(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Mnooh, mies eilen kertoi siskon miehelle että toinen on tuloillaan meille... nyt sit ei vastaa mun meileihin eikä ole pukahtanutkaan eilisen jälkeen mullepäin. Ollaan normaalisti ihan päivittäin yhteyksissä... tässä vähän aikaa sittenhän sisko sanoi, ettei voi sietää silmissään "möhämahoja" (=raskaana olevia naisia).... Noo, sulatelkoot nyt vähän aikaa, annan olla rauhassa.. tai sitten mä vaan täällä hormoneissani kuvittelen :D

Noi rytmärit on varmasti inhottavia, mut ilmeisesti ne on ihan vaarattomia? Mulla ei ole tommosia ollu, mut tietääpähän jos sit ilmaantuu....

Jännä kun just maanantaina kuuli masuasukin sydänäänet niin nyt jo haluais uudestaan mennä kuuntelemaan.. Mulla kun ei kotona oo sellaista laitetta millä sais kuunneltua.
Kunpa ne liikkeet alkais pian kunnolla tuntumaan, ni ei tarvis niin paljoa jännitellä. Saa nähdä onko tää vilkkaampi liikkumaan kuin esikoinen...

Olispa työpäivä kohta ohi kun on niin flunssainen olo, ei vaan jaksais..

Siis ei vitsit että näin taas outoa unta :LOL: Tuntuu että nyt tän raskauden aikana ne on muuttunu ihan oudoiksi. Mutta oli siinä onneks jotain "normaaliaki". Vauvan liikkeet tuntu ihan selvästi mahan läpi, ja näillä viikoilla mentiin unessakin. Oli semmosta muljuamista, aivan niinku ois suoraan tuossa nahan alla :D Oi että ootanki sitä ku liikkeet tuntee mahan läpi :heart:

Mies ja poika lähti käymään asioilla niin saan hetken hengähtää ja touhuta rauhassa. Joten täytyy laittaa töpinäksi ennen ku takas kerkeevät :D

Marlin ja sätky 16+1

Tää pohtii täällä, että jaksaisko vielä heinäkuun 21pvä lähteä Helsinkiin kaisaniemenkentälle kattomaan p!nkkiä ja PMMP:tä... 20 000 lippua sinne myydään... Jaksaako siinä vaiheessa enää seistä, jonottaa vessaan ja jorata tungoksessa?

Termos!

Hirvee pakkanen taas täällä :x ei mukavaa..

Sain vihdosta viimein rakenneultraan ajan, se on 15.3.10, kuukausi pitäs odotella. Sitten seuraava neuvola on 29.3., en halunnu ottaa aikasemmin kun on niin inhottavaa se verenpaineen mittauspaniikki :whistle: Ottavat näköjään vaan päivisin ultraan Terveystalolla, tylsää, ukko ei taida sit mukaan päästä. Oysissa ultrasivat vain iltasin niin on aina ollu mies mukana :( Nohh, pääsempä mä yksinkin..

Matilda, mä olen kärsinyt vuosia rytmihäiriöistä, sydänfilmissä olen käynyt useasti, niissäkin näkyy lisälyönnit mutta ovat kuulemma vaarattomia eikä niille tehdä mitään. Nyt taas raskausaikana ne on hurjasti lisääntyneet ja varsinkin illat on kamalia..melkein joka henkäsyllä muljahtaa sydän ja sit tulee paniikki ja sit ne sen takia vaan lisääntyy. Se on niin kurjan tuntuista..eikä yhtään lohduta että ne on vaarattomia kun ne on niin ilkeän tuntusia..välillä ihan hengästyy. Jos nämä tästä vielä lisääntyy niin pakko tahtoo jotain beetasalpaajaa joka niitä rauhottas.

Mun masuasukki on jotenkin hiljásen olonen..sillon tällön pikkasen muksauttaa mutta muissa raskauksissa on näillä viikoilla jo vipinä käyny mahassa. Jospas se on syynä kun mulla on nyt istukka etuseinässä ja kaikilta muilta ollu takaseinässä..jos se vaimentaa niin paljon.

