HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

Plaah, olipahan taas yö. Minimissään tunnin välein piti nousta ja joka kerta kipittää kiltisti vessan puolelle vaikken edes juonut päivän aikana mitenkään isoa määrää. Onneksi on suhteellisen löydä ja tyhjänpäiväinen päiväohjelma tänään, voi hyvällä omalla tunnolla nukkua paritkin päiväunet jos tarve vaatii :)

Eilen oli neuvola, tuntuipahan taas turhalta juosta sinne 20min pikavisiitin takia. Pissanäyte puhdas kuten ennenkin, paineet sallituissa lukemissa eikä painonnousussa mitään huikeaa muutosta. Sykkeetkin siinä 150 tuntumassa, joten kaikki ok :)
Kummallisen hanakasti tuo terkkari vaan sitä kotikäyntiä on tuputtamassa, vaikken todellakaan halua tänne kotiin ketään ulkopuolisia nurkkia nuuskimaan. Meillä neuvola on lyhen ajomatkan, alle 10min, päässä joten ei ole ongelmaa mennä sinne kun on autokin pihassa. Ja tarvittaessa on kyllä varaa ottaa taksikin noin lyhyelle välimatkalle, jopa sillä ruhtinaallisella äitiyspäivärahalla. Jollekkin toki kotikäynti sopii, mutta ei kaikille. Voiskohan toi arvon hoitohenkilökuntakin sen tajuta, että kun on kieltäydytty jo kerran niin voi sen jankuttamisen jättää pois. Osaan toki itse sanoa, jos mieli muuttuu esimerkiksi rankan synnytyksen ja mahdollisten repeämä/epparikipujen takia.
Onneksi terkkari ei tällä kertaa jaksanut panikoida mitään ylimääräisiä. Oliskohan se muistanut ottaa lääkkeensä tällä kertaa :LOL:

Voisikohan tämä pikkuneiti tulla jo ulos, alkaa olla hiukan tukalat oltavat. Liitokset huutaa hoosiannaa päivittäin ja tuntuu, että vatsanahka on repeämäisillään kun tuolla sullotaan itseään vatsanpeitteitä kohti kovin aktiivisesti. Alkaa kovasti tuntua siltä, että raskaanahan tässä ollaan. Olihan mulla toki pahoinvoinnit ja muut riesat alusta lähtien, mutta nyt alkaa olla jo ihan oikeesti TUKALAA. Kyljen kääntäminenkin saa tuntemaan itsensä ylensyöneeksi ryhävalaaksi. Pitää ilmeisesti ryhtyä vetämään ässiä hihasta (no joo, saunomista kyllä rakastan muutenkin, mutta siivoaminen on vähän niin ja näin :p ) ja harrastamaan kuntolenkkeilyä ja tulisia ruokia. Ja ehkä Ikeassa voisi käydä :whistle: Nyt olisi muutenkin hyvä hetki pienokaisen tulla, kun puoliso on kotona koko seuraavan viikon.

SYNNYTYSTAVASTA, mulle ei ole puhuttu vielä mitään. Muuta kuin että alakautta. Viimeksi A-oli rt ja B oli PT, joten täälläkin ollaan puoliks perätilalaisia :D
Mutta tosiausein kuulemma kaksosista B kiepsahtaa ympäri kun A on syntynyt, tai tulee sujuvasti pylly eellä kun toinen tehny tilaa.

(.)
Mulla on ollu tosi tukala olo aamun. En tiedä, supistaako? Selkää polttaa, maha nyt on aina pinkeänä kun tuntuu et se on vaan kova möhkäle kokoajan eikä jousta mihinkään. No selän polttelut loppu kun nousin sängystä, et saatto olla vaan asennostakin kiinni (todennäköisesti)

POKS 36
Viikko täysiaikasuuteen, sitten saa alkaa tsemppaamaan masukeita ulos :) Ettei kovin paljoo pidemmälle menis, kun ovat hyvänkokosia ja vielä tuo toinen siellä istuskelee et jos se tuleeki peppueellä..

