Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol. 2

Moikka kaikille!

Ihanaa, että on muitakin näköjään samanlaisia höpöjä kuin minä! :p
Mulla on tilanne sellainen, että 0len 25 vuotias ja vauvakuume nosti aika yllättäen päätään tämän vuoden puolella. Aina olen tiennyt, että lapsia haluan jossain vaiheessa, mutta olin aina ihmetellyt, että mikä se sellainen "kuume" on =) Noh, kunnes se sitten yltyi kesällä niin kovaksi, että päätin jättää pillerit hyvissä ajoin pois vakkei vauvaa ollutkaan tarkoitus alkaa vielä yrittämään. Söin 10 vuotta femodenejä ja luettuani täällä ja muilla palstoilla naisten kokemuksia, halusin minäkin jättää hormonaalisen ehkäisyn pois mahdollisimman aikaisin. Gynekologi tosin tyrmäsi tämän "urbaanin legendan" pillereiden poisjätöstä aikaisin ja tokaisi, ettei pillereitä ole mitään syytä jättää pois kuin vasta juuri ennen kuin alkaa oikeasti yrittämään vauvaa. Noh, en kuitenkaan ole aloittanut niitä uudestaan vaan kondomilla mennään, luomuna on kivempaa =)
Itseäni ärsyttää suunnattomasti se, että elämäntilanteeni estää vauvan yrittämisen aloittamisen; nimittäin työtilanteeni ei ole varmaa, odotan, että saisin vakitusen paikan nykyisestä työpaikastani. Muuten kaikki on kohdillaan, on oltu avokin kanssa yhdessä 10 vuotta ja hän on sanonut että vauva on tervetullut milloin vaan. :heart: Lisäksi olen pähkäillyt hääpulmaa eli häät ennen vai jälkeen mahdollisen vauvan? En tiedä jaksanko odottaa häitä kun ne on kuitenkin aikaisintaan vuonna 2011... :whistle: Mutta kuitenkin olisi kiva mennä naimisiin ennen....mitäs ootte mieltä? B)
Olen myös käynyt jo läpi mielessäni, kenelle kertoisin raskaudesta ja koska, miten sisustaisin lastenhuoneen yms. kaikkea maan ja taivaan väliltä :snotty:
 
Joo, mulla kans että vauvan yrittelystä en haluais puhua sen kummemmin. Mutta jos tärppää, niin sit oliskin että mihin asti sitä kannattaa odotella. Kun jotenkin tekisi mieli kertoa aika pian lähimmille, kun vaikke nois ehtiny edes kertoa..niin varmaan sitten keskenmenosta tulis mulla kyllä kerrottua, jos sellainen sattuis. Mutta sitten ite yrityksestä en tosiaan haluais kertoa, vasta sitten kun tärppi käy -ellei yrittely kestä todella pitkään. Mutta en tiiä, että millon kertois lähimmille..miehille tietysti heti ja tännekki varmasti heti :LOL: Mutta että muille..ehkä odottelisin ultraan ekaan, tai vähöän ennen sitä saattaisin jo kertoakki.

Ite tykkään tosta Vauva-lehdestä, kun siinä on aina ajankohtaista juttua suoraan mulle ja vielä se graafinen puoli on mielestäni virkistävä. Kaksplus on myös ihan kiva, mutta siinä on ehkä enemmän vähä vanhempien lasten näkökantista..ja kun ei ole yhtään lasta, niin semmosia juttuja ei oiken jaksa ees lukea. Joten just nämä artikkelit, missä puhutaan kun lapsi ei suostu syömään jotain tai jotaki tämmöstä..niin ne nyt vaan tuntuu ihan tajuttoman kaukaisilta :D Kun taas odotusjutut ja synnytys jne on sitä, mitä haluaa lukea..samoin ihan vauva-jutut. Sitten vaatejuttuja jne on ihan kiva kattoa, vaikka on isommille. On nimettäin niin törkeen nättejä ja hirveitä, ettei tuu tolkkua B)

Ite oon kans lukenut, että hedelmällisyys ois jopa parempi se seuraava kierto, kun pillerit jättää. Joten ite tähtään tähän B) Minkähänlainen seksipeto minustaki sit tulee, kun saa oikeen tekosyyllä ehdotella B)

