Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol. 2

Tervetuloa uudet!

munkin on pakko tulla tänne hehkuttamaan, että eilen alkoi menkat! Jenkkis, meillä menee aika samoissa raameissa kierto. :D

Asunto tilanne on vielä ratkomatta, joten saas nähdä pitääkö kuitenkin vältellä noita tärppipäiviä.

mulle tuli raskaus kiloja 9, jotka oli poissa muutama kuukausi synnytyksen jälkeen. ja ne lähti ihan itsestään, mitenkään laihduttamatta. raskaus arpia tuli yksi sentin pituinen pilkku masuun. vissiin vauvan potkusta revennyt. =) se on lähinnä söpö.

hui, äitx2, jännää! pikaista plussaa sinne!
 
Kiitti =) Naimisiis menosta oli täällä puhetta...oon ollu mieheni kanssa 13v yhdessä ja koht 10v kihloissa ja meillä on 4 ja 5-vuotiaat lapset...naimisiin ei olla silti viel menty...ehkä sit ku kolmas syntyy tai jopa enne sitä :heart:

Painosta sen verran et painan tällä hetkellä 2 kiloo enemmän ku silloin ku ruvettiin esikoista odottaa...eli nyt 58kg ja oon 165cm pitkä...pari kiloo yritän saada pois enne ku seuraava vauva saa alkunsa...tosin se on kyl jo saattanu saada alkunsa :LOL:
 
jenkkivaimo
Leli82, Aika mieletöntä! :D Katotaan jos vaikka osuu LA:t myös samoiksi. ;)

En mäkään siis laihduttanut, harrastin kyllä noin kerran viikkoon liikuntaa (spinniä lähinnä) ja syöminen nyt oli vähän mitä oli, kun en oikeasti ehtinyt syödä. Alussa se vaikutti heti maidontuotantoon, mutta muutamassa kuukaudessa se tasoittui niin, ettei syömisillä ollut enää vaikutusta. Siksikin oli helppo unohtaa syödä ja paino tippui.

Mulle tuli haalea, koko mahan yli ulottuva linea negra, joka on vieläkin masussa. Musta se on aika ihana muisto. :)
 
Metsätähtönen, Joo. Kyllä tuo mun painonnousu oli vissiin ihan normaali. Loppua kohden vain iski niin kauheat turvotukset päälle, että tuntui kuin painoa olisi tullut enemmänlin. Mutta se turvotus laski jo laitoksella. :)

Mullekin tuli linea negra ja rintoihin jonkinverran arpia. Mahaan ei tullut ollenkaan. Rasvasin kyllä tunnollisesti masua niin oisko se auttanut...

Katsoin eilen Sinkkuelämää ja siinä Miranda tunsi ensimmäistä kertaa potkut. Voi että tuli vauvamahaa ikävä!
 
äitx2: Onnea yritykseen :heart:

Mä olen nyt miettinyt tota pilleriasiaa taas. En usko, että oma kiertoni menee sekaisin, kun lopetan pillerit (aiemminkaan ei ole niin käynyt, ainakaan paljoa), joten toisaalta voisin syödä pillereitä ihan yrityksen alkamiseen asti. Mutta lopetan ne nyt joka tapauksessa joulukuussa. Olin jo asennoitunut niin ja odottanut pääseväni niistä eroon. Eihän siitä niin varmaa tietoa edes ole, kuinka paljon pillerit vaikuttavat loppuen lopuksi raskaaksi tulemiseen. Toiset tulevat heti ja toiset yrittävät vuosia, vaikka eivät ikinä olisi pillereitä syöneetkään.

Ajattelin alkaa pitämään kalenteria kaikista tuntemuksista ja kierrosta yleensä, kun olen pillerit lopettanut. Ihan mielenkiinnosta, että näkee taas, miten se oma kroppa toimii :)
 
Mahtaiskohan tänne keskusteluihin päästä tunkeutumaan vielä yksi uusi?
Meillä aloitetaan yrittämään(josko tuon osaisi vielä kerran tehdä...) lokakuussa 2010! Häiden jälkeisenä maanantaina kierukka saa lähteä. Itsellä kaksi lasta ja miehellä ennestään kolme.
 
