HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

HURRRJASTI ONNEA VIIVIlle ja pikaista paranemista! :heart:

Hohhoijaa mikä yö.. Oon herränyt joka armaaeen kyljen kääntöön ja niitä on valehtelematta ollut jotain 50. Ehkä pikkasen kuitenkin liiotellen. Hyvää asentoa oli taas viime yönä niin vaikea löytää kun toisella kyljellä pistää kylkeen, niin että henki salpautuu ja toisella kyljellä irtoaa lonkka. Just ajattelin, kun kaikki toitottaa, että lepää ja nuku nyt, kun sitten ei enää saa nukkua öitään, kun toinen on sytynyt, niin saatan seuraavalle jotain tokaista. Ja se saattaa olla toi oma mies, jolla ei niitä nukkumisvaikeuksia tunnu olevan. :mad: |O Taidan olla pikkasen kateellinen... :LOL:

Tänään on tiedossa mukava päivä. Kavereita, jääkiekkoa, hyvää ruokaa (oikein ravintolassa kaiken lisäksi) ja ei ollenkaan kotitöitä. Mies on salaa varmaankin jännittänyt, että meneekö tää päivä "mönkään", jos pitää synnyttämään lähteä, mutta minkäänlaisia oireita ei siihen suuntaan ole, että mun tuurilla oon vielä maaliskuulla tän mahani kanssa. Toivottavasti en.

Taisin löytää syyn siihen mun keskiviikkoiseen kamalaan oloonkin. Se taisikin johtua siitä vadelmanlehtiteestä, koska eilen mulle tuli se huimaus takaisin, kun olin sitä kupillisen juonut. En sitten juonut enempää ja iltaan mennessä se meni ohitse. Oliko se tee sitten syynä, kuka tietää, mutta jää nyt ainakin multa kaapiin.

Nyt metsästämään aamupalaa, jääkaapissa on varmaankin vaan valo, kun kotiapulainen ei oo viitsinyt mennä kauppaan. :LOL:

Keisha 37+2
 
Viiville suuret onnittelut ja paranemisia!:flower:

Täällä 6 päivää sektioon, jee!

Onnea myös MrsR sektioajasta! Kiva kun sattui nyt parempi lääkäri:)

Vadelmanehtiteetä on mullakin ostettuna, Clipperin versio Citymarketista. En ole uskaltanut vain juoda, kun siinä on paria muutakin yrttiä, joiden ei kai pitäisi olla haitallisia. Olen vain aika skeptinen noiden suhteen, taitaa jäädä vadelmanlehtiteet odotuksen jälkeiselle ajalle. Onko jollain ollut tuota Clipperin teetä?

Pilkku_ ja pyllerö 39+2
 
Heips!
Onnea Viivi vauvasta!

Minäkin haluisin, Taikamyrsky, tietää mikä voi olla syynä, jos masukki on hiljainen! Ärsyttävää tuollainen "jätänpä nyt kertomatta". Mullahan tää masukki on ollut hiljainen aika lailla koko ajan ja varsinkin joulun jälkeen 3 viikkoa kyhjötellyt samassa asennossa, vaikka onkin toki liikuttelua tuntunut ja näkynyt. Sen jälkeen kun neukku totesi, että voi olla perätilassakin ja seuraavana päivänä oli (mun mielestä, kun hikka tuntuikin alhaalta) kääntynyt toiste päin, niin on ollut aktiivinen. Olisko jotenkin "irronnut" jostain??? Kun nyt on tuntunut muutamana päivänä paljon liikkeitä aiempaan verrattuna. Mene ja tiedä.

Lauwra. Noi Changen imetysliivit on kyllä kivan näköiset. Eikä todellakaan pahan hintaiset. Mulla on vanhoja imetysliivejä kolmet, jotka on nyt hyvän kokoisia, mutta luultavasti rinnankoko kasvaa tästä, joten täytyy vielä hankkia uusia. Ajattelin kylläkin hankkia sitten vasta, kun maito on noussut kunnolla ja imetys alkanut, jottei tule väärää kokoa. Noi kunnolliset ja hyväntuntuiset liivit on tosi tärkeät, kun niitä liivejä kummiskin pitää yötä päivää. Ja oon huomannut, että kolmet kun on, niin sitten pärjää.