Voihan sitä periaatteessa käydä maistraatissa vaikka vihkiytymässä ja pitää juhlat myöhemmin, jos siltä tuntuu. Ite oon vähän konservatiivinen tässä, mitä omalle kohdalle tulee, että haluan naimisiin ennen lapsia. Mutta meillä onkin häät kyllä tässä aika piakkoin. Toisaalta voi olla, että juhlat sitten jää..ja ainakin omasta mielestä just ne hääjuhlat on kiva järjestää. Toisaalta joillakin sitten jää koko häähomma =)

Ja tervetuloa, catmiau :flower:
 
Jep, mullakin on tosiaan toi sama, että miellään menisin naimisiin ennen vauvaa ja suunnittelisin rauhassa häitä. Ne on kuitenkin mulle ja varmaan monille muillekin naisille se tärkein päivä, jolloin saa olla prinsessa ja rakastan muuten juhlien järjestämistä. Pelkään, (ja olen kuullut että monilla muillakin on käynyt niin) että vauvan tulon jälkeen ajatukset ja tekemiset on niin pitkään vauvassa, ettei jaksa eikä ehdi enää järjestää häitä ja sitten häät helposti siirtyy ja siirtyy... :whistle:
 
Niinpä ja joillakinhan voi olla niin, että ne häät ovat vähän kuin lapsiakin varten..että kun sukunimiasiat jne. Mutta sitten joillakin miehillä voi se hääinnostus lopahtaa, jos laitetaankin lapsille suorilta hänen oma sukunimensä ennen häitä :LOL:

Mun mielestä tasa tuo vihkiytyminen on pitkälti juridinenkin sopimus, että jos toiselle käy huonosti, niin on turvattu sitten. Näin meillä siis ajatellaan. Mutta on kyllä kiva järjestää juhlatkin, vaikka toki ne stressaa hieman. Jotenki vana kiva kokoontua koko porukka :heart:
 
Tuo hääjuttu se vasta pulma onkin :) Täälläkin on oltu kihloissa jo vuosia, ja ollaan toisissa asioissa sen verran vanhanaikaisia että olisi kyllä mukava olla naimisissa ennen lasta. Aiottiin kuitenkin mennä naimisiin vain kerran elämässä, joten olisi tosiaan kiva saada ne "unelmahäät" joihin uppoaisikin sitten pitkä penni. Eli ei tietoa koska voitaisiin oikeasti ne häät pitää :(

Tuntuuko kenestäkään muusta että opiskelujen takia pitäisi ihan turhaan siirtää monia tärkeitä asioita eteenpäin? :/ Minä en oikein osaa ajatella meneväni naimisiin ja pitäväni julhia myöhemmin, vaikka se varmasti monelle sopii.

Voittaisi lotossa niin ei olisi sitten minkäänlaista ongelmaa :LOL:
 
Kyllä minusta joskus tuntuu, että opiskelua pidetään jossain jumalan asemassa. Vaikka sitähän se itseasiassa on, jos lähdetään miettimään omaa loppuelämää. Koulutus on pakko hankkia jossakin vaiheessa. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että nykyajan lapsettomuusongelmat ovat aika pitkälti siitä johtuvia, että ensisynnyttäjien ikä vaan koko ajan nousee=yritys koko ajan myöhästyy. On siis vähän hassua, että halutaan yhtä aikaa Suomeen lisää syntyvyyttä, mutta sitten kuitenkin kaikilla pitäis olla korkeakoulutus -sinne kaupan kassallekki. Mielestäni tuota opiskeluajan äitiyttä voisi tukea jotenkin, olisi vähän joustavampaa ja aika eipä tuo kovin rahallisesti autoisaa aikaa ole. Oon toisaalta sitä mieltä, että tukirahoja ei sais tunkea sinne ja tänne, koska sitten ne kuitenkin laitetaan ihan mihin sattuu..mutta ehkä tämä ios yks niistä harviosta, mistä oon ajatellut että se vois olla parempi. Edes vaikka silleen, että se raha tulisi suoraan sellaisenaan käteen..vai tuleeko se? Eikö tuossa mee samalla tavalla kuin opintotuessakin, että osaa ensin verotetaan ja sitten annetaan takas palautuksena? Minusta nuo vois heittää suoriltaan, koska siitä ois jo apua monelle. Ja varmaan tuo oppilaitoksen joustavuus ois semmonen projekti, että sitä vois hieman miettiä. Kun samalla alalla voi olla ihan erilaiset näkemykset koulutyöskentelystä, niinpä moni jättää jo tämänkin takia lapset tekemättä. Vaikka yleiessti ottaen opinnot joustavat toki enemmän kuin työelämä.

