(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

marsa Pysy joukossa vaan !

Ultrassa ja neuvolassa kävijöille ,hyvä et kaikki ok .

Edda Muistan että itselläni oli yksi iso lorahdus viime raskaudessa .. Muistan vaan miten istuin tuolilla silloinen nuorimmainen sylissäni ja yhtäkkiä lämpeni , ajattelin et mitä h... ja vieraitakin oli meillä useita . Luulin että nuorimmainen pissasi mun syliin ,että vaippa vuosi jotenkin ja menin vaihtamaan huosut ja tietenkin nuorimmaisen vaipan .. mut eihän mulla ollutkaan huosut muuten märät kun vaan omasta haaravälistä , mut jäi siihen kertaan ja mulla oli kyllä koko housut märkinä ...

neitim

Kiitos teille kaikille, jotka helpotitte oloani!! On niiiiin huojentavaa kuulla, että muillakin on ollut samaa jossain vaiheessa. Eniten siinä säikäytti juuri se, kun tuntui että olisi pissannut housuun ja alkoi kastua todenteolla. Menin vessaan ja pelkäsin aluksi, että jospa se onkin verta. Nyt lorahteluja ei ole enää tullut, normaalia valkovuotoa senkin edestä. Jospa se tästä taas iloksi muuttui...:) :heart:

Marsa, tietty jatkat meidän kanssa :hug: Ja juuh, tuossa lappusessa missä oli infoa terveystalon ultrista niin mainittiin ettei lapsia voi ottaa mukaan, mutta ei mulla oo ollu muullonkaan ultrissa nuo ipanat mukana..hiukan rauhallisempaa ilman niitä :whistle: :snotty:

Hohhoijjjj..meillä on semmoset iltavillit päällä että kukahan tuon apinalauman saa yöunille tainnutettua??Ja kuka sano että tytöt ei osaa riehua |O :saint: :heart:

Hipsukka on hereillä masussa..kai sekin samaistuu jo noihin pikkuapinoihin..OMG :p

jonnuli ja hipsu 16+3

LilyMily munkin korvaan toi kuulostaa siltä, et mies yhtäkkiä kauhistuikin sitä, mitä edessä on eikä olekaan välttämättä valmis siihen. Mutta kehottaisin kanssa tekemään päätöksen ja pysymään siinä, oli se sitten kumpi vain. Tuo vaan tuo ressiä sulle enemmän ku joudut elämään pelossa ja epätietoisuudessa. Tsemppiä :hug:

Meil ois rakenneultra 31.3. :heart:

Tänään oli neuvola niin mulla ku pojallakin. Kaik on hyvin. Sydänäänet kuulu tosi vahvasti ja pieni oli tosi liikkuvainen, aina hipsi pois sen alta millä niit ääniä kuunneltais. Paineet oli ok, jotain 123/80 luokkaa ja hb 118. Paino sama suunnilleen ku viimekskin, eli samoissa on pysyny koko alkuraskauden ajan :)

SS/ Atte reilu 10kk + mörrikkä rv 14+6

Hiukan parempi olo jo. Mut ei vieläkään terve, toivottavasti tää flunssa nyt vaan menis pian ohi, ku ei tällainen olo oo kivaa..

Eilen olin tuntevinani masuasukin liikkuvan, mut varmaks en vielä mee sanomaan..

Maijamehi ja Toukka rv 16+4

Huomenia!
Tänään ei kello saanu mua hereille siihen aikaan kun olis pitäny, ja valuin vasta kahdeksaan töihin. :ashamed: No, tyttö pitikin valveilla klo 04 asti meitä joten sillä sitä ei oikein saanu itteänsä aamulla liikkeelle. Nyt kyllä väsyttäää!

Mulla on noita repäsykipuja sillon tällön kans, enkä ole niistä huolissani kun sielläse kohtu vaan kasvaa ja elää mukana. Jännä juttu että ne monesti tulee just nukkumaan mennessä tai nukkuessa, vai osaako sitä päivällä olla sit niin rauhassa muka.. en tiedä.