Moiks taas ja hyviä vointeja ja hyviä synnytyksiä kaikille! :)
 
Onnea viiville pikkuisesta:heart: Synnytyskertomusta odotellen, kunhan vain olet toipunut! Hurja kyllä synnyttää keuhkokuumeessa! Ja Pinkille kiitos synnytyskertomuksesta:)

Pikaisia paranemisia kaikille ennen synnytystä!

Pilkku mä join puolisen pakettia tota ko. vadelmanlehtiteetä ennen kuin tajusin ees selvitellä niitten muitten yrttien vaikutusta. Oon siis aiemmin juonu ihan pelkistä vadelmanlehdistä haudutettua teetä ja olin ihan innoissani, kun lähikaupassa oli pussiteetä! No en sit uskaltanu juoda enempää, kun olikos se malva vai ruusu, mistä wikipediassa luki, että käynnistäis synnytyksen! Enkä sit enempää asiaa tutkinut. Tästä on siis varmaan 3 kk aikaa. Nyt oon kyllä aatellut, että kunhan toi tän hetken vattulehtipaketti loppuu, niin juon ne Clipperit pois. Saa nähdä nyt sitten.

Neuvolassa kävin eilen. Pissa puhdas, paineet matalat, turvotukset -, liikkeet ja sydänäänet ++. Mutta sf-mitta on ollut 3 viikkoa sama, 32 cm. Terkkari meinas, että vauva ois pää jo niin alhaalla kuin voi olla, mut mua alko huolettaa, et kasvaako pikkuinen yhtään. Onko muilla jäänyt jo tässä vaiheessa sf-mitta paikoilleen/pienentynyt? Mulla on maanantaina aika polille rd:n takia, niin eiköhän siellä vauvan kasvuakin katota taas. Pitänee se sairaalakassikin varmuudeksi pakata ja ottaa ihan mukaankin, jos vaikka siellä ilmenis jotain sellasta, et tarvii jäädä käynnistykseen.

Mulla oli muuten toinen muksu poikittain masussa viikolle 37 asti. Ja silloin mietin,että perätilan kyllä yrittäisin synnyttää alakautta, jos olisi siihen edellytykset. Poikittain olevaa ei tietenkään voi edes yrittää alateitse ja hän kääntyikin sitten ihan itse oikein päin. Tsemppiä teille kaikille perätilalaisille synnytyksiin, oli tapa sitten mikä tahansa! Mulla on ollut synnyttäneiden osastolla huonekaverina äiti, joka synnytti esikoisensa perätilassa alakautta. Kaikki oli mennyt silloin niin kuin pitikin, eikä siinä synnytyksessä ollut ollut mitään ihmeellistä.

Onneksi MrsR sulle jäi nyt parempi mieli käynnistä. Pitikin sulle sanoa, että eihän sitä ikinä tiedä kuka lekuri siellä polilla on vastassa! Mullaki oli ekalla käynnillä ihana erikoistuva (+ 2 kandia) ja tokalla käynnillä vähemmän ihana erikoistuva lääkäri. Tää toinen ei esim. tiennyt Vammalan sairaalan jutuista mitään ja muutenki tuntui vähän hätäiseltä ja epävarmalta. Saa nähdä kuka siellä on nyt maanantaina vastassa.

kiikkalainen 37+6 (viikko tästä eteenpäin esikoinen syntyi:))

Imetysliiveistä vielä, aiemmin oon ostanut Kappahlista kaarituellisia pitsi-imetysliivejä ja tykännyt niistä. Nyt en kyllä ole käynyt edes katsomassa, että onko heidän mallistossa niitä enää, mutta tarkoitus olisi!
 
Viimeksi muokattu:
onnea Viivi 76

Yritän taas skarpata tällä kirjoittelu puolella vaikka tämä on kyllä puhelimella varsin ärsyttävää..

imetysliivit itsellä ollut hieman vaikeaa ostaa niitä kun rinnoissa ei ole tapahtunut juurikaan mitään joten oikean koon määrittäminen hieman hankalaa..

nimiäiset/ristiäiset ei olla vielä minkäänlaisessa yhteisymmärryksessä koko nimestä joten taitaa jäädä ristiäisten suunnittelu synnytyksen jälkeen.

liitoskivut ja kaikki muut vaivat täältä löytyy huonosti nukkuva kanssa sisar juuri kaikkien mahdollisten vaivojen vuoksi. Joudun nykyään valvomaan ihan hirveen myöhään koska jos menen aikaisin niin sit herään valvomaan moneksi tunniksi keskellä yötä super pirteänä ja aamulla olen kiukkuinen kuin ampiainen (oikeastaan olen koko ajan kiukkuinen) voitte vaan kuvitella kuinka ärsyttävää on kun toinen nukkuu vaikka pommit räjähtelis ympärillä eikä herää mihinkään ja sit vielä kuorsaa!! Mä niin toivon että tämä oma ärtyneisyys loppuu pian.

