(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Sunshine: Pahoitteluni :hug: :'(

Sintyli: Täälläkin on nyt parina päivänä tuntunut pieniä, hyvin kevyitä "luunappeja" alavatsalta. Samalta seudulta löytyy myös kotidoplerilla pikkuisen syke, joten liikkeiksi ne olen nyt varmuudella tulkinnut :heart:

Brunon luo 4D- ultraan olemme mekin suunnitelleet menevämme. Olin ajatellut varailla sitä viikoille 22-24. Rakenneultra on meillä viikolla 21.

Sipsunen & Nalle 15+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Meki lähetään 2vkon ja 2pvän päästä Malagaan :) Ihanaa! Mites muuten 11kk ikäisen muksun kans se lento sujuu? Tai siis miten toimia.. Istuuks se sylissä vaan koko ajan vai öö.. miten? Ja miten se turvallisuus, onks siel kaukaloit siel lentokonees vai miten? Mie oon iha ulalla :ashamed: Auttakaas joku!
Ei lentokoneessa ole kaukaloita etkä saa omaa sinne otta.Saat pitää lasta sylissäsi,siihen tulee sun turvavyöhön lapsen vyö kiinni.Niillä on jossain koneissa sellaiset vauva kopat,makuu sellaiset(yleensä pitkillä lennoilla)mut 11k ei taida siihen mahtua...
Malagan lento on onneksi aika lyhyt ja lapset saa yleensä jonkun pienen paketit iloksi,iän mukaan(katselukirja tms)Ja lentoemännät kyllä huomio pienet matkaajat hyvin.Muista varata riittävästi naposteltavaa ja juotavaa.Nenäsuihkeen suosittelen varmuudeksi laittamaan,ettei korviaan kärsi,noin tunti ennen nousua.
Hyvin se menee =) Me viimeksi lennettiin amerikkaan kun nuorin oli 2kk ja selvittiin joten kyllä tekin tuosta.Ihanaa lomaa :flower:
 
Sunshine Olen todella pahoillani :hug: itsennäni on kolme keskenmenoa takana viikoilla 6-7 ja tiedän tuon menetyksen tunteen :'(

4D minulle selvisi tuossa nt ultrassa että täällä mikkelissä on 4d käytössä tarvittaessa ja meidän tapauksessamme myö saadaan kaikki mahdolliset ultratutkimukset niin tavan kuin 4d sitten rakenne ultrassa ja sen varasin viikolle 21 kätilön suosituksesta, silloin kuulema saa paremmat kuvat ja sydän on kehittynyt jo varmuudella kunnolla ja muut sisäelimet.
ja kasvoista saa sen tiedon joka juuri meille on tarpeellinen.

mä aavistelen että olisin tuntenut jotain kopsauksia muutamana päivänä mutta eipä oo mitään varmuutta siitä.
ja siitä dopplerista en oo saanunna vieläkään muuta kuin istukan jumpseen.. noooh uskon että mun rasvamakkara on hiukka esteenä :ashamed:

Suppis 13+2
 
poks 12+0!! :)

Meilläki anoppi houkuttelee kovasti Turkkin heidän kanssaan lähtemään, mutta en tiedä uskallanko.. Esikoista odottaessa täytyi perua Goan matka juuri sen takia kun en vaan yksinkertaisesti uskaltanut lentää raskaana :eek: :/

sunshine Pahoittelut, tiedän kokemuksesta kuinka raskasta on menettää oma pikkuinen :hug:
 
matkustelusta.. meillä olisi matka varattu ihan eurooppaan unkariin keväällä 6-10.4. mutta taitaa olla niin etten uskalla lähteä minnekkään lentokoneella :ashamed:
ei maha mittään..

varattiin jo kuitenni edelliselle viikolle 2pvn tallinnan hotelli reissu koko perheelle ja sitten vielä jatketaan sitä pari yötä helsingissä ja käydään sealifessa ja ehkä korkeasaaressa =) vanhempi poika ainakin odottaa sitä kovin..
 
