny aikanaan kolmisen viikkoa lasketun ajan jälkeen...
Hepa_ 37+2