Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol. 2

jenkkivaimo
Leli82, Mulla ihan sama, tarkkailen kroppaa koko ajan että joko sieltä ne menkat olis tulossa. :D Mulla on sellanen pienenpieni aavistus että EHKÄ oli ovis tossa pari kolme päivää sitten, valkovuoto oli erilaista ja alavatsaa nippaili. Että JOS oli niin sittenhän menkkoja vois ootella piakkoin. Katellaan, kuulostellaan. :) Oonhan mä tässä jo aika paljon vähentänyt imetystä, 3-5 kertaa vuorokaudessa poikaa vielä syötän että sikäli vois olla kierto käynnistymässä. Tosin en oo koskaan aiemmin tunnistanut ovulaatiota, että katotaan nyt miten mun aavistukset menee.... :p

Metsätähtönen, Meillä oli TODELLA yksinkertaiset (mutta kauniit, nevertheless!) koristelut, käytettiin mm. omia valokuvia seinillä koristeina. Mun puku oli aivan täydellinen mulle, just sellanen kuin halusin ja sain sen netistä uutena alle 400 euroa (tilasin Jenkeistä appivanhempien kotiin ja toin lentokoneessa Suomeen). Miehen puku vuokrattiin 79 euroa. SILTIKIN meni se kymppitonni: bussikuljetus vieraille (oli must) 265 e, pitopalvelu 3 400 e, juhlapaikka 1 100 e, stand up koomikko 350 e (suhteilla, oikeasti maksaa yli tonnin kuulemma!), kutsut Suomeen ja Jenkkeihin vissiin jotain 150 e jne. Me tosin maksettiin osa kaasojen puvuista, kampaukset ja meikit (suhteilla toki nuo eli tosi halvalla). Ei ollut mitään paikkakortteja tai vastaavaa, karsittiin oikeasti kaikki turha ja silti meni kymppitonni. Mut kerran se vaan kirpasee... ;)

Mies vahvisti mun aavistukset, meillä alkaa yritys noin kuuden viikon päästä. :) :heart:
 
Tervetuloa noonie sekalaiseen joukkoomme turisemaan. :wave:

jenkkivaimo, mä kans luulen bonganneeni oviksen tos jokunen pävä sitten. oli erilaista vuotoa ja nippailuja. voi tietty toi pillerienkien lopetus teettää vaikka mitä oireita... nyt ois ollu kiva testata ovistikkuja. ikinä en oo moisia tarvinnu. sais edes johonki tikkuun sen 2 viivaa... :LOL:

Meillä vielä imetetään se 6 krt vuorokaudessa. no aika monet raskautuu imetyksestä huolimatta, joten en sitä jaksa sen enempää miettiä. katotaan sit jos menkkoja ei ala kuulua tossa joulun jälkeen. sit vois pikku hiljaa vähentää ja lopettaa yösyötöt .

pikku tihulainen opettelee nousemaan konttaus asentoon. hurja kehityskiri on käynnissä. Tyyppi ei malttaisi edes nukkua. se on jo niin iso tyttö. minne mun VAUVA KATOS!? :eek:
 
Joo, meilä nuo pukuasiat varmaan menee samoihin hintoihin. Mutta aika paljon vaikuttaa tuo ohjelmakin, kun me ei missään nimessä haluta bändiä (e iois yhtään meidän tyylistä) eikä muutakaan sinne. Meidän juhlapaikka maksaa sellaiset 300e ja pitopalvelu 1200e tai alle jopa. Tuohan on tosi paljon vierasmäärästä kii =) Mutta noi meikit ja kuvaukset jne, niin nehän on yleensä about samoissa hinnoissa. Mutta uskon, että me päästään varmaan jollain 5000e. Ja tuossa on sekin, että mitä laskee mukaan. Miehen mielestä esim. mun sormusta ei kuulu laskea hääkuluihin, koska se tulis ilman juhliakin :LOL: Tuossa varmaan sekin, että jos on kovin isot häät, niin tietyllä tapaa pitää olla vieraille eri tyylistä viihdykettäkin (ehkä)..varsinkin jos ihmiset ovat outoja toisilleen. Meillä aika paljon kaikki tuntee kaikki, ei nyt tietysti ihan, ja sitten vierasmäärä on kohtuullinen, niin ehditään seurustelemaan. Mutta on meilläkin vähän pientä ohjelmaa tulossa, mutta ei oikeen olla haluttu semmosia seurapiirileikkihäitä, mitä joillakin on. Kun ei olla semmosia ihmisiä oikeen ollenkaan, mutta esim. lapsihäissähän tollaset varmaan on aika viihdyttäviä? En tiedä, meille ei tule yhtään lasta =) Mun mielestä tää hinta on tosi paljon kii siitä paikkakunnasta, että millä hinnalla saa juhlapaikan ja toinen vaikuttava määrä on tietysti vieraat..se voi vaikuttaa tosi paljon ensinnäkin juhlapaikan hintaan ja sitten tietysti pitopalveluun. Meillä ei myöskään tarvita ollenkaan kuljetusta juhlapaikalle. Sittenhän on ihan ilmaisiakin juhlapaikkoja, jos on alkoholittomia ihmisiä. Että joillekinhan voi tulla tosi edulliseksi :D Se on muuten jännä, kun ite oisin halunnu jotkut coctail-häät, jotka ois tulleet varmaan aika edullisiksi. Niin mies taas oikeen vängälä halusi ruokahäät, vaikka eka mietti niitä hinta-asioita. Mehän maksetaan kuitenkin itse nuo häät, niin pitää noita asioita miettiä.