me9jaBonus kiitos kaunis! :flower: :heart: Tuosta oli jo roimasti apua! Mites ku on ne lennot varannu, ni pitääkö sinne erikseen ilmoittaa siittä vai kahtooko ne vaan et on 11kk ikäinen poika matkassa ja sit siihe laitetaan se vyö? Vai onko niil aina ne vyöt siellä ja sit sitä mukaan annetaan ku niille on käyttöä? Ja miks nenäsuihketta? Auttaako se korviinki? Joo, mie oon aika hölmö varmaan ku en tiiä :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Vielä jos nacu laitat lasketunajan! :wave: :D :D
No sehän on 4.8. Tuli tuossa mieleen, että onpa hyvä aika synnyttää. Normihoroskoopissa ollaan leijonan tähtimerkissä ja kiinalaisessa horoskoopissa eletään tiikerin vuotta. Saas nähä millanen kisumirri Seposta (ja teidän muidenkin vaaveista) oikein tulee :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tirliina33v:
NACU, itse Tampereella asuneena ja TAYS:ssa töissä olleena muistelen että ainakin vielä toissa vuonna siellä oli rajattu niin että Tamperelaiset synnyttävät TAYS:ssa
Jahas... No niin se kai sitte on. Kuulin tuosta Vammalasta lempääläisiltä, joten voipi olla että heillä on sitte mahdollisuus valita... Täytyy vielä neuvolasta kysästä parin viikon päästä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
iski kamala flunssa päälle, ei kiva juttu lainkaan. Olo on kuin olis jyrän alle jääny
Leviääköhän tuo nuha tän netin välityksellä? Kun täältä nyt parina päivänä lueskellu noita oireita ja aamulla alkoi minullakin! :D Nenä muuttui aivan järkyttäväksi räkäputoukseksi ihan yht'äkkiä. Tulis ny sit ees kuumetta, ni kehtais ottaa saikkua. Eihän sitä muuten oo kipeekään... (niivarmaan) Kattellaan aamulla, mikä on fiilis.

Kuinka herkästi täällä muut ottaa sairaslomaa töistä raskaana ollessaan?

Minä en muutenkaan ole mikään saikkujen suurkuluttaja (11 vuodessa 4 pvä). Aina on ollut helpompaa mennä töihin kun lähtee hakemaan saikkulappua jonkun pikkuvian takia. Ihan vaan vertaistukea tässä haeskelen ja hyväksyntää sille, että ihan oikeesti nyt tässä tilanteessa voisin sitä saikkua ottaa jos siltä tuntuu... Kai se on tuo työmoraali joka kinnaa vastaan... (vaikkei töissä niin kivaa olekaan)

Onneks pääsee lomalle ens kuun alussa! Ukko varas meille reisun Thaikkulandiaan! Jeeee! En oo ikinä käyny, ni käydään ny ennenkun on pallo jalassa seuraavat 20 vuotta ;) Mulle otettiin oikein 5 tähden kylpylähotelli! Varmaan sen takia, ettei äijän tarvi itte mua hieroo ja paapoo... Mä niin lillun kaks viikkoo jossain mutakylvyssä! :D

Ja suurimmat osanotot sunshine menetyksenne johdosta! En osaa kuin kuvitella, kuinka pahalta tuo tuntuu... :( Jaksamisia koko perheelle.

Nacu ja Seppo 16+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
me9jaBonus kiitos kaunis! :flower: :heart: Tuosta oli jo roimasti apua! Mites ku on ne lennot varannu, ni pitääkö sinne erikseen ilmoittaa siittä vai kahtooko ne vaan et on 11kk ikäinen poika matkassa ja sit siihe laitetaan se vyö? Vai onko niil aina ne vyöt siellä ja sit sitä mukaan annetaan ku niille on käyttöä? Ja miks nenäsuihketta? Auttaako se korviinki? Joo, mie oon aika hölmö varmaan ku en tiiä :ashamed:
Kun ootte lennot varanneet,olettehan ilmoittaneet myös infantin(eli alle 2v matkustajan?)Koska se täytyy silti aina ilmoittaa vaikkei "maksava asiakas"olekaan!Koneesta löytyy kyllä tarvittavat turvavyöt lapsille aina.Mutta heillä täytyy olla matkustaja luettelossa lapsen tiedot!!!Nenäsuihke pitää röörit auki,korvat nielu ja kurkkuhan on kaikki yhteydessä toisiinsa ja nenäsuihke vähentää paineen tuntua korvissa.On varsin tehokas ja lapsilla joilla pienet korvakäytävät,tuppaa tuo kipu noustessa ja laskiessa olla kovaa(kokemusta on...)Tämä on ihan lääkärin suositus,nasolin tai muu vastaava.