Eipä tässä kummempia, täytyy lähtee moikkaan eskarilaista ku just pyyhälsi sisään :heart:

Jonnuli ja hipsu 16+3 :heart:

n11na, mua houkuteltiin naisten kympille toukokuulle ja totesin etten kyllä enää lähde lyllertämään sinne ihmistungokseen... esikoista odottaessa tosin olin kyllä koko päivän kestävässä urheilupäivässä jossa liikuttiin aamusta iltaan vkolla 32, mutta silloin olikin syksy/talvi. Kesänhelteissä saattaa puhti loppua hiukka aiemmin....

Matilda84
n11na Loppuun asti vaan täysillä, eikös olis kivaa kun olis viimesillä viikoilla kivaakin tekemistä eikä tarttis koko ajan miettii josko kohta syntyis =) Festareille vaan :D

Tiedättekö muuten mikä on mielestäni outoa? :p Se, että vaikka olen raskauden myötä ihan kunnolla oksennellut, niin silti ei ole jäänyt traumoja mitään ruoka-ainetta kohtaan...! Oksennustaudissa jos on jotain oksentanut, niin sitä ei pysty ihan vähään aikaan syömään. Nykyisin voi tulla aamulla kaikki pihalle ja pystyn vaikka samantien syömään sitä samaa ruokaa...Tämähän on pelkästään hyvä asia, mutta ihmetyttää..;)

Täällä kans flunssassa,mutta huomenna pitäs töihin taas yrittää. Ei oo kivaa!
Varasin pari päivää sitten rakenneultran,mutta tänään soitin uuden ajan, kun olis mies ollu muuten kertaamassa eikä taaskaan siis olis päässy mukaan. Eli 18.3. olis aika :)

Paranemisia muillekin kipeille, tää on kyl niin ärsyttävää...

Kääkkänä ja lapanen 17+1

LilyMilylle Jaksamista :hug: Toivottavasti tuollainen epäselvä tilanne menisi pian ohi.

Nii ja uusille en muistanut eilen sanoa, että tervetuloa vaan mukaan =)

Tänään 10 vuotta sitten klo 0.09 minusta tuli ekan kerran äiti :heart: Tulee jotenkin haikee olo, kun sitäkin muistelee. Nyt tuo tyttö on niin iso jo. :eek:
Ja perjantaina sitte vetistellään uudestaan, kun saa muistella sitä kun tuli toisen kerran äidiksi 3 vuotta sitten. :heart: :whistle: Miten nuo lapset kasvaa niin nopiaan...

Neuvolassa kaikki ok ja äänetki tuli tällä kertaa ihan hyvin kuuluviin =) Nopee käynti oli, niin ei ollut aikaa kun hetki kuulostella ääniä.

Pakkauksesta varmaan rahana tällä kertaa, vaikka sit tulee olo, että pitäskö kuitenkin ottaa, kun oon kaikista muistakin ottanut. :kieh: No katsellaan sit ku tulee ajankohtaiseksi miettiä asiaa enemmän.

Nyt taas touhuamaan...siivota mun pitäis ja pyykkiä pestä eikä tässä koneella notkua, mutta ku ei huvita. :ashamed:

Katjuska ja sintti 14+4 :heart:

Hips, tulihan sieltä sitten siskolta viestiä että "onnea matkaan vaan".
Meillä hoitokuviot hoituu ihanasti =) tyttö jää siis kotiin, mutta satunnaisesti voi käydä hoidossa (max kerta vko, en usko että viikottain käy mutta se on mahdollista kun yksi lapsista on osa-aikainen) missä on nytkin hoidossa ja jo tulevaisuutta ajatellen puhuttiin jo, että tahtoisin lapset sitten tälle hoitajalle jos vaan tilaa tuolloin on.
Jaaha, mun työpäivä on nyt pulkassa, kaupan kautta pikasesti tytön hakuun =)

Taas olen vähän jäljessä näissä viesteissä, mutta on pakko kysyä omaan napaan liittyen jotain. On meinaan ollut ihan uusia kipuja tässä muutaman päivän sisällä. :'(

Ensinnäkin kipuja on muutaman kerran aiemminkin tullut yöllä asentoa vaihtaessa. En pysty nukkumaan kuin vatsallaan (tyyny jalkojen alla) tai kyljellään (tyyny jalkojen välissä) ja monesti kun vaihdan asentoa selältä kyljelleen niin kohdussa on tuntunut kova vihlaisu. Muutama yö sitten se vihlaisu oli niin kova, että heräsin siihen ihan kokonaan (ja olen TODELLA sikeäuninen!) ja haukoin hetken henkeäni, kunnes kipu pikkuhiljaa laantui ja hävisi kokonaan. Nyt tietysti huolettaa onko kaikki ok kohdussa. Oikealta puolelta olen tuntenut pientä liikettä viimeksi tänään, mutta vasemmalta en. :(