Minä luulen, että mulle noita raskausarpia utlee, kun meillä taitaa olla nuo vähän kuin suvussa kulkevaa. Mutta en oikeestaan noista osaa mitenkään ahdistusa. Tuota linea negraa en ole koskaan meidän suvun naisilla nähnyt, että liekö sekin sitten vähän perinnöllistä? Näin kyllä telkkarissa sellaisen B)

Ansis, tervetuloa :flower: Täällä kyllä tilaa löytyy uusille :heart: Meillä on VellaVanilla päivittäjänä, joten hän päivittelee sitten kun kerkeää.

Pitikin muuten sanoa VellaVanilla, että mulle voi vaihtaa yrityksen aloituksen aiemmaksi. Eli tammikuussa 2010, kiitos =)

Täällä tulee kiirulipäivä. Olisi koulupuurtamista, työkeikkoja parit ja sitten vielä treenit. Joten näillä mennään ja hommiin saman tien, että saa kouluhommat alta pois =)

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Tervetuloa uusille!! Meitä alkaa olla jo iso poppoo, hienoa!

Täällä ollut kuume vähän hailukampana vähän aikaa. Mutta kyllä pientä lämpöilyä silti kokoajan on, eli oo suunnitelmat muuttunu mitenkään.

Painonnoususta raskauden aikana ollut puhetta. Mulle ei ole painoa tullut mitenkään ihan hirveesti kummassakaan raskaudessa kun on alkuun aina pudonnut paino. Lähtöpainoihin tullut lisää 9 ja12 kg, kuitenkin niin että molemmista synnyttämään mennessä paino oli miltei saman verran. Nyt painan vähemmän kuin kumpaakaan odottamaan alkaessa.
Raskausarpia tuli ihan himmeitä alavatsaan ja rintoihin. Eivät enää juurikaan näy.

Lisäilin uudet listoille ja muutenkin koitin päivitellä..

äitx2, muutin yrityksen alkaneeksi marraskuussa, menikö oikein? Tsemppiä vaan kovasti jo alkaneeseen yritykseen! bd

Ouska87, laitoin yrityksen alkamisen kohdalle kysymysmerkin, jos haluat tarkemman ajan niin ilmoitathan.

Metsätähtöselle vaihdettu yritys alkavaksi tammikuussa =)

Leli, mitä päivitän yrityksen alkamiseen? Onko alkanut jo?

Jos on mennyt jotain ohi niin valaiskaa! Näitä aina koitan tuolta juttujen seasta poimia niin kaikkea ei välttämättä huomaa. B)
 
Metsätähtönen, ei meidän koululla oikein toimi muutenkaan yhtään mikään, niin että turha oikeastaan haaveilla mistään koulun nopeutuksesta.

äitx2 Onnea kauheesti yritykselle ja toivotaan, että tärppää ;)
 
Tääläpä on kanssa yksi kuumeileva. Yhtään lasta ei ole, eikä vauvaakaan ole ihan heti tiedossa, itsellä vielä vain pikkusta vajaa vuosi koulua jäljellä ja miekkonen tällä hetkellä työtön. Ensin siis pitäisi saada talousasiat ja koulu järjestykseen ennen kun yritys alkaa.

Alustavasti ollaan puhuttu, että yritys voisi alkaa kesän tienoilla 2010, mutta saa nyt nähdä kuinka vielä käy. Ollaan kuitenkin suht tuore pari ja järki tietysti sanoo, että olisi järkevää vielä viettää kahdenkeskistä aikaa ja jne, mutta kuume kasvaa kun miehen siskot ja serkut vaan saa vauvoja ja mä en yhtään :D
 
Niin, se piti vielä sanoa, että meillä kovasti vältetään nimenomaista yrittämistä, jottei tuu stressiä.. Ukko on aikasemmassa suhteessaan yrittäny lasta puoli vuotta, eikä suostu uskomaan, että se on ihan normaalia. Pelkää siis, että itsessään on jotain vikaa.

Oma sisko on tehnyt kovan työn ekan lapsen eteen, toisaalta kaksoset tuli pienen hormonilisän jälkeen ekasta kierrosta, joten itsekin mietin, voiko olla vaikeaa tuo raskaaksi yrittäminen sitten aikonaan.

