(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Mitkä pakkaset ja tuulet! hyrrr.....
Mulla kans kroppa ja pää huutaa lepoa. En koskaan oikein ole uskonut kun ihmiset on sanonut, että kyllä kroppa sit kertoo tai laittaa vastaan, mutta nyt sen huomaan. Tää työstressi ja työmäärä on tähän tilanteeseen aivan liikaa! Kroppa on koko ajan tiltissä, eikä ajatus enää kulje. Huomenna ajattelin vielä mennä töihin ja sit rauhotan kokonaan tilanteen. Muutaman viikon huilailen ja kun menen töihin alan raivata kalenteria. Tällänen työ stressi on aivan turhaa ja itse aiheutettua. Nyt on pakko saada levätty, että pystyis nauttimaan tästä odotuksesta ja miehelläkin olis luultavasti parempi olla :p

HYVÄÄ ALKAVAA VIIKKOA KAIKILLE!

:attn: VIIMEINKIN keskiviikkona toinen neuvolakäynti! Ja siellä varataan aika rakenne ultraan! :heart:

n11na ja tiitti 16+2

Alkuperäinen kirjoittaja ruuth81:
Syökö teistä kuinka moni noita kalaöljyjä ja jos syötte niin minkä merkkisiä??
Joku jo toteskin, että on varmaan menny kalaölju ja kalanmaksaöljyt sekasin. Kalaöljyt on vauvalle hyvästä, mut kalanmaksaöljyt ei. Tää johtuu ilmeisesti siitä, että maksa on puhdistava elin = kaikki skeida kertyy sinne ja sit siitä, että kalanmaksaöljyssä on eläinperästä A-vitaminia (mitä siis pitää raskaana vältää). Jotta sais riittävät omegat, pitäs rasvasta kalaa syödä vähintään kolmesti viikossa, muutoin tulee ottaa purkista avuks.. Teratologinen on lääkkeisiin erikoistunut, eikä luontaistuotteet (kuten kalaöljyt) oo niille samalla tavalla tuttuja. Oli miten oli, ite ainakin käytän edelleen "aivonappeja" (kuten kaverin adhd-lapsi alkoi niitä kutsua, sai muuten tosi ison avun!) turvatakseni omienkin aivojen toiminnan, vauvan pääkopasta puhumattakaan.. Toki varmasti on merkitystä sillä, mitä valmistetta käyttää, mistä kalasta ja millä tavalla on tehty..

Matilda miettikin tulossa olevia suonenvetoja. Voi kissus, ne on kamalia! Tänään alko muistuttelemaan itestään päikkärien jälkeen ja nyt toivon kovasti, ettei ne kiusaa yöllä.. Mulla oli edellisissä raskauksissa joko säärystimet tai tukisukat yötäpäivää jalassa ja se onneks helpotti vähän, nyt vaan en tiiä lainkaan, mistä lähteä ettimään niitä... Säärystimet muistaakseni heitin meneään, ku ajattelin etten tartte niitä enää (en siis muistanu niiden hyötyä raskauden aikana).

Meinasin tuohon kotonaoloon ja töihin paluuseen kommentoida, mutta taitaa olla parempi jättää väliin, kun mulla on aika jyrkkä mielipide siitä (ja toisaalta yheitstaloudesta) ja voi olla, että joku ottaa herneen nenään.. Meillä kuitenkin lapset on menneet puolipakosta hoitoon 1v8kk ja 1v3kk iässä, nyt toivottavasti pystyn olemaan kotona ainakin 2v.

Elli oih, coonit on ihania. Mun pitäs käydä kasvattajan luona, josko saatas kesäpentu sijotukseen.. :heart:

Nyt pakko kömpiä nukkumaan, vaikka ei olekaan työaamu edessä. Pojat pitää saada inhimilliseen aikaan päikkyyn.. Ens viikolla onkin sit ihan riittävästi puuhaa jo tiedossa ja jos vaan jaksaa ja pystyy, olis tuo pienin makkari vielä remontoimatta. :) Pitää vaan malttaa levätä tarpeeks, sitä varten se sairaslomakin varmaan on?!

Kepsukka ja masukki 19+2 (tai 19+3, onhan se virallisesti jo maanantain puolella)

Huomenia!

