(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Huomenta tytöt!
Mulla on se halpis-Angelsound doppleri, ja kuuluu tosi hyvin äänet jo. Hieman navan alta, ja kohtu on selvästi noussu ylöspäin. Nyt tuntuu jo päivittäin liikkeetkin, kun tajusin viimein ettei ne olekaan suoliston pörinöitä :D

Mäkin heräilen juuri neljän aikoihin pissalle, mutta väsyttää tautisesti töissä sitten. On vaikea saada enää aamuyöstä unta. Nyt odottelen jo hiihtolomaa, mut vielä reilu viikko siihen.. mukavaa talvilomailua teille,joilla nyt alkamassa! =)

Kääkkänä ja lapanen 17+3
 
Huomenet täältä :wave: Täällä ollut kans aivan tolkuton päänsärky nyt jo pari päivää. |O Ja nyt antaisin melkein mitä vaan, kun pääsis sykkeet kuuntelemaan. Täällä noista lorahteluista ollut juttua, niin eilen kävi itellä niin, että miehen kanssa siinä hellää hetkeä vietettiin, niin alkoi tuntumaan vähän liian kostealta ja olikin sitte lakanat ja yöpaita ihan märkiä. :eek: Eikä mitenkään vähän vaan ihan kunnolla. :/ Kyllä se säikäytti, mutta ajattelin, että kai kaikki kunnossa on, kun ei kipujakaan oo, mutta ei se silti vie tätä huolta pois mielestä tuo järki joka sanoo kaiken kunnossa olevan. :ashamed: Kun lapsiveden kuitenkin luulen tunnistavani ja ei se sellaista ollut. Ja välillä jo epäilin, että oonko alleni päästänyt niin etten huomaa. :ashamed: Mut juu ei se sitäkään ollut. :whistle: Että kai sit vaan valkovuotoa.
No sen verran tunnen itseni, että en varmaan rauhoitu ennen kuin seuraavaks ne äänet kuulen. Äippäpolille soitin ja käski tarkkailla vaan, just kun ei oo kipuja ja vuotoakaan ei oo lisää tullut.

Tää jatkaa siivoamista :x Vieraita tulossa viettämään lapsukaisten synttäreitä. Kakkuki tarttis tehdä...

Katjuska ja sintti 14+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Täällä sydänäänet löytyy ihan navan tuntumasta :D Liekkö vaikuttaa kun toinen raskaus kyseessä, nii kohtu kasvaa hiukan nopeempaa =)
Juuri siksi ihmettelnkin missä matalalla meidän bonus majailee kun aina ihan häpyluun tuntumasta äänet kuuluu,joskus harvoin hiukan ylempää.Ja kun ei ole eka raskaus kyseessä....
Eikä mun masu kyllä oo ees kasvanu...Täytyy laittaa taas tasaviikon kuva :D

 
Pakkaspäivää!

Aamulla -32C mittarissa, hyrrrr..mutta kevät se on jo päällänsä ku laskee pakkanen kovaa vauhtia, nyt tais olla "enää" -25C.

Mulla on kans tuo masukki tosi alhaalla toissa viikolla lääkäri ultras ja asukki kölli ihan tuossa häpyluun yläpuolella vaikka kohdun yläreuna tuntuu jo navan alapuolella. Onko se sitten niin että se kasvaakin alhaalla kun on jo neljäs (tai viides) raskaus menollaan..tiiä häntä.
Mulla on kans kovia viiltokipuja, aivastus sattuu, yöllä kyljen kääntö repii vatsanahkaa aijai..ja nyt viiltelee tuolla kohdunsuulla ja persiissä samanlailla ku ennen synnytyksiä..ja nyt panikoin että joko siellä muutoksia alkaa tapahtuun ja jos tämä syntyykin ennen aikojaan..voi ressien ressi...ei tää osaa olla yhtään lunkisti vaan joka risahdusta murehtii..ilmankos tuo pääkin on jatkuvasti kipiä, huoh :kieh:

Täälläkin lorisee, viimeks eilen piti mennä juoksun kans vessaan ja housun vaihtoon :LOL: Ja valkkistahan se vaan oli..voi helveissön näitä juttuja.