Viime yönä sitten alkoi uudenlainen kipu, joka jatkuu edelleen. Tuolla jossain kohdunsuulla tuntuu nimittäin aina välillä sellainen pisto tai viilto. Se kestää vain hetken, mutta voi tulla seisoessa, maatessa jne. ja on ihan uudenlainen kipu. Se ei tunnu liitoskivuilta, tosin en voi mennä vannomaan. Uusi tuntemus joka tapauksessa. Nyt alkoi kauhistuttamaan, että mulla on kohdunsuu pehmenemässä tai aukeamassa tai jotain. Kaikkea sitä alkaakin miettimään, kun antaa mielikuvituksen laukata! Onko kenellekään tutunkuuloisia kipuja?

Tiitu ja Arttu & Bertta 13+4 :ashamed:

Huoli pois Tiitu31 :hug: Kuvailemasi vihlaisukivut ovat ihan kohdun kannattimien ja ylipäätään kohdun kasvukipua.Ihan normaaleja tuntemuksia.Repäisee ja vihlaisee äkkinäiset liikkeet ja yleensä juuri maatessa ja kylkeä kääntäessä :hug: Sullakin kun nyt kohtu kasvaa hurjaa vauhtia kyytiläisistä....

Ja toi toinen kipu voi olla ihan liitoskipua,jos kohdunsuulla tai jossain sielä päin tuntuu :D Mutta ylempi kipukuvailu ihan selkeä juttu ja siitä kohtaa ainakin huoli pois =)

Tiitu: Samoja pelkoja täälläkin...Ne iski just nyt päälle. Vähän vaan erilaisia tuntemuksia..Eli eilen oli menkkamaista vihlontaa mahalla. Olin siitä hetken huolissani, sellaista ei ole oikeastaan ollut raskauden aikana. Sitten tänään hetki sitten lorahti jotain alushousuihin..Kävin vessassa ja huomasin, että alushousut olivat ihan kunnolla kastuneet keskeltä. Valkovuotoa minulla on ollut runsaasti, mutta tämä oli ihan kuin vettä, ei ollenkaan valkovuodon tyylistä! Soitin jo neuvolaan kun pelko iski, nyt ei mitään tehdä jos lorahdus ei toistu. Sitten voidaan tarvittaessa ottaa näyte onko mahdollisesti lapsivettä?
Voi kun tämä olisi jotain viatonta vaan...

Voi kiitos!! :hug: Tuosta ekasta olinkin jo lähes varma, kun se ei kuitenkaan tuntunut niin oudolta. Tämä jälkimmäinen on melkein huolettanut enemmän, mutta ehkä se tosiaan on myös liitoskipuja. Eka raskauden aikana en kauheasti liitoskipuja edes tuntenut, mutta kuvittelin ne hieman toisenlaisiksi. Nythän on ikääkin jo 10v enemmän kuin viimeksi, joten ei kai ole kumma, että alkaa olla enemmän vaivojakin kuin eka raskauden aikana. :LOL:

Edda: Tuo on kyllä niin kurjaa, kun se varma vastaus pitäis saada aina hetinyt tai muuten ei voi muuta ajatellakaan! Tsemppiä sinullekin ja toivotaan, että tosiaan oli vain jotain valkovuodon tyyppistä kuitenkin. Mulla on ollut myös tosi reilusti sitä valkovuotoa nyt ja välillä tuntuu tosiaan, että pöksyt ihan kastuvat mitä ei myöskään ole ennen tapahtunut. :hug:

Edda: Mullakin lorahteli pari viikkoa sitten jotain housuihin ja pelkäsin sen olevan lapsivettä. Kävin lääkärilläkin, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Ei edes mitään tulehdusta. Lorahtelua oli parina päivänä, eikä sen jälkeen ole näkynyt. Ilmeisesti oli vain hyvin vetistä valkovuotoa, jota tuli normin seassa/ ohella. Epäilin jo, että enkö huomaa pissaavani housuun, mutta ei se sitäkään ollut. Ja mulla on myös tosi runsasta valkovuotoa päivittäin. Lääkäri jopa epäili sen puolesta hiivaa, mutta sitäkään ei löytynyt. Kirvelyä oli jonkin verran limakalvoilla, mutta siihen auttoi intiimiöljy.