Pitäs taas jaksaa töihin vääntyä, mutta sitten onki seuraavan kerran vasta perjantaina ja sitten alkaa talviloma :)

Kotona olosta Teen hoitovapaan ohella parina päivänä viikossa töitä. Vakkari oon ollu jo 7½ vuotta, ja onneks kauppiaalle passaa tämä järjestely. Entiselle kauppiaalle se ei ois varmasti passannu, oli niin täys mulkku. Sovin omat työvuorot miehen vuorojen mukaan, niin ei oo tarvinnu poikaakaan laittaa hoitoon :) Ja nyt oon sitten vähän miettiny, että oisin kotona siihen asti ku etälukiosta saan itelle lakin, ja pääsen hakeen kouluun. Siihen tosin menee varmaan se 2-3 vuotta. Mutta parempi niin.

Miettiny nuita liikkeitä että onko ne varmasti niitä, ku esikosta ne tuntu ihan erilaisina. Mutta ei ne oikein muutakaan voi olla. Ilmakuplat suolessaki tuntuu kyllä ihan erilaisilta, että ei ne niitäkän oo :LOL: Ja sitten kuitenki aika paljo samasta kohti tuntuu. Ihan niinku semmosia pienenpieniä potkuja, että kyllä ne varmaan on niitä :heart:

Keskiviikkona ois neuvolaki. Pääsee taas kuuleen pientä jumputusta. Kauhistuttaa paljonko paino noussu. Kotivaa'an mukaan ei yhtään, mutta neuvolassa ku pitää olla vaatteet päällä, niin näyttää toki sitten enempi. Tuo on muuten ihan tyhmää että vaatteet päällä punnitaan. Eikö tuota painoaki vois kotona seurata, ja sitten aina joskus harvakseltaan neuvolassa. Ja ultraankaan ei oo enään ku 3 viikkoa ja 2 päivää, sitten ollaanki jo puolessa välissä raskautta.

Marlin ja nimetön pikku asukki 16+6

Huomenta!

Täälä oli aamusta pää kipee mut se meni ohi ihan itekseen. Muuten olo hyvä ja virkeä,olen tainnut päästä eroon siitä jatkuvasta pahoinvoinnista nyt sitten,jee :) Huomena olisi neuvola,mukavaa.

vauvahaaveita Mie ainaki haluan jutella myös facen kautta :) Perustatko sinä sen sivun sinne? Kerro sitten mistä löytyy niin liityn mukaan :)

Mulla vasta huomena poksuu 17+0.

Nyt koira viemään pihalle ja sitte ruuan laittoon alkaa hän,eilen sai siivottuakin. Jospa tänään pääsis viimein pojan kans pihalle ku lauhtunu -15 asteeseen!!

sirri81 ja masuasukki 16+6.

Huomenta! Pikainen visiitti tänne taas monen päivän jälkeen. Vajaan tunnin päästä olisi neuvola, onhan sitä taas odotettukin.

Kalaöljynä mulla on Vitaplexin omega-3, jossa kalaöljy on vielä erikseen puhdistettu.

Dino & Hobi 16+1

Huomenia

Mun yöunet on pidentyneet ja parantuneet kummasti aiempien viikkojen heräilystä&valvomisesta. Vessassa ei tarvi rampata ja uni yleensä tulee takas, vaikka tarviskin

Kotona olemisesta: Kaks aiempaa on menneet hoitoon 1,5- ja vajaa 2-vuotiaina. Tästä ajattelin olla ainakin vuoden. Sit se seuraava vuos, ku nuorimmainen menee kouluun, niin kotiin jää jompi kumpi. Mä vähän toivon, että voisin olla ite ainakin jouluun asti (ku koulun alku on mulle niin iso juttu). Isä on ilmoittanut kans mahkujen mukaan halunsa olla kotona. JOten jos saisin hyviä töitä, iskä vois jäädä kotiin joululta tai syksystä. Palkathan meillä on ihan eri luokkaa, joten sikälikin ehkä vasta joululta... no, sen näkee sit.

FB: voishan sitä ehkä tullakin, joskin vasta sit kun on "tullut kaapista ulos". Let´s see

Jonnuli: oon tehny nyt muutaman kesän hommia postissa ja mietin olisko musta touko-kesäkuuks vielä hommiin, mutta ei ehkä? Nostelua tulee kuitenkin aika lailla. Rapuissahan voi kulkee ihan omaan tahtiin..