Juurikaan tämän paniikkipirkkouteni takia en ole dopleria hommannu ku sehän ois maailmanloppu jos en ääniä sais kuuluviin. Ja aika napakat alkaa oleen jo masukin liikkeet..tuntuu helpommin ku makaa vasemmalla kyljellään ku sinne päin on tuo kohtukin kallellaan.

Fiilikset ei oo mitkään huiput kun tiedossa taas rankka työviikonloppu kera hemmetin moisten pakkasten..plaahh..kuinkahan masu ja selkäraukka kestää..yritän sinnitellä vielä pari viikonloppua ennenkä soitan tohtorille..

Mutta nyt kotihommien pariin, ihq! :/

Mukavata perjantaita ja alkavaa weekendiä!

Jonnuli ja hipsu 16+5
 
AnQ
Merkkailen (ja vähän näköjään höpötänki)!

Tosta raskausajan kotikäynnistä; pari kaveria on puhunut siitä (molemmille tullut/tulossa esikoinen) ja he ilmeisesti "pääsevät" tähän projektiin. Esikoinen syntyi 2007 ja meillä ei käynyt kukaan, eikä nyt ole kukaan puhunut mitään, joten oletan ettei kukaan ole tulossa. Esikoisen aikana olisin varmaan onnellisena toivottanut kaikki tervetulleeksi, silloin tuntui olevan kamalan tärkeää todistaa olevansa kykenevä vanhemmaksi.

Eilen neuvola, painoa tullu KOLME kiloa, vaikka en ole syönyt normaalista poikkeavasti. Näköjään meikä turpoo aina sen 20 kg, koostui ruokavalio sit vihanneksista tai karkeista |O

Onko kukaan muuten tuntenut jo liikkeitä/uskonut tuntevansa? Joskus tuntuu että jotain hipellystä mahassa tuntuu, mut ei kai vielä kuitenkaan? Vai voisko sittenkin? :D

Valkovuotoa on muuten täälläkin ihan reippaasti, joskus myös rusehtavaa vuotoa. Käyn tarkistuttamassa tilanteen ens viikolla labrassa, jos siellä joku pöpö majailee :| Miulla on välillä kanssa käynyt mielessä että ei kai lapsivettä voi tihkuttaa, kun joskus tuntuu että sitä vaan tulee ja tulee ja tulee! Raskausajassa on loistavaa se, kun ei tuu menkkoja, mut näköjään tää valkkarilorottelu tasaa asian sit ihan hyvin, heh!

Kahden päivän koulupyrähdyksen jälkeen töiden pariin..

AnQ + napero 14+2
 
Heips, mulla kans dopplerilla saa aika nopsan ne äänet kuuluviin, sen hevosenlaukan. Mut paikka vaihitelee, eilen kuulu yllättävän alhaalta ja ylempää tulikin vaan töminä potkuja, korvat meinas haljeta :LOL: Mä olen kuunnellut harvakseltaan, en jaksa joka päivä kuunnella vaan sillon tällön. Ja joka kerran on nyt kyl kuulunu, ja tietyssä paikkaa tulee istukan äänikin kuuluville.

Tänään olis perjantai ii-hanaa =) tosin huomenna kotipaikkakunnalle ilmiantamaan itsensä tästä asiasta, EI yhtään kivaa. Jos vois kertoa vaikka kaikille muille tässä maailmassa mutta EI omalle äidille. Ei vaan jaksa sitä sen valitusta, syyllistämistä, panikointia, haukuntaa yms... hmpfh. No, ei olla kuin yksi yö siellä niin kestän sen vaikka tolpan nokassa.

Jaaha, töitä olis jatkettava tänään poksuu kans ultran mukaan, 15+0 :heart: (14+3 nla)
Ja sytkylä olis sitten jo 100 g painonen netin mukaan :heart:
 
iltalehdessä on hyvä juttu Joanna Väreen odotuksesta
http://www.iltalehti.fi/viihde/2010021811083961_vi.shtml

Musta on tuntunu lähes samalta. Koko ajan tuntuu, että olo on tunkkanen ja likainen vaikka olis just tullu suihkusta. Selkään ja olkapäihin pukkaa finniä... Seksiäkin olen koittanut välttää kun oma olo tuntuu niin rähjäseltä. Muilta äideiltä olen kysellyt koska se kovin mainostettu ihana aika alkaa? Tällä hetkellä se tuntuu vaan mainospuheelta... Mä olen tuntenu itteni huonoks odottajaks koska ei tää ookkaan ollu niin hienoa kun on annettu ymärtää. Mutta ehkä se on vielä tulossa.