Nostan kyl hattua, yllättävän hyvin olen tän tuplaraskauden jaksanut, vielä sujuu siivous ja puiden kanto sisälle, ja on tuo kuopuskin pitäny vauhdissa. Paskemminkin vois olla :)

T:Neiti+Prinsessat 36+0 POKS

Voi pettymys:( Ei tämä meidän pyllerö nyt sitten tahdo tulla itse. Nyt alan olla siinä rajoilla, suostunko enää alakautta puskemaan. Olin etukäteen puhunut, että viikko 39 olisi se raja, ja sektio sovittiin 40+1. No, kaipa saan sen sektion, jos tämä yhtäkkiä päättäisi putkahtaa. Olisin halunnut synnyttää, mutta jos kokoarvio viikko sitten oli paikkansapitävä, niin nyt alkaa sen suhteen olla itselleni liian kriittistä. Virallinen raja on 4 kg, mutta oma henkilökohtainen on ollut 3,5 kiloa. Muutenkin nyt on kituviikko meneillään, yritän lohduttautua, että ensi perjantai on sitten jo SE päivä, jolloin tämä loppuu:)

Influenssarokote joulukuun alussa otettiin miehen kanssa molemmat. Kerran olen sen sairastanut 18-vuotiaana, ja oli kyllä ihan hirveä tauti. Aivan kamala, en todellakaan sellaista tahdo tälle keväälle, kun on tuo synnytys ja vauvan hoitaminenkin edessä. Sen taudin kourissa ei kummastakaan tulisi yhtään mitään.

Pilkku_ 39+1

Varoitus, nyt tulee omanapainen valitusta sisältävä kirjoitus. Mun viime yö meni ihan harakoille :( unta sain vasta joskus lähempänä yhtä ja ennen viittä heräsin ihan järkyttäviin lonkkakipuihin. Kävin vessassa ja sängystä ylös pääseminen oli ihan tuskaa. Häpyluu,nivuset, alaselkä ihan tulessa ja lonkat tuntui kuin niitä olisi revitty irti. Unta en enää säryissäni saanut ja toinen kissakin huomasi, että mamma on hereillä joten teki kaikkensa saadakseen huomiota. Ylösnoustessa alkaa todella inhottavat harkkasupparit ja makuulla menkkamaiset kivut :( mies lähti töihin ja itse tulin takasin sänkyyn, että jos vaikka pari tuntia sais nukuttua vielä. Panadolin otin äsken ja nyt odottelen et oisko siitä mitään apua, huoh. Oikea käsikin on niin jumalattoman kipeä, että sillä ei oikein tee mitään...ja kun ei noita kipeitä paikkoja ole tarpeeksi, niin iskin eilen varpaani senkin kulmaan, niin että rusahti. Nyt on kipeä musta varvas :mad:

Pahoitteluni vielä valituksista...katsotaan tulisiko myöhemmin vähän aurinkoisempaa tekstiä.

Bumble & masukki 35+5

Jaksamista täältäkin sekä huonounisille että muille vaivasille! Että halit vaan pikku yllätys ja bumble!:hug:

Ja neiti-81: oot kyllä tosi sissi - kaksosraskaus ja vielä kannat puut. Hattua nostan! Onko muuten puhuttu käynnistämisestä viikolla 37? Mun miehen sisko ja työkaveri saivat molemmat kaksoset ihan hiljattain (toiset syntyi marraskuussa ja toiset joulukuussa) ja molemmat raskaudet "lopetettiin" viikolla 37. Toisia yriteltiin käynnistää, mutta ei useaan päivään tapahtunut mitään ja siksi sitten leikattiin ja toiset taas leikattiin suunnitellusti. Mutta siis niille oli sanottu että kaksosraskauksien ei anneta nykyisin mennä kovin pitkälle...

Aamukahvit tässä samalla hörpitty... millehän alkais... jos vaikka silittelis tuota vauvanvaatekasaa pienemmäksi...

