(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Mä kattelin niitä kalaöljyjä ja en tosiaan oikein osannu ottaa mitään niistä, apteekissa siis. Jätin ostamatta ja koitan kattoo jos joskus jotain muikkua vetelis napaan. Lohesta pidän, mutta sitähän ei kauheesti suositella syötävän muutoinkaan, saatikka raskaana.

Jänskä tommonen projekti, että kotios tullaan, siis odotusaikana. Meillä käydään kun on laitokselta kotiuduttu, mutta muuten ei. Mitä se perhetyöntekijä tekee, tai mikä sen rooli on?

Jaaha, söin taas liikaa ja nyt meinaa pukata ylimääräsiä ylös. Vissiin alkaa jo toi kohtu kasvamaan sen verran, että ei enää toi pötsi vedä ruokaa siinä määrin kuin olis nälkä, eli tulee ähky ennen aikojaan. Tai sitten vaan söin liikaa, tiedä häntä. Nyt olo kuitenkin inha.


Kaikille sairasteleville halit, ja pikaisia paranemisia :hug: :hug: :hug:
 
Gynellä käyty,vauva pisti viuhtoen kuvaruudussa.Kaikki oli hyvin.Papa-koe otettiin,sanoi että ottaa nyt raskausaikana kevyemmin,ei" rouhaise syvältä"mut auts kun sattu ja sattuu yhä.Kuulemma voi vuotaa verta eikä saa pelästyä.Kohdunsuulla kaikki hyvin.
Nyt vaan r-ultraa odotellessa =) nii ja niitä papa tuloksia tietty :whistle:
 
Vielä tuosta kalaöljystä Se lääkäri ja tietopalvelun tyypit molemmat perustelivat kantaansa sillä, että ne on luonnontuotteita, eikä niitä ole tutkittu tarpeeksi tarkkaan! Se lääkäri sanoi ettei hän ole tutkinut kalaöljyjen hyötyjä tarpeeksi, mutta on lukenut paljon erilaisista jutuista joita tuollaisten epäillään aiheuttaneen.

Minusta on tullut vähän skeptinen kaikkea kohtaan, kun selvisi tuossa vähän aikaa sitten, että lääke jota käytin päivittäin perussairauden hoitoon, saattaakin aiheuttaa sikiölle epämuodostumia. Käytin sitä viime raskaudessakin lääkärien käskystä vähän aikaa ja kaikki ovat olleet sitä mieltä että kyllä sitä saa ja pitääkin käyttää raskausaikana. Nyt sitten satuin avaamaan suuni oikeaan aikaan yleislääkärin vastaanotolla. Hän selvitteli asiaa ja oli aivan järkyttynyt äitiysneuvolan ja -polin toiminnasta.
Nyt on uudet turvalliset lääkkeet eikä pitäisi olla mitään vahinkoa vielä sattunut (onneksi lopetin ajoissa) :kieh: Kyllä pisti vihaksi!!
 
ruuth, mä luotan siihen teratologiseen palveluun enemmän kuin mihinkään muuhun. Sieltä olen aina saanut hyvät ja selkeät vastaukset, esim mun lääkityksen suhteen =)
Kalaöljyt jätin mäkin hyllylle kun meni pää vaan pyörälle siellä apteekissa :D
 
kalaöljy & raskaus

http://www.harmonia.fi/terveys/yritys/tutkimukset?id=13072354-tutkimuksia-kalaoljyn-kaytosta

http://www.harmonia.fi/terveys/yritys/tutkimukset?id=13072348-rasvahappoja-odottaville-ja

http://www.biovita.fi/uusi/articles.php?lang=fi&id=126

Minä käytän kotimaista valmistetta.
 
mä olen löytänyt joka kerta noin minuutin etsimisen jälkeen :heart: :heart:
mutta viimeksi kun etin taas häpyluun luota ei löytynyt, oli pikkuinen siirtynyt jo tosi korkealla navan luo :D

joten kokeile vaihtaa selkeesti ihan eri paikkaan ja joskus voi viedä puolikin tuntia kuulemma että löytää, etsi vaan rauhassa se hevosen laukka . Yleensä se kuulostaa siltä kun vaavi on ihan kohilla, mutta muuten kuuluu kova pumputus jos kauemoana dopplerista, ja mulla viikkoja nyt siis 15+1 :heart:

ota ihan rauhassa, kotidopplerit on ihan eri luokkaa kuin neuvolassa, ja mee kuunteluttaa neuvolaan jos kovin häiritsee :hug:
 
Ton vuoks minen doppleria halunnu hankkia. Alkais vaa ärsyttää jos ei löydä sydänääniä. Ja viimeks ainaki ku olin neuvolas ni yritti kuunnella ääniä ni laitto jo mun housut alemmas ja sano et näi allaalta se kuuluu. Sit kokeili käsillä, et mis kohdin kohtu on ni olkii paljo ylempänä. Sit aika hämmästyneenä sano et se onkin jo näin korkeella.

Mut merkkailen lähinnä vaan..