(.) mä oon niin valmis synnyttämään mutta musta tuntuu ettei tä aio tulla yksiöstään edes laskettuna aikana. Tällä viikolla on lisäksi tullut vaivaksi se että maha on varsinkin öisin ihan kivi kova ja en meinaa millään löytää asentoa jossa ei olisi kamala kiristävä tunne...aargh taas vaan kaikki ärsyttää! Sori ku oon näin negatiivisessä mielentilassa mutta en voi sille mitään.

Parempia vointeja teille mameille, masuasukeille ja vauvoille :)

Annalinnea & murunen 38+2
 
Ensi viikolla saavat vauvansa siis ainakin J+ ja Pilkku_! Onpahan taas jännittämistä. Hurjasti tsemppiä kummallekin sektioon!

Täällä ei tapahdu mitään! Ei kerta kaikkiaan mitään. Mies lähtee taas huomenna yli viikoksi pois, joten toivottavasti ei nyt lähde ainakaan meikäläinen synnyttämään ensi viikon aikana. Muuten olo alkaa kyllä olla sellainen, että saisi tulla jo. Olen käynyt lueskelemassa tuota tammikuisten ketjua, niin se vähän pitää omat jalat maassa. Sielläkään kun ei ole kaikki vielä syntyneet, vaikka yliajalla on jo monikin. Itellä sentään vielä pari viikkoa laskettuun aikaan. (Mut tulis silti jo! :p)

Keltakukka JEI 38+0
 
Hei!
Pikasesti lukasin läpi, mitä täällä on tapahtunu.

Oilalle paljobn voimia suruun :hug:

Viiville hirmusesti onnea pienestä, mutta varmasti niin ihanasta pojasta! :heart:

Jotkut kyseli minun synnytyksestä:

Minähän kävin tosiaan sillon viimeviikon tiistaina siellä lääkärineuvolassa ja lääkäri totes sillon, että kaulaa oli n. sentti ja aika mehmee sekin, sormi meni ihan hyvin ja tunsi vauvan pään. Sanoi sillon, että synnytykseen ei ehkä mene enää kauaa ja ettei reissuun enää kannata lähtee.

Siitä inspiroituneena sitten siivoilin ja pesin pyykit siinä tiistain ja keskiviikon aikana, kun tuli vaan semmonen tunne, että jos en tee näitä hommia nyt, niin ne jää tekemättä ;)

Onneks ne tuli tehtyä, koska torstaiaamuna n. puolkolmen aikaan kävin vessassa ja kun palasin sieltä sänkyyn, niin jotain lorahti ehkä n. 2 dl ja en noussu heti kattomaan, että mitä se oli, kun aattelin sen olleen taas vaan sitä valkovuotoo. En kuitenkaan saanu nukuttua sen jälkeen ja kävin kohta uuelleen vessassa, jossa totesin, että siinä vuodossa oli myös hieman verta ja sillon tajusin, että se oli todellakin lapsivettä.

Kolmen jälkeen sitten herätin miehen ja sanoin, että pitää varmaan lähtee synnärille. Onneks sitä ei kuitenkaan tullu enempää, niin ei ollu mitään kiirettä. Mies sai siis heräillä ihan rauhassa ja lepäilin vielä iteki n. 4 tunnin yöunien jälkeen ihan mielellään ennen ylösnousua.

Lopulta sitte noustiin ja vejettiin aamupalat ja lähettiin ajelemaan puolviien maissa sairaalaan. Siellä tietenki synnytyssaliin tarkistettavaks ensimmäisenä. Sydänkäyrä vauvalla oli oikein hyvä ja kohdunsuun tilanne oli sillon sama, mikä se oli ollu neuvolassaki. Supistukset muuten alko epäsäännöllisinä sillon menomatkalla, vauva liikuskeli hyvin mahassa.