Mukavaa päivää! Toivottelee Oila (jonka supistukset onneksi - koputtaa puuta - näyttää toistaiseksi loppuneen)

• Tykkää
Reactions: pikku yllätys
J Onko muuten puhuttu käynnistämisestä viikolla 37? Mun miehen sisko ja työkaveri saivat molemmat kaksoset ihan hiljattain (toiset syntyi marraskuussa ja toiset joulukuussa) ja molemmat raskaudet "lopetettiin" viikolla 37.
Mulle ei oo viel puhuttu mistään mitään, siis synnytykseen liityen.. maanantaina olis porissa poliaika, en tiedä mitäs siellä meinaavat, mut tosi "tyhjänpäällä" oon ollu, siis käsitys on et annetaan mennä just niin pitkälle kuin menee. Mulla raskaudet aina menneet yliajalle, syntyneet "helposti" kuitenkin. vkolla 31 oli kohdunsuu nyt täysin epäkypsä :D (3cm, täysin kiinni ja kiinteä!) mikä on kuulemma aika harvinaista uudelleen synnyttäjälle ja tuplaraskaudessa siinä vaiheessa :D
Mutta siis, maanantaina kuulis taas ehkä mikä se tilanne on, onko mitään kypsymistä tapahtunut..
Olo alkaa olla aika "valmis" :D :D SF mitta oli vkolla 32 jo 35cm ja 34+ vkoilla oli noi ipanat jo 2,4kg ja 2,6kg ultran mukaan, kaksosiksi siis tosi hyväkokoiset :)

Hormonimigreeni,

Kiroan sen alimpaan *elv....., mistä se ees keksi tulla kun ei oo menkkojakaan... kaks päivää ihan pilalla jo, yöllä lääkettä että sais ees nukuttua kun tulee herättyä vessaankin kolmisen kertaa vähintään.. ei auta kunnolla omat lääkkeet, panadoli on ihan turha.. Ukolta herus ihan hirveesti myötätuntoa: "voi hitsi". ei se paljoo lotkauta jos mulla on joku paikka kipeenä, mutta annas olla kun ukko ite sairastaa.. ;D Siinä on maailmankirjat sekaisin... Eipä siinä mitään mutta kurjalle tuntuu, olla raskaana, huolehtia alle vuoden ikäisestä, vanhemmasta lapsesta, lämmittää taloa ja hoitaa kotityöt, ja olo on kaameaa pääkipua ja oksettamista...

Neiti-81:

Täällä määkin oon kans ihan normisti puita kannellu ja renkaita vaihdellu. Sulla on kumminki isompi masu varmaan tiellä, mutta miksipä ei jos vointi on hyvä, niin tekeminen kumminkaan ole pahasta ;)

Bumble:

Täällä on kanssa kaameet liitokset kipuineen, ei kerenny viimeraskaus kunnolla loppua kun olinkin taasen raskaana, nythän se on sitte vielä kamalampaa, lantio hölskyy kävellessä, lonkat pyörii kuopissa väljinä ja häpyliitos rusahtelee.. käännäppä sängyssä kylkeä tai istu 20 min sohvalla tms tuolissa ja nouse ylös.. aarhh...

No täällä vaan odotellaan ensviikkoa ja lepoa hermoille.. kyllä tää miltei kaks vuotta putkeen raskaana alkaa olla jo vähän väsyttävää vaikka tykkään silleen touhusta =)

kengu

No täällä vaan odotellaan ensviikkoa ja lepoa hermoille.. kyllä tää miltei kaks vuotta putkeen raskaana alkaa olla jo vähän väsyttävää vaikka tykkään silleen touhusta =)

kengu
Kuullostaa tutulta :D :D
Tuntuu oma naiseus vähän hävinneen kun on "putkeen" ollu tiineenä
Mut jos tän jälkeen sit nauttis siitä että lapset on tehty, on aika olla Äiti ja ehkä siinä samalla vähän karistaa kiloja ja saada se oma kroppa ja hehkeys pidemmän tauon jälkeen takaisin :)
Mä kaipaan kaikkia ihania alusasu-hepeneitä niin :heart: saa makkariinkin lisäpontta kun taas mahtuu johonkin muuhunkin kun jumpsuittiin ja mamma-kalsareihin:LOL: Must tuntuu et mieskin jo vähän odottelee sitä;)

