Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol. 2

Katty, minä taas "puolustan" vauvahaaveeni täysin tietämättömyydelle. Kun en tosiaankaan tiedä mihin oon pääni pistämässä, niin mikäpä tässä kuumeillessa :LOL: Kyllä sitä joskus tulee mietittyä, että kun arvostan kovasti yhtenäisesti nukuttua yötä ja kunnon unia..niin mitähän sitä sitten kun pitää heräillä parin tunnin välein ja näin.

On se hyvä,että me ihmiset ollaan niin vauvakuumeisia, kun sehän on oikeastaan meidän pääasiallinen tehtävä täällä -lisääntyä siis. Se on vaan jännä, että nykykulttuurissa vauvakuumeisia pidetään kohta jo ihan omituisina!

Että tervetuloa vaan kaikille omituisten otusten kerhoon :heart:
 
Vauvakuume on kova täälläkin mut nyt joutuu taas odottamaan...

Kävin eilen lääkärissä siel klinikalla ja lääkäri sanoi että ovulaatio on tapahtunut mut testi ei ole sitä näyttänyt. Kyllä otti päähän:headwall: ja taas tultiin pilvistä alas ja kovaa :'( .
No, nyt sit odotellaan tätiä kylään ja sitten aloitetaan oviksen tikuttaminen. Kävinkin ostamassa sen clearbluen digitaalisen ovistestin, toivottavasti se ees toimii


Tervetuloa äitix2 ja Katty- mukaan kuumeilemaan.

Huomenna ja perjantaina sekä tietty viikonloppu olis vapaata et vois keskittyy vaik johonkin muuhunkin kuin kuumeiluun. Meillä on nimittäin syysloma lasten kanssa, mies on töissä eli ei mihinkään reissuun olla lähdössä.

Kirpakoita syys ilmoja kaikille!!!
 
Täälläkin vaan kuumeilu kovenee. Olin tuossa pari yötä töissä ja tuli luettua paljon synnytyskertomuksia. Ihan meinas silmät kostua kun mietti miltä se tuntui, kun vauva nostettiin ensimmäistä kertaa rinnalle. :heart:

Minä jo melkein kuvittelin että Metsätähtönen viittasi seksiä meidän elämän tehtäväksi. Ehkä miehet kuvittelevat asian olevan niin. :p
 
jenkkivaimo
Onpa tullu taas kauheesti tekstiä! Tervetuloa uudet kuumeilijat! :)

Meidän pikku-ukko on alkaut nukkua öitään paremmin, joten kuume nousee nousemistaan... Jos ei olis tota koulua, tai tarkemmin jos ei olis vielä työharjottelua ja opparia jäljellä, niin alettais varmaan yrittää heti. Vielä ei voi. Eikä tosiaan varmaan tärppäiskään kun edelleen imetän. Mäkin oon lukenut synnytyskertomuksia, oi voi... :D :heart:

Eniten silti edelleen kaipaan sitä raskausaikaa, niitä ihania pieniä liikkeitä. Ossi oli jo kohdussa rauhallinen eikä kauheasti mua pahoinpidellyt, joten ei oo huonoja muistoja siitä. Toki ne vikat viikot (meni 11 päivää yli) oli tosi ahdistavia kun tuntui että kroppa painaa tonnin eikä ollut mitään muuta tekemistä kuin odottaa.

Ja tossa se riiviö nyt konttailee ja kiipeilee ja kiljahtelee riemusta mennessään. :heart:
 
nyt pitäisi saada jostain jäitä hattuun ja äkkiä! istun kaiken liikenevän ajan koneella ja luen vauvaaiheisia juttuja ja blogeja yms... mulla on varmaan hormonit ihan sekasin. :LOL: pikkuneiti joka haluaisi ryömiä ja tutkia maailmaa joutuu vähänväliä äidin syliin pusuteltavaksi ja mies saa kuunnella päivittäin hyviä perusteluja miksi pikkukakkonen saisi tulla jo. varsinainen hormoonihirviö... MÄ EN JAKSA ODOTTAA ENÄÄ!
 
Tämä äiti kävi viikonloppuna riennoilla. Kyllä se asia vaan niin on, että ei tuo baarielämä oo enään mua varten. Väsyttämäänki alkoi heti alkuillasta. :whistle: Koti-ikäväki oli mahoton. Eli kehiin lisää vauvoja! Heti nyt. :p
 
Ite aattelin kattoa tuon jenkkivaimon mainitseman ohjelman tässä, tuossa toisessa ketjussa oli linkki sinne. Näin lomalta paluun kunniaksi, kun kerta koko loma-ajan unohdin ajatella vauvakuumeisesti :LOL:

Pitää muuten huomenna hakea satsi pillereitä, kun en reissussa muistanut. Nyt ei tunnu yhtään epämiellyttävältä hakea niitä.