Siitäpä sitten odottajien osastolle oottelemaan alkaako synnytys käynnistyä itekseen vai tarviiko rueta käynnistämään sit 24 tunnin päästä vesien osittaisesta menosta. Siellä vietin sit sen päivän, mut en saanu nukuttua, kun supistukset oli senverran tuntuvia.

Mies meni minun osastolle pääsyn jälkeen kotiin käyttämään koiraa ulkona yms. ja palasi sairaalaan n. klo 15.30, jolloin mulla alko supistella 5 min. välein ja heti, kun mies oli tullu, niin supistukset voimistu ja oli pakko pyytää kipulääkettä, vahvempaa kun panadol ja burana. Käyrille piti siis rueta taas enneku pystyvät antamaan sitä vahvempaa lääkettä, kun oli sitte tarkotus lähtee miehen kans kahville kanttiiniin. Käyrillä kerkesin olla 10 min., kun mahassa poksahti ja vauva potkas oikein kunnolla, jonka jälkeen tuli loput lapsivedet. Siinä vaiheessa olin 3-4cm auki.

Sittenpä siitä siirryttiinki pyörätuolilla synnytyssaliin n. klo 16.20. Siinä hetki ihmeteltiin ja supistukset oli aikalailla tuntuvia! Aloin sit hengitellä ilokaasua ja sitten kätilö alko kysellä, oonko miettiny puudutuksia, että haluanko epiduraalin tai spinaalin ja vastasin, etten oo miettiny. Sitten tarkistettiin kohdunsuun tilannetta ja sehän olikin täysin auki ja sain kohdunsuunpuudutteen.

Sitten kokeilin erilaisia asentoja ja alko ponnistuttakin, niin sain välillä ponnistaa sen verran, että se helpotti. Sitten piti olla jonkun aikaa ponnistamatta ja lopulta mulle laitettiin oksitosiini-tippa tukemaan supistuksia. Klo 18.30 aloin sitten ponnistaa aktiivisesti ja hetken päästä vauvan sydänäänet meni aika matalalle, joten minun väliliha puudutettiin ja leikattiin (puudutuksesta ei kyllä tuntunu olevan siinä vaiheessa minkäänlaista hyötyä! se laikkaaminen sattu kyllä ihan eniten koko hommassa!! huusin vaan, että AI PERKELE!!). Klo 18.48 meille sitten syntyi reipas poika (sunnutyskertomuksen mukaan =)). Se tuntui uskomattomalle ja itku oli lähellä tulla, mutta sain piettyä sen kuitenki aisoissa.

Sain sitten pojan rinnalle lähes heti ja se oli kyllä taianomaista. Sitten synnytin jälkeiset ja kaikki oli hyvin. Seuraavana oli vuorossa välilihan puudutus ja ompelu, jonka viimeset tikit ihan tuohon ihon alle tuntu aikalailla ja vejin senajan ilokaasua.

Raskausviikkoja tuollon oli 37+5. Ilmeisesti näistä "pienistä" viikoista ja minun O-veriryhmästä johtuen poika oli ja on edelleen hieman keltanen eli bilirubiini-arvo oli koholla. Sen takia oltiin sairaalassa sitten yks ylimääränen yö ja päästiin kotiin vasta maanantaina.

Tostaiaamuna käytiin nyt tuossa oman paikkakunnan labrassa antamassa pojasta kontrolliverikoe, jossa ei ollu enää arvot kohonnu lisää, joten ei tarvii enää niitä seurailla. Torstaina kävi myös meijän terkkari ja poika oli saanu painoo jo 120g. Eli hyvältä näyttää.
 
Onnea Viiville pojasta! :flower:

ila, hyvä että olit liivit jo bongannutkin ;) Kukaan ei ole vastaillut sun kysymyksiin nänninäppylöistä :)D) ja oisin itsekin kaivannut tietoa samasta aiheesta! Mä en kyllä oo havaitsevinani maidon tihkumista, mutta ehkä se nimenomaan on sitä kuivunutta sitten..