Meillä on sellaine nnäkemys, ettei ole järkeä heittää vaikkapa kymppitonnia häihin :D Onneks ollaan kummatkin samaa mieltä, sitten ois vaikeaa jos ei oltais. Meillä on vähä silleen ,että käytetään ennemmin se raha johonkin muuhun. Parannetaan vaikka omaa elämänlaatua tmv. Mutta tiedän paljon ihmisiä, jotka ovat valmiita maksamaan aika isojakin summia häistä, ja se sopii heidän tyylilleen hyvin. En kyllä ite tiedä millainen lasku meillä on tulossa, mutta ollaan kyllä onnistuttu löytämään edulliset kehutut pitopalvelut ja juhlapaikat. Ja vielä kuitenkin, että ovat hyvät. Taas ihan pihistelylinjalle en ite viittis lähtee, eli sille että ite tekis ruuat ja tiskais jne..ei onnistuis meillä. Oon kuullut, että jotkut sai tonnilla pidettyä häät (ruoka) ja sitä oon ihmetelly, että miten se onnistuu..siis kaikkine kuluineen. Mutta on sitten ollu varmaan paljon sukulaisia auttamassa. Meillä varmaan menee 3000-5000e, ei mitään käsitystä :D Voin kyllä lopuksi tehdä laskelman ja kertoa esn teillekin :saint:

 
jenkkivaimo
Häistä: Meidän piti alunperin kanssa mennä ensin naimisiin ja sitten vasta aloittaa yritys. Nooooh, mun biologinen kello ei antanu odottaa, joten annettiin vauvalle lupa tulla reilu vuosi ennen hääpäivää. Ja ekasta tärppäs (siitä ekasta pillerittömästä kierrosta). Ihan hyvä niin, koska jäi sit puoli vuotta palautua takaisin vanhoihin mittoihin (ja vähän allekin) sekä suunnitella. Tottahan se on, että prioriteetit muuttuu lapsen saannin jälkeen, enkä mäkään jaksanu hirveesti murehtia niitä häitä. Mikä ei välttämättä oo huonokaan asia, koska en jaksanu stressata kovin paljon. Häistä tuli meidän näköiset, rennot ja hauskat. Hankittiin vaan tarpeellinen ja silti meni noin kymppitonni. Onneks meidän vanhemmat oli maksumiehinä, maksettiin ite ehkä kolmisen tonnia. Alunperin budjetti oli noin 7 000 e mutta niin se vaan levisi käsiin, kun tuli kaikennäköstä pientä (plus että meillä oli tosi kallis juhlapaikka, mutta niin ne isot juhlapaikat Helsingissä tuppaa olemaan). Tosin saatiin me sitten monta tonnia lahjarahoina ja -kortteina takasinkin. :)

Vitamiineista: Mehän oltiin mun alkuraskaus Jenkeissä, ja sain siellä lääkäriltä hirveen läjän "pre-natal" vitamiineja, joita otin kun muistin. Talvella söin D-vitamiinilisää ja rautaa, kun neuvolasta kehotettiin ja Hb lähti laskuun (niin kuin melkein kaikilla odottavilla äideillä). Mun teki ihan tajuttomasti mieli appelsiinimehua ekat 2-3 kk - onneks oltiin Jenkeissä, josta saa ehkä maailman parasta appelsiinimehua. :p 100-prosenttisesta appelsiinimehustahan saa tosi paljon foolihappoa, ja lisäks söin niitä raskausajan vitamiineja (unohtelin kyllä usein, ja söin vaan alkuraskaudessa). Ihan terve lapsi sieltä tuli. :)

Nyt sipsiostoksille!
 
Meillä on vähän mietinnässä tuo hääjuttu myös. Ollaan menossa kesällä naimisiin, mutta haluaisin ehkä olla raskaana ennen naimisiinmenoa. Ihan siksi, ettei ihmiset sit rupeis odottamaan, vois tulla paineita tulla raskaaksi. Mies taas oli sitä mieltä että jos on raskaana jo, niin muut ajattelevat että sen takia vaan mentiin naimisiin. Miten niin? Mehän ollaan oltu kihloissa jo vuosia, joten ei se nyt siitä tulevasta vauvasta sitten tulisi. En ole nyt osannut päättää. Periaatteessa haluaisin aloitella tätä raskaaksi hankkiutumista jo, mutta ollaan lähdössä pidemmälle reissulle keväällä enkä haluaisi siellä olla raskaana. On tässä säätämistä. Eniten pelkään sitä, etten tulisikaan "tarpeeksi nopeasti" raskaaksi. Tai voihan olla ettei tule ollenkaan.
 