Meillä olis rakenneultra 1.4., siirsin sitä vähän myöhemmäksi kun oli aika laitettu just meidän budan reissun ajaksi. Sitä ennen on neuvola viikolla 10. Kyllä tää aika menee nopeasti joten pian on taas neuvolakin.

Mulla muuten usein tuntuu noita lorahduksiakin, siis vain tuntuu, mitään ei ole kuitenkaan tullut? :D Siis jotain hämyvuotoja vissiin :LOL: Kerrankin juoksin veskiin ja olin varma että on litra housussa, niin ei mitään. Outoa :whistle:

runttis ja sytkylä 14+6 (nla 14+2)

Hei vaan taas tänne :wave:

En ole joutanut täällä käymään, ahkerasti oon kirjotellut tuota lopputyötä et sen sais pois päiväjärjestyksestä. Illalla onkin ollut jo niin väsy ja päätä särkenyt, ettei koneella istuminen ole houkutellut.

Täällä kaikki ennallaan, päivä kerrallaan eteenpäin.. Nyt jo masukin tullut sen verran ulos et ulkopuolisetkin huomaa sen. Seuraava neuvola on reilun kolmen viikon päästä ja se onkin sitten se kotikäynti. Neukkatäti ja perhetyöntekijä tulevat meille sitten :/ jipii... Niin ja tää tehdään kaikille eikä vain pelkästään meille :LOL: Kuuluu oulussa aloitettuun projektiin.

Tsemppiä kaikille jotka sitä tarvitsevat :flower:

Alan taas naputteleen tuota lopputyötä.. Tämä ja ens viikko aikaa tehdä joka päivä, ens kuussa tytölle tehdään 12 päivän hoitosopimus tarhaan. Ja onhan mulla toinenkin motivaatio, lähtään ukon kanssa huhtikuussa mun valmistumisen jälkeen kylpylälomalle :heart: Me kun ei käyty missään häämatkalla ja saatiin lahjakortti kylpylään, niin nythän se on paras käyttää ennen kuin uusi tulokas tulee :D

Copper ja toukka 14+4 (?) Muistaakseni...

Mä muuten mietin eilen, että taidan sittenkin ottaa sen pakkauksen, kun siellä tulee pieni peitto ja se makuupussi on tosi kätevä. Osa vaatteista (esim potkarit) jää kyllä armotta käyttämättä, mutta osaa tulee kyllä käytettyä. No, pitää kattoa, saahan niitä pieniä peittoja toisaalta ostettuakin ja kirppareilla on niitä makuupussejakin myytävänä... olen vain aika huono kirpparilla kävijä :D

Ootkos runttipulla katsonut onko huutonetissä myytävänä niitä makuupusseja?

Itse kyl otan sen pakkauksen, vaikka just ihmettelin kaverin luona et miks siellä pitää olla nyt niitä kestovaippoja, mut tavallisia vaippoja ei oo yhtään vai onko niitä pari.. Niin ja onhan siellä sellaisia vaatteita joita ei niin kauheesti tuu käytettyä, mut osa niistä (ainakin edellisessä pakkauksessa olleita) oli meillä todella kovassa käytössä.

Nyt tarvis saada jostain motivaatiota tehdä nää työt loppuun, vielä viikko ja sit tarvis etsiä jotain töitä siks aikaa kunnes jää äippälomalle.

Maijamehi ja Toukka 16+4

Hengissä ollaan ja kaikki on edennyt hyvin.Ei vain paljon kerkiä kirjoitella tai lukea.Toivottavasti kaikilla on asiat kunnossa ja vointi alkaa ollu hyvä.Mulla paha olo yllättää välillä ko ei muista syödä ajoissa.
Voimia ja jaksuja kaikille!!
Nainen1981 ja papu 14+5

Matilda84
nainen1981 Mulla on muuten kanssa toi jos maha pääsee ihan tyhjäksi,että nälkä oikein kurnii niin huono-olo iskee. Sitten se olo onkin sellainen että tekis mieli vaan makaa selälteen ja puhallella :whistle: Mutta tän takii kotian syödä säännöllisin väliajoin.