Serafiina, joo Changen myyjäkin suositteli että 2 viikkoa lapsen syntymän jälkeen on hyvä tulla liivit ostamaan niin tulee oikean kokoiset :) Itsellänihän ei ole yhtiäkään ennestään (ylläri sinänsä esikoista odottavalle), joten ostan arpapelillä koon suuremmat jotkut halvat synnärille ja sitten käyn nuo hakemassa myöhemmin :)
 
On tää itsensä laittaminen aika tuskaista! Hiukset oon saanut kuivattua (siis saaneet olla ja kuivua ihan itsekseen jo viikkoja. Siltä ne on sitten kyllä näyttäneetkin :kieh:) mutta muuten oon vielä naama meikittä ja alusvaatteissa. Reilun puolen tunnin päästä pitäisi varmaankin olla jo lähtökunnossakin. Pakko vaan pitää lepotauko ettei kuukahda.

Niistä nännien näppylöistä Onko ne teillä siis oikein itse nännissä vai nännipihassa? Mulla on nimittäin nännipihoissa sellasia valkosia "näppyjä", mutta niitä on ollut jo ennen raskauttakin, lisääntyneet ovat kyllä nyt. Talinäppyjä ne ainakin mulla ovat, ja oon niitä joskus tuolta ihan ulkoreunalta puristellutkin, ei varmaan saisi. Nyt oon kyllä tissini jättänyt rauhaan ;)

Keltakukka sulla on nyt vielä kurjempi tilanne kuin mulla. Mä oon koko ajan jännittänyt, että tää lapsi syntyy juuri silloin, kun mies on reissun päällä ja vielä jossain pidemmällä, mutta nyt sain sen vihdoin hoitamaan työnsä niin, että on tässä lähiseudulla siihen asti, kun tyyppi on syntynyt. Saa nähdä kauanko mies saa sitten olla kotona syntymän jälkeen, kun alkaa noi talvilomat pian painaa päälle ja yksityisyrittäjän on pakko sitten mennä itsekin töihin, jos vaan siltä näyttää.

Kaipa tässä on pakko ryhdistäytyä ja alkaa paklaamaan naamaansa, jottei ihan kauhesti olisi myöhässä. Toisaalta voihan mä repästä sen "oon raskaana ja aika hidas + liikun kuin muumi-kortin taskusta, jos joku valittaa odottamisesta :LOL:

Lauantai illan jatkoja!

Keisha 37+2
 
liiveistä ootta keskustellu ja itekin niitä tukevampia sekä nätimpiä oon aatellu ostavani, jahka saan sen aikaseks. Nyt oon ollu niin saamaton, ettei oo tosikaan. :D

Mulla ei onneks oo muita kipuja kuin noi alaselän kipuilut, jotka johtunee siitä, että kaveri puskee pyllyä tehokkaasti alas ja se repii oikein kivasti. Hiukan näyttäis, et vatsa ei oo niin korkealla kuin aiemmin, mutta närästys vaivaa öisin - tai siis sellainen kummallinen korvennus kuin ois jotain tulista syönyt ja kuolaakin erittyy hervottoman paljon. Outoa. Mut sit aamusta pystyy jo nukkumaan ja saa laittaa tyynytkin normiasentoon. :)

Mutta kyllä sitä voi ihminen tuntea olonsa kömpelöksi ja hitaaksi. :LOL: ihan oikeasti olen sellainen lyllerö, ettei oo tosikaan. Onneks ei tarvi olla mikään maratoonari saatika voimistelija, mut silti kyl tuntuu, et tää lyllertäminen ja puuskuttaminen on huvittavuudessaan jo ärsyttävää. Ei tosin oo pitkästi enää, kun helpottaa. :)

Huomenna ois luvassa serkun esikoisen 7v synttärit... Tuntuu niin uskomattomalta, vastahan hän eilen syntyi. :O olin vielä ensimmäisten joukossa pientä katsomassa ja sylittelemässä, nyt tuo pieni nyytti on eskarilainen ja niin kovin sievä sekä fiksu. :heart:
Varmaan alan itkemään huomenna synttäreillä. :D

Jospa sitä taas saunaan menis ja vinkuis hieman jalkahierontaa - alkaa ihan pientä turvotusta havaita jaloissa ja sormukset oon joutunu jättää pois käytöstä, kun iltaa kohti sen verran tulee turvotusta sormiinkin, ettei tunnu kivalta pitää sormuksia. Aamulla ne mahtuu ja on jopa löysät, meinaavat tipahtaa. Hassua. :)

Illanjatkoja kaikille!