Täällä odotellaan olenko saanut noroviruksen, jota ollut meillä töissä. Mahdollisesta altistuksesta tulee perjantaina 3vrk, joten silloin pitäisi oireiden viimeistään alkaa... Toivottavasti säästyn taudilta.

Sipsunen & Nalle 15+3 :heart:

Päätettiin miehen kanssa ettein sinne p!nkin keikalle mennä. Mä luulen, että en jaksa siellä tunteja tungoksessa seisoskella, saatika vessaan jonottaa.
Te jotka ootte sykkeitä laskenu, ni meitä teijän masuasukilla ne on ollu? Just sain tänään uuden kotidopplerin jossa on näyttö näytti 147-150 siinä se pyöri koko ajan. Aika kovaa kaveri jumputtaa :D

n11na ja tiitti 15+5

Sainpahan teidät kiinni. Ensinnäkin sunshine25 paljon voimia! :hug:

Ja LilyMilylle samoin! Tosi ikävä tilanne!! Ei taida olla ihan ensimmäinen mies, joka panikoi kun raskaus alkaa olla todellisempaa ultrien tai vatsan koon takia. :( Esikoista odotin yksin ja kasvatinkin ekat vuodet (isä kyllä mukana, muttei asunut meidän kanssa tai mitään) ja stressistä huolimatta kaikki meni hyvin! Toivottavasti tilanne ratkeaa pian parhain päin! :hug:

Matka on minullakin tiedossa, tosin toisinpäin kuin teillä eli matkustan ens viikolla pariksi viikoksi sinne koto-Suomeen! B) Tosi innoissani olen, vaikka kyllähän se vähän jännittää. Varsinkin se Atlantin ylittävä lento, joka on kuitenkin jo aika pitkä. Lääkäri suositteli ottamaan baby-aspirinia ennen lentoa, tukisukkahousut jalkaan ja jaloittelua parin tunnin välein. Kiva vaan sitten vähän väliä häiritä vieressä istuvia, varsinkin kun mennessä on yön yli -lento. Kesälomaa ei nyt Suomessa vietetä, toukokuun lopulla olisin vielä kuulemma voinut lentää (ne viimeiset viikot kun se olisi suositeltavaa), mutta en ota riskiä, että nämä putkahtaisivat pihalle tai tulisi jotain komplikaatioita.

Pakkauksen ottaisin, jos sen saisin - tosin rahakin kelpaisi. Nyt joudutaan pärjäämään ilman kumpaakaan vaihtoehtoa.

Aamulla käyty nlassa ja sydänääniä yritettiin lääkärinkin voimin saada kuulumaan,mutta ei sitten millään vaikka lääkäri yritti varmaan vartin, pikku hiljaa itsellä alkoi epätoivo nostaa päätään ja oma sykekkin siinä kiihtyi joten pääsin sitten ultraa,jossa Nyytti liikkui kovasti :) mut kerkesin kovasti säikähtää, kun edellisellä kerrallakin keskenmeno paljastui vasta ultrassa, no, sitten illalla kävin np-ultrassa jossa kaikki näytti olevan vallan mainiosti,edelleen kovasti liikkui ja Downin riski suhteeksi saatiin 1:17 000. Mitä lukuja te muut olette saaneet?
Niin ja laskettuaika siirtyi viikolla,eli se on nyt 2.9.. saanko täällä edelleen teidän kanssa viettää vai pitääköhän mun siirtyä tuonne syyskuisiin.. :whistle: :attn:

Edda mulla on myös ollut nuita lorahteluja, ja ovatkin kuulema juuri sitä vetistä valkovuotoa, joten don't worry =)

Jonnuli Tiesitkö että Terveystaloon ultraan mennessä henkilökunta toivoo että isompia lapsia ei oteta mukaan sinne? Sain juuri nlassa tämän tietää, sillä meidän kunnan odottavat äidit käyvät siellä tätä nykyä ultrassa ja lapussakin minkä sain lukee,ettei lapsia oteta tutkimukseen mukaan eikä lapsille ole lastenhoitopalvelua (liekkö missään?!) ihan ilmoituksena vain :)

Yhteistyössä