Ja kuinka se sitten vaikuttaa parisuhteeseen ja miten siitä osaisi olla ottamatta stressiä kumpasenkaan. Kokemuksia?
 
kääkkis
Hellurei pitkästä aikaa :) Onpa paljon tullut uusia :)
Mulla ei mitään uutta ihmeemmin, koirat on ollut kipeinä ja harrastukset katkolla, joten vauvakuume on päässyt vielä hurjemmin valloilleen.
Meilläkin alkaa yritys jo aiemmin, joskus nyt talvella -09-10( joten sen voi vaihtaa...) Pillerit jäävät pois nyt viikonloppuna, sain tarpeekseni haittavaikutuksista :(
Tässä näin pikaisesti, täytyy kirjoitella paremmalla ajalla lisää :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ouska87:
Metsätähtönen, ei meidän koululla oikein toimi muutenkaan yhtään mikään, niin että turha oikeastaan haaveilla mistään koulun nopeutuksesta.
Otan osaa, mua jo muutenki veetuttaa se, että naisvaltasilla aloilla ei ole puhettakaan semmosesta kuin joustaminen. Sitten työntekijöiltä sitä vaaditaan. Ja monethan ei tartte sitä ihan varsinaiseen tutkintoajan nopeuttamiseen alkuperäisestä, vaan vaikkapa että ovat äitiyslomalla ja uuta välillä, niin sen tähden haluavat sitten vähän opintoja pulkkaan.

Kiitos paljon, VellaVanilla =) Yritähän parannella!

äitx2, sun tilanne on kyllä niin jännittävä, että aina oottelen plussauutisia täällä :heart:

Naive, mulla ei kyllä kokemuksia vielä yrittämisestä ole..mutta voin ihan rehellisesti sanoa, että kyllä meilä mies pettyy jos en tyyliin heti "pamahda paksuksi", jo noin voi sanoa :D Ja oon vähän yrittänyt sitä, että on ihan ok jos siinä vajaa vuosi vierähtää..tosi vaikea selvittää tätä, kun toisella on omat odotuksensa. Niin minäkin ennen vauvapalstoihin tutustumista luulin, että raskaaksi tullaa tosi helposti, kun tuntuu noita yllätysvauvoja olevan joka nurkalla. Ei mulal ollut mitään käsitystä tästä rumbasta, luulin että sitä tullaan lähes tulkoot heti raskaaksi ja vain erittäin harva ei tule. Mulle on ainakin mennyt ehkäisyvalistus hyvin päähän :saint: Nyt onneksi tiiän, niin ei ole mitään epärealistisia odotuksia. Just kun oon kattonut noita metkupesumikälie-sivustoja ja sitten sitä Saammeko vauvan-ohelmaa, niin kummassakin selkeesti oli että vaikka joka toinen pv harrastelee seksiä niin silti 3.5kk on jotain keskimääräistä. Ja en tiiä onko Suomessa se keskimääräinen raskautumisaika siitäkin vähän pitemmäs. Ja vielä sekin päälle, että jos on ongelmia, niitähän ei etukäteen monesti tiedäkkään..joten onneksi ite tiedän nyt, olisin ihan hukassa sitten :xmas:

Kääkkis, täällähän uesampi nopeuttaa näitä suunnitelmia :whistle:

Mulla alkaa huomenna uusi pillerilaatta, mikä tarkoittaa sitä, että kaksi laattaa jäljellä :heart:
 
Täällä sitä ihan kateellisena kun monella on jo lähellä se "yrittäminen" tai jo päällänsä... :D Minä olen kuumeillut jo vuosi tai kaksi ennen kuin edes nykyisen mieheni tapasin...

Minulla on tosiaan kaksi lasta (eka- ja tokaluokkalaiset) aiemmasta liitosta... Kummastakin raskaudesta tuli 7kg painoa ja synnytyksen jälkeen lähti aina kahdeksas kilo pois. Raskausarpia tuli ekasta lapsesta aikas runsaasti, kun vatsa laskeutui...Se oli aikamoinen stressi silloin...toisesta ei sitten tullutkaan kun ihan pienen pienet ja vain jatkoa vanhoille arville...Mutta eipä niitä nytten huomaa juuri lainkaan...tai ei siis kiinnitä huomiota, kun ovat niin kovasti vaalentuneet...
 
Meillä kaikki kovasti odottelevat, että koska saadaan vauvauutisia. Mulla on 3 veljeä ja kahdella on 2 lasta ja yhdellä 3 lasta. Ovat sitä mieltä, että se olis mun vuoro välillä :D Anopin tekele toivoo jo kovasti lapsenlapsia vaikka tietää, että pitäis vielä jonkin aikaa malttaa odottaa... Hieman pelottaa, kun itsellä yksi keskenmeno yhdestä ainoasta ehkäisyttömästä kierrosta. Suvussa on tosi paljon keskenmenoja ollut :(

Mä olen, Metsätähtönen, samaa mieltä tosta asiasta, että opiskeluissa ei jousteta ollenkaan, mut töissä pitäis joustaa. Ihan sairasta, kun ajattelee, että nyt ei oteta ollenkaan sijaisia ku yritetään säästää. Ihmiset tekee tuplavuoroja ilman vapaapäiviä... Saavat maksaa kalliisti, ku porukka kohta sairaslomilla.