Katty, täällä ihan sama. Minä/me ku lähdetään baariin, niin ollaan jo klo 00 hesburgerissa ja siitä taksijonoon :D Saa muuten näppärästi taksit tuohon aikaan!
 
meitsi heitti minipillerit kaapin nurkkaan ja jää odottelemaan luomumenkkoja. eli tärppi tulee jos on tullakseen ja varsinainen yritys alkaa sitten ensi vuoden puolella.

Raskauden todennäköisyys on kuitenkin aika pieni, kun imetänkin vielä ja seksielämä on väistämättä harventuntu tuon pikku natiaisen myötä. eli tuskin tässä tulosta saadaan ennen kuin käy ajoittamaan seksiä sinne ovikseen, mutta vahingon mahdollisuushan on nyt sitten olemassa. =) tervetullut vahinko!

nyt sitten alkaa armoton raskausoireiden bongailu joka kierron päätteksi... :p
 
Toivotaan, että Lelin kierrot tasaantuu. Mulla ois jäljellä tasan 6 pillerilaattaa viel =)

Minä muuten varmaan kans sekoaisin, jos jätettäis pillerit ja ois mahdollisuus raskautua koko ajan. Apuva! Olisin kuitenki heti ensimmäisenä ostelemassa niitä ovistestejä ja muuta B) Mulla on noihin ovistesteihin joku älytön hinku, kun en oo koksaan nähnytkään ku kuvassa ja vielä jotenki semmosta uutta ja jännää. Yrittäkää tasa ymmärtää :D
 
Lelille kovasti onnea. Toivotaan että vahinko tapahtuu! :D

Minä odottelen kovasti että ensvuosi koittaa ja mies näyttää vihreää valoa. Ärsyttää ihan hirviästi kun mulla ei oo sanavaltaa tämmösissä asioissa. Toisaalta taas ärsyttää se kun taidan huomaamattakin miestä painostaa lasten tekoon. Vaikkakin kyllä se tiesi mitä vastassa on kun minun kans alkaa seurustelemaan. :D

Kuitenkin takaraivossa jumputtaa se ihana järjenääni, jota en viitsisi edes kuunnella. Tulevaisuutta ajatellen minun pitäis miettiä nuita työhommiakin. Ettei aina tarvis olla pätkätyöläinen. Mutta siirrän nämä stressaavat ajatukset muille ja jatkan vauvan suunnittelua. :)
 
Tervetuloa salmiakkitassu -sitten ku siltä tuntuu.

Katty, meillä taas on että mies alkoi puhumaan että jossakin vaiheesa vois niitä lapsiakin ajatella. On meillä ollut alusta asti selvää, että niitä yritetään jne. Mutta mies alkoi sitten ensin baarissa (lue pikkukännissä) ensin kavereilleen möläyttelemään, että ois lapset tervetulleita jo Metsätähtiksen opintojenkin keskelle jne. Joten pikku hiljaa tuosta sitä sitten vähän puhuttiin jotain, tosin vasta puolen vuoden päästä ite otin asian esille. Mutta on kyläl mies tuota vauvakuumetta ylläpitänyt, vaikkei silleen varsinaisesti kuumeile miten me naiste kuumeillaan. Mutta huomaa, että biologinen kello raksuttaa miehilläkin. Tuo tilanne varmaan on sitten eri kun on jo se yksi lapsi tai useampi, jolloin voi olla että miehelle jo riittäiski =)

Tämä lähtee tästä kahville ja kouluhommia ois sitten. Näin muuten unta aivan ihanan värisistä lastenvaunuista, olivat mukamas Emmaljungat siinä unessa. Kyllä, pukin koko viime yön vaunuja =)
 
salmiakkitassu, mukaan vaan! =)

metsätähtönen: myönnetään, että tekisi munkin mieleni kokeilla noita ovistestejä. esikoinen tulla tupsahti niin puun takaa, ettei siinä päässyt edes kuumeilemaan. nyt sitten ilo irti tähän kuumeiluun! pelottaa vaan, että tulee stressi jos käyn kauheesti touhottamaan jonkun tikkujen kanssa. ehkä sitten keväällä jos ei meinaa tärpätä tai jos kierrot on epämääräisiä.