• Tykkää
Reactions: Kengumamma
ila
Perätilasta ja synnytyksestä: Minusta tuntuu, ettei minulla ensisynnyttäjänä riitä rohkeus perätilasynnytyksen yrittämiseen. Tiedostan toki, että riskejä sektioonkin liittyy, mutta se taitaa olla silti valintani. Suunnittelin synnyttäväni suht koht luomuna (helppoahan se ensisynnyttäjänä on suunnitella, kun ei ole hajuakaan siitä, miltä se sitten oikeasti tuntuu :D ) ja normaalisti alateitse, eli onhan tuo mahdolliseen sektioon päätyminen tavallaan pettymys. Lapsen ja minun itseni parasta ajatellen tuo sektio on kuitenkin varmasti oikea vaihtoehto. En halua päätyä sellaiseen synnytykseen, että ensin kärsin alatiesynnytyksen repeämät ja kivut, ja sen jälkeen joudun vielä hätäsektioon, ja kokemaan sen aiheuttaman hitaan toipumisen. Ei tuplatuskia tänne kiitos.

Ja mitä ulkokäännökseen tulee, niin en tiedä onko se edes minun kohdallani mahdollista kun on supistusherkkä kohtu, istukka etuseinässä ja Rh- veri. Nähtävästi ulkokäännöksen onnistumisprosentit on aika pienet ensisynnyttäjillä. Ja vaikka se onnistuisikin, liittyy käännetyn vauvan synnyttämiseen enemmän riskejä, kuin itsestään kääntyneen. Neuvolalääkäri sanoi myös, että kääntämisen suurin riski on se, että kääntäminen saa aikaan synnytyksen käynnistymisen. Eli olen hyvin skeptinen tuon kääntelyn suhteen, enkä oikein tiedä miten reagoisin jos sitä vaihtoehtoa minulle tarjottaisiin.

Pidän kuitenkin peukkuja sille, että tuo ympäri vatsaa hyrräilevä lapsi tajuaa kääntyä ihan itse! Tyyppi on kuitenkin kuulemma rakenteeltaan siro ja liikkeissään hurjan aktiivinen, että ehkä se sieltä pyörähtää :)

Hurjan paljon meitä perätilaodottajia on täällä helmikuisissa, jos kerran ainoastaan 3-4% täysiaikaisista lapsista syntyy perätilassa!

Pilkku_, yritä ajatella positiivisesti, vaikka kyllähän se tietty harmittaa kun omat suunnitelmat menevät uusiksi. Viikon päästä sinulla on jo vauva kuitenkin sylissä ja pääsette aloittelemaan vauva-arkea :)

Jaksamisia Bumblelle ja kaikille kipuileville! Onneksi voi lohduttautua sillä, ettei kyse ole enää kuin muutamista viikoista, ehkä jopa päivistä :)

Miehen osallistumisesta: Mun mies on ollut koko raskauden ajan ihan mahtava! Ei olla tapeltu ollenkaan, vaikka olenkin ollut välillä kiukkuinen ja väsynyt ja hankala :D Myös alkuraskauden itkuvollotuspäivinä mies on ollut tosi ymmärtäväinen ja tarjoutunut hakemaan esim. suklaata, jos se helpottaisi oloa :') Nyt loppuraskaudesta mies on melkein jopa ylihuolehtivainen sen suhteen, etten rasita itseäni liikaa, enkä esim. kaadu enää uudestaan jäällä. Se on myös alkanut lukemaan jotain tuleville isille tarkoitettua kirjaa. Eli kai se aika tosissaan tämän ottaa :) Hyvä miesvalinta <3

Vaikken nyt olekaan ollut putkeen raskaana, niin täälläkin on eräs nainen joka kaipaa jo pitsialusasuja ja tiukkoja farkkuja. Niitä kauniita rintaliivejä taitaa tosin joutua odottelemaan vielä vajaan vuoden :D

ila 36+2
Tää lähtis nyt jalkahoitoon!