Olovalitusta: oonkin muutaman kerran jo maininnut tän jatkuvan, kalvavan etovan olon, joka kuitenkaan ei närästystä oo, mutta sellasta sen tapasta, mutta alempana.
JA sit suussa maistuu pahalle (ja sitä luulin jo poskiontsajutuiks ja siks niitä lämpötilojakin kyselin).
Avauduin tästä sit parille äitille ja olivat kokeneet juurikin samaa ja saaneet Renniestä avun.
Enhän mä sitä oo edes hokannut yrittää, kun mulle se on närästyslääke. Kaks kertaa oon nyt vasta sen ottanut, mutta olo on ollut helpompi. Jos osa siitä on psyykkistä, kestän senkin. Kunhan ei olis kurja olla ja haisis pahalle... ;)

*muoks* niin ja refluksioireitakin aloin jo epäileen, mutta armas mieheni (jolla se on) teilas ne

Olovalitusta osaII: Onko muilla jo hankalaa/tukalaa olla jossain asennossa? Siis ihan vaan olla.. Mä huomaan joutuvani hakemaan sohvalla parempaa asentoa ja usein se on maha pikkasen kyljellään. Suora, istuvan makaava asento ei toimi. Alkaa ahistaan ja painaan. Jalat suorana, vai koukussa vai suorana.. jne jne.
Ja hei, nyt jo!!! :headwall: :headwall:
Vaikuttaisko taakkepäin kallistunut kohtu ja etuistukka tähän? Ehkä, mutta tukalaa on.
(ja sit kun siihen lisäs ton ykköskohdan olon, ni avot. plääh.. Oo siinä sit auvoisan onnellinen)

Maha on jo aika pönkkä. Törmäsin yhteen äitiin, joka oli 30 rv:lla ja meillä oli samiskokoiset mahat... (ja BMI:t samoissa)

Månsku ja Nimetön 14+2

voi tätä aamua... :/ Mikään vaate ei sopinut päälle eikä tuntunu hyvältä! (ei edes espritin äipä farkkuhame) Tukka näytti aivan hirveeltä vaikka sen eilen pesin! itkuhan siinä tuli kun yritin jotain mukavaa päälle pantavaa löytää!! Vieläkään ei olo ole kauheen mukava :( Mutta näillä mennään. Toivottavasti "näitä" aamuja ei kauheesti oo enempää!

Neuvolasta palattu. Kova futari tuo Hobi on, potki doppleria minkä ehti :D Syke oli 150 kieppeillä :heart: Sokerirasitukseen pääsen parin viikon päästä vahvan sukurasitteen takia, vaikka bmi on 23. Hyvähän sitäkin on seurata. Seuraava neuvola onkin sitten vasta rakenneultraa seuraavana päivänä, eli 24.3.

Ai niin, viime viikolla kävin siellä possupiikillä, pari päivää oli käsi kipeä ja seuraavana päivänä pikkuisen lämpöä. Pieni hinta siitä, että vauva saa ekaksi 6 kk:ksi suojan.

vauvis, minäkin laitoin pyynnön naamakirjassa =)

Huh, viikonloppu ohi ja ainakin näennäisesti mutsikin oli iloinen uutisen kuullessaan. Alko tosin jo vanhan virren siitä että älä tee sitä tätä tuota ja voi sattua sitä tätä tuota ja panikointi siis kuten viimeksikin. No, onneks puhelimeen ei tarvii vastata jos siltä tuntuu. Isä oli sit kyllä tohkeissaan, harmitteli että olis pitäny kuoharia olla jemmassa kun olis vaan tienny :D

Oma olo ihan normi jos ei oteta tuota vatsanpolttelua ja ripulia lukuun. Ne kuuluu yhteen ja johtuu siis mun refluksista, pitäis vaan enemmän uskaltaa syödä niiä lääkkeitä, mutta skitsoilen niistä. Näin viime yönä unta ekaa kertaa vauvasta ja olin muka rakenneultrassa, jossa sanottiin että noin kovat sykkeet rasittaa vauvaa niin kovin, että se ei varmaan selviysy, näky siis sykkeet siinä unessa 195 ja ylöspäin.. heräsin siihen ja olin jokseenkin helpottunu kun oli vaan unta. Sit aamulla kuuntelin tietty dopplerilla ja kunnon jytke sieltä kyllä kuuluu, muttei nyt sentään ihan tuhatta ja sataa :heart:

hooh, tänään olen jo töitä tehnyt tässä ihan urakalla joten iltapäivän päätin vaan lorvia, kun kaikki on lomilla nyt täälläkin, niin mikään mun duunijutuista ei etene. varailen vaikka paikkaa sisarusuintiin kun meidän vauvauinnissa sanottin, että jonot on sinne melkoset. Ja jotain muutakin säätöä meinasin tehdä... omia juttuja siis, EN töitä :D

Ja kun lähden töistä kotiin, haen ison kukkakimpun itelleni, kun vkl oli sen verran stressaava :LOL: Muutoin tänään oliskin taas pyykinsilitystä ja mankelointia sekä petivaatteiden vaihtoa tiedossa... eli normi koti-iltaa siis.