Tänään poksuu! 15+0!! :heart:
 
Copper Ei oo meilläkään kotikäynnistä neuvolassa mainittu. Eli ilmeisesti te kaakkurilaiset vaan kuulutte sen piiriin.

Ite mietin kans tuota doppleria, ja olin jo melkein tilaamassa, mutta sitten ajattelin että ku liikkeet kuitenki tuntuu kohta päivittäin, niin on tavallaan ihan turha.

Hyi hitto että osaa olla KYLMÄ, pakkasta -30,9C. No, onneks pääsee autolla töihin :)

Marlin ja sätky 16+3
 
Huomenta :wave: !!!!

Onhan taas tullut tekstiä!Hengessä ollaan mukana,vaikken ole kerennyt kirjottelemaan =) .
Täällä koko ajan hieman ylikierroksilla ilmeisesti,sillä uni loppui tänään jo klo 5,huoh.Nyt pirtsakkana valmistautumaan töihin viiden tunnin unilta :LOL: .

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille :wave:

Nate ja masuasukki rv 15+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Ite mietin kans tuota doppleria, ja olin jo melkein tilaamassa, mutta sitten ajattelin että ku liikkeet kuitenki tuntuu kohta päivittäin, niin on tavallaan ihan turha.
juur tunnustin eilen itselleni ja miehelleni (ja nyt teille) kuinka palikka sitä taas on tullut oltua.... :whistle:
Murehdin pikkasen, kun ei saa joka viikko kuunneltua, että elossa ollaan ja kaikki ok, että näinkö tää koko raskaus sit vaan odotellaan ja ollaan neuvolan sydänäänten kuuntelun varassa..... :eek:
....kunnes hokasin, että tosiaan, kohta tuntuu sit liikkeet....
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

ei sitä kaikkee voi aina muistaa.. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

 
Huomenta!

Miten nämä yöt on alkanu olemaan kauhean levottomia. Joka yö herään klo 4 ja pitää käydä vessassa sekä juomassa jotain,sitten ei meinaa millään saada unta,ihan pirteä olo. 7ltä ylös eikä väsytä yhtään. Kaitpa sitä on joku ylipirteys kausi menossa nyt.

Minäkin saan dopplerilla kuulumaan selvät sydänäänet heti ku laitan sen laitteen masulle,vauva on mulla kans liikkunut nyt lähemmäs napaa,aiemmin se kuulu sieltä häpyluun yläpuolelta heti. Aivastaessa sattuu masuun ihan älyttömästi,tuntuu,että räjähtää mut se kuuluu asiaan,luin netistä jostaki raskaus sivulta aika vasta tuosta.

sirri81 ja masuasukki 16+3.
 
Dopplerilla,toisinaan kestää ennekuin löydän sykkeen.Jännän alhaalla ihan häpyluun takana usein on ja sinne vaikea päästä kuuntelemaan :D Mut useimmiten osuu suoraan kohdilleen.Mulla se istukka tuossa etuseinämässä ,niin jännästi kuuluu sykkeet sen istukan viuhkeen takaa....

Mulla muuta kun poks poks,rv 15 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sirri81:
Miten nämä yöt on alkanu olemaan kauhean levottomia. Joka yö herään klo 4 ja pitää käydä vessassa sekä juomassa jotain,sitten ei meinaa millään saada unta,ihan pirteä olo. 7ltä ylös eikä väsytä yhtään. Kaitpa sitä on joku ylipirteys kausi menossa nyt.

.
Näin täälläkin.Makaan tunteja yöllä hereillä,juoksen vessassa ja aamulla pirteänä ajoissa hereillä,ja en oo tavallista väsyneempi..... :eek:
 
Matilda84
salaisuuksienkammio Kyllä mä oon saanut alusta lähtien helposti sykkeet kuuluviin, varmaan vaikuttaa ihan tuon istukan paikkakin. Jos on edessä vaimentaa kovastikkin.
Sen oon oppinut että rauhassa ottaa yhteen kohtaan sen dopplerin aina ja siinä sitten kääntelee vähän sivulle jne.. niin jostain kohti se sitten kuuluu,että harvoin oon saanut kuuluu suoraan siitä mihin sen ekana länttään.

Mä nukun yöt kuin tukki, viime yönäkin meni se 10h unta ja aamulla oisin voinut jatkaa vaan.Unesta saan kiinni ihan 2min ja joha lamppu sammuu =) Kerrankin näin päin.eiköhän tuo muutu kun alkaa ne ihanat yölliset suonenvedot ja vauvan liikkeet alkaa tuntumaan kunnolla.Pitää siis nukkua varastoon.

Se on pokspoks tänään rv 16 :heart:
 
Huomenta tytöt =) Täällä edelleen flunssa jatkuu ja ANKARA PÄÄNSÄRKY. Muutenki huolestutta todella onko kaikki ok, liikkeitä ei vieläkään :( Viikon päästä neuvola ja reilu kolme viikkoo rakenneultraan...
Yöllä en minäkään saa nukuttua, tyhmää :headwall:

-Jonetta ja Peukku eli 17+0 POKSUU
 

Yhteistyössä