Me ollaan paljon matkustettu tämän lauman kanssa ja tullaan matkustamaan B) Kysy lisää jos joku asia jäi vaivaamaan.Voit laittaa vaikka yv:nä niin ei täytä tilaa tänne :D

 
Sunshinelle kovasti jaksamisia.

Edellisestä pakkauksesta on kaikki vielä tallessa, niin rahana otetaan, ELLEI vaatteet oo vastustamattoman ihania :D

Täälläkin pääsee hammaslääkäriin jonojen ohi. Eli varmaan parin kuukauden päähän menee. Tosin vielä en oo aikaa varannu, koska reilu vuosi sitten kävin ja sillon sanottiin että riittää ku kolmen vuoden päästä menee uudelleen. Mutta toisaalta samahan tuo on varata.

Vitamiineista oon syöny multivitan raskaus ja imetys nappeja ihan alusta asti. Niissä on kaikki tarvittava, ja osa jopa moninkertasesti :) Ainaki hg:n on pitäny ylhäällä. Esikosta se laski vähän alle 110, eikä noussu vaikka rautaa söin.

4D-ultraan haluaisin mennä, mutta eipä meillä oo semmoseen varaa :'(

Taas jäi varmaan puolet kommentoimatta, mutta ei yksinkertasesti vaan muista että mitä piti kommentoida :eek:

Marlin ja sätky 16+0 POKS!

Ainniin, liikkeistähän mun piti vielä kommentoida. Pari viikkoo on aina satunnaisesti tuntunu pikku muksahuksia tuolla vattassa. Mutta tänään on sitten jo hieman enempi :heart: Jos ne nyt rupiais kohta jo päivittäin tuntuun :)
 
Sunshine :'( Valtavasti voimia sinne :hug: :hug:

Pikaseen tulin lukasemaan kaikki, kun peijakkaan kone meni hajoamaan aamulla keskenkaiken :kieh: Kauheet vieroitusoireet ollu :snotty: :whistle:

Katjuska ja sintti 14+3 :heart: Ja huomenna lääkärineuvolaan
 
sunshine :hug: ja voimia!!!

Äitiyspakkaus meinataan ottaa. Kovasti odotan, että näkis jo sen uuden pakkauksen sisällön. :)

Täälläkin on flunssaa, joten taitaa tarttua täältä netin välityksellä.. heh:) Kurkkukipua, nuhaa ja tukkoisuutta... Tämä viikko alkanut siis lepäilyn merkeissä.

Liikkeitä en ole vielä varsinaisesti tuntenut. Kovasti aina toivoo, kun pitää kättä vatsan päällä, että tuntisi jotain.

Tervetuloa myös uusille!

ansuli ja kullanmuru
 
Matilda84
sunshine
:'( :hug:



Liittyykö rytmihäiriöt jotenkin raskauteen? mulla alkanut tuleemaan rytmihäiriöitä sydämen kanssa melkein päivittäin.Eilen yks kaks taas alko ku istuskelin sohvalla. Olin juuri kuunnellut vauvaa niin pakko oli sen "kohtauksen" aikana kokeilla miten kovaa se sydän lyö,niin se oma hakkaus oli ihan yhtä kova kuin esim.vauvalla on. Tuntuu että tulee rinnasta/kurkusta läpi :eek:
 
sunshine Pahoittelut ja jaksamisia :hug:

Poika söi eilen kaupasta ostetun piltin ja sen jälkeen ripuloi ja oksensi yhden kerran,tänä aamuna ei mitään eikä yölläkään eli se johtui siitä ruuasta,en osta enää yhtään pilttiä pojalle.

Täälä olo ihan pirteä ja hyvä vaihteeksi sille pahalle ololle ja väsymykselle.
Yö nukuttiin kyl tosi levottomasti ja huonosti tääläkin :/ Silti ei kauheesti väsytä ihme kyllä.

Pakkausta me ei oteta ku entisestä on jälellä kaikki,jopa se laatikko kun se on pojan pieniä vaatteita täynnä. 4D-ultraan en mene mutta sitten loppuajasta käyn yksityisellä ultrassa,että tietää vähän sitä vauvan painoa ja muutenki vielä kattomassa vauvaa :)

Vitamiineista syön vain minisun D-vitamiini valmistetta,en muuta.
En tiedä pääseeköhän täälä kunnallisella hammaslääkärillä jonon ohi raskaanaolevat ku käyn ite yksityisellä.

Dino80 Kiva,että joku on melkein naapurissakin :)

sirri81 ja masuasukki 16+1
 

Yhteistyössä