Viimeksi muokattu:
Neiti-81

Tää on oikeesti ihanaa olla raskaana, ei tosin tää raskaus, kun on ollu henkisesti raskasta, mutta tosiaan, ekaa kertaa vasta nyt ajattelin jokunen viikko takaperin että paljonkohan mulla on ostettuna H&m:n tilille, josko uskaltas tilaa "normaaleita" vaatteita ja tilaa ellokseltakin jotain mukavaa, ja vain itselle.. :LOL:

Oikeesti suihkussa aattelin että kauankohan menee kun saan oman kroppani takasin ja mitä kaikkea voin syödä ja laittaa ilman pelkoa mistään.. Maksalaatikko hmmmm... maksamakkara... namuja, suklaata, mahallaan, selällään nukkuminen, juoksu, omat vaatteet.... mitähän ihanaa vielä... aa joo korkokengät... ooohh ;) Ja ehkä tietty mitä oottanu että voi riehua lasten kanssa, en oo voinu ja uskaltanu kun oon vuotanu verja yms jne.. vetää pulkkaa ihan huolella perässä ja juosta. unelmia unelmia :p

Kellään ollu isoa sf-mittaa ja silti ihan normi vauva syntyessä? mietityttää vaan että onko se vaan sitä että niin nopee raskaana niin kohtu on venyny valmiiks? sillä mulla oli 34+2 36cm!

kengu

Kyllä se oma naiseus on hukassa itse kullakin. Mä kanssa odotan niin paljon sitä, että pääsee kunnolla, lähekkäin peuhaamaan ja olokin on toivon mukaan vähän naisellisempi. Saa pukea päälle jotain edes etäisesti seksikästä eikä näitä karmeen kokosia lumppuja. Mutta kaikki aikanaan!

Meillä oli eilen kylässä 3,5 kk ikäinen pikkuneiti äitinsä kanssa. Tämä oli se tapaus, kun syntyi ennen aikojaan. Alkaa olla jo ihan kunnon kokoinen vonkale, kun mittaa on jo 57 cm ja viitisen kiloa :) Rauhallinen ja iloinen muksu. On myös hauska katsoa, miten kaverista on kasvanut äiti. Kyllä sä vähän näköjään ihmistä muuttaa.

Keltakukka 37+6

Niin tiedän mistä Kengu ja Neiti puhuu. Meillä on noi 3 ekaa kolmessa vuodessa tehty, et eipä siinä sitten muuta ollukaan kun raskaana tai imetti. Tähän väliin ehti melkein 4v.

On kyllä perätilavauvoja paljon, muutenkin ollaan kumma ketju. Alussahan oli paljon keskenmenoja, kaksosia on tosi monta ja nyt näitä pyllyräisiä :D

Tää lähtee nyt kauppaan ostaan viikonlopun herkut :) jos ne sais vielä ite syödäkkin ;)

Äiti maa& alli 38+6

• Tykkää
Reactions: Kengumamma
ila, Changelta löytyi ainakin yhdet mielestäni nätit imetysliivit :) Onhan nuo hintavat, mutta ajattelin, että täytyy ainakin yhdet kunnolliset ja nätit hankkia! :D

Florence - Imetys-liivit - Rintaliivit - Lingerie - Change Lingerie

En malta odottaa, että pääsisin treenaamaan raskauskilot pois ja pukeutumaan jälleen normaalisti! Ostin jo keväälle nahkaisen tavoitemekonkin :D Päivämäärää en ole vielä lyönyt lukkoon, että koska siihen pitäisi mahtua...