Tuo koristelu tosiaan, niin meiläl kans onneksi ei tarvi sen kummoisempia kun ite juhlapaikka on hyvä jo silleen. Tuota kannattaa miettiä, että esim. jotkut koulujen liikuntasalit on aika vaikee koristella silleen hyviksi. Joilalkin onnistuu, mutta nyt ku katoin hääohjelmia, niin kyllä siinä ite mietin, että onneksi en tuota paikkaa varannut (oli yks listoilla olevista). Oli nimettäin ihan kamalan näköinen, kun koristelua vaatisi niin hirveästi.

Tärkeintähän tossa hommassa on järjestää itsensä näköiset häät ja sopivalla summalla. En ite oikeen ymmärrä, jos lähetään ottaan joku pankkilaina yhtiä häitä varten. Mutta käsittääkseni varsinkin muualla maailmassa ei ihan harvinaista.

Minäkin oon miettinyt, että pitäisköhän siirtää yritystä jo uuteen vuoteen B) Pitää miehen kans porista. Mulla nimettäin tuo kouluilmapiiri vaikuttaa ihan älyttömästi, että haluaisin muutakin ajateltavaa ja nopeasti vaihtaa sitä ryhmää =)

Jahas, se pitää kahville lähteä. Ois töitä tänään ja vähän pitäis kouluhommiakin väkertää.

Hääkutsuista vielä, että itseä ainakin kyrpäsee kun osa ei ilmota mitään! Vaikka on selkeesti pyyntö ja päiväys. Varisnkin kun tein niin hienot kutsut, niin sen tähden ärsyttää, ettei mitenkään noteerata. Taisin jo valittaa tästä, mutta valitan toiseen kertaan. Ainakin ite tietää, kuinka tärkeää on että vieraat ilmottautuu tuleeko tai ei! Tosin oon aina ite ilmottautunut hyvissä ajoin.
 
jenkkivaimo
Leli82, Meillä taitaakin poika olla sen pari kk vanhempi ni ollaan jo lopeteltu yöimetystä. Tosin nyt on pari yötä taas vaatimalla vaatinu tissiä 2-4 välillä ja sit tappelen sen kanssa 1-2 tuntia kunnes kuitenkin annan periksi. Oon ihan loppu...

Metsätähtönen, Pitikin sanoa edelliseen viestiin vielä, että luonnollisesti vierasmäärällä on suuri merkitys siihen, miten budjetti muokkautuu. Meillä oli lopullinen totaali 108, mutta mulla onkin tosi iso suku. Ja pitopalvelut on tosiaan täällä ihan sairaan kalliita! Meillä ei kans ollu mitään seurapiirileikkejä, ei edes morsiamen/sulhasen ryöstöä, kun ei kummatkaan sitä haluttu. Mä ja mun serkku tehtiin aivan mielettömän hauska tanssiesitys, se oli kyllä hauskin osa koko häitä! :D

Se on kyllä totta kans, että kun on paljon vieraita, ei mitenkään ehdi kaikkien kanssa jutella. Se jäi muakin harmittamaan. Mutta onneks kaveri ymmärsi. :)
 