Siskoni kanssa ollaan yrittäjiä ja ylpeitä siitä. Pikkisiskollani on jo vuoden vanha poika ja hän palasi töihin pojan ollessa 9kk. Kritiikkä on tullut. Yrittäjyys ja äitiys on jotenkin huono yhdistelmä?!!! Miten kukaan voi sanoa mitään tollasta?!!! :kieh: Mun mielestä jos sun rahat ei riitä kotona olemiseen sä et jää sinne kotiin elämään miehen pienillä tuloilla!!! Ja jos et koulun jälkeen ole tehnyt mitään, niin mun mielestä sillon sen lapsen kanssa kotiin jääminen on laiskuutta! Että ottaa vihaks "uraäitien" arvostelu. Mun mielestä koti äitiys on tosi hyvä juttu sellasissa tilanteissa missä siihen on mahdollisuus ja jos se äidille ok. Mä itse olen parempi äiti jos saan välillä painaa töitä ku hullu! Mutta jos mies maksaa kk palkastaan autolainaa, asuntolainaa, opintolainaa ja kaikki muut menot ja kulut päälle niin mun mielestä äidin pitäisi palata työelämään. Aaaarghhhhh! Tämä on sitten vain minun mielipide ja sellainen asia joka puhuttaa aina. Tarkoitus ei ole loukata tai arvostella kenenkään valintoja. Minun mielestä jokainen tekee niin kuin itse tuntee hyväksi.

n11na ja tiitti 16+0
 
n11na, mun parilla kaverilla on niin kamalia raskausaikoja takana, että he ovat sanoneet sen ajan olleen pahinta koko elämän aikana. Siis lapsen saaminen on ollut sitten tietysti ihana asia, mutta raskaus-ajan he voisivat skipata täysin. Se on niin yksilöllistä, ja mulle ainakin aukeni vasta odottaessa että kaikenmoisia vaivoja sitä vois olla (vaikkei mulla siis ollu), kun kyseltiin kaikenmaailman peräpukamoista ja suonikohjuista ja häpyluun halkeamista tms.. :eek: Ja se seesteinen ihanuus on kyllä ihan urbaaania legendaa :attn: :attn:


Mä olin ennen esikoista kova tekemään töitä ja se työ oli kaikki kaikessa. Palasin töihin kun tyttö oli 10 kk ja isä jäi vielä reiluksi kuukaudeksi kotiin, hoitoon tyttö 11 kk iässä. Nyt tältä vapaalta en palaa niin pian, on ollut niin suuri suru kun en edes kävelemisen lähtöä nähnyt (vaan hoitotäti) kun olen töissä ollut, mutta ymmärrän varsin hyvin että töihin voi mennä jo aikaisemminkin. Yrittäjänä on varmasti vielä rankempaa kun mammalomat ja etuudet ei juokse kuin palkkatyöläisenä, tai näin olen ainakin ymmärtänyt. En olisi itse ikinä uskonut, että työ jää mulla niin vähäpätöiseksi asiaksi kuin mitä se on tässä vuoden kuluessa muuttunut. On jotenkin tullut vain fiilis, että ehtiihän sitä, mutta lapset kasvaa hujauksessa ja nyt on aika olla lasten ehdoilla. entisestä uraohjuksesta taitaa kasvaa mamaohjus :whistle:

Jees, nyt töitä ja muutaman tunnin päästä kone kiinni ja viikonlopun viettoon =)
 
Paljon on tullut mielenkiintoista tekstiä taas :D olen käynyt lukemassa päivittäin.
Täällä painaa flunssa jo viidettä päivää...enimmäkseen nuhaa, mut muutenkin olo on vetämätön :| no ehkä se tästä vähitellen helpottaa.
lämmöistä joku kyseli...mulla on raskauden alusta asti ollut normaalia ylempänä lämmöt -> 37.0-37.5 enkä siis ole kipeäksi itseäni tuntenut =)
Jospa yrittäis ruveta vähän siivoilemaan, vaikkei juuri nappaakaan :LOL:

Elovena79 & masuasukki 14 + 1
 
Heippa kaikille!