hah, se on jo vakavaa jos työntelet unissas lastenvaunuja. alitajunta laukkaa lapsen askelin. :LOL:

meillä ois uuden kämpän ettiminen edessä. hirveesti vie rahaa moinen operaatio, takuuvuokrat on pilvissä ja vaikeuksia aiheuttaa myös nuo meidän karvalapset, eli kissat. osa vuokranantajista luulee, että jos hakijalla on lemmikki, niin se automaattisesti tarkoittaa revittyjä ja raadeltuja seiniä ja lattioita... huoh. enemmän tuhoa saa taatusti aikaan tuo meidän lapsi, kuin laiskat kisunköllikkämme.

kuu(mei)lemisiin toverit! :wave:
 
Kaikille kolmannen vauvan haaveilijoille semmonen kysymys että miten olette suunnitelleet kaikki käytännön asiat esim. sopiiko kolmas turvaistuin auton takapenkille, miten huonejärjestelyt ym? Miehellä kiperiä kysymyksiä ja tarvisen näppäriä vastauksia. :LOL:

Meillä myös ollut "helppoa" lapsen saaminen joten ei ole kokemusta ovistesteistä. Seuraavan kans ois mukava tietää ovikset, ettei tarvitse aina tilaisuuden koittaessa olla yrittämässä. ;) Tämä elämä on niin hektistä muutenkin.

Salmiakkitassulle Tervetuloa! :wave:
 
Moikka!

Ilmottaudunpas minäkin tänne teidän kuumeilijoiden joukkoon. Olen teidän juttuja jo sillon tällön lukenut, mutta en ole aiemmin saanut ilmottauduttua ihan virallisesti juttelemaan. ;)

Mulla on alustavasti suunnitelma alottaan uuden yritys ens kesänä, niin esikolle ja pikkukakkoselle tulisi ikäeroa n. 2v. Vielä tuo on kyllä harkinnassa, sillä eikö 2 vuotiailla ole just uhma... B)

Miehelle en ole vielä kakkosen hommaamisesta puhunut. Meillä on vielä talon rakennus kesken niin annan hänen keskittyä ensin siihen projektiin. :)
 
Mukaan vaan salmiakkitassu ja tervetuloa Meep :wave:
Leli toivottavasti tärpää pian.
:heart:
Meillähän tuon esikosen kanssa täppäsi melkein heti kun jätin pillerit pois. Kesäkuun jälkeen ei syöty pillereitä ja syyskuun lopulla plussasin. Eikä mitää oviksia tikutettu, kun miehen kanssa päätettiin että lapsi on tervetullut jos on meille tullakseen. Ja tuskin sitten kun tätä kakkosta ruvetaan yrittämään niin sittenkään mitään oviksia tikutetaan. En jaksa stressata.
Mutta meillähän on viellä aikaa enenkun heitetään nuo pillerit nurkkaan. Ja tuskin tärppäisikään kun viellä imetän ja toisaalta taas lääkärin kehoituksesta odotetaan että esikoinen on vuoden enenkun toista yritetään.
En varmastikkaan ole kertonut... Esikoinen syntyi suunnitllulla sectiolla koska hän itsepäisesti oli koko raskauden perätilassa eikä suostunut kääntymään vaikka ulkokäännöstä yritettiin. Perätila synnytystä ei edes harkittu koska oli tulossa jalat edellä ja oli aikasta iso kokoinen.
Pinnasängystä kuuluu ähinää...
 
JEE, oon nyt onnesta piukeena ku sovittiin nyt miehen kans et jätetään ne pillerit nyt pois ja otetaan ny varovaisemmin tää loppuvuosi ja sitten ens vuoden puolella käydään tositoimiin :)
Josko sais sen kierronkin normalisoituun ja sit jopa tietäis missä kohtaa sitä kannattais useemmin sitä miestä vokotella ;)
Ompahan niitä pilsui ny tullu 10 vuotta syötyy..
 
jenkkivaimo
Meillä kans tuli tää poika ekasta kierrosta kun jätin pillerit pois, ei ehtiny tulla ollenkaan luomumenkkoja - eikä niitä oo tähänkään mennessä näkynyt. Ainut ehkäisykeino on keskeytetty yhdyntä, mutta se toimii liiankin hyvin. :( Teen testin kerran kuussa ihan vaan omaksi huvikseni ja siksikin että JOS nyt sattuis tärppää niin tietäis ainakin suunnilleen hedelmöityshetken. Kun ei tosiaan oo niitä menkkoja, joiden perusteella vois laskea...