Jenkkis, meilläkin tosiaan ruokakulut tuplaantuis jos olisi sata hnekilöä B) Mutta ollaan pidetty 50 ihan ehdottomana maksimina, kun alunperin muka haluttiin viel äpienet ja intensiiviset häät (oon ollut sellaisissa ja todella ihanat)..pöh, ei nuo enää ole mitkään pienet ja intensiiviset, mutta sopivan pienet kuitenkin :LOL:

Minä jo mietin, että pitää varmaan käydä ostamassa niitä raskausajanvitamiineja, kun niitähä nsaa alkaa jo ennen yrityksen alkua popsimaan. Kun kerta olen näin sairastavainen ihminen, niin parempihan se on kunnolla vetää niota. Voi että, tekis hirveesti mieli alottaa jo aiemmin. En varmasti selviä huhtikuuhun, tuntuu jo tuo häihin selviäminen vaikealta ajatukselta :D Pitääpä miehen kanssa keskustella, jos vielä muistaiskin! Toisaalta ehkä siks oon lykännyt, kun sitten tulee vielä pahempi kuume, kun toiselle ok tietnekin. Apuva. Niin siks ehkä haluan vasta sitten lähempänä vasta keskustella tuostakin, että pysyis jotnekin kurissa tämä B)
 
Eilen puhuttiin ja aloitetaan yritys jo tammikuussa :heart: Puolivälin tienoilla, kun syön tuon paketin loppuun= 2.5 levyä. Onpa jännää :D Oon ihan täpinöissäni, voitte varmaan uskoa. En oikeen usko tosiaan, että kukaan kestää mun seuraa täll hetkellä, jos on sellainen jonka kans viittii lapsiasioista puhua B) Miehelle en viitti hörhylöidä, ettei vaan tuu mitään paineita. Mies vaikutti kyllä tosi innostuneelta, kun otin puheeksi ja jotenkin ilahtu..huomaa, että hänkin kuumuloi.

Ja käytiinpä sitten ostamassa mulle niitä raskausvitamiineja ja omega3sia, kun oon tosiaan tämmönen sairuli sen homekämpän tähden :saint: Mulle oikeesti kyllä tekee varmaan hyvää joka tapauksessa vetää joku vähän ärtsympi vitamiinikuuri, joten ei isllä. Tuota a-vitamiinia mietin, että kun sitähän tartten kyllä vielä..mutta voi olla, että mulla jo ruuasta ne tuleekin.

Oon ihan täpinöissäni, oli pakko tulla tänne höpöttään. Ja tosiaan, kuume paheni ihan ku arvelinkin, kun alan miehen kanssa puhumaan tarkemmin. Jotenkin, kun näkee että toinenkin haluaa mielellään, että otetaan se aiempi yritysaloitus..niin apuva! Sitä jotenkin sitten..innostuu lisää B)

Oon kyllä vielä niin tyytyväinen, että oon eksyny tänne foorumille kirjottelemaan. Kyllä täällä niin paljon on viisastunu, ihan oikeestikki, näissä asioissa =)
 
Metsätähtönen, ihanaa! sulla kyllä jo kuumeilu näytti nousseenkin niin ravakasti, että odotonkin jotain yrityksen aikaistumis uutisia sieltäpäin. mitäs sitä turhia lykkäämään jos lapsi on kuitenkin lähiaikoina suunnitelmissa, eikä suurempia esteitä ole. =)

Omaa napaa sen verran, että välillä meinaa iskee ihan kummallinen ramppikuume päälle. nyt kun oikeesti on mahdollisuus raskautua, niin pikku paniikki nostaa päätään. vaikka vauvakuume on edelleen ihan älytön, niin joku ääni huutelee puskista, että onkohan tää nyt järkevää...

mutta jos liikaa käy punnitsemaan ja odottamaan sitä parasta elämäntilannetta, niin voi olla että sitä ei koskaan tule ja meidän lapsiluku jää yhteen. :/
 
Leli, joo sitä tuli mietittyä etten taida selvitä mitenkään huhtikuuhun =) Nyt oon tyytyväinen, kun saan popsia noita vahvempia vitamiineja ja kaikkee, niin voin tässä kuumeillessa vähän niinku jotain tehdäkin. Ennen yritystä.

eikös sitä useammalla ole kakkosen kanssa tullu semmosta pikkupaniikkia? Että jos se toinen onkin vaikka vaikea tia sitten samanlainen vaikea, jos eka oli jne? Oon vähän ymmärtänyt, että moni käy tuossa kakkosen kanssa isoa kamppailua.