Mä muuten lukasin kans vkl romaanin, ja mulla on paha tapa jäädä niihin koukkuun. Automatka meni rattosasti lukiessa, joten sain sillä luettua aika nopsaan... luin Sndra Brownin kylmän kosketus-nimisen jännärin, oli hyvä, vaikka etukäteen jo arvasinkin sarjamurhaajan.. tess Gerritsenin uusinta odotan taas kieli pitkällä, ne pitää ahmasta aina parissa illassa kun uutuus saapuu, toivottavasti tulis mahdollisimman pian =)

Jep, nyt pari duunijuttua, sit lounastamaan ja sit meinaan iltapäivän vaan hengailla kun ei täällä mitään tällä viikolla tapahdu...

runttis ja sytkylä 15+3

Heeeiiiii!!! Ajattelin minäkin ilmoitella olemassa olostani =) Oon lukenut teidän kirjoituksia, mutta oma kirjoittelu jäänyt vähemmälle :ashamed: Mäkin laitoin fb pyynnön, siellä tulee aika paljon oltua... :whistle:

Tänne ei mitään ihmeempiä. Masu alkanut kasvaa jo pikkuisen :D Väsymystä edelleen on, mutta pahin on onneksi mennyt ohi. Tänään olis kolmas iltavuoro putkeen ja huomenna sitten vapaapäivä. Perjantaina lähdetään miehen ja tytön kanssa Tukholmanristeilylle =) Tyttö oottaa reissua jo ihan innoissaan ja on sitä mieltä, että siellä on paljon ankkoja :LOL: Mistä lie tuo ankka jutun keksinyt, toivottavasti ei pety kovin pahasti :D

Nyt täytyy lähteä kauppaan ja tehdä jotain ruokaa ennen töihin lähtöä.

jonna ja pikkuveli 15+0

Kissoista kun ollut puhetta niin meillä on kaksi norjalaista metsäkissaa ja yksi maatiainen. Ja toinen norski on parhaillaan sulhon luona, että huhti/toukokuun vaihteessa toivon mukaan tulee paljon pikkusia.. :) Maine Coonista ollaan kanssa haaveiltu, katsotaan josko sellainenkin tulis. Sit alkaakin olee pääluku täys, kun meinataan tuosta syntyvästä pentueestakin yksi pitää itsellä. :)

Mä olin koko viime viikon sairaslomalla kun oli keuhkoputkentulehdus ja poskiontelotulehdus. Nyt alan taas olemaan elävien kirjoissa ja huomenna pitääkin töihin taas mennä. Kiinnostus töitä kohtaan on kyllä ihan nollassa enkä kyllä ole vauvan jälkeen ajatellut tuonne enää palata ellei sitten ole ihan pakko.

Muuten olo ollut ihan jees, välillä maatessa jos äkkiseltää vaihtaa asentoa niin vähän repäsee jostain mutta kipu menee nopeasti ohi.

rv 13 :)

Arrgh, miten töissäkäyvät pienten lasten vanhemmat ehtivät urheilla, pitää huolta kodista, laittaa ruokaa joka käden käänteessä ja vielä olla lastensa kanssa?? Musta tuntuu että jokin asia on aina rempallaan, jos teen kotohommia, niin en ehdi olla tytön kanssa ja taas jos olen tytön kanssa, koti on kuin pommin jäljiltä... miehen aika on menny takanlämmityksiin ja puiden hakkaamiseen ja pihan lumenluontiin viime aikoina, niin ei ole paljon apua siitäkään...sit kaupanpäälle tämä väsymys vielä, niin ei ole paljon hurraamista. Eilenkin menin klo 21 nukkumaan vaikka normaalisti keikun jonnekin 23-24 saakka (ennen raskautta siis). Hooh, toivottavasti tämä on väliaikasta.... vaikka tietysti sitten kun on kaksi vaippapipanaa niin sitten sitä vasta kiirus onkin....

Matilda84
n11na Etsi toi ryhmä ELOKUUSSA 2010 SYNNYTTÄVÄT! hakutoiminnolla,sitten klikkaat sitä ja siinä nimen kohdalla on se lähetä pyyntö (lukee enkuksi ) ja sitten siitä niin ja sitten Vauvis sitten hyväksyy sen =)

Matilda84
Mulla on maha jotenkin todella kovasti tullut esille, ei kyllä saa peitettyä mitenkään päin.eikä tarviikkaan :D

Mä en pysty oikein ritsi-istunnassa istumaan,ottaa vissiin kohtu jotenkin väliin.Sama tenkkapoo tulee kun istuu jalat koukussa sohvalla ei pysty pitää yhdessä :D

Yhteistyössä