Neuvolassa tänään muuten mitattu sf-mitaksi jo 35cm (ja siis vasta rv35), alkaa riittää tämä mahan kasvu.......

lauwra & tyttö 35+3

:wave:

Hei, täällä huomattavasti pirteämpi bumble kuin aamulla :)
Tää on oikeasti niin ihana palsta kun voi rauhassa vähän valittaakkin ja saa sitten tsemppejä, kiitos kovasti :heart:

Täällä myös naiseus ja hehkeys on ollut vähän hukassa. Harmittaa kun kiloja kertyy eikä jaksa oikein panostaa ulkoäköön. Mulla on helmikuun 28.päivä 30-vuotis synttärit ja ehdotinkin miehelle, että voisi ostaa mulle lahjakortit kampaajalle, ripsienpidennyksiin ja jalkahoitoon :) olisi ihana jossain vaiheessa kevättä käydä noissa kaikissa. Ja tuo syysvuokon ehdottama painonpudotusryhmä ois ihana! Oisin niin mukana, kunhan vain synnytyksestä toipuisin!!!

Ja upeaa, että toiset jaksaa vielä vaikka mitä esim. kanniskella halkoja. Mulla supistelee niin herkästi ja paikatkin alkaneet jo pehmetä, että jää rehkimiset aika vähälle. Huomenna olisi haaveissa pitää kyllä siivouspäivä. Kunhan vain saisi hyvät yöunet.

Lähetän täältä haleja kaikille joilla on jotain kipuja, huolia tai muuten vain kaipaa tsemppejä :hug: ja kukkiakin saatte :flower:

Nyt annan perjantain kunniaksi mieliteoille periksi ja menen ottamaan sipsejä, dippiä ja Ainon lumoava lakritsi jäätelöä :p ja pitäähän sitä olla sit jotain pudotettavaa jos perustetaan laihisryhmä :D

Bumble & masukki (edelleen) 35+5 :heart:

• Tykkää
Reactions: Taikamaailma
ila
lauwra, olen juuri nuo kyseiset imetysliivit ostanut itselleni :D Oli ehdottomasti näteimmät mitä olen löytänyt. Niissä ei kuitenkaan ole toppauksia (yllätys), ja minun rintavarustus on semmoista enemmän pystyä kuin pyöreätä mallia, niin näytän hassusti 50-lukulaiselta tojottavine tisseineni :D Saas nähdä miten imetys muuttaa rintojen muotoa.

Ja koska nyt päästiin puheenaiheessa tisseihin, niin onko teille tullut nänneihin sellaisia valkoisia pieniä pisteitä ikäänkuin maitotiehyiden päälle? Onko se talia vai kuivunutta maitoa vai mitä? Jos se on talia, saako niitä puristaa pois vai onko sillä jokin suojaava tarkoitus?
Bongasin näitä pisteitä suihkussa, mutta päätin jättää niiden tutkimisen sikseen kun se tuntui aiheuttavan maidon vuotoa :D Ja kuumassa suihkussa tosiaan tulee selkeästi näkyville, normaalioloissa niitä ei juurikaan näy.

Olen hämmentynyt. Mun rinnat on saamassa täysin uuden käyttötarkoituksen enkä oikein ymmärrä sitä :D

J+
Liikkuminen ja selkä en juuri pysty liikkumaan, vasen jalka saattaa pettää alta, eikä siihen voi oikein luottaa. Välillä kävely sujuu, mutta tuottaa tuskaa ja välillä kävelen asunnossa niin että tuen itseäni joka askeleelta.
Kepit varmaan auttais tukemaan, mutta tällä hätää ei löydy...

Makuuasentoakaan ei oikein sovi löytää kun joka paikkaan särkee, säteilee ikävästi ristiselästä häntäluuhun. Kipulääkkeitä en ole ottanut, enkä ota. Sillä jos kipu häviäisi, mistä tietäisin silloin uskaltaako jalkaan nojata vai ei.

onko normaalia? selkäkipuja on toki ollut koko raskauden muttei tällaista. Omineen en juuri pääse sohvasta tai sängystä ylös.