Mulla varmaan voi joku ramppikuume tulla sit, kun yritys alkaa, mutta mun mielestä se on ihan normaalia. On kuitenki kyse aika ison elämnmuutoksen käynnistämisestä. Mutta onneksi siinä on vähintään se 9kk+hedelmöitysaika (mikä se ikinä onkaan), joten kyllähän sitä ehtii aika paljonkin totuttautua ajatukseen. Oonkin mietitnyt, että ois ihan kamalaa olla viakkapa joku koira tai hiiri jne, kun niillä on niin lyhyet ne tiineysajat :LOL:
 
jenkkivaimo
Metsis, Ihanaa! Mehän mahdollisesti odotetaan sit samoihin aikoihin. :)

Joo kyllä mä ainakin tarvitsin ne 9 kuukautta! :D (Tosin ne 11 ylimennyttä päivää olis voinut jättää väliin...) Esim. synnytys tuntui vielä raskauden puolivälissä toooodella kaukaiselta ajatukselta, mutta mitä lähemmäs laskettu aika tuli, sitä valmiimpi mä olin synnyttämään. Ja niinhän luonto on se tarkoittanutkin: vaikka aluksi olisi pelännyt synnytystä niin loppuvaiheessa sitä on niiiiiin kypsä siihen raskaana olemiseen että haluaa jo nopeesti synnyttämään. Miehelle se on sit eri juttu. Mun mies ei ainakaan osannut ajatella vauvaa oikeena ihmisenä ennen kuin se syntyi, ja sittenkin kesti jonkin aikaa ennen kuin äijä tajusi olevansa isä.

(Hiiret ei myöskään kasvata lapsiaan 18 vuotta ja enemmän, ei oo yhtä paljon mietittävää. ;) )

Mä oon tainnu aiemmin puhua, että mulla on lähinnä ikävä sitä raskaana oloa. Nyt kaipaan synnytystä ja sitä uutta, viatonta, avutonta ihmisenalkua, ja imetyksen alkupäiviä ja sitä vauvan tuhinaa.... :heart: :heart:
 
Täällä kans ramppikuumetta. Johtuu siitä, kun esikoisen kanssa on nyt vähän vääntämistä, kun hän tekee lisää hampaita ja on ollut muutenkin kipeänä. Yöllisinä valvomishetkinä sitä on todella onnellinen, että on vasta tämä yksi lapsi eikä toista vielä tulossa! Mutta onneksi tässä on vielä aikaa ennen kuin on yritys tarkoitus aloittaa niin ehtii esikoinen kasvaa ja itse tottua ajatukseen toisesta nassikasta. :)

Minä kaipaan koko pakettia: sitä raskaana oloa, synnytystä ja uutta ihmeellistä kääröä...
 
Jenkkivaimo, toivotaan näin =)

Mun täytyy sanoa, että odotan ihan mielenkiinnolla toivottavasti tulevaa raskausaikaa, mutta voisin sen synnytyksen jättää välistä :saint: En nyt ehkä varsinaisesti pelkää, mutta ei yhtään kyllä innostakkaan. Tämä on myös yksi syy, miksi en halua katsoa mitään synnytysohjelmia, koska epäilen että niissä imukuppi+pihtivaiheissa mulle vois kehittyä jotain pelkotiloja. Oon keisarileikkauksia nähnyt, jotenkin nekin näyttää tosi ankeilta ja sellaisilta, etten yhtään haluais retkottaa siinäkään B) Että näin täällä!

Lähinnä mun murheet on siniä, että mihin ihmeen kohtaan me pinnis laitettais!

Tänään kävi miehen kaveri kylässä, ja kun en etukäteen tiennyt, niin en tietysti ehtiny piilottaa Vauva-lehteä ja noita raskaus-vitamiineja. Ei siinä mitään, mutta kun kummatkin oli vielä että näki monen metrin päähän sen "Raskaus"-sanan niistä vitamiineista ja se Vauva-lehti oikeen tyrkyllä oli siinä :whistle: Ja vielä, kun illalla meen kaupungille ja tämä sama tyyppi on siellä, niin voi olla että mielessään ihmettelee (alkoholia juon kuitenkin) :LOL: Ihan varmasti huomas, ärsyttää kun ite hoksasin vasta sit ku tämä lähti. Äh. En haluais näitä meidän juttuja levitellä! B)
 
jenkkivaimo
Metsis, Kyllä ne pelot väistyy siinä 9 kuukauden aikana, usko pois. :)