Jenkkivaimo, ihan totta että pitää ottaa huomioon KAUPUNKI missä häät pidetään. Joku Helsinki on ihan eri asia kuin vaikka joku peräkylän Tuppukylä :LOL: Vaikka voisi kuvitella, että kun on kilpailua, niin hinnatkin on alhaiset..mutta ei se välttämättä sitä tarkoita. Ja monet edulliset ovat todella pitkän jonotuksen takana, eli häitä kannattaa ruveta suunnitelemaan ajoissa. Ja itse katon, että se suunnittelu on sitäkin kun valitsee juhlapaikan ja varaa sen. Samoin pitopalvelu. Sen jälkeen loput asiat voikin unohtaa pitkäksi hetkeksi :LOL: Jotkut kuulemma varailevat paikkoja 1.5 vuotta etukäteen! Itse varasin hieman vajaa vuosi etukäteen ja sain ihan tuurilla tuon meidän pitopalvelun. LUulen, että näin lama-aikana tulee peruutuksia pitopalveluille ja juhlatiloille, joten tämän tähden sain nuo aika varmastikin .

Tottahan se on, että vanhat ihmiset ajattelevat, että naimisiin mennään vaan jos on pentu tulossa. Näin "nätisti" sanottuna. KOska näin on ennen vanhaan tehty aika paljoltikin, vaikka ei onneksi kaikki. Varisnkaan esimerkiksi meidän vanhemmista, tai ainakin mun, jotka ovat olleet nuoria hippiaikoina :LOL: Itekki pelkäsin jotenkin, että heti ihmiset ajattelevat että olen raskaana kun saavat hääilmoituksen. En tiedä mistä se johtuu, mutta jotenkin kun en halua että ihmiset ajattelevat, että naimisiin mennään pelkästään lasten tähden. Vaikka itseasiassa naimisiinmenohan juuri silloin on erittäin järkevää =) Joten mun mielestä tämä on ihan yks lysti, miten päin tekee..kunhan se itselle sopii. Ja jos lapsi on jo tulossa, mutta on ajatellut konservatiivisemmin, niin se on vaan väännettävä ajatus uudelle tasolle :LOL:

Ite en haluais raskaana olla häissä, kun haluaisin ehdottomasti punaviiniä ruuan kans. Onhan sitä alkoholitontakin, mutta taitaa maistua usein pahalle mehulle vaan.

Haluaisin vielä muistuttaa, että hääjuhlat on todellakin vain hääparin juhlat -ei muiden. Joten ihan sen oman mukaan mennään, jos jollekin ei kelpaa niin olkoot tulematta!

Pitäs melkeen tutkia, mitä noissa pre-natalin vitamiineissa on. Oon tämmönen utelias =)

Täällä on jo siivottu, kohta pitäis töissä käydä muutama tunti ja sitten oiski perjantai. Aattelin tässä, että pakko kyllä ostaa yks tommonen joulusiideri. Nehän on tunnetusti hirveän makuisia aina, mutta pitää sitä aina yks vuodessa juoda ja todeta, että hirveetä oli B) Samoin jostain syystä tekis mieli konvehteja ihan älyttömästi. Että liekö niitäki kohta pitää ostaa B) Kätevää nykyaikana, kun ei tartte lihoa vaan joulupyhinä, vaan voi etukäteen jo alottaa :LOL:
 
Kun esikoinen ilmoitteli tulostaan niin alettiin miettiä että oishan se ihana mennä naimisiin. Mulle ja miehelle se tarkoitti yhtenäïsempää perhettä, kun kaikille tuli sama sukunimi. Nuoria kun vielä oltiin niin ei tarvinnut enää kenenkään epäillä suhdettamme ja sen kestävyyttä. Esikoinen oli siis hääpäivänä vain 2,5kk. Ehdin jopa pudottaa vähän painoa ja mahduin hääpukuunikin. :D

Nuista Cerazette-pillereistä sen verran, että kun teillä kuulostaa olevan ihan hyviä kokemuksia nuista, niin taidan soittaa sinne neuvolaan. Mulla on niin hormoonit sekasin että en kohta kestä edes ite itteäni. :LOL: Yhtäkkiä puskee hien pintaan, kun tulee niin kuuma, on pinna kireellä ja menkat myöhässä yli viikon. Ja ei, en ole raskaana. Testiä en oo tehny, mutta raskauden mahdollisuutta ei ole. :)