MrsR&MrR ja EePee 37+2
 
onnea Viivi pienestä pojasta <3

Tänne ei mitään uutta, poitsu myllää mahassa entiseen malliin vaikkei tilaa enää olekaan :/ tuntuu vaan melkosen ilkeeltä välillä noi kunnon monotukset tohon kylkiluihin. Mulla oli viimeks neuvolassa sf 35 cm 37+6 viikolla :D Maanantaina olis seuraava neuvola, terkka halus mut jo heti maanataina uudestaan kun oli viimeks verenpaine vähän koholla. Pissa oli puhdas eikä oo turvotuksiia ni en ite oo oikeen huolissaan. Ja siis en ees istunu paikallani ennen mittausta kun ehkä 1,5 minuuttia... yleensä on saanu sen edes 10 min istua. Hirveellä kiireellä viel porhalsin neuvolaan kun meille tuotiin öljyä just ku olin lähössä enkä sit viittiny sen öljyletkun yli peruutella.. ja olihan se säiliöautokin siinä jonku verran edessä... Noh, jos maanantaina olis sit ajoissa jo siellä ni olis paineetki paremmat :D.

Kaikki olis nyt vauvaa varten laitettu valmiiks, enää puuttuu se vauva. Ei kyllä varmaa viel parii viikkoon synny, ihan on sellai tunne... No eipä se mitään kun ei mulla edelleenkään oo mitää vaivoja. Terkka sanoikin että on melko harvinaista päästä näin helpolla koko raskaus. Ei siis vieläkää tartte öisin käydä vessassa, ei liitoskipuja eikä mitää selkäkipuja. Vaikka vauva on jo ihan alkhaalla ni ei tartte kävellä mitenkää erilailla, samallalailla pystyy tekee ku normaalistikin. Huomenna jatkan katon maalausta, ollaan maalaamassa panelikatot valkoseks ja niitä kattojahan riittää.. sit pitäis vielä pari huonetta maalata.. ens viikolla ajattelin sit tehä ne :D

Ristiäisistä on ollu juttua. Ei vielä mitää hajua missä ja koska. Pienet tulevat kuitenkin olemaan. Paikalle ei varmaan pyydetä kun isovanhemmat ja kummit, kuten tehtii esikoisenki kanssa. Nimestä ei mitään hajua... tytölle olis nimi ollu jo pitkään mutta ei pojalle. Sama oli ekaa odottaessa vaik sillonki olin satavarma et poika olis tulossa (meille ei siis ultrassa kerrottu). Miten voiki olla niin vaikeeta... mutta tiesän kyllä jo mihin kohtaan tämän uuden tulokkaan nimi ja syntymäaika tatuoidaan :D :D... josko sen nimenki keksii kunhan vauvan näkee..

nyt sohvan nurkkaan rötväämään!!
hyvää loppuviikonloppu mammat ja masut ja vauvat!! :)


hiippis ja muru 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
poks! viikolle 39!! :heart: viikon päästä ois laskettu aika. :heart:

Minä olenkin saanut tänään aikaiseksi! Täytyy vähän leijua sillä :D eli olen tekassut nakkikeiton, sitten siivottiin koko asunto ja tekaisin vielä pulliakin! Wau! Nyt tullut suihkusta ja kasvonaamio naamalla. Voih kun on rentouttava olo. :heart:

nännipihan valkoiset näpyt löytyy täältäkin. Ennen raskautta jo muutama ollut, jotka puristin pois aina välillä :whistle: mitä ne nyt sitten mahtaa olla?

Vauveli on liikuskellut tuttuun tapaan. Ei ole paljoa täälläkään tilaa mutta liikkuu ja sitten muljahtelee minuun pahemmin. Mutta on niin rakas kyllä. Ei jaksaisi odottaa enään että saisi syliin :heart:

Bettis ja rakas :heart:
 
täällä myös nyrkkeillään ahkerasti mikä tuntuu aika vängältä kun osumat tulee jonnekin tonne munasarjojen luokse. tai ainakin sattuu ihan samoihin kohtii kun mitä endoon liittyvät kivut... Ja sitä ei ainakaan nyt oo muualla näkyny isompia rypäksiä kuin munasarjoissa. Toki kiinnikkeitähän voi sitten taas olla muuallakin, jotka ei ultrassa näy...