Vauva-lehdestä tuli mieleen, että olikos täällä joku joka suunnitteli sen tilaavansa? Mulle se tulee ja nyt saisin uuden tilauksen yhteydessä suosittelijan lahjan, saatais pojalle työntökärry joka tulis tarpeeseen. 9 kk tilaus (eli 9 lehteä) 52 euroa, ja on muuten hyvä lehti! :) (On myös pidempiä tilauksia tarjouksessa, niissä on vaan eri lahjat. :p)
 
Hyvää lauantai-päivää kaikille!
Minä alotin viimeviikolla sitten ne Cerazette-pillerit. Ihan hyviltä nämä vielä on tuntunut. Kuumat aallot hävinneet melkein kokonaan! :) Piti raskaustesti tehdä ennen aloittamista. Vaikka tiesinkin sen olevan nega, petyin kuitenkin. Olisin niin halunnut että "vahinko" olis sattunut. :D Jospa minä jaksan odottaa vielä muutaman kuukauden.

Vauvalehti tulee ja Kaksplus kans. Oon kyllä ehdottomasti sitä mieltä että vauva-lehti saisi tulla ainakin viikoittain. Mieltä piristää kummasti kun saa lukea niitä viimeisen kolmanneksen ja synnytyksen tuntemuksia.

Niin kuin olitte jo puhunut niin mullakin on alkanut olemaan ikävä sitä ihanaa vauvamasua ja jopa synnytystä. Kun sen pienen nyytin saa ensimmäistä kertaa rinnalle. :heart:
 
Mulle tulee kans Vauva. On tosi hyvä, Kaksplussa ei mielestäni ole niin hyvä, mutta johtuu just siitä että Vauvassa on tämmöselle lapsettomalle enemmän semmosta mielenkiintosta ja aiemmin ajankohtasempaa juttua. Kaksplussaa ostan sitten irtareina sillon tällön. Mun mielestä kans tosi piristävä tuo Vauva.

Katty, joo mulla kans toimii nuo Cerazettet hyvin. Mutta taisi olla, että 3kk katselee sitä tilannetta, jos meinaa esim. tiputella.

Täällä vaan pillerit vähenee. Ihan vasta oli 2.5 laattaa jäljellä, nyt onkin jo viikko menny tostakin laatasta..että vähiin käy ennen ku loppuu! :heart:

Eilen ja tänään oon just miettiny, kuinka onnellinen oon tässä meidän parisuhteessa ja kuinka tärkeä mulle tämä meidän oma pikkuperhe on. Tosi hyvä fiilis on :heart:
 
Täällä on hiljentynyt porukka...

Itselläkin on nyt ollut esikoisen kanssa tekemistä, niin ei ole ehtinyt palstailemaan. Esikko on ollut känkkäränkkänä, niin on käynyt välillä mielessä, että jospa sitä kakkosta alkais hommaamaan vasta sitten 2012... Monella täällä on suunnitelmat aikaistunut ja itsellä tuntuu välillä, että ne myöhästyvät. Mutta sitten, kun esikoinen on oma hymyilevä itsensä, niin vauvakuumekin kasvaa. Että saas nyt nähdä, milloin yrittäminen sitten tosissaan alkaa. :saint:
 
Täällä vaan lasketaan viikkoja siihen, että saa jättää pillerit pois. Enää on jäljellä 1 viikko + 1 laatta. Yritys alkaa siis toukokuussa vasta. Kalenteria vilkuilen usein ihan vain katsoakseni uudestaan ja uudestaan tulevaa toukokuuta :LOL: Ihan kuin se jotain auttaisi! Oon jo laskenut kaikki mahdolliset ovisajankohdat ja menkatkin kalenteriin. Nekin tulee varmasti täysin muuttumaan, kun pillereiden lopetus laittaa kierron sekaisin. Saahan sitä aina kuitenkin suunnitella :D Yhtenä päivänä mittailin jo meidän makuuhuoneeseen paikkaa vauvan tarvikkeille. Eli juu-u jonkinlaista vauvakuumetta edelleen ilmassa :whistle: Tuskin se tästä mihinkään laantuukaan, kun ei ole useammassa vuodessakaan laantunut, pahenee vain...