En oo muistanu moneen päivää kuumeilla, kun työhommat on niin alkanu stressaamaan. Toivottavasti voitan illalla lotossa 6,9 milj. niin ei oo huolia, eikä stressiä, eikä työpaikkaakaan. Tai ehkä ressaantusin siitä että mihin laittasin kaikki ne miljoonat. Ostasin ainaki ison perheauton. :)
 
Katty, sen verran unohdin sanoa cerazettesta..että siinä ei ole kuin yhtä hormonia, ei estrogeeniä, joten se ei iho-ongelmiin esimerkiksi auta samalla tavalla. Itse luulin eka, että ne ovat syyllisiä iho-ongelmiini, joita tulin kun jouduin vaihtamaan yhdistelmästä migreenin tähden..mutta sitten huomasin, että siitä puuttuu se estrogeeni. Joten mulla on nuo alkanu rauhottumaan, mutta aika pitkään kesti. Varmaan se, kun eikös se oma estrogeenituotanto ole pienempi jos syö yhdistelmää? Jostain näin muistaakseni luin..että oisko ollu oma tuotanto alhaalla, niin ei iho oikein tykänny? Noh, kuitenkin. Ei siis vaikuta samalla tavalla iho-ongelmiin, jos niitä on.
 
Vitamiineista: Eikös pre-natal tarkoita vain "ennen syntymää"? Eli nimitys tarkoittaisi mitä vain raskausajan vitamiineja :) Itse asuin joskus vuoden jenkeissä, siellä on kyllä aika hassu ruokakulttuuri :) Lapsille lounaaksi vaaleaa leipää hillolla ja sitten vouhkataan ihmevitamiineista :LOL: Ihana paikkahan se oli, mutta oli kyllä hauska tuo ruokakulttuuri kun naapurin täti kovasti ihmetteli että kuinka me (silloin lapset) syödään lounaaksi perunaa ja lihakastiketta!

Häistä: Kaupunki vaikuttaa kyllä paljon. Onneksi meidän häät pidetään varmaan tuppukylässä vaikka itse isossa kaupungissa asutaankin ;) Minusta olisi niin mukavaa ettei vauva olisi ainakaan havaittavissa ennen häitä. Eivät sitten ajattelisi että oli "pakko" mennä naimisiin. Vaikka on noilla ollut jo aikaa tottua ajatukseen, me kun ollaan oltu kihloissa kauan B)

Täällä on oltu kipeänä :( Ensimmäinen pissatulehdus sitten lapsuusiän. Vähän outo tauti, ja antibiootit tekevät öklön olon. Kiva yrittää tässä sitten paahtaa koulutyötä valmiiksi pikkukuumeessa (max 37.4). Ja kaikista kivin oli kun soitin että tulenko päivystykseen, puhelimesta hoitaja tokaisi että tule vain mutta varaudu siihen että jos on kuumetta ja selkä kipeänä niin voit olla raskaana. Meni hieman pasmat sekaisin ja on vieläkin, vaikka tulehdushan se siis oli. Kuume nousi vasta illalla käynnin jälkeen ja selkäkipu on tullut tänään, mutta johtunevat siis siitä tulehduksesta kuitenkin. Että tällaista.. :$

Katty: Koitko häiden suunnittelemisen raskaana vaikeaksi? Tuollainenkin voisi olla hyvä vaihtoehto, kun lapsi on vielä aika pieni.
 
Harmaasusi, ai voi apua. En tosiaan yhtään aivojen kera miettinyt tuota asiaa, enkä kyllä muistanut googlettaakkaan. Tietysti siis. Jotenkin ajattelin vaan mielessäni jotain oikein tiettyä merkkiä :D Eikös Yhdysvalloissa isketä aamiaismuroihin just sitä foolihappoa, kun aika suuri osa raskauksista ei ole suunniteltuja? Onhan tuo ihan kätsyä =)

Tosiaan mullekkin tarjosivat tuota raskauden mahdollisuutta, kun oli se vatsa todella kipeä ja epäiltiin virtsatieinfektiota. Tietyllä tapaa huvitti, kun syön aina niin tarkasti ja kun en oo tähänkään mennessä pamahtanut paksuksi, niin jotenkin epäilen etten jatkossakaan B)

Minä täällä vaan rievun ja roikun kamalassa vauvakuumeessa, en ymmärrä oikeen mikä tässä nyt mättää :LOL: Kun olisi voinut kuvitella, että kesän jälkeen häipyy tää. Johtuu ihan selkeesti tosta kirkasvalolaitteesta ja lumesta! Näin se häätyy olla. Sitten jotenkin kun tajusin tossa katsellessani telkkaria, että oon ollut kamalassa vauvakuumeessa jo vuoden. Siis sellaisessa, että tekis mieli koko ajan nakata pilleripaketilla vaikka sitä vesilintua. Mitenköhän tämä vauvakuumeilu vaikuttaa mielenterveyteen? :D Voi toki olla positiivinenkin vaikutus, kun miettii kaikkea terveysseikkojakin. Ainakin fyysiseen terveyteen.