En ole juurikaan käynyt kirjoittelemassa, jotenkaan ei vaan ole tullut mieleen mitään kirjoitettavaa. Alkuun tuskailin oireiden puuttumista, mutta kyllä nekin sieltä tuli sitten 9+ viikolla ja jatkuu edelleen ajoittaisena huonovointisuutena ja satunnaisena oksenteluna. Nyt rv 16+1.

Np-ultrassa oli kaikki hyvin ja sikiöseulan verikoetulos oli negatiivinen, kaikki siis hyvin! Laskettu-aika tarkentui ja on siis 5.8.2010.

Mä olen nyt viimeaikoina nähnyt painajaisia keskemenosta ja sektiohaavan repeytymisestä. Jotenkin muutenkin olen ollut paljon enemmän huolissani että onkohan kaikki hyvin kuin ensimmäisen raskauden aikaan. Onko muut kokeneet vastaavia?

Yhtäkkiä tullut myös älytön tarve samaistua lapsettomiin ja ymmärtää heitä. Tuttavapiirissä on yksi lapsettomuudesta kärsivä pariskunta ja yksi joka on hoidoilla onnistunut.

Nyt niitä liikkeitä odotellessa..

Miumukka ja sintti rv 16+1
 
Matilda84
Jaahas se olisi taas perjantai.työviikko takana ja sen huomaa,väsyttää ihan tuhottomasti.
Mies lähti veljensä luo saunailtaan,tosin autolla ja lapset tossa pelailee. Ite vetäsin tunnin pumpin taas ja nyt ramasee... Kai se pitää kohta vetäytyä kattomaan Martinan synnytys netistä ja sitten taitaa tulla uni, enköhän mä taas simahda samoihin aikoihin kuin lapset.

 
kotidopplerista ... mulla on tuollainen näytöllinen , kuuluvuus kaiuttimen kautta on hieman heikompi kuin kuulokkeilla ... Aika helposti olen sydänäänet saanut kuuluviin , mutta mullakin on toukka tuolla ihan häpyluun tietämillä ja mielestäni saan hieman ohjailla siitä luusta "alaspäin" anturia niin sitten vasta kuuluu , harvoin edes suoraan tuosta häpyluun kohdalta vaan tavallaan hieman alempaa.... Ja toi näyttö , sydämen sykkeen pitää olla juuri kohdalla ja pysyä siinä hetki jotta saa laskettua sykkeen , jos ei ole juuri kohdalla niin mulla vilkkuu sydän silloin tällöin , mutta jos on kohdilla niin tuo sydän pomppii tasaisesti ruudulla ...

Viikkoja on huomenna tasan 16 ja liikkeet , ehkä jotain joskus tuntuu , mutta ei niin että voisi sanoa varmasti että toukka siellä potkii ...

neitim
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Kävinpä lässäyttään itekki kuvan tonne pinoon :D
Anteeks nyt taas kun tyhmä kyselee, mutta mikä on pino? Ja missä niitä masukuvia on? :) Mäkin haluisin kattoo.

Ei oo ihan tää foorumi vielä hanskassa.

Muoks muoks: Löysinpäs! Notta ei enää mitään. Kits.

 
Huomenta!

Juu,se masukuva pino on tuola odotusaika etusivulla :)

Mä aloin eilen oksentaan illalla ja nyt aamusta oksentanu vielä ja yöllä vähän väliä,tosin mitään ei tuu ku limsaa vain juonut. Oksutauti siis taitaa olla,yök...loppuis pian. On vähän heikko olo.

Minäkään en ole tuntenut liikkeitä kuin sillon tällön ihan pieniä hipaisuja mutta jospa ne alkaa tuntua tässä ku puoliväli lähestyy.

Nyt lepäämään!

sirri81 ja masuasukki 16+4
 

Yhteistyössä