Kovasti kaikki jo kyselevät, että onko meille tulossa pian perheenlisäystä. Tekisi mieli aloittaa yritys jo vähän aiemmin...pelkään, että pitää kauan yrittää eikä mitään tapahdu. Mieluiten lapsi saisi ilmoittaa tulostaan ennemminkin, kuin myöhemmin. Että pitääkö varmuuden vuoksi aloittaa jo aiemmin :LOL: Mutta mitäs jos tuleekin heti ensimmäisestä kerrasta raskaaksi. Ei siinä muuten mitään mun mielestä ole, kuin että hääpukuun en taida sitten enää mahtua. Miehestä en sit tiedä, mitä mieltä se olisi :x :D
 
Meep, ite en oo viittiny käydä täällä itselleni keskustelemassa :LOL:

White gold, minä oon ihan samanlainen :heart: Mulla on jäljellä 2 laattaa+4tablettia. Eli yhteensä 60 tablettia. Mikä meinaa sitä, että yritys ei ole kaukana.

Mulla on se, että en halua häissäni olla raskaan -paitsi tietenkin jos olisin :saint: Mutta näin muuten. Tosin mulla onkin häät ihan kohta. Ainoa mitä oon ajatellut, on ollut se että pitäisikö se viimeinen laatta jättää muutamaa päivää kesken, jotta tulisi mahdollisesit tyhjennysvuoto vielä lomalle. Kun mua vähän pelottaa, että jos ovat tosi kivuliaat, niin kiva siinä sitten töissä ja koulussa käydä! Mutta toisaalta pitää katsoa, että ollaan semmosissa "olosuhteissa" että viittii jättää. Mökillä en ainakaan rupee mitään jättelemään, kun ei ole vesivessaa jne B)

Mitenkä ne terveyssuunnitelmat? Tais useammalla olla jotain. Mulla ei ole kyllä liikuntatavoitteet mitenkään täyttynyt, toisaalta mulla on niiden haavojen aikaan ollutkin ihan mahdotonta (ja kiellettyä) sekä samoin nyt kun on ollut jo viikon ihmekuumetta. Eli noihin meni yhteensä semmonen 1kk. Mutta entä ne muut kuukaudet? B) Paino on kyllä tippunut, eikä mulla nyt silleen tiputeltavaa olis kovin, mutta ajattelin että jos viisi vetäisisin pois tässä vielä. Olis sitten semmosta raskautta ajatellen lisää "pelitilaa" niin sanotusti. Hieman hermostuttaa, että jos sitä sairastuu kilpirauhasen vajaatoimintaan ja lihoo tyyliin 30kg sekunnisa. Tiedän pari tuollaista tapausta..ja se laihdutus näyttää tosi vaikealta hommalta. En tiedä sitten sen tarkemmin, mutta tuo vähän ahdistaa kyllä. En nimettäin haluais pienen lapsen kanssa olla kovin iso, kun miten ihmeessä minä sen perässä sitten kuljen..ja eihän se terveellistä ole.

Minkä verran teillä on tullut painoa raskauden aikana? Ja onko niistä kiloista päässyt eroon? Ainakin Jenkkivaimolla oli hyviä kokemuksia, on jäänyt mieleen oikeen valopilkkuna =) Eihän se tapa, jos niitä on muutama..mutta sitten on tullut mietittyä sitäkin, että jossakin vaiheessa haluaa toisenkin lapsen..niin sitten jos siitäkin taas jää jotain..niin sitten siitä tulee oravanpyörä.
 
jenkkivaimo
Taisin sittenkin tunnistaa oikein sen oviksen koska tänään ALKOI MENKAT!! :D Oon ihan täpinöissäni täällä ja mies vaan kattoo mua kuin hullua. Sanoi että miesten mielestä ne menkat on aina yhtä ällöttävät että voitko mennä muualla hehkuttamaan. :LOL: Jos vielä saisin puhuttua sen alkamaan yrityksen heti menkkojen loputtua eli noin VIIKON PÄÄSTÄ..!! :eek: :heart: Huh huh, en oo koskaan ollu näin ilonen menkkojen alkamisesta! :D

Juu mulla tuli painoa 21 kg, siitä selvästi suurin osa vasta viimeisellä kolmanneksella eli melko nopealla aikavälillä. Siltikään ei ainuttakaan raskausarpea (paitsi rinnoissa muutama hyvin haalea - ei mikään ihme kun kasvoivat alle viikossa kaksi kuppikokoa), ja olin lähtöpainossa 3,5 kk synnytyksestä, nyt noin 7 kg alle lähtöpainon. Mulla siis toimi imetys tosi hyvin painonpudottajana, mutta se on tietty tosi yksilöllistä miten paino putoaa (tiedän myös tapauksia joissa sama kilomäärä on lähtenyt nopeamminkin). Mutta Metsis, jos nyt sattuu niitä kiloja tulemaan niin elä ressaa niistä liikaa, ensinnäkään sen vauvan perässä ei tarvii hirveesti pysyä moneen kuukauteen. Meilläkin poika lähti kunnolla ryömimään 6-kuisena ja se on vielä melko aikasin.