Meenkin tästä napsimaan vitamiinit, tuntuu niinku oisin sairastumassa. Mullahan on muuten koko ajan tuo 37.3 astetta, kiitos entisen homekämpän. Vähän ku koko ajan ois pikkulämmössä, että ei yhtään hyvä. Saa nähdä, millon lähtis laskuun. Se mun normaali on melkeen asteen alempana.

Onko muilla yritysten aikaistuttamista mielessä? Voi että näiden asioiden kans saa painia :saint:

Muoks. Ohops, mulla onkin kuumetta kun melkein 38. No ihmekkö onkin sellainen fiilis :kieh:
 
Heipsan pitkästä aikaa :wave:
Täällä on työharjottelut päällä niin energia tuntuu menevän siihen. Tosi kiva paikka niin on ajatukset positiivisina eikä oo ihan koko ajan tarvinnu kuumeilla. ;) Viime kierto oli sitten tosiaan ensimmäinen ilman hormonaalista ehkäisyä ja muutamia lipsumisia tuli kumiukon kanssa, mutta menkat kuitenkin tuli että ilmeisesti tuli riittävästi käytettyä. Tämä meneillään oleva kierto.... :ashamed: jos tästä selvitään vielä kun koira veräjästä niin huhhuh. Mieskin tosin sanoi että on lämmennyt vauva-ajatukselle koko ajan enemmän että ei se "vahinko" olisi niin hirveä asia. Olen koittanut seurata lämpöjä josko saisin oviksen metsästettyä, mutta nyt toi h1n1-rokote sekotti ne ihan täysin niin ei mitään toivoa olla kärryillä niistä. Elikkäs jännityksellä muutama viikko mennään. :whistle:

Vai meinaa Metsikselläkin olla aloituksen aikaistaminen mielessä? ;)
 
Harmaasusi, mulla oli niin ihana kaaso että auttoi todella paljon häiden suunnittelussa. Tokihan se oli raskasta suunnitella häät, varsinkin sillon kun vauva oli jo syntynyt ja viimeisiä juttuja hiottiin.

Täällä edelleen odotellaan menkkoja. Eli kp 37/28. Ei hyvä. Normaalisti ressaa se kun menkat alkaa ja nyt kun ne ei ala, se ressaa vielä enemmän. Ei oo naisen elämä helppoa. :)
Yritys saisi minun puolesta jo alkaa, mies vielä hitsaa.

Öitä! :wave:
 
jenkkivaimo
Joo siis tietenkin se pre-natal tarkoittaa ihan yleisesti raskausajan vitamiineja, niitä on miljoona eri merkkiä vaikka melko lailla samaa tavaraa. :)

Harmaasusi, Mä oon kanssa asunut ja tehnyt töitä Jenkeissä, ja ite oon kyllä sitä mieltä, että ruokailutavat riippuu tosi paljon perheestä. Tai ehkä mun miehen suku ja kaverit on sitten tosi harvinaisuuksia, kun niillä on kaikilla ihan terveelliset elintavat. :p Tosin tuli yks juttu mieleen, kun anoppi aina kutsuu meidän pojan iltapuuroa "dinneriksi" koska se on päivän viimeinen ateria, ja sit hokee että se kaurapuuro on aamupalaa eikä mitään dinneriksi kelpaavaa... Jos hän joskus tajuais, että Ossin dinneri syödään klo 16 ja iltapuuro klo 19 on vaan viimeinen tankkaus ennen nukkumaan menoa...