Ansis, todellakin on pientä kateutta ilmassa (hävettää tunnustaa). Mutta eipä sillä, tosi onnellinen kaikkien puolesta!Itse työskentelen pienten lasten kanssa vähän väliä, eikä se ainakaan vauvakuumetta helpota.
 
Ouska ja Ansis, niinpä se mullakin on ollut jo pitkään aikaan se yrityskateus päällä B) Jotenkin se aika on vaan kulunut, täällä palstoilla roikkuessa nimettäin! :saint:

Oon monesti miettinyt, että jos olisin vaikka tullut yllätysraskaaksi (ilman tämmöstä vauvakuumeiluvaihetta), niin hitto olisin kyllä ihan pihalla kaikesta. Nyt sentään tiedän jotain, helpottaa jotenkin omaa mieltä kun on vähän varautunut =)
 
juu muiden yrittäjien puolesta onnellinen pitää olla! Minua vaan kuumeilututtaa enemmän ja enemmän, kun naapurissa on 3kk vauva, siskolla la 2.1.2010, serkkupoika tulee vauvansa kanssa kylään lauantaina ja kaverin tykönä kävin viikko sit jolla 6kk vauva... Voih! Jopa vauvavatsa aiheuttaa kateutta :D Ja sit miehen retale kiusaa mua koko ajan kun höpisee vauvoista ja kyselee joko haluaisin...ja ei se sit heti innostu kuiteskaan, kun sanon, et tehdään vaan :kieh: No ihan yhteisestä sopimuksesta ollaan sovittu, et häiden jälkeen sit heti! Ja sitä odotellessa :whistle:
 
Ansis, mulla kans veljenpojasta nousi pahempi kuume. Voi vitjat, että oli niin söpö ja pieni käärö. Siinä mietti, että voi hyvänen aika kun toinen on niin pieni ja tarvitsee huolenpitoa. Onneksi sillä onkin hyvät vanhemmat :heart:

Minäkin muuten tunnen hieman vauvavatsakateutta. Mutta vain silloin, jos se on vielä semmonen pieni ja söpö :LOL: Jos s on iso ja kömpelön oloista hommaa, niin sit en kadehdi. MEneekö tuo vatsanmuoto muuten suvuttain? Kun jotenkin joskus äitini sanoi, että meidän suvun naisilla perinteisesti se vatsa levahtaa sivuttain enemmän.

Mua alko yhtäkkiä ahdistelemaan, että varmasti muuten nyt tulee vauvakyselyitä ja aletaan tenttaamaan. Kun tietää, että osa toivoo varmaan mielessänsä että kävisin ensin opinnot ja sitten esikoista (ja ehkä se muutama vuosi töitä alle jnejnejne) ja osa taas toivoo, että tulis piankin. Niin sitä jotnekin, että kun tämähän on vaan meidän perheen asia..MIkä siinä muuten onkin, että näinkin henkilökohtainen asia on vapaata riistaa? Ja muillakin saa siihen olla aika kärkevätkin mielipiteet? Voin ihan suoraan sanoa kyllä, että olen minä saanut häiden myötä sellaisia kommentteja kuin "käyt varmaan koulun loppuun ja heti alatte pukkaamaan lapsia?" tai "ettehän te heti häiden jälkeen jätä ehkäisyä" ja "oliskohan teillä siten yritys päällä?". Eli joo, kyllä..nämä ihan omasta elämästä ne, mitkä nyt heti muistin tähän. Pari mun mielestä aika tökeröäkin, vaikka tiedän ettei niitä nyt ihan niin ollut sanottu. JOtenkin vaan, että ihan kuin muut saisi olla vaikuttamassa, missä järjestyksessä sitä omassa elämässä tehdään mitäkin. Nuo kaks ekaa on semmosilta, jotka eivät ole hankkimassa lapsia vuosikausiin ja toisella on, mutta ensimmäinen tuli päälle 30v.
 

Yhteistyössä