Mä oon ihan kypsä komentteihin ihmisiltä:
"Eikös sun pitäis jo toi jumppaaminen lopettaa " :eek:

MIKSI?!?! Onko raskaus joku vamma ettei voi harrastaa liikuntaa jos se itestään tuntuu hyvälle eikä satu tms.vahingoita vauvaa ?!?!

Oon aina tokassut takas :
" mä jumppaan siihen asti kunnes synnäri kutsuu,lähden vaikka suoraa jumpasta synnyttää" :D

olympiayön jälkeen aivan poikki ja tuleekin tylyhkösti vain omanapainen kymysys:

Kuinka paljon teidän lämpötilat on? Siis ruumiinlämpö, siis kun mittaatte.
Mulla ei laske alle 37 ollenkaan ja normisti oon 35,8-36,2 (tyly ja kylmä ihminen siis :whistle: )
En oo ikinä mittaillu ovis/plussalämpöjä, mutta joku muistikuva on, että lämmöt nousee jossain vaiheessa.
Epäilen, että mulla on poskiontelot taas tukossa ja vois siks pitää lämpöjä korkeemmalla.
Kai? Vai?
Vai onko äidin lämpö jo nyt havaittavissa, näin kirjaimellisesti..? :D

Mulla joka odotuksessa lämmöt ollut normaalia korkeammat.Norm on 36.5 ja raskausaikana 37.0-37.5 ihan normaalisti.Eipä ihme että palelee kun on lämmöt ylhäällä vaikkei ookkaan sairaana.
Eikö tämä ole ihan normaalia? :D

Hyvää päivää leidit =)

aamusta oli neuvola ja kaikki oli aika hienosti painokin oli noussut 5viikossa 124g per viikko! olin innoissani ehkä tää kuuri sittenni tepsii :wave: jiihuu!
sydänäänet jumpsutteli hienosti eikä niitä sen kummemmin laskettu paljonko minuutissa yms mutta oikean kuuloiset oli äänet.
ja nyt otin sikapiikin.

Huomenna lähden jyväskylään asioille ja tapaamaan ystävääni ja yövynkin hänen luonaan =) toosi kiva nähdä häntä..
hän on kahden pienen tytön äiti.

Suppis 13+5

Alkuperäinen kirjoittaja sirri81:
Copper Tarkotitko,että tuo kotikäynti tehdään kaikille Oululaisille,jotka nyt raskaana?
No en itseasiassa ole varma... Ainakin täällä kaakkurissa on tällainen tukeva-projekti menossa, johon kuuluu tuo kotikäynti. Oisko sitten niin, ettei kaikki neuvolat ole ryhtyneet tuohon projektiin? Meille ainakin ilmoitettiin asiasta heti ekalla neuvolakäynnillä ja saatiin siihen liittyviä lappuja täytettäväksi.

Neuvolalääkärissä käyty ja kaikki oli oikein hyvin :) Lääkäri oli ihana ja sanoi sydänäänistä, että kylläpä on vahva pieni ihmisen alku :heart: tää äitihän oli ihan myyty samantien :D

Sit tuli puhetta taas noista kalaöljyistä! Ensimmäisen kohdalla söin niitä välillä ja nyt tuo lääkäri oli sitä mieltä, ettei niitä pitäisi syödä. Joku oli soittanut sinne teratologiseen tietopalveluun ja sielläkin oli oltu samaa mieltä. Jos on ihan pakko käyttää, niin sitten kuulemma jotain suomalaisia hyvin tutkittuja, mut niitäkään ei suositella!
Nyt oon ihan ihmeissäni, kun oon aina kuvitellut et niistä ois hyötyä vauvalle!
Syökö teistä kuinka moni noita kalaöljyjä ja jos syötte niin minkä merkkisiä??

Täytyy varmaan kokkailla enemmän kalaruokia, mut tuntuu jotenkin et kalaakaan ei hirveesti sais syödä ja niitä turvallisia lajikkeita ei oo kauheesti ja kuitenkin niitä pitäis vaihdella!

Täällä on tullut taas niin paljon tekstiä, etten osaa kommentoida tai kannustaa, mutta aurinkoista päivänjatkoa kaikille :flower:

Ruuth ja muru 14+4 :heart:

Yhteistyössä