Mä en harrastanut juuri mitään liikuntaa rv (= raskausviikko) 5-30 välillä, että senkin takia pääsi painoa tulemaan (tosin suurin osa siitä oli vaan turvotusta/nestettä). Rv 30 jälkeen alkoi oma olomuoto ällöttää niin pahasti että alotin spinningin uudestaan ja kävin siellä vikan kerran viikolla 40! Poika syntyi siis 41+4. Että hyvin voi harrastaa liikuntaa raskaanakin. :) Seuraavan raskauden aikana mulla on ainakin toiveissa, jos ei nyt ihan aikomuksena (rajallisesti on tuota aikaa...), harrastaa säännöllisesti liikuntaa. En halua toista kertaa lihoa 21 kg. Vaikka ne lähtikin nopeasti niin mulla oli jossain vaiheessa pahojakin itsetunto-ongelmia - tosin siinä vaikutti varmasti myös ne kuuluisat horrrrrmoonitkin! ;)
 
Jenkkivaimo, ja onhan se kuitenkin aika lyhyt aika se 9kk..missä tulee semmonen käsittämätön pallomaha :D Ja kun siihen ei ole tottunut, niin voi jo pelkästään senkin puolesta itsetunto-ongelmia tulla, sellanen kai se ihmismieli on. Mutta mua vähän tuo, että jos siihen kilpparivajaukseen sairastuu, niin ei kyllä yhtään hyvä.

Minä tässä mietin, että pitäskö mennä tuohon yhteen kamppailulajiin mukaan vai ei. Oon ennenkin harrastellu, mutta toisaalta sitä ei voi harrastaa sitten raskaana ollessa..tai voi varmaan jonkun verran, muttei ainakaan sparrata tietysti. Mutta tykkäisin noista kovasit. Silti mietityttää, en tiiä kyllä mikä B)

Niin ja Jenkkivaimo, onnea menkoista. Minä taas ootan niitä kauhulla, kun pelottaa että ne sitten tammikuussa on jotkut tosi kivuliaat.
 
jenkkivaimo
Metsis, Onko teillä suvussa sitä kilpparivajausta vai miks sitä niin pelkäät? Ei kai se kovin yleistä kuitenkaan oo? Mulle ei edes moisesta neuvolassa mainittu, ainut mitä vähän kai jänskättiin oli raskausmyrkytys kun tuli niin paljon painoa ja oli turvotusta. Ei sitä kuitenkaan tullut, kaikki näytteet oli puhtaita koko ajan.
 
Moikka kaikille! Olen monesti käynyt selailemassa keskusteluja täällä ja nyt päätin itsekin kirjoitella. Olen 22-vuotias sairaanhoitajaopiskelija ja tarkoitus olis alkaa yrittämään raskautta noin vuoden päästä jolloin opinnoista jäljellä enää puolisen vuotta. Vauva tervetullut pikimmiten koulun päätyttyä :D

Monenlaisia kysymyksiä täällä sivuilla ollut ja jotkut jääneet ilman vastaustakin. Prenataalilla iällä tarkoitetaan (ainakin sikiöstä puhuttaessa) ikää 22 raskausviikolta alkaen ensimmäiseen syntymänjälkeiseen viikkoon. Apteekkien monivitaamiinivalmisteet on usein tehty sellaisiksi, että niitä voivat syödä raskautta yrittävät, raskaana olevat ja imettävät.

Joku kyseli koulun nopeuttamisesta.. Olen itsekin miettinyt kyseistä asiaa, mutta ilmeisesti on mahdollista nopeuttaa ainoastaan siten, että korvaa kesätöillä viimeisen lukukauden harjoittelut. Se ei kyllä mitenkään helppoa ole.