Me lähdetään nyt joulukuun puolivälissä taas kuukaudeksi Jenkkeihin, ja jos oon miehen hienovaraiset signaalit tulkinnut oikein, me voitais siellä alottaa yritys. :) Tuskin tärppää ennen helmikuuta, mutta tuleepahan itelle parempi mieli kun on edes se teoreettinen mahdollisuus. :heart:
 
Häistä: todellinen vauvakuume iski tänne noin vuosi sitten, mutta koska tiedettiin, että kesällä olisi meillä häät, niin päätettiin suosiolla jättää "yrittäminen" häiden jälkeen, mikä oli kyllä todella hyvä ratkaisu! vieläkään en siis ole raskaana, mutta jos mietin tuota päivää kokonaisuudessaan, niin siitä tuli n. 22-tuntinen päivä (tämä meidän tyylillä... ;) ), enkä varmasti olisi jaksanut vetää päivää niin hyvin alusta loppuun (kampaajat, meikki, valokuvaus, kirkko, vastaanotto, juhliminen jne.), jos olisin ollut raskaana. Kun koskaan sitä ei voi tietää, kuinka vaikea siitä raskaudesta tulee, niin halusin ottaa varman päälle, ja todella nauttia siitä ihan koko päivästä, koska se päivä oli vain meitä varten!!! ja ihana päivä olikin! :heart: ja vaikken ole vieläkään onnistunut tulemaan raskaaksi, niin en kadu tätä päätöstä hetkeäkään. Budjettia ei määritelty etukäteen, ajateltiin että ostetaan se mikä on pakollista mutta pidetään silti järki päässä, ja lopulta summaksi muodostui n. 7000?. sitä oltiin molemmat mielessämme kaavailtukin, joten siinäkin mielessä onnistuttiin hyvin. :) Eli itse suosittelen todella miettimään asiaa monelta kantilta, kun omilla ystävillänikin on ollut niiiiiin vaikeita raskauksia, että eivät ole pystyneet töistään suoriutumaan, niin mitä olisi sitten vuorokauden kestävät häät...olisihan se ikävä muistella sitä ihanaa, tärkeää päivää surumielisenä, jos kaikki ei menisikään hyvin. Toki on ihmisiä, joilla raskaus ei ole vaikuttanut mitenkään! Mutta tämä siis vain oma kokemukseni... :p
 
Tervetuloa kaikki uudet.

Ihanaa kun meidän ketjussa alkaa yritykset aikaistua! :) :heart: Metsätähtönen, pillerit pois vaan ja maha pystyyn ensi kesäksi!

Mä täällä koko ajan kuulostelen kroppaa, että alkaisiko ne menkat sieltä. sormet ristissä ollaan, että alkaisi ja saisi yritystä pikku hiljalleen käyntiin. Tietysti bongailen kaikkia ihme nippailuja, jotka voivat merkitä menkkojen alkua tai raskautta tai mitä vaan...

Meillä häät on sitten joskus hamassa tulevaisuudessa. Tällä hetkellä ei yksinkertaisesti ole varaa. Siispä toistaiseksi susiparina elellään ja äpäriä väsäillään. (tosi kauniisti sanottuna... :p )

mukavaa päivänjatkoa kaikille, tää mamma rupeaa nyt kahvinkeittoon.
 
Kiitos Leli, alko hirveesti ihan naurattaan tuo sun maha pystyssä-juttu B) Oon jotenkin ihmeellisen allapäin tänään ollu, niin alko piristyttään.

Mitenkähän te terveydenhuoltoalalla opiskelevat, tiiättekö miten ne harjotukset menee..siis voiko vähän tiukemmalla aikataululla siirtää vaikka aiaksemmaksi jne? Eli harjottelupaikan saada? Tai onko pakko mennä jaksoittain? Sen tiedän, että kesällä voi tehdä, mutta siinähän on toisaalta jakso viisi periaatteessa..Mietin vaan, että voiko sitä, jos itse vaikka paikan hankkii, niin vaihtaa aikaisemmaksi ja tehdä harjoittelun alta pois, vaikka jakso on alkanut? AIvan joo, oon ihan mahdoton kun aloin miettimään että haluaisin tosissaankin nyt vähän erilai järjestellä näitä. Ja mielellään niin, ettei tarttis olla kuin yksi jakso noiden yhtien kanssa B) Jotenkin heti piristyin, kuin aloin edes miettimään näitä, vaikka tuskinpa toteutuvat. Mutta parantaa mielialaa.