Sektio on maanantaina, mutta tekisi mieli käydä sairaalassa ja vaatia sitä nyt, pentelen kivut. Ja oi kun on paljon tekemättä... :/

Pikaisesti puhelimella nyt tilannetta eli ke aamuna menin terveyskeskukseen näytille kun en pysynyt enää pystyssä ja siellä meni vedet. Suoraan keskussairaalaan ja kuumetta oli 39,7 crp 170 ja keuhkokuvissa todettiin keuhkokuume. Pelattiin aikaa että pystyisin synnuttämään ja ettei lapsi olisi sairas joten tänään vasta syntyi sitten kaunis pieni poika 2820g ja 48cm. :) kirjoitan tarkemmin kun kotiudutaan mutta vielä on vahva lääkitys mulla ja äänikin katosi. Vauva voi mainiosti ja synnytys
meni hienosti! Voikaa hyvin!

:wave:

Onnea viivi76 ja poikanen:flower: pikaista paranemista molemmille :)

bokx bokx 36 ja lääkäri neuvola (.)
Kävinpä sielä lekuri neuvolassa, th oli eri kun yleensä ja sanoi että onpas sulla pieni maha! Olin että hyvää päivää vaan sinullekin! Heti tämmönen kommentti, heti tutki kortista että, jaa oletkin saanut ihan hyvän kokoisia edelliset, mistäs nyt tuntuu tuleeko samaa kokoa? No mistä mää nyt sen tiedän, hyvänen aika kun olen itsekin eri kokoa kun edellisessä odotuksissa.
Lääkäri oli rutkasti myöhässä ja näytti hoitavan hommaa kun liuku hinnalla, joten mietin että tuskin mäkään sielä viivyn. No hänpä sitten kyseli kyselemistään samalla kuin ultrasi että oliko nt-ultra normaali, oliko rakenne ultra normaali, miten ne liikkeet nyt on ja ja.. Olin että pitääkö mun nyt olla huolissaan ? "Raskaus on aina riski.." Vastaus, olin että joo tiedän. Vastausta en kuitenkaan saanut, pitääkö vai ei. Sitten hän sanoi että, "oli minullakin yksi raskauksista todella hiljainen. Synnytyksen jälkeen sekin sitten selvisi että miksi, mutta ei siitä sen enmpää." Olin taas että mitä?! :confused: Tuli semmoinen kuva että jotain on mutta mitä, mutta ei vastausta tullut. Todella kiva :( nyt saakin sitten laskea liikkeitä jos niitä ei tule niin "mene vaan sitten näytille.." No nyt ei ole perätilassa taisi kääntyä viime yönä. kaikki paikat kiinteät ja kiinni joka on ja hänestä erikoista kun on kuitenkin kolmas. ja vauva on ylhäällä pää oli toisella lonkalta, kuulemma todella ylhäällä. Mutta sf mitta on kuitenkin vaan keski käyrän tuntumassa. Koko arviota en saanut, epäili pieneksi, sekin semmoinen mutu juttu. Että semmosta saa olla huolesta soikeena nyt sitten vissiin koko loppu ajan :confused:

Sori, napaisuus mutta vähän hömistynyt, Taikamyrsky 36+

Onnea Viivi76 pojasta ja paranemisia sinne paljon! :heart:

Mäkin nyt nopeasti tällaisen omanapaisen laitan tulemaan, kun oon niin väsy, ettei oo tosikaan. :)

Polilla taas käytiin ja yllätyksekseni olikin eri lääkäri paikalla, joka paini ihan eri kategoriassa edellisen kanssa. Kieltäydyin käännöksestä ja siitä sitten keskusteltiin kauan, että miksi ja samoin sitten päätöksestäni elektiiviseen sektioon ja lääkäri sekä kätilö aistivat musta pelon perätilasynnytykseen, varmistivat toki, ettei ole kyseessä yleisesti synnytyspelko, johon sanoin, ettei se ole sitä vaan yksinkertaisesti en löydä itsestäni henkisesti rahkeita siihen perätilasynnytykseen. Niinpä siis sektioaika on varattuna, rv39+4 eli ma 11.2. Vauvan osalta perätilasynnytys kyllä lääkärin mielestä onnistuisi, kun painoarvio oli tänään rv37+1 2840g ja oli nuokkuryhti sekä pylly edellä. Siitä huolimatta pyysin sektion, mutta sain vielä mahdollisuuden miettiä asiaa. :) tänään siis jäi oikeasti hyvä mieli käynnistä, tietysti hölmöltä tuntuu se, jos vauva kääntyykin raivotarjontaan niin passittavat takaisin kotiin odottamaan, että synnytys käynnistyy itsestään - jos siis ainoa syy sektioon on perätila. Aika julmaa, jos joutuu ravaamaan tätä väliä vielä tuonkin jälkeen. Onneksi mulla on nyt sitten tilanne, ettei mun tarvi enää sokereita mittailla ennen vauvan syntymää, ellen itse halua seurata eikä siis enää painokontrolliakaan vauvan osalta. Sutjakka ja vikkelä tyyppi siellä ruudussa vilahti moneen otteeseen. :) käyrälle eivät meinanneet saada mitään, kun kaveri luikahti aina alta pois. :D