Ai niin ja mulle on kyllä aina sanottu, ettei e-pillereitä kannata missään nimessä jättää pois ennenkuin varsinainen yritys alkaa, sillä pillereiden poisjätöstä seuraavat 3 kiertoa ovat kaikkein hedelmällisimmät. Aiemmin on haluttu, että kuukautiskierto normalisoituu, koska näin lasketunajan määrittäminen on helpompaa.
 
Täällä oli raskauskiloista puhetta. Minä olin raskausaikana ja synnytyksen jälkeen kaikista tyytyväisin omiin kiloihin ja ulkomuotoon yleensä. Raskaana ja imettävänä kun ei saa laihduttaa, niin se oli sellaista aikaa, että sai olla huolehtimatta painosta. Eikä paino muutenkaan ollut mielessä vaan vauva. :heart:
Painoa mulle tuli 14,5kg. Melkein heti synnytyksen jälkeen mahduin omiin farkkuihin ja puolessa vuodessa olin takaisin lähtöpainossa. Eli missään vaiheessa ei ole tarvinnut murehtia liikakiloja. :)

Itse jätin pillerit, kun liuskat loppui, mutta jatkoimme kondomilla kunnes sain kouluni loppuun. Sitten aloimme yrityksen ja toisesta kierrosta tärppäsi. Pillerien lopettamisen ja raskautumisen välillä oli noin neljä kuukautta...
 
Tervetuloa Ouska :flower:

Jenkkivaimo, on meillä suvussa jonkun verran, mutta aika vähän. Siksi se minun kilpparivajauspelko onkin ihan hassu, mutta jotnekin vaan oon kehittänyt tuohon sen pelon. Ehkä se on se hallitsematon lihominen..mulla yksi ystävä lihoi 10kg tosta noin vaan, onneksi se huomattiin heti ja sai ne poiskin tiputettua. Mutta hän osasi heti olla vaatimassa tutkimuksia, kun syö aika tarkasti tuolla vhh:lla ja tuollainen muutos ei ois ollut mahdollinen -ellei ois öisin unissaan käynyt jääkaapilla B) Mutta ne kilot tuli tosiaan ihan salamana, että siksi ehkä se ahdistaa.

Ouska, itsekin oon ymmärtänyt että pillerit kannattaa jättää sitten kuin yritys alkaa. Tosin kaikkihan ei niitä vetelekään, että eipä sillä. Mulla on aikeena jättää pillerit sittne kun yritys alkaa, mutta onhan siinä ne käytännön asiatkin..en halua häihini mitään menkkoja enkä muutenkaan mitään ylimääräisiä tuntemuksia. Ja kun on ilman hormoneita, niin sitten on vähän koko ajan jotakin tunteita enemmän vatsassa ja muualla. Toisaalta joillakin sitten onkin parempi,e ttä jättäis, jos se kierto onkin sekaisin..mutta sitähän ei etukäteen voi tietää.

Meep, eikös tuo sun raskauspainonnousu ole semmonen "suositeltu" määräkin. Oon ite ymmärtänyt, että ainakin normipainoisilla saa ja pitää tulla painoa. Sitten jos on paljon ylipainonen, niin käsittääkseni suositteleat mahdollisimman pienellä painonnousulla etenemään. Toisaalta jos mietin mun omaa äitiä, niin ainakin hän on onnistunut ne kilot tiputtamaan nopeesti, että on ainakin sitä esimerkkiä lähipiirissä. Eikä se sillä ajallakaan, mutta se että en nyt haluais vuoden päästä enää näyttä äsiltä miltä näytin synnärille mennessä B) Mua huolettaa eri toten nuo terveysseikat just, kun oon tämmönen sairuli. Muuten en varmaan ois tästä yhtään näin huolissani. Varmaan sitten kun oon raskaana ja näin, niin unohtuvat nämä huolet, kun keskittyy muihin huolehtimisen aiheisiin :whistle:

Ouska, meidän koulussa voi vaikka kaikki kesät tehdä harjoittelut eli ei tartte periaatteessa lukukaudella niitä tehdä jos ei halua. Toisenhan voi pitää joulunaikaan, mutta siinä ei kaikkea ihan ehdi. Mutta nämä on tosissaan koulukohtaisia, joillakin on niin erillaiset opinnot ja muut käytänteet kuin meillä..muistaakseni ainakin Helinällä oli aika erityylistä se, minkälaiset läsnäolot ja muu joustavuus ylipäänsä. Joillakin ei ole yhtään niin joustavaa kuin meillä, mikä vähän ihmetyttää tämmösellä naisvaltaisella alalla.
 

Yhteistyössä