ja taas tulee sekä nyrkkiä että monoa :/...
mulla on jo nyt ikävä tätä mahaa, niiiin paljon tästä tykkään :) vaikka en toisaalta malttais oottaa että pieni päättäis tulla maailmaan... ristiriitaista.. haluun molemmat :D
 
hiippis81 mäkin niin tiedän, että loppukesästä tulee nahkaan lisää mustetta ja se sisältää nimen, syntymäajan ja joko käden tai jalan jäljen - paikkakin jo selvillä. :D hitsi, kun on niin kuumeiluttanu uus tatska ettei oo tosikaan... Mut hyvää kannattaakin oottaa. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: hiippis81
Lasten isä kysyi eilen: "Ootko pullerompi kuin -piip- kanssa". "No olen". "Sitä hänkin on kattonu". Mutta jotta että otti päähän tuo kysymys. Toki lähtöpaino oli sen 5 kiloa isompi, kun en ollu saanu esikoisen kiloja pois, en kyllä ollut laihduttanutkaan, mutta silti mua ärsyttää hirveesti, jos sanotaan painosta. AAAAAARGH.
Onkos kellään muulla tällaisia ärsytyskyssäreitä tullut?
 
Onnea Viiville vauvasta!

Ja kiitos minävaalle synnytyskertomuksesta. Kun noita lukee alkaa omakin tuleva synnytys tuntumaan todellisemmalta. Jaiks.

Annalinnea mullaki on tuota että yöllä vatsa kivikova ja kiristää. Eikai se voi silti supparikaa olla, niin kauan kestää eikä silti satu, ahistaa vaan ja hankaloittaa kyljen kääntöä entisestään.

Vadelmanlehtitee, kohta paketin olen juonut Valioravinnon teetä, enkä ole mitää uutta huomannu itessäni.. Onkohan se Clippersin tee sama asia kuin tämäkin. Pussitee ois helpompaa, mut jos vadelma on vaa makuna.. Joku oli miettiny että käynnistäisi synnytyksen ne muut yrtit joukossa, tässä vaiheessa se olisi pian jo tervetullutta:D

Viime yö, ei yhtään vessareissua!!!

Halibut 36+1
 
MrsR mulla on jo kolme seuraavaa kuvaa selvillä, paitsi siitä nimestä nyt ei vielä tiedä :whistle: . Onneks on tuttu kuvantekijä, ei oo ihan samat hinnat kun jos menis vieraalle liikkeesee tekemään. Oon muutamassa liikkeessä nimittäin käyny kysymässä hintoja niin huhhuhh... Mä aattelin et jos tossa maalis-huhtikuussa sais sen kuvan otettua... =) tosin jos sovin äidinmaidonluovuttajaksi niin sitten pitää siirtää kuvan ottoa varmaan sinne syksylle... Muistelisin ettei silloin voi tatskoja tms ottaa.

valkoiset näpyt nännipihasta löytyy täältäkin. On ollu jo ennen raskautta, mutta raskausaikana tullut kyllä lisää. Joskus olen myös puristellu niitä ( ennen raskautta siis), mutta nyt oon jättäny rauhaan.

Nyt maalaushommiin, saa vähän valoisampaa tänne kämppään kun saa katot valkoiseks =)


hiippis ja muru 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
Viivi ja minä vaan: Onnea nyyteistä!! :flower: :) ja ihana lukea synnytyskertomuksia, niitä lisää ja äkkiä! ;)

Ja kiitos sille, joka vinkkas KappAhl:n rintsikoista, kävin eilen hakemassa kahdet imetysliivit yhteishintaan 9,95e! :D Ihan siis perusliivit, ilman kaaritukea, arkiliivit joita eniten tulee itsellä käytettyä imetysaikana.

Kivuista: täälläkin on helpottaneet oikeastaan lähes kaikki kivut. Yöllä asennonvaihto vielä on aika ähinää, mutta muuten aika ok olo. Paitsi että kävelen kuin ankka, ei voi mitään... :D

Ristiäiset järkätään meillä kotona, kuten edellisetkin, tosin ajankohtaa ei olla vielä päätetty. Esikoinen kastettiin pahimpien masukipujen aikaan ja koko päivä oli yhtä pikkumiehen huutoa.. Että jos nyt odotettaisiin ne ensin alta pois :) Nimeäkään ei olla vielä lyöty lukkoon... Kummeja tulee kuitenkin 5 ja juhliin tulee omat perheet, vanhemmat ja isovanhemmat vielä miehen puolelta kun omia ei enää ole elossa. Tupa on täynnä, mutta eiköhän me mahduta. Itse tein viimeksi anopin kanssa tarjoilut, pitänee tehdä nyt sama homma niin säästää pitkän pennin :)