Nyt siis kohti sänkyä, isäntä siellä jo hirsiä vetelee.

Öitä mammat, masut ja jo maailmaan saapuneet ihanat helmet!

MrsR&MrR ja edelleen perätilainen EePee 37+1

Onnea viivi :heart:

Jos vaikka minä ilmottaisin vapaaehtoiseksi seuraavan tytön synnyttäjäksi? ;) kävis mulle!! Pitää ennen maanantaita synnyttää kun tuolla J+ on maanantaina sektio(?oliko nyt maanantai?) ja sieltä tulossa luultavasti poika. ;D

Tänne ei kyllä mitään uutta. Vauva on ja pysyy ilmeisesti masussa. Viikon päästä ois sitten huomenna laskettu aika. Hui!! Viikon päästä ollaan jo meidän kuussa. Ajatella :heart:

Eipä täällä muuta. Yritän saada vauvan ulos äkkiä että oisin seuraava tytön äiti hihih, epäilen kyllä ;D

Bettis ja rakas 38+6 :heart: huomenna poksutaan viikolle 39!! Tai siis minuutin päästä ;) :heart:

• Tykkää
Reactions: Keltakukka ja MrsR
Jep, saisi tämä meidänkin tyttö jo tulla ulos vanhempiansa tervehtimään :heart:
En selvästikään ole ainoa, jolle alkaa odotusaika jo riittämään. Ei mikään ihme, eipä tämä ihan niin herkkua ole kuin mitä äitiysoppaat antavat olettaa. Kukahan ne on oikein kirjoittanut, mahtoi olla muutama onnennappi olla nautittuna liikaa :D
Vai pelkääkö ne, ettei naiset uskalla enää saada lapsia jos kerrotaan kaikki odotusajan kääntöpuolet julkisesti :whistle:

Hirveä hedelmien himo taas, ei kai auta kuin lähteä keskellä yötä pilkkomishommiin. Sitten voiskin kokeilla unentuloa, vaikkei kyllä yhtään vielä väsytä. Tuli torkuttua koko päivä sohvan pohjalla, mitään en saanut aikaiseksi vaikka pitikin. Raskaus, mikä ihana tekosyy :p

Tämä turvotus on ihan kamalaa, nyt piti repiä sormuksetkin irti saippuan avulla ja takaisin en niitä kyllä uskalla enää laittaa. Onpa orpo olo ilman vihkisormusta :( Onneksi verenpaineet on ihan kunnossa ja pissanäytekin oli eilen vielä puhdas kun neuvolassa kävin, muuten alkaisi jo huolestuttamaan. Ja olo on muutekin "hieman" tukala jo. Pikkuhiljaa alkaa olla ikävä vanhaa vyötäröä ja vatsanympärystä, vaikken niihinkään ihan ollut täysin tyytyväinen. Oli ne silti paremmat kuin tämä tynnyri :D Saisi omat vaatteetkin takaisin käyttöön.

Hurjaa ajatella, että kohta ollaan jo helmikuussa. Mihin ihmeeseen tässä on liki 10kk hävinnyt elämästä? Vastahan tämä helmikuisten porukka alkoi kasautua, ja nyt on jo ekoilla onnellisilla kullanmurut sylissä.

Onnea Viivi76 :flower:

Yhteistyössä