Meillä on häät silleen, että tosissaankin huomattiin, että pienistä puroista tulee aika iso joki. Joten ollaan oltu tarkkoina. Esimerkiksi jos on edullinen ja tosi hyvä hääpaikka, niin kannattaa odottaa se/aikaistaa..mutta toisaalta se ei kannata, jos joutuu ottamaan kalliin pitopalvelun. Noita asioita pitää miettiä. Sitten kaikki tilpehöörit jne, kyllä varmana koristeluunkin saa menemään. Ite mietin, että vois ostaa sellaisia juttuja, esim. iso lyhty, jonka voisi siten antaa vaikkapa kaasolle jne. Jotain siis tuollaista kivaa, mistä ois hyötyä sen jälkeen. Meillä on kyllä koristelut aika iisejä, että ei hirveesti tartte mitään askarteluja..paikkakortit, ja neki yksinkertaista. Mulle kelpais pelkkä taitettu lappu, jossa lukee nimi, mutta haluaisin vähän sabluunan kans pelleillä siihen..ja no ehkä sitten erilaiselle paperille. Saa nähdä! Mutta pitää mielessä, että pienillä ratkaisuilla voi tulla paljon säästöjä. Ite en tykkää siitä, että hirveesti heitettäis häihin rahaa, kun jotenkin haluaisin sitten ennemmin käyttää ne muuhun -vaikka kuivausrumpuun tai jotain B) Mutta kyllä uskon, että menee useampi tonni, ja sehän on ihan ok. Kuitenkin nyt pyritään siihen, että tulee meidän näköiset häät. Jos joku tavara on parempi kalliimpana, niin tietysti silloin kannattaa se vaan ottaa. Varsinkin asut on sellaiset mielestäni, että ptiää olla mieluinen. Oli se sitten mitä on.

Tämä kans rupee kahvinjuontiin ja sitten töihin =)

Muok. Piti ivelä sanoa, että ihmeellistä tuo tyyli, kun jätetään vastaamatta hääkutsuun. Siis vaikka on päiväykset ja kaikki, niin ei mitään. Huomaa selkeesti, että eivät tulossa ole, mutta ois kohteliasta ilmoittaa! Ihan kyrsii. Onneksi mun puolelta tuota ongelmaa ei ole, mutta miehen puolelta kyllä..vieläpä sukulaisissa. Eivät siis ole niitä, että aattelevat että totta kai me tiedetään että tulee, vaan eivät aio tulla ja eivät viitti ilmottaa. Ärh! Vielä enemmän ärsyttää se, että lähetin mokomille mun hienon hääkutsun, kun kerta ei mitenkään noteerata :LOL:
 
Viime viikko menikin sitten sairastellessa, että sillon oli ihan konkreettinen kuume eikä ehtinyt ajattelemaan tätä kuumetta. :saint:

Esikoisen neuvolakäynnillä törmättiinkin sitten useampaan maha pystyssä olevaan, kun siellä alkoi sikainfluenssarokotukset. Onneksi en ole nyt raskaana, sillä en todellakaan tiedä mitä tekisin tuon rokotteen kanssa. Tarpeeksi vaikeaa miettiä, kannattaako sitä esikoiselle ottaa. :/ Toivottavasti tuo pandemia ehtii hävitä tässä pian pois niin voi sitten rauhallisin mielin alkaa yrittämään kakkosta. :)

Meillä ei ole häitä vielä näköpiirissä. Tehdään ensin tuo talo valmiiksi ja aletaan sitten suunnittelemaan häitä. Yksi isompi projekti kerrallaan. Kakkosen saantihan ei ole sitten iso projekti, niin sitä ja häitä voi sitten vaikka yhtä aikaa hommata. ;)
 
Jospa minäkin ilmoittautuisin mukaan keskusteluun! Eli kohta vuoden vanhan pojan äiti Hgistä ja nyt tein päätöksen että kierukka lähtee huitsin nevadaan tässä kuussa ja siitä sitten yritykset päälle :)
koskaan aiemmin elämässäni (30v..argh) en vauvakuumetta ole potenut, nyt syksyllä tulikin sit oikein puun takaa hirveä vauvakuume! =) kai vaikuttaa vähän sekin kun tämä oma ainokainen on jo ihan taapero ja iso poika ja aika on kullannut ne raskausajan vaivat,synnytyksen horrorit ja alkuviikkojen sumun.
 
Tervetuloa kaikille uusille!
Täällä kanssa yksi susipari elelee. :Meillä on vähän sama kuin Meepillä että taloa projekti päällä. Tai yläkerta on se mitä ollaan pikkuhiljaa eristetty, niin saadaan enemmän tilaa. Ja toisaalta minulla ei ole juuri nyt mitään intoa häitä ruvata järjestämään.

 

Yhteistyössä