(.) ei supistele, eikä tunnu muutenkaan yhtään siltä että synnytys lähestyisi. Iski kamala lentsu, nyt jo 6. päivä menossa ja tänään haen ab-kuurin kun aika selkeä poskiontelotulehdus. Jospa se sillä lähtis. Ärsyttää kun nyt antais kivut nukkua yöt paremmin, niin pää täynnä räkää joten nuku siinä sitten... :kieh:

Ja nyt nauttimaan esikon päikyn ajaksi omasta levosta.

cannes ja piskunen 37+2 (täysaikaisia ollaan!!! :D)
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Sunnuntaita!

Viiville paljon onnea pienestä pojasta!!!:flower:

Täällä katkonaisesti nukuttu yö takana, mutta heräsin lopulta 11.30, eli onneksi sitä unta sitten kokonaisuudessaan piisasi ihan hyvin. Tänään ohjelmassa pinniksen kokoaminen ja sairaalakassin pakkaaminen. Menkkakivut olleet taas aikalaisia viime iltoina, kuka tietää jos jostain jo tapahtuu pikkuhiljaa...

Valkoisia näppyjä ei näy täällä yhtään nännipihoissa, eivätkä rinnat ole muutenkaan yhtään erilaiset kuin ennen raskautta. Arvelen, että jätän imetysliivien ostamisen lapsen syntymän jälkeen, kun kokoa vaikea arvioida etukäteen, oletuksena on että vähän varmaan pullistuvat maidosta...

Kysymys isän isyysvapaan alkamisajankohdasta: jos isä on jäämässä isyysvapaalle lapsen synnyttyä, aloittaako hän teidän huusholleissa vapaan heti lapsen syntymästä suoraan? Itse olen vähän pihalla tän kanssa, kun päätettiin, että mies pitää alkuun vaan viikon ja loput kaksi viikkoa myöhemmin, tod näk kesällä. Nyt kysymys onkin se, että jos EI saada perhehuonetta ja isä voi olla sairaalassa vaan vierailuaikoina, ei oikein tunnu järkevältä että hän pitää lomaa silloin, vaan minusta olisi järkevämpi, että menisi synnytyksen jälkeen pariksi päiväksi takaisin töihin ja aloittaisi vapaan kun minä ja vauva kotiudutaan. Miten te meinaatte asian kanssa tehdä? Perhehuoneestahan ei ole mitään takeita ja tylsää, jos ollaan vauvan kanssa sairaalassa monta päivää ja miehen vapaa menee ikään kuin 'hukkaan'...

Joku kyseli SF-mitan pienenemisestä: täällä oli ainakin pienentynyt sentin ja oma painokin pudonnut puoli kiloa kahdessa viikossa neuvolakäyntien välillä. Eikö sf-mitan pieneneminen ole normaalia, jos vauva painuu alemmas masussa? Mulla oli viime maanantaina sf-mitta 31. Jotenkin olin kyllä toivonut, että paino vielä nousisi tässä viime viikoilla, saldo on kokonaisuudessaan nyt alle 7kg ja lähtökohtaisesti olen hoikka. Muistan myös lukeneeni, että äidin energiantarve kasvaa loppuraskautta kohden vähän, täällä ei mitään havaintoa, melkein voisi sanoa, että ruokahaluni on pienentynyt...argh. Viime yönä kun en saanut unta tulin ihan tieten tahtoen syömään alakertaan, pitää varmaan vaan syödä vaikkei olisi niin nälkäkään.

Oli mulla muitakin kysymyksiä, mutta nyt en muista. Onko teillä varastossa useampia unipusseja? Tuli mieleen, että menee varmaan helposti pukluun...

Ja vielä nukkumisesta: miksei pikkuvauvalle suositella kunnon peittoa, vaan vaan huopaa? Jossain liikeessaä sanottiin, että vauvoille ei myydä peittoja vaan pelkkiä huopia turvalisuussyistä?

Tuulis ja rakas 37+1 (myöhästynyt poks!)
 

Yhteistyössä