Eli meilläkin ootellaan sinne tammikuulle vissiin kun sillon aattelin lopetella imetystä. Mun puolesta voitais sitä ennen kyllä jo jättää toi keskeytetty pois... Tänään tällanen surkuttelupäivä, haluaisin vaan niin kovasti olla raskaana. Se tunne, kun tietää kantavansa uutta elämää sisällään... Varsinkin siinä vaiheessa, kun se ei vielä näy ulospäin mutta liikkeet tuntuu jo. On niin kuin sellainen oma pieni, rakas salaisuus. :heart:
 
Täällä taas kuumeillaan ihan urakalla. Yövuorossa kun ei oo oikein muuta tekemistä, kun lukea nuita synnytyskertomuksia. :D Mies uhkasi jo pomolle soittaa että ottaa nettitunnukset pois multa etten sekoa ihan kokonaan.

Nooh, kohta alkaa jouluhässäkät niin ei ole enää niin paljoa aikaa ajatella koko vauvakuumetta. Sitte on jo uusvuosi ja VAUVA SAA TULLA jos tulee. :) Ihanaa. :heart:
 
Pikkiks, onnea matkaan :flower: Muistathan meille raportoida :heart:

Jenkkivaimo, minullekin kelpaisi tuollainen pieni salaisuus. Varmasti piristäisi päivää. Tietyllä varauksella toki..jos onkin sitten pahoinvoiva :D Olis jotenki kiva, kun on miehen kanssa jotain todella yhteistä omaa. Joten sitä odotellessa kiva kölliä sohvalla kahdestaankin :heart:

 
juu, ihan kun tästäkin ois hyötyä ollu tai nopeuttanu asiaa mut nakkasin pilsut samantien roskii. just kerkesin alottaa laatan ja kolme pilleriä takana. ehkä ois kannattanu syödä se laatta loppuu, mut ku ei malttanu :D
mulla oireilee vähä samalla tavalla ku Kattylla, kokoajan huomaa surffaavansa jossai vauva/synnytys/odotus-sivustolla. Kohta sitä varmaa huomaa kantavansa vauvanvaatteita kotii.. :)
 
Mullon ihan samanlaista tosiaan, niinku varmaan monella muullaki naisella..ainaki tällä foorumilla! Eli tulee selailtua eri paikoista kaikki vauvajuttuja ja oon jo miettinyt auto-asioita ja vaunuja (en ymmärrä vaunuista ja ne on musta jotenkin vaikea, että mitkä ois meille hyvät) ja kaikkea mahdollista! Nyt en oo hetkeen jaksanu niin paljon..kyllä se kuumeeseen auttaa, ku selailee..tai siis ylläpitää sitä :saint: Vaatteita en sentääs ole ostanut, seki varmaan johtuu siitä kun en ymmärrä niitä kokoja :D Mutta synnytysjuttuja en uskalla lukia. Luulen, että en halua lukea yhtään niitä. Vähä lehdistä oon paria lukenut, en sen kummemmin. N eoli ne vastasynnyttäneen äidin valokuvat niissä vihreissä pöksyissä jo pelkästään aika karmaiseva näky nuorelle naiselle, joka ei tosiaan ole koskaan vastaavaa nähnyt =) Joten en halua tietää kaikkea, mitä siellä voi tapahtua. Niin en sitten stressaa sitä. Muuten alan varmaan pelkäämään.

Minäki pelkään, että käy keväällä niin että kyllästyn pillereiden naposteluun ja heitän roskii =) Mies ku on sitä mieltä, että naimisiinmenon jälkeen passaa millon vaan. Tosin noissa mun pillereissä on onneksi se, ettei silleen varsinaisesti sekaisin mene, kun on nuo minit ja niitähän popsitaan koko ajan. Mutta jospa jaksais siihen huhtikuuhun, ois siinä sitten vähemmän sitä koulua ja paljon mielenkiintoisempia juttuja jäljellä. Mietin vaan, että kuinkahan kiva on jollekin luennolle aamulla raahautua kun on herännyt ehkäpä useammanki kerran yöllä..varsinkin jos aihe on kuiva ja nuiva, mutta pakollinen B) Toisaalta tuota ihan samaa voi miettiä sitten töidenkin kannalta..että parempi olla miettimättä.
 

Yhteistyössä